Olen kuukauden päivät tapaillut miestä. Tapailu lähti hänen aloitteestaan ja ehkäpä minun kiinnostuksestani. Olemme molemmat olleet sinkkuina jo pitemmän aikaa. Treffailimme muutaman kerran, jonka jälkeen mies halusi olla pelkkä kaveri. Tapailu kuitenkin jatkui kavereina ja seksikin tuli takaisin kuvioihin. Pari viikkoa liikuimme varsin tiukasti yhdessä, tapasimme joka päivä useampaankin kertaan. Välillä yhteisen harrastuksen parissa, välillä seksin merkeissä ja välillä kahvikupin ääressä. Miehen käytös kuitenkin lipsuu kokoajan pois kaveruuden rajoista. Tuntuu välittävän liikaa ja haluaa olla lähellä ilman seksiä. Monesti äänestä kuuluu selvä hellyys ja välittäminen.
Ollaan sovittu, että ollaan rehellisiä toisillemme. Kerroin siis hänelle olevani menossa kahville toisen miehen kanssa. Hän ei pitänyt ajatuksesta ja halusi muuttaa järjestelyä kaveruudesta joksikin muuksi. Häntä siis ehkä kiinnostaakin enemmän kuin kaveruus. Olemme nyt hetken aikaa tapailleet tälläisessa odottavassa tilassa, josko tästä tuleekin jotain. Meillä on aidosti hauskaa yhdessä ja puhumme avoimesti asioista, myös seksi on mahtavaa.
Jotenkin en nyt itse uskalla enää antaa itseni ihastua kun en oikein ymmärrä mitä mies minusta haluaa. Pitääkö hän minusta oikeasti vai onko järjestelymme vain helppo ja toimiva?
Mistä tietää onko mies kiinnostunut?
26
1275
Vastaukset
- sorry
Pyörittää muitakin...
Mahtaako mies itsekään kuukauden tuntemisen perusteella vielä tietää, mitä haluaa. Ihastu, nauti, elä tässä hetkessä ja anna ajan selvittää kehittyykö teistä jotain enemmänkin.
- miksetkysy
"puhumme avoimesti asioista"
"Pitääkö hän minusta oikeasti vai onko järjestelymme vain helppo ja toimiva?"
Jos kerran puhutte avoimesti, mikset kysy tuota lausetta suoraan mieheltä?!
Haluatko itse hänen kanssaan suhteen? Eikös sinun haluillasi myös ole merkitystä.. - Jorma11
kysy siltä sun "mieheltä" suoraan kiinnostaako ja osoita itsekin kiinnostusta jos kiinnostaa
- Uskalla_elää_
Anna itsellesi lupa ihastua - ja pettyä, jos niin käy.
- Kaveriko
Hieman päivitystä ja ihmettelyä.
Tapailu jatkuu edelleen. Näemme oikeastaan jokapäivä ja yövymmekin vähintään pari yötä viikossa toistemme luona.
Pitäisikö minun nyt jostain tietää milloin kevyt tapailu muuttuu seurusteluksi? Asiahan lienee se ja sama, mutta itsellä jäytää epävarmuus.
Tiedän että hän tykkää minusta ja minä hänestä. Miksi näin aikuisena, lähemmäs nelikymppisenäkin siis, on näin vaikeaa? - Hyvääjatkoa
Ehkäpä sinulla itselläsi on omien tunteidesi kanssa ristiriita, et uskalla heittäytyä suhteeseen, koska hän on jo kerran vetänyt maton jalkojesi alta. Jos hän on näin tehnyt, niin voi tehdä sen uudelleenkin ja siksi et voi häneen luottaa ja pidät tunteesi suojassa. Ihmissuhteethan ovat sitä heittäytymistä ja iloa tai sitten itkua, mutta itsehän valintasi teet. Oma mielipiteeni tilanteestasi on, että jos olet jo kerran kokeillut ja mies onkin perääntynyt kaveriksi, niin eiköhän se ole ole jo nähty.
- Kaveriko
Päivitystä aiheeseen. Tilanne on edelleen suunnilleen sama. Tapaamme lähes päivittäin pikaisesti ainakin, viikonloput vietämme hänen luonaan, puuhastelleet yhdessä pihalla ja sisällä. Seksiäkin on, mutta vain kerran viikossa.
Välillä tuntuu kuin seurustelisimme ja kaikki on hyvin, molemmat onnellisia. Yhtäkkiä hän taas työntää minua loitommalle, kunnes on taas normaali oma itsensä. Monesti käytöksestä ja katseesta välittyy lämpö ja välittäminen. Välillä taas en tiedä mitä ajatella.
En ymmärrä miksi olemme yhdessä ja toimimme kuin pariskunta, jos hän ei oikeasti haluakaan? Mitä ihmettä tämä on? - Hyvääjatkoa
Olet ilmeisesti liian lähellä välillä ja se ahdistaa häntä, hän ottaa siksi etäisyyttä. Jos kerran avoimesti pystytte keskustelemaan, niin kysypä häneltä miksi hän tekee niin sinua kohtaan? Mitkä ovat ne tuntemukset? Onko kyse oman tilan/ajan tarpeesta? Tapailee jotakuta toista ?Luottamuksesta? Sitoutumiskammosta? tms.
Kaveriko kirjoitti:
Päivitystä aiheeseen. Tilanne on edelleen suunnilleen sama. Tapaamme lähes päivittäin pikaisesti ainakin, viikonloput vietämme hänen luonaan, puuhastelleet yhdessä pihalla ja sisällä. Seksiäkin on, mutta vain kerran viikossa.
Välillä tuntuu kuin seurustelisimme ja kaikki on hyvin, molemmat onnellisia. Yhtäkkiä hän taas työntää minua loitommalle, kunnes on taas normaali oma itsensä. Monesti käytöksestä ja katseesta välittyy lämpö ja välittäminen. Välillä taas en tiedä mitä ajatella.
En ymmärrä miksi olemme yhdessä ja toimimme kuin pariskunta, jos hän ei oikeasti haluakaan? Mitä ihmettä tämä on?"Välillä tuntuu kuin seurustelisimme ja kaikki on hyvin, molemmat onnellisia. Yhtäkkiä hän taas työntää minua loitommalle, kunnes on taas normaali oma itsensä."
Healingeaglen ja Irene Kristerin jutut ovat aikamoista kyökkifilosofiaa, mutta googleta aiheesta "tule lähelle, mene pois". Ehkä löydät niistä mielenkiintoisia näkökulmia.
- totuussairaudesta
Vaikuttaa kyllä siltä että kaverillasi on diagnoosi: epävakaa persoonallisuushäiriö.
TTunsin kerran tuollaisen kaverin ja dg. sieltä lopulta paljastui joka selitti käsittämätöntä seurusteluelämää. googlaa ja katso täsmääkö teillä. Parempi olisi että mies kertoo rehellisesti jos on näitä epävakaatyyppejä koska se vaikuttaa parisuhteessa hirveesti. Kumppani on aina välillä ihan pihalla koko touhusta. Rankkaa on . Mutta jos kerran rakastaa mikäs siinä. Tärkein poinntti on että kaverisi syö lääkkeensä - jos siis oikeesti on tuo sairaus. Sairaus se on siinä kun sokeritautikin. Sekin sekoittaa välillä hemmon pään perusteellisesti jos on epätasapainossa. - NäinMeillä
Oikeasti toimivat ja hyvät suhteet eivät ole vaikeita ja epävarmoja. Niissä ihmiset eivät ole yhtenä hetkenä yhtä ja toisena toista.
Tietysti jos haluat elää epävamuudessa niin siitä vaan. Mutta helpommallakin voisit suhteessa päästä. - kysymys1111
Kuulostaa tutulta.. miehellä on muitakin naisia hakusessa (ei varmasti myönnä tätä!), mutta vaatii sulta sitoutumista ja seksiä silloin kuin haluaa. Ei halua menettää sua kun on ystävä jolta saa seksiä ja juttuseuraa silloin tällöin. Haluatko olla tiskirättinä, jota käytetään aina tilanteen mukaan?
- Kaverini
Päivitystä taas tilanteeseen.
Viimeiset kaksi kuukautta olemme asuneet käytännössä yhdessä ja jakaneet kaiken.
Yritin nyt sitten saada selvyyttä, mikä tilanteemme on.
Kertoi että minun kanssa on mukavaa ja arki sujuvaa. Olen sopiva kumppani. Ei rakasta minua, eikä ole erityisen ihastunut. Tahtoo silti olla kanssani ja katsella mitä meistä tulee. Tietää kyllä minun rakastavan häntä ja tahtoo jatkaa kuten tähänkin asti.
Nyt en yhtään tiedä mitä tekisin, olen totaalisen rikki, enkä pysty kuin itkemään. - voisua
Kaverini kirjoitti:
Viimeiset kaksi kuukautta olemme asuneet käytännössä yhdessä ja jakaneet kaiken.
Kertoi että minun kanssa on mukavaa ja arki sujuvaa. Olen sopiva kumppani. Ei rakasta minua, eikä ole erityisen ihastunut. Tahtoo silti olla kanssani ja katsella mitä meistä tulee. Tietää kyllä minun rakastavan häntä ja tahtoo jatkaa kuten tähänkin asti.
Nyt en yhtään tiedä mitä tekisin, olen totaalisen rikki, enkä pysty kuin itkemään.Itse en haluaisi olla suhteessa, jossa toinen ei edes ole ihastunut minuun. Tehän olette pelkkiä kavereita. Miten seksin kanssa? Kirjoitat tuolla alussa että kerran viikossa. Mulle se ei riittäisi. Mies ei ilmeisesti ole kovin seksuaalinen, kerran viikossa tyydyttää oman vähäisen tarpeensa.
Tuo että tahtoo katsella mitä teistä tulee kertoisi minulle, että on muitakin varteenotettavia puolisoehdokkaita. Joku, josta tykkää enemmän. - Kaveriko
Seksiä on edelleen kerran viikossa tai harvemmin. Ja sekin ahdistaa minua. Itse haluaisin paljon useammin. Ja kyllä, hän ei ilmeisesti ole kovin seksuaalinen.
Tuntuu kauhealta olla vain sopiva. Väittää kyllä ettei muita ole, eikä haikaile exäänsä. Toisaalta tuntuu, etten voi luovuttaa kun olen löytänyt unelmani, vaikka hän ei minua rakastakaan. Toisaalta olen nyt jo niin rikki, etten tiedä kauanko tähän kykenen. Pahinta on kuitenkin miehen herttaisuus, halailu, suukottelu, asioiden jakaminen, selkeä välittäminen. Epätoivoisena pohdin, että eikö hän vain tunnista omia tunteitaan. - kakstoistaplusyytoo
Kaverini kirjoitti:
Nyt en yhtään tiedä mitä tekisin, olen totaalisen rikki, enkä pysty kuin itkemään.Itse olin reilu puolivuotta vastaavassa tilanteessa, arvaapas miten siinä kävi?
Noh, ei hyvin. Mies totesi lopulta, että olen tosi kiva ja ihana, kumppaniksi sopiva, mutta ku ei tunne mitään ja sitä kuulemma pitäisi olla.
Voi toki olla, että sulle käy paremmin. Mutta itse kysyisin mieheltä ihan suoraan, että ollaanko tässä nyt parisuhteessa ja mitä hän haluaa. Ja kerrot myös rehellisesti, mitä itse haluat ja sanot, että jos parisuhdetta ei ole tarjolla, niin homma kannattaa lopettaa hyvissä ajoin. Kirpaisee, mutta vielä enemmän sattuu mitä enemmän pitkittä. - Kaveriko
Kysyin ja kuulemma seurustellaan ja kuulemma tahtoo olla minun kanssani. Miksi tämä sitten sattuu niin helvetisti?
- kakstoistaplusyytoo
Kaveriko kirjoitti:
Kysyin ja kuulemma seurustellaan ja kuulemma tahtoo olla minun kanssani. Miksi tämä sitten sattuu niin helvetisti?
Ehkä sun pitää sitten lopettaa stressaaminen ja nauttia tilanteesta. :) Vaikka mies on rehellisesti myöntänyt, ettei tunne suuria ihastumisen/rakastumisen tunteita, hän silti haluaa olla kanssasi ja odotella niitä tasaisempia rakastamisen tunteita, jotka varmasti joku päivä löytyvät. Aikaa siinä voi mennä tovi (kuukausia, parisen vuotta), mutta odotellessa voit olla onnellinen miehestä, joka ei etsi hetken huumaa/"sitä tunnetta", vaan haluaa olla hyvän kumppanin (SINUN) kanssa. Elä ja ole onnellinen, että saat olla sellaisen kumppanin kanssa kuin haluat. Kyllä hän on sitoutunut enemmän kuin arvaatkaan.
- onkomiesunelma
Kaveriko kirjoitti:
Seksiä on edelleen kerran viikossa tai harvemmin. Ja sekin ahdistaa minua. Itse haluaisin paljon useammin. Ja kyllä, hän ei ilmeisesti ole kovin seksuaalinen.
Tuntuu kauhealta olla vain sopiva. Väittää kyllä ettei muita ole, eikä haikaile exäänsä. Toisaalta tuntuu, etten voi luovuttaa kun olen löytänyt unelmani, vaikka hän ei minua rakastakaan. Toisaalta olen nyt jo niin rikki, etten tiedä kauanko tähän kykenen. Pahinta on kuitenkin miehen herttaisuus, halailu, suukottelu, asioiden jakaminen, selkeä välittäminen. Epätoivoisena pohdin, että eikö hän vain tunnista omia tunteitaan.Onko sun unelma oikeasti olla ihmisen kanssa, joka ei sua rakasta? Ihmisen, jolle olet vaan kiva kaveri ja sun kanssa on ihan kivaa olla. Tulee valitettavasti mieleen, että mies ei ole vakavissaan sun kanssa, kunhan vaan on joku jonka kanssa viettää aikaa.
Jos suhteessa ei ole heti alussa intohimoa ja ihastusta molemminpuolin niin mihinkä se siitä muuttuu? Mun mielestä ei ainakaan paremmaksi. Mäkin olin vuosia miehen kanssa, jolla ei suurempia tunteita muhun ollut. Kaikki sanoi, että kyllä se siitä oppii sua rakastamaan ja seksikin alkaa sujua ajan oloon. Eipä vaan alkanut. Tuli ero, kun tajusin, että en ole onnellinen hänen kanssaan, aidosti.
Sä olet rakastunut siihen unelmaan, minkä miehestä olet luonut. Voithan sä odotella loppuikäsi miehen rakastumista sinuun, oma valinta. Kannattaako kuitenkaan?
- Asddd
Myös myönsi ettei ole rakastunut sinuun eikä erityisen ihastunut ole sinuun..eikö tuo kerro jo kaiken? Olet sille pelkkä panoreikä jota pitää kunnes löytää jotain parempaa, käyttää sua hyväksi. Ja pieni seksi määrä suhteen alussa kertoo vaan siitä ettet kiinosta häntä tarpeeksi. Etsi itsellesi mies joka aidosti rakastaa sinua,saat semmoiselta paljon enemmän.
- Neveragain65
Mies on selkeästi sitoutumiskammoinen, haluaisi välittää, mutta ei uskalla. Kun pääset tunnetasolla lähemmäksi, hän ahdistuu ja alkaa vetäytyä. Mieti haluatko todella elää tuollaisessa suhteessa. Itse sen revittyä itseni irti vastaavanlaisesta suhteestä ja koville otti. Itsetuntoni ja luottamuksen menetys lämpimään ja toisesta välittävään suhteeseen oli se hinta, jota maksan vieläkin. Kolme vuotta on kulunut enkä vieläkään uskalla aloittaa tai heittäytyä suhteeseen.
- Kaveriko
Taas päivitystä tilanteeseen. kuukausi sitten mies ehdotti että luopuisin vuokra-asunnostani ja muuttaisin hänen luokseen. Nyt siis asumme yhdessä. Hän on koko ajan herttaisempi ja hellempi. Ei kuitenkaan rakasta minua. tiedän, että oli virhe muuttaa yhteen. Menen rikki, joka kerta enemmän kun en saa mitään vastakaikua tunteilleni. Silti hän on tehnyt minusta avovaimonsa ja toimimme niinkuin normaalit pariskunnat.
ajattelin katsella muutaman kuukauden, miten tässä käy. En vain tiedä jaksanko ja pystynkö.- SpookyGillian
Järkyttävää lukea tarinasi, joka on aivan kuin omani!
Meillä loppu oli huonompi, kyllästyin hyväksikäytetyn tunteeseen, joka jatkuvasti minua nakersi, ja erosimme lopullisesti jonkin aikaa sitten, pahan riidan jälkeen.
Sitä en vielä tiedä, kuinka kauan toipumiseen menee, milloin pystyn taas luottamaan. - Kaveriko
Olitteko pitkään yhdessä? Tiedätkö millainen suhdehistoria miehelläsi oli? Minusta kaikkein pahinta on, etten voi avoimesti ilmaista tunteitani ja saada niihin vastakaikua. Mies on herttainen ja lämmin suurimman osan aikaa, mutta ei kaipaa minua erossa ollessamme. Tunnen myös itseni huijariksi nyt kun asumme yhdessä. Sukulaiset ja ystävät luulevat, että rakastamme toisiamme, mutta eihän asia niin ole, vain minä rakastan. Välillä olen tosi onnellinen ja välillä täysin epätoivoinen.
Tiedän toki, että mies on kokenut kovia ja on hyvin hitaasti lämpenevää sorttia, mutta silti tuntuu pahalta, olla vain sopiva, ei rakas.
- Tehokas11234
Epäaktiiviset miehet kannattaa jättää heti, menee vaan aika hukkaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812926Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka572326Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151733
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1121681Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661317
- 681253
- 581232
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771181