Etenkin miesten kommentteja kuulisin, koska minusta tuntuu että monella täällä kirjoittavalla on se oma miehisyys vähän hukassa. Millaisen miehen mallin olette saaneet? Mistä se on tullut? Miten sen toteuttaminen näkyy elämässänne? Haluaisitteko olla miehekkäämpiä, jos vain joku opettaisi miten?
Minusta perinteisten arvojen miehekäs mies:
- Hillitsee itsensä. Ei ryyppää, räyhää tai rellestä, ei provosoidu tai suhtaudu näkyvän tunteellisesti (negatiivisesti tai positiivisesti) vieraisiin ihmisiin. Perheelleen näyttää positiiviset tunteensa ja välittämisensä, itkeäkin saa vaikka oman isän kuollessa, mutta yleisesti ei vetistele vaan on tuki ja turva naisen tunteille niin kuin nainen on lasten tunteille. Ystävien seurassa on hauska seuramies, ei korosta itseään liikaa.
- Huolehtii naisestaan ja osoittaa tätä kohtaan kiintymystä ja arvostusta. Katsoo että naisella on turvallinen koti ja riittävästi rahaa käytössä siitä huolehtimiseen. Haluaa naisen kanssa lapsia. Seurusteluaikana ei vonkaa seksiä, vaan kunnioittaa naisen siveyttä.
- Huolehtii itsestään. Harrastaa liikuntaa. Syö terveellisesti. Ei liho. Ei valvo liikaa. Ei tupakoi tai juo itseään humalaan (katso kohta 1.). Huolehtii että vaatteet ovat siistit, tilaisuuden mukaiset ja istuvat.
Minusta jokainen mies voi olla tällainen miehekäs mies jos vaan hauaa miehekkyyteensä panostaa. Jos on vaikka työtön, voi olla vaikeaa tarjota naiselle taloudellista turvaa, jolloin henkinen turvallisuus korostuu. Sitä henkistä turvaa se työssä käyvä feministinainenkin kaipaa, ja ehkä vielä enemmän kaipaakin, jos itse joutuu taloudesta sen vastuun kantamaan.
Millainen on miehekäs mies?
167
9184
Vastaukset
Vaikea kysymys. Jos yrittäisin vastata vähän lainaten sinun vastausta
" Hillitsee itsensä. Ei ryyppää, räyhää tai rellestä, ei provosoidu tai suhtaudu näkyvän tunteellisesti (negatiivisesti tai positiivisesti) vieraisiin ihmisiin."
Olen täysin samaa mieltä.
" Perheelleen näyttää positiiviset tunteensa ja välittämisensä, itkeäkin saa vaikka oman isän kuollessa, mutta yleisesti ei vetistele vaan on tuki ja turva naisen tunteille niin kuin nainen on lasten tunteille. "
Kuvailet ihannemiestä: Miehinen mies voi myös kätkeä tunteensa ja suomessa perinteisesti niin tekeekin,
"Ystävien seurassa on hauska seuramies, ei korosta itseään liikaa."
Olen samaa mieltä, ettei korosta itseään liikaa, mutta mikään seuramies ei miehisen miehen tarvitse olla. Ihannemies voi olla seuramies.
"- Huolehtii naisestaan ja osoittaa tätä kohtaan kiintymystä ja arvostusta."
Samaa mieltä.
"Katsoo että naisella on turvallinen koti ja riittävästi rahaa käytössä siitä huolehtimiseen."
En ymmärrä, miten se olisi (miehisen) miehen tehtävä.
"Haluaa naisen kanssa lapsia." Ei mitään tekemistä miehisyyden kanssa.
"Seurusteluaikana ei vonkaa seksiä, vaan kunnioittaa naisen siveyttä."
"vonkaaminen" ei kuulu miehile ylipäänsä, vaan pojille. Miehinen mies kysyy/vaatii seksiä nainen joko antaa tai ei anna.
"- Huolehtii itsestään. Harrastaa liikuntaa. Syö terveellisesti. Ei liho. Ei valvo liikaa. Ei tupakoi tai juo itseään humalaan (katso kohta 1.). Huolehtii että vaatteet ovat siistit, tilaisuuden mukaiset ja istuvat."
Kuvailet oikeastaan taas ihannemiestäsi, miehisuuden kanssa niillä on hyvin vähän tekemistä.
Hyvin vanhakantainen käsitys sinulla miehisestä miehestä.
Itse jos yrittäisin kuvailla miehistä miestä, olisi se varmaan sellainen, että miehinen mies on luonteeltaan vakaa. Ei kitise, nalkuta, naputa, hötkyile, kehu itseään, ei provosoidu.
Ulkonäköä tai pukeutumista on vaikea kuvailla. Miehinen mies ei kuitenkaan ole mikään joulukuusi ja mielummin vanttera, kuin kukkakeppi.- 50luvunnainen
Voi olla, että olen saanut tuntea vain poikkeuksellisen hienoja miehiä.
- fsfsff
Olet saanut tuntea vain omaan aikakauteesi jämähtäneitä miehiä. Nimimerkkisi kertoo kaiken oleellisen, keskutelun voi lopettaa.
- ajatmuuttuu
"Hillitsee itsensä. Ei ryyppää, räyhää tai rellestä, ei provosoidu tai suhtaudu näkyvän tunteellisesti (negatiivisesti tai positiivisesti) vieraisiin ihmisiin."
Eli ihan tavallista, asiallista, sukupuoliriippumatonta käytöstä.
"Perheelleen näyttää positiiviset tunteensa ja välittämisensä, itkeäkin saa vaikka oman isän kuollessa, mutta yleisesti ei vetistele vaan on tuki ja turva naisen tunteille niin kuin nainen on lasten tunteille."
Mies saa itkeä kun milloin tahansa siltä tuntuessa. Miten itkemättömyys ja tunteidensa piilottaminen tukee ja turvaa naisen tunteita? Muuttuuvatko naisen tunteet vähäpätöisemmiksi, jos mies osoittaa olevansa tunteellinen?
Eli käyttäytyy jälleen kerran kuin normaali mies tai nainen. En oikein ole varma mitä edes tarkoitat, ei kaikki supliikki ole itsensä esille tuomista.
Ihan perusjuttu, samalla tapaa kuin se, että nainen huolehtii miehestään ja osoittaa tätä kohtaa kiintymystä ja arvostusta.
"Katsoo että naisella on turvallinen koti ja riittävästi rahaa käytössä siitä huolehtimiseen."
Millä tavalla tämä on nimenomaan miehen tehtävä? Kodista huolehditaan yhdessä ja siihen käytetään molempien rahoja. Homma ei todellakaan mene niin, että mies käyttää rahansa talon kunnossapitoon ja remppaamiseen ja antaa loput vaimolleen sisustukseen tuhlattavaksi. Kulut tasan tai suhteessa tuloihin ja sillä sipuli, ei miehellä ole mitään velvollisuutta elättää naista ja viskoa rahojaan siihen molokin kitaan.
"Haluaa naisen kanssa lapsia."
Entä jos mies kokee vastuullisemmaksi toiminnaksi olla hankkimatta lapsia? Meitä on jo liikaa tällä pallolla ja pahoja ongelmai on tulossa siitä johtuen.
Seksi alkaa sitten kun molemmat ovat siihen suostuvaisia. Vaikka sitten tapaamisiltana. Jos ei saa vongata, niin kertokaa sitten itse, milloin sopii pyytää sitä seksiä. Vai pitääkö miehen lukea ajatuksia ja "vongata" juuri silloin kun nainen haluaa miehen "vonkaavan"?
"- Huolehtii itsestään. Harrastaa liikuntaa. Syö terveellisesti. Ei liho. Ei valvo liikaa. Ei tupakoi tai juo itseään humalaan (katso kohta 1.). Huolehtii että vaatteet ovat siistit, tilaisuuden mukaiset ja istuvat."
Ihan perusjuttua sukupuolesta riippumatta.
Mutta kuten tuossa jo edellä sanottiinkin, kyllä huomaa, minkä aikakauden tuotos olet. Melko käsittämättömiä kriteereitä tuolla listallasi. - kasvaaikuiseksi
ajatmuuttuu kirjoitti:
"Hillitsee itsensä. Ei ryyppää, räyhää tai rellestä, ei provosoidu tai suhtaudu näkyvän tunteellisesti (negatiivisesti tai positiivisesti) vieraisiin ihmisiin."
"Perheelleen näyttää positiiviset tunteensa ja välittämisensä, itkeäkin saa vaikka oman isän kuollessa, mutta yleisesti ei vetistele vaan on tuki ja turva naisen tunteille niin kuin nainen on lasten tunteille."
Mies saa itkeä kun milloin tahansa siltä tuntuessa. Miten itkemättömyys ja tunteidensa piilottaminen tukee ja turvaa naisen tunteita? Muuttuuvatko naisen tunteet vähäpätöisemmiksi, jos mies osoittaa olevansa tunteellinen?
Eli käyttäytyy jälleen kerran kuin normaali mies tai nainen. En oikein ole varma mitä edes tarkoitat, ei kaikki supliikki ole itsensä esille tuomista.
Ihan perusjuttu, samalla tapaa kuin se, että nainen huolehtii miehestään ja osoittaa tätä kohtaa kiintymystä ja arvostusta.
Millä tavalla tämä on nimenomaan miehen tehtävä? Kodista huolehditaan yhdessä ja siihen käytetään molempien rahoja. Homma ei todellakaan mene niin, että mies käyttää rahansa talon kunnossapitoon ja remppaamiseen ja antaa loput vaimolleen sisustukseen tuhlattavaksi. Kulut tasan tai suhteessa tuloihin ja sillä sipuli, ei miehellä ole mitään velvollisuutta elättää naista ja viskoa rahojaan siihen molokin kitaan.
Entä jos mies kokee vastuullisemmaksi toiminnaksi olla hankkimatta lapsia? Meitä on jo liikaa tällä pallolla ja pahoja ongelmai on tulossa siitä johtuen.
Seksi alkaa sitten kun molemmat ovat siihen suostuvaisia. Vaikka sitten tapaamisiltana. Jos ei saa vongata, niin kertokaa sitten itse, milloin sopii pyytää sitä seksiä. Vai pitääkö miehen lukea ajatuksia ja "vongata" juuri silloin kun nainen haluaa miehen "vonkaavan"?
Mutta kuten tuossa jo edellä sanottiinkin, kyllä huomaa, minkä aikakauden tuotos olet. Melko käsittämättömiä kriteereitä tuolla listallasi.Tämä 50-luvun nainen taisi elää 1800-luvulla? Prinssejä ja prinsessoita ei enää ole.
Valitettavasti jotkut miehet ostavat lapsimorsiamia itämailla.
Mielestäni normaalit käyttäytymisohjeet samoja molemmille sukupuolille. fsfsff kirjoitti:
Olet saanut tuntea vain omaan aikakauteesi jämähtäneitä miehiä. Nimimerkkisi kertoo kaiken oleellisen, keskutelun voi lopettaa.
Kiinnostavaa tietää, mitä nimimerkkini kertoo, kun se tietääkseni ei tarkoita yhtään mitään?
- dsdfgf
ajatmuuttuu kirjoitti:
Mutta kuten tuossa jo edellä sanottiinkin, kyllä huomaa, minkä aikakauden tuotos olet. Melko käsittämättömiä kriteereitä tuolla listallasi.Meitä on jo liikaa tällä pallolla?
Juuri meitä ei ole liikaa maailmassa vaan heitä.
Tuottavia ihmisiä ,tuottavissa maissa on liian vähän ja niitä muita liikaa. - mieskaksysi
50luvunnainen kirjoitti:
Voi olla, että olen saanut tuntea vain poikkeuksellisen hienoja miehiä.
Miten tuon ikäinen nainen voi kirjoittaa kuin puolet iästä pois otettava.Miten miehisyyteen liiityy oikeasti nukkuminen, ulkonäkö, rahatilanne, vaatteet yms. EI mitenkään!
Ja tuo itkeminen; Miehekäs mies voi itkeä myös jostain muustakin kuin vain oman isän hautajaisissa. Miehekäs mies voi esim. käydä kipeitä muistoja elämästä läpi tai jos siitä nyt vain tuntuu oikeasti todella pahalle.Se on samanlaista tunteiden kohtaamista kuin naisillakin.
Enkä tiedä, onko tarpeen eritellä hirveästi mikä miehistä ja naisellista muuta kuin että setä joka vetää kuka hameen päälle on outo ja täti joka vetää nahkarotsin flanelipaidan päälle on oikeastikkin jätkähävä.
Kyse one enemmän ihmisyydestä, minkälaisia olemme toisilemme esim. kumppaneina. Se että molemmat ovat valmiita aidosti kuuntelemaan ja ymmärtämään toisiaan on tärkeää. Se että molemmat kykenevät sopimaan asioista ja kunnioittavat toisiaan. Molemmat osoittaa rakkautensa toisille.
Kaiki tuo liittetynä ME-henkeen uskomiseen ja yhdessä asioiden eteen tekemiseen, tuo hyvän lopputuloksen.
Kyse ei olekkaan siis siitä kuka on mitenkin kenenkin miehisyys tai naisellisuus fantasiaa lähellä vaan kyse onkin ihmisyydestä ja mnkälaisia olemme toinen toisilemme. - nainenkolmeviis_
mies kaksysi (entinen palstojen kakskasi? :)
Olet oppinut paljon olennaista ihmisyydestä, onnittelen!
Itse nuorempana (ja vielä vuosi-pari sitten) olin oikeinkin viehko (niin halutessani), mutta paradoksaalisesti kiusaannuin siitä, kun miesten eleet kaikin puolin kertoivat .. hmm. kiusallista. No, siitä oli kunnoitus usein kaukana. Mikä oli alkusysäys oman feminismini syntymiseen ja kehittymiseen (niin maltillinen kuin olenkin). Mutta täytyy todeta, että puolin ja toisin voimme näille asioille paljon; toisia tulee toki kunnioittaa, mutta kannattaa myös miettiä vähän omaa käytöstään. Sitä, mitä ja miten milläkin ympäristölleen viestii, millaisia mielikuvia haluaa herättää yms. Itse olen kantapään kautta oppinut tämän.
Nykyisin pyrin ulkoisella olemuksellani ansaitsemaan sen kunnioituksen, mikä naiselle tai ylipäätään ihmiselle kuuluu. En keikuttele ja flirttaile elein sinne tänne. Vaikka media, ryhmäpaine yms. kovin on painostamassa meitä moiseen. Itse olen tullut siihen tulokseen, että esim. seksuaalisuus on jo kärsinyt inflaation, ja kaikki sitä KLISEISESTI alleviivaa käytös ja toiminta on out.
Saa nähdä tuleeko mitä tästä tulee, vai tuleeko mitään. :) mutta perinksiantamaton olen. Sitten jos Elämän Suurempi Tarkoitus, siunaus ja johdatus käy näissäkin asioissa toteen - mikä tarkoittaa, että jonkun Turvallisen kanssa yhteen päädyn, uskaltaa naiseutenikin jälleen puhjeta kukkaan. Sikäli suuret traumat itselläni on tässä takana. Terapian vaikutuksella tästä vähitellen tervehdyn. Ja palaudun ennalleen.? Toivossa on hyvä elää. Toisaalta, vaikka ikää tulee lisää, saa uudenlaista, aidompaa itsevarmuutta ja osaa olla armollinen niin itselleen kuin toisilllekin; ei vaadi liikaa. Koskee esim. ulkonäköpaineita.
Mutta ei näistä palstoista sen väliä - mitään siinä mielessä en täältä hae. Joku toki voi tunnistaa mut tästä tekstistä, mikä on sitten taas toinen juttu. Nähdään / törmäillään mahd. tuolla oikeassa elämässä. :) Ihmisten edessä. - Anonyymi
fsfsff kirjoitti:
Mies, joka ei itke turhista. Osaa kokkaa pannulla paistaen kanaa, keittäen kuuden minsan kananmunia, syödä lounaalla myös salaattia (rucola, salaatti mix), tomaattia ja perunasalaattia. Aamupalalla nauttii monipuolisen kaurapuuron. Omaa terveet elämän tavat. Arvostaa hyviä tyyppejä.
Tykkää valkosipulista ja alkoholittomasta oluesta saunoessa ja ruokajuomana. On avulias ja hyväntahtoinen hyville. Ei pelkää kuntosalia, tykkää ulkoilmasta mm. pyöräilee ja vaihtaa kuulumisia saman henkisten ihmisten kanssa. Ei puhu pahaa muista. Luottaa vain luottamuksen arvoisiin ihmisiin.
- 382015
-Pysyy aina rauhallisena, eikä hiilly koskaan kenellekään.
-Pitää lupauksensa, miehen sanaan voi luottaa.
-Jos mokaa ei syytä siitä muita, vaan ottaa siitä itse vastuun omista teoista.
-Ei juo alkoholia, tai käyttää sitä harvoin.
-Ei nirsoile ruuan suhteen, vaan syö kuin mies.
-Kiinnostunut urheilusta
-Tykkää fyysisestä työstä- eevu72
Aika naurettava lista, kaikki mainitsemasi ominaisuudet ovat sinänsä hyviä. Kumminkin tuttavapiirini mukaan mies voi olla, hieman lihava, laiska, naukkailla viinaksi, mokailla, yms. ja jopa vähemmän komea.
Nämä ns. miinuspuolet voi korvata hyvällä asemalla yhteiskunnassa ja paksuhkolla lompakolla. Silti mies on miehekäs.
Kaiki on niin suhteellista. - hyvä.lista.on
eevu72 kirjoitti:
Aika naurettava lista, kaikki mainitsemasi ominaisuudet ovat sinänsä hyviä. Kumminkin tuttavapiirini mukaan mies voi olla, hieman lihava, laiska, naukkailla viinaksi, mokailla, yms. ja jopa vähemmän komea.
Nämä ns. miinuspuolet voi korvata hyvällä asemalla yhteiskunnassa ja paksuhkolla lompakolla. Silti mies on miehekäs.
Kaiki on niin suhteellista.Ei ole naurettava lista. Ainakaan tuolla sinun tavallasisi "keskusteleva" ei ole miehekäs. Kunnioita muita ihmisiä.
- LÖLÖLÖLÖLÖÖ
MIEHET JOTKA KULKEVAT OMIAPOLKUJAAN, EIVÄTKÄ HIENOSTELE SANOMISIAAN, TAI TEKEMISIÄÄN:
- työtönATMaisuri
Minusta naisen kunniallisuuden valvominen menee kokopäivätyöstä.
Eikä miehekäs mies käy matalapalkkatöissä, siitä olen samaa mieltä. - Pihallako
Oletpa armelias, kun saa kumminkin vähän itkee, kun isä kuolee. Entäs ku äiti kuolee?
- sytyttää
Miehisellä miehellä on lihaa luitten päällä ei mikään kukkakeppi...sellanen "vanttera voimapussi" , eikä tarvi ne vatsalihakset näkyä!
Miehen näkönen ja miehen kokonen siisti, leuassa pieni parta/ parransänki, lyhyet hiukset /kalju...ja miehinen mies saa itkeä jos siltä tuntuu!
- lottamarii
Minusta homot on parhaita miehiä.
- 53lla1n3n_m135
Ajattelin myös että tosimies ei edes pane muita kun miehiä.
- HC-ATM
Yli 180cm pitkä
- hukkapätkä-ätmi
vähintään, nykyään taitaa olla jo 185..
- jklligfg
Hujopit saa heivata ojaan
- cvcvbnbn
hukkapätkä-ätmi kirjoitti:
vähintään, nykyään taitaa olla jo 185..
Pituus pitää sopia lihasten kanssa.Pitkällä ja laihalla, kapeaharteisella ei tee mitään.Lihavalla isoperseisellä miehellä ei myöskään.
- tällaionen
Stereotypinen miehekäs mies: ei välitä muiden mielipiteistä, matala ääni, iso, voimakas ja lihaksikas, saa naisen kuin naisen, omaa erinomaisen itseluottamuksen, ei tee mitään toimistohommia, alpha-uros jne.
Ei voi olla lihaksikas jos ei välitä muiden mielipiteistä. Lihaksien kasvattaminen vaatii pirusti töitä.
- 2plus8
outsider1 kirjoitti:
Ei voi olla lihaksikas jos ei välitä muiden mielipiteistä. Lihaksien kasvattaminen vaatii pirusti töitä.
Onko niitä lihaksia pakko kasvattaa muiden takia? Aika usein porukka treenaa itseänsä varten
- idoleitani
homer simpson tai punainen pantteri tai repe sorsa
- amis_on_MIES
miehekäs ja kunnollinen on AMMATTIKOULUN käynyt mies on MIES ne on miehiä
- 564
Ilmeisesti olet itse käynyt ammattikoulun. Lapsellinen ajatustapa, että omat valinnat ovat ainoita oikeita.
- olisinkin_mies
ei olen korkeasti koulutettu ja kyllä sen kaikki tietävät miehet tulee ammattikoulusta myönnän itse olen neitimäinen miäs miestä minusta ei saa tekemälläkään pienenäkin tykkäsin leikkiä nukkekotia ja barbeilla olen korkeasti koulutettu
- 564
Se on jo opettajien armonosoitus, jos olet tuolla kirjoitustaidolla päässyt ammattikoulun läpi. Epäilen sitäkin.
- sopivamuki
564 kirjoitti:
Ilmeisesti olet itse käynyt ammattikoulun. Lapsellinen ajatustapa, että omat valinnat ovat ainoita oikeita.
Mutta harvinaisen yleisiä tällä palstalla
- kolmijako
olisinkin_mies kirjoitti:
ei olen korkeasti koulutettu ja kyllä sen kaikki tietävät miehet tulee ammattikoulusta myönnän itse olen neitimäinen miäs miestä minusta ei saa tekemälläkään pienenäkin tykkäsin leikkiä nukkekotia ja barbeilla olen korkeasti koulutettu
Yhtä miehen heikkoutta kohtaan löytyy aina kaksi vahvuutta.
- höölhlhl
Miehekäs eli syntynyt mieheksi, naisekas eli syntynyt naiseksi. Ei ollut vaikea vastata. Et voi olla epämiehekäs, paitsi tietty jos joku on aivopessyt sinut....Mietin, hmm kuka?
- nainenkolmeviis_
Itse olen kokenut, että jotkut pitävät mua mahd. miehekkäänä siitä syystä, että olen vähän karsinut noita viehkoja naisenelkeitä, sillä kiusaannuin aikanani niin kovin miesten huomiosta, joka meni lopulta ääripääsään jopa ei.toivotuksi reaktioiden tasolla, mitä miehissä herätin. (Myönnän, herkkis kun olen, ei ole ollut helppoa.)
Niin, jotta nykymeininki, meneekö nyt jopa näin. Että mies saa kyllä olla vaikka kuinka neitimäinen, mutta sitä ei pidetä minään? Naisen "viehkouden puutetta" taas saa kummastella ja paheksua aivan julkisesti? Itseäni taas kummastuttaa suuressa määrin, kun ympärilleni katselen pariskuntia, missä femiiniinisillä naisillla on puoliskonaan yhä useammin "lähes yhtä femiiniinisen oloisia" miehiä (ollakseen "miehiä" siis).
Mikä olisi oma miestyyppini siis? Ei halitta ripaus feminiinisyyttä, muttei mielellään liian neitiä mistä mulle. Joka esim. "laittautuisi" enemmän kuin itse ja olisi enemmän esim. vaatteiden, tyylin ja muodin perään. Ja sliipattu tukka, ei.
Mutta itseäni ei haittaa, vaikka mies itkisi muulloinkin kuin isänssä hautajaisissa. Kokemus henkisestä tuesta naisen rinnalla olisi itselläni kuitenkin miehelle se tärkein ominaisuus (tällä hetkellä - mistä johtuen ei itselläni suhteeseen itseasiassa ole kiire; olen vielä vähän "vaiheessa" - ) Joskin itsestänikin kyllä löytyy tietynlaista henkistä potentiaalia, mitä monessa ei ole. Johtuen elämäni kokemuksista, mitkä eivät ole helpoimmasta päästä. Mutta en siis ole sillä tavalla "heikko" nainen, että sitä "kalliota" miehestä tarvitsisin. Tarvittaessa, kun voin hyvin, voin olla vastavuoroisesti sitä myös toiselle. Eli tässä suhteessa kannatan tasa-arvoa; se on puolin ja toisin.
Maskulinen mies ei taas olisi pahitteeksi muutoin, mutta kun he tuppaavat olemaan useimmiten myös machoja (kokemukseni), mikä on toivomiehen ominaisuuksista itselleni se vihoviimeinen. Maltillinen feministi näet olen. - selvennykseksi
itseäni edelliselle kirjoittajalle; vastasit aloittajalle. Itse "vastasin" sinulle, vaikka en ole aloittaja. "Vastasin", mitä tuli tuosta kommentistasi mieleen.
- vielä_
sorry kirjoitusvirheet äskeistä edellisessä. "Oikoluku" jäi väliin. En siis taida 10-sormijärjestelmää, joten teksti täytyisi muistaa tsekata, ennen kuin laitan "painoon".
- ATMaisteri
Kunnon mies on:
- miehen kokoinen (yli 180cm, leveät hartiat, kunnon lihakset)
- miehen näköinen (jykevä leuka, parransänki, ei silmälaseja)
- miehekkäässä työssä (kunnon palkka, riittävästi statusta)
- miehekkäästi pukeutunut (rock-henkisesti, eli muodikkaasti)
- miehekkään suosittu (kavereita, naisia)
- miehekkään itsevarma
- miehisen kokenut naisten pokaamisessa
- ei välitä naisen ulkonäöstä tai muista pinnallisista seikoista, vaan rakastuu naiseen kemian johdattamana
Ai niin, ja sitten tuli ne ominaisuudet joita toivotaan kiinnostavalta mieheltä.- järkikäteen
vähänkö heikkoa...
"ei välitä naisen ulkonäöstä" mutta
"riittävästi statusta", "ei silmälaseja" ja "pukeutunut (rock-henkisesti, eli muodikkaasti"
Juuri päinvastoin. Mies ei välitä mitä muut hänen ulkonäöstään ajattelevat; hän käyttää silmälaseja, jos näkökyky sitä vaatii. Käyttää vaatteita tilanteen mukaan, kauppareissu sujuu vaikka lenkin yhteydessä lenkkeilyvaatteissa, jotka eivät ole olleet MUODISSA koskaan.
ATMaist tais luetella jonkun hom*idolin ominaisuudet....
Naisen ulkonäkö taas kiinnostaa miestä, koska ulkonäkö osittain viestii naisen motiiveista ja siitä, kuinka terveitä lapsia nainen voi synnyttää.
- MiehekkäinMies
Kalju, tatuoitu ja lihaksikas. Agressiivinen. Iso kyrpä, jolla tykittää spermat naisen kohdun perille asti.
- anatomics
Noin ihan anatomisessa mielessä väitteesi on silkkaa sontaa. Sperma ei koskaan mene suoraan kohtuun asti vaan sen matka emättimestä kohtuun kestää useita päivä. Sen takia siittöillä on häntä, että ne pystyvät uimaan tuon matkan. Ihan vaan tiedoksi.
- Panomestari
Sinua ei vaan koskaan ole nussittu oikealla panomestarin kyrvällä. Panomestari kun runttaa, niin se runttaa ison munan kerralla koko pilluputken matkan ja kohdunkaulasta sisään ja sitten ruiskuttaa koko kohdun munasarjoja myöten spermaa täyteen. Siitä jos ei lähde sikiämään, niin pitää olla täysmaho ämmä.
- big-black-cock
anatomics kirjoitti:
Noin ihan anatomisessa mielessä väitteesi on silkkaa sontaa. Sperma ei koskaan mene suoraan kohtuun asti vaan sen matka emättimestä kohtuun kestää useita päivä. Sen takia siittöillä on häntä, että ne pystyvät uimaan tuon matkan. Ihan vaan tiedoksi.
Kyllä menee kun tarpeeksi kovalla paineella tullaan. Puolimetrinen molo on jo keuhkoissa asti kun sen kokonaan sisälle survoo.
- äitisi
Tälläisiä panomiehia on ainakin Intiassa. Muutama mies raiskaa yksinäisen naisen ja sen jälkeen tunkee kiviä, tikkuja ja rautaputkia naisen sisään.Nainen ei tainut nauttia, kuoli.
AIkaisemmin pari pikkutyttöä meni lähipusikkoon pissalle, kun kotona ei ollut vessaa. Sitten tytöt hirttäytyivät korkealle puuhun moninkertaisesti raiskattuina.
Meidän täytyy yrittää ymmärtää erilaisia kulttuureita. - PAskakyrpä
anatomics kirjoitti:
Opettele saatana kirjoittamaan....
Kas, lempiaiheeni :D
Miehekäs mies on vakaa, ei siis hermostu pienistä eikä hötkyile turhista. Hän on siis henkisesti tasapainoinen ja turvallinen. Hän ei valita eikä nalkuta. On luotettava, sanojensa mittainen mies, jos lupaa jotain niin myös pitää sen. Kunnioittaa muita, eikä juoruile. Aikuinen (miehekäs) mies ei joudu kerjäämään seksiä, vaan tietää miten oma nainen sytytetään. Miehekäs mies osaa myös sanoa "ei", eikä mielistele kaikkia. Hän ei ole laiska, perässä vedettävä vätys. Osaa näyttää tunteensa ja välittää läheisistään. Hän osaa myös pyytää apua ja osoittaa heikkoutensa (moni ajattelee, ettei miehekäs mies voi noin tehdä, mutta se jos mikä on oikeasti vahvuutta, jos osaa myöntää ettei kaikessa aina onnistu. Ei siis tarvitse esittää koko ajan jotain yli-ihmistä).
Ulkonäöllä, koulutuksella, ammatilla tai sosiaalisella asemalla ei miehekkyyden kanssa ole lopulta paljoakaan tekemistä. Miehekkyys (kuten naisellisuuskin) lähtee sisäisistä ominaisuuksista.- mallimies
Aamen
- boring
Aika hyvä kuvaus.
- koulutettu_mieskö
mikä miäs mies se on kun panee niin itkun pirskahduksen päästää ja sanoo ei en pane enään ja pyytää amis miestä tule ja hoida homma loppuun koska en osaa ja olen heikko korkeasti koulutettu miäs ja näyttää tunteensa tapettattaisiin ihmisiä aseilla mutta mieluusti nälkään mentäisiin natoon ja nato sotilaat tappaisi naisia lapsia miehiä niin me valio yksilöt korkeasti koulutetut saadaan elää
- huominenoneilinen
koulutettu_mieskö kirjoitti:
mikä miäs mies se on kun panee niin itkun pirskahduksen päästää ja sanoo ei en pane enään ja pyytää amis miestä tule ja hoida homma loppuun koska en osaa ja olen heikko korkeasti koulutettu miäs ja näyttää tunteensa tapettattaisiin ihmisiä aseilla mutta mieluusti nälkään mentäisiin natoon ja nato sotilaat tappaisi naisia lapsia miehiä niin me valio yksilöt korkeasti koulutetut saadaan elää
nyt on kyllä joku ongelma tuolla kirjoittajalla, ei ymmärrä yhtään tuota tekstiä
- miehekäs_mies
"Ei siis tarvitse esittää koko ajan jotain yli-ihmistä"
En esitä yli-ihmistä, minä OLEN yli-ihminen. Heikkouksia ei löydy yhtä ainoaa.
- yhdenkädenaplodit
Sellainen joka määrittelee itse oman mieheytensä ja miehekkyytensä eikä lotkauta korvaansa tällaisille ketjuille tai muiden laatimille määritelmille.
No nimen omaan. Nainen saa omasta mielestään olla ihan mitä tahansa, mutta vaatimuksia miehelle riittää vaikka kuinka monta sivua. Eikä mies ole välttämättä sittenkään riittävän hyvä vaikka kaikki vaatimukset täyttäisi.
- ExPUA
MGHOW
- lölöölllläälöläl
- Lihaksikas eli tyhmä, käyttä resurssinsa turhaan salilla ähkimiseen.
- Sivistymätön, tykkää äijäjutuista eikä mistään fiksusta.
- Panomies, ei arvosta omaa eikä naisen siveyttä.
- Itsekäs, hieman uhoava ja pelle, käytökseltään lähempänä apinaa kuin kunnon miestä.
- Yli-itsevarma, ei kunnioita naisen mielipiteitä ja koskemattomuutta.
- Pukeutuu kamaliin miehekkyyttä korostaviin vaatteisiin, ei asiallisesti.
En haluaisi olla miehekäs.- älykäs55
Eikö fyysisestä suorituskyvystä huolen pitäminen osoita juurikin älykkyyttä?
- dfdfcvcvcv
älykäs55 kirjoitti:
Eikö fyysisestä suorituskyvystä huolen pitäminen osoita juurikin älykkyyttä?
Niin juuri! Fyysisestä suorituskyvystä on pakko pitää kiinni, joko urheillen tai raskasta työtä tehden.
Urheilun ei tarvitse kestää kovin kauaa eikä sitä tarvitse tehdä joka päivä.
Silti kaikki urheilevat miehet eivät ole miehekkäitä, esim Stubb ei ole.
Vaan akkamainen itseään täynnä oleva marisija.
- Gladiaattori...NOT
Miehenä tunnistan kuvauksista paljon omia piirteitäni tuosta ap:n kuvauksesta, mutten silti nauti naisten suosiota sänkypuuhissa...
Se, mikä nähtävästi jää uupumaan on se "miehekäs" osuus miehisyydestä, ilmeisesti miehekkyys mitataan jollain lailla niin, että on sen verran fyysisesti miehekäs että pärjäisi tappelussa nakkikiskalla ja pystyisi suojelemaan perhettään toiselta väkivaltaiselta mieheltä.
Siis luulen, että ne miehiset selvitymistä vaikeissa olosuhteissa korostavat ominaisuudet yhdistettynä mukavaan luonteeseen sytyttää naiset vaikkeivat he ehkä ajattelekaan että mies ikinä joutuisi tappeluun. Se on se POTENTIAALI mikä viehättää. Nainen valitsee alitajuisesti miehensä ikäänkuin valitsisi gladiaattorin taisteluun tappelemaan puolestaan areenalla... No esimerkiksi tuo Lars Monsen on minusta aika miehekäs. Kelpaisi mullekin tuommoinen eräjorma retkikaveriksi.
http://areena.yle.fi/tv/2295842- 1naaras
Sellainen joka ei valehtele eikä lupaile turhia jollei aio lupausta pitää :) Ei nalkuta vaan sanoo sanottavansa. Ei ulkoisia ominaisuuksia nyt tähän..
- miesyli40
Eiköhän nuo aoittajan mainitsemat asiat ole ihan perusjuttuja mitä miehen pitää nykyään olla. Kyllä luulisi tuollaisia miehiä löytävän helposti.
- savottalainen
Metsuriseksuaalissa yhdistyy kaikki, mikä on miehekästä;) ja tämä on tosi!
- metsuriko
Mies on vahva, iso nallekarhu. Jonka vieressä tuntee olonsa turvalliseksi. EI lässytä rakkaudenvaloja. Näyttää teoilla tykkäämisensä. Pukeutuu mieluummin kirvesmieshaalareihin,kun pukuun. Ei siedä jykevässä niskassaan krakaa.Ajaa hiuksensa millikoneella, eikä käytä Menneniä. Miehen oma testosteoriini saa tuoksua.
Ilmoittaa naiselleen,että nyt tehdään sitä tai tätä. Ei hänen tarvitse vonkata,häntä vonkataan.- ei.kelpaa
"Ilmoittaa naiselleen, että nyt tehdään sitä tai tätä."
Ei toisen ihmisen komentelu ole miehekästä, vaan öykkäröintiä. - tälläisestä
mä tykkäisin :)
- mulleyksjaheti
ihana olisi
- 30veesuhtmiehekäsmies
Nyky"miehet" näyttää naisilta tai homoilta tai mikä pahinta molemmilta. Naisia tälläisillä pojuilla kyllä riittää kaikenikäisiä.
Arvot on aivan päin seiniä...
Miehekäs mies on kyllä suunnilleen aloittajan kuvailema mutta nykynaisille kelpaa vaan nuo pojut. Minä olen mieluummin miehekäsmies kuin poju,vaikka naisia on vaikeampi saada.
En alennu pojuksi ikinä never ever! - Teeihminenolen
Köyhiä ajatuksia valvovat muut, kuin me. Ufot keskuudessamme oudoksuvat kaikkea poikkeavaa ja haluavat nuolla kermakakun koristeetkin. Elä ja nauti on sääntö numero yksi. Good luck and nice preferences.
- IhquinMiäs
"30veesuhtmiehekäsmies" kertoi pitkälle mitä meinasin itsekin. Tossa oli ysärinä oikein muoti, että miehellä piti olla pyöreät silmälasit, villapusero ja samettifarkut. Buutsit oli ehdottoman kielletty, mutta semmoiset kivat sämpyläkengät ihqut. Herkimmille miehille sallittiin myös ponnari. Humanistinen maisterikoulutus oli kovin sana. Muodin mukainen ihannemies osaa alkon viinilistan ainakin punaviinin osalta ulkoa. Hoitsumies oli ja on edelleen arveluttava, vaikka on mitä ihmisläheisin ammatti, koska kaikki muijat haluavat tämän hoitsun. Siis pehmomies hoitsuna on pukki ja pukki ei voi olla oma mussukka.
Esittelemäni sammarimies tukee kaikkia naisensa mielipiteitä, etsii näkökantoja naisensa mielipiteen pönkittämiseksi lakkaamatta ja ivaa ihmistä, joka uskaltaa olla toista mieltä kuin naisensa. Oikea mies jää kotiin hoitamaan 15-vuotiaita lapsia, jos muijalla illalla menoa. Kotona pyöreärillinen ihannemies pukeutuu yleensä kokoessuun (se rintaan asti lappu) ja tohveleihin.
Jos rouva haluaa opettajan/mentorin/tukihenkilön ominaisuudessa tuoda maahanmuuttajapojan makkariinsa, ihannemies jää mielellään sohvalle nukkumaan. Aamulla hän osaaottavasti haluaa tietoa maahanmuuttajalta tämän poikkeuksetta kokemasta rasismista, l. tuijotuksista ja hankalista viranomaisista, jotka ovat evänneet tämän tukihakemuksen uudesta tonnin kännykästä. Voi myös olla, että nainen on kasvattamassa jostain miehekkään kiltistä nuoresta miehestä itselleen rakastajan, koska hän tiedottaa itselleen, ettei saa enää huomiota ja kosketuksia mieheltään.
Oikea ritarillinen muottiin ahdettu mies sitten viisikymppisenä (tai kun lapset ovat opiskelemassa Itä-Suomen yliopistossa) hirtää itsensä, koska muija tarvitsee nuoremman ja (vielä) terveen ihannemiehen. - Mies23Vuotta
Miehinen mies on sellainen joka arvostaa itseään ja muita on sinut itsensä kanssa. Kenenkään naisen takia ei luonnettaan tarvitse muuttaa. Vai puskeeko täällä kaksoismoralistinen luonne läpi? Miehen pitää olla näitä stereotypisia ominaisuuksia, mutta naisen ei tarvitse. Nainen voi olla mitä vain eikä kuulu enää mihinkään vähänkään "normaaleihin/vanhoihin" kaavoihin.. Eiköhän se ole niin, että suomalainen mies on sellainen joka kunnioittaa itseään ja muita sukupuoleen katsomatta. Näkee jokaisessa ihmisessä kunnioitettavaa ennen kuin toisin todistetaan. Naisille sama pätee.
Tämän vastakohta on helppo määrittää: Huono / neitimäinen mies on sellainen, joka ei kunnioita muita, pönkittää itseään käyttäytymällä kuin mikäkin persereikä josta paskaa tulee kokoajan muiden syliin ja esittämällä muuta kuin todellisuudessa on. Meissä kaikissa on hyvät ja huonot puolet. Miehinen mies ei ole mikään fyysisyyden voiman näyte, vaan sellainen joka huolehtii vaimostaan ja lapsistaan tilanteen vaatiessa. Antaa tasa-arvoisuutta naiselle ja itselleen sekä antaa arvostusta muillekkin ihmisille. - palpatiini
Miehekäs mies...
- on miehen kokoinen
- kattoo jää kiekkoa
- osaa tarvittaessa myllyttää
- ei tanssi
- osaa vaihtaa renkaat
- näyttää muille kaapin paikan
- ottaa naisen itsevarmasti- maalainenko
mitä on myllyttää? Liittyy kaurasiiloon jotenki?
- palpatiini
maalainenko kirjoitti:
mitä on myllyttää? Liittyy kaurasiiloon jotenki?
Esim. jää kiekossa joskus kaksi tosi miestä myllyttää toisiaan vastaan ja joutuu jäähy aitioon.
- HanneleMuilu
palpatiini kirjoitti:
Esim. jää kiekossa joskus kaksi tosi miestä myllyttää toisiaan vastaan ja joutuu jäähy aitioon.
Toisin sanoen väki valtainen seko pää ja mieli puoli? Siinäpä vasta tosi mies!
- LuahaSää
- nostaa 100 kg penkiltä (tärkein) iästä riippumatta
- harrastaa aerobista urheilua ja kuntosalia (toiseksi tärkein)
- ei suutu vaikka saa negatiivista palautetta päivittäin (kolmanneksi tärkein)
- osaa katsoa myös tylsiä tv-ohjelmia tarvittaessa (4. tärkein) kuten euroviisut tai Emmerdale
- pitää huolta lähipiiristään kaikin tavoin
- käy töissä
- ajaa autoa
- ymmärtää huumoria
- on lapsellinen - Miestenmiesh
Käyttää sukkahousuja !
- johtopäätös
Olennaista onkin kasvaa itse kuin antaa jonkun toisen ohjata itseään taikka toimiaan.
- urts
Haisee sopivasti hielle ja ehkä myös vanhalle viinalle. Alushousujen persauksessa ruostetta. Vähäpuheinen. Sellainen on miehekäs mies.
- Ootyhämielessäni
Hän, joka asettaa Auerin ehdokkaaksi.
- kungpao
Miehekäs mies on omaitsensä, ei haurahdu trendeihin ( salit, metsuriseksuaalit läpätilää ), jos ei tunnut oikealta ratkaisulta itseään kohtaan. Kulkee omaa reittiään, pukeutuu vaikka naisellisesti, jos se häntä miellyttää, jos toista osapuolta ei miellytä niin pakkaa veitsesi ja lähde masterchef keittiöstä.
- 000047
Mielestäni laulaja Robin on suomen miehekkäimpiä miehiä. Hän on nuoresta iästään huolimatta sivistynyt, fiksu, sanavalmis, perus-suomalainen Mies isolla M.llä. Loirinuotio ohjelmassa hän keskusteli 70 vuotiaan Loirin kanssa, kuten vanhempi elämää nähnyt mies. Robin lauloi siinä Lapin Kesän niin upeasti, että Huh.Huh. Robin on jokaisen anopin toivevävy :)
- Kungpao
Sakkolihaa ;) -en ymmärrä miksi nuorten poikien pitää miehistyä ja ottaa siitä paineita?
- dfdfcvcvcv
Robin on juuri sellainen joka ei ole miehekäs vaan homomainen, naisellinen trendipoju.
- nelssoninvoltti
dfdfcvcvcv kirjoitti:
Robin on juuri sellainen joka ei ole miehekäs vaan homomainen, naisellinen trendipoju.
Juu - näitä "petripennoja" kasvaa nykyään joka oksalla...
- miesnainenmitänäitänytol
Mahdoton kysymys, vastauksia on yhtä paljon kuin on erilaisia mielipiteitä. Toisen miehekäs voi hyvinkin olla toisen silmissä täysi urpo ja päinvastoin. Lihaskimppu voi jonkun toisen katsellessa jäädä hintelän älykön varjoon.
Mutta jos kuitenkin vastaan alkuperäiseen viestiin, sitä hiukan lainaillen.
Millaisen miehen mallin olen saanut? Ehkä eniten olen katsellut isääni, ja muita sukuni miehiä. Ajatellut, että tuollaiseksi haluan tulla, ja joidenkin heidän ominaisuuksiensa kohdalla päinvastoin, tuollaiseksi en halua.
Minkä toteuttaminen näkyy elämässäni? Miehekkyyden?kö. Se minkä ympärille ehkä koko minäni ja käyttäytymiseni rakentuu, en kutsuisi sitä miehekkyydeksi.
Haluaisinko olla miehekkäämpi? En, olen aivan tyytyväinen juuri tällaisena kuin olen nyt.
"- Hillitsee itsensä. Ei ryyppää, räyhää tai rellestä, ei provosoidu tai suhtaudu näkyvän tunteellisesti (negatiivisesti tai positiivisesti) vieraisiin ihmisiin."
Olen nähnyt kuinka alkoholi tuhoaa ihmisen ja tappaa toisen. Ehkä siksi alkoholi ei ole koskaan viehättänyt minua. Voin nostaa maljan jonkun kunniaksi, mutta siihen se jää. En ole koskaan ollut humalassa, en koskaan ole kokenut krapulaa...enkä tule niitä koskaan kokemaankaan. Joten en ryyppää, en räyhää, enkä rellestä. Hillitsen itseni myös ilman alkoholiakin. Jos sitä hillitsemiseksi voi sanoa, ei hermojeni kasassa pitäminen vaadi minkäänlaisia ponnisteluja.
"Perheelleen näyttää positiiviset tunteensa ja välittämisensä"
Tunteet eivät ole minussa kovin vahvoilla, mutta ne ovat siellä, syvällä jossain...ja hän tietää sen. Mutta onneksi välittämistä voi osoittaa monin eri tavoin.
"Itkeäkin saa vaikka oman isän kuollessa, mutta yleisesti ei vetistele vaan on tuki ja turva naisen tunteille niin kuin nainen on lasten tunteille."
Minusta mieskin itkee silloin kun siltä tuntuu, vanhaa ei kannata esittää, ei kannata padota itseään. En ollut itkenyt ehkä kymmeneen vuoteen, ennen kuin tapasin avovaimoni, olin jo alkanut unohtamaan millaista on itkeä. Mutta hän on saanut minut itkemään, niin surusta kuin ilostakin ja siitä minä olen hänelle todella kiitollinen.
Minusta tämän pitäisi olla itsestäänselvyys. Usein ihmettelen pariskuntia, omia ystäviäni, jotka ovat päätyneet suhteeseen, joka on vain suhde jossa ollaan sen suhteen vuoksi, että ei ole yksin, mutta jossa ei ole juuri mitään sisältöä....ei sitä mitä minä kutsuisin rakkaudeksi.
Tai naisten sietokykyä miehiä kohtaan jotka asettavat jääkiekko ottelun tai baarissa istumisen kavereidensa kanssa naisensa edelle.
Sanoisin että se on molempien tehtävä. Meillä nainen ei laita ruokaa ja siivoa, vaan molemmat tai se kumpi ehtii.
Kaikki naisetkaan eivät välttämättä halua lapsia. Enkä itsestäni osaa sanoa, en ole kovin lapsi rakas.....en edes ihmisläheinen. Ehkä jonain päivänä ajattelen edes lapsista toisin, mutta täytyy myös odottaa että niin tekee myös parisuhteeni toinen osapuoli.
Eipä tullut vongattua, eipä tule edelleenkään. Seurustelu aikana hän oli se joka teki aloitteen....ilmeisesti kyllästyi odottamaan.
"- Huolehtii itsestään. Harrastaa liikuntaa. Syö terveellisesti. Ei liho. Ei valvo liikaa. Ei tupakoi tai juo itseään humalaan. Huolehtii että vaatteet ovat siistit, tilaisuuden mukaiset ja istuvat. "
Tykkään liikkua ulkona, luonnossa, lenkkeillä, pyöräillä, juosta....salille minua ei saa, en näe mitään mieltä sinne menemiseen. Yritän syödä mahdollisimman hyvin, mutta en hirveästi panosta terveellisyyteen. Empä kyllä lihokkaan että sen puolesta on aivan sama mitä suuhuni laitan. Kello on nyt 00:12 joten se siitä ei valvomisesta. Mutta tunnen itseni tällä hetkellä yksinäiseksi, asunto on kolkko ja kylmä, kuten on sänkykin....Ei toki pysyvästi, vain lauantaihin asti, sitten saan taas paremmin nukuttua.
Vaatetuksestani olen aika tarkka, haluan antaa hyvän ensivaikutelman, näyttää jollain tavalla hyvältä, en kerätäkseni katseita, vaan koska itse pidän siitä. Hyvä ryhti, olemus, talvisin musta kangastakki.
"Minusta jokainen mies voi olla tällainen miehekäs mies jos vaan haluaa miehekkyyteensä panostaa."
Jos miehekkyys on samanlainen surrealistinen käsite kuten kauneus, joka ei perustu mihinkään muuhun kuin jokaisen omiin mielikuviin ja populaarikulttuurin tuputtamiin ihanteisiin, en ymmärrä sitä.
Mutta jos miehekkyys tarkoittaa rehellisyyttä, kunnioitusta, vastuunkantamista, käytöstapoja, siinä tapauksessa ymmärrän sen, mutta miehekkään sijaan käyttäisin sanaa viisas.
. - Pähkinänkuoressa
Iso maha, kalju ja mielellään parta. Ei osaa pukeutua ja pesee mökkishampoolla niin kaljun, kuin parrankin. Katsoo Karjala-turnausta töllöstä, toisessa kädessä lenkki makkara ja toisessa Koff-tölkki. NHL, tuontioluet ja lihamakkara menee ehdottomasti jo neiteilyn puolelle. Hirvee uho päällä, mutta tiukan paikan tullen paskoo housuun ja juoksee karkuun. Ai, niin ja pelkää kaikkea uuttaa, eikä ymmärrä maailmanmenosta mitään. Kierrätys ( tiedostava kuluttaminen), miesten ihonhoitotuotteiden käyttö ja kirjojen lukeminen, jos eivät mene kategoriaan rokkitähtien/urheilijoiden elämänkerta, on vähintäänkin epäilyttävää.
- eefef
Kuvailit suomlaisen miehen. Parempi tuoki ku hipsteri.
- subsubsub
AIkamoisen hauska stereotypia miehistä. Onneksi kuitenkin niitä muunlaisiakin miehiä on olemassa.
- yxmiäs
Minulle miehisyys tarkoittaa annettuja ominaisuuksia eikä aloittajan kuvailemia opittuja tai opeteltavissa olevia käyttäytymismalleja.
- EsimerkkiErkki
Millainen sitten on NAISELLINEN NAINEN?
Koska minun veikkaukseni on se että monella naisella menee pissit pöksyyn kun miehet alkavat listaamaan mikä on naisellista ja mitä ei.
Vihje: Huoraaminen ei ole naisellista.Hys hys, ei siitä saa puhua :) Eihän nyt naiselta saa mitään vaatia. Nykyajan nainen on vapautunut ja saa olla omasta mielestään ihan mitä tahansa. Vain miehille on sallittua asettaa pitkiä vaatimuslistoja. Miehen pitää olla naisen mielestä Mies.
- ölölölölölölölölöl
Aloittaja mummo olisi voinut reilusti myöntää, että nimimerkkinsä 50luvunnainen tarkoittikin 1850-lukua
- echdottomasti
Minä.
- laki2
Ulkomaiset naiset ovat vallaan ihania.
Siinä saa ihminen tuntea taas elävänsä. Suomalainen Nainen on liian usein: Pirttihirmu, narsisti tai muuten vaan hlö joka ei tiedä huolenpidosta (miehen) yhtään mitään. 50% liitoista hajoaa. 80% eroa hakevista on Naisia. Miehistä 80% voi huonosti näidnen nykynaisten kanssa. Moni mies haluaisi itselleen naisen (sellaisen) joka meidän Isoäiti oli. En ole moneen vuoteen tavannut Miestä joka kehuisi vaimoaan. Pikemminkin puhutaan että "hallitus" istuu kotona.
Vaihdoin joitain vuosia sitten ulkomaiseen vaimoon ja sen jälkeen olen hymyillyt joka päivä. Vaimoni hoitaa kotia ja tässä kaikille Feministi-sioille nitroa vaativa tietoa: Hän leikkaa minun varpaankynnet ja sitten omansa. Mitäs siihen sanotte. Taisi mennä femarilla pulla väärään kurkkuun.
Vaimoni nauraa teille Suomalaisille naisille jotka epäonnistutte liitoissa ja itkette yksinäisyyttä. Ette tiedä mitään miehestä huolehtimista.
Luonto on luonut Miehen ja Naisen. Se näkyy kun menette peilin eteen. Jos meidän olisi tarkitus olla samankaltaisia olisi vain yhtä sukupuolta edustava ihmisrotu.
Jos te parisuhdeluuseri-naiset (Suomalaiset) haluatte pitää liittonne koossa: lopettakaa ruikutus, valitus, nätkyttäminen, tasa-arvosta ruikuttaminen ja pitäkää läheisistä/Miehestä huolta.
Avautuu muuten teillekkiin uusi maailma. Kun olet miehelle hyvä niin WAU, hän on sinulle hyvä.
Eikö ole ihmeellistä
Suomalaiset naiset valittaa jos Venäläinen pukeutuu seksikkäästi, vaihtakaa itse tuulipuku naisellisiin vaatteisiin.
Ihan lopuksi kerran vielä: elämä on ihanaa ulkomaisen naisen kanssa joka antaa miehen olla Mies, hän on nainen ja koti on meidän linna jossa hymyillään joka päivä (ilman nalkutusta).- finboy23
samaa mieltä!))) kohta tulee kolme vuotta täyteen, kuin asun venäläisen naisen kanssa! on se ihana nähdä onnelisen vaimon hymyn, kuin avaa oven työiten jälkeen illalla! kauhee mennä kavereille kylään, kuin kämppä näyttä "varastolta" jossa siivotaan vuorotellen kerran puolessa vuodessa, kuin joskus olin itse kiin samassa tilanteessa.
- vbvnnnn
finboy23 kirjoitti:
samaa mieltä!))) kohta tulee kolme vuotta täyteen, kuin asun venäläisen naisen kanssa! on se ihana nähdä onnelisen vaimon hymyn, kuin avaa oven työiten jälkeen illalla! kauhee mennä kavereille kylään, kuin kämppä näyttä "varastolta" jossa siivotaan vuorotellen kerran puolessa vuodessa, kuin joskus olin itse kiin samassa tilanteessa.
2 vuotta Venäjälä asuneena ja sielä matkailleena voin sanoa ,että Venäläinen nainen on ihan ok jos miehellä on rahaa ja asemaa.
Jos ei niin he ovat riskejä länsimaiselle miehelle.Ehkä omillensa ovat parempia.
- yrittäjä26v
kuin kysyin tuon kysymyksen naisystävältä, niin hän vastas siihen että, ajattele päälä, eikä vaan syö sillä ja ei näytä homolta eli sinä!
Ps. itse olen 192cm ja 117kg(amiksen aikana harrastin 3v nyrkeilyä). kumppani on sitten puolet kevyempi ja 20cm matalampi.
3v. työ kokemus riiti minulle ymmärtää että, ei työ teolla pääse rikkaksi, se jälkeen perustin ensimäisen yrityksen, ja nyt niitä on 3 ja ne toimi ja tuotta(4 on mennyt matkalla konkka)!- TruthPolice
In Your Dreams, Pedro...
- sikaileva
Pesee suunsa ,kätensä ja munansa ainakin kerranpäivässä!
- lkjhgf
Sellanen joka ei hauku naisia kokoajan huoraksi.
- suomihuora15nussima
Suomalainen nainen on lutka.
- suurinapinamies
Karvainen ns. apinamies
- Tunnettupersoonakylillä
Hyvä seuramies , huumorintajuinen , usein pöhnässä , käy yksin kapakoissa , motto naisen paikka on kotona.
- akateeminen
Huvittavaa. Mieihinen mies siis saadaan kun laitetaan lista vaatimuksia joka miellyttää naista.
- kdaklödsakldö
Eikö se naisellinen nainen tehdä samalla tavoin, että laitetaan lista vaatimuksia jotka miellyttää miestä?
- Akateeminen
kdaklödsakldö kirjoitti:
Eikö se naisellinen nainen tehdä samalla tavoin, että laitetaan lista vaatimuksia jotka miellyttää miestä?
Luultavasti miehuuteen liittyy ensisijaisesti muut tekijät kuin yksittäisten naisihmisten kirjoittamat listaukset vaatimuksista.
Miehekkyteen kuuluu itsenäisyys, omanarvontunto ja arvomaailma. Ne ovat ylevämpiä tavoitteita kuin jonkin naisen toivelista.
- miehekäsmiesa
Ei saa olla semmoinen liikaa ulkonäöstään välittävä, tarkoitan ettei laske kaloreita ja urheile vaan peilikuvansa tähden. Paino saa olla mitä on, välittää vaan terveydestään. Kuitenkin pukeutuu suht siististi tai asianmukaisesti, muttei ole pukeutumisestaan mitenkään neuroottinen. Maanläheinen, ajattelee järjellä asiat. Ei agressiivinen, vaan osaa käsitellä tunteitaan purkamatta muihin. On siis tarpeeksi vahva kantamaan tunteensa ja myös puhumaan niistä. Ei siis aiheuta naiselleen vaaratilanteita tai huolta esimerkiksi joutumalla tappeluihin omaa typeryyttään (ei siis haasta riitoja vieraiden kanssa edes humalassa). Ei vittuile muille, vaan edelleenkin osaaa kantaa tunteensa ihan itse, ei siis saa olla jäänyt lapsen tasolle. Saa itkeä jos itkettää, sen on vaan osoitus siitä, että mies on tarpeeksi rohkea olemaan oma itsensä.
- Pierunkuoriainen
Kunnon miehekäs mies ryyppää joka päivä, piereskelee ja heittää perheen ulos joka perjantai
- gjughuigyu
Niin ja paskoo rapulassa housuun ja jättää ripulikalsarit ammeenreunalle akan pestäväksi. Sellanen on tosimies!
- innanen
herra 47
- vbnml
Ylen PS piti "kisaa" äijistä
http://yle.fi/aihe/artikkeli/2015/02/13/pauli-lamsa-aijin-aija
Ihmisten ehdotuksista ja perusteluista näkee, kuinka hukassa on käsitykset miehisyydestä.
Monet kehtasivat ehdottaa julkisuuden henkilöitä. Se paljastaa että ei ymmärretä kuvan ja aidon ihmisen eroa.
Kisan voittajan vaimon perusteluissa oli sentään järkeä. En kaikkia ehdokkaita käynyt läpi, mutta Pauli L, "nuoresta iästään" huolimatta on varmasti matkalla kohti oikeanlaista äijyyttä. - Ihmisjätkä
Kylläpäs siinä mamma yrittää tehdä miestä mieleisekseen.
- 9-9
Miehekäs mies on sellainen jolla räkä roikkuu nenästä.
- kohopuu
Niin ja pitää naisista mutta elelee kuitenkin pitkän narun perässä.
- MMMMiezzz
Alustuksesi sattui suoraan minuun.
En sano sitä kehuakseni vaan puhuakseni totta. - rakkausrikollinen
Hirveät vaatimukset. Eikö vähempi riitä? Itse haluaisin, sitten joskus, erään miehen, jolla on hyvä sydän. Edelliselläkin oli, mutta minä olin taas se roisto, joka haaveili toisesta.
- kikolo
Miehekäs mies huljuttelee perseensä lavuaarissa joka ilta, sen jälkeen pesee naamansa ja
hampaansa samassa vedessä. Tulee kiihottava tuoksu. - Näkökulmaa
Ei käytä alkoholia lainkaan.On siisti,ja huolehtii kunnostaan.Isänmalliako kyselit,sen sain kadulta.Maailma on kova ja muokkaa ihmisiä Tahtoi tai ei .Ympäristössä missä elää ja kasvaa on vaikutusta..Kysymyksesi "haluatko olla miehekkäämpi on omituinen.Mies on mies ja nainen on nainen,ja niin pitää ollakin.Lisään vielä tuohon,että hyvä itsehillintä on parisuhteessa plussaa miehellä ja naisella molemmille osapuuolille.Miehen kuuluu olla myös rehellinen,oikeudenmukainen,ja rauhallinen.Uskollisuus puolisoaan kohtaan on oltava itsestäänselvyys,.
- Suomientoivo
Testosteroonia pitää olla roimasti.Selässäkin karvoja.Suomen hallitusta on hyvä vastustaa,ja tosimies ryhtyy toimiin niitä roistoja vastaan.Suomalainen mies ei saisi alistua kyykytykseen.Miehen on taisteltava itsenäisen suomen,ja itsemääräämisoikeuden takaisinsaamiseksi.Avioliitossa pettäviä kohtaan on oltava rangaistuskeinoja,esim ikuinen avioliittokielto koska ei ollut kelvollinen tai kypsä parisuhteeseen.Feministejä on vastustettava.Hyvä suomi mies on mies,eikä saastainen homo.
- russo
Kuvasit nyt venäläisen miehen!
- Hellyyden-ehdoilla
Syö mitä tahansa paitsi rehuja, lintuja ja sieniä. Juo pullon viinaa huikalla eikä tule juovuksiin. Pelaa kolme vuorokautta putkeen korttia ja kynii kaikki pelikaverinsa. Haisee tupakalta, viinalta, paskalta ja saapasrasvalta. Marssii sata kilometriä päivässä Karjalaan ja ampuu konekiväärillä pataljoonan ryssiä yhteen kasaan. Marssii takaisin ja ottaa sen naisen jonka haluaa. On viimeksi lukenut Mauri Sariolan kirjan "Rotat pois laivasta". Vihaa homoja, lesboja, mustalaisia, ruotsalaisia, ählyjä ja ennen kaikkea neekereitä. Mielityökalu moottorisaha. Kuolintapa: katoaa tunturiin.
- wipoqwidhgu
:D :D :D
- Syökäärehujakin
"Syö mitä tahansa paitsi rehuja, lintuja ja sieniä".Niinpä tein,ja sairastuin paksunsuolen johonkin vaivaan..Nyt syön noita kaikkia jotten saa vielä syöpää kaiken päälle:(
- Jessica_13v
- Tojokölli
Mies ei kuuntele akkain horinoita, vaan ajaa Tojollaan hevon kuuseen.
Käsite "miehekäs mies" tuo mieleeni enemmän henkisiä kuin fyysisiä ominaisuuksia. Voihan sitä olla miehekkään näköinen, lihaksikas, treenattu (miksei tatuoitukin, kun tällä palstalla kerran usein väitetään naisten ihastuvan tatuoituihin miehiin joissa on renttumaisia piirteitä) ja muutenkin hyvännäköinen, mutta jos ei omassa elämässä muuten menesty tai koe menestyvänsä, niin tuskinpa ne fyysiset puitteet loppupeleissä tuovat paljoakaan lohtua, varsinkaan jos tajuaa että ne ovat ainoat asiat joilla itse pystyy rehentelemään. Miehekäs mies on mies jolla on sisua, luonteenlujuutta ja selkärankaa. Tällainen mies ei anna periksi vaikeinakaan aikana vaan hoitaa hommaan kotiin vaikka vituttaisi ympäri vuorokauden.
Miehekäs mies pystyy paitsi osoittamaan tunteensa myös kontrolloimaan ne sekä tukahduttamaan turhautumisen ja aggression tunteet silloin kun siihen on tarve. Miehekäs mies on ylpeä itsestään, mutta ei kuitenkaan nokkava eikä vähättele toisia, ainakaan avoimesti. Hän ei anna toisten heikentää itseään, vaan tiedostaa omat heikkoutensa ja vahvuutensa välittämättä muiden mielipiteistä häntä kohtaan. Miehekäs mies on ennen kaikkea henkisesti tasapainoinen sekä positiivisesti asennoitunut omaan elämäänsä ja ympäristöönsä.- Maikkiih88
Miehekäs mies on sellainen nallekarhu, jolla on jotain, mistä tarttua kiinni.
https://lh3.googleusercontent.com/-wnadWIpY7Ec/UrCeY86XJ4I/AAAAAAAAABM/lEpp3zshDdQ/fat-guy-speedo.jpg - AnttiTuisku1
- Homoätmi
Antti on kyllä ihana!
- Joutse-rouva
Ei miehekäs mies ole mitään , vaan Isotpojat on jotain , meillä aina pidetään joutsenparia uskollisuuden perikuvina , mutta tutkimus joutsenparin tavoista , ja supernopeilla kameroilla tehty kuvaus osoitti , että rouva joutsen käy keskimäärin 15 sek , kaislikon sisällä , jolloin sielä odottava Isopoika-joutsen sutaisee sitä , ja taas joutsenrouvamme purjehtii siveänä takaisin ; tämä toistuu jopa tusinan kertaa tunnissa , , Sillä aikaa miehekäs ukkojoutsen sukii sulkiaan , ja vaimoke pihtaa,
Niin se menee ; Kevät saa ja minä en ; niinhän vanha itkelmä sanoo - massimies
Jos mies ei ryyppää (tai tupakoi) niin se on feminiiniä. Tupakointi on muutenkin katoavaa kansanperinnettä. Samaten on naisellista pukeutumiseen ja ulkonäköön pedantti suhtautuminen. Miehinen mies ei välitä omasta ulkonäöstä vaan on charmantti rosoisenakin. Miehinen mies on isänmaallinen, kunniottaa muita ja perhettään.
Naiselta todellakin odottaisi näitä:
Huolehtii itsestään. Harrastaa liikuntaa. Syö terveellisesti. Ei liho. - Rose23
- On kohtelias ja ystävällinen kaikille, mutta tarvittaessa osaa pitää puolensa
- On luotettava
- Osaa tuoda tunteensa esille
- On sinut itsensä kanssa
- Ei juopottele - Nerox
Miehinen mies ei ryyppää koska hänen ei tarvitse ammentaa rohkeutta pullon suulta.
- rouva.vm.74
Miehekäs mies on hiljainen ja voimakas, ja vähän hidastempoinen, ei puhua pälpätä eikä vääntele ranteitaan eikä hosu muutenkaan käsillään. Pitää itsensä puhtaana ja tuoksuu hyvälle, käyttää tyylikkäitä paitoja, rannekelloa, ja hyvää, laadukasta miesten tuoksua.
Arvostaa naista, avaa oven naiselle ja puhuu kauniista ja kohteliaasti naisille. Ei missään nimessä naismainen, ja jonkin verran karvoja pitää olla kainaloissa, rinnassa, säärissä, intiimeillä alueilla. Eli ei mikään sheivattu puppelipoika. Ei saa olla laiha luikku eli lihaa luiden päällä, mutta ei mikään ihan läskikään. Miehekäsi mies ei viihdy peilin edessä, eikä ota selfieitä, eikä muutenkaan hiplaa koko ajan hiuksiaan, sellainen on homomaista. - SEISMÖKÄ
Miehinen mies menee ja vetää turpiin kerrostalossa kovaa stereoita soittavia,sekä muita häiriköitä.
- täällätöissäollaan
Terve vaan Tarmo! :D
- jarmo_68
Miehekkäällä miehellä on viikset ja keskikalju. Ne kertovat että kyseessä on todellinen ALFAUROS !!!!!!
- sdjkcbq
niiku salkkari seppo vai?
- Eikävoiolla
Onko näin vaikee olla jo mies normimies?
- miesonmies
Vaikeaa se on suomessa,jossa vaatimuksia on vaatimusten perään.Mikään ei kelpaa naisille.He ottavat mieluummin puolisokseenkin rentun kuin kunnollisen raittiin miehen.Avioerojen perimmäinen syy on että miehen ja naisen roolit sekoittuneet.Kun nainen alkaa alistaa miestä miehen psyyke ei voi sitä kestää,miestä ei luotu orjaksi.Tulee ero.Mies ole aina mies,ja nainen,ole nainen joksi sinut on luotukin.Naisilla on kuitenkin omat vahvuutensa mieheen nähden,miksei se riitä,miksi tyrännisoitte miehiä.
- Justmy10cents
Aloitetaanpa ja sanotaan että miehinen mies on termi joka ei mielestäni modernissa maailmassa välttämättä heijasta täydellistä miestä, vaan on arkkityyppi joka on muuttanut muotoaan vuosi toisensa jälkeen kulttuurimme kehittyessä. Tästä syystä vanhemmalla sukupolvella on aivan toinen ajatus mitä se sisältää kuin nuoremmalla.
Itse olen kolmekymppinen ja viettänyt yli kymmenen vuotta elämästäni ulkomailla. Tuona aikana ja altistuksella eri kulttuureihin myös mielipiteeni miehekkäästä miehestä on mukautunut. Uskon vakaasti tasa-arvoon, mutta myös siihen että miehet ja naiset ovat fundamentaalisesti erilaisia, joka on rikkaus jota meidän pitäisi arvostaa enemmän. Tämä ei tarkoita etteikö nainen voisi tehdä kaikkea mitä mies ja toisinpäin, mutta uskon että molemmilla sukupuolilla on lähtökohtaisesti eri vahvuuksia joita voimme halutessamme korostaa.
Kansana meistä on tullut liian mukavuuden haluisia ja kaikesta pitäisi selvitä helpoimmalla mahdollisella tavalla. Ja ollakseen mielestäni miehekäs mies tai sitten naisellinen nainen niin tuo vaati tietoista "työtä". Rehellisyys on harvoin matalin aita. Itsensä tunteminen, henkinen tasapaino ja terve itsetunto eivät tapahdu hetkessä tai tule tyhjästä. Hyvät käytöstavat pitää oppia, ja niihin sitoutuminen on päivittäistä työtä. Hyvältä fyysisesti näyttäminen ei ole helppoa ja vaatii oikein syömistä, omistautumista liikunnalle muodossa tai toisessa, pukeutumiseen ajatuksen käyttöä, hygieniansa huolehtimista ja jopa aikaa peilin edessä. Minä rakastan naisellisia naisia ja oletan omalta emännältäni samanlailla halua olla paras mahdollinen itsensä juuri niinkuin minä haluan olla hänelle paras mahdollinen itseni.
Vaadin itseltäni kykyä puolustaa rakkaitani jos tilanne näin vaatisi, joten panostan aikaa omaan fyysiseen kuntooni ja itsepuolustus harrastuksiin. Haluan olla kykenevä olemaan henkinen tuki ja turva ihmisille elämässäni vaikka se joskus tarkottaisikin että omat tarpeeni joutuvat odottamaan, mutta minun tähän pystyäkseni lopulta vuodatan kyyneleeni ja käsittelen tunteeni myös - niin hyvässä kuin pahassa. Sinä päivänä kun lapsia minulle siunaantuu tulevat he olemaan ensinmäinen prioriteettini. Työtä tehdään ja ruoka tuodaan pöytään vaikka se olisi kuinka paskaa duunia. Laskut maksetaan ja velvollisuudet hoidetaan. Minulla on mielipide ja osaan sen ilmaista, mutta sen muodostaakseni olen lukenut aiheesta ja käyttänyt järkeäni. Sallin itseni olla ihminen ja teen virheitä enkä tiedä kaikkea. Vaadin että olen kykenevä myöntämään virheeni ja oppimaan niistä. Olen valmis väittelemään tai puolustamaan mielipiteitäni, mutta myös ottamaan kritiikkiä vastaan ja oppimaan uusia asioita.
Minun ei tarvitse paeta tunteitani tai murheitani viinan tai huumeiden avulla vaan otan aikaa niiden käsittelyyn päässäni tai jonkun kanssa puhumalla. Minä en murehdi asioista joille en mitään voi tehdä. Minulla ei ole pätemisen tarvetta tai halua pönkittää egoani muille ärjymällä tai materiaalisiin asioihin liika painoa pistämällä. Minä olen itse vastuussani onnestani enkä vaadi muita sitä minulle luomaan.
En varsinaisesti seuraa lätkää tai jalkapalloa. En ole oluen iso ystävä ja lenkkiäkään jääkaapistani harvoin löytyy. Puhun lukuisia kieliä ja olen korkeasti koulutettu. Omaan taiteellisen puolen joka on saanut minut maalaamaan, kirjoittamaan ja jopa omia huonekaluja suunnittelemaan ja rakentamaan. Olen monimutkainen ja minusta löytyy syvyyttä.
En tiedä olenko miehekäs mies - kerro sinä - mutta ehdottomasti haluan tästä elämästä kaiken mahdollisen irti ja olen valmis tekemään sen eteen loputtomasti töitä.- jnjnjnjn
Miehekäs mies ei varmaan myöskään panosta oikeinkirjoitukseen?
- Vapahtajamme
Jeesus Kristus.
- PyhäP
Pyhä Piatari se on enemmänkin sellainen isomahainen karvainen nallemies. PP silittää hellästi hinuri-neitimies Jessen pitkiä silkinpehmeitä hiuksia ja sitten panee kovaa pyllyyn. Piatari on oikein miehekäs miesten mies.
- Vierasmaalainen
Gunnar-pässi!
- Nainen70-luku
Selkeästi vanhemman polven nainen kysyy. Veikkaan että äänestää Persuja tai Keskustaa.
Tänään naisen pitää tienata siinä kuin miehenkin. Mies saa myös itkeä vaikka lätkäottelun jälkeen. - Metsurii
Vähintään 10 leukaa, etunojapunnerruksia oma perhe selässä.. Eikä pelkää Venäjää niin paljon että haluaisi liittää Suomen natoon.
- vähättelyä
Kai jokainen mies pystyy tekemään 10 leukaa?
- NeitiXX
Isomunainen sonni!!! Joka panee kuin kaniini.
- whiskie
Miehinen mies on karismaattinen, matalaääninen ja harteikas, mutta ei mikään salilla ravaava terveyshörhö. Hän on heikkona naisiin ja arvostaa naisen kaikkia piirteitä ja haluja. Miehinen mies haisee sopivasti miehelle ja hyvälle tuoreelle tupakalle(mutta ei tuhkakupille). Hän myös käyttää alkoholia mutta ei käyttäydy kuin idiootti ja järki pysyy päässä. Ehkä hieman niinkuin Humphrey Bogart, Steve Mcqueen tai James Dean... :) En tiedä syttyykö naiset enää tälläisistä.
- Mmmmmmmmmmm
Miehistä miestä ei kiinnosta kuinka olla miehinen mies, tai mikä on kenenkin mielestä miehekästä vaan tekee niinkuin hyvältä tuntuu ja ajattelee ihan itse vaikka muut olisivat erimieltä. Mies kulkee omia polkujaan ja elää itselleen ja omalle perheelleen eikä seuraa kaikkia kotkotuksia. Optimismi ja itseluottamus ovat miehisiä ominaisuuksia. Kaikki omaa ja perheensä hyvinvointia vahvistava käytös on miehekästä. Mies voi nollata pään silloin tällöin haluamallaan tavalla jotta jaksaa tehdä taas urotekoja. Tupakointi on periaatteessa heikkouden merkki.
- Akateeminen
Olen lueskellut autoaiheisia keskusteluita, joissa keskustellaan autojen ominaisuuksista. Tämän keskustelun taso on samaa luokkaa. Listataan ominaisuuksia, jotka miellyttävät itseä. Ihan kuin olisi arvioimassa käytettyä autoa.
Tästä päättelisin että tietämys on aika vähäistä. Täytyy toivoa että jälkikasvulleni käy yhtä hyvä tuuri kuin minulle, ettei tule ketään kohdalle joka arvioi ihmistä kuten vaihtoautoja. - Anonyymi
Miehinen mies on sellainen, jonka kauppaliikkeen naiset muistavat kun hän kahden vuoden päästä saapuu taas liikkeseen.
- Anonyymi
Näinhän se on kohtasit Unelman juuri, mutta herkku on harvoille tarjolla.
- Anonyymi
Ei nykynaiset tollasta haluaa. Pitää olla rappäri, jolla housut on nilkoissa, että alushousut näkyy. Sitten pitää olla kova panomies.
- Anonyymi
Tämä kirjoitus sai lukijan monelta osin tuntemaan, kuinka puristavassa otteessa mies on yhä 2020-luvulla ahtaan sukupuoliroolituksen ja sitä ruokkivan, tukahdutetun tunne-elämän puitteissa.
Hyvin surullista luettavaa.
Mies, 45v - Anonyymi
Voit lisätä huoletta enemmän listaan asioita ei se ketään loukkaa. Ansaittua työllä opittua hankittua pääomaa
- Anonyymi
Minusta on jotenkin miehekästä kun mies ottaa tilanteen haltuun. Pysyy rauhallisena tietää mitä tekee.
- Anonyymi
Onko muuta vaihtoehtoa? Tähän on kasvettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko muuta vaihtoehtoa? Tähän on kasvettu.
Niin kait. Mutta itselleni se tuo turvallisuuden tunnetta. Kait se jotenkin johtuu siitä että kasvanut vahvojen miesten ympäröimänä.
- Anonyymi
Miehekäs mies on sellainen joka elää elämäänsä juuri niinkuin haluaa eikä anna vittujakaan siitä mitä muut ajattelee.
- Anonyymi
Miesmäinen mies: Miehen pitää olla rauhallinen, urheilullinen, tasainen, ymmärtäväinen ja asiallinen esim. naista kohtaan. Armeijassa, koulussa ja töissä käyvä.
Eikä silleen että on epäasiallinen, raivokas, väkivaltainen, lapsellinen, itsekäs, ahdistelija, narsisti eikä myöskään naisellinen naista kohtaan esim. "sä oot lapsellinen!", "Kasva aikuiseksi tai tapan sinut!", "Minä lähden sinun mukaasi!", "Minä voin viedä sinut matkoille kolmeksi viikoksi!", "Älä ole mamis", "Ole iloinen äläkä näytä hapanta naamaa tai mä hakkaan sut!" jne. Miehen pitää kohdella naista hyvin eikä kohdella naista kuin miestä.- Anonyymi
Myös miesmäinen mies ei pitäisi olla gigolo, vaan omana itsenään ja pitää perheen turvassa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh432917Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta602679Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia
Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-201729423612673- 422303
- 251763
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251669- 481546
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa691520- 1001480
En ymmärrä käytöstäsi
Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek1391425