DPF VALON NOLLAUS

ttthongisto

Mazda 6 td vm.2009
Öljyt on vaihdettu mobil 5W 30 ESP ,vähän tuhkaava,Ja hetken päästä alkoi vilkkuun DPF,
mikä tarkoitaa öljyn vaihtovälin umpeutumista,en usko että hiukkassuodattimen loukku on tukossa kun kilsoja 161tkm ja ajettu paljon vaan moottoritiellä.
neuvokaa viisaammat kuinka nollataan DPF valo kun Mazdalla ottavat aika summan nollauksesta?

mazda 6

50

20522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asentajaaatu

      Näin olen tehnyt, pistokkeen oikea ylä kulma maadoitus mihin vaan runkoon. Virta päälle ja paina 10 kertaa kaasu pohjaan. Virta pois. Se on siinä.Homma kestää minuutin verran ja on helppo tehdä itse.https://www.youtube.com/watch?v=NV3_TYoWzAs

      • ttthongisto

        Kiitti , en tiiä uskallanko ettei kärähdä mikään...


      • asentajaaatu
        ttthongisto kirjoitti:

        Kiitti , en tiiä uskallanko ettei kärähdä mikään...

        Juu, mene vaan Mazdalle niin ei tarvi pelätä. Itsehän pyysit neuvoa, itsehän sitten maksat merkkiliikkeeseen.


      • ttthongisto
        asentajaaatu kirjoitti:

        Juu, mene vaan Mazdalle niin ei tarvi pelätä. Itsehän pyysit neuvoa, itsehän sitten maksat merkkiliikkeeseen.

        Ei välttämättä kuittaannu kaikissa malleissa noin , on erilaisia ohjelmointeja eri koneissa ja malleissa


      • ttthongisto
        ttthongisto kirjoitti:

        Ei välttämättä kuittaannu kaikissa malleissa noin , on erilaisia ohjelmointeja eri koneissa ja malleissa

        Näin mulle asentaja kertoi eräässä ison ketjun korjaamossa eikä nekään saanet kuitattua vaan testeri kertoi että pitää regenoida hiukkassuodatin Mazdalla


      • ttthongisto
        asentajaaatu kirjoitti:

        Juu, mene vaan Mazdalle niin ei tarvi pelätä. Itsehän pyysit neuvoa, itsehän sitten maksat merkkiliikkeeseen.

        Juu ei, Mazdalla eivät suostuneet nollaan DPF valon vilkkumista ennen kuin olivat vaihtaneet "omat öljyt",eivät käytä mobilin 5 W 30 ESPtä kun Mazdaan on oma öljy . Kysyin mitä eroa siinä on? Ohje on laittaa omaa öljyä ,joku lisäaine . Ei muuta eroa
        Hoh hoh


      • jolles

        Tuo mobilin öljyn luokitukset sopii sille mazdalle, joten huijasivat sinua.
        Mobil 5W ESP - Matala tuhkapitoisuus .


      • ttthongisto
        jolles kirjoitti:

        Tuo mobilin öljyn luokitukset sopii sille mazdalle, joten huijasivat sinua.
        Mobil 5W ESP - Matala tuhkapitoisuus .

        Eivät ole saaneet mobililta vahvistusta mukamas , ja joku jae luku on eri . On kuulemma kallis kone. Perus 103 kW td 16 valve . Haluaisin lisä tietoa tosta käykö öljy masiin vai ei


      • ttthongisto

        En olis niin varma tuostakaan , toinen ohje on samanlainen mutta ainoastaan 5 kertaa kaasupoljin pohjaan ja sit virrat pois ja piuhat irti ja uudestaan virrat päälle niin hehkuvalon pitäis vilkkua 5 kertaa sit olis OK!


      • Kokeiltu-on

        Sekä regenointi että öljykuittaus tehdään samasta. Olen kokeillut. Regenointi = puhdistaa hiukkasloukun.
        Ero on siinä että kun öljynvaihto nollauksessa ei saa käynnistää niin regenoinnissa pitää käynnistää. Lisäksi kaasutella moottori lämpöiseksi ja sitten se alkaa puhdistamaan. Kierrokset jäävät n. 2000 k/min ja itsellä kesti noin 40 min. Ohjelma hoitaa itse itseään ja lopuksi palaa norm. Kierroksille. Tuleehan pakoputkesta pölläytyksiä mutta niin kuuluu tullakin.
        Tarkista vaan ensin rttä on öljyä koneessa, nesteet paikallaan ja polttoainetta tankissa.
        Älä hätäile. Anna koneen laulaa ja kun laulu on loppu, se on ok. Anna jäähtyä ja katso nesteet vielä kaikki. Joku suositteli tuon jälkeen vielä öljynvaihtoa. En tiedä tarviiko.


      • Aivanasiaa
        ttthongisto kirjoitti:

        En olis niin varma tuostakaan , toinen ohje on samanlainen mutta ainoastaan 5 kertaa kaasupoljin pohjaan ja sit virrat pois ja piuhat irti ja uudestaan virrat päälle niin hehkuvalon pitäis vilkkua 5 kertaa sit olis OK!

        Totta puhut. 5 x on uudemmissa.


      • Anonyymi
        jolles kirjoitti:

        Tuo mobilin öljyn luokitukset sopii sille mazdalle, joten huijasivat sinua.
        Mobil 5W ESP - Matala tuhkapitoisuus .

        eli siis tuhkamuna


      • Anonyymi
        ttthongisto kirjoitti:

        Kiitti , en tiiä uskallanko ettei kärähdä mikään...

        Ei kärähdä aina olen nollannu valon....mazdalla kyllä kusetetaan ihmisiä.20tkm välein dpf vilkkuu öljyn vaihdolle mutta ohjekirja ei tiedä tästä mitään ..kyllä on mazdalta alhaista toimintaa


      • Anonyymi
        ttthongisto kirjoitti:

        Ei välttämättä kuittaannu kaikissa malleissa noin , on erilaisia ohjelmointeja eri koneissa ja malleissa

        Ainakin 2.0 td 2008 nollaantu ja 100% aina.ei tarvinnu mennä mazdan mulkkutiskille ryöstettäväksi


    • Sulakepoisvaan

      Niin, mitäpä noista varoitusvaloista välittämään. Turhaan lisäävät vain polttoaineen kulutusta ja häiritsevä matkantekoa...

      Suurin ja kiusallinen ongelmahan on niiden nollauksen hankaluus...

    • ttthongisto

      juu vaikka luokitus sopii mutta eivät silti nollanneet valoa ennenkuin vaihtoivat omat öljyt koska eivät ole varmoja onko niitä vaihdettu vaikka sanoin ja on esittää leima toisesta liikkeestä sekä kuitti.ohje on kuulemma näin ja kalliiks tuli.
      yritin valittaa mutta ei,en tiedä mihin vielä valittais.

    • ttthongisto

      eivät pelkästään nollaa vaan pitää vaihtaa öljyt ensin uudestaan .onko tämä normi käytäntö Mazdan liikkeissä?

    • ttthongisto

      Se on Mazdalla ehdoton kielto nollata jos ei oilija ole itse vaihtaneet, vastuu siirtyy heille jos jotain käy

      • täydellistäperseoilyä

        Tämä on ihan täyttä paskaa, vastuu on maksajalla eli työn teettäjällä eli asiakkaalla. Ei Mazda ole tainnut antaa Mazda IDS ohjelmistoa yleiseen jakeluun että kotitarve öljynvaihtajat voi nollata DPF:n ja käynnistää regeroinnin! Jos merkkihuolto ei suostu tekemääm ilman ylimääräisiä töitä - kehotan pysymään merkistä erossa.


    • mazda.kuusi

      Minulle kävi mazda 6 dieselin kanssa niin että PDF valo alkoi vilkkumaan. En vielä silloin tiennyt että se voi johtua öljynvaihto välistä.
      Merkkiliikkeessä vaihtoivat öljyt ja nollasivat valon. Maksoi 220 eur.
      Kuitissa oli tieto mitä öljyä olivat laittaneet.. VÄÄRÄÄ.. vaihdatin vaaditun ACEA C1.
      Tämän jälkeen öljyt on vaihdettu neljä kertaa. Huoltamoilla on ihme asenne , he muka tietävät mitä öljyä mazdaan voi laittaa. Nimittäin järestään eivät tiedä tai se ei heitä kiinnosta.
      Kokemuksen syvä rintaääni: VARMISTA MITÄ ÖLJYÄ OLLAAN LAITTAMASSA - VAIN
      ACEA- C1 ON SALLITTU.

      Youtuben maadoitusohje toimii. Ole huolellinen- minulla oli sen verran likaa liittimessä että
      Ei onnistunut vasta kuin neljännellä kerralla.
      Eli laitoin ML1,5 kuparilangan kunnolla akun miinukseen kiinni ja toinen pää hinkkauksen
      Jälkeen , siis liittimen oksidikalvo pois, siihen sulakeboxista löytyvään moninapaliittimeen ylhäältä oikean puoleisempaan. Sitten virta-avain siihen asentoon missä merkkivalot syttyvät.
      Paina rauhallisesti kaasu pohjaan viisi kertaa..
      Nyt hehkun merkkivalo alkaa vilkkumaan muutamia kertoja, kun se loppuu avain pois ja maadoituslanka pois ja vilkkuminen loppuu..

      Vielä korostan ettäon täysin absurdia että öljynvaihtofirmat väittävät kiven kovaan että oikeaa öljyä löytyy.. tervetuloa.. "voitteko ystävällisesti tarkistaaa onko öljyssänne ACEA-C1 luokitus?"
      Yhdessäkään firmassa ei ole ollut (merkkiliikkeessä olimutt laittoivat silti väärää) ja olen vienyt oma öljyt mukanani.

      • mitenjatko

        Mites nyt PDF toimii. Saatko sen toimimaan tai edes auki enää?


      • Aivan_normaalisti_toimii

        PDF toimii aivan normaalisti tuon nollauksen jälkeen. Käännät virrat päälle ja PDF-valo palaa hetken ja sammuu, aivan kuten kuuluukin. Todellakin, PDF-valon vilkkuminen ilmaisee öljynvaihtovälin tulleen täyteen, jos taas valo palaa kaiken aikaa on syytä viedä auto huoltoon.


      • ttthongisto

        Mikä kone 2.0 103 kW vai 2.2


      • ttthongisto

        Muuten tehtiin autokorjaamolla toi systeemi mutta 5 krt kaasu painettiin nopeasti pohjaan ja sit vasta alko vilkkuun hehku . Virrat pois , piuha pois. Käymään vaan ,ei enään vilku DPF!


      • Niilopetteri

        Kyllä toimii! Tänään nollasin


      • tiedoksi-vaan

        Aivan, tuo kirjoittaja tietää mistä puhuu. Se merkintä acea c1 on se oleellinen tieto.
        Huomatkaa, että jos vaihdatte öljyt, se ei nollaa vielä tuota tietoa sinne eli DPF tietoa. Se pitää nollata manuaalisesti. Itsellä se meni kahteen reikään sulakelaatikossa johto(oikosulku tai yhdistäminen(miten kukakin sen ymmärtää).
        Nimittäin vaihdoin öljyt ja valo syttyi (keltainen) palamaan pian sen jälkeen. Säikähdin tietenkin, että joku meni pieleen öljynvaihdossa, kunnes selvisi, että nollata täytyy.
        Huom!!
        Kun nollaa, niin autoa ei saa laittaa käyntiin nollatessa. Muuten se alkaa generoimaan hiukkasloukkua ja se kestää pidempään. Käy ja savuttaa. ( puhdistaa hiukkasloukkua).
        Mutta piti kirjoittaa että tuo acea luokitus on se juttu. Eli kirjoittaja tietää, mistä puhuu.
        Minä vaan lisään, että nollaus täytyy tehdä siitä huolimatta.


      • Anonyymi

        Hyvät ohjeet. Sain valon sammumaan. Kiitos


    • Huhhuhmitätouhua

      Onneks valitsin bensa-auton.

      • nbnmnbnmb

        Bensakoneella ei tee mitään, jos moottori laitetaan oikeasti töitä tekemän, mutta henkilöautoissa bensa on monesti järkevämpi, yksinkertaisesti vähemmän ongelmia.


      • 10ynnä17
        nbnmnbnmb kirjoitti:

        Bensakoneella ei tee mitään, jos moottori laitetaan oikeasti töitä tekemän, mutta henkilöautoissa bensa on monesti järkevämpi, yksinkertaisesti vähemmän ongelmia.

        Meillä on kaksi autoa, diesel ja bensa. Dieselillä (vm2012) ajetaan noin 30tuhatta vuodessa ja bensalla (vm2011) vajaa 20tuhatta.
        En allekirjoita väitettäsi, että bensalla vähemmän ongelmia.

        Dieselissä ei toistaiseksi ole ollut ainuttakaan ongelmaa tai korjaustarvetta. Normaali huollot tehty, 30.000 välein.
        Bensassakaan ei montaa ongelmaa, vain yksi koskien vesipumppua eikä sekään varsinaisesti liity bensamoottoriin. Se meni takuuajan jälkeen tuotevastuun piiriin eli merkkihuolto maksoi kulut. Nomaalit huollot tehty, 20.000 välein, huoltojen hinta kuitenkin noin 50% kalliimmat kuin dieselin huollot tähän mennessä. Ja enemmänkin, kun huomioi tiheämmän huoltovälin.


    • jebou1985

      Mulla on Mazda 6 2.2tdi vm.2010.kolme kertaa öljyt vaihdettu.kahdella ensimmäisellä vaiholla sytty 1000km jälkeen dpf valo(mobili öljyt).laakkosella käytin kuittasvat joka kerta eikä ollu mitään ihmeellistä.30€ kuittaus.no nyt oli taas öljynvaihtoaika vaihdatin "oikeet" öljyt missä on joku lisäaine minkä mazdan öljypohja tunnistaa ja sitten ei pitäisi alkaa vilkuttamaa dpf valoo.ja näin sano laakkosella asentaja kun kysyin miksi se alkaa vilkuttamaan.no....8000tkm ja nyt se taas vilkkuu.yrittäny kuitata nuilla lukulaitteilla ei onnistu.auto toimii eikä ole mitään ihmeellistä muutaku dpf vilkkuu.onko joku saanu tuon vm matukasta ite kuitattua dpf valon?

      • NCH-KERNITE-rules

        DPF lisäaine suoraan tankkiin puoli litraa per puoli vuotta,
        Toimii matalemmassa lämmössä passiivisesti.


      • kokemustaon

        Dieseli Mazda 6:ssa öljynvaihdon jälkeen pitää vaihto kuitata suoritetuksi, jos jää suorittamatta, niin DPF valo alkaa vilkkua jossakin vaiheessa. Jos jatkat pitempään ajamista, niin järjestelmä alkaa rajoittamaan moottoritehoja. Tarkoitus on suojella hiukkassuodatinta, jonka vaihtaminen on kallista. Jos olet itse vaihtanut moottori öljyt, niin merkkiliike ei suorita ilman maksua kuittausta. Palvelee siis merkkiliikkeiden bisnestä. Toisaala palvelee myös auton omistajan etua, koska mahdollinen väärä öljy tuhoaa nopeasti hiukkassuodattimen. Moottori itse ei tunnista moottoriöljyn sopivuutta.


      • TUTKITTU-JUTTU

        Jos poltto epäonnistuu useamman kerran peräkkäin, tukkeutuu suodatin niin paljon, että riittävää lämpötilaa regenerointiin ei enää saavuteta. Tällöin auto menee vikatilaan ja edessä on korjaamokäynti, kuten nyt tässä esimerkkitapauksessa. Suodatin voidaan saada ohjelmallisesti regeneroitua, mutta aina sekään ei onnistu, kuten tässä tapauksessa ja ennen tätä LISÄainetta edessä olisi vääjäämättä suodattimen vaihto.”

        Hiukkasmäärään vaikuttaa myös moottorin ja sen laitteistojen kunto sekä puhtaus. ”Esimerkiksi likaantuneet suuttimet huonontavat ruiskutusta suurentaen pisarakokoa ja näin lisäävät hiukkasmäärää, mikä taas tuottaa lisätarvetta hiukkasloukun puhdistamiselle. Tästä syystä ohjeistamme käyttämään hiukkassuodattimen puhdistusaineen käytön yhteydessä lisäksi polttoainejärjestelmän puhdistusainetta, jolloin saadaan yksi mahdollinen syy tukkeutumiseen korjattua”.

        Aineet tankkiin

        Auton järjestelmään päästään käsiksi Hondan omalla ohjelmistolla ja Makkonen esittelee arvoja, joista voidaan todeta hiukkassuodattimen olevan tukossa. Makkonen käynnistää ohjelmallisesti vielä kerran regeneroinnin, mutta hetken kuluttua testeri ilmoittaa, ettei toimintoa voitu suorittaa, koska suodatin on liian tukossa.

        Auton polttoainemääräksi tarkastetaan noin 20 litraa, mikä on optimaalinen määrä sekoittaa yksi purkillinen DPF LISÄ-ainetta. Moottorin annetaan käydä hetken, jotta aine ehtii moottorille asti.

        ”Tärkeää regeneroitumisen alkamiselle on riittävän korkean lämpötilan .
        K-GARD JA DPF-LSÄAINE säästävät tuhansia euroja.
        ala' NCH KERNITE.


    • hahhhahhahaaaaaaaaa

      hah hah, ei ole typerämpää keksintöä, kuin öljynvaihdon merkkivalo.

    • Kuutos-Mazda

      Minulla on Mazda 6 2.2. diesel vm 2010, ajettu 210 000 km. Kaksi kertaa vuoden kuluessa , ehkä noin 20 000 km välein on dpf-valo alkanut vilkkua. Talvella luulin ( tai sanottiin) sen johtuvan kovista pakkasista. Nyt kesällä se kuitenkin syttyi taas. Öljynvaihdosta on ollut kummallakin kerralla 10 000 km ja öljy on täysin oikeaa laatua tyypiltään. Vaihdan öljyt vajaan 20 000 km välein. Katsoin netistä jonkun britin tekemän lyhyen videon, jolla dpf-valon saa ihan itse sammumaan. Johto vain yhteen pinniin sulakeboksissa ja maadoitetaan. Sitten virta päälle ja 10 nopeaa kaasupolkimen painallusta. Virta pois. Kummallakin kerralla homma on toiminut täysin. Löytyy googlella Mazda 6 DPF light reset.

      • Jebou1985

        Eipä onnistunut. 2010 2.2tdi mulla


      • tehty-on

        Kyllä se onnistuu kun lukee ohjeet tarkkaan ja katsoo, että tekee niiden mukaan. Ei mitään ongelmaa.


    • Hiukkassuodatin

      Mazda 5 2008 ja siinä hiukkassuodatin tukossa. Otettiin hiukkassuodattimesta töryt pois sisältä, lastutettiin moottori uudesta, jossa kerrottiin, että hiukkassuodatinta ei ole enää ja hyvin toimii

      • poisooon

        Tosin, nyt kun se DPD on rikottu, niin jälkipolvenne kiittää kun jätättä piltin pois kyydistä koululla. Toisaalta ymmärrän kyllä sen, että meidän on pakko ajaa paskoilla autoilla. Itse en ole tehnyt jälkikasvua, joten ihan sama miten kakaroille käy tulevaisuuden aikuisina, tukehtukoot isiensä saasteisiin.


    • Mazda_kuski

      Mazda 6 StW 2.2 MZR-CD, 163 Hv, [GH], Vuosimalli: 2010, Moottorikoodi: R2
      --> HYVIN ONNISTUI DPF resetointi ja valo ei enää vilku 8-)

    • vastakäynnistäessä

      Kysymys?
      Kun DPF valo ei vilku virrat päälle laittaessa, vaan vasta moottorin käynnistäessä. Onko sillä eroa?
      Videossa ( ohjevideo DPF-reset) valo vilkkuu jo virran laittaessa ja sammuu.
      Nyt on niin, että vilkkuu ainoastaan kun moottori käy. Ei ressetoidu ohjeen mukaan.
      Onko kyse siis muusta asiasta?
      TIedän, että DPF -generointi tapahtuu samasta nastasta, mutta niin, että piuha kiinni ja kone käyntiin. Sitten se puhdistaa, eli generoi koko loukun. Käy, savuttaa ja puhdistaa.

      • hyvänautonjäljillä

        Jossain oli ohjetta lisääkin.
        Samasta nastasta nollattiin suuttimet, öljynvaihto, generointi, hmm.. 4 tai 5 asiaa tehtiin siitä, erilaisin kikoin.
        Olisikohan ollut venäläiset sivustot. Google kääntäjällä vaan etsimään ja kääntämään.
        Mutta jos jossain on oikeasti vikaa, ettei ole vaan pelkkä "kuittaus" niin kai se vikakin kannattaisi tutkia ja korjata.
        Erittäin hyvä auto. Tykkään aivan hirveästi.
        On tehoa, kuluttaa vähän ja on mukava ajaa.
        Ainoa ongelma on nuo tietsikka jutut.


    • Mazdasix

      DBF valon vilkkuminen ilmaisee Mazdassa myös, jos jakoketju on venynyt.

      Eli jos nollaus ei onnistu, niin kannattaa viedä merkkiliikkeeseen. Näkevät ainoastaan merkkiliikkeessä testerillä tämän. Jakoketju menee silloin vaihtoon.

      • Vimppamazda

        Vanhemmissa 129/163/185 -tehoisissa ketju oli kumin kaltaista ainetta ja nokka-aleksin jätättämää seurattiin merkkihuolloissa tyyliin "jos pääsee yli takuurajan niin voivoi". Monet pääsivätkin, ongelmaa tuli 120-200 tkm välillä. Ei ihan reilua maahantuojalta.

        Skyactiv-D -pannuissa oli nokka-akselivikaa 2013 malleissa. Suomessa takaisinkutsuja tuli puoli vuotta Saksan perässä, ehdin ajamaan yli 30 tkm viallisella pannulla odotellessa -> molemmat turbot myös uusiksi, mutta moottoria ei avattu. Lastuta sitten tuommoista aikapommia, 240 hepan pyynti voi päsäyttää laakerit.


      • Mazdasix

        Kannattaako ostaa skyactiv D 2.2. v. 2014 mallia?


    • Anonyymi

      NYT YMMÄRRÄN, MIKSI n. 300 TUH ajettuja diesel mazdoja kauptaan huutokaupat comissakin tuon tuosta.

      Kyseessä on täysi SUSI mazdan vaatteissa. Kun tähän laitetaan erinomainen RUOSTUMINENkin, niin annan totta vie mastojen olla.
      Mieluummin mersu saman tien, ei tollasta puljailua valojen kaa.

      Tosiasiahan kyllä muillakin merkeillä on, että nk diesel-hyöty on jo aikoja sitten syöty.

    • Anonyymi

      tarteeko nolata jos vaihtaa hiukaus suoratimen 308 hdi 08 pösöön

    • Anonyymi

      DPF poltto, vikakoodien luku/nollaus turun seudulla, tarvittaessa vaikka kotipihallasi 2020 vuosimalliin asti. Ilmoita merkki/malli/vuosimalli/jos tiedät niin moottori koodi. Vikakoodien luku ja nollaus 20,- DPF poltto ohjelmalla 50,- 1eur/km menopaluu.
      8seppo.suomi at gmail.com

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      3
      2728
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      158
      1351
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      49
      1165
    4. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      19
      1037
    5. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1030
    6. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      207
      1020
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      974
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      300
      915
    9. Haluaisin vain varmistua

      Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      909
    10. Olet sä silti

      Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      875
    Aihe