Match made in Museum kokemuksia

Töölön_Jaska

Kuudelta ovella oli jonoa ulos asti. Näytti siltä että olen ainoa mies. Takana pari tyttöä jutusteli keskenään, että kiva mennä museoon, sinkkuteema vain vähän epäilyttää heitä. Jäin miettimään miksi.

Sisällä aulassa näin heti että väkeä on paljon. Suurin osa jonotti pääsylipun jälkeen vielä pikadeittilippua. Naisia oli todella paljon suhteessa miehiin, mutta mutta... näin kolmekymppisen miehen näkökulmasta maisemat oli ikäjakauman suhteen hiukan erikoiset:

Muutama n. 18-20 v tyttö. Sitten aivan valtavan paljon n. 40-60 v naisia. Oma ikäluokkani oli edustettuna harvinaisen heikosti. Niinpä en ottanut pikadeittilippua todettuani mummo- ja (ulkonäön perusteella) vanhapiikapainotteisen deittivalikoiman. Miehiä oli minun ikäluokassani parikymmentä, muutama nelikymppinen ja pari kuudenkympin ohittanutta. He näyttivät kaikki ottavan deittilapun rintaansa.

Opastetulla rakkausaiheisella kierroksella ei yleisössä tapahtunut mitään erityistä lämpenemistä. Kaikki oli hiljaa. Mutta mikä yllättävää; varsin viehättävä ja puhelias opas vaihtoi pitkiä katseita kanssani. Vieressä seissyt noin ikäiseni mies huomasi tämän ja tarkkaili tilannetta tiiviisti. Hän näytti siltä kuin aikoisi myös kirjoittaa tapahtumasta raportin tänne.

Kierroksen päätteeksi tsekkasin vielä aulan jonne oli virrannut lisää väkeä. Ei muutosta ikä- ja kiinnostavuusjakaumassa. Niinpä kävelin Marskiin kaljalle. Baaritytöstä sai henkevää juttuseuraa vaikka olikin varattu.

161

1284

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Harmitti vähän, etten päässyt tuonne tapahtumaan. Olisi ollut varmasti mielenkiintoinen kokemus :)

    • "Vieressä seissyt noin ikäiseni mies huomasi tämän ja tarkkaili tilannetta tiiviisti. Hän näytti siltä kuin aikoisi myös kirjoittaa tapahtumasta raportin tänne. "

      Hyvä hyvä. Toivottavasti hänen raporttinsa sisältää myös kuvamateriaalia. :)

      • ktm40

        Hän kirjoitti selvästä alkua seksinovellista.


      • EnkerroikääN

        Itsekin huomasin ihan selvästi kuinka oman seurueeni opas loi pitkiä katseita pariinkin ryhmässä olleeseen mieheen, en tiedä sitten oliko kyse flirttailusta vai ihan vain siitä ettei ryhmääni kuulunut kuin muutama mies.


      • annetteh

        Näin oli. Fiksusti pukeutunut tummahiuksinen mies myös vastasi oppaan katseisiin antaumuksella. Minun vilkaisuuni ei :(


      • EnkerroikääN kirjoitti:

        Itsekin huomasin ihan selvästi kuinka oman seurueeni opas loi pitkiä katseita pariinkin ryhmässä olleeseen mieheen, en tiedä sitten oliko kyse flirttailusta vai ihan vain siitä ettei ryhmääni kuulunut kuin muutama mies.

        Tässähän on taas oikein malliesimerkki miesten järjenjuoksusta .

        Eli naispuolinen opas loi pitkiä katseita vähintäänkin pariin yleisössä olleeseen mieheen, luultavasti siksi koska oli ohjeistettu tekemään näin, tarkoituksena rohkaista myös yleisöä silmäpeliin toistensa kanssa. Ja sama tietysti toistui jokaisella opastuskierroksella.

        Lopputuloksena on se, että jokainen noista silmäpelin uhriksi joutuneesta miehestä kuvittelee oppaan olleen heistä kiinnostunut, ja luokittelee kaikki muut tuohon tapahtumaan osallistuneet aidot sinkkunaiset passiivisiksi nirppanokiksi, kun eivät kerta aloittaneet sitä silmäpeliä (huomioimatta lainkaan sitä että vaikeatahan se on aloittaa kun äijä tapittaa opasta silmät lautasina ja kuola valuen).


      • xnxnxxxnnxzmnxz
        stellaria81 kirjoitti:

        Tässähän on taas oikein malliesimerkki miesten järjenjuoksusta .

        Eli naispuolinen opas loi pitkiä katseita vähintäänkin pariin yleisössä olleeseen mieheen, luultavasti siksi koska oli ohjeistettu tekemään näin, tarkoituksena rohkaista myös yleisöä silmäpeliin toistensa kanssa. Ja sama tietysti toistui jokaisella opastuskierroksella.

        Lopputuloksena on se, että jokainen noista silmäpelin uhriksi joutuneesta miehestä kuvittelee oppaan olleen heistä kiinnostunut, ja luokittelee kaikki muut tuohon tapahtumaan osallistuneet aidot sinkkunaiset passiivisiksi nirppanokiksi, kun eivät kerta aloittaneet sitä silmäpeliä (huomioimatta lainkaan sitä että vaikeatahan se on aloittaa kun äijä tapittaa opasta silmät lautasina ja kuola valuen).

        Itse asiassa se opas oli ainoa henkilö, joka siinä tapahtumassa osoitti minua kohtaan jotain mielenkiinnoksi tulkittavaa. Eli katsoi esitelmän aikana muutaman kerran. En tiedä, minkä verran katseli muita. Luultavasti ei ollut oikeaa mielenkiintoa vaan osa ammattia ja roolia. Itse yritin katsella tapahtumaan osallistuneita naisia, mutta ei tullut vastakatseita, joten totesin heidät passiivisiksi nirppanokiksi.


      • asdfghhjhjk
        stellaria81 kirjoitti:

        Tässähän on taas oikein malliesimerkki miesten järjenjuoksusta .

        Eli naispuolinen opas loi pitkiä katseita vähintäänkin pariin yleisössä olleeseen mieheen, luultavasti siksi koska oli ohjeistettu tekemään näin, tarkoituksena rohkaista myös yleisöä silmäpeliin toistensa kanssa. Ja sama tietysti toistui jokaisella opastuskierroksella.

        Lopputuloksena on se, että jokainen noista silmäpelin uhriksi joutuneesta miehestä kuvittelee oppaan olleen heistä kiinnostunut, ja luokittelee kaikki muut tuohon tapahtumaan osallistuneet aidot sinkkunaiset passiivisiksi nirppanokiksi, kun eivät kerta aloittaneet sitä silmäpeliä (huomioimatta lainkaan sitä että vaikeatahan se on aloittaa kun äijä tapittaa opasta silmät lautasina ja kuola valuen).

        Se opas oli ainoa henkilö, joka siinä tapahtumassa osoitti minua kohtaan jotain mielenkiinnoksi tulkittavaa. Eli katsoi esitelmän aikana muutaman kerran. En tiedä, minkä verran katseli muita. Luultavasti ei ollut oikeaa mielenkiintoa vaan osa ammattia ja roolia. Itse yritin katsella tapahtumaan osallistuneita naisia, mutta ei tullut vastakatseita, joten totesin heidät passiivisiksi nirppanokiksi.


    • Niinpä.taasen

      Mistä päättelit että vieressä seisova tuntematon mies kirjoittaa tänne sun saamista katseita?

      • NäinSeMene

        No siis tämä "Töölön Jaska" on se toinen henkilö joka huomasi oppaan vilkuilevan jotain ikäistään miestä ja "Töölön Jaska" päätti kirjoittaa tänne palstalle sekä muutella tarinaansa siten että hän itse oli se jota opas vilkuili.


    • ätmel

      Kävin ja tuolla. Jonotin sisäänpääsyä noin 20 minuuttia kikattavia teinejä takanani ja siirryin suoraan kokoelman pariin. Kokoelman luokse uskaltautuvat naiset ravasivat näyttelyn läpi pikamarssia. Kullin perässä vain olivat, joten se siitä kulturellista seurasta. Ainoat sanat vaihdoin ovella henkilökunnan kanssa sekä kun joku yli kymmenen vuotta vanhempi nainen kysyi, oliko minulla numeroitua lappua. Suurin osa naisista liikkui yhden tai useamman kaverin kanssa, laskien noin sadalla prosentilla todennäköisyyttä tulla humalattoman suomalaismiehen pokaamaksi.

      Kokoelma oli kuitenkin mielenkiintoinen ja ehdin reilun tunnin aikana edetä kivikaudesta keskiaikaan. Ajattelin mennä ensi lauantaina taas uudestaan.

      • kampinkautta

        Totta, kokoelma oli mielenkiintoinen.

        Ikävää oli se että pariutumishaluisia 20-30v naisia ei saatu paikalle.


      • että_semmosta

        "Kullin perässä vain olivat". HUH mitä yleistämistä. Itse kiersin kokoelman kokonaan ja siihen kului about kaksi tuntia. Samalla katsellen muita museossa kiertäviä mielenkiinnolla.
        "Suurinosa naisista liikkui... laskien todennäköisyyttä". Taatusti on helpompi lähestyä yksin olevaa ihmistä, mutta mikä estää sinua lähestymästä kiinnostavaa henkilöä joka on ystävänsä seurassa, varsinkin sinkkuillassa!?! Taisi itselläsi olla rohkeus nollissa jos keskustelit ainoastaan henkilökunnan kanssa.JOten turhaa tänne valitat!


      • nhjnjnhjnjnhjjnhh
        että_semmosta kirjoitti:

        "Kullin perässä vain olivat". HUH mitä yleistämistä. Itse kiersin kokoelman kokonaan ja siihen kului about kaksi tuntia. Samalla katsellen muita museossa kiertäviä mielenkiinnolla.
        "Suurinosa naisista liikkui... laskien todennäköisyyttä". Taatusti on helpompi lähestyä yksin olevaa ihmistä, mutta mikä estää sinua lähestymästä kiinnostavaa henkilöä joka on ystävänsä seurassa, varsinkin sinkkuillassa!?! Taisi itselläsi olla rohkeus nollissa jos keskustelit ainoastaan henkilökunnan kanssa.JOten turhaa tänne valitat!

        "mikä estää sinua lähestymästä kiinnostavaa henkilöä joka on ystävänsä seurassa"

        Se ystävä. Lähestymällä sitä kiinnostavaa torjun sen toisen, hajotan heidän yhdessäolonsa ja saan ulkopuolisen kyyläämään vierestä lähestymisyritystäni. Sitä paitsi jos naista alun alkaenkaan kiinnostaisi tutustuminen, hän olisi yksin miestä etsien tai ainakin odottaen, ei ystävänsä seurassa. Ystävä kertoo prioriteetista: mieluumin ystävä kuin mies.


      • ätmel
        että_semmosta kirjoitti:

        "Kullin perässä vain olivat". HUH mitä yleistämistä. Itse kiersin kokoelman kokonaan ja siihen kului about kaksi tuntia. Samalla katsellen muita museossa kiertäviä mielenkiinnolla.
        "Suurinosa naisista liikkui... laskien todennäköisyyttä". Taatusti on helpompi lähestyä yksin olevaa ihmistä, mutta mikä estää sinua lähestymästä kiinnostavaa henkilöä joka on ystävänsä seurassa, varsinkin sinkkuillassa!?! Taisi itselläsi olla rohkeus nollissa jos keskustelit ainoastaan henkilökunnan kanssa.JOten turhaa tänne valitat!

        Nainen joka liikkuu sinkkutapahtumassa tiiviisti kavereidensa kanssa ei ole minua kiinnostava henkilö.


    • asiamiesss

      Yli 25-vuotiaat sinkkunaiset ovat useimmiten paskaa. Kolmekymppiset naiset useimmiten liian kuluneita ja tätimäisiä. Varttuneempien sinkkumiesten kannattaisi ruveta katselemaan nuorempaa naista jostakin köyhästä Aasian maasta.

      • tsiiderius

        Tätimäisyys kuvastaa juuri sitä millaisia naisia tuolla näin. Ikään katsomatta. Odotin avoima innokkaita historianopiskelijoita ym. nuoria humanisteja. Loistivat poissaolollaan, valitettavasti.


      • asiamiesss

        Avoimilla ja innokkailla opiskelijatytöillä ei ole mitään syytä osallistua moisiin sinkkukekkereihin tai etsiä kumppania netissä. Oikeasti miellyttävät naiset löytävät suhteen muutenkin.


      • Äädämi
        asiamiesss kirjoitti:

        Avoimilla ja innokkailla opiskelijatytöillä ei ole mitään syytä osallistua moisiin sinkkukekkereihin tai etsiä kumppania netissä. Oikeasti miellyttävät naiset löytävät suhteen muutenkin.

        Näin on, jännäjätkiä ravaa muna pitkänä niiden perässä pillua vonkaamassa. Aina siitä porukasta joku löytyy, joka päästetään päälle ähkimään. Mihinkään järjestettyihin sinkkujuttuihin eivät osallistu muut kuin epätoivoiset tavalliset miehet ja Ö-luokan yh-, tantta-, mummo-, ikivanhapiika- ja raskaassa sarjassa painivat naiset.


      • nyteitäsmää

        Entä ne kolmeakymppiä lähentelevät perheenperustamishaluiset sinkkunaiset joita tilastojen ja uutisten mukaan on Helsingissä tuhansia ilman miestä? Oikein lehtijuttuja kirjoitetaan ettei täällä ole heille tarpeeksi miehiä. Mistä nuo naiset hakee kumppaneitaan kun eivät käy ulkona tapahtumissa missä liikkuu vapaita miehiä?


      • ätmel
        nyteitäsmää kirjoitti:

        Entä ne kolmeakymppiä lähentelevät perheenperustamishaluiset sinkkunaiset joita tilastojen ja uutisten mukaan on Helsingissä tuhansia ilman miestä? Oikein lehtijuttuja kirjoitetaan ettei täällä ole heille tarpeeksi miehiä. Mistä nuo naiset hakee kumppaneitaan kun eivät käy ulkona tapahtumissa missä liikkuu vapaita miehiä?

        Ne odottelevat kotonaan, että unelmien prinssi kapuaisi ikkunasta sisään ja tarjoilisi lämpimiä karjalanpiirakoita suoraan suuhun.


      • Jfktr

        Täällä olis karjalanpiirakoita ja vaahtokylpy. Helsingin keskustassa. Kenelle kelpaa?


      • käytäaivojasi
        nyteitäsmää kirjoitti:

        Entä ne kolmeakymppiä lähentelevät perheenperustamishaluiset sinkkunaiset joita tilastojen ja uutisten mukaan on Helsingissä tuhansia ilman miestä? Oikein lehtijuttuja kirjoitetaan ettei täällä ole heille tarpeeksi miehiä. Mistä nuo naiset hakee kumppaneitaan kun eivät käy ulkona tapahtumissa missä liikkuu vapaita miehiä?

        Joko heitä ei ole olemassa (hyvin todennäköistä), on vain lehtien keksimä juttu tai todella ovat liian arkoja hakemaan seuraa...siis odottavat passivisena että joku mies tekee aloitteen.


      • mnbbnbnvbnbmnnb
        nyteitäsmää kirjoitti:

        Entä ne kolmeakymppiä lähentelevät perheenperustamishaluiset sinkkunaiset joita tilastojen ja uutisten mukaan on Helsingissä tuhansia ilman miestä? Oikein lehtijuttuja kirjoitetaan ettei täällä ole heille tarpeeksi miehiä. Mistä nuo naiset hakee kumppaneitaan kun eivät käy ulkona tapahtumissa missä liikkuu vapaita miehiä?

        Niiden asenne on:
        - ilman miestä on ihan kivaa
        - aloitteen teko on miehen tehtävä
        - odotetaan täydellistä miestä, koska mieluummin yksin kuin ok-tasoisen kanssa

        Perheenperustamisiässä toiveena on, että mies on kiltti ja kunnollinen, mutta pitää kuitenkin olla sitä %##"%&# kemiaa, joten kiltti ja kunnollinen ei käytännössä kelpaa, vaan pitää olla sopivasti komea ja jännä sekä rento eli välinpitämätön kaikesta sivistyksestä ja asiallisuudesta.


    • n33-

      Olisi kiva nähdä näiden sinkkumiesten kuvat... kun näkyy olevan varaa arvostella...

      Mielestäni tapahtuma oli mukavaa vaihtelua. En puhuisi siitä noin halventavaan sävyyn kuin tuo asiamiesss, jolla ei ole mitään käsitystä mitä puhuu. Hyvä kun museokin kokeilee jotakin uutta.
      Tuollaiselle tapahtumalle on selvästi silloin tällöin kysyntää, sillä siellä oli monta uteliasta paikanpäällä. Museo on kaikille avoin, joten nirppanokkaisten ulkonäkö tai ikärasistien kannattaa pysyä kaukana. Uusille kokemuksille avarakatseisten sen sijaan kannattaa tutustua tuollaisiin tapahtumiin.
      Paljon parempi kokemus kuin nettideitissä olo tai tämän palstan luku.

      • asiamiesss

        Se nyt vaan on niin että ylivoimainen enemmistö miehistä haluaa mieluummin parikymppisen naisen kuin ryppyyntyneen kolmekymppisen vanhan piian. Syntyikö museossa kontakteja`?


      • ätmel

        Kuvailet kokemustasi niin ympäripyörein sanankääntein ja latteuksin, että rivien väleistä lukee tyhmempikin, että tilaisuus oli sinullekin yhtä tyhjän kanssa.


      • käytäaivojasi
        asiamiesss kirjoitti:

        Se nyt vaan on niin että ylivoimainen enemmistö miehistä haluaa mieluummin parikymppisen naisen kuin ryppyyntyneen kolmekymppisen vanhan piian. Syntyikö museossa kontakteja`?

        Parikymppinen bilehile ei taatusti hae seuraa museosta, joten turha hakea sellaista sieltä.


      • EnkerroikääN
        asiamiesss kirjoitti:

        Se nyt vaan on niin että ylivoimainen enemmistö miehistä haluaa mieluummin parikymppisen naisen kuin ryppyyntyneen kolmekymppisen vanhan piian. Syntyikö museossa kontakteja`?

        Näin läheltä ainakin yhden selkeän kontaktin kun ujolta näyttävä mies meni juttelemaan vielä ujommalta näyttävän naisen kanssa ja he olivat ainakin koko sen ajan yhdessä juttelemassa kun kierrokseni kesti. Osa 4-6 hengen mies-nais pareja sisältäneet ryhmät kyllä näyttivät vähän siltä että olisivat tunteneet toisensa jo entuudestaan tai sitten vain kaikki olivat niin sosiaalisia että saivat tilanteen toimimaan kahden seurueen yhdistyessä heti.


      • 4913
        asiamiesss kirjoitti:

        Se nyt vaan on niin että ylivoimainen enemmistö miehistä haluaa mieluummin parikymppisen naisen kuin ryppyyntyneen kolmekymppisen vanhan piian. Syntyikö museossa kontakteja`?

        Silloin kannattaa kiinnittää huomio niihin parikymppisiin eikä niihin epäkiinnostaviin. Ei se kolmekymppisten syy ole, jos tuollaiset tilaisuudet eivät kiinnosta kaksikymppisiä. Mene sinne missä kaksikymppiset liikkuvat.

        Ihan samaa sarjaa tämä valitus kuin ne iänikuiset valitukset siitä kuinka nettideiteissä on vääriä naisia (liian vanhoja, liian lihavia, yksinhuoltajia). Ei se heidän syy ole ettei nuorten, hoikkien, lapsettomien tarvitse hakea netin kautta. Eikä se ole täti-ikäisten syy että em. luokkaan kuuluvien naisten ei liioin tarvitse lähteä väkinäisille museotreffeille. Yhtä lailla niitä nelikymppisiä ja sitä vanhempia naisia varmasti harmitti ettei paikalla ollut kuin muutama heidän ikäluokkansa mies, mutta valittavatko he täällä? Nope.


      • jos.se.nyt.oli.se

        Tunnen sen, puhuu paljon mutta ei taida naiset kiinnostua. Olen kuullut naisilta sellaistakin kommenttia, että ärsyttää kun yritetään kokeilla kaikkia naisia. Tietenkin jos olisi ytmi kyseessä niin ei varmaan ärsyttäisi.


      • että_semmosta

        Juuri niin!!! Täysin kanssasi samaa mieltä! Itse pidin tapahtumasta paljon. Tällaisia tarvitaan enemmän :)


    • KeijoKoskelasta

      Pistetäänpäs nyt se oma rapsakin tänne kyseisestä tapahtumasta (ja ei, en ollut se mies joka huomasi oppaan katselevan ketään toista miestä).

      Tämä tapahtuma olisi ollut oikea kultakaivos kulttuurista edes vähän ymmärtäville 2-4 hengen 40-60v miespuolisille kaveruksille. Harmi vaan että olen itse 25v ja olin yksin liikenteessä...

      Todella paljon 40-60v naisia, osa porukoissa, mutta paljon myös yksittäisiä naisia liikkeellä, mikä on hyvin harvinaista kun kyse on sinkuille suunnatusta tapahtumasta. 40-60v miehet loistivat poissaolollaan tai no oli heitä ehkä 10 paikalla, mutta vain murto-osa siitä mikä oli naisten määrä.

      Itse olin liikkeellä hyvissä ajoin enkä joutunut jonottamaan kuin alakerran baarissa tuoppia muutaman minuutin. Se deittinumerointi ei toiminut ainakaan minun kohdallani, sillä näin 50v vaaleahiuksisen naisen kantavan samaa numeroa kuin minä, en mennyt juttusille vaan otin tarran vaivihkaa pois rinnastani. Aluksi olin hyvin pettynyt, sillä alle 30v naisia ei ollut kuin kourallinen ja heistäkin huomattava osa jotain 16-18v kikattavia tyttöjä. Onneksi tilanne muuttui jossain vaiheessa iltaa paljon suotuisammaksi ja yllätykseni huomasin useita 20-30v naisia olevan liikkeellä klo. 19 jälkeen, tosin vain muutama heistä yksin. Mukaan mahtui pari todella namuakin. Tosin samalla kun 20-30v naisten määrä alkoi nousta kasvoi myös sisään tulleiden 20-25v komeiden ja sosiaalisten miesten joukko, joten tunsin kilpailun kiristyvän...

      Illan aikana juttelin neljän eri naisen kanssa joista kahdelta pyysin ja myös sain puhelinnumeron. Jälkimmäisen kanssa suuntasimme vielä jatkoille töölöläiseen pikku pubiin. Mutta eipä siitä sen enempää... Kivaa oli.

      Kannatti käydä vaikka homma vähän epäilyttikin. Näin omin silmin ainakin 5 eri iskuyritystä jotka näyttivät onnistuvan (nainen oli saman miehen seurassa kun näin hänet uudestaan).

      • Olipa kyllä aika idiootti tapa muodostaa pareja, jos ei yhtään katsottu edes että olisivat samaa ikäluokkaa. Mutta hyvä jos muuten oli onnistunut ilta.


      • siemenvijely

        Mua ei naisena kiinnostais yhtään sellainen siemenviljelijä, joka kiertää kysymässä numerot niin monelta kuin mahdollista, kohtelee kuin kertakäyttötavaraa ja juoksee saman tien seuraavan luokse.


      • idioottiajuupajuu
        stellaria81 kirjoitti:

        Olipa kyllä aika idiootti tapa muodostaa pareja, jos ei yhtään katsottu edes että olisivat samaa ikäluokkaa. Mutta hyvä jos muuten oli onnistunut ilta.

        Jep. Löysin numeroidun parini; oli väärän ikäinen joten vaihdettiin pari vaivaantunutta lausetta ja livahdettiin eroon toisistamme. Hyvänen aika, tuo paritusjuttu oli oikein jonkun deittifirman järjestämä! Ei hyvää mainosta. Ei olisi pitänyt olla kovin vaikeaa jakaa niitä numerotarroja niin, että olisi vaikka joka ikävuosikymmenelle oma numeroavaruus.


    • Rami6espoo

      Minulle tuo oli ensimmäinen sinkkutapahtuma missä olen koskaan käynyt (olen mies 34v, puoli vuotta sitten eronnut). Museon esineistö oli mielenkiintoisempaa kuin potentiaalinen treffiseura.

      Homma voisi toimia jos tapahtumaa ei markkinoitaisi sinkkuiltana, vaan esimerkiksi ihan vaan rakkausaiheisena museoiltana. Kylmä fakta on se että viehättävät sinkkunaiset häpeää käydä sinkkutapahtumissa, mutta änkee itsensä mihin tahansa muuhun taide- tai kulttuuritapahtumaan.

      • EnkerroikääN

        Minulle ainakin tulisi vain ikävä olo jos museo olisi täynnä keskenään leperteliviä käsikädessä kulkevia pariskuntia joita tuollainen rakkausaiheinen museoilta houkuttelisi varmasti paljon enemmän paikalle kuin meitä sinkkuja. Olihan tuolla nytkin muutama pariskunta liikenteessä, mutta uskoakseni suurin osa ihmisistä tuolla oli oikeastikin sinkkuja ja siinä mielessä ihan onnistunut tapahtuma. Sinkkunumerot loppuivat kesken jo ennen kuin itse olin edes päässyt sisään, sai itse jonkin hätäisesti siniselle paperille kirjoitetun vuoronumeron kun monella aiemmin tulleella oli siisti valkoinen tarra. Minä eikä ystävänikään kohdannut illan aikana omaa "deittiään". :(


      • n33-

        Samaa mieltä edellisen kanssa. Ihan onnistunut tapahtuma!

        Ensi vuonna järkeviä miehiä voisi tulla enemmän.


    • EnkerroikääN

      Olin itsekin tuolla ystäväni kanssa, yksikään mies ei tullut juttelmemaan mutta muutamat katseet vaihdoin parin miehen kanssa, en vain uskaltanut mennä juttusille eivätkä hekään tulleet minulle juttelemaan. Yllättävän paljon tuolla oli ihmisiä ja vain muutamalla heistä oli ihan selkeästi haku päällä, muuten oli hyvin hillittyä menoa, ihan kuin jossain museossa.

      • löäälööllöläö

        Minä olin ehkä yksi niistä katsojamiehistä, riippuu minkä ikäinen olet. Ihmettelin, miksi monet naiset olivat pareina tai ryhminä (siis muutenkin kuin opastetulla joukkokierroksella). Yksinäiselle olisi paljon helpompi mennä juttelemaan. Ryhmästä pitää heti valita, kenelle osoittaa mielenkiintonsa, ja samalla tulee jo asettaneeksi ryhmän muut jäsenet alempaan arvoon eli antaneeksi heille käytännössä pakit ennen kuin on otettu kontaktiakaan, ja jos hyvin käy ja saa juttua aikaiseksi sen yhden kanssa niin ne muut jäävät siihen kyttäämään, eikä saa yksityisyyttä.

        Lisäksi naisporukat tuntuivat juttelevan (näyttelyesineistä?) niin innostuneesti keskenään, että tuli sellainen olo, että ai jaa, tutkikaa niitä siinä keskenänne. Olisin vielä niellyt sen, että aloitteen teko on miehen tehtävä, mutta naiset eivät olleet edes sen näköisiä, että olisivat suvainneet kenenkään tulla tutustumaan. Olisitte edes välillä katselleet toimettomina ympärillenne, että onko jossain miehiä, niin ne miehet olisivat saaneet tilaisuuden.


    • n33-

      Huomaa kuinka tässäkin ketjussa miehillä on asennevamma. Pyydetään vuoronumero, eikä mennä juttelemaan hetkeksi jonkun tuntemattoman kanssa. Haukutaan paikalla olleita jne.

      Hei kamoon, jos ei teillä ole yhtään leikkimielisyyttä ja olette tollasia ällötysajatusmaailman omaavia, niin pysykää poissa. Minä ainakin olisin jutellut tapahtumassa olmin näköisen harvahampaankin kanssa, jos olisin sen vuoronumeron hakenut.

      Tapahtumassa oli 19.30 aikaa paljon naisia. Heidän ikähaarukka pli 25-50. Nättejä ihmisiä. Muutamia miehiä uskaltautui naisten mukaan kierrokselle. Nuoria alle 30 vuotiaita miehiä kävi omissa porukoissaan tai yksin kurkkimassa tapahtumaa. Miehille olisi ollut hyvää tarjontaa paljon, jos olisivat tuleet paikalle.

      Huomaa ettei osalla ole vielä itsetunto kasvanut sen vertaa, että osaisi osallistua tällaiseen tapahtumaan ennakkoluulottomasati. Heti arvioidaan muita osallistujia ja tullaan nettiin huutelemaan kuinka lässähtänyttä oli. Hyi olkoon, miksi sellaiset ihmiset eivät pysy kotona katsomassa vaikka sinne iki-ihanaan peiliin.
      Huomaa jälleen mikä porukka loistaa haukkumisellaan. Se ei jälleen ole naiset ainakaan vielä.

      Ja vaikka kuinka täällä haukutaan osallistuneiden naisten ulkonäköä jne. niin itse olen sen näköinen, että olen ollut mallina, kunnes lopetin....!
      Ja paljon on kehuttu kauniiksi, mutta se on jokaisen henkilökohtainen mielipide - ei ehkä sinun!

      Naisissa oli vaikka kuinka monta kaunista naista ikähaarukassa 25-50.

      • ätmel

        Kovat on tädillä puheet ottaen huomioon, ettet itse edes uskaltanut käydä sitä numeroa hakemassa.


      • huomautus

        Viehättävyys on melko erilainen asia naisen, kuin miehen näkökulmasta katsottuna.


      • kertakäyttötavara

        Tuo miesten asennevamma on juuri se syy, miksi en mennyt mukaan enkä mene muihinkaan vastaaviin tapahtumiin. Miehillä on ihan järkyttävän jähmeät fiksaatiot sen suhteen, mikä kelpaa, mikä ei. Ei mitään häpyä kohdella ihmistä kuin roskaa, jos ulkonäkö ei miellytä. Ei tapoja, ei sosiaalisia taitoja - vain huikean valtava, pilalle hemmoteltu ego.


      • dsafsdssda

        Ikähaarukka oli käytännössä 40-60. Itse olen vähän päälle kolmekymppinen mies, ja toiveissa on kumppanin lisäksi lapsia, joten ei ole mitään syytä katsella tai innostua 40 naisista. Voihan nille jutella pari sanaa tarvittaessa, mutta eiköhän sinkkutapahtumaan lähdetä kuitenkin etsimään sitä itselle sopivaa kumppania.


      • Sopii.sinkuksi
        kertakäyttötavara kirjoitti:

        Tuo miesten asennevamma on juuri se syy, miksi en mennyt mukaan enkä mene muihinkaan vastaaviin tapahtumiin. Miehillä on ihan järkyttävän jähmeät fiksaatiot sen suhteen, mikä kelpaa, mikä ei. Ei mitään häpyä kohdella ihmistä kuin roskaa, jos ulkonäkö ei miellytä. Ei tapoja, ei sosiaalisia taitoja - vain huikean valtava, pilalle hemmoteltu ego.

        Aamen! Onneksi sen tyyppiset yleensä välttelee noita tilaisuuksia, kun ei heidän tarvitse alentua etsimään sopivaa kumppania, kun eihän edes ole joten miksi vaivautua. Löydetään vikoja vain muista, mutta oma vastenmielinen asenne paistaa jo kilometrien päähän. Ei sellaisen kannata lähteä kumppanin hakuun ollenkaan.


      • dsafsdssda
        dsafsdssda kirjoitti:

        Ikähaarukka oli käytännössä 40-60. Itse olen vähän päälle kolmekymppinen mies, ja toiveissa on kumppanin lisäksi lapsia, joten ei ole mitään syytä katsella tai innostua 40 naisista. Voihan nille jutella pari sanaa tarvittaessa, mutta eiköhän sinkkutapahtumaan lähdetä kuitenkin etsimään sitä itselle sopivaa kumppania.

        Lisäyksenä edelliseen: ne muutamat alle 40 v. naiset olivat mielestäni kyllä kivan näköisiä, ei valittamista. Määrä olisi saanut vain olla isompi.


      • EiJatkoon

        "Ja vaikka kuinka täällä haukutaan osallistuneiden naisten ulkonäköä jne. niin itse olen sen näköinen, että olen ollut mallina, kunnes lopetin....!

        Ja paljon on kehuttu kauniiksi, mutta se on jokaisen henkilökohtainen mielipide - ei ehkä sinun! "

        XL-malleja ei lasketa


      • cszcsxsssascd

        "olen ollut mallina, kunnes lopetin"

        Ja miksi malli yleensä joutuu lopettamaan? Koska ei enää näytä mallilta.


      • n33-

        Joo meinasin jatkaa juttuani näillä ennaltaarvattavilla latteuksilla mitä tähänkin ketjuun tuli, mutta jatkoinkin vain kirjoittamalla "Ja paljon on kehuttu kauniiksi, mutta se on jokaisen henkilökohtainen mielipide - ei ehkä sinun!"
        Piilosta on helppo huudella tätä paskaaa, mutta ei sentään ole sellaista sorttia mitä nää ennalta-arvattavat aivottomat suoltaa kerrasta toiseen.
        Väärä foorumi tosiaan tälle aiheelle....
        Toivottavasti yhdenkään naisen ei tarvitse ikinä kärsiä näiden vihakirjoittelijoiden seurasta.

        Mutta tosiaan laadukkaita naisia oli paikalla vaikka ja kuinka paljon.
        Nämä tämän ketjun vihakirjoittelijat ja haukkujat ovat niitä, jotka jäävät syystä naisten huomion ulkopuolelle ja siksi haukkuvat. Tapahtumassa ei kertakaikkiaan ole mitään haukkumista. tarjonta oli aivan saman tasoista kuin esim. Apollo klubilla viikonloppuisin, tosin suurin osa oli selvinpäin ja naisia oli enemmistö.

        Asennevammaisten ei kannata käydä tuollaisissa tapahtumissa misssään nimessä!


      • fhgffhdghdfh
        n33- kirjoitti:

        Joo meinasin jatkaa juttuani näillä ennaltaarvattavilla latteuksilla mitä tähänkin ketjuun tuli, mutta jatkoinkin vain kirjoittamalla "Ja paljon on kehuttu kauniiksi, mutta se on jokaisen henkilökohtainen mielipide - ei ehkä sinun!"
        Piilosta on helppo huudella tätä paskaaa, mutta ei sentään ole sellaista sorttia mitä nää ennalta-arvattavat aivottomat suoltaa kerrasta toiseen.
        Väärä foorumi tosiaan tälle aiheelle....
        Toivottavasti yhdenkään naisen ei tarvitse ikinä kärsiä näiden vihakirjoittelijoiden seurasta.

        Mutta tosiaan laadukkaita naisia oli paikalla vaikka ja kuinka paljon.
        Nämä tämän ketjun vihakirjoittelijat ja haukkujat ovat niitä, jotka jäävät syystä naisten huomion ulkopuolelle ja siksi haukkuvat. Tapahtumassa ei kertakaikkiaan ole mitään haukkumista. tarjonta oli aivan saman tasoista kuin esim. Apollo klubilla viikonloppuisin, tosin suurin osa oli selvinpäin ja naisia oli enemmistö.

        Asennevammaisten ei kannata käydä tuollaisissa tapahtumissa misssään nimessä!

        Ketä kiinnostaa, minkä tasoisia naisia oli paikalla, kun ne naiset eivät olleet etsimässä seuraa?


      • Selvennetään
        n33- kirjoitti:

        Joo meinasin jatkaa juttuani näillä ennaltaarvattavilla latteuksilla mitä tähänkin ketjuun tuli, mutta jatkoinkin vain kirjoittamalla "Ja paljon on kehuttu kauniiksi, mutta se on jokaisen henkilökohtainen mielipide - ei ehkä sinun!"
        Piilosta on helppo huudella tätä paskaaa, mutta ei sentään ole sellaista sorttia mitä nää ennalta-arvattavat aivottomat suoltaa kerrasta toiseen.
        Väärä foorumi tosiaan tälle aiheelle....
        Toivottavasti yhdenkään naisen ei tarvitse ikinä kärsiä näiden vihakirjoittelijoiden seurasta.

        Mutta tosiaan laadukkaita naisia oli paikalla vaikka ja kuinka paljon.
        Nämä tämän ketjun vihakirjoittelijat ja haukkujat ovat niitä, jotka jäävät syystä naisten huomion ulkopuolelle ja siksi haukkuvat. Tapahtumassa ei kertakaikkiaan ole mitään haukkumista. tarjonta oli aivan saman tasoista kuin esim. Apollo klubilla viikonloppuisin, tosin suurin osa oli selvinpäin ja naisia oli enemmistö.

        Asennevammaisten ei kannata käydä tuollaisissa tapahtumissa misssään nimessä!

        Oletan nyt että asennevammaiset ovat niitä jotka eivät kelpaa naisille ja toisin päin?

        Näissä haisee kyllä aika kamala itsekehu näissä kommenteissa. Ollaan niin laadukkaita laadukkaiden naisten joukossa ja tapahtuma oli hieno, mitä nyt laadukkaita miehiä ei ollut paikalla jotta nämä laadukkaat miehet olisivat voineet lähestyä näitä laadukkaita naisia naisten odotellessa vain että heitä lähestytään.

        Jokin tässä logiikassa mättää tai aika monikin asia.

        Olet malliesimerkki siitä miten ylimielisen vastenmielisiä naiset ovat nykyään ja sitten ihmettelevät miksi vihakirjoittelijoita on olemassa.


      • n33-

        Tukehdu katkeruuteesi ja olettamuksiisi.

        En kirjoittanut sanaakaan omasta laadukkuudestani.
        Kerroin mitä näin ympärilläni.


      • n33-

        Harvoin näkee sellaista rumuutta/laaduttomuutta/jne., mitä tämä palsta kätkee sisälleen....
        Koita repiä siitä ajatuksesta jotakin johtopäätöksiä...


      • teitkö_siis

        Aloitteita miehille?


      • oksettavia
        n33- kirjoitti:

        Harvoin näkee sellaista rumuutta/laaduttomuutta/jne., mitä tämä palsta kätkee sisälleen....
        Koita repiä siitä ajatuksesta jotakin johtopäätöksiä...

        Sisäistä rumuutta tänne palstalle kyllä mahtuu. Sit ihmetellään miksei naisille kelpaa.


      • Sisäisestiruma
        oksettavia kirjoitti:

        Sisäistä rumuutta tänne palstalle kyllä mahtuu. Sit ihmetellään miksei naisille kelpaa.

        Jos tarkoitat sisäisellä rumuudella sitä että naiseilta odotetaan aktiivisuutta, sitä että ei näytetä ihan tädeiltä kun täytetään 30 ja ei olla läskipalleroita niin kyllä!


      • trallaallaal1

        Oma vanheneminen jää helposti huomaamatta ja sitten kauhistellaan muiden vanhenemista. :D


    • SinkkuN

      Kylläpäs on ollut sankka osanotto sinkut palstalla tähän tapahtumaan. Minäkin siellä olin, yksin.

      Tapahtuma loppui minusta vähän kesken, se olisi voinut ihan hyvin jatkua vaikka 23 saakka, tai vaikka puolille öin, kun eihän sitä nyt ihan hetkessä tunnelma synny ja ihmiset vapaudu sosiaaliseenkanssakäymiseen tuntemattomien kanssa. Ensimmäisen tunnin ajan tunnelma oli kuin olisi ollut selvinpäin k-18 yökerhossa heti ovien avauduttua, mutta joskus 20 aikoihin tunnelma oli jo rento ja uskalsin itsekin yhden miehen kanssa muutaman sanasen vaihtamaan näyttelyn puolella. Tämän vuoden ensimmäinen kontaktiyritykseni vastakkaiseen sukupuoleen. Whuup, whuup!

      En ymmärrä taaskaan tuota että miksi tämä(kin) keskustelu pitää vetää ulkonäkökeskusteluksi? Eikö niitä ole jo ihan tarpeeksi tällä palstalla. Kyllä! Tapahtumassa oli ihmisiä laidasta laitaan, malleista mörköihin. Mitä sitten? Sellainen tämä suomalainen yhteiskunta on. Kyllä museosta melko hyvä läpileikkaus suomalaisista ihmisistä noin ulkonäön puolesta löytyy. Ei museo kuitenkaan mikään fittnessmessut tai 16v wannabe mallien kokous ole.

    • kuulinpa.minäkin

      Parikymppinen nätti kaverini kävi siellä ja sanoi, että oli paljon mukavia miehiä, joiden kanssa oli jutellut. Aika erilaisia kokemuksia on näköjään ihmisillä ollut samasta tapahtumasta.

      • helloooo

        Voi jestas, miten naiivi voi ihminen olla! Sehän siinä just on, että parikymppistä nättiä naista kohdellaan ihan eri tavoin kuin jotakin muuta. Nuoret ja kauniit on tässä pedoyhteiskunnassa aina etuoikeutettuja.


      • kuulinpa.minäkin

        Lähinnä tarkoitin sitä, että oli siellä nuoria naisiakin, vaikka tässä moni on sanonut, että naiset olivat enimmäkseen vanhoja.
        Sitä tarkoitin myös, että jotkut miehet menivät sentään juttelemaan naisille, vaikka osa kirjoittajista on vain käynyt kääntymässä ja poistunut sitten paikalta.


    • vzvxxzxczc

      Ketjun aloitus voisi olla minun kirjoittamani. Pitää hyvin paikkansa. Opas vaihtoi minunkin kanssani muutamia katseita. Ilmeisesti ei ollut mitään henkilökohtaista vaan palveluammattiasennetta. Tarkkailin menoa hiukan mustasukkaisena ja aioin tapahtuman jälkeen tulla tänne kirjoittamaan raportin. Hyvin arvattu, ap.

    • NaisetOvatElukoita

      Tuollaisessa tilaisuudessa ei voi joutua kuin friend zonelle.
      Ellei miehenä ole pukeutunut kuin boheemihippi tai sitten kouluttaunut tyylikkäästi pukeutunut suomenruotsalaiselta vaikuttava profemmari.

      Et sinä naiselukoiden kanssa sänkyyn pääse pelkillä fiksuilla ja kivoilla puheilla taiteesta. No, enkä noiden 40-60 vuotiaiden mummeleiden kanssa.

      Joku muu menee tuonne puhelemaan mukavia taiteesta niin kuten tuossa aiemmin todettiin jo niin käy näin:
      "Parikymppinen nätti kaverini kävi siellä ja sanoi, että oli paljon mukavia miehiä, joiden kanssa oli jutellut. "

      Juteltu paljon mukavian miesten kanssa, mutta ei ole löytynyt sitä "kemiaa" varmaankaan eli naisten elukkavaistot eivät ole syttyneet.

      Älkää menkö miehet siihen lankaan että jostain taidetapahtumasta voi löytyä fiksun naisen joka syttyisi teistä pelkillä fiksuilla puheilla.
      Nuoret naiset käy noissa juttelemassa mukavien miesten kanssa ja menevät panemaan eri miesten kanssa tilaisuuden päätyttyä.

      • kuulinpa.minäkin

        No ei kai sitä nyt heti mihinkään panemaan mennä, jos jossain museossa jutellaan. Sitten vaihdetaan numeroita ja ruvetaan tutustumaan. Sairasta tuollainen panemisen hokeminen.


      • NaisetOvatElukoita
        kuulinpa.minäkin kirjoitti:

        No ei kai sitä nyt heti mihinkään panemaan mennä, jos jossain museossa jutellaan. Sitten vaihdetaan numeroita ja ruvetaan tutustumaan. Sairasta tuollainen panemisen hokeminen.

        Se vaikutus tehdään yleensä hyvin usein siellä ekassa tapaamisessa ja vaikka numeroita vaihdettaisiin niin ei se nainen siitä enää syty sen enempää.

        Ei siinä mitään sairasta ole jos panemista hoetaan. Jos en olisi maininnut asiaa eli seksiä ja kemioita niin naiset olisivat sanoneet että "no eihän sieltä mitään kavereita olla etsimässä!"

        Ihan perus naisten kaksinaismoralistista paskaa.


      • kuulinpa.minäkin

        Jos numeroita vaihdetaan, ollaan kiinnostuneita ja halutaan tavata jatkossa. Silloin on jo sytytty. Miten voi olla näin yksinkertaiset asiat hukassa?


      • NaisetOvatElukoita
        kuulinpa.minäkin kirjoitti:

        Jos numeroita vaihdetaan, ollaan kiinnostuneita ja halutaan tavata jatkossa. Silloin on jo sytytty. Miten voi olla näin yksinkertaiset asiat hukassa?

        Nykyaikana numeroiden vaihtaminen ei kerro yhtään mitään syttymisestä. Sitä voisi verrata siihen että Tinderissä on syntynyt kontakti. Näin se miesten näkökulmasta menee. Varsinkin tällaisessa liirumlaarum tapahtumassa.

        Sinä se hukassa olet, yksinkertainen.


      • kuulinpa.minäkin

        Ei numeroa kannata antaa kenelle vaan, joten ainakin minun mittarissani se merkitsee jotain. Kukin tyylillään.


      • NaisetOvatElukoita
        kuulinpa.minäkin kirjoitti:

        Ei numeroa kannata antaa kenelle vaan, joten ainakin minun mittarissani se merkitsee jotain. Kukin tyylillään.

        Kommentoin tässä yleisesti näitä asioita. En voi millään laskea joukkoon mukaan jokaista siinä olevaa poikkeusta esimerkiksi miten juuri sinä toimit.

        Nykyään ihmiset vaihtelevat numeroita, face-tunnuksia jne. varsin vapaasti. Ei niiden varaan varsinkaan mies voi laskea.


      • miekkajakirves

        Nyt on kyllä mennyt museot sekaisin. Kansallismuseo on varmaankin vihoviimeinen paikka, mihin boheemihippi menee keskustelemaan taiteesta. Sitä varten on ihan eri museot. Käy joskus Kansallismuseossa, niin ehkä ymmärrät.


      • 5plus1
        kuulinpa.minäkin kirjoitti:

        Ei numeroa kannata antaa kenelle vaan, joten ainakin minun mittarissani se merkitsee jotain. Kukin tyylillään.

        Numeron antaminen on eräs tapa päästä antamaan pakit sopivan etäisyyden päästä.


    • nomatch

      olen itse kolmekymmentä ja en todellakaan tätimäinen. Miestarjonta ainakin siinä 20:00 aikaan oli aika surkeaa, milloin itse sinne menin. 80% naisia ja ihan kourallinen miehiä.

      • kerrotarkemminhei

        Oliko surkeaa määrä vai laatu vai molemmat?


      • nomatch
        kerrotarkemminhei kirjoitti:

        Oliko surkeaa määrä vai laatu vai molemmat?

        En lähde edes kommentoimaan tuota yhtä ala-arvoista juttua. Mutta tähän voin vastata.

        Surkeaa oli määrä ja ainakin aloitteen tekemisien vähyys. Näin monta tilannetta, missä nainen selkeästi odotti miehen aloitetta. Mutta mies hermostuneesti hikoili sanomatta sanaakaan. Ehkä kaikki naiset eivät ole niin moderneja, jotta itse tekisi aloitetta. Kaikki naiset haluavat kokea tulla hurmatuksi.

        En koskaan ennen käynyt täällä palstalla, enkä sinkkubileissä. Tämä jäi molempiin viimeiseksi. Hyvää jatkoa kaikille!


      • Palataasasiaan
        nomatch kirjoitti:

        En lähde edes kommentoimaan tuota yhtä ala-arvoista juttua. Mutta tähän voin vastata.

        Surkeaa oli määrä ja ainakin aloitteen tekemisien vähyys. Näin monta tilannetta, missä nainen selkeästi odotti miehen aloitetta. Mutta mies hermostuneesti hikoili sanomatta sanaakaan. Ehkä kaikki naiset eivät ole niin moderneja, jotta itse tekisi aloitetta. Kaikki naiset haluavat kokea tulla hurmatuksi.

        En koskaan ennen käynyt täällä palstalla, enkä sinkkubileissä. Tämä jäi molempiin viimeiseksi. Hyvää jatkoa kaikille!

        " Ehkä kaikki naiset eivät ole niin moderneja, jotta itse tekisi aloitetta. Kaikki naiset haluavat kokea tulla hurmatuksi. "

        Miehetkö sitten eivät?
        Miksi naiset ovat niin passiivisia eivätkä osaa antaa signaaleja että heitä voisi lähestyä?

        Kysymys kuuluu, etsitkö "hurmatuksi tulemista" vai kumppania isolla k:lla?
        Miksi et naisena tee asialle mitään vaan odotat miehen toimimista? Etkö osaa hurmata miestä tai kommunikoida siten että mies osaisi ja uskaltaisi tehdä aloitteen?

        Saman vitriinin ympärillä pyöriminen museossa ilman että vilkaisee mieheen päin lainkaan esimerkiksi ei ole se signaali jonka perusteella miehen tulisi lähestyä.


      • Palataasasiaan
        nomatch kirjoitti:

        En lähde edes kommentoimaan tuota yhtä ala-arvoista juttua. Mutta tähän voin vastata.

        Surkeaa oli määrä ja ainakin aloitteen tekemisien vähyys. Näin monta tilannetta, missä nainen selkeästi odotti miehen aloitetta. Mutta mies hermostuneesti hikoili sanomatta sanaakaan. Ehkä kaikki naiset eivät ole niin moderneja, jotta itse tekisi aloitetta. Kaikki naiset haluavat kokea tulla hurmatuksi.

        En koskaan ennen käynyt täällä palstalla, enkä sinkkubileissä. Tämä jäi molempiin viimeiseksi. Hyvää jatkoa kaikille!

        "Näin monta tilannetta, missä nainen selkeästi odotti miehen aloitetta"
        Se mikä sinulle on selkeää odottelua miehen aloitteelle voi miehille olla vain naisen seisoskelua.

        Opetelkaa lähettämään signaaleja hyvät naiset älkääkä syyttäkö miehiä kaikesta.

        Mieskin tahtoo tulevansa hurmatuksia ja huomioiduksi varsinkin kun hikoilee pitäisikö tehdä aloite vai ei.

        Se on naiselle kovin helppoa, mutta silti taitaa olla kusi sukassa odotellen miesten aloitteita. Sitten valitellaan kun miehet jotak eivät kiinnosta lähestyvät koko ajan. Onpa se niin vaikeaa, aijai.


      • NoMatch
        Palataasasiaan kirjoitti:

        " Ehkä kaikki naiset eivät ole niin moderneja, jotta itse tekisi aloitetta. Kaikki naiset haluavat kokea tulla hurmatuksi. "

        Miehetkö sitten eivät?
        Miksi naiset ovat niin passiivisia eivätkä osaa antaa signaaleja että heitä voisi lähestyä?

        Kysymys kuuluu, etsitkö "hurmatuksi tulemista" vai kumppania isolla k:lla?
        Miksi et naisena tee asialle mitään vaan odotat miehen toimimista? Etkö osaa hurmata miestä tai kommunikoida siten että mies osaisi ja uskaltaisi tehdä aloitteen?

        Saman vitriinin ympärillä pyöriminen museossa ilman että vilkaisee mieheen päin lainkaan esimerkiksi ei ole se signaali jonka perusteella miehen tulisi lähestyä.

        Koitin olla kohtelias ja välttää sanomasta, että sellaisia peräkammarinpoikia, mitä tuolla oli.... niin en todellakaan lähde hurmaamaan. Jos miehet täällä valittavat, että "yhyy, missä olivat suloiset nuoret historianopiskelijat". Niin yhtä lailla me naiset itkimme niiden Alfa-pukumies-MrDarcy-miesten olemassallon perään. Nyt. Hyvää sunnuntaita kaikille omilla tahoillaan.


      • Palataasasiaan
        NoMatch kirjoitti:

        Koitin olla kohtelias ja välttää sanomasta, että sellaisia peräkammarinpoikia, mitä tuolla oli.... niin en todellakaan lähde hurmaamaan. Jos miehet täällä valittavat, että "yhyy, missä olivat suloiset nuoret historianopiskelijat". Niin yhtä lailla me naiset itkimme niiden Alfa-pukumies-MrDarcy-miesten olemassallon perään. Nyt. Hyvää sunnuntaita kaikille omilla tahoillaan.

        Ensin valitat siitä että miehet eivät tehneet aloitteita kun nainen odotti sitä ja sitten kerrot miten itse en olisi tahtonut edes hurmata noita miehiä jotka olivat mielestäsi peräkammarinpoikia.

        Minä en valittanut suloisten nuorten historianopiskelijoiden perään kun en ollut koko tapahtumassa. Mutta hyvä tietää että sinulle käy vain alfa-pukumies.

        Hyvää yksinäistä loppuelämää sitten. ;D


      • llllöllöölöläöä
        nomatch kirjoitti:

        En lähde edes kommentoimaan tuota yhtä ala-arvoista juttua. Mutta tähän voin vastata.

        Surkeaa oli määrä ja ainakin aloitteen tekemisien vähyys. Näin monta tilannetta, missä nainen selkeästi odotti miehen aloitetta. Mutta mies hermostuneesti hikoili sanomatta sanaakaan. Ehkä kaikki naiset eivät ole niin moderneja, jotta itse tekisi aloitetta. Kaikki naiset haluavat kokea tulla hurmatuksi.

        En koskaan ennen käynyt täällä palstalla, enkä sinkkubileissä. Tämä jäi molempiin viimeiseksi. Hyvää jatkoa kaikille!

        Minä puolestani jätin monta potentiaalista aloitetta tekemättä, koska nainen oli niin passiivinen eikä avautunut minkäänlaiseen kontaktiin. Kun kerran ollaan sinkkutapahtumassa, niin mielestäni sopii olettaa, että jokainen katselisi ympärilleen edes sen verran, että huomaisi lähellä olevan ehdokkaan. Itse miehenä voisin sitten tehdä aloitteen, kun ensin on syntynyt esim. katsekontakti tai muuten todettu toisemme olemassaolo. Katsekontaktin myötä nainen voi halutessaan myös ilmaista, ettei esim. ulkonäkö miellytä ja aloitetta ei kannata tehdä.

        Jos sinkkutapahtumassa nainen tuijottaa jotain vitriiniä tai on eristäytynyt juttelemaan kaverinsa kanssa, se ei ole mitään aloitteen odottamista. Se on selvä signaali: ei kiinnosta, älä tule juttelemaan.


      • fdsjlj
        NoMatch kirjoitti:

        Koitin olla kohtelias ja välttää sanomasta, että sellaisia peräkammarinpoikia, mitä tuolla oli.... niin en todellakaan lähde hurmaamaan. Jos miehet täällä valittavat, että "yhyy, missä olivat suloiset nuoret historianopiskelijat". Niin yhtä lailla me naiset itkimme niiden Alfa-pukumies-MrDarcy-miesten olemassallon perään. Nyt. Hyvää sunnuntaita kaikille omilla tahoillaan.

        Peräkammarinpoika olisi ihan sopiva kumppani kaltaisellesi vanhalle piialle.


      • Miksi_miehen
        nomatch kirjoitti:

        En lähde edes kommentoimaan tuota yhtä ala-arvoista juttua. Mutta tähän voin vastata.

        Surkeaa oli määrä ja ainakin aloitteen tekemisien vähyys. Näin monta tilannetta, missä nainen selkeästi odotti miehen aloitetta. Mutta mies hermostuneesti hikoili sanomatta sanaakaan. Ehkä kaikki naiset eivät ole niin moderneja, jotta itse tekisi aloitetta. Kaikki naiset haluavat kokea tulla hurmatuksi.

        En koskaan ennen käynyt täällä palstalla, enkä sinkkubileissä. Tämä jäi molempiin viimeiseksi. Hyvää jatkoa kaikille!

        Pitää tehdä aloite, vaikka naisia oli 80% jengistä Ihan uskomatonta paskaa;)


      • Näinhän_se_on
        llllöllöölöläöä kirjoitti:

        Minä puolestani jätin monta potentiaalista aloitetta tekemättä, koska nainen oli niin passiivinen eikä avautunut minkäänlaiseen kontaktiin. Kun kerran ollaan sinkkutapahtumassa, niin mielestäni sopii olettaa, että jokainen katselisi ympärilleen edes sen verran, että huomaisi lähellä olevan ehdokkaan. Itse miehenä voisin sitten tehdä aloitteen, kun ensin on syntynyt esim. katsekontakti tai muuten todettu toisemme olemassaolo. Katsekontaktin myötä nainen voi halutessaan myös ilmaista, ettei esim. ulkonäkö miellytä ja aloitetta ei kannata tehdä.

        Jos sinkkutapahtumassa nainen tuijottaa jotain vitriiniä tai on eristäytynyt juttelemaan kaverinsa kanssa, se ei ole mitään aloitteen odottamista. Se on selvä signaali: ei kiinnosta, älä tule juttelemaan.

        Jos nainen ei anna edes minimia, eli katsekontakitia niin ei ola mitään tehtävissä miehellä. Ja toisaalta, miksi miehen pitäisi olla aloitteellinen, jos tapahtumassa oli enemmistö naisia..


      • naisen_kyky
        NoMatch kirjoitti:

        Koitin olla kohtelias ja välttää sanomasta, että sellaisia peräkammarinpoikia, mitä tuolla oli.... niin en todellakaan lähde hurmaamaan. Jos miehet täällä valittavat, että "yhyy, missä olivat suloiset nuoret historianopiskelijat". Niin yhtä lailla me naiset itkimme niiden Alfa-pukumies-MrDarcy-miesten olemassallon perään. Nyt. Hyvää sunnuntaita kaikille omilla tahoillaan.

        osaaminen ja halu tehdä aloitteita, esim. keskustelun avauksia on pitkälti nolla.


      • vbnmnbvbn
        Näinhän_se_on kirjoitti:

        Jos nainen ei anna edes minimia, eli katsekontakitia niin ei ola mitään tehtävissä miehellä. Ja toisaalta, miksi miehen pitäisi olla aloitteellinen, jos tapahtumassa oli enemmistö naisia..

        Miehen pitää tehdä aloite, kun tapahtumassa oli 10 naista 1 miestä kohden. Monella naisella on käytöstapoja sen verran ettei tee aloitetta miehelle, jos huomaa toisen naisen katselevan tätä tai tekevän aloitteen ja mies juttelee tämän kanssa.
        Miehen tulee olla aloitteellinen edes silloin kun naisia on enemmistö.
        Itsekin olisin aloitteellinen, jos jakauma olisi ollut toisin.
        Nyt oli monelle miehelle ylitarjontaa naisista. Jos jäivät ilman, saavat syyttää itseään.

        Ja jos ja kun joku alkaa jauhaa ulkonäköasiasta, niin aivan toisilleen sopivia ihmisiä joukossa näkyi paljon.


      • ätmel

        Sinun mielestäsi toisilleen sopivia ihmisiä saattoi ollakin, mutta heidän oma mielipide ratkaisee asian.


      • ettänäintälläkertaa
        vbnmnbvbn kirjoitti:

        Miehen pitää tehdä aloite, kun tapahtumassa oli 10 naista 1 miestä kohden. Monella naisella on käytöstapoja sen verran ettei tee aloitetta miehelle, jos huomaa toisen naisen katselevan tätä tai tekevän aloitteen ja mies juttelee tämän kanssa.
        Miehen tulee olla aloitteellinen edes silloin kun naisia on enemmistö.
        Itsekin olisin aloitteellinen, jos jakauma olisi ollut toisin.
        Nyt oli monelle miehelle ylitarjontaa naisista. Jos jäivät ilman, saavat syyttää itseään.

        Ja jos ja kun joku alkaa jauhaa ulkonäköasiasta, niin aivan toisilleen sopivia ihmisiä joukossa näkyi paljon.

        Naiset olivat ok-tasoa tai hyvän näköisiä. Rumia ja läskejä ei tainnut olla omassa ikäluokassani yhtään.

        Eikö enemmistösukupuolen kuuluisi olla aloitteellinen, jos ylipäänsä vastuuta aletaan jakaa? Enemmistöllähän on enemmän kilpailua, että saa edes jonkun vähemmistöstä.

        Olen mies ja syytän ilman jäämisestäni naisten huonoa asennetta. Niissä muutamissa sinkkutapahtumissa, joissa olen aiemmin käynyt, kaikki ovat olleet halukkaita tutustumaan kaikkiin ja antaneet pakit vasta aiheesta. Nyt museossa naiset eivät edes vilkaisseet kohti. Se on ihan ok, etten kelpaa kaikille, mutta se on kummallista, ettei kukaan halua yhtään tutustua.


      • ätmel

        Naiset tosiaan pilasivat tämänkin tapahtuman saamattomuudellaan.


      • fdljösjsjdf
        ätmel kirjoitti:

        Naiset tosiaan pilasivat tämänkin tapahtuman saamattomuudellaan.

        LOL
        LOL
        LOL
        vee mikä provo!


      • 50luvunnainen
        ätmel kirjoitti:

        Naiset tosiaan pilasivat tämänkin tapahtuman saamattomuudellaan.

        Siellä taisi olla niitä 50-luvun henkisiä naisia, jotka kaipasivat miesten aloitteita. Modernit feministit olisivat toki aloitteellisia, mutta tuonne oli varmaan valikoitunut niitä vanhakantaisempia. Eli nyt olis ollut perinteisiä sukupuolirooleja noudattavalle miehelle tupa täynnä naisia, sen kun valitsee ja lähestyy!


      • rtrtrtreyerrt
        ätmel kirjoitti:

        Naiset tosiaan pilasivat tämänkin tapahtuman saamattomuudellaan.

        Niinpä. Toivottavasti ensi kerralla mukana olevat naiset ovat tosissaan.


      • eli_siis_joo
        vbnmnbvbn kirjoitti:

        Miehen pitää tehdä aloite, kun tapahtumassa oli 10 naista 1 miestä kohden. Monella naisella on käytöstapoja sen verran ettei tee aloitetta miehelle, jos huomaa toisen naisen katselevan tätä tai tekevän aloitteen ja mies juttelee tämän kanssa.
        Miehen tulee olla aloitteellinen edes silloin kun naisia on enemmistö.
        Itsekin olisin aloitteellinen, jos jakauma olisi ollut toisin.
        Nyt oli monelle miehelle ylitarjontaa naisista. Jos jäivät ilman, saavat syyttää itseään.

        Ja jos ja kun joku alkaa jauhaa ulkonäköasiasta, niin aivan toisilleen sopivia ihmisiä joukossa näkyi paljon.

        jos olisi ollut 1 nainen 10 miestä kohden olisit tehnyt aloitteen;)


      • ätmel
        50luvunnainen kirjoitti:

        Siellä taisi olla niitä 50-luvun henkisiä naisia, jotka kaipasivat miesten aloitteita. Modernit feministit olisivat toki aloitteellisia, mutta tuonne oli varmaan valikoitunut niitä vanhakantaisempia. Eli nyt olis ollut perinteisiä sukupuolirooleja noudattavalle miehelle tupa täynnä naisia, sen kun valitsee ja lähestyy!

        Höpsis, ihan selvästi kouluttautuneita työssäkäyviä naisia olivat. Rusinat pullasta -femakkoja siis koko konkkaronkka.


    • turhaaN

      Menin joskus puoli kasilta, olin tunnin ja näin vain 3 kiinnostavan näköistä miestä joista jokaisella oli jo jotain naisseuraa

      • ätmel

        Niin se naisten esivalinta katsos toimii.


      • 18reikäreikä

        Olisit mennyt aiemmin.


    • jlkjlkljkkjkjl

      Miksi naiset olivat tulleet sinkkutapahtumaan, vaikkei heitä selvästikään kiinnostanut tutustuminen? Syynäsivät vitriinejä ja jupisivat keskenään. Ei näkynyt juuri missään naista, joka olisi katsellut muita osallistujia tai ollut sen näköinen, että saa tulla juttelemaan, saati että olisivat itse etsineet miestä. Yritin etsiä oman ikäluokkani (n. 30v.) naisia, mutta aina kun menin jonkun lähettyville metrin tai muutamien päähän esim. muka katsomaan samaa vitriiniä, reaktio oli joko täydellinen reagoimattomuus tai kylmä poistuminen (tai useimmiten nuo kaksi peräkkäin). Ruokakaupassa ja kadullakin kaikki ihmiset noteeraavat aina toisen ihmisen läsnäolon mm. katsekontaktilla, viestimällä sanattomasti kumpi väistää mihin suuntaan, antamalla tilaa jne. tilanteen mukaan. Museossa oli aivan ihme touhua.

      • Nainen1234

        Just sun kaltaisten miesten vuoksi naiset käyttäytyvät niin kylmästi. Ihan saat syyttää itseäsi.


      • NaisetOvatElukoita
        Nainen1234 kirjoitti:

        Just sun kaltaisten miesten vuoksi naiset käyttäytyvät niin kylmästi. Ihan saat syyttää itseäsi.

        Voisitko määritellä että millaisten?
        En kertonut miten käyttäydyn itse noissa tilanteissa joten tuskin naiset käyttäytyvät kylmästi "juuri minun kaltaisten" miesten takia.

        Miksi syyttäisin itseäni jos naiset käyttäytyvät yleisesti miehiä kohtaan kylmästi? Ei kuulosta järin järkevältä tuo tekstisi mutta se tuleekin elukalta.


      • 50luvunnainen

        Kylmää syyttää naista huoraksi. Kylmää yleensäkin pyrkiä syyttämään toista. Naissakin on ujoja ja arkoja. Hyökkäävät miehet pelottaa.


    • mies12-24

      Miksi mennä tuollaisiin tapahtumiin kun naiset ei oikeesti halua tutustua miehiin. Menevät vain katselemaan. Naisilla on todella paljon ennakkoluuloja ja naisten pitäis ensin päästä ennakkoluuloista ennen kun tulevat kyseisiin tapahtumiin.

    • elkjfwkewfhewf

      Sovitaanko niin ettei kukaan tämän palstan katkera luuseri mene enää ikinä tällaiseen tapahtumaan. Teette itsellenne ja naisille palveluksen, kun pysytte poissa!

      Kyllä jokainen ottaa katsekontaktin jossakin vaiheessa, jos on mahdollisuus. Ja tekee aloitteen, jos kiinnostuskynnys ylittyy. Jos ei ollut rohkeutta tällä kertaa, niin sitten seuraavalla kerralla.

      • Selvennetään

        Toivon mukaan tämä koskee myös niitä kaikkia katkereita luuserinaisia jotka olivat ehkä tuolla paikalla.

        Naiset harvemmin ottavat kunnon katsekontakteja Suomessa ja eivät hallitse edes alkeita minkäänlaisessa lähestymisessä tai flirttailussa, kuvittelevat vain.

        Sitten miehille kuittaillaan että "no ehkä se ei sitte ollu susta kiinnostunut! Mene pois luuseri!"

        Tervettä meininkiä ja miehiä syytetään asennevammasta. :D


      • elkjfwkewfhewf

        Jokainen tekee minkä näkee parhaakseen. Omista valinnoistaa ei kannata syyttää muita. Katkera on vain se joka suoltaa tännekin näppikseltään sontaa.
        Sellaiset tyypit pilaavat ilmapiirin. Useimmiten sellaiset ovat täälläkin miehiä. Naiset harvemmin alkavat haukkua ennen kuin joutuvat menemään puolustuskannalle.....

        Itse olin tapahtumassa. En valita kenestäkään osallistujasta mitään.Miehiä olisi voinut olla enemmän, jotta olisi saatu enemmän "matchejä". Valitan vain näistä täällä inisevistä vihakirjoittelijoista. Jos olisin tiennyt tapahtumassa kuka niistä tuppaa inisemään täällä, niin ihan varmasti olisin lähestynyt, vaikka ei olisi muuten kiinnostanutkaan. Olis voinut juosta kauhuissaan pakoon, mutta siinä olis ollut huumoria kerrakseen ja olisi sitten voinut täältä lukea lisää ininää, johon olisi voinut antaa hieman vastinetta ihan aidon oikean kohtaamisen perusteella...


      • eikö_ollutkaan_ytmejä
        elkjfwkewfhewf kirjoitti:

        Jokainen tekee minkä näkee parhaakseen. Omista valinnoistaa ei kannata syyttää muita. Katkera on vain se joka suoltaa tännekin näppikseltään sontaa.
        Sellaiset tyypit pilaavat ilmapiirin. Useimmiten sellaiset ovat täälläkin miehiä. Naiset harvemmin alkavat haukkua ennen kuin joutuvat menemään puolustuskannalle.....

        Itse olin tapahtumassa. En valita kenestäkään osallistujasta mitään.Miehiä olisi voinut olla enemmän, jotta olisi saatu enemmän "matchejä". Valitan vain näistä täällä inisevistä vihakirjoittelijoista. Jos olisin tiennyt tapahtumassa kuka niistä tuppaa inisemään täällä, niin ihan varmasti olisin lähestynyt, vaikka ei olisi muuten kiinnostanutkaan. Olis voinut juosta kauhuissaan pakoon, mutta siinä olis ollut huumoria kerrakseen ja olisi sitten voinut täältä lukea lisää ininää, johon olisi voinut antaa hieman vastinetta ihan aidon oikean kohtaamisen perusteella...

        Museo näynnä. Teitkö aloitteita?


      • elkjfwkewfhewf
        eikö_ollutkaan_ytmejä kirjoitti:

        Museo näynnä. Teitkö aloitteita?

        En kategorioi miehiä ätmeihin ja ytmeihin.
        Oli ihan kivan näköisiä miehiä, mutta kun ihmisyys on muutakin kuin pintaa.
        Ihan varmaan niissä hyvännäköisissä pinnoissakin oli niitä tänne katkeria kirjoittelevia H-E-L-V-E-T-I-N rumia saastamiehiä.

        En tehnyt aloitetta. Katseet kohtasi kyllä lopuksi pariin otteeseen yhden miehen kanssa. Hän tosin seisoi kaukana (monen naisen ympäröimänä) ja itse odotin kaveria. Kumpikaan ei tehnyt mitään, joten tilanne meni ohi. Minulla ei ole tapana lähestyä miehiä, jos huomaan jonkuun muun naisen katselevan tämän perään. Nyt oli miesten "markkinat"... Toivotaan, että joskus käy toisin päin, että satun deittitapahtumaan, jossa on 90% miehiä ja 10% naisia.


      • 1431313313331222

        Millä otat katsekontaktin, jos nainen tujottaa vitriiniä? Millä arvioit kiinnostavuuden, kun näet lähinnä selän? Motivoiko edes yrittää, kun toinen yrittää selvästi välttää kontakteja eikä ole ollenkaan kiinnostunut siitä, millaisia ihmisiä on ympärillä?


      • kjhjhöjöjl

        Voit mennä viereen ja kommentoida jotakin vitriinin sisällöstä. "Onpas entisaikaan miehillä ollut puukon käyttö hallussa, kun ovat tuollaisia veistelleet. Kuinkahan moni nykypoika/mies tuollaiseen yltäisi?
        Tilaisuus ei ollut yksinomaan deittailua, vaan myös muoseokierros, jossa kuunneltiin ja katseltiin. Sopivassa lomassa olisi tosiaan voinut kommentoida seinämaalauksia tai vitriinejä tuijottaville jotakin ja osoittaa näin sosiaalisuutensa ja kiinnostuksensa keskustella...
        Jos kommentin perusteella ei tule vastakaikua tuollaisessa tilaisuudessa, voi ehkä olettaa ettet ole vastapuolen tyyppinen.

        Omassa ryhmässä ei ollut yhtään minua kiinnostavaa tyyppiä. Miehiä oli ehkä 5kpl ja naisia 100. Eräs mies, joka pyörii tuolla nettideitissäkin oli olemukseltaa sellainen joka olisi pintapuoleisesti kiinnostavanoloinen. Muistaakseni hänen nettiprofiilistaan sain aikoinaan kuitenkin sellaisen kuvan, että tyyppi on ehkä liian intellektuelli minun makuuni ja sen tyyppinen, jonka seurassa saattaisi tulla epämukavan "tyhmä" olo, koska tyyppi pätee asiassa kuin asiassa ja osoittaa "älykkyyttään" tuomalla muiden tyhmyyden esiin... Olisi tietysti ollut oiva tilaisuus ottaa selvää millainen tyyppi on kyseessä, mutta ehkä kiinnostus ei kuitenkaan ollut niin iso, että olisin aloitteen tehnyt.


      • hujkuhjjujuhjjhjhk
        kjhjhöjöjl kirjoitti:

        Voit mennä viereen ja kommentoida jotakin vitriinin sisällöstä. "Onpas entisaikaan miehillä ollut puukon käyttö hallussa, kun ovat tuollaisia veistelleet. Kuinkahan moni nykypoika/mies tuollaiseen yltäisi?
        Tilaisuus ei ollut yksinomaan deittailua, vaan myös muoseokierros, jossa kuunneltiin ja katseltiin. Sopivassa lomassa olisi tosiaan voinut kommentoida seinämaalauksia tai vitriinejä tuijottaville jotakin ja osoittaa näin sosiaalisuutensa ja kiinnostuksensa keskustella...
        Jos kommentin perusteella ei tule vastakaikua tuollaisessa tilaisuudessa, voi ehkä olettaa ettet ole vastapuolen tyyppinen.

        Omassa ryhmässä ei ollut yhtään minua kiinnostavaa tyyppiä. Miehiä oli ehkä 5kpl ja naisia 100. Eräs mies, joka pyörii tuolla nettideitissäkin oli olemukseltaa sellainen joka olisi pintapuoleisesti kiinnostavanoloinen. Muistaakseni hänen nettiprofiilistaan sain aikoinaan kuitenkin sellaisen kuvan, että tyyppi on ehkä liian intellektuelli minun makuuni ja sen tyyppinen, jonka seurassa saattaisi tulla epämukavan "tyhmä" olo, koska tyyppi pätee asiassa kuin asiassa ja osoittaa "älykkyyttään" tuomalla muiden tyhmyyden esiin... Olisi tietysti ollut oiva tilaisuus ottaa selvää millainen tyyppi on kyseessä, mutta ehkä kiinnostus ei kuitenkaan ollut niin iso, että olisin aloitteen tehnyt.

        Ei tunnu luontevalta aloitaa monologia, jos ei ole ketään kenelle / kenen kanssa puhua. Koen, että ensin pitäisi olla peruskontakti kuten katse. Olisi harvinaisen hölmöä papattaa yksin, jos se toinen ei sitten kuuntelekaan. Siinä sitten vaikenet nolona ja toivot, ettei kukaan huomannut. Ja motivaatio on kyllä oleellinen: lähtökohta tutustumiselle on jo pieleen mennyt, jos molemmat eivät omatoimisesti osallistu vaan toinen on kiinnostuneempi puunpalasesta kuin potentiaalisesta seuralaisesta.


      • miksi_et_tehnyt
        elkjfwkewfhewf kirjoitti:

        En kategorioi miehiä ätmeihin ja ytmeihin.
        Oli ihan kivan näköisiä miehiä, mutta kun ihmisyys on muutakin kuin pintaa.
        Ihan varmaan niissä hyvännäköisissä pinnoissakin oli niitä tänne katkeria kirjoittelevia H-E-L-V-E-T-I-N rumia saastamiehiä.

        En tehnyt aloitetta. Katseet kohtasi kyllä lopuksi pariin otteeseen yhden miehen kanssa. Hän tosin seisoi kaukana (monen naisen ympäröimänä) ja itse odotin kaveria. Kumpikaan ei tehnyt mitään, joten tilanne meni ohi. Minulla ei ole tapana lähestyä miehiä, jos huomaan jonkuun muun naisen katselevan tämän perään. Nyt oli miesten "markkinat"... Toivotaan, että joskus käy toisin päin, että satun deittitapahtumaan, jossa on 90% miehiä ja 10% naisia.

        Aloitteita..


    • älytöntä

      Kylläpä palstalla saadaan iso riita aikaiseksi mukavaksi tarkoitetusta tapahtumasta.

      • Zakke.m

        Tapahtumassa ei ollutkaan mitään vikaa. Museolle iso kiitos hyvistä puitteista ja opastuksesta.

        Käytyäni siellä en vain halua enää luokitella itseäni sinkuksi, en tunne kuuluvani kyseiseen joukkoon. Minun näkemykseni mukaan kumppania etsivät sinkut ovat aktiivisia ja itseensä panostavia naisia ja miehiä, jotka aloitteellisesti pyrkivät parisuhteeseen. Tuolla sinkku tarkoitti tätimäisiä naisia ja harvalukuisia hiljaisia miehiä.

        Tästä lähin olen suhdeyrittäjä, en sinkku.


      • älykästä.valitusta

        Tarkoitus ei riitä, pitäisi olla oikeasti mukava. Helposti korjattavia epäkohtia:
        - liian iso tila, väki liian hajallaan
        - paritus arvotuilla numeroilla, häh?
        - kaiken ikäisiä sekaisin, olisi esim. voinut jakaa osallistujat ikäryhmittäin huoneisiin
        - naisilta puuttui parinetsintäasenne ja -halut
        - jonoa kassan osaamattomuuden vuoksi


    • IkisM

      Kommenteista päätellen vaikuttaa siis siltä että tapahtuma epäonnistui surkeasti eikä vähiten jalustalle nostettujen naisten vuoksi jotka ei edes tuommoisessa tilaisuudessa osaa/viitsi/kehtaa hakea kontaktia. Tästä viisastuneena annankin vinkin järjestäjille ensikertaa varten, oletetaan että kaikki on heteroita:
      1. Kaikki tulijat kootaan jonnekin aulatilaan
      2. Katsotaan että on sama määrä miehiä ja naisia
      3. Varsinaisiin näyttelysaleihin ei pääse kuin pariskuntana, pakko on siis joku vastakkaisen sukupuolen edustaja löytää käsipuoleensa.
      4. Kun niitä saleja käydään läpi siellä matkan varrella voi kumppania vaihtaa mutta jokaiseen saliin pääsyn ehtona että vain pariskunta sisälle
      5. Jos salissa pyörii samansukupuolinen pariskunta heidät poistetaan
      6. Paikka menee kiinni vasta sitten kun kaikki osallistujat on päässeet lävitse

      • löölölölölälläläö

        Hyvä idea, joskin vähän liian absoluuttinen. Ei toimi jos määrät eivät mene tasan. Parin vaihtaminen voi olla liian vaikeaa. Kannattaisin kuitenkin puolihumoristista pakkoparitusta, koska nythän tuolla tapahtumassa valtaosa oli yksin tai naispareina. Kontakteja ei selvästikään syntynyt lainkaan niin paljon kuin olisi ollut potentiaalia.

        Oma versioni soveltaen edellisestä:
        1. Kaikki tulijat kootaan jonnekin aulatilaan
        2. Jokainen etsii paria vapaasti, tarjolla ehkä myös speed dating -ratkaisu
        3. Varsinaisiin näyttelysaleihin ei pääse kuin pariskuntana, pakko on siis joku vastakkaisen sukupuolen edustaja löytää käsipuoleensa.
        4. Paria voi vaihtaa palaamalla aulaan
        5. Jos salissa pyörii samansukupuolinen pariskunta tai yksinäinen henkilö heidät palautetaan aulaan


      • ngngfgng
        löölölölölälläläö kirjoitti:

        Hyvä idea, joskin vähän liian absoluuttinen. Ei toimi jos määrät eivät mene tasan. Parin vaihtaminen voi olla liian vaikeaa. Kannattaisin kuitenkin puolihumoristista pakkoparitusta, koska nythän tuolla tapahtumassa valtaosa oli yksin tai naispareina. Kontakteja ei selvästikään syntynyt lainkaan niin paljon kuin olisi ollut potentiaalia.

        Oma versioni soveltaen edellisestä:
        1. Kaikki tulijat kootaan jonnekin aulatilaan
        2. Jokainen etsii paria vapaasti, tarjolla ehkä myös speed dating -ratkaisu
        3. Varsinaisiin näyttelysaleihin ei pääse kuin pariskuntana, pakko on siis joku vastakkaisen sukupuolen edustaja löytää käsipuoleensa.
        4. Paria voi vaihtaa palaamalla aulaan
        5. Jos salissa pyörii samansukupuolinen pariskunta tai yksinäinen henkilö heidät palautetaan aulaan

        Tuo toimii vain silloin kun miehiä ja naisia on molempia se 50%. Kyseisessä tapahtumassa on ilmeisesti ollut miehiä 20-30% ja naisia 80-70% mitä ylläolevista teksteistä käy ilmi.

        Ehkä jokin sellainen ratkaisu että kierroksille olisi päässyt vaikka 20 hengen ryhmissä jossa olisi pitänyt olla vähintään 5 miestä?


      • qwrrwqerrwqe
        ngngfgng kirjoitti:

        Tuo toimii vain silloin kun miehiä ja naisia on molempia se 50%. Kyseisessä tapahtumassa on ilmeisesti ollut miehiä 20-30% ja naisia 80-70% mitä ylläolevista teksteistä käy ilmi.

        Ehkä jokin sellainen ratkaisu että kierroksille olisi päässyt vaikka 20 hengen ryhmissä jossa olisi pitänyt olla vähintään 5 miestä?

        Ei 20 hengen ryhmässä kukaan tutustu kehenkään, paitsi jos joku pari irtautuu keskustelemaan vain keskenään.

        Jos määriä halutaan tasapainottaa, mieluummin niin, että yhdelle miehelle seuraksi tarvittava määrä naisia. Karu totuus on silti se, että naiset ovat nirsompia kuin miehet, joten 20-80-suhde on ihan sopiva siihen, että löytyy 1 1-pareja ja nirppanaiset saavat jäädä aulaan ihmettelemään keskenään. Jos vaikka 20 miehestä ja 80 naisesta muodostetaan 20 paria, niin ne loput 60 naista tuskin olisivat kokeneet tarpeeksi kemiaa niiden miesten kanssa kuitenkaan. Ja parejahan ehtii illan aikana vaihtaa, jos ei heti kolahtanut.


      • joopajootaaaaaas
        qwrrwqerrwqe kirjoitti:

        Ei 20 hengen ryhmässä kukaan tutustu kehenkään, paitsi jos joku pari irtautuu keskustelemaan vain keskenään.

        Jos määriä halutaan tasapainottaa, mieluummin niin, että yhdelle miehelle seuraksi tarvittava määrä naisia. Karu totuus on silti se, että naiset ovat nirsompia kuin miehet, joten 20-80-suhde on ihan sopiva siihen, että löytyy 1 1-pareja ja nirppanaiset saavat jäädä aulaan ihmettelemään keskenään. Jos vaikka 20 miehestä ja 80 naisesta muodostetaan 20 paria, niin ne loput 60 naista tuskin olisivat kokeneet tarpeeksi kemiaa niiden miesten kanssa kuitenkaan. Ja parejahan ehtii illan aikana vaihtaa, jos ei heti kolahtanut.

        Naisia tunnetusti saa hakkua nirppanokiksi vaikka nainen kävisi silmäpuolen kompurajalan kanssa treffeillä ja arvosteleva mies ei olisi suostunut treffeille naisen kanssa, kun sillä oli liian vinot hampaat.


      • IkisM
        löölölölölälläläö kirjoitti:

        Hyvä idea, joskin vähän liian absoluuttinen. Ei toimi jos määrät eivät mene tasan. Parin vaihtaminen voi olla liian vaikeaa. Kannattaisin kuitenkin puolihumoristista pakkoparitusta, koska nythän tuolla tapahtumassa valtaosa oli yksin tai naispareina. Kontakteja ei selvästikään syntynyt lainkaan niin paljon kuin olisi ollut potentiaalia.

        Oma versioni soveltaen edellisestä:
        1. Kaikki tulijat kootaan jonnekin aulatilaan
        2. Jokainen etsii paria vapaasti, tarjolla ehkä myös speed dating -ratkaisu
        3. Varsinaisiin näyttelysaleihin ei pääse kuin pariskuntana, pakko on siis joku vastakkaisen sukupuolen edustaja löytää käsipuoleensa.
        4. Paria voi vaihtaa palaamalla aulaan
        5. Jos salissa pyörii samansukupuolinen pariskunta tai yksinäinen henkilö heidät palautetaan aulaan

        Juu, toki tuommoisessa lonkalta heitetyssä on puutteita mutta siitä varmaan ollaan yhtä mieltä että jonkinlaista "pakotusta" toistensa seuraan pitäisi olla, muuten menee pelkäksi katseluksi puolin ja toisin. Harmi että järjewstäjiä taitaa lähinnä kiinnostaa ottaa pääsylippurahat niin hiedän intresseissä ensimmäisenä ei ole tasaparien muodostaminen tms. vaikka kyllä kai heistäkin kiva olisi jos syntyisi ihan oikeita parejakin tuolliaisessa.


      • 234

        Jos tarjotaan tila ja puitteet, kyllä aikuisten ihmisten täytyy itse osata hoitaa loput. Älytöntä, että järjestäjien pitäisi vielä varmistaa, että mies saa käsipuoleensa naisen. Kuinka saamatonta voi porukka oikeasti olla?


      • IkisM
        234 kirjoitti:

        Jos tarjotaan tila ja puitteet, kyllä aikuisten ihmisten täytyy itse osata hoitaa loput. Älytöntä, että järjestäjien pitäisi vielä varmistaa, että mies saa käsipuoleensa naisen. Kuinka saamatonta voi porukka oikeasti olla?

        Joo niin pitäisi mutta jos otat huomioon että ne on ihmisiä jotka ei aiemminkaa ole kumppania löytäneet niin kyllä kai ne aika saamattomia on, sekä miehet että naiset. Kyllä myönnän että itsekin jos tuommoisessa olisin niin varmaan katselisin vain ,sensijaan jos olisi joku pieni pakko lähestyä niin sitten varmaan pitäisi olla aloitteellinen.


      • 234

        Ihan kuin koulun tanssitunnit, joissa poikia sai pakottaa parketille. Kyllä noista ajoista olisi pitänyt tilanteen jo muuttua.


      • Niinpääää
        234 kirjoitti:

        Ihan kuin koulun tanssitunnit, joissa poikia sai pakottaa parketille. Kyllä noista ajoista olisi pitänyt tilanteen jo muuttua.

        Onhan ne muuttuneet. Naisten hakua ei ole olemassa on vain miesten haku.


      • 1232312134
        234 kirjoitti:

        Ihan kuin koulun tanssitunnit, joissa poikia sai pakottaa parketille. Kyllä noista ajoista olisi pitänyt tilanteen jo muuttua.

        Eilisessä tapahtumassa oli niin päin, että naisia olisi pitänyt pakottaa.


      • 5678
        234 kirjoitti:

        Jos tarjotaan tila ja puitteet, kyllä aikuisten ihmisten täytyy itse osata hoitaa loput. Älytöntä, että järjestäjien pitäisi vielä varmistaa, että mies saa käsipuoleensa naisen. Kuinka saamatonta voi porukka oikeasti olla?

        Tila ja puitteet eivät ole vielä mitään. Sinkkutapahtuman idea on, että se helpottaa jollain tavalla parin löytämistä. Nyt tuolla ei ollut tehty mitään sen eteen. Pääsymaksu vain perittiin. Jos tarkoitus olisi, että kaikki vastuu on osallistujilla itsellään, miksi tuollaisia tapahtumia lainkaan järjestettäisiin?


      • 234

        Siksi, että ihmiset voisivat kohdata muuallakin kuin baareissa.


      • 432
        234 kirjoitti:

        Siksi, että ihmiset voisivat kohdata muuallakin kuin baareissa.

        Voihan sitä kohdata missä ja koska vain, jos vain osaa. Jos taas ei osaa, asiassa ei yhtään auta tuollainen tapahtuma, jossa sitä kohtaamista ei ole helpotettu millään lailla. Itse osallistuin, koska oletin, että tapahtuman järjestäjä olisi järjestänyt muutakin kuin pääsymaksun perimisen, mutta hukkareissuhan siitä tuli.


      • 432 kirjoitti:

        Voihan sitä kohdata missä ja koska vain, jos vain osaa. Jos taas ei osaa, asiassa ei yhtään auta tuollainen tapahtuma, jossa sitä kohtaamista ei ole helpotettu millään lailla. Itse osallistuin, koska oletin, että tapahtuman järjestäjä olisi järjestänyt muutakin kuin pääsymaksun perimisen, mutta hukkareissuhan siitä tuli.

        Tuollaisessa tapahtumassa voi sentään hyvällä todennäköisyydellä tietää, että lähestymisen kohde on sinkku. Kaupan kassajonossa tai baarissakin sekin on kaikkea muuta kuin selvää. Lisäksi museo rajaa vähän kiinnostuksen kohteita, että todennäköisyys matchiin on vähän parempi kuin ihan satunnaisen kanssa.


      • 1123324212
        outsider1 kirjoitti:

        Tuollaisessa tapahtumassa voi sentään hyvällä todennäköisyydellä tietää, että lähestymisen kohde on sinkku. Kaupan kassajonossa tai baarissakin sekin on kaikkea muuta kuin selvää. Lisäksi museo rajaa vähän kiinnostuksen kohteita, että todennäköisyys matchiin on vähän parempi kuin ihan satunnaisen kanssa.

        Naisten kiinnostuksen kohteina olivat selvästi antiikkiesineet, eivät miehet.


    • ht_

      Oho. Onpas ollu melkoista hulinaa ja melkoinen määrä palstan väkeä tuolla paikalla. Olisipa ollu mielenkiintoista nähdä se omin silmin.

      Vastauksista päätellen tossa on mennyt pieleen järjestelyissä lähinnä se, että noita jotain sokkotreffi-numeroita on jaettu ihan satunnaisesti. Kun ne järjestäjät ois ihan hyvin voinu jakaa ihmiset vaikka pelkän ulkonäön perusteella arvioiden muutamaan eri ikäryhmään ja antaa aina kullekin ryhmälle tiettyjä numeroita. Ois edes vähän paremmin voinu käydä tuuri sen numeron vastakappaleen kanssa.
      Vaikka mielestäni osoittaa pientä liiallista nirsoutta ja ylimielisyyttä jos tollaisessa tilanteessa ei viitsi edes moikata ja vähän aikaa huumorimielellä jututtaa jos näkee jonkun samalla numerolla - Vaikka se iän puolesta oliskin ihan väärä kumppaniksi. (Jollei sit juuri ole meneillään jonkun toisen sopivamman henkilön suuntaan joku yritelmä.)

      Tolle asiallehan ei pahemmin mitään mahda jos naisten ja miesten suhdeluku on ihan pielessä. Se on ehkä asia, joka voi vähän korjaantua tulevina vuosina, jos samanlainen juttu vielä järjestetään. Kun sana leviää miesten keskuudessa että tossa tapahtumassa on todella paljon naisia verrattuna miehiin ja siksi hyvät mahdollisuudet.

      • ätmel

        Pikemminkin miesten määrä vähenee, koska nyt on päästy toteamaan se, miten katatonisia naiset ovat aloitteiden suhteen jopa tilanteessa, jossa he ovat selvänä enemmistönä. Ei kiitos saamattomille luuserinaisille!


      • 1-1

        Seuraavalla kerralla ne vois laitta vaikka ikätoiveet kierroksille. Nyt tapahtuma-aikoja kierroksille oli 2.
        Klo 18-19 vois olla vaikka yli 45 vuotiaille ja Klo 19-20 vois olla vaikka 30-45 ja 20-21 alle 30 vuotiaille.
        Vaarana olisi, että kaikki miehet tuppais tietysti tohon ekaan lähtöön kokeilemaan onneaan :D Hiipparit, jotka pyörisi kaikkien ikäluokkien kimpussa ja jotka ei tajua ettei nuoria naisia ole suotavaa vokotella ihan kenen tahansa papparaisen, ne vartijat voisi ajaa ulos.

        No joo, ihan mielenkiintoista nähdä järjestetäänkö ensi vuonna enää kyseistä tapahtumaa.


      • llölöölöllälläö
        1-1 kirjoitti:

        Seuraavalla kerralla ne vois laitta vaikka ikätoiveet kierroksille. Nyt tapahtuma-aikoja kierroksille oli 2.
        Klo 18-19 vois olla vaikka yli 45 vuotiaille ja Klo 19-20 vois olla vaikka 30-45 ja 20-21 alle 30 vuotiaille.
        Vaarana olisi, että kaikki miehet tuppais tietysti tohon ekaan lähtöön kokeilemaan onneaan :D Hiipparit, jotka pyörisi kaikkien ikäluokkien kimpussa ja jotka ei tajua ettei nuoria naisia ole suotavaa vokotella ihan kenen tahansa papparaisen, ne vartijat voisi ajaa ulos.

        No joo, ihan mielenkiintoista nähdä järjestetäänkö ensi vuonna enää kyseistä tapahtumaa.

        Niinpä. Ei ollut järjestäjillä oikein pelisilmää. Toivottavasti ensi kerralla paremmin.


      • pitkälti_näin
        ätmel kirjoitti:

        Pikemminkin miesten määrä vähenee, koska nyt on päästy toteamaan se, miten katatonisia naiset ovat aloitteiden suhteen jopa tilanteessa, jossa he ovat selvänä enemmistönä. Ei kiitos saamattomille luuserinaisille!

        Miksi mies meni tilaisuuteen joak on täynnä naisia, mutta yksikään nainen ei ole kykenevä tekemään aloitetta. Parempi pennä baariin paukulle ja sitten vaikka huoriin.


      • nxnxnxn
        pitkälti_näin kirjoitti:

        Miksi mies meni tilaisuuteen joak on täynnä naisia, mutta yksikään nainen ei ole kykenevä tekemään aloitetta. Parempi pennä baariin paukulle ja sitten vaikka huoriin.

        Mies on kykenevä menemään huoriin. Kyllä siihen aloitteentekemistä tarvitaan myös. Mutta parempi vaan, jos jatkat siellä huorissa käyntiä. Ei naiset tollasta luuseria haluaisikaan!


      • aloitekyvytön_nainen
        nxnxnxn kirjoitti:

        Mies on kykenevä menemään huoriin. Kyllä siihen aloitteentekemistä tarvitaan myös. Mutta parempi vaan, jos jatkat siellä huorissa käyntiä. Ei naiset tollasta luuseria haluaisikaan!

        Ei saa ytmiä.


      • AfTötterström
        1-1 kirjoitti:

        Seuraavalla kerralla ne vois laitta vaikka ikätoiveet kierroksille. Nyt tapahtuma-aikoja kierroksille oli 2.
        Klo 18-19 vois olla vaikka yli 45 vuotiaille ja Klo 19-20 vois olla vaikka 30-45 ja 20-21 alle 30 vuotiaille.
        Vaarana olisi, että kaikki miehet tuppais tietysti tohon ekaan lähtöön kokeilemaan onneaan :D Hiipparit, jotka pyörisi kaikkien ikäluokkien kimpussa ja jotka ei tajua ettei nuoria naisia ole suotavaa vokotella ihan kenen tahansa papparaisen, ne vartijat voisi ajaa ulos.

        No joo, ihan mielenkiintoista nähdä järjestetäänkö ensi vuonna enää kyseistä tapahtumaa.

        Miksi nainen luulee, että viiskybänen äijä on kiinnostunut viiskybäsestä ämmästä?


    • 100_hetero_mies

      Mitäs luulette, moniko siellä olleista miehistä oli homo? Ne kun ovat nämä museohommat ja muut kulttuurihommat enimmäkseen homojen hommia. Tuollaisessa sinkkutapahtumassa syntyy korkeintaan homopareja, kun 99% osallistujista on kulttuurimummoja ja hinttejä. 100% täysin heterolle miehelle olisi ollut luontevampi joku jääkiekko-ottelun yhteyteen järjestetty Match Made in Rink tai Pannaan kaukalossa -tapahtuma.

      Homoja ovat sivumennen sanoen myös kaikki, jotka eivät salli %-merkin käyttöä nimimerkissä.

      • about_näin

        Kuva helvetin ääliö keksii näitä sääl.i.ttävi.ä sinkkunaisten kokoon-keruu-tapahtumia. Tapahtumia, jossa sinkkunaiset eivät tee aloitteita edes niille muutamille urheille homoille, jotka saapuivat paikalle;)


    • ryppis

      Vuoden paras keskustelu. Miehet haukkuvat naisia läskeiksi, tädeiksi ja asennevammaisiksi, naiset taas miehiä peräkammarin pojiksi ja valittavat aloitteiden puutteesta. Tästä voidaan päätellä, että oli tapahtuma tai tilanne mikä tahansa, päädytään aina samoihin kommentteihin, kun itseä kiinnostavaa pari ei ole löytynyt helposti. Tai joku maintisee asiasta netissä.

      • mnmnmnm

        Ei. Tästä voidaan todeta, että sinkut palstalle kirjoittavat miehet ovat osin täysin menetettyjä tapauksia. Aina on syy jossakin muualla kuin itsessä. Hyi olkoon mitä tyyppejä.

        Voisin veikata, että osa näistä tänne inisevistä kirjoittelijoista oli juurikin niitä muikisteleviä miehiä, jotka näytti kovin mukavilta, mutta totuus näkyy näiltä palstoilta. Yök, karvat nousee ihan pystyyn kun miettii mahdollista kohtaamista.

        Älkää enää ikinä mainostako tällaista tapahtumaa näillä sivuilla. Täällä käyvistä miehistä suurin osa on hulluja, jotka pitäisi lähettää jollekin toiselle planeetalle keskenään kurnuttamaan ilman paluumahdolliusuutta.


      • ryppis

        Kommenttisi vahvistaa aikaisempaa käsitystäni.


      • ht_

        Nyt olisi se plusnappi tarpeen. :)

        Tämä oli kyllä hyvä huomio siitä mikä tuollaisen sinkkutapahtuman lopputulos näköjään vääjäämättä on - Ainakin jos sinkkupalstalta kysytään. Sen enempää miehiltä kuin naisilta ei heru mitään hyvää sanottavaa vastakkaisesta sukupuolesta. Molempien mielestä ne vastakkaisen sukupuolen edustajat oli ihan "yök". :P


      • KokemustaRikkaampi

        Jos laitetaan samaan tilaan sata naista ja viisitoista miestä, normaalisti naiset hakeutuu luonnostaan miesten juttusille. Muualla paitsi Match made in Museumissa. Siellä miehillä näytti olevan pelisilmää, mutta naiset tönötti jäykkinä kuin gynekologin vastaanottoa odottaessa.


    • voihanveljet

      Salissa jossa on tummat porvoolaiset tapetit, opas kertoi hyvin vertauskuvallisesti ja huumorilla entisaikojen romantiikasta. Esimerkiksi siitä, että pohkeen vilautus oli siihen aikaan härski ele, ja miehen huilunsoitto naisen avonaisen dekolteen edessä merkitsi sukupuoliyhteyttä. Olin lähes ainoa koko porukassa joka hymyil hauskoille jutuille. Naiset oli ilmeettömiä ja hiljaisia kuin historian oppitunnilla, jotenkin jäässä. Ei tainneet olla koskaan huilua soitelleet :D

      • ätmel

        Oikeasti muinaisesineet olivat tuolla vain rekvisiittaa. Todellisuudessa näyttelyn aiheena oli suomalaisen naisen saamattomuus, mikä olikin hyvin esillä kaikessa surkeudessaan. Sitä pääsi näkemään ihan kaikkialla.


      • Petekuus

        Olen kolmekymppinen mies ja päivittäin jutustelen & kahvittelen sujuvasti työpaikallani kuuskymppisten naisasiakkaiden kanssa.

        Match made in Museumissa ei syntynyt juttua sen paremmin kuuskymppisten, kuin lähempänä omaa ikääni olevien naisten kanssa. Porukka näytti vaikeasti lähestyttävältä, enkä tarkoita tällä liian hyvää ulkonäköä vaan puuttumaan jäänyttä kiinnostunutta avoimuutta.


    • Ilmeisesti tämäkin tapahtuma on ollut hesassa, kuten kaikki muutkin deitti-tapahtumat... harmi ettei vastaavanlaisia tapahtumia järjestetä esim. Oulussa, sitten niihin voisi joskus osallistuakin jos olisi lähempänä.

      • Nimierkkinen

        Outoa oli se, että tuolla naiset ei osoittaneet halua tulla huomatuiksi. Missä tahansa muualla - työpaikoilla, harrastuksissa, baareissa - naisille syntyy keskenään kilpailua miesten huomiosta.

        Ehkä olen ymmärtänyt väärin sanan sinkku. Jos se tarkoittaakin "yksin omasta halustaan".


    • PleikkaViinaRunkku

      En mennyt tuohon tapahtumaan, koska sieltä puuttui kolme asiaa:

      1. Pleikka. Ei siellä taatusti mitään pelejä ollut. Pelkkiä vitriinejä ovat kaikki katselleet.

      2. Viina. Ilmeisesti joku baari oli, mistä olisi viinaa saanut. Siinä mielessä oikeastaan ok, paitsi että kotona tulee viina halvemmaksi.

      3. Runkku. Olen sairas poika, se nyt on selvä. Mutta nykytilassani en kuitenkaan ole vielä niin häiriintynyt, että kehtaisin runkata julkisella paikalla.

      4. Ilmeisesti myöskään alle 20-vuotiaita naisia ei pahemmin ollut. Ja paljon vanhemmat, varsinkaan mitkään tädit ja mummot ym. museomuumiot eivät minua kiinnosta. Ja muutenkin netissä on pillukuvia, joille voi runkata. Se on paljon helpompaa kuin yrittää keksiä, mitä sille nyt pitää länkyttää, että neiti suostuu haaransa avaamaan.

      • Kaameatapaus

        Kiitos että pysyit poissa. Teethän niin vastakin? Pysy huoneessasi.


    • trollisiili

      En jaksa edes lukea ketjua. Arvaan suunnilleen kaiken valmiiksi mitä täällä kirjoitetaan.

      Naisille tiedoksi, että on aika epätodennäköistä löytää ammattilaisjääkiekkoilijan näköinen lentokapteeni, joka käy kulttuuritapahtumissa.

      t. tiedän oman alani kautta näistä jutuista aika paljon, joten minun näkemyksilläni on vähän enemmän painoarvoa kuin naisten seksiunelmilla

      • pipoohimolla

        näköjään "aika paljon" tietämystäkään ei riitä jos sydämen sivistys puuttuu


    • pärkkele

      Piti mennä iskemään naista sinne, mut näyttely oli liian hieno :D Sen aikaa kun siellä olin aika meni väitellessä niiden vapaaehtois "oppaiden" kanssa xD Eero Järnefeltin taulu teki suurimman vaikutuksen. Siitä miinusta, et ei ollu karaokee. Vai oliko?

      • jotakinpielessä

        Deittiparien muodostuksessa olisi nyt ilmanmuuta pitänyt olla joku ikäluokitus. On päivänselvää ettei kakskymppisellä kollilla ole mitään yhteistä kuuskymppisen tädin kanssa, vaikka tämän tyyppisiä matcheja siellä taisi osua.

        Naisille ikävää että valtaosa jäi ilman matchia, koska miehiä oli vain kourallinen ja hekin deittiehdokkailleen pääosin liian nuoria.

        Missä oli sellaiset nuoret sinkkunaiset joita osallistui esim. Ensitreffit Alttarilla -sarjaan? Entä missä oli 40-50v miehet? Heille tilaisuus olisi ollut oikea kultakaivos.


    • Kotihiisi

      En uskaltanut mennä. Olisin kuitenkin tuijottanut jäykkänä vitriinejä ja ensimmäisen nolosti päättyneen kontaktiyrityksen jälkeen paennut paikalta. Minä ihailen kaikkia teitä, miehiä ja naisia, jotka uskalsitte sinkkutapahtumaan, vaikka ette olisi puhuneet kenellekään. Taidan mennä käymään museossa itsekseni, niin pääsen edes unelmoimaan.

      • jaajuu1

        Voiko muuten niihin ketkä toimii henkilökuntana, ottaa jotain sinkkuja ? :D Niiden kanssa oli jotenkin rennompi jutella ja tutustua.


    • Aapo2

      Länsiväylässä ja Helsingin Uutisissa oli tarinaa tapahtumasta parin kuvan kera, joista ei kyllä ketään yksittäistä kävijää tunnista.

      Uusintaa luvataan: " Nyt jo on kyselty, että koska järjestämme samanlaisen tapahtuman seuraavan kerran. Sen verran voisin sanoa, että yritämme järjestää sinkkuillan suht lähiaikoina uudestaan, museolehtori Maiju Tuisku ilmoittaa."

      Täytyypä itsekin poiketa, jos ja kun tällainen tilaisuus on vielä tulossa.

      http://www.lansivayla.fi/artikkeli/266743-sinkuista-tuli-museokamaa-suosio-yllatti-kaikki

      • nykyjournalismi-roskaa

        Jutusta huomaa selvästi, että kirjoittaja ei käynyt tapahtumapaikalla lainkaan. Teksti on museon sanelemaa mainosmateriaalia. Erityisesti kohta "sokkotreffit, jossa sielunkumppanin saattoi löytää vaikka miekkavitriinin ääreltä vai rokokoo-salista" paljastaa karun totuuden - tuohan on suoraan ennakkomainonnasta, ja paikalla käyneet tietävät, että parit jaettiin arpomalla eikä siinä mitään sielunkumppanuuksia tarjottu. Sananvapaus on ihan jees, mutta Jussi Vehkasalolta sitä voisi vähän rajoittaa kun ammattiylpeys on noin pahasti hukassa. Mahtaako mies edes tietää, missä se miekkavitriini on? Ei meinaan ollut reitin varrella vaan vähän piilossa.


    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      291
      19791
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      99
      4089
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      125
      2336
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      198
      2041
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      142
      1940
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      307
      1805
    7. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      94
      1454
    8. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1452
    9. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      150
      1237
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      273
      1189
    Aihe