Olut vs. punaviini?

KiinnostaaKovasti

Olut = huono fiilis, töhnä.
Punaviini = hyvä fiilis, ei töhnää niinkään paljon.

Olut huono päivä = hirvee olo

Mikä tekee eron? Viinissä on sulfiittija, alkoholiprosentti tietenkin eri. Muuta en keksi. Kirkkaista tulee sitten sellainen hyvin "terävä olo" minulle. Puhutaan paljon punkun terveysvaikutuksista, että Ranskassa sydäntauteja vähemmän, koska punkku vaikuttaa vereen, ilmeisesti siihen miten suonet kalkkeutuu. Lapset toki sairastaa niissä maissa maksakatarria yllättävän paljon, koska juomakulttuuri on mikä on.

Mikä on se tekijä eri alkoholijuomien välillä?

4

1365

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • cheersie

Kannattaa aina ottaa toisellekin jalalle, niin huonot fiilikset kaikkoaa.

• 5b5yb5yb5b

Mua taas punaviinin maistaminenkin alkaa öklöttää ja jos juon enemmän (muutama lasi), jo siitä tulee huono olo.

• willeukonruokasaarna

if (valkoviini == päänsärky) {
      juo(absinttia);
      }

• Likuri

Absintti on lapsellista lilliä joka on tarkoitettu niille joiden makuaisti on hyvin rajallinen.

Punaviinin terveysvaikutukset ovat hyvin rajalliset ja määrä jolloin vaikutukset ovat positiivisia on hyvin pieni, lasi päivässä, muuten pitkäaikaisvaikutukset ovat - merkkisiä.

Toisaalta oluella ei ole positiivista aluetta lainkaan, niin vähän olutta ei kukaan juo, että se terveysvaikutukset olisivat positiivisia. Ranskassa on paljon terveysongelmia jotka johtuvat alkoholista - en tiedä mistä juttu Ranskalaisten terveydellisistä elämäntavoista on saanut alkunsa.

Jos pitää valita alkoholi jolla on vähiten haittavaikutuksia - punaviini lienee paras vaihtoehto - tosin määrän pitää olla max yksi lasi päivässä. Sulfaatit/sulfiitit eivät ole punaviinissä sen takia, että ne olisivat terveysvaikutteisia - päinvastoin moni saa lieviä tai jopa pahempia allergisia oireita ko rikkiyhdisteistä. Rikkiyhdisteitä käytetään viinin säilymisen takia - tappaa mikrobitoimintaa viinistä - ei hyvä juttu. Kannattaa kokeilla luomupunaviinejä - niissä on lisä/vierasaineita muita viinejä vähemmän.

Punaviinin terveysvaikutukset perustuvat siihen, punaviinistä löytyy varsinkin flavonoideja ja antioksidantteja joita ei juurikaan muista alkoholeista löydy.
      Alkoholi nostaa sykettä ja laskee verenpainetta - kun määrät ovat sopivan pienet auttavat hieman sydän ja verisuonitautien osalta. Tämä ei tarkoita sitä, että alkoholia pitäisi nauttia joka päivä - ei pidä, haittavaikutukset ovat silloin hyötyjä suuremmat. Suuremmat määrät voivat altistaa esimerkiksi sydämen ja maksan sairauksille sekä muille terveysongelmille. Niiden on todettu kasvattavan muun muassa syöpäriskiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      218
      4280
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3299
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      261
      1908
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      5
      1347
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1207
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Ikävä
      158
      1148
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      96
      855
    8. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      63
      755
    9. Tiistaipäivää pakkastakin on

Hyvää päivää huomentakin. Olin vähän kaupungilla käymässä 😊❤️🌞❄️☕
      Ikävä
      176