Mutta poliisi ei lähde perään?? Onko siis kukaan saanut sakkoja niin että olet ajanut ylinopeutta partioautoa vastaan? Ajoin tänään kehällä 60 alueella hetkellisesti ehkä 75-90kmh kiihdyttäen ja äkkiä jarruttaen??!? En ole varma nopeudesta. Kiinostaisi tietää onko jollekkin tullut postissa sakko poliisilta tälläsessä tapauksessa? Tie oli tyhjä eikä ollut ruuhkaa??! En ole varma huomasiko partioauto edes..olisivat voineet kääntyä helposti perään kun siinä oli 100m päässä risteys mutta eivät kääntyneet. Ootteko joskus saaneet näin sakkoa kotiin?? Kyseessä oli auto joka oli koeajossa ja hetkellisesti kiihdytin yli sallitun.
Ylinopeussakko kun ajaa partioautoa vastaan??
41
35717
Vastaukset
- Eitilemitää
Kamerasta tulee. Partioauto ei tommosista lähetä mitään. Eriasia jos ajat iha älytöntä vauhtia. Silloin olisivat lähteneet perään. Näkevät työvuoron aikana tuommoista ylinopeutta jatkuvasti niin tuskin edes kiinnostaa. Eiköhän 80kmh ole tuossa semmonen keskinopeus muutenkin kehällä vaikka raja olisi 60kmh. Partioauto antaa sakot kyllä paikanpäällä jos antaa. Liikkuva poliisi niihin kiinnittää lähinä huomiota mutta eiköhän poliisilla ole vähän muuta hommaa viikonloppuna kun seurata yhtä kiihdytystä.
- vahinkohurjastelija
Kävi itseasiassa juuri eilen niin että ajoin poliisiautoa vastaan sataa 80 alueella juuri ohituksen jälkeen, hiljensin kuitenkin poliisin kohdalla sallittuun nopeuteen, enkä edes vilkaissut heihin päin.
Peilistä näin kun pysähtyivät, mutta eivät sitten lähteneetkään perään. Käynyt ihan samalla tavalla kerran aikaisemminkin... Ei tule sakkoja perässä, kamera-autot ja tolpat on erikseen. Partio vain on ilmeisesti todennut että antaa olla.- Jokumuutehtävä
Tuskin sinun takia pysähtyivät kuitenkaan vaan sattumalta samaan aikaan.
- vahinkohurjastelija
Jokumuutehtävä kirjoitti:
Tuskin sinun takia pysähtyivät kuitenkaan vaan sattumalta samaan aikaan.
Ei, vaan olivat lähtemässä perään eli pysähtyivät juurikin minun takiani. Että ihan sattumalta suht hiljaisella maalaistiellä pysähtyivät jälkeeni kun ajoin kohtalaista ylinopeutta vastaan? Ei poliisitkaan ihan kaikesta aina sakota, jos toteavat että ei tarvitse.
- Niimpäniin
Okei juu..ehkä maalla jos on vähän liikennettä niin helpommin lähtevät. Tuossa kehällä ajaa lähes kaikki ylinopeutta ja osa reippaastikkin. Ei siinä varmaa poliisia kiinosta.
- Eioletullut
Saisivat sitten olla koko ajan kirjottamassa sakkoja eikä muihin hommiin jäisi aikaa. En ole kyllä koskaan kuullut että partioauto rupeisi sakkoja lähettelemään. Eikä näy netissäkään keskustelua tälläisestä. Pysäyttävät kyllä heti jos pysäyttävät tai jos on hankala paikka niin antavat olla. Ei ole aikaakaan aina. Kertokaa ihmeessä jos joku on saanut sakot postissa???sen ymmärrän että jos vartavasten tutkaan ajat jne tai kamera autoon..mutta liikkuvalta partioautolta niin että eivät pysäyttäneet mutta sakko tulisi postissa??
- satun_tietämään
Liikkuville tulee ylinopeutta ajavia ihan jatkuvasti vastaan, erityisesti jo ovat siviiliautolla liikenteessä (joita on muuten liikenteessä yllättävän paljon). Lähinnä puuttuvat törkeämpiin ylinopeuksiin ja muihin rikkeisiin, tai jos on aikaa ja haluja niin joskus vähän pienempiikin.
- Näinmenee
Kyllä pysäyttävät heti ja saat sakotkin heti. Saat ajaa kyllä todella reipasta ja törkeää nopeutta jotta partioauto lähtee perääsi, liikkuvalta poliisilta voi tulla sakko pienemmästäkin. Mutta postissa en ole kuullut tulevan kuin kameratolppasakkojen.
- hetkessä_karkuun
Motarilla voit ajaa vaikka 250 km/h poliisiautoa vastaan niin eivät lähde perään. Saattavat yrittää järjestää auton perään jossain kohtaa, mutta tietävät että karkuun todennäköisesti silti pääsee. Moottoritie on paha paikka poliisille.
- Eivissiiole
Kukaan ei siis postissa ole saanut sakkoja?? Siis partioautolta vastaantulotilanteen seurauksena??
- luetun_ymmärtäminen
No minkä vitun takia saisi? EI TULE SAKKOJA POSTISSA TUOSSA TILANTEESSA, USKO JO.
- Ylinnoppeus
Sakko annetaan paikanpäällä tai sitten kameran kuvan perusteella tulee kotiin postia..partioauto ei ole kamera auto..että sillee
- ääliöalammainen
Jos välttämättä haluat postissa sakon niin kerrohan tulosi niin lähetän sinulle kahdeksan päiväsakkoa vaikka nyt onkin jo iltahämärä! noin 300egee sinulle!
- Eitulesakkoa
Sakot tulee kun poliisi sut pysäyttää. Mulle joskus näyttivät motarilla vilkkuja ja hiljensivät. Niin hiljensin minäkin sitten. Se oli muistutus:) tolppaan ei kantsi ajaa sillä ne tuovat postia. Partioautojen päätehtävä ei ole muuhenkaan jahdata ylinopeuksia. Toki pysäyttävät varmasti ku vetäset oikeen kovaa ohi.
- kynnys_suurempi
Kyllä partioauton tehtävän on myös puuttua ylinopeuksiin, tutka on käytännössä aina päällä. Eivät vain pikkujuttuihin puutu kuten esim. varsinaisessa nopeusratsiassa tehdään.
- Anonyymi
kynnys_suurempi kirjoitti:
Kyllä partioauton tehtävän on myös puuttua ylinopeuksiin, tutka on käytännössä aina päällä. Eivät vain pikkujuttuihin puutu kuten esim. varsinaisessa nopeusratsiassa tehdään.
Siinäpä se https://keskustelu.suomi24.fi/t/16672539/etupaan-rekisterikilpi-puuttui
- Totuuttapeliin
Jos ovat kiinnostuneita niin ottavat sinut kiinni heti. Eivät lähettele laskuja postinkautta kenellekkään.
- Hahhhahahaha
Itse en ole enkä nyt tiedä työkaveriakaan joka olisi työvuoron jälkeen aloittanut sakkojen postituksen rekisterinumeroiden perusteella:) tolpat hoitaa ja toki kentällä puututaan ja sakotetaan:)
- Seppov
Siitä voit olla varma että jos törkeä ylinopeus havaitaan niin kiinni otetaan samantien. Ei tule postia muutenkaan.
- Hölömöolet
Paikanpäällä annetaan sakot. Aja ensi kerralla lujempaa niin saat sakot heti mukaan. Turha odotella postia ilman kameran kuvaa.
- city_pohtija
Tulee, että paukkuu puntit. Siviili sierroissakin sellaset kamerat ettei voi kuin hymyillen laitoksella myöntää. Ainahan asian voi kiistää, mutta varmaan 90 prossaa hylätään.
Kokenut tänkin tietää, vaikkei ihan kaikkea. :)- Polizer
Vai että siviilisierroissa:) joo. Kyllä sakot annetaan tienpäällä kun on aihetta. Kun ei ole aihetta niin niitä ei anneta. Peltipoliisi lähettää jobinpostia kyllä.
- city_pohtija
Jos sulle tulee Hyvinkäältä(kai vieläkin) postia, "likistä munias" kuinkakohan kalliiksi tuli. Nuo valokuvat kelpais vaikka postikorteiksi, mutta ainakaan minä en saanut niitä vaikka tarjosin maksuakin. :)
- city_pohtija
Polizer kirjoitti:
Vai että siviilisierroissa:) joo. Kyllä sakot annetaan tienpäällä kun on aihetta. Kun ei ole aihetta niin niitä ei anneta. Peltipoliisi lähettää jobinpostia kyllä.
Vai niin pitänee riitauttaa tuo mun sakko. 54 km/h 40 km/h alueella. Ei mulla ollu nokan koputtamista, mutta kokeile ihmeessä itse.
- Tuhmatpollarit
Niin kuvan perusteella voisi sakottaa jälkikäteen niinkuin kameratolppien kanssa tapahtuu. Kuitenkin joka poliisien työvuorossa joku ajaa joka toinen minuutti vastaan ylinopeutta. Eiköhän siihen rupea turtumaan. Aikamoinen sakkokeisari sais olla ku nappais jokaisen ja ajaisi kiinni.
- city_pohtija
Polizer kirjoitti:
"Kyllä sakot annetaan tienpäällä kun on aihetta. Kun ei ole aihetta niin niitä ei anneta."
Oletko kenties jonkinsortin filosofi? Jos et niin ala ihmeessä, koska niin "korkealentoista" on tuo sun argumentointis. - Anonyymi
city_pohtija kirjoitti:
Jos sulle tulee Hyvinkäältä(kai vieläkin) postia, "likistä munias" kuinkakohan kalliiksi tuli. Nuo valokuvat kelpais vaikka postikorteiksi, mutta ainakaan minä en saanut niitä vaikka tarjosin maksuakin. :)
Saisivat sitten olla koko ajan kirjottamassa sakkoja eikä muihin hommiin jäisi aikaa. En ole kyllä koskaan kuullut että partioauto rupeisi sakkoja lähettelemään. Eikä näy netissäkään keskustelua tälläisestä. Pysäyttävät kyllä heti jos pysäyttävät tai jos on hankala paikka niin antavat olla. Ei ole aikaakaan aina. Kertokaa ihmeessä,jos joku on saanut sakot postissa???sen ymmärrän että jos vartavasten tutkaan ajat jne tai kamera autoon..mutta liikkuvalta partioautolta niin että eivät pysäyttäneet mutta sakko tulisi postissa??
- Kameranuhrit
Jos ei tienpäällä kiinni oteta niin ei siitä silloin mitään tule ellei tosiaan ole täräytetty kameraan.
- Hurjastelijaa
Kantsii ajaa 300kmh niin hirvet ei ehdi alle eikä poliisi ehdi ottaa varmasti kiinni.
- Ajelijahyvinkää
Silloin kyllä tiedät et olet ajanu riittävän kovaa kun poliisit kääntyy sun perään ja sakottaa. Tuskin uukkaria tekee mistä pikku ylinopeuksista ikinä. Vedät ihan törkeetä vauhtia niin sakot saat heti mukaan. Poliiseilla ei ole aikaa alkaa rekkareiden perusteella postittelee sakkoja, sitäpaitsi mihin enää tarvittaisiin kalliita kamera-autoja jos tutka ja rekkari ylös periaate riittää sanon lähettämiseen?
- Luule-että
saat ehkä 3000euron sakot. That's a life... Isiä pikkusen viituttaa...
- Sakkojataskuun
Täysii kun ajaa niin poliisi vie rahasi tienpäällä aivan varmasti. Se on kivaa sitten se.
- epätoivoinen.IHMINEN
Minulla kävi kanssa tänään et ajoin n. 7-10 km yinopeutta ja partioauto tuli vastaan ja lätkäytti valoja. Hiljensin heti sallittuun ja katsokn peilistä tuleeko perässä vai ei. Eivät tulleet mutta haluaisin tietää tuleeko sakko jälkikäteen postissa?
- Suapeestä
Ei varmaan tuommoisesta tule. Itsellekin käynyt pienestä samaa luokkaa olevasta ylinopeudesta, että vastaantullut maija on väläyttänyt valoja tai heristänyt sormea. Siinä on sitten loppumatka tullut kiltisti ajettua. Äsken kisasin bemaria vastaan noin 160 km/h satasen alueella ja maija tuli vastaan kaiteen takana. Eivät reagoineet mitenkään. Ajattelivat varmaan että lähdetään pakoon jos vilauttavat valoja.
- hätääntynyt
Tuleeko sakot jos ajaa 80km/h alueella 104km/h ja poliisi auto tulee perässä vilkut päällä. Käännyin pikatieltä oikealle ja poliisi jatkoi matkaa tehtävällensä. Eli voivatko he rekisterinumeron perusteella lähettää sakkoja ylinopeudesta jälkikäteen ?
- jxjxjxxjf
Ei niitä kiinnosta jos on tärkeämpi tehtävä ollut päällä.
- n-erkkinen
Satuin kerran tietyöalueella 40km rajoitusalueella ajelemaan kun poliisiauto tuli pillit päällä takaa. Tiesin että minua eivät tavoittele. Lisäsin vauhtia koska ei voineet ohittaa. Ajoin n90 km nopeutta kunnes tie työ päättyi ja pääsivät ohittamaan. Ei ole mitään kuulunut perästä. Saman teen jos sattuu vastaava tilanne joskus esim ambulanssin kanssa.
Että järki käteen ja toimitaan tilanteen mukaan.- Tilanneotetaanhuomioon
Et varmaan saa,jos et aiheuttanut mitään vaaraa ylinopeudellasi joka on myös osa sakotus kriteereistä.
Tuota olenkin joskus miettinyt että kun nuo automaattiautot joskus tulee lähitulevaisuudessa,osaaks niiden tietokoneet huimioida ja mistä tietyömaat ja kolaripaikat yms,joissa on alempi nopeusrajoitus kuin muutoin ? Muutenhan ne saa tietonsa sallituista nopeuksista verkosta liikennemerkeistä ja adaptiivisella tutkalla sopeuttavat nopeutensa edellä ajavaan.
Ja mitenhän automaattiautolta onnistuu ohitukset jos edellä menee max leveä kuorma alinopeutta?
- Anonyymi
En ole ajanut ylinopeutta.. silti saanut sakkoja.. miks en ole pysähtynyt suojia tiellä ja ei ole STOP🛑 merkia MYÖS ei ole ollut ihmisiä jotka menee suojaa tien yli .. jos olisi pitänyt pysähtyä. Saman aika 100 auto minun eteeni ja taksien autoja kukaan ei ole saanut sakkoja..
Kysynyt poliisille miks vain minä .. vastasi sadan auton ehkä otetaan yksi sekin oli minä .. ja monet ihmisiä ulkomaisia saanut ilman syytä tää kuussa .. kukaan ei ole valinnut koska aina ne ovat oikeaa.. HYVÄÄ SUOMI .☝️ - Anonyymi
Yksi tuttavani ajoi liikennesääntöjen mukaan, mutta alamäessä (tottakai) ajoneuvon nopeus sitten hieman kiihtyi, ja vastaantulevalla poliisipartiolla oli tutka päällä. Sakot tuli.
- Anonyymi
varmatoiminen auto ei jätä tielle..vai
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881651
- 771273
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr1791234Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!55952Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47898
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38888Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9833- 46822
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35789