Tässäpä ensin alkupalana hieman mietittävää:
http://www.iltasanomat.fi/viihde/art-1288748941297.html
Ja sitten itse aiheeseen.
Oletko työtön? Perusta yritys. Tarvitset 0€. Huomenna lähdet ovelta ovelle kiertämään. Esittelet itsesi reippaasti ja tarjoudut tekemään lumitöitä, siivousta, ruoanlaittoa jne. Eiköhän se siitä lähde rullaamaan.
Mikä siinä on, että pitää päästä aina valmiiseen pöytään, kaikki tarjottimella valmiina? Suomalainen tukisysteemi tappaa kaiken yrittäjyyden. Jos kotona makoilulla saa tonnin kuussa, niin mitäpä sitä töissä käydä. Tuet poikki, niin meillä on välittömästi 500 000 yrittäjää. Jos mielikuvitus muuhun riitä, niin hankkikoot elantonsa vaikka kerjäämällä. Pitäisi oikeastaan säätää laki, joka kieltää työsuhteet kokonaan ja jokainen henkilö alkaa markkinoida osaamistaan yksityisyrittäjänä. Loppuisi se jatkuva märinä, että pitää saada työpaikka kotiovelle kannettuna.
Työttömyys johtuu laiskuudesta ja avuttomuudesta
14
124
Vastaukset
- pysySielläEläkkeellä
Kyllä pitää olla täysin kusipää aloittaja, ei yritystoiminta ole mitää harrastamista wanha pankinjohtaja!.
- pysynTÖISSÄ
Ei se harrastamista olekaan, vaan sitä, että työllistää itsensä. Heti, kun työttömältä vaaditaan jotain, niin alkaa itkupotkuraivarit ja muiden syyllistäminen. Peiliin katsomisen paikka kenties? Pienyrittäjyys kusee Suomessa pahasti ja syynä on nimenomaan laiska kansa, joka ei uusavuttomuudessaan osaa tehdä mitään itse. Kaikki pitää viimeisen päälle valmiiksi katettuna. Jos minä yrittäjänä joudun tekemään teille kaiken valmiiksi, niin mihin vittuun minä sitä työntekijää edes tarvitsen? Paljon olisi Jenkkilästä mallin ottamisen paikkaa Suomessa.
- samaanPaikkaan
Painu nyt kuule vig TT uun tunkki samalla
- Kelakerjäläiset
Loispummituet ovat synnyttäneet häikäilemättömän ja patalaiskan parasiittiryhmän.
Kerjääminen olisi hyvä työ monelle, alkaisi läskitkin häviämään, kun ei makailla keskaripullo toisessa kädessä ja toinen käsi housuissa. Tietenkin kerjäämisestäkin pitää maksaa verot ja sivukulut vakuutuksineen. Kelakerjäläisten on aika mennä kadulle omalla naamallaan kertomaan, että on laiska ja häikäilemätön toisten hyväksikäyttäjä.- yksinkertainenASIA
Mielipuolelle maailma on mielettömän
- kalervo_kullannuppu
Ryöstely olisi hyvä työ monelle, alkaisi läskitkin häviämään ja kokpersut saisivat muistutuksen omasta kuolevaisuudestaan.
Toinen puoli työtömistä voisi alkaa rosvoiksi ja toinen puoli sitten palkattaisiin vartijoiksi. Niin kokpersut sitten maksaisivat verot ja sivukulut korkojen kera ryöstösaaliiden ja vartijoiden palkkojen muodossa.
- Vitun_nollat
AP ja kaltaisensa ovat ihan itse k-päisyyttään äänestäneet nykyiset poliitikot valtaan. Nauttikoot nyt äänestystensä tuloksista.
- AP_on_turo
Tyhmä paljon töitä tekee, viisas selviää työttömyyskorvauksella.
- qualep
Ei tarvii mennä töihin kun te yrittäjät maksatte veroja joilla voin maata sohvalla ja välillä pieraista
- kolmeplus12
"Työttömyys johtuu laiskuudesta ja avuttomuudesta"
Aivan, ja työttömyys myös johtuu varsinkin työpaikkojen vähäisestä tarjonnasta.
Ja nyt mietintämyssypäähän ja pohtimaan sitä että kuka hemskatti se päättääkään vaikkapa jonkin yksittäisen työnantajan kuten vaikka Kutvosen leipomon osalta siitä että palkataanpa tänne yksi työntekijä tittelillä leipuri lisää?
No, jos on olemassa joku joka tuon Kutvosen leipomosn suhteen moisen päätöksen tekee, niin silloinhan tuon sama taho täytyy olla myös se taho joka on päättänyt että enpä palkkaa tänne Kutvosen leipomoon yhtä uutta työntekijää tittelillä leipuri lisää.
Siis että on niin että joku taho on se joka päättää että avaan työpaikan mutta että se ihan sama taho myös on se taho joka päättää että en avaa yhtä tai useampaa uutta työpaikkaa.
Kun aikansa tuota pähkäilee niin ihan hyvin voi päätyä siihen tulokseen että hemskatti sehän on työnantaja Kutvonen itse joka Kutvosen leipomion suhteen yksin päättää siitä kuinka paljon työpaikkoja sielä leipomo Kutvosella kulloinkin on tarjolla.
Mutta tosiaan jos kerran on niin että työttömyys johtuu laiskuudesta ja avuttomuudesta niin väitän että silloin täyttyy olla myös niin että työttömyys johtuu nimenomaan työpaikkojen avaamisesta tai avaamattomuudesta päättävän tahon eli työnantajien laiskuudesta ja avuttomuudesta.
Ei työtön voi olla yhtään mitään semmoisen työpaikan suhteen joka ei ole auki tai edes olemassa. On käytännössä mahdotonta olla laiska tai avuton semmoisessa työpaikassa jota ei ole olemassa tai jossa ei ole töissä. - yritelijäX
"Oletko työtön? Perusta yritys. Tarvitset 0€. Huomenna lähdet ovelta ovelle kiertämään. Esittelet itsesi reippaasti ja tarjoudut tekemään lumitöitä, siivousta, ruoanlaittoa jne. Eiköhän se siitä lähde rullaamaan."
Olen työtön, Ja jo huomenna yhdessä kaikkien 450 000 muun työttömän kanssa alamme häiriköimään ulko-ovilla ja tarjoudumme tekemään vaikka mitä kunhan siitä vaikka minkä tekemisestä maksetaan edes vaikka jotain.
Mutta kun 450 000 ihmistä on valmis tekemään vaikka mitä niin kilpailu on tehtävissä olevasta vaikka mistä niin armotonta että yhä useammin ja useammin saan kuulla että mitään vaikka mitää ei enää ole tehtävissä kun joku muu työtön ehti jo tehdä sen kaiken vaikka mitä tarjolla oli.
Niinpä yksi päivä sitten päätänkin ottaa kirveen mukaan kun lähden kiertelemään ovilla. Mutta sitä kirvestä ei sitten varsinaisesti ole tarkoitettu vaikkapa halkojen halkaisuun, ei vaan auttamaan itseni markkinoimisessa potentiaalisille työnantajille ja tekemään heille selväksi sen että heidän on parempi tarjota minulle tehtäväksi vaikka mitä, tai muuten prkle.
Ja eipä aikaakaan kun minä sitten päädynkin sinne vankilan rauhaan, jossa minua odottaa lämmin yksiö sekä vaatetus että ruoka ja muu täyshoito ihan talon puolesta, ja jos niin ikävästi käy että lunta sattuu satamaan niin halutessani pääsen siellä kolaamaan vankilan pihaa 2000 euron kuukausipalkalla. Voi veljet että se olisi mukavaa.
Tai jos en ota kirvestä markkinointitarkoituksessa mukaan niin aivan varmasti päivänä eräänä sitten työkkäristä eiku kelalta tulee kirje että koska olette yrittelijä katkaisemme työttömyyskorvauksenne maksun.
Ja sitten se ilo vasta alkaa kun on ihan pakko ottaa se kirves mukaan markkinointia edistämään silloin kun menee oville ja siellä ottaa sen vaikka minkä tekemisestä maksun oli sitä vaikka mitä tehtäväksi taikka ei.
Josta sitten vääjämättä seuraa että: Ja eipä aikaakaan kun minä sitten päädynkin sinne vankilan rauhaan, jossa minua odottaa lämmin yksiö sekä vaatetus että ruoka ja muu täyshoito ihan talon puolesta, ja jos niin ikävästi käy että lunta sattuu satamaan niin halutessani pääsen siellä kolaamaan vankilan pihaa 2000 euron kuukausipalkalla. Voi veljet että se olisi mukavaa.
Pitkälläjuoksua vaihtoehdot vaikuttaisivat olevan tämä nykyinen että työtön köllöttää kotonaan ja odottaa kutsua 9 euron pakkotöihin ja maksaa veronmaksajille noin 650 euroa kuukaudessa.
Tai sitten kalevistinen jossa ex-työtön nykyisen väkivaltarikollisvanki köllöttää täyshoidossa vankilassa ja odottaa kutsua lumitöihin josta sitten maksetaan 2000 euroa kuukaudessa palkkaa, ja vankina siellä vankilassa maksaa veronmaksajille kuukausittain vähintään 6000 euroa mahdolliset maksetut lumityöpakkiot.
Kumpi noista sitten olisi edullisempi? Varsinkin jos muistaa että vaikka Vironpojat ja -tytöt rakentaisivatkin aika halvalla niin silti tarvittavat 400 000 uutta vankilapaikkaa tulee aika hintavaksi.
Toisaalta sitten olisimme enempi USA kuin USA itse, löisimme kirkkaasti USAn ennätyksen vankien määrästä suhteessa väkilukuun. Tosiaan, vankeihoitakaamme Suomi mailmankartalle.- OletHeikko
Eli haluat tuoda kirveen, jonka vahvempi aines voi lyödä päähäsi.
- fjhdf
Sinä siis "ajattelit", että lama-aikana miljoona kotitaloutta pystyy rahoittamaan puoli miljoonaa uutta yrittäjää? Yrittäjänä tehty työ on ostajalle kallista, halvimmillaankin yli 20€ / tunti, koska yrittäjän on maksettava lakisääteiset maksunsa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2271993Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101758Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse561251Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801075Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.17998TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46865
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89864- 70802
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42794