6,2D:n vääntö ?

wili

Tietääkseni 6,2d antaa tehoa 129 hv. Mikähän mahtaa olla vääntö ? Millainen on teho/vääntöero 6,2d:n ja 6,5d:n välillä ?

8

1408

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gas Rig

      Tässä sulle, luvut ovat moottorin raaka-arvoja, eli ilman voimansiirron aiheuttamaa tehohävikkiä.

      6.2 Diesel
      Hevoset 130 hp / 3600 rpm
      Vääntö 240 lb-ft / 2000 rpm

      6.5 Diesel
      Hevoset 190 hp / 3900 rpm
      Vääntö 240 lb-ft / 2000 rpm
      TAI 340 lb-ft / 1700 rpm
      riippuen turbon ahtopaineesta (tehtaalla säädetty)

      • Make

        noi teholukemat on siitä hassuja (tietty se on uskottava kun valmistaja ilmottaa) että lähipiirissä on 1 kpl chevrolet blazer 6.2 l diesel seka mitsubishi 2.5 l turbodiesel. chevy painaa vaalla n. 2500 kg, mitsu 1550 kg. mitsussa tehoja on tehtaan mukaan n. 100 hv (vauhtipyörältä) chevyssä ilmoituksesta riippuen n. 130 -145. chevyssä on automaatti sekä isot pyörät ja tolkuttoman pitkät välitykset, mitsussa vakiopyörät ja kova loota. vaan.. mitsulla ei kiihdytyksessä perässä pysy, ei millään.. pirteitä ovat nuo jenkkihevoset..


      • Gas Rig
        Make kirjoitti:

        noi teholukemat on siitä hassuja (tietty se on uskottava kun valmistaja ilmottaa) että lähipiirissä on 1 kpl chevrolet blazer 6.2 l diesel seka mitsubishi 2.5 l turbodiesel. chevy painaa vaalla n. 2500 kg, mitsu 1550 kg. mitsussa tehoja on tehtaan mukaan n. 100 hv (vauhtipyörältä) chevyssä ilmoituksesta riippuen n. 130 -145. chevyssä on automaatti sekä isot pyörät ja tolkuttoman pitkät välitykset, mitsussa vakiopyörät ja kova loota. vaan.. mitsulla ei kiihdytyksessä perässä pysy, ei millään.. pirteitä ovat nuo jenkkihevoset..

        Ei ne hevoset sitä autoa liikuta. Vaikka mitsussa onkin hevosia suht saman verran, ei sillä ole mitään merkitystä. Haeppas sen mitsun vääntöluvut, ja vertaa 6.2 dieseliin. On jo jonkun verran eroa!

        Japanin autot on tehty toimimaan korkeilla kierroksilla, eli hevosilla. Jenkkiraudat liikkuvat pääosin matalilla kierroksilla, perkeleellisen vääntönsä kanssa.

        Ihan vielä tiedoksi noista hevosista, tiedätkös että hevosia ei mitata, ne lasketaan. Vääntö mitataan penkissä, sen jälkeen lasketaan hevoset, jotka tulevat seuravaasta kaavasta:
        VÄÄNTÖxKIERROLUKU=HEVOSET

        toivottavasti selvensin asiaa, eli ei niillä hevosilla loppujen lopuksi merkitystä ole (ainoastaan kierroskoneissa).


      • Vanster
        Gas Rig kirjoitti:

        Ei ne hevoset sitä autoa liikuta. Vaikka mitsussa onkin hevosia suht saman verran, ei sillä ole mitään merkitystä. Haeppas sen mitsun vääntöluvut, ja vertaa 6.2 dieseliin. On jo jonkun verran eroa!

        Japanin autot on tehty toimimaan korkeilla kierroksilla, eli hevosilla. Jenkkiraudat liikkuvat pääosin matalilla kierroksilla, perkeleellisen vääntönsä kanssa.

        Ihan vielä tiedoksi noista hevosista, tiedätkös että hevosia ei mitata, ne lasketaan. Vääntö mitataan penkissä, sen jälkeen lasketaan hevoset, jotka tulevat seuravaasta kaavasta:
        VÄÄNTÖxKIERROLUKU=HEVOSET

        toivottavasti selvensin asiaa, eli ei niillä hevosilla loppujen lopuksi merkitystä ole (ainoastaan kierroskoneissa).

        Mikäs tuollaisen tiedot sitten ovat?

        Ja nuo 6.2D ja 6.5TD:n tiedotkin kai vaihtelevat vuosittain ja lähteen mukaan.

        6.2D:lle olen nähnyt hevosia ilmoitettavan 125-145 välillä ja 6.5TD:lle 180-195 välillä. Vääntöjä en ihan heti muista.


      • Make
        Vanster kirjoitti:

        Mikäs tuollaisen tiedot sitten ovat?

        Ja nuo 6.2D ja 6.5TD:n tiedotkin kai vaihtelevat vuosittain ja lähteen mukaan.

        6.2D:lle olen nähnyt hevosia ilmoitettavan 125-145 välillä ja 6.5TD:lle 180-195 välillä. Vääntöjä en ihan heti muista.

        juu... hevoset ei liikuta mut ei noi jenkkien lukemat paikkaansakaan pidä. ja tuostapa tulee mieleen jotta kun kattoo -80 luvun venemoottoreiden tehoja jo vaan irtoaa 6.2 d:n reilusti enemmän kaakkeja. ja eräs mielenkiintoinen seikka on myös se kun blezereita käsittelevässä opuksessa mainitaan kampiakselitehoksi (350 bensa) 175 hv mutta vetopyörille 80 hv josta on helppo ynnäillä voimansiirron hävikit, kauanko arvelette että menee n. 70 kw:n teholla muutamaa litraa öljyä kuumennettaessa että se kiehuu, koska lämmöksihän toi tehohäviö muuttuu.. ei pidä lukemat paikkaansa mitenkään. johtunee jenkkien vakuutusmaksujen laskentatavasta..


      • wili

        Täytynee vielä kaivaa vanhat fysiikan kirjat esille, niin saa nuo jalkapaunat muutettua nm:ksi... On sitten tuo vertaaminen vähän helpompaa. Vai löytyykö joltain valmis muuntokaava ?


      • Vanster
        Make kirjoitti:

        juu... hevoset ei liikuta mut ei noi jenkkien lukemat paikkaansakaan pidä. ja tuostapa tulee mieleen jotta kun kattoo -80 luvun venemoottoreiden tehoja jo vaan irtoaa 6.2 d:n reilusti enemmän kaakkeja. ja eräs mielenkiintoinen seikka on myös se kun blezereita käsittelevässä opuksessa mainitaan kampiakselitehoksi (350 bensa) 175 hv mutta vetopyörille 80 hv josta on helppo ynnäillä voimansiirron hävikit, kauanko arvelette että menee n. 70 kw:n teholla muutamaa litraa öljyä kuumennettaessa että se kiehuu, koska lämmöksihän toi tehohäviö muuttuu.. ei pidä lukemat paikkaansa mitenkään. johtunee jenkkien vakuutusmaksujen laskentatavasta..

        Arvailua vaan, mutta:

        Ehkä venemoottoreita ei koske samat saastemääräykset kuin autoja?


    • Anonyymi

      Mukava näin 20 vuoden jälkeen katsella näitä huimia teholukemia ja mielipiteitä.😁 Nykyisin tuollaisessa 6.2/6.5 moottorissa olisi 1000 heppaa ja pari tuhatta Nm vääntöä. Eipä silti, omaan projektiin ostin 6.2 koneen.😁

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3790
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      1997
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      543
      1610
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      83
      1267
    5. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1077
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

      Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe