Juu elikkäs kyselisin vähän että kun olen katsellut nuita vm88-92 LandCruisereita, että miten ois ensiautoksi hyvä esim luotettavuuden ja kulutuksen puolesta.
LandCruiser
10
210
Vastaukset
- Hohhojouluja
Kuka ostaa ens autoks jonkun kivikautisen ruosteläjä maasturin? Bensaakin menee niin saatanasti. mitä sä edes teet niin isolla autolla pelle
- mmkkögyt
Vanhat tojomaasturit on melko kalliita ylläpitää, ainakin jos on ns. Suomiauto. Tuontiautoista voi löytyä vähän ajettuja ehjiä.
Itse löysin saksasta aivan huippukuntoisen terrano kakkosen isolla bensakoneella ja automaattilaatikolla. Kaikki kulut jäivät alle kuuden tonnin kun se oli suomen kilvissä. - hehhheeheee
Minä ostin silloin aikoinaan ensiautoksi kivikautisen ruosteläjämaasturin (huom. yhteenkirjoitettuna), eikä ole tarvinnut päivääkään katua. Seuraavakin tulee olemaan vanha maasturi. Et ole dieselistä polttoaineena varmaann ikinä kuullutkaan? Jos ei oo mitään oikeaa asiaa niin sama olla hiljaa.
- aaaaaaaaaaaaaddddddddd
hehhheeheee kirjoitti:
Minä ostin silloin aikoinaan ensiautoksi kivikautisen ruosteläjämaasturin (huom. yhteenkirjoitettuna), eikä ole tarvinnut päivääkään katua. Seuraavakin tulee olemaan vanha maasturi. Et ole dieselistä polttoaineena varmaann ikinä kuullutkaan? Jos ei oo mitään oikeaa asiaa niin sama olla hiljaa.
Se kivikautinen ruosteläjä hörppii dieseliä reilusti yli 10 litraa satkulle ja dieselverokin mukavasti 1000e luokkaa. Tuollaista ei suomessa tarvitse, kuin jotkut metsämiehet.
- 102030405060
aaaaaaaaaaaaaddddddddd kirjoitti:
Se kivikautinen ruosteläjä hörppii dieseliä reilusti yli 10 litraa satkulle ja dieselverokin mukavasti 1000e luokkaa. Tuollaista ei suomessa tarvitse, kuin jotkut metsämiehet.
"Tuollaista ei suomessa tarvitse, kuin jotkut metsämiehet."
Mikäpä se sinä olet kenenkään tarpeita netin yli arvioimaan? - trollerson
aaaaaaaaaaaaaddddddddd kirjoitti:
Vanha Land Cruiser ei kuluta sen enempää, tai vähempää kuin uusikaan. Siinä 10l/100km kaksin puolin se lienee ja siis saman mitä tuon ikäiset ja vähän uudemmatkin keskiluokan ja ylemmän keskiluokan bensa henkilöautot kuluttaa hyvinkin yleisesti.
Jos sinulla on koira, niin se tuottaa CO2 päästöjä enempi kuin tuo Land Cruiser.
Jos lämmität saunan puulla, niin se tuottaa hiukkaspäästöjä paljon enempi kuin liikenteestä saat.
Toisaalta jos ajat vähän, niin kokonaispäästöt ja kulutukset voi olla paljon pienemmät kuin ihmisellä joka ajaa paljon pienellä autolla.
Ettei siinä oikeastaan jää muuta kuin tuo perkeleellinen vero ja muut ylläpitokulut, jotka ei välttämättä ole pahat jos itse osaa tehdä. Nuo vanhat maasturithan ovat hyvin yksinkertaista ja selkeätä tekniikkaa. Niille voi tehdä paljon itsekkin mitä uudemmlle autoille ei.
Mutta vapaassa maassa ja systeemissä, kukanenkin saanee päättää itse miten rahansa haluaa käyttää.
Että se on pikkuisen kummallista tämä viherpiipertäjien terrori. Vai terrorisoitko samalla tavalla koirapalstalla?
- konttura
liian iso ei opettelijalle
- konttura
liian iso opettelijall
- jjjklkl
on luotettavIa, vie polttoainetta ja ruostuu.
- lc03j120
Luotettava luja auto. Polttoainetta menee tosiaan kympin kahta puolta sataselle. Verot ym suht arvokkaita. Erittäin hyvä auto jos sellaista tarvitseei / haluaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869