Helluntailaisuuteen kuuluu paasto.

Kauan sitten tunsin erään naisen joka kertoi olevansa kolmannen polven helluntailainen . Hän oli evankelista.
Hän opetti minulle raamatullisen paaston elikkä raamatussa sanotaan jossain kohtaa jonkun kiperän kysymyksen äärellä, Jeesuksen sanoneeen että"tämä laji ei lähde kuin rukouksella ja paastolla."

Eli kun elämässä tulee ongelmia jotka eivät tunnu ratkeavan millään niin Jeesus kehoittaa rukoilemaan ja paastoamaan sen ongelman ratkeamisen puolesta.

Paastohan puhdistaa fyysisesti ja helluntailainen toivoo että se puhdistaa myös henkisesti.

Mitään mukavaa puuhaa paasto ei ole. Minullakin on juuri nyt kova nälkä.

Olen päättänyt paastota tämän päivän.

Yksi päivä riittää minulle, on tämä sen verran rankkaa.

Helluntailaiset naiset paastoavat. Se on enemmän uskovien naisten puuhaa, ei miesten.

Oletko sinä paastonnut? Miltä se tuntui? Mikä oli motiivisi? Halusitko puhdistua tai ihan vain pudottaa painoa?

Vai oliko syysi kuten yllä kuvasin-hengellinen syy?

Mitä on paasto sinua silloin auttanut?

2

439

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eisaaunohtaa

Paastoon kuuluu myös suolihuuhtelu.

• Se voi vaikuttaa toisista inhottavalta mutta aika helppoa se on. Mä pidän nyt yhden päivän oikeaoppista paastoa mutta suunnitelmissa on pitempi paasto mehuilla. Alle viikon kuintekin.
        Tänään paastoan pelkällä vedellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      108
      2227
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      843
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      47
      808
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      776
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      518
      725
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      625
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe