Luovuin uskosta. En kuulunut mihinkään heratysliikkeeseen, mutta kävin eri herätysliikkeiden kokouksissa. Uskoni kolmiyhteiseen Jumalaan oli aitoa ja koin uudestisyntymisen.
Vuosien uskossaolon jälkeen sairastuin psyykkisesti. Näin näkyjä ja kuulin ääniä. Kokouksissa minusta ajettiin ulos riivaajia. Olin täysin sekaisin, eikä tämä riivaajien ulosajo helpottanut tilannetta. Jouduin mielisairaalaan vastentahtoani. Aluksi minua lääkittiin vastentahtoisesti injektio -lääkkeillä ja sittemmin tableteilla. Tällä hetkellä syön risperdal -merkkistä psyykenlääkettä ja äänet/näyt ovat olleet vuosia poissa.
Kävin kovan prosessin, enää EN USKO KRISTINUSKON OPETTAMAAN JUMALAAN!
Luovuin uskosta
114
5776
Vastaukset
- jusa62
Olen iloinen puolestasi, että sait avun sairauteesi.
Surullinen, että luovuit uskostasi.
Kukaan meistä ei ole täydellinen.
Olen pahoillani, että jotkut ovat laittaneet sairautesi riivaajien piikkiin. - Masa
Miksi sinulle on niin tärkeätä kirjoittaa asiasta juuri täällä, vaikka et usko kertomasi mukaan edes kristinuskon opettamaan Jumalaan?
Ristiriitaisuuttasi ihmettelevä:
Masa- Luopio
Olen viettänyt elämästäni todella suuren osan helluntaiseurakunnan kokouksissa ja tilaisuuksissa. Joku voi saada tarinastani apua ja ymmärrystä, siksi kirjoitin. Ymmärrän teitä ketkä uskotte, se on vaan niin petollista. Sinänsä hyviä asioita, arvoja, ajatuksia jne. Mutta kenellä on se henki? Ymmärrän nyt, että kaikki hengellinen kokeminen on psyykeestä lähtöisin. Enkä ajattele pelkästään sairauteni kannalta, vaan yleensä.
- Pakana(F)
Luopio kirjoitti:
Olen viettänyt elämästäni todella suuren osan helluntaiseurakunnan kokouksissa ja tilaisuuksissa. Joku voi saada tarinastani apua ja ymmärrystä, siksi kirjoitin. Ymmärrän teitä ketkä uskotte, se on vaan niin petollista. Sinänsä hyviä asioita, arvoja, ajatuksia jne. Mutta kenellä on se henki? Ymmärrän nyt, että kaikki hengellinen kokeminen on psyykeestä lähtöisin. Enkä ajattele pelkästään sairauteni kannalta, vaan yleensä.
"Ymmärrän nyt, että kaikki hengellinen kokeminen on psyykeestä lähtöisin. Enkä ajattele pelkästään sairauteni kannalta, vaan yleensä. "
...
Kirjoituksesi perusteella olet huomattavasti terveempi kuin monikaan uskovainen jota ei virallisesti ole luokiteltu sairaaksi.
Hellarit ovat hyvin taipuvaisia ajamaan demonisia henkiä pois mieleltään sairastuneista, ihmisistä, jotka näkevät ja kuulevat harhoja. Oot tehnyt viisaasti kun olet irrottautunut niistä piireistä. Oot matkalla kohti terveyttä.
Tsemppiä!
=) - ei oo
Luopio kirjoitti:
Ei hengellinen kokeminen ole psyykestä.
Hengellinen kokeminen on peräisin kahdesta lähteestä, joko Jumalasta tai Saatanasta.
Eihän se olisi hengellistä kokemista, jos se olisi ihmisen lihasta. Lihan alueeseen kuuluu sielu, mieli (psyyke) ja ruumis.
Hengellinen ja lihallinen eivät yhdy, vain ihminen , joka ei pidä itseään ja ajatuksiaan kurissa tai ei ymmärrä tätä, voi nämä mielessään sekoittaa. - ...hengellinen...
ei oo kirjoitti:
Ei hengellinen kokeminen ole psyykestä.
Hengellinen kokeminen on peräisin kahdesta lähteestä, joko Jumalasta tai Saatanasta.
Eihän se olisi hengellistä kokemista, jos se olisi ihmisen lihasta. Lihan alueeseen kuuluu sielu, mieli (psyyke) ja ruumis.
Hengellinen ja lihallinen eivät yhdy, vain ihminen , joka ei pidä itseään ja ajatuksiaan kurissa tai ei ymmärrä tätä, voi nämä mielessään sekoittaa....ja lihallinen yhtyivät ainakin Neitsyt Marian tapauksessa.
- juup
...hengellinen... kirjoitti:
...ja lihallinen yhtyivät ainakin Neitsyt Marian tapauksessa.
Niin tietysti siinä merkityksessä, että Pyhä Henki pisti Jeesuksen alulle. Mutta tiedäthän sen, että sikiöllä ja äidillä on eri verenkierto, eli heidän verensä ei sekoitu. Muutenhan kaikilla lapsilla olisi äitinsä veriryhmä, mutta nyt näin ei ole.
- "netti pastori"
Tuo mitä kerroit riivaajien poisajamisesta on ikäväön yleistä ja monet sairaudet kuin esim masennus pyritään "demonisoimaan". Sanoi uudestisyntyneesi, tämä jo riittää todistamaan ettei sinussa olisi voinut olla riivaajia. Jeesus ei jaa sydäntä riivaajien kanssa.
Jos pystyt asiasta puhumaan niin saisiko kysyä tapahtuiko ennen sairastumistasi mitään poikkeavaa ts osaisto kertoa mikä tämän sairauden laukaisi. Sanoit kuulleesi ääniä ja nähneesi näkyjä, millaisia. Käsivätkö nämä äänet sinua tekemään jotain jne.
Ymmärrän kyllä jos et halua vastata- Luopio
Olen sinut tämän asian kanssa. Sekä suhteessa sairauteeni, että suhtautumiseeni uskontoihin.
Ennen sairastumistani vaihdoin paikkakuntaa (lähdin opiskelemaan). Mielestäni tämä elämän stressitilanne laukaisi sairauden. Minulla on ollut alttius sairastua, sillä suvussani esiintyy kyseistä sairautta.
ÄÄnet olivat lähinnä "tapa itsesi" -osastoa. näyissä näin epämääräisiä ihmisen hahmoja. Todella pelottavia ja aidon tuntuisia.
Ollessani sairaalassa otin yhteyttä sairaalapastoriin. Elin ristiriitaisia hetkiä uskooni liityen. Sairaalapastori kertoi, etten ole ensimmäinen joka tulee puhumaan vastaavista kokemuksista. Hänkin sanoi, että "miten joku/jotkut voivat vielä 2000 -luvulla ajatella että psyykkiset oireet ovat riivaajien aiheuttamia. Hänen mukaansa raamatun esimerkit, jotka viittaavat selvästi psyykkisiin oireisiin tulevat siitä, kun silloin ei ole ollut tietämystä psyykkisistä sairauksista. Eri uskomusten mukaan nämä ihmiset ovat olleet noitia, poppaukkoja, riivattuja, jumalan rankaisemia jne.
Tässäkin asiassa huomasin miten raamattu on ihmisten kirjoittama vailla jumalallista salaisuutta. - "netti pastori"
Luopio kirjoitti:
Olen sinut tämän asian kanssa. Sekä suhteessa sairauteeni, että suhtautumiseeni uskontoihin.
Ennen sairastumistani vaihdoin paikkakuntaa (lähdin opiskelemaan). Mielestäni tämä elämän stressitilanne laukaisi sairauden. Minulla on ollut alttius sairastua, sillä suvussani esiintyy kyseistä sairautta.
ÄÄnet olivat lähinnä "tapa itsesi" -osastoa. näyissä näin epämääräisiä ihmisen hahmoja. Todella pelottavia ja aidon tuntuisia.
Ollessani sairaalassa otin yhteyttä sairaalapastoriin. Elin ristiriitaisia hetkiä uskooni liityen. Sairaalapastori kertoi, etten ole ensimmäinen joka tulee puhumaan vastaavista kokemuksista. Hänkin sanoi, että "miten joku/jotkut voivat vielä 2000 -luvulla ajatella että psyykkiset oireet ovat riivaajien aiheuttamia. Hänen mukaansa raamatun esimerkit, jotka viittaavat selvästi psyykkisiin oireisiin tulevat siitä, kun silloin ei ole ollut tietämystä psyykkisistä sairauksista. Eri uskomusten mukaan nämä ihmiset ovat olleet noitia, poppaukkoja, riivattuja, jumalan rankaisemia jne.
Tässäkin asiassa huomasin miten raamattu on ihmisten kirjoittama vailla jumalallista salaisuutta.Kauheita kokemuksia ei voi muuta sanoa. Onneksi olet tervehtynyt.
Anteeksi inttämiseni mutta saisiko kysyä että oliko tämä paikkakunnanvaihto ainut isompi asia mitä tapahtui. Minun on meinaan vaikea uskoa että Jeesus sallisi puhdistamalleen ja pelastamalleen ihmiselle tällaisi ääniä jotka kehottavat tappamaan itsensä. En vaikka suvussa olisikin kyseistä sairautta.
Olit siis sairastumis hetkelläsi vahvasti uskossa lähdit opiskelemaan. Miten koitit hoitaa stressiä miten se ilmeni. - salla
Luopio kirjoitti:
Tässäkin asiassa huomasin miten raamattu on ihmisten kirjoittama vailla jumalallista salaisuutta.olen pahoillani,että olet joutunut kokemaan seurakunnassa sinua vahingoittavia asioita..ihmiset monesti menevätkin harhaan ja tekevät pahaa toisilleen,se johtuu juuri siitä,että ihminen on syntiinlangennut olento.
itse olen taas saanut parantua masennuksesta Jeesuksen ansiosta. Olin masentunut ja burn outissa,kun pyysin Jumalaa auttamaan,antamaan mulle uskon ja synnit anteeksi. Sillä hetkellä masennus lähti ja tulin uskoon.
Elämäni on täysin erilaista nykyään. olen saanut sisäisen rauhan Jumalalta ja elän paljon terveellisempää ja tasapainoisempaa elämää kuin ennen uskoon tuloa. olen myös löytänyt karismaattisesta seurakunnasta läheisiä ystäviä ja saanut kokea seurakunnan kokouksissa Jumalan rakkautta. hän on parantanut sisäisiä haavojani.
toivoisin,että rukoilisit itse Jeesusta näyttämään sulle totuuden. Ihmiset tekevät pahaa toisilleen,ei Jumala. valitettavasti ihmisen vapaan tahdon mukana on tullut myös taipumus tehdä pahaa lähimmäiselle..
en tiedä tarkemmin,mitä seurakunnassasi tapahtui,mutta ymmärrän hyvin,että kun olisit tarvinnut apua sairauteesi,etkä sitä saanut eikä sitä ymmärretty,niin saatat kokea,että kaikki uskovaiset ajattelevat,että jotkut demonien pois ajamiset ovat oikea keino tuossa tilanteessa.
todellisuudessa uskova ihminen ei voi olla riivattu. Pyhä Henki ja paha henki eivät voi asua samassa sydämmessä.
Tiedän,että Jeesus haluaa pitää susta kiinni eikä tuomitse millään tavalla sinua. Hän näkee myös sen,miten mahdollisesti muut ihmiset ovat sinua loukanneet.. ajattelen niin,että tuomio pahoista teoista kuuluu Jumalalle,ei meille. itsekin olen joutunut/saanut antaa anteeksi koulukiusaajilleni vuosien takaisia asioita,ja sitä kautta parantunut sisäisesti. anteeksi anto ei toki ole helppoa,vaan tosi vaikeaa,mutta tein tahdon ratkaisun. tunnetasolle anteeksianto tulee perästä. sen kuitenkin huomasin,että anteeksiantamisen jälkeen en enää kokenut kuristavaa vihaa kiusaajiani kohtaan,vaan pystyin jopa tuntemaan heitä kohtaan myötätuntoa. En koe enää olevani uhri vaan vapaa.
"Siion sanoo:HErra on minut hylännyt,Jumalani minut unohtanut!-Unohtaako äiti rintalapsensa, unohtaisiko hoivata kohtunsa hedelmää?
Vaikka unohtaisi,minä en sinua unohda.
Käsieni ihoon minä olen sinut piirtänyt, ja niin sinun muurisi ovat aina silmieni edessä.
Jo rientävät rakentajasi tänne, sinun repijäsi ja raastajasi pakenevat pois.
Katsahda ympärillesi Siion,niin näet.
Jesajan kirja 49:14-18 - Luopio
"netti pastori" kirjoitti:
Kauheita kokemuksia ei voi muuta sanoa. Onneksi olet tervehtynyt.
Anteeksi inttämiseni mutta saisiko kysyä että oliko tämä paikkakunnanvaihto ainut isompi asia mitä tapahtui. Minun on meinaan vaikea uskoa että Jeesus sallisi puhdistamalleen ja pelastamalleen ihmiselle tällaisi ääniä jotka kehottavat tappamaan itsensä. En vaikka suvussa olisikin kyseistä sairautta.
Olit siis sairastumis hetkelläsi vahvasti uskossa lähdit opiskelemaan. Miten koitit hoitaa stressiä miten se ilmeni.En keksi muuta merkittävää muutosta kuin paikkakunnan vaihto ja opiskelun aloittaminen.
Olin vahvasti uskossa. Koitin pitää itseäni kiinni harrastuksissa, uskossa, arkielämässä... ei mitään ihmeellistä, tavallista uskovan elämää yritin viettää. Sairastumiseni ja siihen liittyvät kokemukset saivat minut miettimään asioita eri näkökulmasta. Jälkeenpäin olen kuullut, että en ollut aidossa uskossa, aidosti uudestisyntynyt jne.
Jos tälläinen Jumala olisi olemassa niin hän olisi nähnyt tuhennet rukoukseni kun itkin yöt ja päivät. En pystynyt enää luottamaan ihmisiin vaan odotin, että jumala jotenkin konkreettisesti auttaisi minua. Apua ei tullut, sain sen mielisairaalasta.. Ironista, mutta totta. olen tavattoman kiitollinen hoidosta ja etenkin sairaalan pastorille. Vaikka en ymmärrä ns. maallistunutta ev.lut. kirkoa, mutta sieltä sain avun. se oli minulle silloin tärkeintä.
Mielestäni ev.lut. kirkko on juuri siksi maallistunut, koska raamattu ei kestä 2000-luvun päivänvaloa. - Luopio
salla kirjoitti:
olen pahoillani,että olet joutunut kokemaan seurakunnassa sinua vahingoittavia asioita..ihmiset monesti menevätkin harhaan ja tekevät pahaa toisilleen,se johtuu juuri siitä,että ihminen on syntiinlangennut olento.
itse olen taas saanut parantua masennuksesta Jeesuksen ansiosta. Olin masentunut ja burn outissa,kun pyysin Jumalaa auttamaan,antamaan mulle uskon ja synnit anteeksi. Sillä hetkellä masennus lähti ja tulin uskoon.
Elämäni on täysin erilaista nykyään. olen saanut sisäisen rauhan Jumalalta ja elän paljon terveellisempää ja tasapainoisempaa elämää kuin ennen uskoon tuloa. olen myös löytänyt karismaattisesta seurakunnasta läheisiä ystäviä ja saanut kokea seurakunnan kokouksissa Jumalan rakkautta. hän on parantanut sisäisiä haavojani.
toivoisin,että rukoilisit itse Jeesusta näyttämään sulle totuuden. Ihmiset tekevät pahaa toisilleen,ei Jumala. valitettavasti ihmisen vapaan tahdon mukana on tullut myös taipumus tehdä pahaa lähimmäiselle..
en tiedä tarkemmin,mitä seurakunnassasi tapahtui,mutta ymmärrän hyvin,että kun olisit tarvinnut apua sairauteesi,etkä sitä saanut eikä sitä ymmärretty,niin saatat kokea,että kaikki uskovaiset ajattelevat,että jotkut demonien pois ajamiset ovat oikea keino tuossa tilanteessa.
todellisuudessa uskova ihminen ei voi olla riivattu. Pyhä Henki ja paha henki eivät voi asua samassa sydämmessä.
Tiedän,että Jeesus haluaa pitää susta kiinni eikä tuomitse millään tavalla sinua. Hän näkee myös sen,miten mahdollisesti muut ihmiset ovat sinua loukanneet.. ajattelen niin,että tuomio pahoista teoista kuuluu Jumalalle,ei meille. itsekin olen joutunut/saanut antaa anteeksi koulukiusaajilleni vuosien takaisia asioita,ja sitä kautta parantunut sisäisesti. anteeksi anto ei toki ole helppoa,vaan tosi vaikeaa,mutta tein tahdon ratkaisun. tunnetasolle anteeksianto tulee perästä. sen kuitenkin huomasin,että anteeksiantamisen jälkeen en enää kokenut kuristavaa vihaa kiusaajiani kohtaan,vaan pystyin jopa tuntemaan heitä kohtaan myötätuntoa. En koe enää olevani uhri vaan vapaa.
"Siion sanoo:HErra on minut hylännyt,Jumalani minut unohtanut!-Unohtaako äiti rintalapsensa, unohtaisiko hoivata kohtunsa hedelmää?
Käsieni ihoon minä olen sinut piirtänyt, ja niin sinun muurisi ovat aina silmieni edessä.
Jesajan kirja 49:14-18Masennusta ja psykoosia ei voi verrata keskenään. Ymmärrän, että uskosta voi löytyä apu masennukseen. Apu voi kyllä löytyä muualtakin. Harrastuksista, lääkkeistä, ystävistä, filosofiasta jne.
- "netti pastori"
Luopio kirjoitti:
En keksi muuta merkittävää muutosta kuin paikkakunnan vaihto ja opiskelun aloittaminen.
Olin vahvasti uskossa. Koitin pitää itseäni kiinni harrastuksissa, uskossa, arkielämässä... ei mitään ihmeellistä, tavallista uskovan elämää yritin viettää. Sairastumiseni ja siihen liittyvät kokemukset saivat minut miettimään asioita eri näkökulmasta. Jälkeenpäin olen kuullut, että en ollut aidossa uskossa, aidosti uudestisyntynyt jne.
Jos tälläinen Jumala olisi olemassa niin hän olisi nähnyt tuhennet rukoukseni kun itkin yöt ja päivät. En pystynyt enää luottamaan ihmisiin vaan odotin, että jumala jotenkin konkreettisesti auttaisi minua. Apua ei tullut, sain sen mielisairaalasta.. Ironista, mutta totta. olen tavattoman kiitollinen hoidosta ja etenkin sairaalan pastorille. Vaikka en ymmärrä ns. maallistunutta ev.lut. kirkoa, mutta sieltä sain avun. se oli minulle silloin tärkeintä.
Mielestäni ev.lut. kirkko on juuri siksi maallistunut, koska raamattu ei kestä 2000-luvun päivänvaloa.Nuita jotka uskoasi epäilivät ei tarvitse uskoa. Monet sanovat ihmiselle ettei usko ole aitoa jos ei parannu tms. He ovat harhassa.
Oletko ajatellut että Jostain syystä Jumala halusi parantaa sinut mielisairaalan ja lääkkkeitten kautta, Jumala voi parantaa niin monella eri tavalla.
Monesti Jumala laittaa meidät käymään raskaita vaiheita elämässämme esim oppiaksemme tai kyetäksemme luopumaan jostain. Me emme aina kaikkea ymmärrä.
Vaikka en minäkään ymmärrä miksi Jumala olisi sallinut sinun kuulla ääniä jotka kehottavat itsensä tappamaan niin se ei tarkoita etteikö Jumalalla olisi siihen syynsä ollut. Monesti kun Jumala luo jotain uutta tai valmistaa ihmistä johonkin esim työhönsä Häne koettelee ja vie läpi tulen tehdäkseen ihmisestä itselleen aseen jotakin tehtävää varten. Näin on moni todistanut ja saanut sen itsekkin kokea.
Kaikkea emme voi käsittää mutta sen tiedän että kaikki kääntyy parhaaksi niille jtka Jumalaa rakastavat. - Luopio
Nuita jotka uskoasi epäilivät ei tarvitse uskoa. Monet sanovat ihmiselle ettei usko ole aitoa jos ei parannu tms. He ovat harhassa.
Oletko ajatellut että Jostain syystä Jumala halusi parantaa sinut mielisairaalan ja lääkkkeitten kautta, Jumala voi parantaa niin monella eri tavalla.
Monesti Jumala laittaa meidät käymään raskaita vaiheita elämässämme esim oppiaksemme tai kyetäksemme luopumaan jostain. Me emme aina kaikkea ymmärrä.
Vaikka en minäkään ymmärrä miksi Jumala olisi sallinut sinun kuulla ääniä jotka kehottavat itsensä tappamaan niin se ei tarkoita etteikö Jumalalla olisi siihen syynsä ollut. Monesti kun Jumala luo jotain uutta tai valmistaa ihmistä johonkin esim työhönsä Häne koettelee ja vie läpi tulen tehdäkseen ihmisestä itselleen aseen jotakin tehtävää varten. Näin on moni todistanut ja saanut sen itsekkin kokea.
Kaikkea emme voi käsittää mutta sen tiedän että kaikki kääntyy parhaaksi niille jtka Jumalaa rakastavat.Olen käynyt läpi tuon em. ajatuskuvion tuhansia kertoja. Tämä ei mielestäni selvittänyt asioita.
Loppujen lopuksi kaikki "järjettömät" asiat päätyvät samaan: Usko vaan, Jumalan tiet ovat tutkimattomat. Miksi Jumala loi sitten järjen, jolla en näitä asioita enää ymmärrä?
"Kaikkea emme voi käsittää mutta sen tiedän että kaikki kääntyy parhaaksi niille jtka Jumalaa rakastavat"
- Tiedät vai uskot? - "netti pastori"
Luopio kirjoitti:
Olen käynyt läpi tuon em. ajatuskuvion tuhansia kertoja. Tämä ei mielestäni selvittänyt asioita.
Loppujen lopuksi kaikki "järjettömät" asiat päätyvät samaan: Usko vaan, Jumalan tiet ovat tutkimattomat. Miksi Jumala loi sitten järjen, jolla en näitä asioita enää ymmärrä?
"Kaikkea emme voi käsittää mutta sen tiedän että kaikki kääntyy parhaaksi niille jtka Jumalaa rakastavat"
- Tiedät vai uskot?Ehkä Järki annettiin muihin asioihin kuin uskoon. Uskoa ei voi tieteellä eikä järjellä selittää tai todistaa.
Tiedän sen kokemuksesta. Niin kovia olen kanssa ja joudun edelleen kokemaan(tosinerilaisa kuin sinun) mutta kaikesta on Jumalaminut pelastanut ja auttanut ylös. Tämä ei aina tapahdu nopeasti vaan pikku hiljaa tosin joskus apu on tullut välittömästi.
Uskon sen koska Jumala on sen luvannut enkä ole joutunut koskaan pettymään en edes silloin kun itse olen ollut uskoton, silloinkin Jumala on ollut uskollinen koska itseänsä Häne ei kieltää saata.
Minä uskon että kaikki ne pahatkin asiat on minulle hyväksi ja kasvattavat minua Jeesuksen kaltaisuuteen.
On minullakin ollut muutama kerta kun olen ollut luopumassa uskosta kovien tuskien alla mutta silloinkin Jumalan lupaus että meitä ei sallita kiusata yli voimiemme piti paikkanssa.
Monesti käy niinkin että kun huudamme apua ja juuri kun menetämme toivomme ja lankeamme on apu siinä. Usko on luottamista Jumalan lupauksiin. Silloin varsinkin ja konkreettisesti kun menetämme ns armon tuntemisen eikä meillä ole kuin raamatun sana sen vakuudeksi että Jumala kuulee eikä Hylkää. Se on uskoa.
Muistele kuinka Jeesusristillä ollessan menetti yhteyden isään ja tunsi vain Jumalan vihan koska hän riippui siinä meidän synnit harteillaan. Koko elämänsä Jeesus oli elänyt Isän yhteydessä mutta yhhtä äkkiä tuota yhteyttä ei ollutkaan. Jeesus joutui vain uskomaan ja varmasti saatana oli kuiskimassa Jeesukselle kuinka Isä on hänet hyljännyt ja käski ehkä kiroamaan Jumalaa. Onneksi Jeesuksen usko kesti. - Pakana(F)
Kauheita kokemuksia ei voi muuta sanoa. Onneksi olet tervehtynyt.
Olit siis sairastumis hetkelläsi vahvasti uskossa lähdit opiskelemaan. Miten koitit hoitaa stressiä miten se ilmeni....oikein hyvä esimerkki taas tästä helluntailaisten kierosta tavasta toimia ja harjoittaa tätä hengellistä väkivaltaa:
Ensin ollaan pahoillaan, surkutellaan ja kuhistellaan että "onpas kauheeta kun "ne-jotkut-muut-uskovaiset-ja-seurakunnat-siellä-jossain" toimivat ihan "väärin" mieleltään sairaiden kohdalla ja ajavat henkiä pois yms..." ja "en MINÄ mitää sellaista tee...! Pois se minusta ja mun seurakunnastani!"
Ja jo heti seuraavassa hetkessä alat vihjailemaan että:
...
"Minun on meinaan vaikea uskoa että Jeesus sallisi puhdistamalleen ja pelastamalleen ihmiselle tällaisi ääniä jotka kehottavat tappamaan itsensä"
...
jossa selvästi vihjailet, että tämän sairastuneen on tarvinnut tehdä jotakin väärin koska Jumala ei salli mielisairautta pelastamalleen ihmiselle. Sinä siis syyllistät sairastunutta, ja alat heti etsiä hänestä itsestään syytä sille miksi hän on sairastunut.
"oliko tämä paikkakunnanvaihto ainut isompi asia mitä tapahtui."
Eli siis suoraan sanoen: "Tapahtuiko silloin esimerkiksi spiritismin pelaamista, kävitkö ennustajan luona, vai olitko ehkä jonkinlaisten muiden maagikkojen tai vaihtoehtoisten hoitojen kanssa jossakin tekemisissä...jos ne henget olisivat tulleet sitä kautta tähän sairastuneeseen ja aiheuttaneet nuo oireet"
;-)
Jos oikein arvaan haet kierrellen ja kaarrelleen, sekä hyvin lipevästi mielistellen, tarkoitushakuisesti jonkinlaista yhteyttä "henkimaailmaan" tämän sairastuneen menneisyydestä ja sairauden puhkeamisvaiheista, etkö vain? Ja vielä luulet ettei kukaan huomaa. ;-D
Haet siis aivan selvästi sitä yhtä ainoaa "oikeaa" vastausta siihen miksi Luopio sairastui: uskot että nuo äänet OVAT demonisia, etkö vain? Tai ainakin sairaus on mielestäsi rangaistus siitä että Luopion on täytynyt tehdä jotain väärin?
Koska eihän tuollainen sairaus nyt herranenaika ainakaan mistään liiasta altistumisesta kiihkouskovaisuudelle yhdistettynä aivojen välittäjäaineiden toiminnan häiriöihin, voi johtua! Eihän se nyt voi mitenkään olla mahdollista että _uskovaisuudella_ olisi jollut jokin rooli tässä sairastumisprosessissa.
Henkimaailmahan se on joka noi kaikki tuollaiset sairaudet aiheuttavat, eikö vain nettipastori?
Että sä oot läpinäkyvä.
=) - Luopo
Pakana(F) kirjoitti:
...oikein hyvä esimerkki taas tästä helluntailaisten kierosta tavasta toimia ja harjoittaa tätä hengellistä väkivaltaa:
Ensin ollaan pahoillaan, surkutellaan ja kuhistellaan että "onpas kauheeta kun "ne-jotkut-muut-uskovaiset-ja-seurakunnat-siellä-jossain" toimivat ihan "väärin" mieleltään sairaiden kohdalla ja ajavat henkiä pois yms..." ja "en MINÄ mitää sellaista tee...! Pois se minusta ja mun seurakunnastani!"
...
"Minun on meinaan vaikea uskoa että Jeesus sallisi puhdistamalleen ja pelastamalleen ihmiselle tällaisi ääniä jotka kehottavat tappamaan itsensä"
...
jossa selvästi vihjailet, että tämän sairastuneen on tarvinnut tehdä jotakin väärin koska Jumala ei salli mielisairautta pelastamalleen ihmiselle. Sinä siis syyllistät sairastunutta, ja alat heti etsiä hänestä itsestään syytä sille miksi hän on sairastunut.
Eli siis suoraan sanoen: "Tapahtuiko silloin esimerkiksi spiritismin pelaamista, kävitkö ennustajan luona, vai olitko ehkä jonkinlaisten muiden maagikkojen tai vaihtoehtoisten hoitojen kanssa jossakin tekemisissä...jos ne henget olisivat tulleet sitä kautta tähän sairastuneeseen ja aiheuttaneet nuo oireet"
;-)
Jos oikein arvaan haet kierrellen ja kaarrelleen, sekä hyvin lipevästi mielistellen, tarkoitushakuisesti jonkinlaista yhteyttä "henkimaailmaan" tämän sairastuneen menneisyydestä ja sairauden puhkeamisvaiheista, etkö vain? Ja vielä luulet ettei kukaan huomaa. ;-D
Haet siis aivan selvästi sitä yhtä ainoaa "oikeaa" vastausta siihen miksi Luopio sairastui: uskot että nuo äänet OVAT demonisia, etkö vain? Tai ainakin sairaus on mielestäsi rangaistus siitä että Luopion on täytynyt tehdä jotain väärin?
Koska eihän tuollainen sairaus nyt herranenaika ainakaan mistään liiasta altistumisesta kiihkouskovaisuudelle yhdistettynä aivojen välittäjäaineiden toiminnan häiriöihin, voi johtua! Eihän se nyt voi mitenkään olla mahdollista että _uskovaisuudella_ olisi jollut jokin rooli tässä sairastumisprosessissa.
Henkimaailmahan se on joka noi kaikki tuollaiset sairaudet aiheuttavat, eikö vain nettipastori?
Että sä oot läpinäkyvä.
=)Puit juuri sanoiksi sen mitä ajattelin. kiitos siitä. Vaikuttaa että tiedät mistä puhut.
- Luopio
Pakana(F) kirjoitti:
...oikein hyvä esimerkki taas tästä helluntailaisten kierosta tavasta toimia ja harjoittaa tätä hengellistä väkivaltaa:
...
...
;-)
Että sä oot läpinäkyvä.
=)Puit juuri sanoiksi sen mitä ajattelin. kiitos siitä. Vaikuttaa että tiedät mistä puhut.
- "netti pastori"
Pakana(F) kirjoitti:
...
...
;-)
Että sä oot läpinäkyvä.
=)En vihjaa miteään. Sanoin vain että en ymmärrä mutta en minä kaikkia Herran töitä aina ymmärräkkään. Jos olisit lukenut tarkemmin olisit sen huomannut.
Kun nyt mainitsit nuo spiritismit sun muut niin sanon niistä että jos sellaista tekee voi aivan hyvin sairastua siis sairastua esimerkkejä on maailma pullollaan.
Mutta kun kerran luopio ei maininnut mitään tällaisia ja varmasti olisi maininnut jos olisi sellaista tehnyt niin tietysti uskon häntä kun hän sanoo että opiskelu ja paikkakunnanvaihdos olivat ainoat merkittävät tapahtumat ennen sairastumista.
Joten en vihjaile mitään. - Pakana(F)
En vihjaa miteään. Sanoin vain että en ymmärrä mutta en minä kaikkia Herran töitä aina ymmärräkkään. Jos olisit lukenut tarkemmin olisit sen huomannut.
Kun nyt mainitsit nuo spiritismit sun muut niin sanon niistä että jos sellaista tekee voi aivan hyvin sairastua siis sairastua esimerkkejä on maailma pullollaan.
Mutta kun kerran luopio ei maininnut mitään tällaisia ja varmasti olisi maininnut jos olisi sellaista tehnyt niin tietysti uskon häntä kun hän sanoo että opiskelu ja paikkakunnanvaihdos olivat ainoat merkittävät tapahtumat ennen sairastumista.
Joten en vihjaile mitään."En vihjaa miteään."
No etpä! ;-D
"Enmämitäänsellaista on ne tutkimattomia ne herran tiet voi vitsi onpas kello jo paljon täytyykin tästä..."
Lyhyesti; voiko ihminen sitten mielestäsi olla pahan hengen riivaama? Jos voi, niin mistä tiedät kuka on vain psyykkisesti sairas ja kuka riivattu?
Ja jos joku on mielestäsi riivattu, niin onko oikein ajaa hänestä riivaaja ulos Jeesuksen nimessä ja veressä?
Ja jos joku on vain psyykkisesti sairas, niin onko se koskaan henkimaailman aiheuttamaa? - "netti pastori"
Pakana(F) kirjoitti:
"En vihjaa miteään."
No etpä! ;-D
"Enmämitäänsellaista on ne tutkimattomia ne herran tiet voi vitsi onpas kello jo paljon täytyykin tästä..."
Lyhyesti; voiko ihminen sitten mielestäsi olla pahan hengen riivaama? Jos voi, niin mistä tiedät kuka on vain psyykkisesti sairas ja kuka riivattu?
Ja jos joku on mielestäsi riivattu, niin onko oikein ajaa hänestä riivaaja ulos Jeesuksen nimessä ja veressä?
Ja jos joku on vain psyykkisesti sairas, niin onko se koskaan henkimaailman aiheuttamaa?Jumalan uudestisynnyttämä ihminen ei voi olla ellei ala esim tekemään noita edellä mainitsemisia asioita. Uudestisyntymätön toki voi olla mutta sekin vaatii "seurustelua" pahojen voimien kanssa. Mistä tämän erottaa? En ole asiantuntija tässä kysymyksessä mutta jos on todisteita spiritismistä ym sellaisesta tapaus on selvä. Jos haluat tietää asiasta enemmän lue vaikka Niemen Päivin kirjoja joka on entinen saatananpalvoja ja tiettävästi tekee edelleen työtä tällä aralla.
On oikein jos kerran on riivattu.
Jos on psyykkisesti sairas, tarkoitatko masentunut vai vakavampaa esim psykoosia.
Tietämykseni valossa (joka on vähäinen tällä alueella) sanoisin että ei - Pakana(F)
Jumalan uudestisynnyttämä ihminen ei voi olla ellei ala esim tekemään noita edellä mainitsemisia asioita. Uudestisyntymätön toki voi olla mutta sekin vaatii "seurustelua" pahojen voimien kanssa. Mistä tämän erottaa? En ole asiantuntija tässä kysymyksessä mutta jos on todisteita spiritismistä ym sellaisesta tapaus on selvä. Jos haluat tietää asiasta enemmän lue vaikka Niemen Päivin kirjoja joka on entinen saatananpalvoja ja tiettävästi tekee edelleen työtä tällä aralla.
Jos on psyykkisesti sairas, tarkoitatko masentunut vai vakavampaa esim psykoosia.
Tietämykseni valossa (joka on vähäinen tällä alueella) sanoisin että eiTulihan se sieltä. Ei katsos tarvitse kierrellä ja kaarrella kun voi kertoa päänsä sisällön ihan suoraankin.
;-)
Voi sua, luetko sinä ihan tosissasi noita Päivin ja Rikun kirjoja? Nettipastoriin uppoaa sitten mikä tahansa joka kulkee Jeesuksen nimen alla. - Ihaa
salla kirjoitti:
olen pahoillani,että olet joutunut kokemaan seurakunnassa sinua vahingoittavia asioita..ihmiset monesti menevätkin harhaan ja tekevät pahaa toisilleen,se johtuu juuri siitä,että ihminen on syntiinlangennut olento.
Jesajan kirja 49:14-18Olen iloinen puolestasi, kun sait parantua masennuksestasi.
Mutta ei se aina mene ihan noin "yksinkertaisesti". Tarkoitan, että uskoontulollla ja sairauden paranemisella ei useinkaan ole mitään yhteyttä. Masennus on sairaus siinä missä vaikkapa diabetes tai sydänsairaudet.
Itse olen ollut uskossa jo pitkään. Silti sairastuin vakavaan masennukseen ja jouduin olemaan välillä sairaalassakin. Lukemattomia lääkkeitä kokeiltiin, mutta avun sain vasta sähkösokkihoidosta. Sillä (viisi hoitokertaa)masennusoireeni lähtivät ja sen jälkeen löytyi oikeat lääkkeet, joilla oireet ovat pysyneet poissa. - salla
Ihaa kirjoitti:
Olen iloinen puolestasi, kun sait parantua masennuksestasi.
Mutta ei se aina mene ihan noin "yksinkertaisesti". Tarkoitan, että uskoontulollla ja sairauden paranemisella ei useinkaan ole mitään yhteyttä. Masennus on sairaus siinä missä vaikkapa diabetes tai sydänsairaudet.
Itse olen ollut uskossa jo pitkään. Silti sairastuin vakavaan masennukseen ja jouduin olemaan välillä sairaalassakin. Lukemattomia lääkkeitä kokeiltiin, mutta avun sain vasta sähkösokkihoidosta. Sillä (viisi hoitokertaa)masennusoireeni lähtivät ja sen jälkeen löytyi oikeat lääkkeet, joilla oireet ovat pysyneet poissa.Itse ajattelen niin,että Jumala käyttää myös lääkäreitä ja hoitajia. eli siis Jumala on sen takana,että saamme hyvää hoitoa vaikkapa sairaalassa,koska hän on tämän maailman luonut ja kaikki näkyväinen on alunperin hänestä syntynyt.(siis hyvä näkyväinen)
esim.itse olen ollut sairaalassa töissä,ja tuntuu,että välillä itse Jumala on innoittanut mua auttamaan potilaita..siis antanut kyvyn puhua lohduttavasti tai piristää potilasta. itse kun ennen en ollenkaan niin luontevasti osannut olla potilaiden kanssa.
Uskon,että Jumala toimii erilaisissa tilanteissa lukemattomilla eri tavoilla. - salla
Ihaa kirjoitti:
Olen iloinen puolestasi, kun sait parantua masennuksestasi.
Itse olen ollut uskossa jo pitkään. Silti sairastuin vakavaan masennukseen ja jouduin olemaan välillä sairaalassakin. Lukemattomia lääkkeitä kokeiltiin, mutta avun sain vasta sähkösokkihoidosta. Sillä (viisi hoitokertaa)masennusoireeni lähtivät ja sen jälkeen löytyi oikeat lääkkeet, joilla oireet ovat pysyneet poissa.Itse ajattelen niin,että Jumala käyttää myös lääkäreitä ja hoitajia. eli siis Jumala on sen takana,että saamme hyvää hoitoa vaikkapa sairaalassa,koska hän on tämän maailman luonut ja kaikki näkyväinen on alunperin hänestä syntynyt.(siis hyvä näkyväinen)
esim.itse olen ollut sairaalassa töissä,ja tuntuu,että välillä itse Jumala on innoittanut mua auttamaan potilaita..siis antanut kyvyn puhua lohduttavasti tai piristää potilasta. itse kun ennen en ollenkaan niin luontevasti osannut olla potilaiden kanssa.
Uskon,että Jumala toimii erilaisissa tilanteissa lukemattomilla eri tavoilla. - PSYYKKISESTIKKÖ SAIRAS?
Pakana(F) kirjoitti:
Tulihan se sieltä. Ei katsos tarvitse kierrellä ja kaarrella kun voi kertoa päänsä sisällön ihan suoraankin.
;-)
Voi sua, luetko sinä ihan tosissasi noita Päivin ja Rikun kirjoja? Nettipastoriin uppoaa sitten mikä tahansa joka kulkee Jeesuksen nimen alla.Kerronpa sinulle kuinka minulle kävi.
Olen aikoinani ottanut yhteyttä mm. meedion kautta kuolleisiin, harrastanut ennustamista, vaihtoehtohoitoja, yhteyttä henkimaailmaan yms..
Aloin kiinnostua uskosta, siis Jeesuksen olemassaolosta. Kun tulin uskoon, sain armon, minulle tuli kausi, jossa jouduin kohtamaan pimeyden voimia. En mennyt lääkärin, koska mieleni ja uskoni oli voimakkaampi kuin ne saatanalliset ilmestykset joita näin!
Hassuinta oli se, että kun tulin uskoon, mieheni heräsi yöllä siihen, että saatana kuristi häntä kurkusta! Vielä hassumpaa oli se kun äitini heräsi yöllä meinaten tukehtua, koska saatana kuristi häntä kurkusta. He ovat itse kertoneet näin käyneen. Milläs selität tämän?
Olemmeko mielestäsi henkisesti sairaita?
Nyt minun on helppo elää, uskon Jeesukseen. Vastoinkäymisiä tulee, niin kuin kaikille, mutta uskon, että asiat aina kääntyy parhain päin Jeesuksessa!
Ja mikä parasta; nyt minulla on aisti/henkien erottamis kyky, jolla pystyn heti analysoimaan ihmisen, hänen tapansa elää ja mitä "voimaa" edustaa! Tämä taito on erittäin tarpeellinen liike - elämässä, jossa itse saan palvella Jeesusta! - Pakana(F)
PSYYKKISESTIKKÖ SAIRAS? kirjoitti:
Kerronpa sinulle kuinka minulle kävi.
Olen aikoinani ottanut yhteyttä mm. meedion kautta kuolleisiin, harrastanut ennustamista, vaihtoehtohoitoja, yhteyttä henkimaailmaan yms..
Aloin kiinnostua uskosta, siis Jeesuksen olemassaolosta. Kun tulin uskoon, sain armon, minulle tuli kausi, jossa jouduin kohtamaan pimeyden voimia. En mennyt lääkärin, koska mieleni ja uskoni oli voimakkaampi kuin ne saatanalliset ilmestykset joita näin!
Hassuinta oli se, että kun tulin uskoon, mieheni heräsi yöllä siihen, että saatana kuristi häntä kurkusta! Vielä hassumpaa oli se kun äitini heräsi yöllä meinaten tukehtua, koska saatana kuristi häntä kurkusta. He ovat itse kertoneet näin käyneen. Milläs selität tämän?
Nyt minun on helppo elää, uskon Jeesukseen. Vastoinkäymisiä tulee, niin kuin kaikille, mutta uskon, että asiat aina kääntyy parhain päin Jeesuksessa!
Ja mikä parasta; nyt minulla on aisti/henkien erottamis kyky, jolla pystyn heti analysoimaan ihmisen, hänen tapansa elää ja mitä "voimaa" edustaa! Tämä taito on erittäin tarpeellinen liike - elämässä, jossa itse saan palvella Jeesusta!Oliks tuossa jotain uutta?
...
"He ovat itse kertoneet näin käyneen. Milläs selität tämän?"
...
Ihanko ovat itse kertoneet! No sittenhän sen täytyy olla totta! PSYYKKISESTIKKÖ SAIRAS? kirjoitti:
Kerronpa sinulle kuinka minulle kävi.
Ja mikä parasta; nyt minulla on aisti/henkien erottamis kyky, jolla pystyn heti analysoimaan ihmisen, hänen tapansa elää ja mitä "voimaa" edustaa! Tämä taito on erittäin tarpeellinen liike - elämässä, jossa itse saan palvella Jeesusta!>>Nyt minun on helppo elää, uskon Jeesukseen.
- Uskis
Pakana(F) kirjoitti:
Oliks tuossa jotain uutta?
...
"He ovat itse kertoneet näin käyneen. Milläs selität tämän?"
...
Ihanko ovat itse kertoneet! No sittenhän sen täytyy olla totta!Olen vähän selaillut sinun viestejäsi? ja voin vain sanoa, että olet ottanut työn-alle uskovat>siis mistä löytäisit vikaa, että saisit sitten sättiä niitä!Sinun sydämessäsi ei asu muuta kuin pahan-suopaisuus? arvoisa Pakana.
Sinä joka olet vielä ulkona pelastuksen;nyt ehkä voisit antaa elämäsi Herralle.Niin saisit rakkauden sisimpääsi! siitä voisi alkaa sinullekin todellinen elämä.Siunausta ja jatkoja Tvo:Ola - Polle
Pakana(F) kirjoitti:
...
...
;-)
Että sä oot läpinäkyvä.
=)Sinulla on täysin oikea käsitys ns. uskovista! He ovat pirullisimpia ihmisiä, mutta pelastuvat silti.
Onhan Kristus Jeesus kuollut ja ylösnoussut! - Kalle Wester
Jumalan uudestisynnyttämä ihminen ei voi olla ellei ala esim tekemään noita edellä mainitsemisia asioita. Uudestisyntymätön toki voi olla mutta sekin vaatii "seurustelua" pahojen voimien kanssa. Mistä tämän erottaa? En ole asiantuntija tässä kysymyksessä mutta jos on todisteita spiritismistä ym sellaisesta tapaus on selvä. Jos haluat tietää asiasta enemmän lue vaikka Niemen Päivin kirjoja joka on entinen saatananpalvoja ja tiettävästi tekee edelleen työtä tällä aralla.
Tietämykseni valossa (joka on vähäinen tällä alueella) sanoisin että eiOletkos luopunut kaikesta omaisuudestasi! Jos et ole, niin et ole uudesti syntynyt! Teeskentelet vain uskovaa!
- Luopio
Mielelläni kuulisin kohtalotovereideni ja asiasta tietävien kommentteja. Odotan myöskin keskustelua lahkolaisten kanssa jotka ajavat riivaajia ja ovat saanneet tämän "armolahjan" jumalalta... odotan mielenkiinnolla.
- -miettinyt-
Olen usein pohtinut kyseistä asiaa.
Minulla on sellainen kokemus, että teini-iässä ahdistuin suunnattomasti seurakunnan parissa. Koulusta tullessani menin suoraan sänkyyn enkä oikein muuta sitten tehnytkään. Mietin vain kaikkea kuulemaani. Kukaan ei ymmärtänyt että olin vajoamassa vakavaan masennukseen.
En edes itse tiedä miten selvisin tilanteesta.
Ahdistukseni "laimeni", ja 18 vuotiaana tein päätöksen että kyseinen yhteisö ei ole minua varten.
Ensin tunsin suurta syyllisyyttä, sillä olinhan oppinut että uskovainen on yhteisön jäsen ja aktiivinen siinä. Ja jos näin ei ole, hän ei ole uskovainen.
Kun elämäni normalisoitui, poistui myös jatkuvana ollut ahdistus. Uskon Jumalaan edelleen, mutta samanlaiseksi yhteisön jäseneksi en voisi koskaan enää ryhtyä. Se oli viedä mielenterveyteni.
Jatkuvat pohtimiset ja puheet maailmanlopusta olivat liikaa. Varsinkin kun ketään ei kiinnostanut miten yksi teini suhtautuu asioihin.
Minua myös häiritsi, että normaalia olotilaa ei kellään ollut. Aina "piti" olla masentunut. Se oli kuin tauti joka vaivasi seurakuntaa. Jokainen voivotteli että oli vaikeaa, ja toinen lohdutti että semmosta se uskovaisen elämä on... Ja paskat sanon minä! - jusa62
ajaa riivajahenkiä ulos toisesta ihmisestä. Valitettavasti moni luulee omaavansa "armolahjoja", mutta todellisuudessa toteuttavat ja korottavat omaa itseään. Surullista, jos tälläiset ihmiset saavat vallan seurakunnassa. Olen nähnyt myös kuinka Jumala toimii. Silloin ei vältämättä tarvita mitää ihme "pumpaamisia", niinkuin monesti nämä oman armolahjan omaavat tekevät.
Itse olen entinen alkoholisti ja tiedän mitä äänet, sekä näyt ovat. Sen tiedän varmasti, että Jumalasta ne eivät ole lähtöisin, kun ääni sanoo, että "tapa itsesi, sinusta ei ole mihinkään."
Ihminen on raadollinen ja valitettavasti uskovainen ihminen voi olla hyvin julma toista ihmisistä kohtaan. Olen itsekkin sitä kokenut, mutta onneksi olen sen verran voimakas ihminen, että en olen toisten määrättävissä ja johdateltavissa.
Onneksi minulla on elävä Jumala mihin turvautua hädän ja kiitoksen hetkellä. Sillä en olisi selvinnyt Jeesusta. - Pakana(F)
Olen nähnyt lukemattomia tilanteita joissa ajetaan pois milloin minkäkin "sairauden henkiä", "Isebelin henkiä", "valheen henkiä" ja olen kuullut useita kertoja kuinka esim. seksuaalista riistoa kokeneiden kohdalla uskovainen päättää että tässä UHRISSA vaikuttaa "haureuden henki" josta tämän uhrin tulisi päästä eroon, ja lisäksi antaa anteeksi tälle tekijälle.
Vähemmästäkin sekoo!
Monissa tilanteissa tämä henkien ajaja (joka hän vain harvoin edes myöntää olevansa) tekee samoin kuin ehdassa manaussessiossa, jossa hän puhuu tälle "hengelle" joka on tässä ihmisessä, ja käskee tätä "henkeä" lähtemään Jeesuksen nimessä pois. Heti ja nyt, aamen! Tämä tapahtuu yleensä vielä huutamalla kitarisat oikosenaan.
Se ei ole kenenkään mielenterveydelle hyväksi, ja kaikista vähiten niille joilla on jo valmiiksi alttius sairastua, tai jotka ovat muuten psyykkisesti puolustuskyvyttömiä. Joka kerta kun hellari puhuu psykoottisesta, skitsofreniaan sairastuneesta, tai muusta häntä itseään pelottavasta sairaudesta, hän pitää itsestäänselvänä, että se johtuu henkimaailmasta. Sairastunut on hellariaivoilla ajateltuna aina henkimaailman piinaama.
Täysin moraalitonta toimintaa. - Luopio
Pakana(F) kirjoitti:
Olen nähnyt lukemattomia tilanteita joissa ajetaan pois milloin minkäkin "sairauden henkiä", "Isebelin henkiä", "valheen henkiä" ja olen kuullut useita kertoja kuinka esim. seksuaalista riistoa kokeneiden kohdalla uskovainen päättää että tässä UHRISSA vaikuttaa "haureuden henki" josta tämän uhrin tulisi päästä eroon, ja lisäksi antaa anteeksi tälle tekijälle.
Vähemmästäkin sekoo!
Monissa tilanteissa tämä henkien ajaja (joka hän vain harvoin edes myöntää olevansa) tekee samoin kuin ehdassa manaussessiossa, jossa hän puhuu tälle "hengelle" joka on tässä ihmisessä, ja käskee tätä "henkeä" lähtemään Jeesuksen nimessä pois. Heti ja nyt, aamen! Tämä tapahtuu yleensä vielä huutamalla kitarisat oikosenaan.
Se ei ole kenenkään mielenterveydelle hyväksi, ja kaikista vähiten niille joilla on jo valmiiksi alttius sairastua, tai jotka ovat muuten psyykkisesti puolustuskyvyttömiä. Joka kerta kun hellari puhuu psykoottisesta, skitsofreniaan sairastuneesta, tai muusta häntä itseään pelottavasta sairaudesta, hän pitää itsestäänselvänä, että se johtuu henkimaailmasta. Sairastunut on hellariaivoilla ajateltuna aina henkimaailman piinaama.
Täysin moraalitonta toimintaa....puit sanoiksi ajatukseni.
- matias
Pakana(F) kirjoitti:
Vähemmästäkin sekoo!
Täysin moraalitonta toimintaa.Hyvin selitetty pakana. Hellarit ovat yrittäneet parantaa jo sydänlihas tulehduksia hankimaailaman hommilla, aikatavalla vastuutonta on ollut toiminta. Sitten kun tälläsia sairastumisia tulee niin sanotaan" olen pahoillani" ja asia kuitattu. Yhteiskunnan tulisi puuttua lain säädännöllisesti tällaiseen toimintaan. Kristus ei luvannut tälle sukupolvelle muuta merkkiä kuin "Joonaan merkin" ja se riittäköön meille.
- Pakana(F)
matias kirjoitti:
Hyvin selitetty pakana. Hellarit ovat yrittäneet parantaa jo sydänlihas tulehduksia hankimaailaman hommilla, aikatavalla vastuutonta on ollut toiminta. Sitten kun tälläsia sairastumisia tulee niin sanotaan" olen pahoillani" ja asia kuitattu. Yhteiskunnan tulisi puuttua lain säädännöllisesti tällaiseen toimintaan. Kristus ei luvannut tälle sukupolvelle muuta merkkiä kuin "Joonaan merkin" ja se riittäköön meille.
"Yhteiskunnan tulisi puuttua lain säädännöllisesti tällaiseen toimintaan."
...
Olen täysin samaa mieltä. Ainakin yhteiskunnan pitäisi selkeästi puuttua uskonnollisten hoitopaikkojen harjoittamaan "hoitoon" joihin osaan nämä esimerkkini liittyvät. Pitäisi ehdottomasti ainakin määritellä laissa mitkä hoitokeinot ovat sallittuja mielenterveyspotilaiden hoidossa ja mitkä ei.
Joka kerta kun asiasta sanotaan jotain, ovat hellarit itse ensimmäisinä kuorossa surkuttelemassa ja voivottelemassa että "voivoi on se sitten SURULLISTA ja MURHEELLISTA kun olet kokenut jotakin sellaista niiden-joidenkin-muiden-uskovien taholta."
*sympati sympati, sili sili ja nuol nuol*
Ja lopulta aina ja säännönmukaisesti ilmenee että nämä surkuttelijat ajattelevat itse täysin samalla tavalla kuin kuka tahansa henkien manaaja jonka toiminnan he itse ovat juuri hetki sitten tuominneet.
Tämä näkyy jo näistä tähänkin viestikejuun tulleista kommenteista.
...
"Sitten kun tälläsia sairastumisia tulee niin sanotaan" olen pahoillani" ja asia kuitattu."
...
Niin, siis he ovat pahoillaan siitä, että joku on "langennut", joutunut henkimaailman hyökkäyksen kohteeksi, tai muuten vain "Jumala koettelee" ja siksi sairastunut.
Eivät he siksi ole pahoillaan että ajattelisivat olisivat itse olleensa edesauttamassa tai pitkittämässä sairautta, tai tehneensä muutakaan väärää.
Minun kokemukseni mukaan he eivät koskaan myönnä olleensa väärässä missään henkimaailman asioissa koska he ovat niin vakuuttuneita siitä että he itse ovat "johdatuksessa". Sen vuoksi heidän "sisäinen äänensä" (joka sanoo vaikkapa että sairaan oireet ovat demonisten henkien aiheuttamia), ei voi olla väärässä. - matias
Pakana(F) kirjoitti:
...
Olen täysin samaa mieltä. Ainakin yhteiskunnan pitäisi selkeästi puuttua uskonnollisten hoitopaikkojen harjoittamaan "hoitoon" joihin osaan nämä esimerkkini liittyvät. Pitäisi ehdottomasti ainakin määritellä laissa mitkä hoitokeinot ovat sallittuja mielenterveyspotilaiden hoidossa ja mitkä ei.
Joka kerta kun asiasta sanotaan jotain, ovat hellarit itse ensimmäisinä kuorossa surkuttelemassa ja voivottelemassa että "voivoi on se sitten SURULLISTA ja MURHEELLISTA kun olet kokenut jotakin sellaista niiden-joidenkin-muiden-uskovien taholta."
Ja lopulta aina ja säännönmukaisesti ilmenee että nämä surkuttelijat ajattelevat itse täysin samalla tavalla kuin kuka tahansa henkien manaaja jonka toiminnan he itse ovat juuri hetki sitten tuominneet.
...
"Sitten kun tälläsia sairastumisia tulee niin sanotaan" olen pahoillani" ja asia kuitattu."
...
Niin, siis he ovat pahoillaan siitä, että joku on "langennut", joutunut henkimaailman hyökkäyksen kohteeksi, tai muuten vain "Jumala koettelee" ja siksi sairastunut.
Eivät he siksi ole pahoillaan että ajattelisivat olisivat itse olleensa edesauttamassa tai pitkittämässä sairautta, tai tehneensä muutakaan väärää.
Minun kokemukseni mukaan he eivät koskaan myönnä olleensa väärässä missään henkimaailman asioissa koska he ovat niin vakuuttuneita siitä että he itse ovat "johdatuksessa". Sen vuoksi heidän "sisäinen äänensä" (joka sanoo vaikkapa että sairaan oireet ovat demonisten henkien aiheuttamia), ei voi olla väärässä.Puit ajatukseni selviksi sanoiksi.Hyvä. Toivottavasti luopiolle on tästä ketjusta apua.
Tässä on itse ainakin saanut selvää tietoa. Hyvä, että jotkut kirjoittavat selväjärkisesti. - Pakana(F)
matias kirjoitti:
Puit ajatukseni selviksi sanoiksi.Hyvä. Toivottavasti luopiolle on tästä ketjusta apua.
Tässä on itse ainakin saanut selvää tietoa. Hyvä, että jotkut kirjoittavat selväjärkisesti....luopio itse - sairaudestaan huolimatta - puhuu huomattavan tervejärkisemmin kuin monet palstan uskovaiset.
Siitä voimme päätellä jotain. - Roshanan24
Minä tulin uskoon luettuani "yksi ainoa elämä kirjan" kesällä -96.
Aloin käydä hellareissa -97. Kastettiin tosiuskovien! yhteyteen 8.2.98.
Jo samaana keväänä aloin olla todella kipeä. Olin ollut lievästi masentunut jo syksystä -96.
Kesällä -98 menin hitaasti mutta varmasti psykoosiin ja olin todella sairas monta vuotta. Vietin mielisairaalassa yhteensä n. vuoden.
Hellarit hylkäsivät tyystin. Sitten kun lopulta aloin voida paremmin, oli juuri syynä siihen etten tervehtynyt kokonaan, se että en ollut tarpeeksi hyvä uskova.. jne jne.
Kaikki ihmiset koetetaan panna samaan muottiin..
Elämäni meni kokoajan vain huonommaksi ja huonommaksi. Rukoilin polvet hellänä, ja koetin elää kuten fundamentalistit opettavat.. tunsin hirveää syyllisyyttä, että elämäni hallinta herpaili vähän välillä. Olin kovin ahdistunut, kun ihmissuhteeni eivät toimineet, eikä J-la tuntunut olevan kuulolla.. Ihan samat mietteet itsekin käynyt J-lan suhteen, että miksi miksi miksi..
Totuus on etten tiedä.
Mutta minä murtauduin vapaaksi fundamentalismista.
Yli kaksi vuotta sitten sanoin, että nyt riittää.. J-lan oli rakastettava minua toisella tapaa kuin hellareitten pakottavalla tavalla.
Sen jälkeen en ole käynyt kokouksissa, ja nyt olen eroamassa koko seurakunnasta. Ja kirkostakin. Kirkosta en ole eronnut vielä.. mielessä ollut..
J-laa en ole hylännyt...Itseasiassa alan vasta löytää Häntä.. Nähdä vilahduksia. Hyvin pieniä ja haaleita, mutta vihahduksia kaikki tyynni.
Tietenkin tahdon elää Sanan mukaan, mutta niin, että Hän opastaa, ei joukko ihmisiä, jotka ovat vain tulkinneet sanaa, ehkä parhaalla itselleen sopivalla tavalla, mutta se ei ollut minun tapa. en sano että se olisi väärä tapa noin yleensä, mutta ei oikea juuri minulle.
Sinulle voin vain sanoa, että Älä Älä hylkää Häntä muiden ihmisten takia, jos Hänen rakkautensa ei ole heijastunut sinuun suoraan heistä.
Minä sanoin J-lalle, että jos sinä todella olet, niin vie minut totuuteesi, siihen puhtaaseen ja alkuperäiseen. Aikaa menee, ja nyt vasta alan päästä kärrylle.. Hyvin, hyvin hitaasti.
Masennus loppui ja tervehtynyt (toivottavasti lopullisesti) olen, J-lan armosta.
On vaarallista antaa ihmisten päättää mikä on oikea tapa uskoa. Kyllä Hän tietää miten elää ja olla. Ja jos ihminen todella tahtoo, Hän kyllä osoittaa sen.
Älä luovu toivosta.
onneksi Hän ei ole yhtä kuin ihmiset. :D - fri
Pakana(F) kirjoitti:
...
...
...
Minun kokemukseni mukaan he eivät koskaan myönnä olleensa väärässä missään henkimaailman asioissa koska he ovat niin vakuuttuneita siitä että he itse ovat "johdatuksessa". Sen vuoksi heidän "sisäinen äänensä" (joka sanoo vaikkapa että sairaan oireet ovat demonisten henkien aiheuttamia), ei voi olla väärässä.syvempää henkilö kohtaista kaunaa ku joka ainoaan asiaan joka tulee helarilta sun täytyy narista vaikka ikäväkseni tunnen päteviä lääkäreitä jotka kuuluvat srk.
ja antavat varmaan elämästään paljon aikaa sairaitten hyväksi.
Nimiä en tänne laita mut varmaan muutamia tunnetumpia tunnet itsekin.
Eri asia tietenkin on et ettet heidän taitojaan myönnä.
Tiedät itsekin "yliviisaana" et sairaalassa ja senkummemmin psyykillä ei uskontoa saa tuoda saatikka opin suuntia "mainostaa".
Ikävää et jos sattus itse vaikka potilas kaipaan rukousta nii henkilöstö pitäköön suun supullaan.
Kerron kun pari kymmentä vuotta sitten olin hoidossa pidemmän aikaa ja vihdoin kyselin et eikö olis uskovaisia joilta voi neuvoa kysyä niin tuli selville et oli kolme uskovaista, vaan heidän ei ole lupa uskosta jutella .
Eli ateistinen kanta täytyy ottaa,kun ei liikaa räjähdyksistä toitota. - matias
Pakana(F) kirjoitti:
...luopio itse - sairaudestaan huolimatta - puhuu huomattavan tervejärkisemmin kuin monet palstan uskovaiset.
Siitä voimme päätellä jotain.Kyllä luopio aivan hyvää tietoa toi, parempaa kuin nämä saarnaajat, jotka heti ensimmäisinä ovat turvaan päässyttä vetämässä heteikköön takaisin. Tuskinpa sitä itsekkään tietävät, kuinka he yrittävät päästä taluttajan virkaan, vaikka ovatkin sidottuja täysin omahyväisyyteensä. Minä olen ainakin rehellisesti iloinen siitä, että luopio on selvinnyt koettelemuksestaan ja toivotan hänelle kaikkea hyvää.
- fri
Pakana(F) kirjoitti:
...luopio itse - sairaudestaan huolimatta - puhuu huomattavan tervejärkisemmin kuin monet palstan uskovaiset.
Siitä voimme päätellä jotain.tahtoo varmaan moni ei tosin kaikki.
Mikä kumma sit et sairaalassa jopa uskomattomat tekee virheitä, jopa sellaisia joiden seurauksena henki lähtee saatikka "älli"
Uskon et tiädän läheltä yhtä monta tapausta kuin sinäkin kuinka "mössitään" potilaidan kanssa.
ja ne lukuisat sairaalat joissa jollain tapaa yhteyksiä on ollut.
Tuntuu et ne tarviis sun apuas.
Ehkä alottasit,pellolle kristityt (oma arvioni)
jonka kirjoituksistasi näen ja osaltani ymmärrän ateistisen kantasi sit poistoon muut uskon suunnan omaavat eikös?
Ja tilalle dynamiitti Harry? - Pakana(F)
fri kirjoitti:
tahtoo varmaan moni ei tosin kaikki.
Mikä kumma sit et sairaalassa jopa uskomattomat tekee virheitä, jopa sellaisia joiden seurauksena henki lähtee saatikka "älli"
Uskon et tiädän läheltä yhtä monta tapausta kuin sinäkin kuinka "mössitään" potilaidan kanssa.
ja ne lukuisat sairaalat joissa jollain tapaa yhteyksiä on ollut.
Tuntuu et ne tarviis sun apuas.
Ehkä alottasit,pellolle kristityt (oma arvioni)
jonka kirjoituksistasi näen ja osaltani ymmärrän ateistisen kantasi sit poistoon muut uskon suunnan omaavat eikös?
Ja tilalle dynamiitti Harry?"osaltani ymmärrän ateistisen kantasi sit poistoon muut uskon suunnan omaavat eikös?"
Minä en ole ateisti.
Minä en ole ateisti.
Minä en ole ateisti.
Minä en ole ateisti.
Joko riittää?
Ei??
No vielä vähän:
Minä EN ole ateisti.
Minä EN ole ateisti.
No riittääkö jo?
Ai ei vieläkään.
No kuule jatkapas vaikka iltamantranasi seuraavaa lausetta, josko se sellaisella toistolla menisi perille asti, joten hoepas illalla ennen nukkumaanmenoasi seuraavaa:
Pakana(F) EI ole ateisti, Pakana(F) ei ole ateisti jne jne.... - fri
Pakana(F) kirjoitti:
"osaltani ymmärrän ateistisen kantasi sit poistoon muut uskon suunnan omaavat eikös?"
Minä en ole ateisti.
Minä en ole ateisti.
Minä en ole ateisti.
Minä en ole ateisti.
Joko riittää?
Ei??
No vielä vähän:
Minä EN ole ateisti.
Minä EN ole ateisti.
No riittääkö jo?
Ai ei vieläkään.
No kuule jatkapas vaikka iltamantranasi seuraavaa lausetta, josko se sellaisella toistolla menisi perille asti, joten hoepas illalla ennen nukkumaanmenoasi seuraavaa:
Pakana(F) EI ole ateisti, Pakana(F) ei ole ateisti jne jne....jätän tuon (ei) mieluumin pois.
Jumalan lapsi et ole,mut sitä en minäkään sano ettetkö vie synny Hänen lapseksi.
En uskovaisen koskaan ole kuullut kohdistavan (mihinkään uskon suuntaan kuuluvaan uskovaisiin) tuollaista kielteisyyttä.
Koska sinun kutsumasi "lahkolaiset" pitävät sisällään kuule laidastalaitaan,alhaalta ylös ja niin pois päin.
Ja aivan varma on et ettet yllä missään niin ylös ja tuskin missään niin alas jos joukkomme verrataan tuskin edes älyssäsi tai rahoissasi .
Tuskin taas olet niin "ala kerrassa" ollu kuin minä saatikka sitten meidän "johtajaa" jota et vielä tunne.
Tulet kyllä tapaamaan tahdotpa tai et ennemin tai myöhemmin. - atri.parkka
fri kirjoitti:
jätän tuon (ei) mieluumin pois.
Jumalan lapsi et ole,mut sitä en minäkään sano ettetkö vie synny Hänen lapseksi.
En uskovaisen koskaan ole kuullut kohdistavan (mihinkään uskon suuntaan kuuluvaan uskovaisiin) tuollaista kielteisyyttä.
Koska sinun kutsumasi "lahkolaiset" pitävät sisällään kuule laidastalaitaan,alhaalta ylös ja niin pois päin.
Ja aivan varma on et ettet yllä missään niin ylös ja tuskin missään niin alas jos joukkomme verrataan tuskin edes älyssäsi tai rahoissasi .
Tuskin taas olet niin "ala kerrassa" ollu kuin minä saatikka sitten meidän "johtajaa" jota et vielä tunne.
Tulet kyllä tapaamaan tahdotpa tai et ennemin tai myöhemmin.puu tunnetaan.
Sanoisin keskustelua seuranneena, että sinun hedelmäsi todistavat ihan muuta kuin sitä mitä luulet olevasi. Pakanan hedelmät taas todistavat hänen olevan Jumalan lapsi, ja vieläpä hengellisesti kasvanut aikuinen- vahvaan ruokaan tottunut. - fri
atri.parkka kirjoitti:
puu tunnetaan.
Sanoisin keskustelua seuranneena, että sinun hedelmäsi todistavat ihan muuta kuin sitä mitä luulet olevasi. Pakanan hedelmät taas todistavat hänen olevan Jumalan lapsi, ja vieläpä hengellisesti kasvanut aikuinen- vahvaan ruokaan tottunut.kyllä on .
ja koska en ole kenenkään tuomari niin en myös pakanaa tuomitse mut siitä olen varma et itseäni en ole tullu koroittaan enkä sinuakaan.
SEN USKON ET jEESUKSELLA ON VALTA muuttaa ja tehdä uutta minun sydämmessä vaikka en sanoisi et on helpoin maaperä mun sisin mut Hänellä on keinot pehmentää.
Kyllä sen tiedän et muut asiansa emmärrettävämmin esiin tuo mut siitä en ole varma onko siltikkään kaikilla oikeampi tarkotus täällä mietteitään esille tuoda .
Jotenki näkisin et muutamaan ajatukseen sinäkin tartut vähä niiku Jobin auttajat vaikka he sentään viikon olivat hiljaa ennen kuin neuvojaan alkoivat jakeleen.
Siinä mielessä he olivat sielun hoitajia eka viikon mut sit tais lipsua omille urilleen kuten mulla.
Ittehän tiiät kuka on oikeilla jäljillä. siunausta johto tehtäviin. - Uskis
jusa62 kirjoitti:
ajaa riivajahenkiä ulos toisesta ihmisestä. Valitettavasti moni luulee omaavansa "armolahjoja", mutta todellisuudessa toteuttavat ja korottavat omaa itseään. Surullista, jos tälläiset ihmiset saavat vallan seurakunnassa. Olen nähnyt myös kuinka Jumala toimii. Silloin ei vältämättä tarvita mitää ihme "pumpaamisia", niinkuin monesti nämä oman armolahjan omaavat tekevät.
Itse olen entinen alkoholisti ja tiedän mitä äänet, sekä näyt ovat. Sen tiedän varmasti, että Jumalasta ne eivät ole lähtöisin, kun ääni sanoo, että "tapa itsesi, sinusta ei ole mihinkään."
Ihminen on raadollinen ja valitettavasti uskovainen ihminen voi olla hyvin julma toista ihmisistä kohtaan. Olen itsekkin sitä kokenut, mutta onneksi olen sen verran voimakas ihminen, että en olen toisten määrättävissä ja johdateltavissa.
Onneksi minulla on elävä Jumala mihin turvautua hädän ja kiitoksen hetkellä. Sillä en olisi selvinnyt Jeesusta.Olet oikeassa tässä asiassa,ei Jumalan henkeä tarvitse pumpata?Pyhä-henki tekee työnsä,ilman hirveitä mekastuksia.Ja tuo minua kans häiritsee,kun jotkut valistumattomat saattavat pöyhkeillä armoituksillaan? ja vielä pahempi ja
vaarallisempi sekin, että jos eivät tiedä rajojaan,,,,hmn.Senpä tähden meidän tulisikin; olla nöyriä ja herkkiä kuuliaisia Jumalan äänelle>silloin kun Herra valistaa meitä.Niin ei tulisi hätä-laskuja elämässä.....Siunausta Tvo:Ola
- Uskis
Kuules ystävä! olen lukenut sinun ja nämä muutkin viestit sinulle.Ja voin vain todeta, että vieläkin on valistumattomia ihmisiä? hmn tunnen yhden miehen; jolla on ollut just prikulleen saman-lainen sairaus, kuin sinulla.Ja ainakaan minä en kuvitellut hänessä mitään;henkiä tai demoneja olevan!Vain ihmettelen yhtä asiaa,että mikä saa ne äänet kuulumaan?Mutta kehoitan sinua etsimään Jeesusta elämääsi! sinä voit aivan yksinään sanoa, Herra Jeesus pese minut puhtaaksi synneistäni.Ja siitä alkaa sinun uusi eläm'ä.
Monin siunaavin terveisin:Ola- Luopio
Mikä saa unet näkymään? Mikä on unien merkitys? Uskovat selittelee monesti unilla olevan profetaalisia ym. tarkoituksia. Petollista. Taas on selitelty asioita joita ei ole 2000 -vuotta sitten tai aiemmin ymmärretty.
Luulen, että psykoosi on tavallaan kuin uni hereillä ollessa. todentuntuinen jne. Todelta tuntuva psyykkinen prosessi kuitenkin. Selvästi raamatussa kerrotaan esimerkkejä unista, psykoottisista ihmisistä, epilektikoista jne. ..ja ne on liitetty aina henkivaltoihin, joko hyvässä tai pahassa.
Ongelmana on se, että nykyään uskovaisten piireissä pyritään selittelemään ja kääntämään raamatun järjetöntä tekstiä hengellisesti avautuneena tekstinä, kuten raamattu opettaa... Kellä oikea henki on? Kirkko on tässä asiassa eniten järkevällä tiellä. Hyväksytää nais, homopappeus jne. Sairauksia kirkko ei ole liittänyt henkivaltoihin aikakausiin...
ns. vapaat suunnat pykivät olemaan "hengellisiä". No se on raamatullista. Mutta kellä on se OIKEA HENKI?
ja uskikselle: jos olen kerran luopunut niin en voi enää uudelleen ristiinnaulita jeesusta. Olen LUOPIO. Menetetty sielu. Eikä tunnu (enää) missään... - Pakana(F)
Luopio kirjoitti:
Mikä saa unet näkymään? Mikä on unien merkitys? Uskovat selittelee monesti unilla olevan profetaalisia ym. tarkoituksia. Petollista. Taas on selitelty asioita joita ei ole 2000 -vuotta sitten tai aiemmin ymmärretty.
Luulen, että psykoosi on tavallaan kuin uni hereillä ollessa. todentuntuinen jne. Todelta tuntuva psyykkinen prosessi kuitenkin. Selvästi raamatussa kerrotaan esimerkkejä unista, psykoottisista ihmisistä, epilektikoista jne. ..ja ne on liitetty aina henkivaltoihin, joko hyvässä tai pahassa.
Ongelmana on se, että nykyään uskovaisten piireissä pyritään selittelemään ja kääntämään raamatun järjetöntä tekstiä hengellisesti avautuneena tekstinä, kuten raamattu opettaa... Kellä oikea henki on? Kirkko on tässä asiassa eniten järkevällä tiellä. Hyväksytää nais, homopappeus jne. Sairauksia kirkko ei ole liittänyt henkivaltoihin aikakausiin...
ns. vapaat suunnat pykivät olemaan "hengellisiä". No se on raamatullista. Mutta kellä on se OIKEA HENKI?
ja uskikselle: jos olen kerran luopunut niin en voi enää uudelleen ristiinnaulita jeesusta. Olen LUOPIO. Menetetty sielu. Eikä tunnu (enää) missään......Luopio on tullut terveeksi! ;-)
Sinun kirjoituksissasi ei ole mitään mistä voisi päätellä sinun olevan sairas. Voimme siis selvästi nähdä tästä, että uskosta luopuminen voi toimia tervehdyttävänä tekijänä mieleltään sairastuneen ihmisen elämässä.
Samalla voitaneen miettiä sitä, olisitko sinä noin terve mikäli olisit jäänyt seurakuntaan ja uskoon.
Toisten ihmisten kohdalla uskoon tuleminen ja uskovaisten sosiaalinen yhteisö voi toimia jopa mielenterveyttä tukevana asiana.
Mutta vähintään yhtä paljon huomiota pitäisi kiinnittää yleisesti siihen, miten toisten kohdalla taas uskosta luopuminen ja uskonnollisesta yhteisöstä _eroaminen_ voi toimia mielenterveyttä suojelevana ja jopa sen pelastavana tekijänä.
Voimia ja jaksamista Sul!
:-)
Toivoo Pakana, toinen luopio, mielenterveytensä myös pelastanut
*pikaisesti käymässä täs*
- JuhaniOriginal
Tässä on sinulle tullut jo hyviä vastausksia paljonkin, ja laitan oman vastaukseni kanssa.
Onko mahdollista, että muuton ja opiskelun aloittaessa jouduit lain-alaiseen tilaan? Semmoiseen puristukseen ja vaatimuspaineeseen herkkänä sieluna? Pyörit liikaa asioiden ympärillä. Meinaan sellaisessa tilassa saattaa psyyke romahtaa. 'Laki saa aikaan vihaa', sanoo Raamattu. Siinä tilassa kokee Jumalan ankarana tyränninä.
Kuten täällä on jo mainittu, niitä puoskareita on hengellisellä saralla ja heidän oma psyyke saattaa ainakin luonteen puolesta olla mitä on. Mutta kyllä riivaajahenget ovat todellisuutta. Sairaala pappi ei sanonut oikein vaikka sait empatiaa siihen ahdinkoon, joka oli varmasti hirvittävä. Et ole ensimmäinen joka kertoo psykoosin kauheuksista. Pahasti loppuun palanut ihminen, vaikka hiukan eri asia, ei toivu hetkessä. Se on vuosien lepo.
Joskus lööpeissä on kuinka jasminit ja taijat ovat loppuun palaneet ja kahden viikon päästä esitellään heidän uusi 'ihana elämä'. Tämä ei ole loppuun palamista.
Kun riivaaja henkeä ajetaan ulos se ei ole leikin asia. Olen nähnyt kuinka silloin ihminen on lattiala niskan ja kantapäiden varassa ja huutaa kurkkusuorana. Mihin ne olisivat Raamatun ajoista kadonneet?
Sen tiedän, että uskovaan ei voi mennä riivaaja. Ei tarvitse pelätä. Jumalattomalla joka elää karkeassa synnissä ovat portit suorastaan auki kaikelle saastalle.
Kysyisin sinulta aloittaja; miksi et liittynyt seurakuntaan? En tarkoita, että se olisi ollut ratkaisu, vaan mikä syy? Älä vastaa jos et halua.
Jotenkin vain tulee mieleen, että kirjoituksesi on hätähuuto Jumalalle.
Voimia!- ...että...
..TYRÄNNI!
:-D - JuhaniOriginal
...että... kirjoitti:
..TYRÄNNI!
:-DVaikka aasi sotkee lue tuo mitä kirjoitin.
- Totuuden torvi
Voi lapsiparka!! Luuletko tosiaan, että tuossa tilanteessa on kyse riivaajista???
Kuinka ihmeessä vielä tänäpäivänäkin voi SUOMESSA elää noin taikauskoisia ihmisiä????!!!!
Itsesuggestion avulla ovat todella monet ”menneet uskoon”. Ei siihen tarvita kuin Raamattu ja muutama päivä/viikko aikaa. Aivotoiminnan suggestiotila - ”usko - tulee sanasta”, siis hokemalla monotonisia sanoja tai lauseita, jotka on assosioitu meiltä tuntemattomiin voimiin tai maailmoihin. Nämä voimat ovat olla mitä tahansa henkimaailman olentoja; riivaajia, saatanoita, jumalia. Koska niitä ei ole oikeasti olemassakaan, niistä ei voida tietää mitään. Tästä seuraa, että ne ovat ihmisen oman mielikuvituksen muokattavissa.
Uskonnoissa tämä muokkaaminen on tapahtunut pitkien aikojen kuluessa ”samanhenkisten” yhteisöissä. Ihminen pelkää ja kunnioittaa aina kaikkea mitä se ei tunne. Tämä on yksi evoluution perusilmiöistä; tuntemattoman kanssa on aina hyvä olla varuillaan, se voi koitua hengen menoksi.
Loitsujen (=rukousten) pitää siis olla toistuvia, melko lyhyitä ja mielellään monotonisia. Ne täytyy kohdistua johonkin, joka on tuntematon, mielellään pelottava ja meitä vahvempi.
Kun kerran on onnistunut pääsemään tähän ”uskontilaan” – parhaimmillaan hurmostilaan-, toinen kerta on jo huomattavasti helpompaa, koska ”uskon” kokeminen vahvistaa ”uskoa”. Näin pääsee sisälle tähän oravanpyörään ja voi alkaa nimittää itseään uskovaiseksi, jolla voi olla jopa ”armolahjoja”. - JuhaniOriginal
Totuuden torvi kirjoitti:
Voi lapsiparka!! Luuletko tosiaan, että tuossa tilanteessa on kyse riivaajista???
Kuinka ihmeessä vielä tänäpäivänäkin voi SUOMESSA elää noin taikauskoisia ihmisiä????!!!!
Itsesuggestion avulla ovat todella monet ”menneet uskoon”. Ei siihen tarvita kuin Raamattu ja muutama päivä/viikko aikaa. Aivotoiminnan suggestiotila - ”usko - tulee sanasta”, siis hokemalla monotonisia sanoja tai lauseita, jotka on assosioitu meiltä tuntemattomiin voimiin tai maailmoihin. Nämä voimat ovat olla mitä tahansa henkimaailman olentoja; riivaajia, saatanoita, jumalia. Koska niitä ei ole oikeasti olemassakaan, niistä ei voida tietää mitään. Tästä seuraa, että ne ovat ihmisen oman mielikuvituksen muokattavissa.
Uskonnoissa tämä muokkaaminen on tapahtunut pitkien aikojen kuluessa ”samanhenkisten” yhteisöissä. Ihminen pelkää ja kunnioittaa aina kaikkea mitä se ei tunne. Tämä on yksi evoluution perusilmiöistä; tuntemattoman kanssa on aina hyvä olla varuillaan, se voi koitua hengen menoksi.
Loitsujen (=rukousten) pitää siis olla toistuvia, melko lyhyitä ja mielellään monotonisia. Ne täytyy kohdistua johonkin, joka on tuntematon, mielellään pelottava ja meitä vahvempi.
Kun kerran on onnistunut pääsemään tähän ”uskontilaan” – parhaimmillaan hurmostilaan-, toinen kerta on jo huomattavasti helpompaa, koska ”uskon” kokeminen vahvistaa ”uskoa”. Näin pääsee sisälle tähän oravanpyörään ja voi alkaa nimittää itseään uskovaiseksi, jolla voi olla jopa ”armolahjoja”.Et tainnut aivan ymmärtää lukemaasi. En missään kohtaa sanonut, että tuossa olisi kysymys riivaustilasta.
Jos et ole ollut ikinä uskossa sinulla ei ole henkilökohtaista vertailukohdetta. Minä en ole lapsesta saakka uskossa, niin voin katsella asiaa molemmilta näkökannoilta. Uskoon tulin aikuisiällä.
TT, sitä minä ihmettelen tuota Jumalan hyvyyttä ja pitkämielisyyttä. Sinua odotetaan, että saisit uskomalla Jeesukseen synnit anteeksi. Mutta pelastus ei ole automaatio. Usko ei ole joka miehen. Usko on otettava vastaan tai jätettävä. Oletko tehnyt jo lopullisen valintasi? - poikalapsi
JuhaniOriginal kirjoitti:
Et tainnut aivan ymmärtää lukemaasi. En missään kohtaa sanonut, että tuossa olisi kysymys riivaustilasta.
Jos et ole ollut ikinä uskossa sinulla ei ole henkilökohtaista vertailukohdetta. Minä en ole lapsesta saakka uskossa, niin voin katsella asiaa molemmilta näkökannoilta. Uskoon tulin aikuisiällä.
TT, sitä minä ihmettelen tuota Jumalan hyvyyttä ja pitkämielisyyttä. Sinua odotetaan, että saisit uskomalla Jeesukseen synnit anteeksi. Mutta pelastus ei ole automaatio. Usko ei ole joka miehen. Usko on otettava vastaan tai jätettävä. Oletko tehnyt jo lopullisen valintasi?Juhani hei: jos usko on sinusta niiiiin tärkeä valinta, miksi et anna ihmisten raukassa pitää oma valintansa omana tietonaan? Miksi uetelet henkilökohtaisuuksia?
Muuten: MIKSI tuet yhä Olevaisen sortopolitiikkaa ja epätasa-arvosita kohtelua tällä palstalla? Et ole vieläkään vastannut... - JuhaniOriginal
poikalapsi kirjoitti:
Juhani hei: jos usko on sinusta niiiiin tärkeä valinta, miksi et anna ihmisten raukassa pitää oma valintansa omana tietonaan? Miksi uetelet henkilökohtaisuuksia?
Muuten: MIKSI tuet yhä Olevaisen sortopolitiikkaa ja epätasa-arvosita kohtelua tällä palstalla? Et ole vieläkään vastannut...Tulen tukemaan Olevaista koska hän on puolueeton sheriffi.
Vastaapa miksi sinä poika kysyt henkilökohtaisia?
Täällä ei kukaan ole sinulle mitenkään tilivelvollinen. Sinä ja Nasse ette soisi ihmisten elää valintansa mukaan. - Nasse
Tulen tukemaan Olevaista koska hän on puolueeton sheriffi.
Täällä ei kukaan ole sinulle mitenkään tilivelvollinen. Sinä ja Nasse ette soisi ihmisten elää valintansa mukaan.Annan sinun elää valintasi mukaan.
Se että olen valmis muille kertomaan että valintasi ei milestäni ole "täysipäinen" on toinen asia. - poikalapsi
Tulen tukemaan Olevaista koska hän on puolueeton sheriffi.
Täällä ei kukaan ole sinulle mitenkään tilivelvollinen. Sinä ja Nasse ette soisi ihmisten elää valintansa mukaan.Peustele nyt ihminen tuo "puolueeton"! Noin paksua valhetta en ole tällä palstalla lukenutkaan aikoihin: puolueeton. Voi pzzzzze teidän kanssanne!
- poikalapsi
Nasse kirjoitti:
Annan sinun elää valintasi mukaan.
Se että olen valmis muille kertomaan että valintasi ei milestäni ole "täysipäinen" on toinen asia.Voisin sanoa saman Juhanille. Olen nyt Nassen kanssa tästä täsmälleen samaa mieltä. Mikäs e siinä: antaa Kuhanin luulla luulojansa. Antaisi vain Juhainin meidän muidenkin elää omaa elämäämme. Osan asiosita olemme kukin valinneet - kuten uskon, taikauskon tai vaikkapa auvoojen käyttämisen. Osaa emme kukaan valitse, kuyen vaikkapa seksuaalista suuntautumista. ANNA Juhani meidän muidenkin ihmisten olla rauhassa itsenämme ihmisarvoisia, uskoimmepa samaan tarinaan kuin sinä tai emme.
- matias
Totuuden torvi kirjoitti:
Kun kerran on onnistunut pääsemään tähän ”uskontilaan” – parhaimmillaan hurmostilaan-, toinen kerta on jo huomattavasti helpompaa, koska ”uskon” kokeminen vahvistaa ”uskoa”. Näin pääsee sisälle tähän oravanpyörään ja voi alkaa nimittää itseään uskovaiseksi, jolla voi olla jopa ”armolahjoja”.Kirjoitat hyvin selvällä järjen äänellä.Kiitos!
- LUOPIO
En joutunut mielestäni lainalaiseen tilaan. Tai no ainahan voidaan "keksiä" joku selitys asialle. Mitään muuta merkittävää/poikkeavaa ei elämässäni/uskonelämässäni tapahtunut.
"Kun riivaaja henkeä ajetaan ulos se ei ole leikin asia. Olen nähnyt kuinka silloin ihminen on lattiala niskan ja kantapäiden varassa ja huutaa kurkkusuorana. Mihin ne olisivat Raamatun ajoista kadonneet?"
- ei mihinkään. Silloin aivojen hermostollisia synapsi -tasolla tapahtuvia oireita ei pystytty muulla tavalla selvittämään. Samalla lailla esim. alkuasukkaat selittelevät omalla pakanallisella tavalla em. oireita. Ihminen on poppaukko, noiduttu jne..
Sairaalapastori kertoi nimenomaa oikein!! En saanut pelkästään empatiaa vaan oikeaa tietoa! Ihan aikuisten oikeesti oikeaa tietoa. Kaikki psykiatrit nauravat ajatukselle, että psykoosin oireet olisivat riivaajista. Lähtee parhaassa tapauksessa pienellä napilla, millä korjataan välittäjä-aineiden "sekoilua".
"Kysyisin sinulta aloittaja; miksi et liittynyt seurakuntaan? En tarkoita, että se olisi ollut ratkaisu, vaan mikä syy?"
Mihin seurakuntaan? Ei Jumala sanansa mukaan asu käsintehdyissä temppeleissä. Koin, että uskoni ja suhteeni Jumalaan ei voi olla kiinni liittymisestä johonkin maalliseen järjestöön. Kasteesta en rupea tässä edes puhumaan... olen törmännyt tähän naurettavaan kysymykseen jo niin monesti.. (kumma kun sitä aina siellä hellareilla udeltiin).
Eri "hengelliset" yhteisöt kuvittelevat olevansa oikeassa, "Meillä on se oikea henki". Ymmärrän, että raamatun mukaan vain hengellinen ihminen voi ymmärtää raamattua... tiedän. Tässä on yksi raamatun ja kristinuskon valheen paljastava tekijä. Kenellä on se oikea henki? Jumalahan on luvannut ilmoittaa asioistaan "omille", eikä pidä heitä epätietoisina. Eri seurakunnissa töppäillään monissa asioissa todella rankasti, käytännössä tuomitaan ihmisiä. Hellarit on yksi pahimmista. Mitä enämpi hengellisiä kuvitellaan olevan, niin sitä enemmän mennään metsään ja LUJAA!
Tiedän asioista koska olen ollut siinä sokeuttavassa eksytyksessä mukana ja OSANA sitä.
- hottentotti
Minulle psykoosi merkitsi sisimmän itseni uudelleen syntymistä. Olin joutunut hylkäämään sisimmän itseni jo lapsena ympäristötekijöiden sanelemana.
Oman itsensä hylkääminen johtaa hengelliseen pakomatkaan. Sellaista tein. Olin lähtenyt sille jo lapsena, ja se jatkui läpi nuoruuden aina aikuisikään saakka.
Kun itsensä hylkääminen jatkuu tarpeeksi kauan, se sairastuttaa mielen. Näin kävi myös minulle.
Tähän sairauteen liittyi myös uskonnollinen harhaisuus. Siihen liittyi kaikenlainen uskonnollinen toiminta, parannuksen teko, yltiöpäinen rukoilu sekä syntien tunnustaminen.
Minun psykoosissani oli kysymys siitä, että sisimpääni padottu elämän virta murtautui esille koko voimassaan.
Asian voi esittää käyttäen esimerkkinä luontoa. Jos virtaava vesi padotaan, syntyy paine. Tämä paine on alati olemassa padon takana. Jossakin vaiheessa se saa padon murtumaan.
Padon murtumiseen liittyy paljon kuohua, ryskettä ja murtuneita padon kappaleita. Kun ihmisen sisäinen pato murtuu, sitä kutsutaan psykoosiksi.
Jossakin vaiheessa liikkuva vesi asettuu tasaiseksi virraksi. Padon murtumisen jälkeinen kaoottinen tila tasaantuu.
Jos elämän virta saa meissä virrata, se tervehdyttää mielen. Elämä saa kaivatun tasa-painon.
Sisin itse on kuin virtaava vesi. Se joko saa toteutua tai sitten ei.
Kuitenkin se murtautuu lopulta esiin jokaisessa ihmisessä. Ihmiskunnan kehitys tulee päättymään syvälliseen itsensä tuntemiseen. Meidän minuutemme virtaava vettä.- Pakana(F)
Tuo "Oman itsensä hylkääminen johtaa hengelliseen pakomatkaan." on osuva.
En tiedä tarkoitiko tuolla sitä miten itse sen ymmärsin, mutta mielestäni sellaisessa uskonnollisessa kiihkoilussa jota tapaa hellareissa ja myös esim. suomi24.fi:n hellaripasltalla yms. yms. yms on nimenomaan kysymys PAOSTA jossa paetaan omaa todellista itseä uskontoon tai muuhun yltiöpäiseen ns. "hengellisyyteen".
Se on siis "hengellistä pakomatkaa" jossa paetaan omaa todellista sisintä.
Tosi hienosti sanottu. - salla
Pakana(F) kirjoitti:
Tuo "Oman itsensä hylkääminen johtaa hengelliseen pakomatkaan." on osuva.
En tiedä tarkoitiko tuolla sitä miten itse sen ymmärsin, mutta mielestäni sellaisessa uskonnollisessa kiihkoilussa jota tapaa hellareissa ja myös esim. suomi24.fi:n hellaripasltalla yms. yms. yms on nimenomaan kysymys PAOSTA jossa paetaan omaa todellista itseä uskontoon tai muuhun yltiöpäiseen ns. "hengellisyyteen".
Se on siis "hengellistä pakomatkaa" jossa paetaan omaa todellista sisintä.
Tosi hienosti sanottu.minä en ainakaan"pakene omaa sisintäni". olen nimenomaan saanut kokea Jumalan hoitavan sisintäni,joka on haavoilla. Hän on Pyhän Henkensä kautta eheyttänyt sieluni mustelmia,ja vähitellen olen uskaltanut alkaa elämään enemmän omana itsenäni kuin ennen uskoa. Minusta on tullut rohkeampi ja positiivisempi ihminen. Alan myös uskaltaa tehdä enemmän niitä asioita,jotka tuottavat iloa itselleni. tiedän,että Jumala on luonut minut ja lahjani,ja toivoo,että voisin iloita niistä kyvyistä,joita hän minulle on antanut.
esim.ennen en uskaltanut laulaa yksin yleisön edessä. nyt pystyn siihen ja pääsen ilmaisemaan itseäni musiikin kautta ihan eri tavalla kuin ennen,kun pelko esti sitä.
Jumala on rakkaus ja täydellinen rakkaus parantaa. mutta sitäkään Jumala ei tuputa,vaan kulkee siinä tahdissa,joka on hyvä meidän rikkinäiselle sisimmälle. - Pakana(F)
salla kirjoitti:
minä en ainakaan"pakene omaa sisintäni". olen nimenomaan saanut kokea Jumalan hoitavan sisintäni,joka on haavoilla. Hän on Pyhän Henkensä kautta eheyttänyt sieluni mustelmia,ja vähitellen olen uskaltanut alkaa elämään enemmän omana itsenäni kuin ennen uskoa. Minusta on tullut rohkeampi ja positiivisempi ihminen. Alan myös uskaltaa tehdä enemmän niitä asioita,jotka tuottavat iloa itselleni. tiedän,että Jumala on luonut minut ja lahjani,ja toivoo,että voisin iloita niistä kyvyistä,joita hän minulle on antanut.
esim.ennen en uskaltanut laulaa yksin yleisön edessä. nyt pystyn siihen ja pääsen ilmaisemaan itseäni musiikin kautta ihan eri tavalla kuin ennen,kun pelko esti sitä.
Jumala on rakkaus ja täydellinen rakkaus parantaa. mutta sitäkään Jumala ei tuputa,vaan kulkee siinä tahdissa,joka on hyvä meidän rikkinäiselle sisimmälle."esim.ennen en uskaltanut laulaa yksin yleisön edessä. nyt pystyn siihen ja pääsen ilmaisemaan itseäni musiikin kautta ihan eri tavalla kuin ennen,kun pelko esti sitä."
...
Niinhän se teidän Jumalanne kuulemma tekee. Sitähän on täälläkin säännönmukaisesti mainostettu: Se eheyttää, se antaa voimaa, se lohduttaa, se rakastaa, se parantaa.... mutta mikä tärkeintä hellareille; se antaa ESIINTYMISTAIDON! - salla
Pakana(F) kirjoitti:
"esim.ennen en uskaltanut laulaa yksin yleisön edessä. nyt pystyn siihen ja pääsen ilmaisemaan itseäni musiikin kautta ihan eri tavalla kuin ennen,kun pelko esti sitä."
...
Niinhän se teidän Jumalanne kuulemma tekee. Sitähän on täälläkin säännönmukaisesti mainostettu: Se eheyttää, se antaa voimaa, se lohduttaa, se rakastaa, se parantaa.... mutta mikä tärkeintä hellareille; se antaa ESIINTYMISTAIDON!niin,Jumala auttaa ihmistä elämään parempaa elämää.
jos usko toimisi pelkästään kuoleman jälkeen,olisi aika vaikea pysyä uskossa. jos Jumala ei koskaan vastaisi rukouksiini(tässä tapauksessa auttaisi esiintymispelosta parantumaan),niin miten voisin uskoa häneen? Tulin uskoonkin sillä tavalla,että pyysin häntä auttamaan minua. Jos Jumala ei olisi vastannut pyyntööni,en olisi tässä tätä kirjoittamassa.
anova saa ja etsivä löytää ja sille joka
" Kun hän ei säästänyt omaa poikaansakaan,vaan antoi hänet kuolemaan kaikkien meidän puolestamme,
kuinka hän ei lahjoittaisi POIKANSA MUKANA meille kaikkea muutakin?"
Kun ottaa vastaan Jeesuksen,hän myös auttaa tässä elämässä. aivan konkreettisesti. Jumala on luvannut vastata rukouksiimme. Hän tekee sen sellaisella tavalla,jonka tietää olevan paras. mutta vastaus tulee,ennemmin tai myöhemmin. Jumala on rakkaus ja hän tietää,mikä kullekin on parasta. - salla
Pakana(F) kirjoitti:
"esim.ennen en uskaltanut laulaa yksin yleisön edessä. nyt pystyn siihen ja pääsen ilmaisemaan itseäni musiikin kautta ihan eri tavalla kuin ennen,kun pelko esti sitä."
...
Niinhän se teidän Jumalanne kuulemma tekee. Sitähän on täälläkin säännönmukaisesti mainostettu: Se eheyttää, se antaa voimaa, se lohduttaa, se rakastaa, se parantaa.... mutta mikä tärkeintä hellareille; se antaa ESIINTYMISTAIDON!Kun ottaa vastaan Jeesuksen,hän myös auttaa tässä elämässä. aivan konkreettisesti. Jumala on luvannut vastata rukouksiimme. Hän tekee sen sellaisella tavalla,jonka tietää olevan paras. mutta vastaus tulee,ennemmin tai myöhemmin. Jumala on rakkaus ja hän tietää,mikä kullekin on parasta.
ja Jumala siunaa ihmisen elämää siitä eteenpäin kun on tullut uskoon,niin eri tavalla,koska syntiä on eri asia siunata kuin vanhurskasta ihmistä.
jokainen uskova on vanhurskas Jeesuksen sovitustyön ansioista,ei omasta ansioista. Ja Jumala siunaa=auttaa vanhurskasta.
Jumala voi myös vastata ei uskovalle,vaikka jotkut ehkä väittävät,ettei voi.
itse en vielä ollut tullut uskoon,kun pyysin Jumalaa poistamaan ahdistukseni ekan kerran. Jumala vastasi siihen rukoukseen vaikken vielä ollut edes uskossa tai menossa taivaaseen fyysisen kuoleman jälkeen. Jumala on niin armollinen. Hän itse antoi minulle herätyksen,kutsui minua,jolloin aloin kiinnostua uskonasioista.
jokaisen ihmisen elämässä on näitä herätyksen aikoja,jolloin Jumala ja uskon asiat alkavat kiinnostaa.
Hesekielin kirja:
"Näin sanoo Herra Jumala:Minäkö haluaisin,että Jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua,että hän kääntyy pahoilta teiltään ja saa elää?"
Heittäkää pois kaikki rikkomuksenne,ja kaikki se millä olette syntiä tehneet,ja ottakaa rintaanne uusi sydän ja uusi henki. En minä tahdo kenenkään kuolemaa-näin sanoo Herra Jumala. Kääntykää,niin saatte elää! - fri
salla kirjoitti:
Kun ottaa vastaan Jeesuksen,hän myös auttaa tässä elämässä. aivan konkreettisesti. Jumala on luvannut vastata rukouksiimme. Hän tekee sen sellaisella tavalla,jonka tietää olevan paras. mutta vastaus tulee,ennemmin tai myöhemmin. Jumala on rakkaus ja hän tietää,mikä kullekin on parasta.
ja Jumala siunaa ihmisen elämää siitä eteenpäin kun on tullut uskoon,niin eri tavalla,koska syntiä on eri asia siunata kuin vanhurskasta ihmistä.
jokainen uskova on vanhurskas Jeesuksen sovitustyön ansioista,ei omasta ansioista. Ja Jumala siunaa=auttaa vanhurskasta.
itse en vielä ollut tullut uskoon,kun pyysin Jumalaa poistamaan ahdistukseni ekan kerran. Jumala vastasi siihen rukoukseen vaikken vielä ollut edes uskossa tai menossa taivaaseen fyysisen kuoleman jälkeen. Jumala on niin armollinen. Hän itse antoi minulle herätyksen,kutsui minua,jolloin aloin kiinnostua uskonasioista.
jokaisen ihmisen elämässä on näitä herätyksen aikoja,jolloin Jumala ja uskon asiat alkavat kiinnostaa.
Hesekielin kirja:
"Näin sanoo Herra Jumala:Minäkö haluaisin,että Jumalaton kuolee? Enkö ennemminkin halua,että hän kääntyy pahoilta teiltään ja saa elää?"
Heittäkää pois kaikki rikkomuksenne,ja kaikki se millä olette syntiä tehneet,ja ottakaa rintaanne uusi sydän ja uusi henki. En minä tahdo kenenkään kuolemaa-näin sanoo Herra Jumala. Kääntykää,niin saatte elää!et saatana haluaa et pidät suun kiinni ja et saatana sais itse valehdella ja kaipa näillä sivuilla on monia jotka suuresta halusta haluavat vaientaa todistukset Jeesukesta ja siitä että Hän elää.
- Pakana(F)
salla kirjoitti:
Kun ottaa vastaan Jeesuksen,hän myös auttaa tässä elämässä. aivan konkreettisesti. Jumala on luvannut vastata rukouksiimme. Hän tekee sen sellaisella tavalla,jonka tietää olevan paras. mutta vastaus tulee,ennemmin tai myöhemmin. Jumala on rakkaus ja hän tietää,mikä kullekin on parasta.
Hesekielin kirja:
Heittäkää pois kaikki rikkomuksenne,ja kaikki se millä olette syntiä tehneet,ja ottakaa rintaanne uusi sydän ja uusi henki. En minä tahdo kenenkään kuolemaa-näin sanoo Herra Jumala. Kääntykää,niin saatte elää!Sun psyykes on vaarassa!
Ja myös muiden sitten kun sä alat veisaan! - fri
Pakana(F) kirjoitti:
Sun psyykes on vaarassa!
Ja myös muiden sitten kun sä alat veisaan!veisaa ku ei ole laulu ääntäkään senkummemmin kuin musiikki korvaa .
Toisaalta psyyke on ollu jo kauan vaarassa koen että on monia muitaki suuria vaaroja.
Elä pelkää en mä veisaile, jos joskus valittelenkin.
Sen voin sulle sanoa et kyllä mulla kurjaa olis jos ei tukijoita olis muitaki kuin Herra .
Se on yks hyvä asia tässä seurakunta kodissa et tukea saa kun tarvis on (useimmiten).
Tunnen yhden lespon muuten jolla on hiukan sama tyyli ku sullaki se tosin onkin sen lespo parin "ukko". mut se ei vihaa uskovia eli (sinun kielellä lahkolaisia). - JuhaniOriginal
fri kirjoitti:
veisaa ku ei ole laulu ääntäkään senkummemmin kuin musiikki korvaa .
Toisaalta psyyke on ollu jo kauan vaarassa koen että on monia muitaki suuria vaaroja.
Sen voin sulle sanoa et kyllä mulla kurjaa olis jos ei tukijoita olis muitaki kuin Herra .
Se on yks hyvä asia tässä seurakunta kodissa et tukea saa kun tarvis on (useimmiten).
Tunnen yhden lespon muuten jolla on hiukan sama tyyli ku sullaki se tosin onkin sen lespo parin "ukko". mut se ei vihaa uskovia eli (sinun kielellä lahkolaisia).Ei mullakaan ole tuota lauluääntä mutta kitarasta saundit lähtee. Kitaroita ja soittimia löytyy meijän talosta mutta se siitä!
Pakanan psyyke voi mennäkin seurakunnassa ja sehän on ihan Raamatun mukaista. Ps.1:4-6, asia sanotaan selvästi.
Pakana kirjoitti patologisen katkeraan sävyynsä kerran uskovista; 'Joillakin on jäänyt lapsesta asti laput silmille ja he veisaavat samaa laulua aikuisenakin...jne' Niimpä niin, veisaavat taivaaseen asti ja siellä se ei ikinä lopukaan, eikä kukaan päkätä 'viisauksiaan.' Mutta mikä sitten on se toinen paikka missä tuskin laulattaa? - poikalapsi
Ei mullakaan ole tuota lauluääntä mutta kitarasta saundit lähtee. Kitaroita ja soittimia löytyy meijän talosta mutta se siitä!
Pakanan psyyke voi mennäkin seurakunnassa ja sehän on ihan Raamatun mukaista. Ps.1:4-6, asia sanotaan selvästi.
Pakana kirjoitti patologisen katkeraan sävyynsä kerran uskovista; 'Joillakin on jäänyt lapsesta asti laput silmille ja he veisaavat samaa laulua aikuisenakin...jne' Niimpä niin, veisaavat taivaaseen asti ja siellä se ei ikinä lopukaan, eikä kukaan päkätä 'viisauksiaan.' Mutta mikä sitten on se toinen paikka missä tuskin laulattaa?Kuulepas nyt, Juhaniseni: kun puhut päkättämistä vastaan, miksi itse päkätät aina vain samaa asennetta? Miksi et vastaa auki oleviin sinulle esitettyihin kysymyksiin? Miten on: miksi Juhani puolustaa epäoikeudenmukaisuutta ja sortoa, epätasa-arvoa ja riitaa?
- Nasse
Ei mullakaan ole tuota lauluääntä mutta kitarasta saundit lähtee. Kitaroita ja soittimia löytyy meijän talosta mutta se siitä!
Pakana kirjoitti patologisen katkeraan sävyynsä kerran uskovista; 'Joillakin on jäänyt lapsesta asti laput silmille ja he veisaavat samaa laulua aikuisenakin...jne' Niimpä niin, veisaavat taivaaseen asti ja siellä se ei ikinä lopukaan, eikä kukaan päkätä 'viisauksiaan.' Mutta mikä sitten on se toinen paikka missä tuskin laulattaa?Mitään taivasta ei ole olemassa. Petät itseäsi Juhani. Ymmärrän kyllä motiivisi, halu saada anteeksi.
Eikö olisi parempi pyytää anteeksi ihmisiltä eikä kuvitteelliselta satuolennolta? - Pakana(F)
fri kirjoitti:
veisaa ku ei ole laulu ääntäkään senkummemmin kuin musiikki korvaa .
Tunnen yhden lespon muuten jolla on hiukan sama tyyli ku sullaki se tosin onkin sen lespo parin "ukko". mut se ei vihaa uskovia eli (sinun kielellä lahkolaisia).Ystävä kallis, jos katsot tarkasti, niin huomaat, että minä en vastannut SINULLE, vaan sallalle tuon veisaamiskommentin. Hänen psyykensä on selvästi vaarassa, koska hän vaikuttaa herkältä ihmiseltä, jonka ajatusmaailma on sitä laatua, että se uppoaa tuohon helluntaihelvettiin hyvin nopeasti ellei pidä varaansa. Siksi häne psyykensä on vaarassa.
Ei tääl IHAN kaikki kommentit sentään sinulle ole osoitettu.
=) - matias
Pakana kirjoitti patologisen katkeraan sävyynsä kerran uskovista; 'Joillakin on jäänyt lapsesta asti laput silmille ja he veisaavat samaa laulua aikuisenakin...jne' Niimpä niin, veisaavat taivaaseen asti ja siellä se ei ikinä lopukaan, eikä kukaan päkätä 'viisauksiaan.' Mutta mikä sitten on se toinen paikka missä tuskin laulattaa?Oliskohan Juhanin tarkistettava lääkityksensä. Ikävä juttu pitää aina palata tähän lääkitys asiaan. Mutta sehän on selvää, että tällä palstalla teiltä on odotettavissa vain rieanausta ja vastuuttomuutta!
- Pakana(F)
Pakana kirjoitti patologisen katkeraan sävyynsä kerran uskovista; 'Joillakin on jäänyt lapsesta asti laput silmille ja he veisaavat samaa laulua aikuisenakin...jne' Niimpä niin, veisaavat taivaaseen asti ja siellä se ei ikinä lopukaan, eikä kukaan päkätä 'viisauksiaan.' Mutta mikä sitten on se toinen paikka missä tuskin laulattaa?Näääh...turha haaveilla, Juhani ja fri. En mä mikää katkera ole teil, oikeesti, vaikka hirveesti haluisittekin.
Täähän on vain koomista katsoa kuinka te hyvät, toisianne selkään taputtelevat velikullat, ootte kilpaa ennustamassa minulle helvetin tuomioita "sitten joskus tulevaisuudessa" kun minä saan ansioni mukaan, koska olen niin pirun ärsyttävä. ;-)
Mä oon saanut tänäänkin oikein makeita nauruja teidän ansiostanne. Ja jos nauru pidentää ikää, niin näillä nauruilla minä elän teidän iloksenne TODELLA pitkään. Varsinkin ton frin juttuja on hauska lukea. Se on kehittänyt ihan oman kielen.
...
"Niimpä niin, veisaavat taivaaseen asti ja siellä se ei ikinä lopukaan, eikä kukaan päkätä 'viisauksiaan.' Mutta mikä sitten on se toinen paikka missä tuskin laulattaa?"
...
Niin, sitten on se TOINEN PAIKKA. Siitä täytyy aina ohimennen muistuttaa.
Että "sitten kerran", ei minua enää laulatakaan. Laulut loppuu lyhyeen, ja tuska, vaiva ja hammasten kiristys alkaa! Sit kun minä kärvistelen siellä helvetin lieskoissa, kasvot tuskan vääristäminä ja huudan armoa sitä kuitenkaan saamatta. (eiks ooki hivelevä ajatus, Juhani ja fri, eiks ooki? ;-))
Sitten joskus minun "elämäni tuhoutuu", vai miten se män, Juhani? Sitten joskus Pakana saa ansionsa mukaan.
Niii...mutta "eimemitääpahaaajatellakenestäkäänlähimmäisestäkoskameollaanniinhyviäuskonmiehiä! Siunausta vain toivotellaan! Rakkaudella!"
=) - fri
Pakana(F) kirjoitti:
Ystävä kallis, jos katsot tarkasti, niin huomaat, että minä en vastannut SINULLE, vaan sallalle tuon veisaamiskommentin. Hänen psyykensä on selvästi vaarassa, koska hän vaikuttaa herkältä ihmiseltä, jonka ajatusmaailma on sitä laatua, että se uppoaa tuohon helluntaihelvettiin hyvin nopeasti ellei pidä varaansa. Siksi häne psyykensä on vaarassa.
Ei tääl IHAN kaikki kommentit sentään sinulle ole osoitettu.
=)vähän, kun tiedät älykkyyteni niin älä vaadi liikaa.
Helvettiin en tuomitse ketään (minä)
Enkä usko et mieleeni ihmistä tulisi,jonka sinne haluaisin .
Ei mulla henkilö kohtaisesti ole vastaan jos Jumala on kaikille anteeksi antanut niin mikä minä olen tuomitsemaan.
tuo oli kiva kuulla etten ole pahoittanu päivääsi ja on olut edes sulla iloa mun viesteistä.
Tuntuu uutis sivujen perusteella et niin monella on liianki vakavaa tää elo .
Joten ei oo päivä hukkaa menny ku jonku iloseksi on saanu.
Tänään en sivujen kautta tahdo kommentoida eri sairauksia koska en koe et olis tarkoituskaan (ainakaan kaikkien tehtävä.)
Se taas on selvää et sulle ei kukaan uskovainen syvällistä apua vois tarjotakkaan.ei tosin ole tarvis kaan. - Anna
Pakana(F) kirjoitti:
Näääh...turha haaveilla, Juhani ja fri. En mä mikää katkera ole teil, oikeesti, vaikka hirveesti haluisittekin.
Täähän on vain koomista katsoa kuinka te hyvät, toisianne selkään taputtelevat velikullat, ootte kilpaa ennustamassa minulle helvetin tuomioita "sitten joskus tulevaisuudessa" kun minä saan ansioni mukaan, koska olen niin pirun ärsyttävä. ;-)
Mä oon saanut tänäänkin oikein makeita nauruja teidän ansiostanne. Ja jos nauru pidentää ikää, niin näillä nauruilla minä elän teidän iloksenne TODELLA pitkään. Varsinkin ton frin juttuja on hauska lukea. Se on kehittänyt ihan oman kielen.
...
"Niimpä niin, veisaavat taivaaseen asti ja siellä se ei ikinä lopukaan, eikä kukaan päkätä 'viisauksiaan.' Mutta mikä sitten on se toinen paikka missä tuskin laulattaa?"
...
Niin, sitten on se TOINEN PAIKKA. Siitä täytyy aina ohimennen muistuttaa.
Että "sitten kerran", ei minua enää laulatakaan. Laulut loppuu lyhyeen, ja tuska, vaiva ja hammasten kiristys alkaa! Sit kun minä kärvistelen siellä helvetin lieskoissa, kasvot tuskan vääristäminä ja huudan armoa sitä kuitenkaan saamatta. (eiks ooki hivelevä ajatus, Juhani ja fri, eiks ooki? ;-))
Sitten joskus minun "elämäni tuhoutuu", vai miten se män, Juhani? Sitten joskus Pakana saa ansionsa mukaan.
Niii...mutta "eimemitääpahaaajatellakenestäkäänlähimmäisestäkoskameollaanniinhyviäuskonmiehiä! Siunausta vain toivotellaan! Rakkaudella!"
=)Kävin lukemassa toisella keskustelupalstalla mielipiteitäsi. Siellä kirjoitat hyvin asiallisesti. Kirjoitat nimimerkillä Pakana ja kerrot, missä muualla kirjoitat: "Tuolla Suomi24fi:n helluntailaisuuspalstalla on kirjoituksiani ( Pakana ( F )"
Lapsuudestasi kerrot näin:" Uskovaisen lapselle sanotaan, ettei uskoa saa hävetä, mutta jouduin häpeämään monesti kiihkoilevaa, kielillä puhuvaa, evankelioivaa isääni, sekä monia muita aikuisia uskovaisia, joilla ei näyttänyt olevan minkäänlaista käsitystä siitä, kuinka noloihin tilanteisisn lapset/nuoret joutuvat toisten lasten/nuorten silmissä aikuisten kiihkoilevan käytöksen vuoksi."
"Minä koen oman kasvatukseni aika suppeana, yksipuolisena, ja monessa asiassa kummallisena, kyseenalaisenakin."
"Omat muistoni lapsuuden uskovaisuuteen liittyvistä asioista ovat kuitenkin pääosin ahdistavia."
"Kun opiskelujen myötä jätin uskon ja kaiken seurakuntaan liittyvän, jouduin jotenkin tyhjän päälle."
"Dokasin, kokeilin huumeita, sain kavereita sitä kautta, tein kaikkea syntistä. Se oli vapauttavaa."
"Ajatus taivaasta - siitä huolimatta ettei siihen oikeasti usko - toimii monille ei-ukovaisillekin sellaisena ahdistusta lievittänä itsepsyykauskeinona."
"Minä olen alkanut uskoa, että ns. "Jumala-kaipuussa", etsikkoajalla, on pohjimmiltaan kysymys ihmisen kaipuusta ja nimenomaan tunnetason ihmissuhteesta."
"Näen näitä itseni kaltaisia lapsukaisa uskovien piireissä. Niitä jotka "tietävät" sen totuuden, jota muut eivät tiedä. Sääliksi käy."
Lisää mielipiteitäsi voi lukea tästä linkistä:
http://keskustelu.vapaa-ajattelijat.fi/read.php?f=3&i=6605&t=6605 - "netti pastori"
Pakana(F) kirjoitti:
...
Niinhän se teidän Jumalanne kuulemma tekee. Sitähän on täälläkin säännönmukaisesti mainostettu: Se eheyttää, se antaa voimaa, se lohduttaa, se rakastaa, se parantaa.... mutta mikä tärkeintä hellareille; se antaa ESIINTYMISTAIDON!Oletkohan ihan niin eheä ihminen kun yrität esittää. Joka viestissäsi paistaa läpi viha ja katkeruus ja tuo ylemmyydentunto ja alentuva suhtautuminen uskoviin.
Onko se sinulta pois jos joku löytää rauhaa ja rakkautta ja sisäistä eheytymistä.
Se taitaa olla piikki sinun lihasassa koska se pyrkii todistamaan sen mitä sinä kiellät ja vähättelet.
äsekeisestäkin viestistä poimit vain yhden kohdan ja se ei ollut pääasia siis se esiintyminen vaan se eheytyminen mikä oli tapahtunut.
Hyvää päivän jatkoa - Pakana(F)
Oletkohan ihan niin eheä ihminen kun yrität esittää. Joka viestissäsi paistaa läpi viha ja katkeruus ja tuo ylemmyydentunto ja alentuva suhtautuminen uskoviin.
Onko se sinulta pois jos joku löytää rauhaa ja rakkautta ja sisäistä eheytymistä.
Se taitaa olla piikki sinun lihasassa koska se pyrkii todistamaan sen mitä sinä kiellät ja vähättelet.
äsekeisestäkin viestistä poimit vain yhden kohdan ja se ei ollut pääasia siis se esiintyminen vaan se eheytyminen mikä oli tapahtunut.
Hyvää päivän jatkoaHyvä nettipastori.
Mistä olet saanut käsityksen että yritän "esittää eheää"? Ei kukaan ole "eheä". Jokaisella ihmisellä sekä hellareilla että ei-hellareilla, on eheät kohtansa ja vähemmän eheät. Minun kokemukseni mukaan päinvastoin te hellarit itse olette niitä, jotka hyvin mielellänne esitätte "täydellisen eheää" vaikka olisitte kuinka ruvella tahansa, koska haluatte markkinoida uskoanne jonkinlaisena ihmisen täydellisesti "parantavana" asiana.
"Jos olet rikkinäinen ja ahdistettu, niin tule uskoon, ja liity seurakuntaaan, niin Jumala parantaa ja eheyttää sinut täydellisesti" on _teidän_ mottonne, ja iskulauseenne.
...
"Onko se sinulta pois jos joku löytää rauhaa ja rakkautta ja sisäistä eheytymistä."
...
Ei tietenkään. Miten niin? Tämän ketjun aihe käsitteli uskon negatiivista vaikutusta mielenterveyteen, eikä sen positiivista vaikutusta. - Pakana(F)
Anna kirjoitti:
Kävin lukemassa toisella keskustelupalstalla mielipiteitäsi. Siellä kirjoitat hyvin asiallisesti. Kirjoitat nimimerkillä Pakana ja kerrot, missä muualla kirjoitat: "Tuolla Suomi24fi:n helluntailaisuuspalstalla on kirjoituksiani ( Pakana ( F )"
Lapsuudestasi kerrot näin:" Uskovaisen lapselle sanotaan, ettei uskoa saa hävetä, mutta jouduin häpeämään monesti kiihkoilevaa, kielillä puhuvaa, evankelioivaa isääni, sekä monia muita aikuisia uskovaisia, joilla ei näyttänyt olevan minkäänlaista käsitystä siitä, kuinka noloihin tilanteisisn lapset/nuoret joutuvat toisten lasten/nuorten silmissä aikuisten kiihkoilevan käytöksen vuoksi."
"Minä koen oman kasvatukseni aika suppeana, yksipuolisena, ja monessa asiassa kummallisena, kyseenalaisenakin."
"Omat muistoni lapsuuden uskovaisuuteen liittyvistä asioista ovat kuitenkin pääosin ahdistavia."
"Kun opiskelujen myötä jätin uskon ja kaiken seurakuntaan liittyvän, jouduin jotenkin tyhjän päälle."
"Dokasin, kokeilin huumeita, sain kavereita sitä kautta, tein kaikkea syntistä. Se oli vapauttavaa."
"Ajatus taivaasta - siitä huolimatta ettei siihen oikeasti usko - toimii monille ei-ukovaisillekin sellaisena ahdistusta lievittänä itsepsyykauskeinona."
"Minä olen alkanut uskoa, että ns. "Jumala-kaipuussa", etsikkoajalla, on pohjimmiltaan kysymys ihmisen kaipuusta ja nimenomaan tunnetason ihmissuhteesta."
"Näen näitä itseni kaltaisia lapsukaisa uskovien piireissä. Niitä jotka "tietävät" sen totuuden, jota muut eivät tiedä. Sääliksi käy."
Lisää mielipiteitäsi voi lukea tästä linkistä:
http://keskustelu.vapaa-ajattelijat.fi/read.php?f=3&i=6605&t=6605Kys. juttu on kirjoitettu yli vuosi sitten, ja siinä kertoessani olevani sama hlö kuin P(F), viittaan yhteen tiettyyn yksittäiseen tänne kirjoittamaani viestiketjuun, jonka olin sattunut silloin kirjoittamaan juuri samasta aiheesta. Että tarkoitushan ei ollut mikään itsensä mainostaminen sinänsä. ;-)
- Linnea,
Pakana(F) kirjoitti:
Kys. juttu on kirjoitettu yli vuosi sitten, ja siinä kertoessani olevani sama hlö kuin P(F), viittaan yhteen tiettyyn yksittäiseen tänne kirjoittamaani viestiketjuun, jonka olin sattunut silloin kirjoittamaan juuri samasta aiheesta. Että tarkoitushan ei ollut mikään itsensä mainostaminen sinänsä. ;-)
Olipa tietoo sinusta. Säälittää sinun isä ja äiti kun tytöstä tuli tommonen. Ihmisten mielipiteitten orja.
- fri
Pakana(F) kirjoitti:
Kys. juttu on kirjoitettu yli vuosi sitten, ja siinä kertoessani olevani sama hlö kuin P(F), viittaan yhteen tiettyyn yksittäiseen tänne kirjoittamaani viestiketjuun, jonka olin sattunut silloin kirjoittamaan juuri samasta aiheesta. Että tarkoitushan ei ollut mikään itsensä mainostaminen sinänsä. ;-)
hyväksi tietää kun olen pohtinut kantaasi eri ihmisiin.
Tuolla aiemmi tuumin erään tutun lespon ja sinun käytös tyyliäsi ja nuo paljastukset joita itse muualla olet esiin tuonnut selventää minun ymmärrystäni asiaan,koska tuo kyseinen vertaus on kokenut lähes samaa kuin sinä (varsinkin isänsä puolelta).
Mut nyt kun kerran anteeksi olet (jos olet) antanut niin ei kait tarte (-) merkillä rakentaa.
En usko et se olis kellekään hyväksi.
Sanon vain et kovan ot kuoren kyenny rakentaa. - Linnea,
fri kirjoitti:
Tuolla aiemmi tuumin erään tutun lespon ja sinun käytös tyyliäsi ja nuo paljastukset joita itse muualla olet esiin tuonnut selventää minun ymmärrystäni asiaan,koska tuo kyseinen vertaus on kokenut lähes samaa kuin sinä (varsinkin isänsä puolelta).
Mut nyt kun kerran anteeksi olet (jos olet) antanut niin ei kait tarte (-) merkillä rakentaa.
Sanon vain et kovan ot kuoren kyenny rakentaa.Saatana antaa alkuun menystystä mutta siinä valerauhassa on pommi sisällä. Pakanalla ei tunnu olevan Jumalaa tarvis. Ei sitä tavllinen ihminen käsitä miksi toisille pitää kostaa oma pahoinvointi. Pakana ei kunnioita vanhempiaan ja se ei ole syy olla pirullinen helluntailaisille. Toivottavasti saa vielä armon ottaa pelastus vastaan. Se olisi kaikille siunaus. Vapaa-ajattelijat, niin, eikö me kaikki ajatella vapaasti? Mutta tuo yhdistys on täynnä psykopaatteja.
- Pakana(F)
fri kirjoitti:
Sanon vain et kovan ot kuoren kyenny rakentaa."koska tuo kyseinen vertaus on kokenut lähes samaa kuin sinä (varsinkin isänsä puolelta)."
...
Mitä tarkoitat tuolla "kokenut lähes samaa varsinkin isänsä puolelta"?
Annatko ymmärtää että olisin kokenut jotakin erityisen traumaattista "varsinkin isäni puolelta"? Minun lapsuuteni ei ole mikään poikkeus helluntailaisten keskuudessa, eikä minun "isä-suhteeni" ole mikään erityisen "traumaattinen", vaikka selvästi yrität kehittää siitä syytä sille miksi en ole uskovainen ja miksi ilmaisen täällä mielipiteitäni jotka poikkeavat omistasi.
Tuossa linkin keskustelussa minä vastaan nimimerkin "Dolora" kysymykseen siitä, miten minä henk. koht. koin lapsuuteni uskovaisen kasvatuksen. Kys. keskustelu käytiin hyvin asiallisessa hengessä, koska ne keskustelijat osasivat KESKUSTELLA sekä kuunnella mitä toisella on asiaa.
En tiedä miksi tämä nimim. "anna" laittoi tuon linkin tänne, vaikka varmasti tiesi, että olen osoittanut kys. tekstit ihan toiseen osoitteeseen. Hänellä lienee siihen omat henkilökohtaiset syynsä...
Mutta hyvin kuvaavaa on taas se, millä tavalla sinä asennoidut tuossa linkissä kertomiini asioihin. Että oikein "paljastuksia"! ;-D
Ikävä nyt tuottaa pettymys, mutta nuo asiat eivät ole mitään paljastuksia, vaan olen ne ihan itse ja ihan vapaaehtoisesti ne sinne kirjoittanut, joten lukekoon ketä kiinnostaa.
Ja teitähän kiinnostaa! ;-)
Teitä kiinnostaa hyvin paljon muiden ihmisten yksityiselämä, vai mitä fri? ;-) - fri
Pakana(F) kirjoitti:
"koska tuo kyseinen vertaus on kokenut lähes samaa kuin sinä (varsinkin isänsä puolelta)."
...
Mitä tarkoitat tuolla "kokenut lähes samaa varsinkin isänsä puolelta"?
Annatko ymmärtää että olisin kokenut jotakin erityisen traumaattista "varsinkin isäni puolelta"? Minun lapsuuteni ei ole mikään poikkeus helluntailaisten keskuudessa, eikä minun "isä-suhteeni" ole mikään erityisen "traumaattinen", vaikka selvästi yrität kehittää siitä syytä sille miksi en ole uskovainen ja miksi ilmaisen täällä mielipiteitäni jotka poikkeavat omistasi.
Tuossa linkin keskustelussa minä vastaan nimimerkin "Dolora" kysymykseen siitä, miten minä henk. koht. koin lapsuuteni uskovaisen kasvatuksen. Kys. keskustelu käytiin hyvin asiallisessa hengessä, koska ne keskustelijat osasivat KESKUSTELLA sekä kuunnella mitä toisella on asiaa.
En tiedä miksi tämä nimim. "anna" laittoi tuon linkin tänne, vaikka varmasti tiesi, että olen osoittanut kys. tekstit ihan toiseen osoitteeseen. Hänellä lienee siihen omat henkilökohtaiset syynsä...
Mutta hyvin kuvaavaa on taas se, millä tavalla sinä asennoidut tuossa linkissä kertomiini asioihin. Että oikein "paljastuksia"! ;-D
Ikävä nyt tuottaa pettymys, mutta nuo asiat eivät ole mitään paljastuksia, vaan olen ne ihan itse ja ihan vapaaehtoisesti ne sinne kirjoittanut, joten lukekoon ketä kiinnostaa.
Ja teitähän kiinnostaa! ;-)
Teitä kiinnostaa hyvin paljon muiden ihmisten yksityiselämä, vai mitä fri? ;-)että ajattelen usein millainen ihminen ajatusten takana on .
Tuollasta tra... sanaa en käyttäny katsos (sivistymättömyyteni) laittaa rajoja.
Tuolla lespolla oli monta samankaltaista kokemusta.
Ei hänkään niitä murheeksi kasannu vaan oli ajautunu "dokaamaan" kehittäny samankaltaista kuorta kun sinäkin.
Hänen elämää en tänne vedä,mut joikin selitys mun pikku päähäni tuli miksi kantasi uskovaisiin on tänään se mikä se on .
Minä ajattelemattomana kuitenki pohdin miksi niin monen uskomattoman kanta on niin (negatiivinen) uskovaisia kohtaan.
Se on selvää et jos kukaan ei Jeesus nimeä ja Hänen sovitus työtään Golgatalla tois esille niin ilmapiiri lauhtus huomattavasti.
Olisko kuinki nii et helarit uskonsa vielä tänään uskaltaa Suomessa ulkonaki tunnustaa ja se ei sovi "sivistykseen". - JuhaniOriginal
fri kirjoitti:
että ajattelen usein millainen ihminen ajatusten takana on .
Ei hänkään niitä murheeksi kasannu vaan oli ajautunu "dokaamaan" kehittäny samankaltaista kuorta kun sinäkin.
Hänen elämää en tänne vedä,mut joikin selitys mun pikku päähäni tuli miksi kantasi uskovaisiin on tänään se mikä se on .
Minä ajattelemattomana kuitenki pohdin miksi niin monen uskomattoman kanta on niin (negatiivinen) uskovaisia kohtaan.
Se on selvää et jos kukaan ei Jeesus nimeä ja Hänen sovitus työtään Golgatalla tois esille niin ilmapiiri lauhtus huomattavasti.
Olisko kuinki nii et helarit uskonsa vielä tänään uskaltaa Suomessa ulkonaki tunnustaa ja se ei sovi "sivistykseen".Jeesus on nimi joka jakaa asiat kahtia. Siitä nimestä saatana ei tykkää, eikä sen uskolliset palvelijatkaan tykkää.
Huomaan ihan selvästi, että joillakin kolkuttaa sisällä. - Pakana(F)
fri kirjoitti:
että ajattelen usein millainen ihminen ajatusten takana on .
Olisko kuinki nii et helarit uskonsa vielä tänään uskaltaa Suomessa ulkonaki tunnustaa ja se ei sovi "sivistykseen"."Tuolla lespolla oli monta samankaltaista kokemusta.
Ei hänkään niitä murheeksi kasannu vaan oli ajautunu "dokaamaan" kehittäny samankaltaista kuorta kun sinäkin."
...
Sinä olet jo parissa aikaisemmassakin viestissäsi vihjaillut tästä "lesPoudesta" vähän niinkuin että "niin....sillä lesPollakin on tosiaan samankaltaisia kokemuksia Pakanalla..."
Yritätkö ehkä rivien välistä vihjailla minun olevan lesPo?
Sinä taidat tuntea tämän lesPon aika henkilökohtaisesti, vai, kun tunnut kovin paljon tietävän hänen yksityiselämästään? Oletko sinä läheinenkin ystävä hänen kanssaan.... vai oletko vain kuullut siltä ja tältä, sitä ja sitä juorua?
Ja sinuahan kiinnostaa, voi pojat! Mikäs sen kiinnostavampaa kuin toisten henkilökohtaiset asiat! Ei niin sit mikään!
;-) - fri
Pakana(F) kirjoitti:
"Tuolla lespolla oli monta samankaltaista kokemusta.
Ei hänkään niitä murheeksi kasannu vaan oli ajautunu "dokaamaan" kehittäny samankaltaista kuorta kun sinäkin."
...
Sinä olet jo parissa aikaisemmassakin viestissäsi vihjaillut tästä "lesPoudesta" vähän niinkuin että "niin....sillä lesPollakin on tosiaan samankaltaisia kokemuksia Pakanalla..."
Yritätkö ehkä rivien välistä vihjailla minun olevan lesPo?
Sinä taidat tuntea tämän lesPon aika henkilökohtaisesti, vai, kun tunnut kovin paljon tietävän hänen yksityiselämästään? Oletko sinä läheinenkin ystävä hänen kanssaan.... vai oletko vain kuullut siltä ja tältä, sitä ja sitä juorua?
Ja sinuahan kiinnostaa, voi pojat! Mikäs sen kiinnostavampaa kuin toisten henkilökohtaiset asiat! Ei niin sit mikään!
;-)ja sinun kesymyksiisi olen vastannu ku tuota toista ihmistä pikku päässäni vertailin.
En usko et sinua edes olen tavannut joten luulen et siltä tasolta katsottuna tunnen tuon "vertailu kohteen" paremmin se taas etten hyväksy lespoutta "raamatun" sisään ja että olen avio liitossa ei merkitse etten kykene keskusteluun eri ihmisten kanssa . se taas mistä ja mitä hän on minulle kertonut ei kuulu tänne sivuille.
Toisaalta kysyisin kyllä luvan jos asiaa hänestä käsin tonkia pitäs.
Mulle kuule tuli pikku päässä väläys et kyl sopis sun rinnalle eikä aina huomais kumpi jutun veti .
Muita ei tuu nyt heti mieleen saa nähdä jatkossa.
Lohdutukseks olen muistaki koittanu noin ajatus kuvan rakentaa ettei ne heikommalle oo jääneet.
Ihan on tullu mieleen joskus et oliskohan hän tai hän.
Olen ollut kerran hänen syntymäpäivillä jos se jollain tapaa auttaa sun kiinnostusta.
Voit vaikka yhdistää sit sun arvosteluus kuinka helarit menee sitäki tekeen et ihan juhlimaan "syntisen" kanssa. - Pakana(F)
fri kirjoitti:
ja sinun kesymyksiisi olen vastannu ku tuota toista ihmistä pikku päässäni vertailin.
En usko et sinua edes olen tavannut joten luulen et siltä tasolta katsottuna tunnen tuon "vertailu kohteen" paremmin se taas etten hyväksy lespoutta "raamatun" sisään ja että olen avio liitossa ei merkitse etten kykene keskusteluun eri ihmisten kanssa . se taas mistä ja mitä hän on minulle kertonut ei kuulu tänne sivuille.
Toisaalta kysyisin kyllä luvan jos asiaa hänestä käsin tonkia pitäs.
Mulle kuule tuli pikku päässä väläys et kyl sopis sun rinnalle eikä aina huomais kumpi jutun veti .
Muita ei tuu nyt heti mieleen saa nähdä jatkossa.
Lohdutukseks olen muistaki koittanu noin ajatus kuvan rakentaa ettei ne heikommalle oo jääneet.
Ihan on tullu mieleen joskus et oliskohan hän tai hän.
Olen ollut kerran hänen syntymäpäivillä jos se jollain tapaa auttaa sun kiinnostusta.
Voit vaikka yhdistää sit sun arvosteluus kuinka helarit menee sitäki tekeen et ihan juhlimaan "syntisen" kanssa."se taas mistä ja mitä hän on minulle kertonut ei kuulu tänne sivuille."
...
No mitä ihmettä sinä sitten olet hänen asioistaan kertonut, kun hänen asiansa eivät tänne kuulu?
Olet kertonut että hänellä on jotakin "kokemuksia isänsä taholta varsinkin" ja rivien välistä kerrot vielä enemmän. Onko tuo kristillistä mennä pettämään jonkun ihmisen luottamus varsinkin asioissa jotka ovat HYVIN henkilökohtaisia?
Eikös yhtään omatunto vaivaa?
Tämä viestiketju on oikeastaan taas kerran oikein hyvä esimerkki siitä miten pahimmillaan uskovaiset suhtautuvat kanssakulkijoihinsa. Siitä voi jokainen päätellä kuinka "terveellisiä" mielenterveydelle ovat uskovaisten piirit pahimmillaan. - fri
Pakana(F) kirjoitti:
"se taas mistä ja mitä hän on minulle kertonut ei kuulu tänne sivuille."
...
No mitä ihmettä sinä sitten olet hänen asioistaan kertonut, kun hänen asiansa eivät tänne kuulu?
Olet kertonut että hänellä on jotakin "kokemuksia isänsä taholta varsinkin" ja rivien välistä kerrot vielä enemmän. Onko tuo kristillistä mennä pettämään jonkun ihmisen luottamus varsinkin asioissa jotka ovat HYVIN henkilökohtaisia?
Tämä viestiketju on oikeastaan taas kerran oikein hyvä esimerkki siitä miten pahimmillaan uskovaiset suhtautuvat kanssakulkijoihinsa. Siitä voi jokainen päätellä kuinka "terveellisiä" mielenterveydelle ovat uskovaisten piirit pahimmillaan.eikö noita (hän)ole monia suomessakin pelkästään .(en edes kertonut missä maassa)itsekään en elä suomessa
Uskon kuule tietäväni vaitiolo velvollisuudesta sen kuin sinäkin esin sairaala alalta.
Räkytä ja etsi kirjoitus virheitä kuinka haluat et ole uskottavastikaan tullut tällä sivulle ketään autamaan vaan etsimään uskovista virheitä joista voisit itse eteenpäin juoruta.
Etsi hyvä tyttö(kovan kuoren sisällä) vikoja toisista jos koet et se on sun tehtävä kenttä. - Masa,
Pakana(F) kirjoitti:
"se taas mistä ja mitä hän on minulle kertonut ei kuulu tänne sivuille."
...
Tämä viestiketju on oikeastaan taas kerran oikein hyvä esimerkki siitä miten pahimmillaan uskovaiset suhtautuvat kanssakulkijoihinsa. Siitä voi jokainen päätellä kuinka "terveellisiä" mielenterveydelle ovat uskovaisten piirit pahimmillaan.Olet niin mitätön, että tuskin erotut mitenkään ihmisten ilmoilta jos et avaa suutasi. Hajuton, väritön ja mauton. Tyhmäkin käy viisaasta kun on vaiti.
Sinä et älyä olla vaiti. - atri.parkka
salla kirjoitti:
minä en ainakaan"pakene omaa sisintäni". olen nimenomaan saanut kokea Jumalan hoitavan sisintäni,joka on haavoilla. Hän on Pyhän Henkensä kautta eheyttänyt sieluni mustelmia,ja vähitellen olen uskaltanut alkaa elämään enemmän omana itsenäni kuin ennen uskoa. Minusta on tullut rohkeampi ja positiivisempi ihminen. Alan myös uskaltaa tehdä enemmän niitä asioita,jotka tuottavat iloa itselleni. tiedän,että Jumala on luonut minut ja lahjani,ja toivoo,että voisin iloita niistä kyvyistä,joita hän minulle on antanut.
Jumala on rakkaus ja täydellinen rakkaus parantaa. mutta sitäkään Jumala ei tuputa,vaan kulkee siinä tahdissa,joka on hyvä meidän rikkinäiselle sisimmälle.meille on niin vaikeaa hyväksyä se että helluntaiherätyksessä on paljon mätää.?
Pakana (F) ei kritisoi sitä mitä Jumala tekee, vaan niitä epäterveitä ilmiöitä, mitkä liittyy meihin ihmisiin.
Kaikessa on sekä hyvää, että pahaa. Miksi on niin vaikeaa tunnustaa, että pahaa löytyy myös meidän inhimillisistä järjestelmistä.?
Jumala on hyvä. Sitä ei kai Pakanakaan vastusta? Mistä johtuu se, että tälläkin palstalla kynsin hampain yritetään todistella helluntailaisuuden virheettömyyttä? Virheettömässä yhteisössä eläminen on epäluonnollista ja se ahdistaa minua.
Edelleenkin helluntailaisena peräänkuulutan rehellistä suhtautumista kaikkea kohtaan - myös meidän omia järjestelmiä kohtaan. - poikalapsi
atri.parkka kirjoitti:
meille on niin vaikeaa hyväksyä se että helluntaiherätyksessä on paljon mätää.?
Pakana (F) ei kritisoi sitä mitä Jumala tekee, vaan niitä epäterveitä ilmiöitä, mitkä liittyy meihin ihmisiin.
Kaikessa on sekä hyvää, että pahaa. Miksi on niin vaikeaa tunnustaa, että pahaa löytyy myös meidän inhimillisistä järjestelmistä.?
Jumala on hyvä. Sitä ei kai Pakanakaan vastusta? Mistä johtuu se, että tälläkin palstalla kynsin hampain yritetään todistella helluntailaisuuden virheettömyyttä? Virheettömässä yhteisössä eläminen on epäluonnollista ja se ahdistaa minua.
Edelleenkin helluntailaisena peräänkuulutan rehellistä suhtautumista kaikkea kohtaan - myös meidän omia järjestelmiä kohtaan.Puhut taas kerran asiaa. Rehellisyys on juuri se asia, jota kovin monen jutuista täälläkin puuttuu. Sekin minusta riittäisi, että kukin edes koettaisi olla rehellinen ensin vaikka itselleen.
- MMM
atri.parkka kirjoitti:
Edelleenkin helluntailaisena peräänkuulutan rehellistä suhtautumista kaikkea kohtaan - myös meidän omia järjestelmiä kohtaan.Höpö höpö, oletko atri parkka noin naivi? Sen vuoksi täällä uskovat herää vastareaktioon kun hyökätään henkilökohtaisesti kimppuun.
- Pakana(F)
atri.parkka kirjoitti:
Edelleenkin helluntailaisena peräänkuulutan rehellistä suhtautumista kaikkea kohtaan - myös meidän omia järjestelmiä kohtaan.Onpas kiva että vihdoin joku selkärangan ja järjen omaava eksyi tänne. :-) Minä tosin olen just kohta lähtemässä täst toisaalle mutta tuohon....
"Jumala on hyvä. Sitä ei kai Pakanakaan vastusta?"
....sanoisin kuitenkin, että en toki vastusta sitä jos Jumala on hyvä, mutta huomauttaisin kuitenkin että pidän Jumalan olemassaoloa aika epätodennäköisenä. ;-)
Jos ajattelisisin Jumalan olevan olemassa, niin kyllä minulla parit tiukat kyssärit sille olisi takataskussa. Vähän omituinen tapa Hänellä on osoittaa hyvyyttään, jos minulta kysytään. Kun katselee kaikkea mitä Hän antaa tapahtua.
Mut se siit. Kiva kun oot kuvioissa. Minä lähden tästä puolestani kiitämään.
Hauskat viikonloput kaikille! - atri.parkka
Pakana(F) kirjoitti:
Onpas kiva että vihdoin joku selkärangan ja järjen omaava eksyi tänne. :-) Minä tosin olen just kohta lähtemässä täst toisaalle mutta tuohon....
"Jumala on hyvä. Sitä ei kai Pakanakaan vastusta?"
....sanoisin kuitenkin, että en toki vastusta sitä jos Jumala on hyvä, mutta huomauttaisin kuitenkin että pidän Jumalan olemassaoloa aika epätodennäköisenä. ;-)
Jos ajattelisisin Jumalan olevan olemassa, niin kyllä minulla parit tiukat kyssärit sille olisi takataskussa. Vähän omituinen tapa Hänellä on osoittaa hyvyyttään, jos minulta kysytään. Kun katselee kaikkea mitä Hän antaa tapahtua.
Mut se siit. Kiva kun oot kuvioissa. Minä lähden tästä puolestani kiitämään.
Hauskat viikonloput kaikille!vähän matkoilla ja töissä on ollut hiukka kiire.
Luin kaikista ketjuista kommenttisi ja olet taas tapasi mukaan kirkkaalla ajattelullasi aiheuttanut vatsanpuruja meidän rakkaille hellareille.
Oli ilo huomata, että piristät palstaa taas läsnäolollasi. Kiitos.
Kriittisyytesi maailman tilasta, ja Jumalan puuttumattomuudesta on aiheellinen.
Itse en ymmärrä vielä kaikkea sitä problematiikkaa, mutta aika-janan katsominen kauempaa valaisee asiaa. Syyhän ei ole tähän kaikkeen Jumalassa, vaan ihmisissä. ( Tai Saatanassa, niinkuin uskovat sanovat) .
Jumalan tapa osoittaa hyvyyttään on antaa ratkaisu ihmisten suurimpaan ongelmaan, ja se ratkaisu ei ollut Hänellekään helppo tai kivuton.
- Kadun nainen
Muistakaa hyvät helluntailaset: masennus on vakava tauti, jota pitäisi hoitaa heti alusta saakka vain ammattihenklön ohjauksessa. On nöyryyttävää ja törkeää että puoskarit tekevät omia rottakokeitaan ihmispoloisille testatakseen
henkensä voimaa. Samaan aikaan kehitetään masennuslääkkeitä, joita tutkijat tohtivat tuskin oikeilla rotilla testata. Suomessa on joka neljäs ihminen masentunut jonkin elämänvaiheen aikana, sen laukaisee yleensä voimakas elämänmuutos. Tämä
lahkolainen tapa hoitaa ihmisen mieltä karkoittamalla riivaajia on shamanismiin verrattavissa. Se voi murtaa ihmisen mielen lopullisesti. Se on myös tämänpäivän rikos josta ei rangaista. Toistaiseksi.
Voimia luopiolle raskaan urakan jälkeen !- JuhaniOriginal
Sinä aloit nyt oikein pitämään meille Raamattutuntia sieltä korkealta. Tule alas meidän tasolle niin ehkä puhettasi kuunneltaisi joskus. Se vaan, että ei siinä ole juuri koskaan rakentavaa.
Ei ihminen uskoontullessa tule idiootiksi niinkuin luulet uskomattomien tapaan. Tuolla luopiolla oli kertomus ja siinä ei ollut masennuksesta kysymys vaan oikeasta mielisairaudesta. Kyllä jokainen terve järkinen hyväksyy lääketieteen.
'Riivaaja henget ja mielitaudit', puheen pitänyt Mauri Viksten jota sinulle suosittelen kuunneltavaksi.
Ps. Helluntaiseurakunta ei ole lahko. - Nasse
Sinä aloit nyt oikein pitämään meille Raamattutuntia sieltä korkealta. Tule alas meidän tasolle niin ehkä puhettasi kuunneltaisi joskus. Se vaan, että ei siinä ole juuri koskaan rakentavaa.
Ei ihminen uskoontullessa tule idiootiksi niinkuin luulet uskomattomien tapaan. Tuolla luopiolla oli kertomus ja siinä ei ollut masennuksesta kysymys vaan oikeasta mielisairaudesta. Kyllä jokainen terve järkinen hyväksyy lääketieteen.
'Riivaaja henget ja mielitaudit', puheen pitänyt Mauri Viksten jota sinulle suosittelen kuunneltavaksi.
Ps. Helluntaiseurakunta ei ole lahko.kukahn sitä raamattutuntia pitää?
piilohomo juhaniko?
Sinusta ei tullut idioottia tullessasi "uskoosi", ei
ei ei - Kadun nainen
Ps. Helluntaiseurakunta ei ole lahko.Masennuksen hoitaminen väärin metodein voi johtaa mielisairauteen, niinkuin luopion tapauksessa on käynyt. Kysymys on niin vakavasta asiasta, että pelleily ts. eheyttäminen uskonvarjolla olisi oltava lakisääteisesti rikos. Mielenterveys-sairaudet ovat biologisia ja psykologisia, kysymys on hermosolujen tuotantohäiriöstä joka on voimakkaan stressin aikaansaamaa, lisäksi vakavat häiriöt ovat yleensä perinnöllisiä. Kysymys ei ole Jumalan hylkäämisestä eikä sielunvihollisesta
niinkuin teillä suurilla opettajilla tuntuu käsitys olevan. Vikstenin tarinat ovat hauskoja ja ne toimivat omassa sarjassaan, kevyenä viihteellisenä sielunhoitona. Niillä ei skitsofrenia- tai psykoosipotilaita paranneta. - poikalapsi
Ps. Helluntaiseurakunta ei ole lahko.Itse mielenterveyskeskusteluun otan vain sen verran kantaa, että muistutan, etti ihmisen mielenterveys ole leikkikalu.
Tietysti helluntailaisuus on lahko. Mikä muu se muka on? - Marjo,
Kadun nainen kirjoitti:
Masennuksen hoitaminen väärin metodein voi johtaa mielisairauteen, niinkuin luopion tapauksessa on käynyt. Kysymys on niin vakavasta asiasta, että pelleily ts. eheyttäminen uskonvarjolla olisi oltava lakisääteisesti rikos. Mielenterveys-sairaudet ovat biologisia ja psykologisia, kysymys on hermosolujen tuotantohäiriöstä joka on voimakkaan stressin aikaansaamaa, lisäksi vakavat häiriöt ovat yleensä perinnöllisiä. Kysymys ei ole Jumalan hylkäämisestä eikä sielunvihollisesta
niinkuin teillä suurilla opettajilla tuntuu käsitys olevan. Vikstenin tarinat ovat hauskoja ja ne toimivat omassa sarjassaan, kevyenä viihteellisenä sielunhoitona. Niillä ei skitsofrenia- tai psykoosipotilaita paranneta.Et edes ymmärrä mitä puhut, kaiken lisäksi valetta. Olet valehtelija!
- Ritva
Kun luin kirjoituksesi, tulin surulliseksi. Toivoisin, ettet kuitenkaan luopuisi uskostasi. Vaikka ihmiset olisivat kohdelleet sinua väärin, niin eihän se ole Jumalan vika. Me ihmiset emme useinkaan osaa rakastaa toisiamme kuin pitäisi.
Minä masennuin lukioaikana. Minä olin pienestä pitäen pelännyt äitiäni ja kouluaikana pelkoni lisääntyi. Äitini inhosi heikkoja ihmisiä ja minä satuin olemaan arka ja heikko. Aloin pelätä kaikkia opettajiani ja jouduin syömään rauhoittavia lääkkeitä, että pystyin elämään päivän kerrallaan. Sitten yhtenä päivänä päätin ottaa unilääkkeitä, koska koin, että kukaan ei rakasta minua. Jouduin sairaalaan ja siellä päätin, etten koskaan sitä enää yrittäisi. Mutta vieläkin minulla on rakkauden kaipuu sydämessäni, sen rakkauden, jonka äitini olisi pitänyt täyttää ollessani lapsi. Tiedän, että Jumala rakastaa minua sellaisena kuin olen, mutta sydämeni taitaa olla jäästä, koska Jumalan rakkauden säteet eivät ole vielä sulattaneet sitä. Olen joutunut huomaamaan, että en osaa ottaa Jumalan rakkautta vastaan, enkä osaa rakastaa ketään. Mutta uskon kuitenkin, että Jumala rakkaudessaan tekee työtään minunkin elämässäni ja minä tahdon luottaa Häneen.
Sin kirjoitit, että et usko kristinuskon opettamaan Jumalaan. Minä uskon siihen Jumalaan, josta Raamattu kertoo. Minä uskon siihen Jumalaan, joka rakasti ihmisiä niin paljon, että lähetti Poikansa Jeesuksen tänne maailmaan, että ihmiset Hänen kuolemansa kautta voisivat pelastua.
Vaikka uskovaiset ovat sinua satuttaneet, älä kuitenkaan luovu uskostasi Jumalaan. Me ihmiset olemme uskovaisinakin monta kertaa oman rajoittuneisuutemme vankeja. Monta kertaa me erehdymme ja teemme sellaista, joka satuttaa toisia ihmisiä. Onko useinkin niin, kun minua on niin usein lyöty verille, niin minäkin mielelläni lyön toisia. En osaakaan antaa myötätuntoa sille, joka sitä tarvitsisi. Voi kunpa minäkin osaisin antaa Jumalan rakkauden vallata kylmän ja kovan sydämeni, että osaisin viedä lohdutusta ja rakkautta ihmisten luo. Mutta minussa ei ole rakkautta, jos Jumala ei sitä armossaan anna, olen tyly ihmisille, lyön niitä, joita minun pitäisi rakastaa. Mutta onneksi Jumalan rakkaus on täydellistä, siitä ovat merkkinä haavat Jeesuksen käsissä ja jaloissa.
Jumalan siunausta sinulle - Luopio
Olin viikonlopun lomalla ja sinä aikana on tullut melkoinen määrä viestejä. Kaikkiin kysymyksiin en valitettavasti jaksa vastata. On kiva, että aihe on herättänyt keskustelua. Vain harva ymmärtää kuinka kipeä tämä asia on. Moni luulee ymmärtävänsä. Hyvin moni.
Suurin osa keskustelun näkökulmista on tuttuja, asioita joiden kanssa olen jo paininut tarpeeksi kauan. Minulla on asioiden suhteen rauha mielessäni, vaikka moni uskovainen ei sitä minulle soisi. "miten voi olla rauha jos ei ole herran oma jne" I know.
Sanon vaan, että moni tänne kirjoittaneista tulee kuoleman jälkeen pettymään ja pahasti.
Toki tunnustan varmuuden vuoksi syntisen olemukseni ja sen, etten voi synnistä parantua. Jos joku ylhäällä sen kuulee niin ok. Raamattu ei ole kuitenkaan tämän olion aikaansaannosta. Raamattu todistaa jo itse itseään vastaan. Ei raamatun Jumala antaisi "omiensa" sekoilla näin.
ps. Mitä väliä minulla muuten edes enää on evankelioimisen kannalta? En voi uudelleen ristiinnaulita Jeesusta. Olen luopio, enkä voi enää syntyä uudelleen.
Nautin kuitenkin tästä elämästä minkä voin. Jos Jumala minua joskus kasvotusten jututtaa niin olen valmis siihen. omat päätökseni olen tehnyt tämän järjen perusteella, minkä hän on minulle luonut. Tämän järjen mukaan elän nyt. Järjettömyyksiin en usko. Jätän järjettömyydet ja uskomukset niille kenellä ei omia aivoja ole tai ei niitä jostain syystä uskalla käyttää.
Yritän lukea vielä aikaisempia viestejä ja vastailla niihin ajan kanssa parhaani mukaan. - ...
Hullu.
- ...2004!
Ja tällaisella kommentilla nostit esille viisi vuotta vanhan keskustelun???
Ensinnäkin olen iloinen puolestasi että olet löytänyt sopivan lääkkeen. Sen etsiminen saattaa olla tosi kivikkoinen tie.
Minusta on väärin ajaa uskovaisesta riivaajia, sairaudet on hyvä kohdata sairauksina, eikä nähdä kaiken takana riivaajia ja demoneja.
Vaimoni sairastaa vaikeita psyykkisiä sairauksia, olemme käyneet yhdessä läpi "maanpäällisen helvetin". Välillä tuntui, että Jumala ei vastaa, ei kuule, ei näe hätäämme, mutta tänä päivänä tilanne on aika hyvällä mallilla ja uskomme on kestänyt sairauksien aiheuttamat hirvittävät vaiheet ja paineet. Tuntuu kieltämättä ihmeelliseseltä itsestänikin, että on kestänyt ja voi sanua että usko on jopa vahvistunut näiden koittelemusten jälkeen. Näen kuitenkin että Jumala kantoi,ohjasi ja varjeli silloinkin kun tuntui että Jumala ei vastaa eikä hoida.
Toivotan sinulle voimia ja kaikkea hyvää jatkossakin :)En tiennytkään tilanteestanne. Onko teillä lapsia?
-Miten se meni se töihisi liittyvä juttu josta viimeksi kerroit?
Kerro jos haluat... näin julkisella palstalla.
Tuo aloittajan tarina voisi olla minun kirjoittama.- valoa sulle
Mukava kuulla, että vaimosi on saanut avun Jumalalta. Kunpa vielä sinä itsekin saisit avun Jumalalta homofobiaasi, tarpeeseesi hakata ihmisiä tahallaan kieroon lukemallasi Raamatulla.
Kun vaimostasi kerrot, autat ymmärtämään asennettasi kyllä. Siinä se: sinun on saatabva potkia homoja, jotta jaksat vaikeuksissa. Kiakki tarvii jonkun itteensä huonomman....laulaa joku.
Järjen valoa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3604707Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3512777- 752429
- 852016
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4571804MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/311549Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2211367Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku271352"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko341272- 661203