Autotallitreenaajat

Voimakaskas

Tulkaa nyt jo pois niistä talleista ja kellareista ja menette salille.
Vituttaa kun menee monet lahjakkuudet hukkaan kun pitää pelleillä niillä omilla ruosteisilla ja vääntyneillä välineillä vaikka salilla olisi kunnon tangot ja telineet.

42

2277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotitreenajasälli

      Ei ne lihakset tiedä treenaako niitä ruosteisilla ja vääntyneillä välineillä, tai että missä treenaa. Tai että käyttääkö välineitä ollenkaan vaan treenaa pelkästään kehonpainolla.

    • ujohujoppi

      Ei pysty treenaamaan kunnolla jos on liikaa yleisöä.
      Pistäkää ne tangot ja telineet omiin huoneisiinsa.

    • Voimakaskas

      Kyllä salin ilmapiiri ja oikeat välineet voittaa aina jonkun rähjäisen tallin jossa haisee paska.

      • talliaivo

        Etkö siivoa talliasi? Kyllä senkin voi ja saa siivota ettei kakka haise


    • kätevä_kalle

      No mulla on ainakin keskivertosalia parempi kalusto; kunnon tangot ja levyt, oikea nostolava ja jämäkkä räkki. Talli siisti, talvella lämmin ja kesällä ilmastoitu, poppi soi vähintäänkin riittävästi. En kaipaa parempaa.

      • eikiirettä

        Harmi kun täällä ei pysty peukuttaan... Kateus iski, nimittäin siellä omalla salilla saat tehdä treenin rauhassa ja kiireettä ja aina on kyykkypaikka vapaana.


    • xcvsdfsdfbfbz

      Valitsisin autotallin milloin tahansa jos olisi varaa ok-taloon tai rivariin. Vituttaa nuo kaupalliset salit paskoine kyykkytelineineen ja puutteellisine käsipainoineen.

    • bigbencher

      Joo ja salikulttuuri on mennyt ihan perseelleen; istutaan penkillä ja katsellaan mobiililaitteesta videoita kun joku voisi sarjojen välillä ehtiä tehdä omat treeninsä siinä vuorotellen. Mutta eihän nämä jupit edes kuule mitään, kun on kuulokkeet korvissa. Ennen oli paremmin, leffateatterit oli erikseen, samoin puhelinkopit. Salilla soi hard rock riittävän kovaa, ettei piereskelykään häirinnyt.

    • Kotisali_on_paras

      Katsos salipelle, kotona treenatessa voi tehdä sen vaikka munasilleen, tai jotkin romuverkkarit jalassa. Musan voi valita täysin oman maun mukaan. Kukaan ei tule lässyttelemään, jos haluaa pitää sarjojen väliset tauot suht lyhkäsinä ja keskittyä raudan nostoon, eikä kavereiden kanssa lässyttelyyn. Sit koko homma ei maksa senttiäkään. Ja mikä tärkeintä, voi piereskellä niin paljon kuin sielu sietää olematta sali-vieraskorea, niin ja mahdolliset homppelit ei kyttäile.

      • 20-7

        "Sit koko homma ei maksa senttiäkään"

        Salikeijuko sen tilan rakentaa ja pystyttää sinne kyykkyhäkin, hankkii tangot ja levyt ja pykää nostolavan?

        Mitä nyt itse olen noita kotisaleja ihmisille tehnyt, niin aika monen vuoden salimaksut on siihen lystiin palanut...


      • työnhakijareenari
        20-7 kirjoitti:

        "Sit koko homma ei maksa senttiäkään"

        Salikeijuko sen tilan rakentaa ja pystyttää sinne kyykkyhäkin, hankkii tangot ja levyt ja pykää nostolavan?

        Mitä nyt itse olen noita kotisaleja ihmisille tehnyt, niin aika monen vuoden salimaksut on siihen lystiin palanut...

        Niinpä, ja sitten joskus kun tulee muutto..


    • Kotisalin_puolesta

      Kyllähän tosiasia on se, että ennemmin tai hiukan myöhemmin se kotisali maksaa itsensä täysin takaisin. Ja ei kotisali nyt niin kauheita maksa, jos ei sitten tähtää johonkin kilpatason bodauskisoihin ja tarvitse kaikki mahdolliset hilavitkuttimet.

      Perusvälineillä ja perusliikkeillä pääsee jo tosi hyvään kondikseen. Ne laitteet mitä kotoa ei löydy, voi todella suurenosan korvata kotikonsti liikkein. Homman jujuhan on tässä, osaa vaan liikkeen tekniikat ja tajuaa mitä tekee. Ei se lihas kasvaakseen tiedä teetkö sen liikkeen salilla, vai kotona ja teetkö sen jollain härvelillä, vai kotikonstein.

      • toinen_kotisalin_pu

        Nimenomaan. En paljon ole kustantanut kuntoiluvälineisiin ja hyvin voi treenata kotona. Kotona teen tavallisia kehonpainoharjoitteita, eli punnerruksia, leuanvetoja, voimapyörää, dragonglagiä, kyykkyjä sekä erilaisi staattisia pitoja. Liikkeitä voi tehdä vaikeammaksi joko lisäämällä liikerataa, vähentämällä tukipisteitä tai muuttamalla nivelkulmia vähemmän edulliseksi suoritusta ajatellen.

        Etunojapunnerruksien progressio esim. seuraavanlaisestii:

        1) Jalkojen kohottaminen (mikä lisää painon kohdistumista käsille).

        2) Kapean otteen käyttäminen, mikä pienentää tukipinta-alaa ja muuttaa nivelkulmia epäedullisempaan suuntaan.

        3) Painopisteen siirto enemmän toiselle kädelle.

        4) 1-käden punnerrus, jossa tukipisteet vähenevät 4->3 ja yhdellä kädellä on entistä suurempi osa kehonpainosta.

        Mun kotisalivarusteet ja hinta:

        Punnerruskahvat 6€
        Voimapyörä 9€
        Jumppapallo 10€
        Dippiteline (itsetehty) 5€, (on muuten aika hyvä)
        Leuanvetotanko 13€


      • xzxzxzxz
        toinen_kotisalin_pu kirjoitti:

        Nimenomaan. En paljon ole kustantanut kuntoiluvälineisiin ja hyvin voi treenata kotona. Kotona teen tavallisia kehonpainoharjoitteita, eli punnerruksia, leuanvetoja, voimapyörää, dragonglagiä, kyykkyjä sekä erilaisi staattisia pitoja. Liikkeitä voi tehdä vaikeammaksi joko lisäämällä liikerataa, vähentämällä tukipisteitä tai muuttamalla nivelkulmia vähemmän edulliseksi suoritusta ajatellen.

        Etunojapunnerruksien progressio esim. seuraavanlaisestii:

        1) Jalkojen kohottaminen (mikä lisää painon kohdistumista käsille).

        2) Kapean otteen käyttäminen, mikä pienentää tukipinta-alaa ja muuttaa nivelkulmia epäedullisempaan suuntaan.

        3) Painopisteen siirto enemmän toiselle kädelle.

        4) 1-käden punnerrus, jossa tukipisteet vähenevät 4->3 ja yhdellä kädellä on entistä suurempi osa kehonpainosta.

        Mun kotisalivarusteet ja hinta:

        Punnerruskahvat 6€
        Voimapyörä 9€
        Jumppapallo 10€
        Dippiteline (itsetehty) 5€, (on muuten aika hyvä)
        Leuanvetotanko 13€

        "Dippiteline (itsetehty) 5€"

        Pelkkä teräs (putkipalkki) dippitelineeseen maksaa monia kymmeniä euroja, joten ihmettelen mistä olet romusi varastanut..


      • toinen_kotilasin_pu
        xzxzxzxz kirjoitti:

        "Dippiteline (itsetehty) 5€"

        Pelkkä teräs (putkipalkki) dippitelineeseen maksaa monia kymmeniä euroja, joten ihmettelen mistä olet romusi varastanut..

        Siis itsetehdyn valmiin ostin, joku toinen siis teki sen itse ja myi mulle 5e:lla


      • 18-14
        toinen_kotisalin_pu kirjoitti:

        Nimenomaan. En paljon ole kustantanut kuntoiluvälineisiin ja hyvin voi treenata kotona. Kotona teen tavallisia kehonpainoharjoitteita, eli punnerruksia, leuanvetoja, voimapyörää, dragonglagiä, kyykkyjä sekä erilaisi staattisia pitoja. Liikkeitä voi tehdä vaikeammaksi joko lisäämällä liikerataa, vähentämällä tukipisteitä tai muuttamalla nivelkulmia vähemmän edulliseksi suoritusta ajatellen.

        Etunojapunnerruksien progressio esim. seuraavanlaisestii:

        1) Jalkojen kohottaminen (mikä lisää painon kohdistumista käsille).

        2) Kapean otteen käyttäminen, mikä pienentää tukipinta-alaa ja muuttaa nivelkulmia epäedullisempaan suuntaan.

        3) Painopisteen siirto enemmän toiselle kädelle.

        4) 1-käden punnerrus, jossa tukipisteet vähenevät 4->3 ja yhdellä kädellä on entistä suurempi osa kehonpainosta.

        Mun kotisalivarusteet ja hinta:

        Punnerruskahvat 6€
        Voimapyörä 9€
        Jumppapallo 10€
        Dippiteline (itsetehty) 5€, (on muuten aika hyvä)
        Leuanvetotanko 13€

        Eli sinulla ei edes ole kotisalia. Tuskin kukaan maksaa kaupallisesta salista 50-100 euroa kuussaa vaan saadaakseen käyttöönsä punneruskahvat ja jumppapallon.

        Voimanostopalstalla kun puhutaan kotisalista, niin edellytyksenä lienee ainakin voimanoston liikkeiden tekeminen, eli tarvitaan kyykkyhäkki, penkki ja vetolava, laakeroitu tanko ja kiekkoja parin sadan kilon edestä. Siinä on vähintään parin tonnin paaki, hyvät vehkeet käsipainosarjan ja ez-tangon kanssa menee äkkiä sinne viiden tonnin hujakoille. Tilaa tarvitaan se 10-12 neliötä, joka sisätiloista lohkaistuna maksaa 10000-20000 ihan perustason kodissakin, autotallissa tai muussa ulkorakennuksessa siinä viidestä tonnista ylöspäin.

        Jos tuosta oikein kyynisesti laskemaan lähtee, niin ollaan äkkiä sellaisessa tilanteessa että kotisali ei yhden ihmiselämän aikana tule milloinkaan taloudellisesti kannattavaksi. Näin töissä käyvälle perheelliselle kaikkea muutakin harrastavalle miehelle se kunnon kotisali vaan on niin paljon arkea ja elämää helpottava tekijä, että siitä kannattaa maksaa.


    • Eräs_Ranskanmaan_mies

      Olihan tuossa joitakin kuukausia sitten juttua kuvien ja videon kanssa Iltalehdessä Ranskalaisesta syrjäytyneestä 50-kymppisestä miehestä, joka asuu kadulla ja nukkuu yömajoissa, vastaavissa.

      Tää kaveri harrastaa bodausta ja tekee kaikki treeninsä kadulla, ulkona ns. kotikonstein omilla rakentamillaan punteilla jne. omaa kehonpainoansa käyttäen jne. Siellä kaupungin kadunkulmissa kaveri treenaa.

      Hyvin oli kroppansa treenannut, ei nyt mikään supermassa Savolainen, mutta vilkaisu kroppaan kertoo, että bodausta harrastetaan aktiivisesti ja lihasta löytyy.

      Tuskinpa on kovin montaa euroa tämä varaton sälli laitteisiinsa euroja tuhlannut. Puntti välineet on toki hänellä kaikenmaailman romusta kyhättyjä ja aika alkeellisen näköisiä, mutta hyvin on lihas niillä kasvanut.

      Joku varmaan muistaakin vielä tän jutun Iltapäivälehtien netti lehdestä. Heittäkää linkki tästä jutusta tähän ketjuun, jos jaksatte joku nettiä nuuskia ja juttu vielä löytyy. Siinä opettavainen tositarina, että treenata ja kehittyä voi ilman saliakin, vieläpä ilman kotiakin ja ns. kadulla.

    • Jacques_Sayagh_

      Kyllä, nyt kirjoitit asiaa. Kova sälli ja tässä vastaus epäilijöille, jotka eivät usko kotisaliin. Tällä kaverilla ei kuntosalia, ei edes kotisalia, vaan vain kaupungin kadut ja kulmat, aito katujätkä, ei mikään kermapeppu ja äidin mamselipoika.

      Siitäpä sitten katsomaan: YouTube: Jacques Sayagh.

    • iloinenjuubube

      autotalli on just telkkari penkki urheilusta revittyä. ns. sitä mitä niitttää ni sitä tulee. se mis on sellanen tulee. sitä mitä mitä se ni sitä se. kuullostaa kyllä hmm... ite oon kokeillu ns. autotalli treeniä ja kyllä jumalauta on paskaa. työllä tai salilla tulee voima tai molemmilla jos on motivaatioita tai fiksuilla juutube videoilla :D:D:D:DD:D:D:D:D:D:D:D:D:D:

    • Aika_sälli_tämä

      Eiköhän toi ketjussa jo mainittu Jacques Sayagh (löytyy tubesta ja netistä) ole elävä todiste, että tarpeeksi timmin vartalon ja näyttävät lihakset voi hankkia autotallissa, tai kotona ja jopa kaupungin kaduilla ja puistoissa, kuin JS tekee, ei tähän kuntosalia tarvita välttämättä.

      Hiukan kehno kielitaito mulla, mutta ymmärsin tubesta ja netistä äkkiä kaverin vilkaistuna, että tää koditon, syrjäytynyt kadulla elävä JS käy bodauskisoissakin aktiivisesti.

      Joku Pakkotoisto esim. voisi tehdä profiili jutun JS:sta treeneineen kaikkineen. Mielenkiintoisen oloinen kaveri tämä.

      • paskaa_läppää

        tuo kaveri on tehnyt lihaksensa ihan salilla ja kunnon aineilla


    • Ole_hyvä

      Todista väitteesi. Laita linkkiä tähän, missä niin lukee ja on todettu tapauksesta JS?

    • Näin_se_vaan_on

      Tää sälli treenaa sekä että, kadulla ja salilla. Tarvittaessa pystyy tekeen kaiken ilman saliakin ja tekeekin. Eli kun tietää mitä tekee ja syö suht oikein, niin sali ei ole välttämätön. Sitäpaitsi tuossa kuvassa Jacquesin miljöö ei häviä, eikä voita tippaakaan ns. autotallitreenarin varustetasoa, ei tän bodauksen perusvälineistö niin kummoinen ole ja perus härpäkkeillä pääsee jo pitkälle kehityksessä.

    • AutotallissaVoiKehittyy
    • Koti_bodausta

      Mistä ylipäätään on tullut käsite, ettei ilman bodaus salia muka pääse hyvin bodattuun kuntoon? Perusvälineillä pääsee jo hyvin pitkälle.

      Käsipainoja hyvä valikoima, tai painosäädettävät käsipainot. Painonnosto tanko ja siihen levypainot.

      Kiinteä, tai koottava painoteline/monitoimiteline missä pystyy tekeen vinopenkin, penkin, käänteisen vinopenkin, sekä kaikkea muuta, mukana tässä säädettävä ns. vatsalihaspenkki jota voi käyttää moneen juttuun..

      Jalka kyykyt ja dipit hoituu myös tällä telineellä. Tyhjä painonnosto tanko tähän telineeseen ja säätö korkeammalle, niin tekee siinä leuanvedonkin. Ehkä tähän vielä mukaan (ei edes välttämätön) joku perus ns. kotikuntokeskus laite, jossa rinta pumppaukseen muutama eri variaatio, ylätalja selkään ja jaloille vemputus vehje. Muitakin talja liikkeitä pystyy tällä tekemään kotikonsti versioin.

      Hintaa tulee tälle kaikelle n.500-1000€ Itse omistan kaiken edellisen ja olen maksanut koko jutusta 700€ yhteensä. Hintaan toki vaikuttaa mistä tavaran hankkii. Varusteet maksaa itsensä takaisin aika nopeesti ja sen jälkeen täysin ilmaista.

      Jos ei hanki kotikuntokeskusta, niin ei edellinen varustemäärä vie tilaa oikeastaan yhtään. Painothan saa sängyn alle ja monitoimiteline on koottavaa mallia. Ja vaikka kotikuntokeskus olisi, niin ei tuollainen perus vaatimaton vehje-versio vie tilaa kovinkaan paljon, kun sen johonkin huoneen nurkkaan kokoaa.

    • Koti_bodausta

      Edelliseen viestiini vielä lisäisin, että kotisalissa ei tarvitse jonottaa laitteisiin, salimusan saa valita täysin itse, voi keskittyä täysin rauhassa raudan pumppaamiseen (tosin asun yksin). Voi treenata ihan mitkä romu verkkarit jalassa tahansa, tai vaikka alushousuisillaan (ei siis turhaa vieraskoreutta). Jotkut ottaa kotona ns. kalsari-kännit, minä taas kalsari-treenit.

      Ihmettelen myös kun osa valittaa, että vie tilaa tällainen rautojen määrä?, kuten aikaisemmassa viestissä jo kerroin tilaa ei vie juurikaan/ei yhtään, silloin kun treenivehkeet on pois käytöstä ja koti peruskäytössä. Kun hankkii purettava/koottava bodaus laitteita kotiin, on se homman toimivuuden koko juju. Kokoaminen ja purkaminen ei vie kuin sekunneista minuuttiin pariin korkeintaan, koska ne on suunniteltu juurikin lego-mallisiksi edestakaisin kokoa pura laitteiksi. Luulen olevani pätevä sanomaan oman asuintilan käytöstä bodaukseen jotain, koska asun 23 neliön yksiössä ja kotona bodaan omilla vehkeillä.

      Mitä tulee treeni motivaation puutteeseen muka, jos kotona bodaa juttuihin en usko pätkän vertaa, koska juttu toimii ainakin mulla tehokkaammin just kotona (olen toki testannut joskus sitä kuntosaliakin).

      Ei tartte nähdä vaivaa salille menossa ja kotiin tulossa, kun kotisali. Ja mikä parasta, rahaa säästyy vuosien saatossa paljon.

      • Blueteam

        bodaat omilla vehkeillä?

        siis runkkaat vehkeelläsi vai?


      • Ei_nyt_naurata_ei
        Blueteam kirjoitti:

        bodaat omilla vehkeillä?

        siis runkkaat vehkeelläsi vai?

        Kylläpä oot "vitsikäs" kaveri Blueteam. Annan sulle vinkin, unohda toi huumori yleisellä paikalla, sekä netissä. Stand up ei ole todellakaan lajisi, ei edes pikku-Kalle vitsit, ei vaan meinaan toimi.


      • Blueteam
        Ei_nyt_naurata_ei kirjoitti:

        Kylläpä oot "vitsikäs" kaveri Blueteam. Annan sulle vinkin, unohda toi huumori yleisellä paikalla, sekä netissä. Stand up ei ole todellakaan lajisi, ei edes pikku-Kalle vitsit, ei vaan meinaan toimi.

        itse treenaan naapurin sedän vehkeillä

        naapurin setä tykkää


      • Blueteam
        Ei_nyt_naurata_ei kirjoitti:

        Kylläpä oot "vitsikäs" kaveri Blueteam. Annan sulle vinkin, unohda toi huumori yleisellä paikalla, sekä netissä. Stand up ei ole todellakaan lajisi, ei edes pikku-Kalle vitsit, ei vaan meinaan toimi.

        tämäpä kiusallista, minulle selvisi juuri, että naapurin setä on isäsi


    • sdfadsfds

      Ehkä kaikkia miehiä ei kiinnosta naisten bikineissä kekkulointi lavalla?

      • Blueteam

        kekkulointi kiinnostaa aina


    • squatti

      Ainoa mitä tarvitaan voimien hankintaan on levytanko ja painoja. Kyykkyeline plussaa. Sitten voi tehdä hiekkasäkkejä ja ostaa pihaan jonkun auton romun minkä voi kaataa. Kaljatynnyri on hyvä väline ja myöskin alasin. Tai mikä vaan on hyvä kunhan se on vaikea nostaa ja painaa riittävästi.
      Penkkipunnerrusta ei tosimies edes tee.

    • siistäh---

      *lahjakkuudet"???

      • enver

        tarkoittaa lahjakkaita homoja


    • Käydääs_tää_läpi

      En ole bodauskisoihin menossa, mutta tarkoitus ja tavoite olla selvästi bodatun näköinen ja hyvässä rantakunnossa, tässä lähtökohta.

      Selittäkääpä mulle salitreenarit mitkä lihakset mulla ei sitten muka kehity?, kun kotona vain ja ainoastaan bodaan treeniohjelman kanssa.

      Käytössä mulla käsipainoja, levytanko ja siihen painot. Perus suora penkki ja säädettävä eri kulmiin saatava penkki. Monikäyttö teline penkkiin, kyykkyihin, dippiin ja leuanvetoon. Eri tekniikat omaa kehonpainoa pelkästään käyttäen lisäksi treenissä mukana.

      Kertokaapa nyt sitten mitä en pysty kotona treenaamaan muka? Antakaa joku esimerkki vaikka jostain liikkeestä ja lihaksesta?

    • Egotonreenari

      Taitaa tuo ego olla ainoa lihas mitä kotona ei voi pumpata. =) Ite ainakin tyytyväinen kotisaliini ja runkokin ihan kuosissa.

      Puntit ja muut sälät oli helppo löytää, mutta vaikeata oli bongata sopivat aluset. Päädyin tällaisiin ja olen ollut tyytyväinen: http://puuhamatto.fi

      • aitoBlueteam

        tosi kalliita mattoja vitosen kappale ja joku voisi ostaakin

        juoksumatto on ainoa oikea matto kotitreeniin


    • Hyvin

      Ovat lihakset kasvaneet, vaikka kotona treenaan. Kotona voi treenata juuri silloin, kun haluaa. Ei joutavia salimaksuja,ei matkaan tuhlattua aikaa,ei trikoopellejä.

    • k4t0mu4

      En mä ainakaan voi kotona treenata. Haluun että ihmiset katsovat. Tiedän että mulla on annettavaa koska olen keskivertoa lahjakkaampi. Voimaa ja lihaksia siis löytyy.
      Tiedän että en olisi saavuttanut mitään kotisalilla. Saan buustia ihmisten ihailuista.

      • aitoBlueteam

        kukaan ei sinua ihaile

        olet onneton luuseri

        myötähäpeää tuntevat kaikki sinut nähneet

        itsellä sama kohtalo


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe