Kävi niin ettei auto lähtenytkään käyntiin, koska akku. Latasin sen juuri irrallaan ollessa sisällä akkulaturissa. Akku latautui täyteen ja nyt sitten tyhjenee tuolla itestään!? Yleismittarilla oon käynyt välillä tarkastamassa lukemat, ja alas päin menee vähitellen.
Onko akku entinen vai mikä tässä mättää?
Eilen tein tämän saman ja pistin akun autoon kiinni ja tietysti käynnistyi. Akku oli tyhjenyt yön aikana.
Auton akku tyhjenee irrallaankin
10
396
Vastaukset
- Uuttatilalle
Akku sökö, oikosessa.
- Battery_is_low_
Yön aikana tyhjentyneellä akulla auto lähti käyntiin, siis ihan taatusti on akku oikosulussa
- batteryjj
Siis ei lähtenyt.
Latasin akun akkulaturilla ja kun olin akun kiinittänyt autoon ni kokeilin heti perään, ja lähti käyntiin. Seuraavana päivänä kun oli tarkotus lähteä ajamaan niin akku oli tyhjentynyt yön aikana.
Tänään taas irrotin akun ja laitoin sisälle latautumaan. Akku latatui huomattavasti nopeampaa kuin edellisenä päivänä. Oon sitä nyt sisällä pitänyt ja täydestä latauksesta on tippunu tässä tuntien aikana itsestään ilman mitään ja yleismittari näytt lukemaa 12,40v. Laturi latasi akun ihan 12,70v
- Akkufiniitto
Kyllä akku jonkin verran purkautuu ilman kuormaakin, mutta jos yön aikana tyhjenee, niin ettei auto lähde aamulla enää käyntiin, niin sitten alkaa akun varauskyky olla lopussa.
Eli akun osto varmaankin edessä. - misterakku
Irrota akun kengät yöksi ja kiinnitä vasta kun lähdet liikenteeseen. Jos lähtee, niin akussa ei ole vikaa
- batteryjj
Akku nyt irrallaan eteisessä ja on laskenut jo 12.29volttiin. 12 aikoihin sen latasin ja meni ihan tuohon 12,70volttin asti ja siitä sit tiputellu itestään ilman mitään.
Oonkohan oikeessa jos asia on niin ettei akku kestä olla kahta päivää enempää käyttämättä vaan tyhjenee sit eikä auto käynnistykkään?
Viikonlopun jälkeen teki ekan kerran silleen ettei lähtenyt käyntiin. Sittten kaapeleilla käynnisti ja ajoi sen 7km ja seiso sen jälkeen 8tuntia ni lähti ongelmitta käyntiin.
Pitää aamulla kattoa paljonko akussa jälellä ja pistää sitten lataukseen.
Mietin myös että voiskohan sillä olla jotain merkitystä ku menin autoradioo ronkkimaan yks ilta, mut sen jälkeen ei kyllä vielä nuo ongelmat alkaneet. Laitoin tänään soittimen takasin paikalleen niin näkee sit söikö se sen takia vielä nopeemmin sitä virtaa... - asiapuhet
batteryjj kirjoitti:
Akku nyt irrallaan eteisessä ja on laskenut jo 12.29volttiin. 12 aikoihin sen latasin ja meni ihan tuohon 12,70volttin asti ja siitä sit tiputellu itestään ilman mitään.
Oonkohan oikeessa jos asia on niin ettei akku kestä olla kahta päivää enempää käyttämättä vaan tyhjenee sit eikä auto käynnistykkään?
Viikonlopun jälkeen teki ekan kerran silleen ettei lähtenyt käyntiin. Sittten kaapeleilla käynnisti ja ajoi sen 7km ja seiso sen jälkeen 8tuntia ni lähti ongelmitta käyntiin.
Pitää aamulla kattoa paljonko akussa jälellä ja pistää sitten lataukseen.
Mietin myös että voiskohan sillä olla jotain merkitystä ku menin autoradioo ronkkimaan yks ilta, mut sen jälkeen ei kyllä vielä nuo ongelmat alkaneet. Laitoin tänään soittimen takasin paikalleen niin näkee sit söikö se sen takia vielä nopeemmin sitä virtaa...Akku kestää olla vaikka kaksi kuukautta käyttämättä ja lähtee vielä käyntiin jos kaikki on kunnossa ja auto ei pura akkua. Kyllä se autoradio voi väärin kytkettynä tyhjentää akun, että kannattaisi se tarkistaa nyt.
- Joku_siellä
autossa kuluttaa nyt virtaa. Jos akku purkaantuu yön yli niin ensimmäisenä tulee mieleen laturin diodisillassa oleva vika. Autosähkömies tai joku muu asiaan vähänkin perehtynyt selvittää ongelman hetkessä.
- Monta.mitannut
Jos akku tyhjenee yön aikana irrallaakin kuten selostuksestasi ymmärsin, niin se akku on tiensä päässä. Vanhetessaan akun levyistä irtaantuu massaa joka varisee akun pohjalle. Kun massaa on riittävän paljon siellä pohjalla, se oikosulkee yhden kennon levyt. Tämä ilmenee juuri kertomallasi tavalla.
Varmuuden asiasta saat ostamalla sen parin euron hintaisen happomittarin ja mittaamalla kennojen nesteitten ominaispainot sitten kun se akku on "tyhjä". Oikosulussa olevan kennon ominaispaino näyttää tyhjää akkua.
Yleensä näissä uusissakin akuissa on avattavat korkit joittenkautta mittaus onnistuu.
Äläkä sitten tunaroi sen hapon kanssa. 40 % rikkihappo tekee ikävää jälkeä väärässä paikassa...- batteryjj
Näin se taitaapi olla. Akku on nyt kaks päivää tyhjennelly itestään ja on stopannu lukemaan 12,20v. Kyllähän tuolla varmaan voi nyt ajella kun lataa ensiks täyteen ja ei seisota kahta päivää pitempään, eikö? Auto ei minulla enää kauaa ole, ni en viiti siihen rahaa enää laittaa yhtään. Tietty jos tosi halvalla jonku akun löytäis ni sitä vois harkita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315736- 363781
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833313- 122728
- 292202
- 122147
- 1621906
- 161484
- 1051362
- 1371174