Hurmahenkisyys ei kuulu elävään uskoon.

Hurmahenkisyys ei edusta oikeaa Jumalan seurakunan tapaa, vaan se on lihallinen hillittömyys, joka eksyttää ihmiset pois todellisesta Jumalan ja Herran tuntemisesta.

Erotautukaa maallisesta seurakunnastanna, jossa harjoitettaan tätä lhallista tapaa, joka ei ole Jumalasta, eikä edusta pyhää.

Olkaa pyhtä, sillä Jumala on pyhä

45

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lössynlässyn

      Painu koloos möyriäinen.

      • Pyhity sinäki tavoiltasi, sillä Jumala on pyhä.


      • karkoitat.kaikki
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Pyhity sinäki tavoiltasi, sillä Jumala on pyhä.

        Ketä sinä luulet puhuttelevaan noilla kirjoituksillasi? Tiedätkö, että sinulla ei ole siellä yhden miehen seurakunnassasi mitään tietoa miten ihmiset käyttäytyvät. Et saa kerään ottamaan evankeljumia tosissaan tuolla hengellisellä mätkimiselläsi.


    • Hengenhedelmistäpuutunne

      Se hurmahenkisyyden määrittelijäkin voi olla tulkintojensa kahleessa ja jopa estää Jumalan Pyhän Hengen työtä.
      Eli kuka, mitä ja miten tulkitsee ja koska ajassa tietomme on vajavaista, niin kuinka luotu voi mitata Luojan toimintamalleja, koska Pyhä Henki itse rakentaa Kristuksessa seurakuntansa ja se on Hengen armolahjaa se.

      • JeanCalvin

        Ai ihminen estää Jumalan työn? Ylimielisyydellä ei näköjään ole mitään rajaa.


      • kyllävoiestää
        JeanCalvin kirjoitti:

        Ai ihminen estää Jumalan työn? Ylimielisyydellä ei näköjään ole mitään rajaa.

        Kyllä, kyllä ihminen voi estää Jumalan työn, esim. omassa elämässään.
        Ja kun heitä on riittävästi, Jumalan tahto ei toteudu.

        Siinä se ylimielisyys on olemassa.


      • minäuskon
        JeanCalvin kirjoitti:

        Ai ihminen estää Jumalan työn? Ylimielisyydellä ei näköjään ole mitään rajaa.

        " Ai ihminen estää Jumalan työn? Ylimielisyydellä ei näköjään ole mitään rajaa."
        Ylimielisyydellä ei ole tuon kanssa mitään tekemistä.

        Evankeliumi Matteuksen mukaan 13
        Ja heidän epäuskonsa tähden hän ei tehnyt siellä monta voimallista tekoa.
        Kirje roomalaisille 11
        epäuskonsa tähden ne taitettiin pois, mutta sinä pysyt uskosi kautta.
        Ensimmäinen kirje Timoteukselle 1 luku
        19 ja säilytä usko ja hyvä omatunto! Jotkut ovat sen hylänneet ja ovat haaksirikkoutuneet uskossaan. 20 Näin on käynyt Hymenaiokselle ja Aleksandrokselle.
        Olen luovuttanut heidät Saatanan kuritettaviksi, jotta he oppisivat olemaan pilkkaamatta Jumalaa.

        "Se hurmahenkisyyden määrittelijäkin voi olla tulkintojensa kahleessa ja jopa estää Jumalan Pyhän Hengen työtä."
        Nimenomaan näin ! Ja tällaiset "yhdenmiehenyritykset" ovat usein juuri näitä, arvostelijoita,ja ohjeiden jakelijoita, mutta itse eivät kestä tervettä oppia.

        ap "Erotautukaa maallisesta seurakunnastanna,"
        Missäs Raamatussa noin sanotaan, en ole löytänyt ?


    • Olkaa pyhiä uskossanne, tunnustelkaa mikä pyhää on ja mikä ei. Älkääkä väitäkö mitään häpeällistä hurmahekisyyttä pyhäksi, jos jo omassa itsessänne voitte ymmärtää, että se ei ole sitä.

      Minulla ei ole yhtäkään tapaa, jolla joku voisi minua ahdistaa, kuten teillä näyttää olevan, vaan kaikesta mitä teen olen hyvilläni ja voin altistaa ne myös muiden tutkittaviksi, sillä tiedän että ne ovat hyvät ja pyhät.

      Pitäkää tekin se mikä hyvää on.

      • karkoitat.kaikki

        Miten kukaan sinun tekemisiäsi tutkii kun et ole kenenkään kanssa tekemisissään?


      • karkoitat.kaikki kirjoitti:

        Miten kukaan sinun tekemisiäsi tutkii kun et ole kenenkään kanssa tekemisissään?

        Minä olen tekemissä niiden kassa, jotka seuraavat Herraa puhtaasta sydämestään, mutta jos heitä ei ole, niin en minä väkisin itseäni työnnä mihinkään huonoon seuraan.

        Ja minä olen Herralle avoin kaikessa, ja siis puhdistan itseäni Hengen mukaisesti, ja siksi voin seisoa varmana arvoistani, jotka miulla on, koska ne mukautuvat Herran arvoihohin, eikä omiini.

        Mutta erottautukaa tekin pois yhteisöstä, joka ei seuraa Herran tietä puhtain dydämin, vaan on eksynyt keksimään omia arvojaan annettujen sijaan.

        33. Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee." (1 Kor 15:33)


      • mitä.pelkäät
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Minä olen tekemissä niiden kassa, jotka seuraavat Herraa puhtaasta sydämestään, mutta jos heitä ei ole, niin en minä väkisin itseäni työnnä mihinkään huonoon seuraan.

        Ja minä olen Herralle avoin kaikessa, ja siis puhdistan itseäni Hengen mukaisesti, ja siksi voin seisoa varmana arvoistani, jotka miulla on, koska ne mukautuvat Herran arvoihohin, eikä omiini.

        Mutta erottautukaa tekin pois yhteisöstä, joka ei seuraa Herran tietä puhtain dydämin, vaan on eksynyt keksimään omia arvojaan annettujen sijaan.

        33. Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee." (1 Kor 15:33)

        Jeesuskin oli suurimman osan ajastaan syntisten joukossa evankeljumia julistamassa eikä opestuslastensa kanssa piilossa.


      • mitä.pelkäät kirjoitti:

        Jeesuskin oli suurimman osan ajastaan syntisten joukossa evankeljumia julistamassa eikä opestuslastensa kanssa piilossa.

        Minä kehoitan ihmisiä erottautumaan harmaopin seurakunnista, ollen itse hyvänä esimerkkinä siihen mihin kehoitan.

        Ja kyllä minä ihmisä voin tavata, mutta heidän joukkoon en voi lukeutua.

        Ei ole kyse pelosta, vaan uskollisuudesta Herraa ja Jumalaa kohtaan ja kunpa tekin tämän ymmärtäisitte, ettekä olisi niin heikkoja, että teidän täytyy aina hakeutua muiden ihmisten joukoon, vaikka sitte maallisten, kunha vain pääsette muiden joukoon ja osaksi jotakin

        Erotautukaa maallisista seurakunnistanne, jotka eivät seuraa Herran sanaa.


      • mitä.pelkäät
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Minä kehoitan ihmisiä erottautumaan harmaopin seurakunnista, ollen itse hyvänä esimerkkinä siihen mihin kehoitan.

        Ja kyllä minä ihmisä voin tavata, mutta heidän joukkoon en voi lukeutua.

        Ei ole kyse pelosta, vaan uskollisuudesta Herraa ja Jumalaa kohtaan ja kunpa tekin tämän ymmärtäisitte, ettekä olisi niin heikkoja, että teidän täytyy aina hakeutua muiden ihmisten joukoon, vaikka sitte maallisten, kunha vain pääsette muiden joukoon ja osaksi jotakin

        Erotautukaa maallisista seurakunnistanne, jotka eivät seuraa Herran sanaa.

        Tee kuule ihan mitä haluat.


      • lopetajo
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Minä kehoitan ihmisiä erottautumaan harmaopin seurakunnista, ollen itse hyvänä esimerkkinä siihen mihin kehoitan.

        Ja kyllä minä ihmisä voin tavata, mutta heidän joukkoon en voi lukeutua.

        Ei ole kyse pelosta, vaan uskollisuudesta Herraa ja Jumalaa kohtaan ja kunpa tekin tämän ymmärtäisitte, ettekä olisi niin heikkoja, että teidän täytyy aina hakeutua muiden ihmisten joukoon, vaikka sitte maallisten, kunha vain pääsette muiden joukoon ja osaksi jotakin

        Erotautukaa maallisista seurakunnistanne, jotka eivät seuraa Herran sanaa.

        "Minä kehoitan ihmisiä erottautumaan harmaopin seurakunnista"
        Ja mitä nämä harmaopin seurakunnat ovat ja mitkä ei ole ?

        "Ja kyllä minä ihmisä voin tavata, mutta heidän joukkoon en voi lukeutua."
        Minkä pylvään takana piilottelet ?
        "ettekä olisi niin heikkoja, että teidän täytyy aina hakeutua muiden ihmisten joukoon, vaikka sitte maallisten"
        Voi hyvää päivää.. Oletko työssä vai sairaseläkkeellä.?
        Me muut käymme työsssä niiden ihmisten parissa joita työssä tapaamme. Ja olemme siellä valona ja suolana.
        Jeesus lähetti omansa SYNTISTEN KESKELLE. Jeesus söi ja joi, syntisten kanssa.
        Evankeliumi Luukkaan mukaan 7
        Ja katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä ...
        Evankeliumi Markuksen mukaan 16 luku
        15 Hän sanoi heille:
        "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.
        Evankeliumi Matteuksen mukaan 5
        14. Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
        15. eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
        16. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.

        En tiedä minkä HARHAOPIN KANNATAJA Mikko olet, mutta raitista tuo sinun oppisi ei ole, eikä Raamatullista. Vaikutat jehovantodistajalta.


      • lopetajo kirjoitti:

        "Minä kehoitan ihmisiä erottautumaan harmaopin seurakunnista"
        Ja mitä nämä harmaopin seurakunnat ovat ja mitkä ei ole ?

        "Ja kyllä minä ihmisä voin tavata, mutta heidän joukkoon en voi lukeutua."
        Minkä pylvään takana piilottelet ?
        "ettekä olisi niin heikkoja, että teidän täytyy aina hakeutua muiden ihmisten joukoon, vaikka sitte maallisten"
        Voi hyvää päivää.. Oletko työssä vai sairaseläkkeellä.?
        Me muut käymme työsssä niiden ihmisten parissa joita työssä tapaamme. Ja olemme siellä valona ja suolana.
        Jeesus lähetti omansa SYNTISTEN KESKELLE. Jeesus söi ja joi, syntisten kanssa.
        Evankeliumi Luukkaan mukaan 7
        Ja katso, siinä kaupungissa oli nainen, joka eli syntisesti; ja kun hän sai tietää, että Jeesus oli aterialla fariseuksen talossa, toi hän alabasteripullon täynnä ...
        Evankeliumi Markuksen mukaan 16 luku
        15 Hän sanoi heille:
        "Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille.
        Evankeliumi Matteuksen mukaan 5
        14. Te olette maailman valkeus. Ei voi ylhäällä vuorella oleva kaupunki olla kätkössä;
        15. eikä lamppua sytytetä ja panna vakan alle, vaan lampunjalkaan, ja niin se loistaa kaikille huoneessa oleville.
        16. Niin loistakoon teidän valonne ihmisten edessä, että he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät teidän Isäänne, joka on taivaissa.

        En tiedä minkä HARHAOPIN KANNATAJA Mikko olet, mutta raitista tuo sinun oppisi ei ole, eikä Raamatullista. Vaikutat jehovantodistajalta.

        Harhaoppia te jaatte, ettekä mitään valoa ja ymmärtäkää tekin jo tämä itsekkin.

        Ja minäkö tässä piilottelen tolpan takana? Vai olenko ehkä se ainut tässäkin kesuktelussa, joka ukaltaa avoimesti kirjoittaa omalla nimellään, eikä häpeä sanaa jonka julistaa?

        Kyllä te kehtaate heitellä noita syytöksiänne, vaikka itse olette niitä suuria pelkureita, ei ole häpeän tunnetta sen kyllä huomaan.

        Mutta minä en häpeä sitä sana jota julista, enkä siis sitä sanaa, jonka Herra on maailmalle puhunut.


      • edellinen
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Harhaoppia te jaatte, ettekä mitään valoa ja ymmärtäkää tekin jo tämä itsekkin.

        Ja minäkö tässä piilottelen tolpan takana? Vai olenko ehkä se ainut tässäkin kesuktelussa, joka ukaltaa avoimesti kirjoittaa omalla nimellään, eikä häpeä sanaa jonka julistaa?

        Kyllä te kehtaate heitellä noita syytöksiänne, vaikka itse olette niitä suuria pelkureita, ei ole häpeän tunnetta sen kyllä huomaan.

        Mutta minä en häpeä sitä sana jota julista, enkä siis sitä sanaa, jonka Herra on maailmalle puhunut.

        "Ja kyllä minä ihmisä voin tavata, mutta heidän joukkoon en voi lukeutua."
        Etkö mikkoparka ymmärrä omaa tekstiäsi ? Etkö osaa vastata kysymyksiin ?

        "Ja minäkö tässä piilottelen tolpan takana? Vai olenko ehkä se ainut tässäkin kesuktelussa, joka ukaltaa avoimesti kirjoittaa omalla nimellään, eikä häpeä sanaa jonka julistaa?"

        Kyse oli OIKEASTA ELÄMÄSTÄ, ei nettikeskustelusta. Oletko missään töissä vai oletko eläkkeellä ?


      • edellinen kirjoitti:

        "Ja kyllä minä ihmisä voin tavata, mutta heidän joukkoon en voi lukeutua."
        Etkö mikkoparka ymmärrä omaa tekstiäsi ? Etkö osaa vastata kysymyksiin ?

        "Ja minäkö tässä piilottelen tolpan takana? Vai olenko ehkä se ainut tässäkin kesuktelussa, joka ukaltaa avoimesti kirjoittaa omalla nimellään, eikä häpeä sanaa jonka julistaa?"

        Kyse oli OIKEASTA ELÄMÄSTÄ, ei nettikeskustelusta. Oletko missään töissä vai oletko eläkkeellä ?

        Olen eläkkeellä ja aina siellä missä Herra haluaa, että olen, sillä minä kuuntelen Henkeä ja vaellan sen mukaan.


      • hoppee.ei.häppee
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Harhaoppia te jaatte, ettekä mitään valoa ja ymmärtäkää tekin jo tämä itsekkin.

        Ja minäkö tässä piilottelen tolpan takana? Vai olenko ehkä se ainut tässäkin kesuktelussa, joka ukaltaa avoimesti kirjoittaa omalla nimellään, eikä häpeä sanaa jonka julistaa?

        Kyllä te kehtaate heitellä noita syytöksiänne, vaikka itse olette niitä suuria pelkureita, ei ole häpeän tunnetta sen kyllä huomaan.

        Mutta minä en häpeä sitä sana jota julista, enkä siis sitä sanaa, jonka Herra on maailmalle puhunut.

        Häpeääkö seurakuntaan josta puhut ja jota pidät ainoana oikeana. Ja nyt ei vastaus ole Jeesuksen seurakunta....


    • epäselvää

      No kerropas ap, mikä on hurmahenkisyyttä ? Ja mikä ei ?

      • Hurmahenkisyys hakee uskosta suuria tunteita ja ilmaisee tunteitaan hyvin pidättelemättä, ilman hillintää, se on siis hillittömyyttä ja lihallinen ominaisuus.

        Harjoittakaa hillintää pyhyyteenne, jotta pyhyytenne voisi olla pyhää.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Hurmahenkisyys hakee uskosta suuria tunteita ja ilmaisee tunteitaan hyvin pidättelemättä, ilman hillintää, se on siis hillittömyyttä ja lihallinen ominaisuus.

        Harjoittakaa hillintää pyhyyteenne, jotta pyhyytenne voisi olla pyhää.

        Hurmahenkinen on siis tunteidensa vetävissä, mutta älkää te olko, vaan olkaa kuuliaiset Jumalalle ja Herralle.


      • epäselvää
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Hurmahenkisyys hakee uskosta suuria tunteita ja ilmaisee tunteitaan hyvin pidättelemättä, ilman hillintää, se on siis hillittömyyttä ja lihallinen ominaisuus.

        Harjoittakaa hillintää pyhyyteenne, jotta pyhyytenne voisi olla pyhää.

        "Harjoittakaa hillintää pyhyyteenne, jotta pyhyytenne voisi olla pyhää."
        Tarkoittaa käytännössä mitä ? Mitä seurakuntaa ect. suosittelet ? Missä itse käyt ?
        "Hurmahenkinen on siis tunteidensa vetävissä, mutta älkää te olko, vaan olkaa kuuliaiset Jumalalle ja Herralle."
        Ja Jumalako ei anna mitään tunteita ? Kaikki yhtä harmaata ?


      • epäselvää kirjoitti:

        "Harjoittakaa hillintää pyhyyteenne, jotta pyhyytenne voisi olla pyhää."
        Tarkoittaa käytännössä mitä ? Mitä seurakuntaa ect. suosittelet ? Missä itse käyt ?
        "Hurmahenkinen on siis tunteidensa vetävissä, mutta älkää te olko, vaan olkaa kuuliaiset Jumalalle ja Herralle."
        Ja Jumalako ei anna mitään tunteita ? Kaikki yhtä harmaata ?

        Tuntea saa, mutta ei pidä olla hurmhenki, joka juoksee tunteiden perässä ja eksyy sanasta.

        Ei pidä olla minkään tunteiden vieteltävissä, vaan katse tulee pysyä aina Jumalan tahdossa. Viettelevät tunteet ovat eksytystä, ja ne tulee torjua sellaisena, eikä hurmaantua niistä.

        Minä itse kuulun elävän jumalan seurakuntaan, siihen samaan johon rakkaat veljemme apostolit aikoinaan kuuluivat ja joita he perustivat, ja jonka kulmakivenä on Jeesus Kristus.


      • Mohiseikirj

        * Kun saa kokea Pyhän Hengen läsnäoloa, se ei ole ollenkaan mitään poispantavaa hurmahenkisyyttä, vaan kokomusta todellisuutta kongkreetisesti, ja voitelussa, ja saadaan kielillä puhumisen lahja, ja juuri kielillä puhuminen on merkki ulkopuolisille ja myös uskoville, että on saanut aidon Pyhän Hengen kasteen. Pyhä Henki antaa aina kielillä puhumisen merkkinä, että on täyttynyt Pyhällä Hengellä, ja se jää useimmiten lahjaksi saajalleen, ja vaikka ei jäisikään, saa aina puhua riittävn tovin kielillä, että läsnäoloijat ymmärtävät puhujan saaneen Pyhän Hengen täyteyden, eli Henkikasteen !


      • epäselvää
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Tuntea saa, mutta ei pidä olla hurmhenki, joka juoksee tunteiden perässä ja eksyy sanasta.

        Ei pidä olla minkään tunteiden vieteltävissä, vaan katse tulee pysyä aina Jumalan tahdossa. Viettelevät tunteet ovat eksytystä, ja ne tulee torjua sellaisena, eikä hurmaantua niistä.

        Minä itse kuulun elävän jumalan seurakuntaan, siihen samaan johon rakkaat veljemme apostolit aikoinaan kuuluivat ja joita he perustivat, ja jonka kulmakivenä on Jeesus Kristus.

        "Minä itse kuulun elävän jumalan seurakuntaan"
        Missä tämä seurakunta kokoontuu ?
        "Ei pidä olla minkään tunteiden vieteltävissä, vaan katse tulee pysyä aina Jumalan tahdossa."
        Ei minkään tunteiden ?


      • Mohiseikirj kirjoitti:

        * Kun saa kokea Pyhän Hengen läsnäoloa, se ei ole ollenkaan mitään poispantavaa hurmahenkisyyttä, vaan kokomusta todellisuutta kongkreetisesti, ja voitelussa, ja saadaan kielillä puhumisen lahja, ja juuri kielillä puhuminen on merkki ulkopuolisille ja myös uskoville, että on saanut aidon Pyhän Hengen kasteen. Pyhä Henki antaa aina kielillä puhumisen merkkinä, että on täyttynyt Pyhällä Hengellä, ja se jää useimmiten lahjaksi saajalleen, ja vaikka ei jäisikään, saa aina puhua riittävn tovin kielillä, että läsnäoloijat ymmärtävät puhujan saaneen Pyhän Hengen täyteyden, eli Henkikasteen !

        Tämä seurakunta kokoontuu siellä missä on Jumalan seurakunnan väkeä, mutta ymmärrän, että kysyt minulta, että missä kokouksissa minä käyn, niin en missään kokouksissa, sillä ei ole ketää, kuka haluaa seurata Jumalan seurakunnan viitoittamaa tietä.

        Tämä on luopumuksen aikaa, eikä ihmisiä kiinnosta Kristuksen seuraaminen, vaan omien halujen seuraaminen.

        Ja mitä tunteisiin tulee, niin ei pidä olla minkään tunteen vieteävänä, mutta toki tunteisiinkin vastataan, mutta ne eivät saa olla se isäntänä, vaan niiden tulee olla enneminkin renki, sillä ne tulevat lihasta, eikä liha ole alistunut Jumalan tahtoon, joten tunteille, jos me annamme itsemme, niin meillä on silloin lihan milei, kun pitäisi olla Hengen mieli.

        Ottakaa oma astianne hallintaan.


      • eipäihme
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Tämä seurakunta kokoontuu siellä missä on Jumalan seurakunnan väkeä, mutta ymmärrän, että kysyt minulta, että missä kokouksissa minä käyn, niin en missään kokouksissa, sillä ei ole ketää, kuka haluaa seurata Jumalan seurakunnan viitoittamaa tietä.

        Tämä on luopumuksen aikaa, eikä ihmisiä kiinnosta Kristuksen seuraaminen, vaan omien halujen seuraaminen.

        Ja mitä tunteisiin tulee, niin ei pidä olla minkään tunteen vieteävänä, mutta toki tunteisiinkin vastataan, mutta ne eivät saa olla se isäntänä, vaan niiden tulee olla enneminkin renki, sillä ne tulevat lihasta, eikä liha ole alistunut Jumalan tahtoon, joten tunteille, jos me annamme itsemme, niin meillä on silloin lihan milei, kun pitäisi olla Hengen mieli.

        Ottakaa oma astianne hallintaan.

        " niin en missään kokouksissa, sillä ei ole ketää, kuka haluaa seurata Jumalan seurakunnan viitoittamaa tietä."
        No onneksi vain SINÄ olet siellä yhdenmiehen seurakunnassasi.Yksi PYHÄ sentään suomenmaassa.


      • A.P.K
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Tämä seurakunta kokoontuu siellä missä on Jumalan seurakunnan väkeä, mutta ymmärrän, että kysyt minulta, että missä kokouksissa minä käyn, niin en missään kokouksissa, sillä ei ole ketää, kuka haluaa seurata Jumalan seurakunnan viitoittamaa tietä.

        Tämä on luopumuksen aikaa, eikä ihmisiä kiinnosta Kristuksen seuraaminen, vaan omien halujen seuraaminen.

        Ja mitä tunteisiin tulee, niin ei pidä olla minkään tunteen vieteävänä, mutta toki tunteisiinkin vastataan, mutta ne eivät saa olla se isäntänä, vaan niiden tulee olla enneminkin renki, sillä ne tulevat lihasta, eikä liha ole alistunut Jumalan tahtoon, joten tunteille, jos me annamme itsemme, niin meillä on silloin lihan milei, kun pitäisi olla Hengen mieli.

        Ottakaa oma astianne hallintaan.

        Onhan tällä palstalla muitakin, jotka ajattelevat olevansa "ainoita jäljelle jääneitä". Voisiko olla niin, että nämä ainoat jäljelle jääneet löytäisivät toisensa?


      • eipäihme
        A.P.K kirjoitti:

        Onhan tällä palstalla muitakin, jotka ajattelevat olevansa "ainoita jäljelle jääneitä". Voisiko olla niin, että nämä ainoat jäljelle jääneet löytäisivät toisensa?

        " Voisiko olla niin, että nämä ainoat jäljelle jääneet löytäisivät toisensa?"
        Epäilen vahvasti, ne muut,kun eivät ole tarpeeksi pyhiä..

        Mutta on se hyvä, että me muut kelpaamme Jeesukselle ihan sellaisina , kuin olemme. Ja olemme PYHITETTY hänessä.

        Kirje heprealaisille 10 luku
        10 Tämän tahdon mukaisesti meidät o n p y h i t e t t y ainutkertaisella u h r i l l a, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa.

        Ja se riittää mulle.


      • eipäihme kirjoitti:

        " Voisiko olla niin, että nämä ainoat jäljelle jääneet löytäisivät toisensa?"
        Epäilen vahvasti, ne muut,kun eivät ole tarpeeksi pyhiä..

        Mutta on se hyvä, että me muut kelpaamme Jeesukselle ihan sellaisina , kuin olemme. Ja olemme PYHITETTY hänessä.

        Kirje heprealaisille 10 luku
        10 Tämän tahdon mukaisesti meidät o n p y h i t e t t y ainutkertaisella u h r i l l a, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa.

        Ja se riittää mulle.

        Onko nälviminen teidän käsitys Pyhän henegen viisuden sanoista?

        Pyhää te vastustatte, ette mitään muuta, kun itse olette epäpyhiä, ettekä siksi pyhyyttä siedä.

        Kääntykää tiellänne, sillä totuus ei ole teissä.


      • einälvimistävaantotuus
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Onko nälviminen teidän käsitys Pyhän henegen viisuden sanoista?

        Pyhää te vastustatte, ette mitään muuta, kun itse olette epäpyhiä, ettekä siksi pyhyyttä siedä.

        Kääntykää tiellänne, sillä totuus ei ole teissä.

        "ettekä siksi pyhyyttä siedä."

        Etkö mikko ymmärrä lukemaasi ? "meidät o n p y h i t e t t y ainutkertaisella
        u h r i l l a, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa."

        Sinun pyhitys höpinäsi ovat ihan huuhaata. Et ole senpyhempi, kuin muutkaan, vaikka kuinka sitä uskottelet.

        Omilla töilläsi et pyhity. Ja siihenhän sinä pyrit.


      • einälvimistävaantotuus kirjoitti:

        "ettekä siksi pyhyyttä siedä."

        Etkö mikko ymmärrä lukemaasi ? "meidät o n p y h i t e t t y ainutkertaisella
        u h r i l l a, kun Jeesus Kristus uhrasi oman ruumiinsa."

        Sinun pyhitys höpinäsi ovat ihan huuhaata. Et ole senpyhempi, kuin muutkaan, vaikka kuinka sitä uskottelet.

        Omilla töilläsi et pyhity. Ja siihenhän sinä pyrit.

        Hengen mukaista minä sanaa pyrin aona julistamaan, sillä ymmärryksellä, joka minulle on annettu. En minä siis pyri omiani teille puhumaan, vaan opettamaan Herran tietä, josta te olette poikenneet, lahkolaisuuteen.

        Lihan työtä ovat kaikki lahkot. Jättäkää ne.


    • Mohiseikirj

      * Taidat itse olla ylihengellinen ? Kyllä on aitoakin " hurmahenkisyyttä", jos nyt haluat antaa sille tuollaisen nimen. Kun vaikuttuu Pyhän Hengen läsnäolosta, siinä saa kosketuksen koko ihmisen olemus kaikkineen, ja se on yhtä totta kuin että Jumala kastaa Pyhällä Hengellä. Jo Vanhanliiton monet uskovat joutuivat hurmoksiin Pyhästä Hengestä, ja kun nyt Hän toimii seurakunnassa ja sen kautta, siellä koetaan pakostakin PH:n läsnäoloa, ja Jeesus kastaa edelleen Pyhällä Hengellä uudestisyntyneitä ihmisiä, aivan samalla tavalla kuin ensimäisenä helluntainakin , Yläsalissa Häntä odottaneet saivat kokea ja tuntea Hänen läsnäolonsa kongkreettisesti !

      • Tuo hurmos sana on siinä mielessä harhaan johtavaa, että se tulee Kreikan sanasta ekstasis, joka voidaan myös ymmärtää sanan tarssi, eli jotakin horroksen tapaista, jossa ympäröivä maailma jää pois, vaikkapa näyn ajaksi.

        Ei siis ole kyse mistään häpeällisestä hurmahenkisyydestä, tai estottomasta tunnepalosta, jota saamme joiltakin videoilta seurata, kun nämä ihmiset sellaiseen intoutuvat.

        Muistakaa nyt tämä, että Jumala on pyhä, ja kaikki seurakunnan toiminta tulee olla myös pyhää.

        Tässä vielä linkki, josta voitte käydä itse tutkimassa erästä niin sanottua kreikan kiellistä alkukirjoitusta, jossa tuo hurmos sana mainitaan.

        http://biblehub.com/interlinear/acts/10-10.htm


      • hurmostakerrakseen
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Tuo hurmos sana on siinä mielessä harhaan johtavaa, että se tulee Kreikan sanasta ekstasis, joka voidaan myös ymmärtää sanan tarssi, eli jotakin horroksen tapaista, jossa ympäröivä maailma jää pois, vaikkapa näyn ajaksi.

        Ei siis ole kyse mistään häpeällisestä hurmahenkisyydestä, tai estottomasta tunnepalosta, jota saamme joiltakin videoilta seurata, kun nämä ihmiset sellaiseen intoutuvat.

        Muistakaa nyt tämä, että Jumala on pyhä, ja kaikki seurakunnan toiminta tulee olla myös pyhää.

        Tässä vielä linkki, josta voitte käydä itse tutkimassa erästä niin sanottua kreikan kiellistä alkukirjoitusta, jossa tuo hurmos sana mainitaan.

        http://biblehub.com/interlinear/acts/10-10.htm

        Mitens katsoisit Johanneksen ilmestystä.
        Varmaan Ilmestyskirja on harhaa, sillä Johannes- hän taisi olla määritelmäsi mukaan hurmoksessa.

        4 Johannes tervehtii Aasian maakunnan seitsemää seurakuntaa.

        Toivon Jumalan antavan teille armoa ja rauhaa häneltä, joka totisesti on, joka oli ja joka tuleva on ja niiltä seitsemältä Hengeltä, jotka ovat hänen valtaistuimensa edessä 5 ja Jeesukselta Kristukselta, uskolliselta todistajalta, joka on esikoisena herätetty kuolleista ja on maailman kuninkaiden Hallitsija. Kristukselle, joka rakastaa meitä ja vuodatti verensä lunastaakseen meidät synneistämme

        10 Herran päivänä Henki valtasi minut. Silloin kuulin takanani jylisevän äänen niin kuin pasuunan äänen, 11 joka sanoi: ”Kirjoita se, mitä näet ja lähetä kirja edelleen seitsemälle seurakunnalle: Efesokseen, Smyrnaan, Pergamoniin, Tyatiraan, Sardekseen, Filadelfiaan ja Laodikeaan.”

        12 Minä käännyin nähdäkseni, kuka minulle puhui. Kääntyessäni näin seitsemän kultaista lampunjalkaa. 13 Niiden seitsemän lampunjalan keskellä näin jonkun, joka muistutti ihmistä, puettuna nilkkoihin asti ulottuvaan viittaan ja hän oli vyötetty rinnan kohdalta kultaisella vyöllä. 14 Hänen päänsä hiukset olivat valkoiset niin kuin valkoinen villa tai lumi ja hänen silmänsä muistuttivat tulen liekkejä. 15 Hänen jalkansa muistuttivat sulatusuunissa olevaa hehkuvaa kultaa ja hänen äänensä oli kuin vesiputouksen pauhu. 16 Hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä ja hänen suustaan tuli ulos kaksiteräinen, terävä miekka. Hänen kasvonsa loistivat kuin koko kirkkaudessa loistava aurinko.


      • hurmostalisää

        4:1 Tämän jälkeen minä näin taivaassa pääportin olevan auki ja kuulin saman äänen, jonka olin kuullut edellisellä kerralla ja joka oli kuin pasuunan ääni. Se sanoi minulle: ”Nouse tänne ylös! Minä näytän sinulle, mitä tulee tämän jälkeen tapahtumaan.”

        2 Silloin Henki valtasi minut välittömästi ja minä näin taivaassa valtaistuimen ja valtaistuimella istui joku. 3 Istuja oli näöltään kuin kimalteleva jaspis ja sardion kivi, jotka ovat hyvin kallisarvoisia kiviä. Valtaistuinta ympäröi sateenkaaren kaltainen valaistu kaari, joka loisti kuin smaragdi. 4 Valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentäneljä muuta valtaistuinta kaaren muodossa ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentäneljä vanhinta puettuina valkeisiin vaatteisiin ja heillä oli kultaseppele päässään. 5 Valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosenjyrinää ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, toisin sanoen Jumalan seitsemän Hengen liekit. 6 Valtaistuimen edessä levittäytyi myös ikään kuin lasinen meri, muistuttaen kristallia.

        Keskellä olevan valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, jotka olivat silmiä täynnä edestä ja takaa. 7 Ensimmäinen olento muistutti leijonaa, toinen oli nuoren härän näköinen, kolmas ikään kuin ihmisolento ja neljäs olento muistutti lentävää kotkaa. 8 Jokaisella neljällä olennolla oli kuusi siipeä, jotka olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Neljä olentoa sanoivat taukoamatta yötä päivää:
        ”Pyhä, pyhä, pyhä on Herra, kaikkivaltias Jumala.
        Hän, joka totisesti oli, joka on ja joka tuleva on.”
        9 Aina kun neljä olentoa ylistävät, palvovat ja kiittävät häntä, joka istuu valtaistuimellaan ja elää iankaikkisesta iankaikkiseen, 10 lankeavat kaksikymmentäneljä vanhinta hänen eteensä, joka valtaistuimella istuu ja palvovat häntä, joka elää iankaikkisesta iankaikkiseen ja he laskevat seppeleensä valtaistuimen eteen ja sanovat:
        11 ”Herra meidän Jumalamme.
        Sinä olet arvollinen saamaan
        ylistyksen, kunnian ja vallan,
        sillä sinä olet luonut kaiken,
        tahtosi mukaan sinä annoit niille voiman ja elämän.”


      • hurmostalisää kirjoitti:

        4:1 Tämän jälkeen minä näin taivaassa pääportin olevan auki ja kuulin saman äänen, jonka olin kuullut edellisellä kerralla ja joka oli kuin pasuunan ääni. Se sanoi minulle: ”Nouse tänne ylös! Minä näytän sinulle, mitä tulee tämän jälkeen tapahtumaan.”

        2 Silloin Henki valtasi minut välittömästi ja minä näin taivaassa valtaistuimen ja valtaistuimella istui joku. 3 Istuja oli näöltään kuin kimalteleva jaspis ja sardion kivi, jotka ovat hyvin kallisarvoisia kiviä. Valtaistuinta ympäröi sateenkaaren kaltainen valaistu kaari, joka loisti kuin smaragdi. 4 Valtaistuimen ympärillä oli kaksikymmentäneljä muuta valtaistuinta kaaren muodossa ja niillä valtaistuimilla istui kaksikymmentäneljä vanhinta puettuina valkeisiin vaatteisiin ja heillä oli kultaseppele päässään. 5 Valtaistuimesta lähti salamoita ja ääniä ja ukkosenjyrinää ja valtaistuimen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, toisin sanoen Jumalan seitsemän Hengen liekit. 6 Valtaistuimen edessä levittäytyi myös ikään kuin lasinen meri, muistuttaen kristallia.

        Keskellä olevan valtaistuimen ympärillä oli neljä olentoa, jotka olivat silmiä täynnä edestä ja takaa. 7 Ensimmäinen olento muistutti leijonaa, toinen oli nuoren härän näköinen, kolmas ikään kuin ihmisolento ja neljäs olento muistutti lentävää kotkaa. 8 Jokaisella neljällä olennolla oli kuusi siipeä, jotka olivat yltympäri ja sisältä silmiä täynnä. Neljä olentoa sanoivat taukoamatta yötä päivää:
        ”Pyhä, pyhä, pyhä on Herra, kaikkivaltias Jumala.
        Hän, joka totisesti oli, joka on ja joka tuleva on.”
        9 Aina kun neljä olentoa ylistävät, palvovat ja kiittävät häntä, joka istuu valtaistuimellaan ja elää iankaikkisesta iankaikkiseen, 10 lankeavat kaksikymmentäneljä vanhinta hänen eteensä, joka valtaistuimella istuu ja palvovat häntä, joka elää iankaikkisesta iankaikkiseen ja he laskevat seppeleensä valtaistuimen eteen ja sanovat:
        11 ”Herra meidän Jumalamme.
        Sinä olet arvollinen saamaan
        ylistyksen, kunnian ja vallan,
        sillä sinä olet luonut kaiken,
        tahtosi mukaan sinä annoit niille voiman ja elämän.”

        Tuossa Raamatun kohdasse ei ole mitään häpeällistä, kuten teidän lahkoulussanne on, joten älkää verratko pyhää, siihen omaan toimintaanne, mitä jopa itse häpeätte ja pidätte kiusallisena.


    • S.A

      Sepä se onkin, kun ihminen alkaa järjellään arvioimaan, mikä on hurmahenkisyyttä ja mikä ei...

      Suomalainen iloton vakavuus olisi herkästi pitänyt KAIKKEA Raamatun ajan Jumalan Hengen työtä hurmahenkisyytenä! Suomalainen järkiperäinen (=lihallinen, ihmismiele mukainen) kristillisyys olisi pitänyt kaikkea Pyhän Hengen työtä ihmisen kautta hurmahenkisyytenä.

      Ja edelleenkin on niitä, jotka pitävät Jumalan Hengen nykyään tapahtuvaa työtä hurmahenkisyytenä, koska heidän JÄRKENSÄ on heidän mielestään suurempi kuin Jumala. He luulevat, että heidän syntiseen luontoonsa kuuluva järki pystyy arvioimaan sitä, mikä on raitista ja mikä ei.

      Voi ihmisen ylpeyttä!

    • sielläseluuraa

      lutterin systeemissä ei ole paljoa Hengen voimaa eikä tarvitse pelätä sitä niinsaniottua hurmahenkisyyttä jolle määrittelylle ei ole tosin mitään määrittelyä vaan jokainen lakasee sillä luudalla omia jalkojaan miten lystää!

      Lutterilla tosin oli omat hurmansa jotka hän sai uskovia polttaessaan ihan samoin kuin keisari Nero valaistessaan puutarharyyppäjäisiään pystyssä soihtuina poltettavilla uskovilla, sama oli henki ja on edelleen.

    • Karismaattisuus ei ole pyhää.

      Kun katsoo joitakin videoita joita, internetissä jaetaan Helluntaherätyksestä, niin itseäni etoo, enkä voi ymmärtää, että miksi kukaan hengellinen haluaa olla osallisena siihen.

      Niitä katsoessa huomaa voimakkaan iljettävän viettelyksen nousevan sydämeen, jonka jokaisen hengellisen ihmisen tulisi osata torja, vaan lihallinen ei, sitä torju, sillä lihallinen ihminen rakastaa sen kaltasita viettelystä, joka ei ole Jumalasta, mutta voi tuntua hyvältä aikansa, mutta eksyttää ihmisen, joka seurailee sokaesti kaikkea mikä vain tuntuu kivalta.

      Pahuus se ihmisä viettelee, pois Jumalasta. Ei Jumala ketään viettele.

      Jättäkää tuolaiset häpelliset lahkot.

      • Ja lisättäköön vielä, että toiset videotallenteet ovat vain pelkästään kamaa katsotavaa karismaattisista ja helluntaiherätyksestä.

        En edes halua niitä julkaista täällä.

        Jättäkää tuollainen häpellinen lahkoilu, ja kasvaa oikeaan pyhään Jumalan ja Herran tuntemiseen.

        Ei kukaan tarvitse tuon kaltaista yhteisö, jotta pääsisi lähemmäksi Jumalaa, vaan toisin päin siinä tulee enneminkin käymään, että orastava usko turmeltuu kaiken maailman eksytyksen tuulia seuraillessa.


      • etootosiaan

        " että miksi kukaan hengellinen haluaa olla osallisena siihen."

        Pysy mikko siellä yhdenmiehen pömpelissäsi, kun et muusta ymmärrä.Jokainen on tilivelvollinen Jumalalla ja rakkikoiria tännekään palstalle ei tarvita lisää, edes uskonnonnimissä.


      • etootosiaan kirjoitti:

        " että miksi kukaan hengellinen haluaa olla osallisena siihen."

        Pysy mikko siellä yhdenmiehen pömpelissäsi, kun et muusta ymmärrä.Jokainen on tilivelvollinen Jumalalla ja rakkikoiria tännekään palstalle ei tarvita lisää, edes uskonnonnimissä.

        Totuus on se, että ei teillä ole edes nyt mitään millä pulustaa iteänne, ja vielä vähemmän Herran edessä.

        Jätäkää häpeälliset lahkot.


      • piste
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Totuus on se, että ei teillä ole edes nyt mitään millä pulustaa iteänne, ja vielä vähemmän Herran edessä.

        Jätäkää häpeälliset lahkot.

        Puhu vain itsestäsi. ÄLÄKÄ HAUKU MUITA! Pyhittynyt uskova ei niin tee.


      • piste kirjoitti:

        Puhu vain itsestäsi. ÄLÄKÄ HAUKU MUITA! Pyhittynyt uskova ei niin tee.

        Totuutta te ette kestä ja siitä tässäkin on kyse.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6059
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      519
      3709
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      186
      3550
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2754
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2489
    6. 283
      2182
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      108
      1480
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1210
    Aihe