Maksaa 8.50e kerta. Kun ajatellaan pienituloista eläkeläistä niin summa humsahtaa pikapikaa taivaisiin ottaen huomioon aterian sisällön.
Kotipalvelun ateriatoimitus
14
192
Vastaukset
- lärvit
Kukaan ei ajattele pienituloisia eläkeläisiä, eikä muitakaan pienituloisia pätkän vertaa. Miksi ajatella, kun itsellä menee hyvin? Jopa sossun eläteillä on varaa jokapäiväisiin lärveihin.
- kaikkieitykkää
Yks tuttu mummo oli jossain ateriapalvelussa, mutta ei kehunut niitä eväitä vaan lopetti ruuan tilaamisen! Kuulemma kaupan valmiit einekset ja keitot ovat halvempia ja parempia! No se on hänen mielipiteensä!
- kukakek
Ateriapalvelun tuontiruoka on ihan hirveetä moskaa. Ateria on selvästi myös ylihinnoiteltu. Kumiperunoita ei voi kukaan syödä ja moni onkin kuten yllä mummo lopettanut sapuskan tilaamisen. Einekset täyttävät saman aukon. Ongelma vain siinä, että kuka ne toisi sieltä kaupasta, kun kotipalvelu ei saa käydä kaupassa.
- mustikka3
Hetkinen, eikö kotipalvelu tosiaankaan saa käydä asiakkaalle kaupassa? Entäpä ne asiakkaat jotka ei pysty itse käymään tai ei ole omaisia tai tuttuja jotka voisi asioida heidän puolestaan. Kaikilla paikkakunnilla ei välttämättä ole edes kauppapalvelua joka tuo ostokset kotiin. Syömättäkö nämä vanhukset on?
Ei ainakaan näissä etelän kunnissa ja kaupungeissa saa käydä kaupassa.
Näin vanhat epäsuorasti pakotetaan ateriapalveluun.
- voivoi
Maksaa se valmistaminen,eikä se kallista ole,täytyyhän ihmisen syödä muutenkin ,joka asiasta täytyy saada valittaa,olkaa tyytyväisiä että tiettyjä palveluita on vielä..
- mummelikysyy
Virkamiehet syö Puustellissa lounasedulla runsaissa seisovissa pöydissä. Miksi vanhuksilla ei ole edullisia lounasetuja?
- ukkelivastaa
Virkamiehille ateriaetu on osa palkkaa. Voisi kai se vanhuksillakin olla, jos se samalla tavalla vähennettäisiin eläkkeestä.
- kirjanpitä
Joo siellä syö punaniska Matti Taponen, talouspäällikkö Hämäläinen, perusturvapomo Oinonen ja satunnaisesti Syrjäläinen. Ensin mainitut ovat vakisyöppöjä ja voivat syödä tarvittaessa kaupungin piikkiin, jos heillä on ns. kokousseuraa. On nähtynnä.
- syöttöporsaat
ukkelivastaa kirjoitti:
Virkamiehille ateriaetu on osa palkkaa. Voisi kai se vanhuksillakin olla, jos se samalla tavalla vähennettäisiin eläkkeestä.
Virkamiehillä on hulppea palkka joten heillä lienee rahaa syödä omillaankin. Vai vielä ateriaetu?!!?!!
- ukkelivastaa
Ateriaetu ei ole yleensä palkan päälle tuleva etu vaan se kuuluu palkkaan. Tämä on myös verotettava etuus. (toki poikkeuksiakin varmasti löytyy... riippuu lähinnä työsopimuksesta)
Eli jos tienaat rahapalkkaa 1800€
ja ateriaetu on päivälle 7€/pv eli 21pv x 7€ = 147€
kokonaispalkka on silloin 1800€ 147€ = 1947€ josta verot lasketaan
jonka jälkeen veron osuus vähennetään 1800€ rahapalkasta
Eli käytännössä he syövät omilla rahoillaan.
- mummolleruokaa
Onhan tuo oikeasti kallis! Olin yhden vanhuksen henkilökohtainen avustaja ja usein sairaanhoitajat ja kotipalvelutyöntekijät tuputtivat vanhukselle ateriapalvelua. Hän nöyrästi otti sen, mutta kun suuri osa ruoasta meni roskiin, niin välillä hänen onnistui lopettaa palvelu. Einekset tulivatkin hänelle yli puolet halvemmiksi ja ruoka tuli oikeasti syödyksikin, kun sen valintaan saattoi itse vaikuttaa. Ja onhan hyvin monissa kaupoissa tiskissä erinomaisia kotiruokiakin, joissa annoksen hinta jää alle vitoseen.
Monelle yksinäiselle vanhukselle edullisempaa voisikin olla kauppakassipalvelu, jolloin voi itse tilata ruoat kaupasta. Jos omaisia on, niin voisi yrittää sopia vaikka jostain vuorosysteemistä kauppa-asioiden hoidossa. Henkilökohtaisen avustajankin saamisen mahdollisuus kannattaa tarkistaa. Tällöin avustaja voisi hoitaa kaupassakäynnin. Aika kova hinta köyhälle eläkeläiselle.
Täällä etelässä on halvimmat hinnat 6,5 €, mutta ruoka on aika vaatimaton.
Olen nähnyt itse kuinka annoksessa oli vain yksi pienehkö peruna, ehkä ruokalusikallinen kastiketta ja pieni leivänsiivu.
Se oli tarkoitettu päivälliseksi ja siitä olisi pitänyt riittää iltapalaa.
Vanhukset tuntuu olevan nykyään aika tavalla vailla mitään arvoa.- TosinPierettää
Hernekeittoa saa 7 purkkia 10 eurolla tarjouksesta. Päivän aterian hinnaksi tulee siis n 1,4 euroa.
Edullista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894130
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353211Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032323Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312188Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell901983Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281857- 311830
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271577Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91537- 281511