Nigerin islamistien mellakoissa on tuhottu jo 68 kirkkoa tai kristillistä laitosta
Mellakat alkoivat satiirisen ja ateistisen Charlie Hebdon julkaistua islamin profeetan Muhammedin kuvan lehtensä kannessa. Julkaisu tehtiin lehteen kohdistuneen terrori-iskun jälkeen. Nigerin mellakoissa on kuollut kolme ihmistä, 68 kirkkoa tai kristillistä rakennusta on tuhottu ja 43 kotia on poltettu.
Viimeisimmät tuhopoltot tapahtuivat Zinderin kaupungissa, jossa lähes kaikki kirkot tuhottiin. Perjantaina 6.2. levottomuudet levisivät myös Diffan ja Bosson kaupunkeihin. Jihadistit hyökkäsivät useita kertoja kaupunkeihin, mutta Nigerin armeija torjui hyökkäykset.
Tuhannet ovat paenneet kaupungeista. Koulut ja hallintorakennukset ovat suljettuna. Useat kansainväliset järjestöt ovat joutuneet lopettamaan toimintansa alueelle, mm. YK:n pakolaisjärjestö UNHCR ja Maailman ruokaohjelma (WFP) ovat evakuoineet henkilöstönsä alueilta. Alue on Nigerin köyhimpiä.
Ennen mellakoita Nigerissä eri uskontoryhmien välit olivat rauhanomaiset. Maantieteellisesti Niger on lähellä Nigerian pohjoisosia. Boko Haram, jihadistinen terroristijärjestö, käy sotaa Pohjois-Nigeriassa. Levottomuudet sieltä leviävät ympäröiviin maihin, myös Nigeriin.
http://ihmisoikeus.blogspot.fi/2015/02/nigerin-islamistien-mellakoissa-on.html
Jihadistin polttavat kirkkoja Nigerissä
2
56
Vastaukset
- olensananisanonut
Suomen vastaanottokeskuksissa olleet ja olevat henkilöt ovat 80-90 prosenttisesti nuoria miehiä. Missä ovat hätää kärsivät naiset ja lapset?
Ovatko nämä salskeat nuorukaiset terroristeja jotka ovat täällä saamassa hoitoa, lepäämässä ja keräämässä varoja järjestölleen?
Kaikki jihadistit on pantava maahantulokieltoon. Sama pakolaisille jotka lomailevat kotimaassaan josta ovat paenneet. Tämä touhu on meidän kustantamaamme ja meidän härskiä hyväksikäyttämistämme.
Samoin yli ymmärryksen menee ehdollinen tuomio terroristijärjestön rahallisesta tukemisesta. Jopa -hyväntekeväisyys- nimikkeellä he keräsivät Suomessa rahaa terroristeille. Tällä toiminnallaan he ovat osoittaneet, etteivät he sovellu yhteiskuntaamme.- K.T.USA
Sata vuotta sitten mustilla afrikkalaisilla oli maat, ja valkoisilla eurooppalaisilla
uskonto. Nyt afrikkalaisilla on valkoisten uskonto, ja valkoisilla mustien timantti-
kaivokset ? Siinä kristittyjä kohtaan vihan syyt. Turhaa puolustella "nimikristittyjä. "
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1176096Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334217- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582120Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441892- 1441819
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579