6,2D:n vääntö ?

wili

Tietääkseni 6,2d antaa tehoa 129 hv. Mikähän mahtaa olla vääntö ? Millainen on teho/vääntöero 6,2d:n ja 6,5d:n välillä ?

8

1547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gas Rig

      Tässä sulle, luvut ovat moottorin raaka-arvoja, eli ilman voimansiirron aiheuttamaa tehohävikkiä.

      6.2 Diesel
      Hevoset 130 hp / 3600 rpm
      Vääntö 240 lb-ft / 2000 rpm

      6.5 Diesel
      Hevoset 190 hp / 3900 rpm
      Vääntö 240 lb-ft / 2000 rpm
      TAI 340 lb-ft / 1700 rpm
      riippuen turbon ahtopaineesta (tehtaalla säädetty)

      • Make

        noi teholukemat on siitä hassuja (tietty se on uskottava kun valmistaja ilmottaa) että lähipiirissä on 1 kpl chevrolet blazer 6.2 l diesel seka mitsubishi 2.5 l turbodiesel. chevy painaa vaalla n. 2500 kg, mitsu 1550 kg. mitsussa tehoja on tehtaan mukaan n. 100 hv (vauhtipyörältä) chevyssä ilmoituksesta riippuen n. 130 -145. chevyssä on automaatti sekä isot pyörät ja tolkuttoman pitkät välitykset, mitsussa vakiopyörät ja kova loota. vaan.. mitsulla ei kiihdytyksessä perässä pysy, ei millään.. pirteitä ovat nuo jenkkihevoset..


      • Gas Rig
        Make kirjoitti:

        noi teholukemat on siitä hassuja (tietty se on uskottava kun valmistaja ilmottaa) että lähipiirissä on 1 kpl chevrolet blazer 6.2 l diesel seka mitsubishi 2.5 l turbodiesel. chevy painaa vaalla n. 2500 kg, mitsu 1550 kg. mitsussa tehoja on tehtaan mukaan n. 100 hv (vauhtipyörältä) chevyssä ilmoituksesta riippuen n. 130 -145. chevyssä on automaatti sekä isot pyörät ja tolkuttoman pitkät välitykset, mitsussa vakiopyörät ja kova loota. vaan.. mitsulla ei kiihdytyksessä perässä pysy, ei millään.. pirteitä ovat nuo jenkkihevoset..

        Ei ne hevoset sitä autoa liikuta. Vaikka mitsussa onkin hevosia suht saman verran, ei sillä ole mitään merkitystä. Haeppas sen mitsun vääntöluvut, ja vertaa 6.2 dieseliin. On jo jonkun verran eroa!

        Japanin autot on tehty toimimaan korkeilla kierroksilla, eli hevosilla. Jenkkiraudat liikkuvat pääosin matalilla kierroksilla, perkeleellisen vääntönsä kanssa.

        Ihan vielä tiedoksi noista hevosista, tiedätkös että hevosia ei mitata, ne lasketaan. Vääntö mitataan penkissä, sen jälkeen lasketaan hevoset, jotka tulevat seuravaasta kaavasta:
        VÄÄNTÖxKIERROLUKU=HEVOSET

        toivottavasti selvensin asiaa, eli ei niillä hevosilla loppujen lopuksi merkitystä ole (ainoastaan kierroskoneissa).


      • Vanster
        Gas Rig kirjoitti:

        Ei ne hevoset sitä autoa liikuta. Vaikka mitsussa onkin hevosia suht saman verran, ei sillä ole mitään merkitystä. Haeppas sen mitsun vääntöluvut, ja vertaa 6.2 dieseliin. On jo jonkun verran eroa!

        Japanin autot on tehty toimimaan korkeilla kierroksilla, eli hevosilla. Jenkkiraudat liikkuvat pääosin matalilla kierroksilla, perkeleellisen vääntönsä kanssa.

        Ihan vielä tiedoksi noista hevosista, tiedätkös että hevosia ei mitata, ne lasketaan. Vääntö mitataan penkissä, sen jälkeen lasketaan hevoset, jotka tulevat seuravaasta kaavasta:
        VÄÄNTÖxKIERROLUKU=HEVOSET

        toivottavasti selvensin asiaa, eli ei niillä hevosilla loppujen lopuksi merkitystä ole (ainoastaan kierroskoneissa).

        Mikäs tuollaisen tiedot sitten ovat?

        Ja nuo 6.2D ja 6.5TD:n tiedotkin kai vaihtelevat vuosittain ja lähteen mukaan.

        6.2D:lle olen nähnyt hevosia ilmoitettavan 125-145 välillä ja 6.5TD:lle 180-195 välillä. Vääntöjä en ihan heti muista.


      • Make
        Vanster kirjoitti:

        Mikäs tuollaisen tiedot sitten ovat?

        Ja nuo 6.2D ja 6.5TD:n tiedotkin kai vaihtelevat vuosittain ja lähteen mukaan.

        6.2D:lle olen nähnyt hevosia ilmoitettavan 125-145 välillä ja 6.5TD:lle 180-195 välillä. Vääntöjä en ihan heti muista.

        juu... hevoset ei liikuta mut ei noi jenkkien lukemat paikkaansakaan pidä. ja tuostapa tulee mieleen jotta kun kattoo -80 luvun venemoottoreiden tehoja jo vaan irtoaa 6.2 d:n reilusti enemmän kaakkeja. ja eräs mielenkiintoinen seikka on myös se kun blezereita käsittelevässä opuksessa mainitaan kampiakselitehoksi (350 bensa) 175 hv mutta vetopyörille 80 hv josta on helppo ynnäillä voimansiirron hävikit, kauanko arvelette että menee n. 70 kw:n teholla muutamaa litraa öljyä kuumennettaessa että se kiehuu, koska lämmöksihän toi tehohäviö muuttuu.. ei pidä lukemat paikkaansa mitenkään. johtunee jenkkien vakuutusmaksujen laskentatavasta..


      • wili

        Täytynee vielä kaivaa vanhat fysiikan kirjat esille, niin saa nuo jalkapaunat muutettua nm:ksi... On sitten tuo vertaaminen vähän helpompaa. Vai löytyykö joltain valmis muuntokaava ?


      • Vanster
        Make kirjoitti:

        juu... hevoset ei liikuta mut ei noi jenkkien lukemat paikkaansakaan pidä. ja tuostapa tulee mieleen jotta kun kattoo -80 luvun venemoottoreiden tehoja jo vaan irtoaa 6.2 d:n reilusti enemmän kaakkeja. ja eräs mielenkiintoinen seikka on myös se kun blezereita käsittelevässä opuksessa mainitaan kampiakselitehoksi (350 bensa) 175 hv mutta vetopyörille 80 hv josta on helppo ynnäillä voimansiirron hävikit, kauanko arvelette että menee n. 70 kw:n teholla muutamaa litraa öljyä kuumennettaessa että se kiehuu, koska lämmöksihän toi tehohäviö muuttuu.. ei pidä lukemat paikkaansa mitenkään. johtunee jenkkien vakuutusmaksujen laskentatavasta..

        Arvailua vaan, mutta:

        Ehkä venemoottoreita ei koske samat saastemääräykset kuin autoja?


    • Anonyymi

      Mukava näin 20 vuoden jälkeen katsella näitä huimia teholukemia ja mielipiteitä.😁 Nykyisin tuollaisessa 6.2/6.5 moottorissa olisi 1000 heppaa ja pari tuhatta Nm vääntöä. Eipä silti, omaan projektiin ostin 6.2 koneen.😁

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotihoito suomussalmella

      Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      40
      5575
    2. Maataloustuet pois

      Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      223
      4521
    3. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

      Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      36
      4464
    4. Australia, Britannia ja Kanada tunnustivat Palestiinan

      Aikooko Petteri Lapanen pysytellä persujen ja uskovaisten panttivankina ja jättää Suomen historian väärälle puolelle?
      Maailman menoa
      72
      4285
    5. Kohtalokas laukaus

      IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      26
      4242
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

      Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      156
      3731
    7. Mitä juuri sinulle kuuluu?

      Tänään? Rehellisesti.
      Ikävä
      87
      3050
    8. Joulukinkku NYT

      Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      20
      3025
    9. Muistattekos kun Sannan aikana suomalaisten varallisuuteen lisättiin viidennes

      Köyhät voittivat eniten mutta rikkaimmat kuitenkin köyhtyi!
      Maailman menoa
      27
      3021
    10. Linux Mint asennus kaatuu heti alkuun

      Tulee kernel panic BIOS-tekstin jälkeen. Yritän ensimmäistä kertaa asentaa Linux Minttiä vanhalle Windows 10 -läppärill
      Apua aloittelijalle
      10
      2130
    Aihe