RAAMATULLINEN paasto

Alustus: olen pudottanut painoani 10 kg, ilman paastoa. Nyt olen kaksi päivää ollut paastolla ja tavoitteena olla yhteensä kolme viikkoa. 20.3 paasto loppuu.

Silloin on sopivasti rahapäivä joten minulla on tuolloin varaa ostaa vaikka hampurilainen.

Tällaiset raamatun kohdat on mulle tänään noussut mieleen:

"Ojentautukaa sen mukaan mikä ei vielä näy."

Kukas tietää mistä kohtaa raamatusta tuo löytyy, tarkemmin?

Eli minä tässä jo suunnittelen meneväni ensi kesänä kampaajalle ja ostamaan vaatteita ja koruja, hoikempana.

Näin minä ojentaudun sen mukaan mikä ei näy.

Sitten toinen erittäin vaikea(käytännössä)raamatun kohta:

"Kulloisellekin päivälle riittävät sen omat murheet. Katso lintuja kuinka jumala pitää niistä huolen. Yksikään hiuskarva ei päästäsi putoa jumalan sitä tietämättä."

Sitten AA:n raamatusta kopioitu ohje:"Elä päivä kerrallaan."

Minä olen taipuvainen ajattelemaan tulevaisuutta tai sitten menneisyyttä. Hetkessä eläminen on vaikeaa.

Paastoon on yleensä jokin syy, ja uskovilla se syy on usein hengellinen.

En muista tarkasti sitä raamatun kohtaa jossa Jeesus kehoittaa paastoamaan mutta yrrään.

Jollain naisella oli jokin ongelma, josta kertoi jeesukselle: Jeesus vastasi:"Tämä laji ei lähde kuin rukouksella ja paastolla."

Elikä olen ymmärtänyt että esm.varsinkin helluntailaiset naiset paastoavat kun elämässä tuntuu olevan asioita jotka ei mene eteenpäin vaikka kuinka haluaisi.

Voisinhan minäkin yrittää sitä mutta mitä oletettu Jumala ajattelee ihmisestä joka paastoaa saavuttaaksen omia etuja?

Ajatuksia?

Voin miehille mitat kertoa niin saadaan sen jälkeen me naiset keskustella ilman heitä.

Monta kertaa on ollut menneisyydessä tilanne jossa mies kysyy kun häntä yritän seurakuntaan houkutella että "onko siellä naisia?"

Ärsyttävää. Tarkottavat varmasti nuoria ja kauniita ja hoikkia naisia. Mummot kuuluu seurakunnassa rukousjonoihin.

Katsokaa vaikka keitä teidän seurakunnan rukousjonossa seuraavan kerran on. Naisia ja voin vaikka lyödä vetoa tästä. Vanhoja ja rumia naisia. Ne nuorit ja kauniit on ylistyskuorossa.

Sellainen on seurakuntien erittäin raadollinen todellisuus.

En kuintekaan ehdota että rukolisit ja paastoaisit asian puolesta. Jotkut asiat eivät vain muutu.

Mutta oisko sinulla jokin muu rukousaihe(realistinen) paaston ajaksi?

21

227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeapaasto-hyvä

      Jumalalle on mieleen että ihminen etsii ja rukoilee Jumalaa :)
      "Kaikki" ihmisen toimet ovat tavalla tahi toiselle, oman hyvän etsimistä, viimekädessä oman sielun pelastusta.

      Nyt Usko on kuten sanot: Ojentautumista: Hyvä :)
      Hebr 11:1 Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

      Matt. 6:25 Sentähden minä sanon teille: älkää murehtiko hengestänne, mitä söisitte tai mitä joisitte, älkääkä ruumiistanne, mitä päällenne pukisitte. Eikö henki ole enemmän kuin ruoka ja ruumis enemmän kuin vaatteet?
      ************
      26 Katsokaa taivaan lintuja: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa eivätkä kokoa aittoihin, ja teidän taivaallinen Isänne ruokkii ne. Ettekö te ole paljoa suurempiarvoiset kuin ne?
      :)
      Joten jokainen ihminen on Jumalan silmien edessä arvokkaampi kuin taivaan linnut ja metsän eläimet.
      Mutta usein ihminen ei tiedä sitä ja sen takia pelkää. väärällä tavalla Jumalaa.

      Jumala ON rakastava ISÄ !
      ***************
      Nyt mitä paastoon tulee, se on hengellisessä mielessä tekokas RUKOUKSEN vahvistaja.
      ja silloin ihminen kuritta kehoaa ja sieluaa ja pyrkii OSOITTAMAAN Jumalalle että on nyt tosissaan ja Jumala katselee, iloissaan ihmistä.
      *****************
      Jos paaston tarkoitus on painon vähentäminen, KEHOITAN varoivaisuuteen, sillä keho on kovin hauras eli helposti rikkimenevä. koneisto, ja JOS EI OLE KOKEMUSTA PAASTOSTA ,se saattaa olla vaarallista !

      joten jos et ole paastonut ja et tiedä, KEHOITAN että paastoat vain kolme päivää eli vaikka viikonlopun.
      ja suosittelen että juot, jos mahdollista tuoremehua tahi mustaherukkkamehua, tahi laimeea teetä.
      jos mahdollista vain vähän hunajaa lisää, tee lusikallinen.
      ***************'
      Jos tunnet tahi tiedät jonkun uskovan siskon voit ja kannattaa keskustella lisää, ja JOS uskova nainen on hoikka ja siveän tapainen, saattaa olla että hänellä on myös kokemusta paastosta !
      eli jos on kovin tukeva, kyseinen henkilö, ei mahdollisesti itse tee kuten Jeesus opettaa !
      Tähän kuitenkin poikkeus, mutta pää sääntö on että JOS uskova on Pyhän Hengen vallassa ja ohjauksessa HÄN kykenee itsehillitsemään oman himonsa ruokaan, eli pullaan ja suklaaseen.
      Gal 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.

      Itsensähillitseminen.
      Jos uskova on antanut Pyhän Hengen vaikuttaa ja hallita elämässän on sen tulos, että uskova kykenee hillitsemään itsensä.
      ******************

      hyvä on että rukoilet Jumalaa ja pidät vaikka kolmen päivän mehu paaston :)

      Jumala olkoon sinulle armollinen ja antakoon mitä tarvitset ja halajat.

      • luuviulu777

        HHmm
        "JOS uskova nainen on hoikka ja siveän tapainen, saattaa olla että hänellä on myös kokemusta paastosta !"
        Jumalan eräs tarkoitus naisen kehon kannalta on että naisen keho varastoi energiaa eli "läskiä" että ja kun tekee lapsia lapsella on ruokaa eikä nainen itse mene liian heikkoon kuntoon tahi jopa itse siitä saa liiaksi vaikeuksia.
        Joten nuoret naiset ovat luonnostaan hoikkia ja sitten kun tulee ikää luonnostaan tulee lisää painoa.
        Mutta tätä painoa voi vähän hallita.
        no tässä olen varovainen, mutta jos vanhenpi nainen edes vaikuttaa siltä että pulla ja suklaa ei ole elämän tärkein sisältö, niin saattaa olla jopa uskova joka tekee mitä Herra tahtoo.
        hhmmm

        Jos ja kun paastoat, on hyvä esim lukea Jumalan Sanaa :)

        suosittelen koko Johanneksen evankeliumia :)
        JUmala olkoon kanssasi.


      • luuviulu777 kirjoitti:

        HHmm
        "JOS uskova nainen on hoikka ja siveän tapainen, saattaa olla että hänellä on myös kokemusta paastosta !"
        Jumalan eräs tarkoitus naisen kehon kannalta on että naisen keho varastoi energiaa eli "läskiä" että ja kun tekee lapsia lapsella on ruokaa eikä nainen itse mene liian heikkoon kuntoon tahi jopa itse siitä saa liiaksi vaikeuksia.
        Joten nuoret naiset ovat luonnostaan hoikkia ja sitten kun tulee ikää luonnostaan tulee lisää painoa.
        Mutta tätä painoa voi vähän hallita.
        no tässä olen varovainen, mutta jos vanhenpi nainen edes vaikuttaa siltä että pulla ja suklaa ei ole elämän tärkein sisältö, niin saattaa olla jopa uskova joka tekee mitä Herra tahtoo.
        hhmmm

        Jos ja kun paastoat, on hyvä esim lukea Jumalan Sanaa :)

        suosittelen koko Johanneksen evankeliumia :)
        JUmala olkoon kanssasi.

        Voisin oikeastaan lukea Johanneksen evankeliumin.;)

        Kiitos siunauksesta.


    • Pouroola-arios

      Jo pohja on sulla väärä paastoa ajatellen.

      Matteus 6:
      16. Ja kun paastoatte, älkää olko synkännäköisiä niinkuin ulkokullatut; sillä he tekevät kasvonsa surkeiksi, että ihmiset näkisivät heidän paastoavan. Totisesti minä sanon teille: he ovat saaneet palkkansa.
      17. Vaan kun sinä paastoat, niin voitele pääsi ja pese kasvosi,
      18. etteivät paastoamistasi näkisi ihmiset, vaan sinun Isäsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle. (julkisesti, alkukieli)

      Kun kerrot paastostasi ihmisille, olet jo saanut palkkasi, eikä Jumalan puollelta ole odotettavissa mitään.

      " Ojentautukaa sen mukaan mikä ei vielä näy."

      Kukas tietää mistä kohtaa raamatusta tuo löytyy, tarkemmin? "

      Hepr. 11:
      1. Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy.

      - tämä on siis uskon olemuksen selitys.

      Ja tämä samasta asiasta kansankielellä:

      "Usko merkitsee sitä, että olemme niin vakuuttuneita Raamattuun kirjattujen Jumalan lupausten ehdottomasta totuudesta, että toimimme niitten varassa"

      Oikea paasto:
      Jesaja 57:
      1. Huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niinkuin pasuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä.
      2. Minua he muka etsivät joka päivä ja haluavat tietoa minun teistäni niinkuin kansa, joka tekee vanhurskautta eikä hylkää Jumalansa oikeutta. He vaativat minulta vanhurskaita tuomioita, haluavat, että Jumala heitä lähestyisi:
      3. "Miksi me paastoamme, kun et sinä sitä näe, kuritamme itseämme, kun et sinä sitä huomaa?" Katso, paastopäivänänne te ajatte omia asioitanne ja ahdistatte työhön kaiken työväkenne.
      4. Katso, riidaksi ja toraksi te paastoatte, lyödäksenne jumalattomalla nyrkillä. Te ette nyt paastoa niin, että teidän äänenne kuultaisiin korkeudessa.
      5. Tälläinenkö on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?
      6. Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
      7. Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?
      8. Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.

      - toki paastota voi terveytensä takia, Jumalan kasvojen etsimisen takia, asioitten etenemisen takia, rukouksen kuulemisen takia, yms.

      Kaikki teitenkin Jumalan sanan tarkoitusperien mukaan.

      " Jollain naisella oli jokin ongelma, josta kertoi jeesukselle: Jeesus vastasi:"Tämä laji ei lähde kuin rukouksella ja paastolla."

      - rukouksella ja paastolla päästään Pyhän Hengen voimaan ja silloin voitetaan hengellisiä taisteluita.

      " Elikä olen ymmärtänyt että esm.varsinkin helluntailaiset naiset paastoavat kun elämässä tuntuu olevan asioita jotka ei mene eteenpäin vaikka kuinka haluaisi.

      Voisinhan minäkin yrittää sitä mutta mitä oletettu Jumala ajattelee ihmisestä joka paastoaa saavuttaaksen omia etuja? "

      - jos sinulla on tuo asenne, että "oletettu Jumala" ...Sulla siis ei ole uskon asiat kunnossa. Kyllähän se on jo aikaisemiista viesteistäsi ilmennyt.

      Tee siis parannus ja usko evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta.

      Silloin myöskin muut asiat alkaa selvitä.

      • Juu.

        Aika kovaa tekstiä sinulta."Tee siis parannus."

        En pidä tuollaisesta. Ei kukaan pidä tuollaisesta, ei voi.

        Kuitenkin näit vaivaa vastataksesi minulle, kiitos siitä. Yritän nyt parhaani mukaan vastata.

        Jesajan sanat vaikuttivat oikeilta ja hyviltä.

        Se kohta jossa käsketään huutamaan kansalle heidän synnit niin tässä se tulee:

        Minä inhoan ihmisiä jotka ajavat aina omia etujaan. Sinä ajat oletetun(sorry:))jumalan etua.

        Yleensä uskova nainen paastoaa jos hän haluaa saada itselleen jotakin. Hienosti tuossa jesajan tekstissä se sanotaankin.

        Minä etsin jumalaa. En etsisi jos en ajattelisi että voisin hänet löytää, vaikka sitten kuoleman jälkeen.

        Maailmankaikkeus on todiste jostakin ihmistä suuremmasta voimasta.

        Puhun silti oletusta jumalasta sillä joillain uskovista ON vain mielikuvitusjumala. He ovat pahoja ihmisiä, tekevät uskontonsa varjolla pahaa.

        Jo itsesuojeluvaisto käskee varomaan sellaisia ihmisiä ja heidän ns.jumaliaan jotka on aivan eri asia kuin oikea jumala.

        Tässä ihmisille heidän synneistään. Sanassa sanottiin että pitää niihin tarttua.

        Jatkuu tähän samaan aiheeseen liittyen seuraavan viestisi jälkeen.


      • Pouroola-arios
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu.

        Aika kovaa tekstiä sinulta."Tee siis parannus."

        En pidä tuollaisesta. Ei kukaan pidä tuollaisesta, ei voi.

        Kuitenkin näit vaivaa vastataksesi minulle, kiitos siitä. Yritän nyt parhaani mukaan vastata.

        Jesajan sanat vaikuttivat oikeilta ja hyviltä.

        Se kohta jossa käsketään huutamaan kansalle heidän synnit niin tässä se tulee:

        Minä inhoan ihmisiä jotka ajavat aina omia etujaan. Sinä ajat oletetun(sorry:))jumalan etua.

        Yleensä uskova nainen paastoaa jos hän haluaa saada itselleen jotakin. Hienosti tuossa jesajan tekstissä se sanotaankin.

        Minä etsin jumalaa. En etsisi jos en ajattelisi että voisin hänet löytää, vaikka sitten kuoleman jälkeen.

        Maailmankaikkeus on todiste jostakin ihmistä suuremmasta voimasta.

        Puhun silti oletusta jumalasta sillä joillain uskovista ON vain mielikuvitusjumala. He ovat pahoja ihmisiä, tekevät uskontonsa varjolla pahaa.

        Jo itsesuojeluvaisto käskee varomaan sellaisia ihmisiä ja heidän ns.jumaliaan jotka on aivan eri asia kuin oikea jumala.

        Tässä ihmisille heidän synneistään. Sanassa sanottiin että pitää niihin tarttua.

        Jatkuu tähän samaan aiheeseen liittyen seuraavan viestisi jälkeen.

        Miksi pidät kovana sitä, että tee parannus?

        Jeesus itse kehotti aikalaisiaan parannuksen tekoon ja koko uusi testamentti tekee samaa linjaa.

        Markus 1:
        14. Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
        15. ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."

        - sehän on vaan hyvä asia, että kehotetaan parannuksen tekoon, jos ja kun elämä ei ole oikein kohdillaan, vai?

        Parannus: kääntyminen Jumalan puoleen, syntien katuminen, syntien hylkääminen ja sen jälkeen eläminen Jumalan sanan / tahdon mukaan.
        Uskoa se, että Jeesus on sijaiskärsijämme syntiemme takia, se on evankeliumin ydin.

        Kuulustaako siis pahalta?


      • Kyykäärmeensikiö

        "Pouroola-arios" mikä lihotus sika mahdat olla !
        sinä kurja syntisäkki ja helvetin sikiö !

        Jeesus aina etsi ja pelasti opetuslapset ja varsinkin synneistä !
        saati sitten pienemmistä "virheistä" joita sitten pyrkivät itse ja Jumalan Kaikkivaltiaan avulla parantamaan!
        ***********
        Älä kuule tätä kurjaa sekasikiötä "auroraboreallis" ! tämä kurja ulkokultainen koira ei tahdo etsiä sitä mikä on sinulle hyväksi vaan tahtoo mukamas, olla Jumalan puolella !


      • Kyykäärmeensikiö
        Pouroola-arios kirjoitti:

        Miksi pidät kovana sitä, että tee parannus?

        Jeesus itse kehotti aikalaisiaan parannuksen tekoon ja koko uusi testamentti tekee samaa linjaa.

        Markus 1:
        14. Mutta sittenkuin Johannes oli pantu vankeuteen, meni Jeesus Galileaan ja saarnasi Jumalan evankeliumia
        15. ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."

        - sehän on vaan hyvä asia, että kehotetaan parannuksen tekoon, jos ja kun elämä ei ole oikein kohdillaan, vai?

        Parannus: kääntyminen Jumalan puoleen, syntien katuminen, syntien hylkääminen ja sen jälkeen eläminen Jumalan sanan / tahdon mukaan.
        Uskoa se, että Jeesus on sijaiskärsijämme syntiemme takia, se on evankeliumin ydin.

        Kuulustaako siis pahalta?

        "Pouroola-arios" Kyykäärme ja pahansikiö!
        eikö aloittaja juuri tehnyt kuten on Jumala ilmoittanut, mitä tulee tehdä ?
        *********
        Voisinhan minäkin yrittää sitä mutta mitä oletettu Jumala ajattelee ihmisestä joka paastoaa saavuttaaksen omia etuja?
        *********

        Kuten on kirjoitettu, niin JUmala ajattelee HYVÄÄ on on iloinen jos tahi kuka tahansa etsii Jumalaa syystä tahi toisesta, sillä KUKAAN EI TULE JUMALAN TYKÖ ellei Jumala vedä ja vaikuta tahtoa ja tekemistä !

        Joten sinä kurja koiranraato. miten sinun typerät sanasi ja pilkaamisesi auttaa tätä etsijää löytämään Jumalan ?
        helvetin kurja syntisäkki !
        Itke ja valita, kohtaloasi, jos ja kun Jumala tutkii sinun tekosi ja sielusi !


      • OletToivoton-Syntisäkki

        Sinä kyykäärmeen sikiö: "Pouroola-arios"!
        "1. Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy."

        Mitä aloittaja TOIVOO ?
        ja millä tavalla sitten OJENTAUTUU siihen toivomukseen ?

        Tee parannus kyykäärmeen sikiö , sinä kurja syntisäkki!


      • OletToivoton-Syntisäkki kirjoitti:

        Sinä kyykäärmeen sikiö: "Pouroola-arios"!
        "1. Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan, ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy."

        Mitä aloittaja TOIVOO ?
        ja millä tavalla sitten OJENTAUTUU siihen toivomukseen ?

        Tee parannus kyykäärmeen sikiö , sinä kurja syntisäkki!

        Noh, kaikkeen saa näillä palstoilla tottua.
        Minun paasto meni mönkään ja lihoin yhtenä päivänä 75->77 kg eli kaksi kiloa. Nyt olen pudottanut noin yhden kilon siitä jo pois ja painan 75,7 kg.
        Tänään aloittelen uudestaan, toisenlaisin suunnitelmin.
        Rankaisen itseäni kahden päivän täyspaastolla. Ostan kaupasta vitaseiskaa(Biotta)ja olen nälässä.
        Tavoite sunnuntaiaamuksi -700g vähintään. 57,0 kg, jolloin olisin siinä missä leikin pistin poikki. Sakkokierros tehtynä.
        Minulla on liikunnanohjaajani tapaaminen 7.4.
        Tavoite siihen päivään mennessä 72 kg eli -4 kg.
        Siihen on kolme viikkoa.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Noh, kaikkeen saa näillä palstoilla tottua.
        Minun paasto meni mönkään ja lihoin yhtenä päivänä 75->77 kg eli kaksi kiloa. Nyt olen pudottanut noin yhden kilon siitä jo pois ja painan 75,7 kg.
        Tänään aloittelen uudestaan, toisenlaisin suunnitelmin.
        Rankaisen itseäni kahden päivän täyspaastolla. Ostan kaupasta vitaseiskaa(Biotta)ja olen nälässä.
        Tavoite sunnuntaiaamuksi -700g vähintään. 57,0 kg, jolloin olisin siinä missä leikin pistin poikki. Sakkokierros tehtynä.
        Minulla on liikunnanohjaajani tapaaminen 7.4.
        Tavoite siihen päivään mennessä 72 kg eli -4 kg.
        Siihen on kolme viikkoa.

        KORJAUS: ei 57, vaan toisinpäin 75,0kg.


      • Pouroola-arios
        Kyykäärmeensikiö kirjoitti:

        "Pouroola-arios" Kyykäärme ja pahansikiö!
        eikö aloittaja juuri tehnyt kuten on Jumala ilmoittanut, mitä tulee tehdä ?
        *********
        Voisinhan minäkin yrittää sitä mutta mitä oletettu Jumala ajattelee ihmisestä joka paastoaa saavuttaaksen omia etuja?
        *********

        Kuten on kirjoitettu, niin JUmala ajattelee HYVÄÄ on on iloinen jos tahi kuka tahansa etsii Jumalaa syystä tahi toisesta, sillä KUKAAN EI TULE JUMALAN TYKÖ ellei Jumala vedä ja vaikuta tahtoa ja tekemistä !

        Joten sinä kurja koiranraato. miten sinun typerät sanasi ja pilkaamisesi auttaa tätä etsijää löytämään Jumalan ?
        helvetin kurja syntisäkki !
        Itke ja valita, kohtaloasi, jos ja kun Jumala tutkii sinun tekosi ja sielusi !

        Tässä "Pouroola-arios"

        Eikö Jumalan sanan ohjeet sulle(kaan) kelpaa?

        Mitä pilkkaa ja pahaa siinä on, että kehoittaa "auroraboreallista" Jumalan sanalla eteenpäin, vaikka paasto-asiassa?

        Oma käsitykseni asiasta on, että Jumalan sanan noudattamien kaikessa (paastossakin) tuo siunauksen.

        Nimmarisi kyllä kertoo ajatuksiesi tason :(


    • Epäitsekäs-paastoaminen

      Jesaja 58.luku

      1 Huuda täyttä kurkkua, älä säästä, korota äänesi niinkuin pasuna, ilmoita minun kansalleni heidän rikoksensa ja Jaakobin huoneelle heidän syntinsä.
      2 Minua he muka etsivät joka päivä ja haluavat tietoa minun teistäni niinkuin kansa, joka tekee vanhurskautta eikä hylkää Jumalansa oikeutta. He vaativat minulta vanhurskaita tuomioita, haluavat, että Jumala heitä lähestyisi:
      3 "Miksi me paastoamme, kun et sinä sitä näe, kuritamme itseämme, kun et sinä sitä huomaa?" Katso, paastopäivänänne TE AJATTE OMIA ASIOITANNE ja ahdistatte työhön kaiken työväkenne.
      4 Katso, riidaksi ja toraksi te paastoatte, lyödäksenne jumalattomalla nyrkillä. TE ETTE NYT PAASTOA NIIN, ETTÄ ÄÄNENNE KUULTAISIIN KORKEUDESSA.
      5 Tällainenko on se paasto, johon minä mielistyn, se päivä, jona ihminen kurittaa itseänsä? Jos kallistaa päänsä kuin kaisla ja makaa säkissä ja tuhassa, sitäkö sinä sanot paastoksi ja päiväksi, joka on Herralle otollinen?
      6 Eikö tämä ole paasto, johon minä mielistyn: että avaatte vääryyden siteet, irroitatte ikeen nuorat, ja päästätte sorretut vapaiksi, että särjette kaikki ikeet?
      7 Eikö tämä: että taitat leipäsi isoavalle ja viet kurjat kulkijat huoneeseesi, kun näet alastoman, vaatetat hänet etkä kätkeydy siltä, joka on omaa lihaasi?
      8 Silloin sinun valkeutesi puhkeaa esiin niinkuin aamurusko, ja haavasi kasvavat nopeasti umpeen; sinun vanhurskautesi käy sinun edelläsi, ja Jumalan kunnia seuraa suojanasi.
      9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen". Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,
      10 jos taritset elannostasi isoavalle ja ravitset vaivatun sielun, niin valkeus koittaa sinulle pimeydessä, ja sinun pilkkopimeäsi on oleva niinkuin keskipäivä.
      11 Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu.
      12 Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi".
      13 Jos sinä pidätät jalkasi sapattia rikkomasta, niin ettet toimita omia asioitasi minun pyhäpäivänäni, vaan kutsut sapatin ilopäiväksi, Herran pyhäpäivän kunnioitettavaksi ja kunnioitat sitä, niin ettet toimita omia toimiasi, et aja omia asioitasi etkä puhu joutavia,
      14 silloin on ilosi oleva Herrassa, ja minä kuljetan sinut maan kukkuloitten ylitse, ja minä annan sinun nauttia isäsi Jaakobin perintöosaa. Sillä Herran suu on puhunut.

      • Voi kiitos, liikuttavaa. Tuollaista on hyvä usko josta tuo raamatunkohta puhuu. Lähimmäisen vaatettamista ja muutenkin välittämistä.

        Sinä toteutit sitä nyt minun kohdalla, kiitos siitä.

        Ed.viestiini liittyen huomaatko että samassa raamatunkohdassa toisaalta käsketään sanoa kansalle kansan synnit.

        Ja samaan syssyyn tulee tekstiä jossa sanotaan tavallaan ettei saa loukata ketään.

        Tuskastuttavan vaikeaa.


    • Nimmari oikea paasto-hyvä.

      Ensinnäkin kiitos paljon noista raamatunkohdista. Niitä kaipasinkin.

      Selvensit asioita minulle ja muille.

      Mutta tuota en ymmärrä kun vihjaat ettei ylipainoinen voi olla aidosti uskossa. :)

      Minä aloitin 85 kilosta ja nyt painan 75,6 kg.

      Eikä sillä ole jumalan tahdon kanssa mitään tekemistä.

      Paaston vaarallisuudesta huomautit.

      Minusta oikea paasto on sellainen että juodaan mehuja aivan kuin sanot. Minä yleensä käytän Biottan hedelmä ja marjamehuja. Suolihuuhtelut kuuluu asiaan. Pellavansiemenet ja maitohappobakteeri.

      JA vitamiinit. Itse käytän monivitamiinivalmistetta ja kalsiumia johon on lisätty D3-vitamiinia.

      VEsi ja vaaka.

      Sitten muuta ei enää tarvitakkaan.

      • oikeapaasto-hyvä

        Hyvä :)
        älä kuuntele, varsinkaan tätä omahyväistä paskapäätä joka kirjoittaa merkillä: "Pouroola-arios"
        *************

        vaikka ei ymmär miten Jumalan lait ja luonnonlait toimivat, niin kuitenkinsekä uskova että ei uskova tahi etsivät, saavat sen mitä ne lait sisältävät, mutta tässä on Jumalan armo mukana, sillä Jumala, ANTOI OMAN POIKANSA että jokainen pelastuu.

        se miten ja mitä tietä pitkin Jumala toimii ei ole kaikille sama!.

        VAhvistakoon Jumala uskoasi, ja antakoon kaikki syntisi anteeksi! Elävä Jumalan Pojan nimen ja uhrin kautta.

        Ole siunauttu, sinä Herran Rakas!


    • Jatkuu.
      Paino toissapäiväsestä -600g. Eli 75,0 kg.

      Edelleen opettelen päivä kerrallaan elämistä.

      Minä olen innoissani kun HUOMENNA paino tulee olemaan jo 74 kiloa. Kun Raamattu ohjeistaa elämään tänään.

      Ajattelin vain että kun asetin tavoitteeksi 20.3(17 vrk päästä)73 kg, että pitäisikö sitä muuttaa? 72 kg?

      Pidän sen kumminkin samana.

      Nälkä kurnii vatsassa, mutta välillä se ei tunnu yhtään.

      • Ps. Huomenna se eei tule olemaan 74kg, vaan 74,8 kg.
        Mulla paino laskee noin 200 g per päivä.

        Viikossa se tekee 1,4 kg, ja siksi en väheksy noin pientä pudotusta per päivä.

        Ja eihän tässä muuta mahdollista olekkaan kuin hyväksyä pienet tulokset kun isoja ei ole.


      • oikeapaasto-hyvä

        Suosittelen että pidät hetken kaksi tahi kolme kuutautta. taukoa ja sitten uudelleen vaikka kolme päivää.
        Näit voit "kuunella" omaa kehoa ja et liian innostuksen takia mahdollisesti tee kehollesi haittaa.
        *************
        Mutta tuota en ymmärrä kun vihjaat ettei ylipainoinen voi olla aidosti uskossa. :)
        ***********

        tämä oli lähinnä "uskoville" sillä Jos ja kun uskovalla on Pyhä Henki, sisällää ja "toimii" eli saa hallita, niin sen eräs vaikutus on itsensähillisiminen.

        ja Jeesus kehoitti omiaa paastoamaan ja se on eräs Jumalan "palvelus muoto" ja voimakas yhdessä rukouksen kanssa tahi jos etsii ja tekee ja tahtoo tehdä parannusta.

        Gal 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
        *****************

        jos uskova on hengessä, elää ja tottelee Jumalaa, niin uskova hillitsee itsensä :)
        ************
        Hyvä sinä :)


      • oikeapaasto-hyvä kirjoitti:

        Suosittelen että pidät hetken kaksi tahi kolme kuutautta. taukoa ja sitten uudelleen vaikka kolme päivää.
        Näit voit "kuunella" omaa kehoa ja et liian innostuksen takia mahdollisesti tee kehollesi haittaa.
        *************
        Mutta tuota en ymmärrä kun vihjaat ettei ylipainoinen voi olla aidosti uskossa. :)
        ***********

        tämä oli lähinnä "uskoville" sillä Jos ja kun uskovalla on Pyhä Henki, sisällää ja "toimii" eli saa hallita, niin sen eräs vaikutus on itsensähillisiminen.

        ja Jeesus kehoitti omiaa paastoamaan ja se on eräs Jumalan "palvelus muoto" ja voimakas yhdessä rukouksen kanssa tahi jos etsii ja tekee ja tahtoo tehdä parannusta.

        Gal 5:22 Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
        23 Sellaista vastaan ei ole laki.
        24 Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
        25 Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.
        *****************

        jos uskova on hengessä, elää ja tottelee Jumalaa, niin uskova hillitsee itsensä :)
        ************
        Hyvä sinä :)

        Paasto on nimenomaan itsensä hillitsemistä.
        VAikuttiko sinun ohje minuun. Kehoitit paastoamaan kaksi kolme päivää. Minä lopetin paaston 75 ,0 kilossa ja lihoin 2 kiloa(77kg). Nyt olen 75,7 kg.
        Nyt pidän neuvomasi 2 paastopäivää.
        Tavoitteena tasan 75 kg.


      • Jatko: tässä ketjussa jossain kohtaa(en jaksa etsiä)kehoitetaan paastoamaan"salassa", koska raamatussa käsketään tekemään niin.

        Samoin käsketään "öljyämään hiukset"paaston aikana.

        Hullua kertakaikkiaan: pitäisikö minun kaataa tuo rypsiöljy päähäni?

        Samalla tasolla on käsky olla hiljaa paastosta. Ettei siitä saisi sanoa.

        Todella ahdasmielistä siltä joka minulle siitä sanoi.

        Olen avoin persoona ja tykkään puhua. Miksi minun pitäisi tukahduttaa tää luonteenpiirteeni ja olla hiljaa paastosta?

        Kaikkea ette raamatusta tekään ota. Ette käske mua öljyämään hiuksiani vaikka sekin lukee raamatussa.

        Varsinainen rusinapullauskis se kuka mua hiljaa käski olemaan.

        Noukkii vain rusinat pullasta, ja jättää muun syömättä ts lukee raamattua valikoiden.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe