Lueskelin erästä lehteä, ja siinä ollutta juttua pysäköintialueella tapahtuvasta pysäköinnistä.
Siinä kehotettiin pysäköimään peruuttamalla ruutuun, ja kerrottiin, että pysäköintiä helpottaa se, että ajoväylällä ajavat ovat velvollisia väistämään pysäköijää..
Mihin tämä väite perustuu?
Pysäköintiruutuun ajo
10
112
Vastaukset
Luultavasti väärinkäsitykseen. Kyllä se peruuttaja on väistämisvelvollinen. Käytännössä tietysti muut pysähtyvät odottamaan, että joku saa autonsa parkkiruutuun - aivan kuten pysähtyvät etuperin tapahtuvassa pysäköinnissäkin.
Mutta onhan ruutuun peruuttaminen huomattavasti helpompaa kuin ruudusta peruuttaminen. Koko ruudun kun näkee hyvin peileistä kun sinne peruuttaa, mutta poistuttaessa pitäisi nähdä ne muutkin ilmansuunnat paremmin. Lisäksi kun pysäköi oikeaoppisesti oikeaan reunaan ja vieressä on kuitenkin joku etuperin ruutuun ajanut, jää maksimaalinen tila avata ovea.- Erilaiset_mieltymykset
Ruudusta peruuttaminen on paljon helpompaa. Maalina kun ei ole ahdas ruutu kahden auton välissä vaan yleensä täysleveä ajorata. Kukaan ei ole painostamassa kiirehtimään, joten homma ei myöskään ole mitään sekuntipeliä. Aikaa tarvittavaan katselemiseen siis riittää.
Ja kun ruutuun pääsee suoraan eteenpäin ajosta pysähtymättä lainkaan, ainakaan minä en rupea peruuttelemaan ennen kuin lähtiessä. - KjellPippelström
Erilaiset_mieltymykset kirjoitti:
Ruudusta peruuttaminen on paljon helpompaa. Maalina kun ei ole ahdas ruutu kahden auton välissä vaan yleensä täysleveä ajorata. Kukaan ei ole painostamassa kiirehtimään, joten homma ei myöskään ole mitään sekuntipeliä. Aikaa tarvittavaan katselemiseen siis riittää.
Ja kun ruutuun pääsee suoraan eteenpäin ajosta pysähtymättä lainkaan, ainakaan minä en rupea peruuttelemaan ennen kuin lähtiessä.Peruuttaminen maaliin on sitä hauskempaa mitä isompi maali on...
- Hoonari
KjellPippelström kirjoitti:
Peruuttaminen maaliin on sitä hauskempaa mitä isompi maali on...
Kjell, ei se kovin väljä maali niin kauhean kliffa ole...
- diipadaii
Jotkut tosiaan luulevat että heidän täytyy väistää muuta liikennettä eivätkä sen takia uskalla pysäköidä jos heidän takanaan tulee auto.
- MoreControl
"Siinä kehotettiin pysäköimään peruuttamalla ruutuun, ja kerrottiin, että pysäköintiä helpottaa se, että ajoväylällä ajavat ovat velvollisia väistämään pysäköijää."
No kyllä se ruutuun peruuttaminen helpottuisi mikäli se takaa tuleva odottaisi sen hetken. Mutta ei, kun ei laki velvoita päätä käyttämään niin eihän sitä kukaan tietenkään tee. Siksi niihin ruutuihin harvemmin mennään perä edellä vaikka parempi se ehdottomasti olisi. Eikä se maltti haittaisi vaikka väistettäisiin niitä ruuduista peruuttelijoitakin. Onneksi en käy sellaisissa paikoissa joissa tuo olisi iso ongelma.
Jotkut parkkipaikat on vartavasten suunniteltu niin ettei niissä pakitella muuta kuin ruudusta pois. Tällaisia ovat yksisuuntaiset vinoparkkipaikat. - Tämäkin-vielä
Väistämisvelvollisuusesta parkkipailalla löytyy eriäviä mielipiteitä. Ei helpota yhtään.
http://oikeusjakohtuus.blogspot.fi/2007/09/vistmisvelvollisuus.html- kolme_pelleä
Mitä näitä nippeli tiedoista vääntämään. Riittää, kun tietää että autoa ei kannata poikittain pysäköidä kun se ei edes mahdu niinpäin.
- kolme_pelleä
kolme_pelleä kirjoitti:
Mitä näitä nippeli tiedoista vääntämään. Riittää, kun tietää että autoa ei kannata poikittain pysäköidä kun se ei edes mahdu niinpäin.
Ihan vaan "vajaalla.mennäänaidosti" pellelle tiedoksi ettei nyt käsitellä sinun polkuautosi pysäköintiä.
Ja eikös sinulla ole oma tuttu nimimerkki, mikset käytä sitä, sillähän ei toiset voi käyttää.
Minun nimimerkkiä voi tosin käyttää jos ei vaan asiattomuuksia kirjoittele. - kolme_pelleä
kolme_pelleä kirjoitti:
Ihan vaan "vajaalla.mennäänaidosti" pellelle tiedoksi ettei nyt käsitellä sinun polkuautosi pysäköintiä.
Ja eikös sinulla ole oma tuttu nimimerkki, mikset käytä sitä, sillähän ei toiset voi käyttää.
Minun nimimerkkiä voi tosin käyttää jos ei vaan asiattomuuksia kirjoittele.Kuka tällä nimimerkillä nyt asiattomuuksia kirjoittelisi? Loistava ja pyhä kolmen pellen toteemi. Jo pelkkä nimen ulkoasu saa kunnioituksen heräämään. Ja ne pellettely jutut, nehän ne vasta saavatkin puntin tutajamaan. Muistakaa, tämä nimimerkki on pelleidiootin ihan ikioma, ja siksi myös pyhä! Muistakaa pelletellä asiallisesti ja jokaista keskustelijaa vuoron perään. Näin käsken minä, palstan päätrolli ja ääliö muut persoonani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.774432Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k112343- 1681527
Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2431466- 1211311
- 1151237
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil721159Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik81136- 641062
- 35956