alajärven palkkataso

keisari99

minkä verran mahtaa olla palkat esim mäkelä alulla ja rautaruukilla ?

63

2932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vimpelintietäväinen

      Rautaruukkia ei enää ole On nykyisin SSAB

    • hoiskolainen

      Tes mukaan ja lisät...ihan toimeentulee...

    • pakkari

      Alle 4tonnia brutto.

      • pakkariton

        Totta puhut,että alle 4tonnia-meinaan että paljon alle-oisko kaks ja puoli tonnia alle...?


    • näillämennäänvaan

      Melko hyvä kun kaupunkitasolla tavis saa n. 2100 br.

    • Metalliliito

      Firmat maksavat työehtosopimuksen mukaan ja väliin vähän ekstraakin hoppputilanteissa.

    • hermannihöpö

      2500-3500€/kk brutto Alulla

      • Huuhaapuheita

        Ja paska. Aloituspalkka ~8.5€/h


      • Anonyymi

        2000-2600. 80% työtekijöitä siis tuntipalkkaisista.


      • Anonyymi

        2000-3000€ tuntityöläisillä. N. 80% tvr 4. Pohjalla. Eli pari donaa. Itse ollut 18v siellä pakkaaja a ja 2300e/kk brutto.


      • Anonyymi
        Huuhaapuheita kirjoitti:

        Ja paska. Aloituspalkka ~8.5€/h

        On. Noussut. 9.20e. Eli 1000,-1200€/kk käteen


    • suhonen

      kyllä rautaruukki on,alajärven ja vimpelin toimipisteet on ihan rautaruukin nimellä,ei mitään muutoksia,ei kylteissä,ei työvaatteissa...

    • hoiturieero

      Kännissä olet idiootti-pitää paikkansa tuossa em. tekstissä. Toivottavasti sulla on moraalinen krapula selvinpäin kun kumminkin tätä luet..

      • sananvapaus

        Voi tokkii sentään, kun omaan napaan tuijottajalla näkkyy ottavan toisten kommentoijien tekstit koville


    • sadwww

      Mulla KTA 17,45

      • Anonyymi

        Olet pääajuri puristimellä 3 vuorotyö jne. Lisät nostaa. Itse materiaalin käsittelijä. Kta. 13.50 kokemusta 20v. Käteen 1600-1800€/kk


    • Riittävä

      Kuukausipalkkani oli tammik 2200 kät .

      • Virkamieskö

        Kyllä yli kaks tonnia käteen on sellainen kohtalainen palkka. En koskaan saanut vaikka olen ollut valtion töissä tuon enenmpää


      • Anonyymi

        Mulla 1600e käteen/kk


    • hohooo

      No ei ole häävit palkat teillä.3-vuorotyö,ja KTA noin alhainen.Reilu 2 Donaa käteen yövalvomisista.Ja vielä kehua retostelette,juntit.

      • pieinipalkkainen

        On se kumma kun ensin kysyt ,sitten kun vastaa oikeasti Sanot sitä retosteluksi.Sanoppas oma palkkasi.


    • ex-alu

      Atrialla yöhommis, ja kta 21.45, 4800 brutto

      • ewewewe

        kerro nyt edes paljoko tunteja tuon eteen ptiää tehdä, täyttä retostelua haittalisineen


      • Ex-Atria

        Ex-alu tekee luultavasti jatkuvaa yövuoroa Atrialla ja siihen lisäksi ylitöitä reilun määrän.. Tuo ei todellakaan ole Atrialla lähelläkään peruspalkkaa.


      • valkoinenmies

        voisi myös kertoa paljonko peruspalkka 40h työllä. haittalisiä ja sit sairastellaan jo60veenä kun valvotaan yöt.


    • auvoahkera

      No sanokaas nyt,mkä on palkkataso MäkeläAlulla,kiinnostais tietää.

      • helpostinarrattava

        Meni näköjään vähän niinkuin huutokaupaksi, vielä joku korottaa. Aika hyvä tuo lähes 5000e. minä ainakin luotan tuohon tietoon" VARMASTI"


      • Anonyymi

        Aloitat 9.20e/h. Laske siitä. Taitaa käteen jäädä 6-7€


      • Anonyymi

        9.20e


    • koulujakäymätön

      Atrialla 3 vuorotyö vuosiansio 54000

      • Yökköäyököttää

        En alkas sikojen paskarumpuja hyi hyi


    • 242424

      entiä mutta isot on autot alajärveläisillä liekö pikkupomoja just noissa yrityksissä

      • päivärahoilla

        voi helevetti miten huonot palkat, paras olla työttömyyskorvausten varassa, samaan pääsee tekemättä mitään


      • enluuseri

        No niin tulihan se totuus esiin,olet siis työtömyyskorvausten varassa. kyselet vain muuten toisten palkkoja.


      • suomenmies

        Työttömänä ja käteen kk n:1500 =)


      • ammatinvalintakysymys

        Eli saat siis satasen enemmän kuin minä joka käy töissä ja vedät vain lonkkaa?
        Jossain on siis vika...


      • suomenmies
        ammatinvalintakysymys kirjoitti:

        Eli saat siis satasen enemmän kuin minä joka käy töissä ja vedät vain lonkkaa?
        Jossain on siis vika...

        Ei mitään vikaa tehnyt vaan töitä...aika paljon ennenkuin jäänyt työttömäksi


      • fdhgfs
        suomenmies kirjoitti:

        Ei mitään vikaa tehnyt vaan töitä...aika paljon ennenkuin jäänyt työttömäksi

        No ei niitä liitonrahoja määräänsä kauempaa saa...


      • suomenmies
        fdhgfs kirjoitti:

        No ei niitä liitonrahoja määräänsä kauempaa saa...

        Ei niin... Enkä omasta tahdosta jäänyt työttömäksi...ja etkä tiedä mitä kaikkea sillä summalla pitää pystyä maksamaan..


      • Memaksetaanlorviminen
        fdhgfs kirjoitti:

        No ei niitä liitonrahoja määräänsä kauempaa saa...

        Ansiosidonnaisesta liitto maksaa 5%, loput tulee yhteiskunnalta eli veronmaksajilta


      • suomenmies kirjoitti:

        Työttömänä ja käteen kk n:1500 =)

        No niin reppuporvari, pian saat kerran viikossa tehdä työhakemuksia tai muuten tulee keppiä. he he ,eläke juoksee, eipä tarvitse näihin karkeloihin enää osallistua.


    • vaktuumia

      Tiesittekö että liitto maksaa työkkäriliittomanista n. 5,5 % ja loput maksaa Suomen Valtio?
      Eli myös SINÄ itse!
      No - ei mitään - en minäkään tiennyt ennekuin täältä löysin sellaisen kutun jossa asiasta kerrottiin.

      • suomenmies

        Kyllä minä omasta puolesta olen eläissäni veroja maksanut ihan riittävästi työuraa kuitenkin vajaa 40 v


    • ammtmies

      Jos käteen jäävä osuus on reilusti yli kaksi tonnia, se on ihan kohtalainen palkka näillä seuduilla . On aivan eri asija jos asuu jossain pääkaupunkiseudulla, jossa eläminen on paljon kalliinpaa, varsinkin asuminen on huomattavasti kaliinpaa. Tiedän kun olen asunut vantaalla useita vuosia.

      • Anonyymi

        Ei jää. 1600e jää mulla. Nuo on parempien aikojen palkkoja. On mullakin työhistoriiaa jo.


    • lapatossuko

      Yritykset maksaa työehtosopimuksen mukaista palkkaa. Tällainen käytäntö on kaikissa suuremmissa yrityksessä, ja miksei myös pienemmissäkin turha niistä on kiistellä.

      • Eisukulainen

        Ei aina pidä paikkaansa työehtosopimuksen mukainen palkka. Jos valitaan sukulaissuhteella työntekijä ja vielä sellainen, joka osaa nuoleskella sopivasti johtajaa, niin kyllä palkka nousee vaikkei tekisikään mitään töitä.


      • Palkkatulee

        No ei taida Alulla tai Rautaruukilla omistajien sukulaisia juurikaan olla töissä :) :) :)


      • Anonyymi

        Niin maksaa, mutta alulla puututtiin tvr työryhmän työhön työnantajan toimesta joka on laitonta. 80% tuntityöläisistä on nyt materiaalinkäsittelijöitä ja pohjapalkka tietenkin alapäästä eli tvr 4. Eli n. 10e/h. Eli vaikka tes palkkaa maksetaan niin työt on aliarvioitu siellä niin, että palkka jää pieneksi....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin maksaa, mutta alulla puututtiin tvr työryhmän työhön työnantajan toimesta joka on laitonta. 80% tuntityöläisistä on nyt materiaalinkäsittelijöitä ja pohjapalkka tietenkin alapäästä eli tvr 4. Eli n. 10e/h. Eli vaikka tes palkkaa maksetaan niin työt on aliarvioitu siellä niin, että palkka jää pieneksi....

        Niin kuulin kans


    • farawaystudent

      Jos käteenjäävä osuus on yksityisellä 2 000e niin ei ihme jotta kaupungille ei saada jatkossa nuoria töihin vaan muuttavat pois.
      Ja tää koskee jokaista kuntaa Suomessa.
      Palvelut katoavat.

    • ammat-mies

      Olen alta kolmekymppinen saan reilusti yli 2000 e käteen enkä ole sukulaisia

    • Mersumiess

      Mäkelässä maksetaan Tessin mukaista palkkaa, päälle Henk.koht.lisä ja n-1-2€ jotain lisää. Vuorolisät jne. Päälle. Että riippuen työn vaativuudesta niin 4-9 välillä maksavat. Vakituisilla palkat 30000e-45000

    • OmapalkkaAlulla

      Normi "ammattimiehenä" saan kaikkineen ilta ja yölisineen lomarahat alulla 34000 vuodessa. Elää kyllä, mutta ei kuuhun mennä. Työkokemusta reilut 10 vuotta kyseisessä firmassa. Aloituspalkat surkeat juuri tuota 8-9 ekeä tunnissa henkiläkohtainen lisä yleensä 1.50 €. Eli aloittelija pääsee sellaiseen reilun 10 € tuntiansioon

      • Anonyymi

        Yli 20v alulla. Materiaalinkäsittelijä. Palkka (tvr4) jossa alulaiset tuntipalkkaiset 80% taitaa olla nykyään. Tuntipalkka kta. 13e eli käteen jää 10e/h. Siis kuukaudessa 1600-1800€ käteen. Tällainen siis palkkakehitys minulla. Kuitenkin työn tehokkuutta jne. Mitataan... Eli lisät ja kaikki mukana. En ole luom alainen, sukulainen enkä peen-nuolija


    • Anonyymi

      40e/h

    • Anonyymi

      Kyllä sen huonon palkan alkaa huomaamaan kun uusia tulijoita ei ole näkynyt. Jatkuva rekry päällä. Kannattaa huomata ja selvittää asioita joita Alulla on tehty. Esim Tes-luokkien ja tuotantolisien pudotus. Nyt näiden toimenpiteiden jälkeen uudet työtekijät eivät tule pääsemään samoille palkoille kun vanhat. Eli jos kyselette liksoja niin se tulee ottaa huomioon.
      Itse olen 15v ollut ja tämän jyräämisen kokenut.
      Eli vuorotyö ja nettoa 1600-1800€/kk

    • Anonyymi

      Mutta jos siellä olis vielä kyläkoulu niin kaikkihan tottakai tulis töihin alulle 8 € tunti ja tekis talon luomalle ??

      • Anonyymi

        Joo ku ei saa velkaakaan pankista näillä palkoilla


    • Anonyymi

      Onko ne alumiinin kaasut myrkyllisiä?

    • Anonyymi

      Samat alkupalkat kuin autotehtaalla. Kukaan itseänsä kunnioittava ei jää sinne jos palkat ei seuraa tulosta. Sielläkin jatkuva retry päällä. Tosi ammattimies löytää arvoistansa työtä aina, ja hinnoittelee itsensä.

      • Anonyymi

        Oikea toteamus!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe