Palstalla usein käyvä nimimerkki "Bushmanni" kirjoitti:
"Jumalaa ei ole".. ja lisäsi vielä että "eikä tule" .. ja kehui vielä jo "sammuttaneensa tuhansien uskon" Jumalaan .. näillä kirjoituksillaan ja linkityksillään.
Sinä joka ymmärrät että Jumala On olemassa ... pane merkille mitä tämä ateisti tuossa ihan itse kirjoitti .. hän kertoi että hänen TARKOITUKSENSA tällä palstalla on "sammuttaa" sinun uskoasi Jumalaan.
Tämä herättää luonnollisesti uskovissa sääliä häntä kohtaan (luonnollinen reaktio) mutta meidän täytyy myös katsoa itse asiaan ja ymmärtää että hän tosiaan on täällä => vain ja ainoastaan <= voidakseen johtaa sinut pois uskostasi Jumalaan - se olisi hänelle jonkinlainen "voitto" .. jos hän siinä onnistuisi.
Jos me nyt (vain hetkeksi) unohdamme Bushmannin oman säälittävän aseman .. ja ankean? lapsuuden .. ja kaikki muutkin hänen elämänsä vaikeudet ja vain katsomme sitä "tehtävää" minkä tämä ihmisparka on itselleen tällä palstalla ottanut - niin mitä se kertoo hänestä?
Minulle se nimittäin kertoo että häntä ohjaa jonkinlainen epäonnistumisen tunne.. siis hänen omassa elämässään.. ja sen seurauksena hän nyt jonkinlaisesta pakkomielle/ paatoksen vallassa - on jonkinlaisella "kostoretkellä" .. jolla ei tunnu olevan loppua.
Retki alkoi jo nuorena vanhempiensa uskon vastustamisella ja on aikaa myöten ajautunut tähän lähes päivittäiseen Jumalaa pilkkaaviin kirjoituksiin.
Siis : koska Bushmanni itse EI VOI uskoa Jumalaan (hän ehkä haluaisi?).. ja koska hän alkujaan on lähtöisin uskovasta perheestä, mutta ajautunut elämässään niin kauas Jumalastaan ... häntä yksinkertaisesti KIUSAA suunnattomasti nähdä sinut siellä "Jeesuksen helmassa" ..
Tämä on mielestäni se todellinen syy kaikille hänen Jumalaa pilkkaaville kirjoituksilleen .. Hän ei ole täällä antamassa (sillä ateistilla ei ole mitään mitä antaa kenellekään) .. hän vain ottaa pois .. ja jättää ... Se on se hänen mahdollisuutensa ja tarkoituksensa palstalla.. jonka hän on näköjään ottanut jonkinlaiseksi "elämäntehtäväkseen".
Mitään muuta asiallista syytä kuin tämä on minun ainakin vaikea löytää.
Olen pannut merkille että myös hänen kielen käyttönsä on vuosien mittaan muuttunut kielteisellä tavalla - joitain vuosia sitten hän vielä oli ainakin jonkun verran varovainen puheissaan - mutta tänään hänen lähes jokainen hänen kirjoituksensa sisältää Jumalaa halventavia ja pilkkaavia sanoja .. mikä ainakin minulle osoittaa mihin ateistinen elämän katsomus ihmistä vie - ja on siten hyväksi opiksi ja varoitukseksi jokaiselle meille (toivon mukaan myös muille ateisteille).
Mitä uskova voisi tehdä tässä asiassa ? Tuskin muuta kuin rukoilla Jumalaa, että tämä ihmispoloinen rauhoittuisi ja alkaisi miettimään omaa olematonta asemaansa tällä pikku planeetalla täällä loppumattomassa avaruudessa ja ymmärtäisi että Iltasanomat eivät kerro totuutta mistään ... mutta Jumalan Sana avaa silmät .
Joh. 1:14
Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me saimme katsella hänen kirkkauttaan, kirkkautta, jonka Isä ainoalle Pojalle antaa. Hän oli täynnä armoa ja totuutta.
/alex
Jumala On ..
39
144
Vastaukset
- pyhpyh
Jep. Bushmanni on kusipää. Sen tietävät jo kaikki.
- opetuslapsikopuhuu
Erinomaisesti Kristuksen rakkauden ilmaisu ihmisestä, jota Kristus rakastaa.
- pyhpyh
opetuslapsikopuhuu kirjoitti:
Erinomaisesti Kristuksen rakkauden ilmaisu ihmisestä, jota Kristus rakastaa.
Niinkö kuvittelet?
- opetuslapsikopuhuu
pyhpyh kirjoitti:
Niinkö kuvittelet?
kysymyksiä pyhpyh
Siis, etkö kirjoittanutkaan Kristuksen Hengessä?
Vai epäilitkö, ettei Kristus ole rakkaudessaan kuollut kaikkien ihmisten puolesta?
Siis, jos bushmannin herättää kuolleista Jumalan Henki, niin se tosiasia, mitä Sana opettaa Jumalan rakkaudesta. Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei YKSIKÄÄN joka Häneen uskoo hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän.
Siis veljesi, joka vielä on sikakaukaloilla syömässä, etkö odota takaisin? - Toivopaulin1
opetuslapsikopuhuu kirjoitti:
kysymyksiä pyhpyh
Siis, etkö kirjoittanutkaan Kristuksen Hengessä?
Vai epäilitkö, ettei Kristus ole rakkaudessaan kuollut kaikkien ihmisten puolesta?
Siis, jos bushmannin herättää kuolleista Jumalan Henki, niin se tosiasia, mitä Sana opettaa Jumalan rakkaudesta. Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei YKSIKÄÄN joka Häneen uskoo hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän.
Siis veljesi, joka vielä on sikakaukaloilla syömässä, etkö odota takaisin?Huomaa täytyy uskoa ja jos uskoo tekee uskon mukaisia tekoja. "HYVISTÄ hedelmistä hyvä puu tunnetaan. Ei hyvä puu tee huonoja hedelmiä, tai huono hyviä. TEHKÄÄ siis hyviä hedelmiä, josta KÄÄNTYMYKSENNE näkyy." Itse olen täysluuseri, täysnolla, täyskovapäinen. Mutta tiedän totuuden. Totuus on Kristus ja joka Häneen uskoo on pelastuva.
Alexilla on pakonomainen taipumus valehdella ja ilmeisesti hänen jumalansa pakottaa hänet valehtelemaan, joten sellainen jumala, millainen kannattaja, eikös totta?
>>> Palstalla usein käyvä nimimerkki "Bushmanni" kirjoitti:
"Jumalaa ei ole".. ja lisäsi vielä että "eikä tule" .. ja kehui vielä jo "sammuttaneensa tuhansien uskon" Jumalaan .. näillä kirjoituksillaan ja linkityksillään. >>>
En ole tällaista koskaan väittänyt, vaan kerroin, että tieto poistaa taikauskon ja sinäkin lakkaisit uskomasta vanhoihin taikauskoihin, jos viitsisit nähdä vaivaa selvittääksesi sen, että miten sinun palvomasi jumala ja uskonto on syntynyt.
Sinä palvot sitä paitsi väärää jumalaa, sillä juutalaisten Jahve on syntynyt babylonialaisten jumalen ja tarujen pohjalle, joten oikea palvomisen osoite olisi tietenkin se alkuperäinen uskonto ja jumalat, jotka lainattiin heprealaisten tarustoon.
>>> hän kertoi että hänen TARKOITUKSENSA tällä palstalla on "sammuttaa" sinun uskoasi Jumalaan. >>>
En ole näinkään kertonut, vaan ole ilmoittanut sen mikä tiedetään, eli että tieto on parasta lääkettä taikauskoon. Jumalat, kuten maahiset, tontut ja joulupukkikin, edustaa taikauskoa ja jos siitä haluaa päästä eroon, pitää hankkia tietoa.
>>> Tämä on mielestäni se todellinen syy kaikille hänen Jumalaa pilkkaaville kirjoituksilleen . >>
Jos sinun jumalasi on sellainen, että sitä voi jokin kuolevainen kirjoituksillaan pilkata, niin ehkä sinun pitäisi miettiä silloin kaksi kertaa, että onkohan sellaista jumalaa edes olemassa? Minusta jumalien luulisi olevan sellaisen yläpuolella, mutta jos sinun jumalaasi voi pilkata, niin sitten hän lienee kuin yksi meistä kuolevaisista, ellei sitten jo kuollut.
Sinun raa,attusi kertoo, että sinun jumalasi on hirviö. Ne lukemattomat murhat, kansanmurhat ja muut kauheudet, jotka hän joko itse teki tai määräsi tehtäväksi, kertoo tämän selkeästi.
Sitten sinä toivot pääseväsi palvomaan ikuisuudeksi tätä hirviötä, sillä mikäli raamattu yhtään kertoo asiasta totuutta, kuolemasi jälkeen sinä joudut palvomaan tätä jumalaa ikuisuuden ajaksi, ikuisuuden joka hetkeksi.
Ensin hän tapattaa lukuisia kansoja, tapattaa omiaan mitä oudoimmista syystä ja sitten häntä pitää palvoa ikuisuus mutisematta ja sitä kutsutaan palkinnoksi.
Kuullostaako tutulta?
No näinhän kaikki julmat diktaattorit ovat toimineet ja toimivat yhä. Pohjois-Korea on lähellä sinun uskontoasi, eli siellä heidän julma johtajansa tapattaa kansaansa kuin raamatun Jahve konsanaan ja sen johdosta kansan täytyy palvoa johtajaansa jokainen hetki, koko elämänsä ajan, joka varmaan tuntuu ikuisuudelta. Ja kuinkas ollakaan, se kansa uskoo, että heidän johtajansa on jumala.- pyhpyh
Puhut täyttä potaskaa.
Bushmanni, kyllä sinun kirjoituksistasi aikaisemmin sai sen selvän käsityksen että olet palstalla juuri siksi kuin tässä aloituksessa kirjoitin. Ei siitä nyt mihinkään pääse. Vetelet kaikenlaisia linkkejä joita tarjoat ihmisille Jumalan sanan korvikkeeksi ..
1. Moos. 1:1 "Alussa Jumala loi taivaan ja maan".
Siis yritä ymmärtää: "Jumala oli ensin" - jo ennen ihmistä .. 5 5 oli 10 .. jo ennen ihmistä, tai kuinka paljon luulet sen olleen .. Että jotkut sen sitten pukivat sanoiksi ja numeroiksi eintarkoita että itse asiaa ei olisi ennen ollut - ja sekin että jotkut ihmiset sitten kehittelivät itselleen erilaisia harha oppeja ja uskontoja - valintojensa mukaan - on aivan Raamatunkin kertomuksen mukaista.
Keskustelu uskonasioista sinun kanssasi on vaikeaa - koska sinä väännät sinun kanssasi keskustelevien (etenkin uskovaisten) kirjoitusten tarkoituksia muuksi.. aivan samalla tavalla kuin väännät muitakin kirjoituksia.
Ymmärtämättömyyttä kai se on, mutta ei vain sitä - vaan myös eräänlaista kiusaantuneisuutta niinkuin jo tuossa totesin ..
Tulee ihan hakematta mieleen seuraava Pietarin toteamus niistä joille Raamatun sanoma ei kelpaa .. ja jossa Pietari varoittaa meitä ihmisiä kirjoitusten vääristelystä:
2. Piet. 3:16
Samaa hän (Paavali) sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
---
Ennekuin annat näitä itsevarmoja lausuntojasi sinun pitäisi oppia erottamaan Jumala ja jumalat - Raamatun sanoman kokonais sisältö ja taikausko .. ja sinun tulisi myös lopettaa Jumalan syytteleminen ihmisten pahuudesta .. ja sinun tulisi ymmärtää että Jumala on aina oikeudenmukainen ja siksi YLIN Tuomarimme.
Jos olisit ymmärtänyt mitä minä aikaisemmin kirjoitin Jumalasta ja jumalista niin olisit varmaan vastannut siihen - nyt tapasi mukaan sen sijaan jatkat sitä samaa omaa litaniaasi jossa ei ole päätä eikä häntää .. KOSKA kirjoituksiesi sisältö perustuu vain omiin kiemuroihisi.
Puserrat todella epätoivoisesti kaiken voitavan noihin kaavoihisi - ja kai toivot että jotkut haksahtavat olemaan samaa mieltä kanssasi..
Kirjoitit:
##Jos sinun jumalasi on sellainen, että sitä voi jokin kuolevainen kirjoituksillaan pilkata, niin ehkä sinun pitäisi miettiä silloin kaksi kertaa, että onkohan sellaista jumalaa edes olemassa? ##
Ymmärtämättömyyden tuote tuokin ..
Höpiset olemattomia koska pidät Jumalaa jonkinlaisena "sinun suosiosi pyytäjänä" ??! Siis : "Anna mun taas kaikki kestää" :) - kuinka kukaan voi olla noin pihalla? Siis olet todella seonnut noihin omiin sokkeloihisi .. seuraavat Raamatun sanat pitäisi antaa ajattelemisen aihetta myös sinulle :
Jes. 55:9
Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkealla ovat minun tieni teidän teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella.
-----
Huomaa:
Se mitä JUMALA ihmisille (myös sinulle) tarjoaa on elämä oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa .. jos ihminen ei halua ottaa vastaan Jumalan tarjousta .. on hän vapaa tekemään omat elämän valintansa, Raamattu sanoo kuitenkin että ne valinnat vievät ihmisen aina lopulta TUHOON. Ketään ei kuitenkaan pakoteta => vapaaehtoisuuteen... jos nyt ymmärrät mitä tarkoitan ..
Mooses sanoi kerran Israelilaisille : 5. Moos. 30:19
Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
Sama valinta on voimassa myös meidän aikanamme ...
Siis miksi valita pilkata Jumalaa joka tarjoaa sinulle elämää - tai miksi yrität käännyttää niitä jotka haluavat ottaa vastaan sen Jumalan tarjoaman elämän - siis elää oikeudenmiukaisen ja rakkaudellisen Jumalan yhteydessä
Minusta se on aika lapsellista, että sinä leikit maailman viisasta (mikä et ehdottomasti ole) .. ja käytät sanavarastoasi niin Jumalan kuin ihmisten pilkkaamiseen ja toivoisit että kaikki tulisivat sinun kaltaisiksi pilkkaajiksi .. :( .. Kuinka olet ajatellut ? :)) tai oletko ajatellut ollenkaan ?
Kuka haluaisi korvata uskonsa oikeudenmukaisuuteen ja rakkauteen - oikeudenmukaiseen ja rakkaudelliseen Jumalaan - ja ottaa vastaan tuollaisen elämää katkeroittavan - seli seli ymmärtämättömyyden. Eihän se ole mahdollista ..
alex ..alex.kasi kirjoitti:
Bushmanni, kyllä sinun kirjoituksistasi aikaisemmin sai sen selvän käsityksen että olet palstalla juuri siksi kuin tässä aloituksessa kirjoitin. Ei siitä nyt mihinkään pääse. Vetelet kaikenlaisia linkkejä joita tarjoat ihmisille Jumalan sanan korvikkeeksi ..
1. Moos. 1:1 "Alussa Jumala loi taivaan ja maan".
Siis yritä ymmärtää: "Jumala oli ensin" - jo ennen ihmistä .. 5 5 oli 10 .. jo ennen ihmistä, tai kuinka paljon luulet sen olleen .. Että jotkut sen sitten pukivat sanoiksi ja numeroiksi eintarkoita että itse asiaa ei olisi ennen ollut - ja sekin että jotkut ihmiset sitten kehittelivät itselleen erilaisia harha oppeja ja uskontoja - valintojensa mukaan - on aivan Raamatunkin kertomuksen mukaista.
Keskustelu uskonasioista sinun kanssasi on vaikeaa - koska sinä väännät sinun kanssasi keskustelevien (etenkin uskovaisten) kirjoitusten tarkoituksia muuksi.. aivan samalla tavalla kuin väännät muitakin kirjoituksia.
Ymmärtämättömyyttä kai se on, mutta ei vain sitä - vaan myös eräänlaista kiusaantuneisuutta niinkuin jo tuossa totesin ..
Tulee ihan hakematta mieleen seuraava Pietarin toteamus niistä joille Raamatun sanoma ei kelpaa .. ja jossa Pietari varoittaa meitä ihmisiä kirjoitusten vääristelystä:
2. Piet. 3:16
Samaa hän (Paavali) sanoo kaikissa kirjeissään, joissa puhuu näistä asioista. Niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, mitä tietämättömät ja haihattelevat ihmiset omaksi tuhokseen vääristelevät niin kuin kaikkia muitakin pyhiä kirjoituksia.
---
Ennekuin annat näitä itsevarmoja lausuntojasi sinun pitäisi oppia erottamaan Jumala ja jumalat - Raamatun sanoman kokonais sisältö ja taikausko .. ja sinun tulisi myös lopettaa Jumalan syytteleminen ihmisten pahuudesta .. ja sinun tulisi ymmärtää että Jumala on aina oikeudenmukainen ja siksi YLIN Tuomarimme.
Jos olisit ymmärtänyt mitä minä aikaisemmin kirjoitin Jumalasta ja jumalista niin olisit varmaan vastannut siihen - nyt tapasi mukaan sen sijaan jatkat sitä samaa omaa litaniaasi jossa ei ole päätä eikä häntää .. KOSKA kirjoituksiesi sisältö perustuu vain omiin kiemuroihisi.
Puserrat todella epätoivoisesti kaiken voitavan noihin kaavoihisi - ja kai toivot että jotkut haksahtavat olemaan samaa mieltä kanssasi..
Kirjoitit:
##Jos sinun jumalasi on sellainen, että sitä voi jokin kuolevainen kirjoituksillaan pilkata, niin ehkä sinun pitäisi miettiä silloin kaksi kertaa, että onkohan sellaista jumalaa edes olemassa? ##
Ymmärtämättömyyden tuote tuokin ..
Höpiset olemattomia koska pidät Jumalaa jonkinlaisena "sinun suosiosi pyytäjänä" ??! Siis : "Anna mun taas kaikki kestää" :) - kuinka kukaan voi olla noin pihalla? Siis olet todella seonnut noihin omiin sokkeloihisi .. seuraavat Raamatun sanat pitäisi antaa ajattelemisen aihetta myös sinulle :
Jes. 55:9
Sillä niin korkealla kuin taivas kaartuu maan yllä, niin korkealla ovat minun tieni teidän teittenne yläpuolella ja minun ajatukseni teidän ajatustenne yläpuolella.
-----
Huomaa:
Se mitä JUMALA ihmisille (myös sinulle) tarjoaa on elämä oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa .. jos ihminen ei halua ottaa vastaan Jumalan tarjousta .. on hän vapaa tekemään omat elämän valintansa, Raamattu sanoo kuitenkin että ne valinnat vievät ihmisen aina lopulta TUHOON. Ketään ei kuitenkaan pakoteta => vapaaehtoisuuteen... jos nyt ymmärrät mitä tarkoitan ..
Mooses sanoi kerran Israelilaisille : 5. Moos. 30:19
Minä otan tänä päivänä taivaan ja maan todistajiksi teitä vastaan, että minä olen pannut sinun eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen. Niin valitse siis elämä, että sinä ja sinun jälkeläisesi eläisitte.
Sama valinta on voimassa myös meidän aikanamme ...
Siis miksi valita pilkata Jumalaa joka tarjoaa sinulle elämää - tai miksi yrität käännyttää niitä jotka haluavat ottaa vastaan sen Jumalan tarjoaman elämän - siis elää oikeudenmiukaisen ja rakkaudellisen Jumalan yhteydessä
Minusta se on aika lapsellista, että sinä leikit maailman viisasta (mikä et ehdottomasti ole) .. ja käytät sanavarastoasi niin Jumalan kuin ihmisten pilkkaamiseen ja toivoisit että kaikki tulisivat sinun kaltaisiksi pilkkaajiksi .. :( .. Kuinka olet ajatellut ? :)) tai oletko ajatellut ollenkaan ?
Kuka haluaisi korvata uskonsa oikeudenmukaisuuteen ja rakkauteen - oikeudenmukaiseen ja rakkaudelliseen Jumalaan - ja ottaa vastaan tuollaisen elämää katkeroittavan - seli seli ymmärtämättömyyden. Eihän se ole mahdollista ..
alex ..>>> Vetelet kaikenlaisia linkkejä joita tarjoat ihmisille Jumalan sanan korvikkeeksi .. >>>
Ne ovat linkkejä tieteen tuottamaan tietoon, josta meillä on olemassa konkreettiset todisteet, joita sinäkin voit hypistellä, jos haluat. Sinulla on? Kasa pölyisiä beduiinien satuja, joista ei ole olemassa ensimmäistäkään todistetta yhtään missään. Otetaan esimerkki:
http://www.hs.fi/tiede/a1425449729303
>> Etiopian autiomaasta on löytynyt 2,8 miljoonaa vuotta vanha leukaluu, jossa on viisi ehjää hammasta. Löydös on siirtämässä käsitystä ihmiskunnan iästä taaksepäin jopa puolen miljoonan vuoden verran.
Tutkijoiden mukaan kyseessä olisi yksi maailman kaikien aikojen ensimmäisistä ihmistä. >>
Ihmiskunnasta ja sen evoluutiosta meille löytyy joka päivä uutta todistusaineistoa, joka aineisto on siirtänyt sinun jumalasi eläkkeelle jos kauan aikaa sitten, jota sinä et suotu hyväksymään.
Tätä aineistoa löytyy vaikka se on miljoonia vuosia vanhaa, kuten tässä tapauksessa vajaa 3 miljoonaa vuotta vanhaa. Aineistoa löytyy koko ajan ihmiskunnan menneisyydestä miljoonien vuosien takaa.
Sinun pyhän kirjasi, raamatun, tapahtumat ovat tapahtuneet noin 2000-4000 vuotta sitten ja mitä meille on tarjolla todisteiksi niistä tarinoista?
EI yhtään mitään. Jopa israelilaiset historiantutkijat kertovat, että heidän uskontonsa pyhät kirjat ovat fiktiota, jota ei ole oikeasti tapahtunut tai jos osa tarinoista perustuu löyhästä todella tapahtuneisiin asioihin, niin kyse on todella löyhästä sidoksesta.
>>> 1. Moos. 1:1 "Alussa Jumala loi taivaan ja maan".
Siis yritä ymmärtää: "Jumala oli ensin" - jo ennen ihmistä >>
Meillä on uskontoja, jotka ovat huomattavasti juutalaisuutta vanhempia ja niissä tuo asia on ilmoitettu aivan eri tavalla ja eri jumalan toimesta tapahtuneeksi. Miksi sinä et ota sitä huomioon?
Hindulaiset harrastivat uskontoaan ennen kuin yksikään heprealainen oli Jahvesta kuullutkaan tai ennen kuin meillä oli Jahvelta saatuna edes yhtä tavua. Kerropa nyt omin sanoin, että mitä ajatuksia se sinussa herättää?
>>> ja sinun tulisi myös lopettaa Jumalan syytteleminen ihmisten pahuudesta .. ja sinun tulisi ymmärtää että Jumala on aina oikeudenmukainen >>>
Raamatun mukaan sinun jumalasi on itse syyllistynyt useisiin kansanmurhiin ja murhiin. Minä syytänkin sen johdosta sinun jumalaasi julmaksi sadistiksi, koska se lukee raamatussa aivan suoraan ja jumalasi julmuuksista kerrotaan aivan selkeällä tavalla.
>>> jos ihminen ei halua ottaa vastaan Jumalan tarjousta >>
Yksikään jumala ei ole tarjonnut minulle yhtään mitään.
>>> Siis miksi valita pilkata Jumalaa joka tarjoaa sinulle elämää >>
Jumalat eivät ole tarjonneet minulle yhtään mitään, koska niitä ei ole, vaan ne ovat varhaisten ihmisten mielikuvituksen tuotetta, kuten raamattukin selkeästi ja väkevästi todistaa. Jos raamattu ei olisi satukirja, niin sitten sieltä löytyisi edes yksi lause, joka olisi totta nykyisen tiedon valossa. Yhdenkään uskonnon pyhä kirja ei pidä sisällään mitään tämän päivän relevanttia tietoa, joten se kertoo niistä pyhistä kirjoista paljon ja etenkin siitä, että kuka ne kirjat on inspiroinut aikaiseksi.
Kaikki tämä monimuotoisuus on syntynyt sattumasta ja kehittynyt yksinkertaisista lähtökohdista. Siitä meillä on täysin kiistattomat todisteet tarjolla, joita yksikään jumala ei kykene kiistämään.
>>> Kuka haluaisi korvata uskonsa oikeudenmukaisuuteen ja rakkauteen - oikeudenmukaiseen ja rakkaudelliseen Jumalaan >>
Suurin osa maailman ihmisistä ei sitä halua, eikä halua uskoa sinun jumalaasi.
Yli seitsemästä miljardista 77 prosenttia ei halua uskoa sinun jumalaasi eikä sinun uskontoosi, vaan he uskovat johonkin muuhun. Esimerkiksi niihin jumaliin ja uskontoihin, jotka ovat olleet täällä kauemmin kuin sinun jumalasi tai sinun uskontosi, mutta silti nekin ovat vain ihmisen mielikuvituksen tuotetta.
>>> Eihän se ole mahdollista .. >>
77 prosenttia maailman ihmisistä ei välitä sinun jumalastasi. Joten onko se mahdollista vai ei ole?Bushmanni:
##Ne ovat linkkejä tieteen tuottamaan tietoon, josta meillä on olemassa konkreettiset todisteet, joita sinäkin voit hypistellä, jos haluat.##
:)) - Esimerkiksi Iltasanomako tieteen tuottamaa?
hah hah - jopas jutun murjasit ..
alexalex.kasi kirjoitti:
Bushmanni:
##Ne ovat linkkejä tieteen tuottamaan tietoon, josta meillä on olemassa konkreettiset todisteet, joita sinäkin voit hypistellä, jos haluat.##
:)) - Esimerkiksi Iltasanomako tieteen tuottamaa?
alex>>> :)) - Esimerkiksi Iltasanomako tieteen tuottamaa?
alex >>>
Voi Alex parkaa, kun on hieman hassuja näkemyksiä sinulla.
Myös Ilta-Sanomat voi julkaista aivan täysin relevanttia tieteellistä tietoa, kuten Dagens Nyheter tai Göteborgs-Post tai mikä tahansa muu julkaisu.
Esimerkiksi tämä uutinen, jonne annoin linkin:
http://www.hs.fi/tiede/a1425449729303
On siis Helsingin Sanomien julkaisema uutinen, joka perustuu siihen, että mitä tiedelehdissä on julkaistu.
Me elämme nyt vuotta 2015 ja tuon uutisen leukaluu löydettiin vuonna 2013, eli muutama vuosi sitten. Tutkijat ovat sitä löytämisen jälkeen tutkineet tuon ajan, eli löytöhetken ja uutisen julkaisemisen välisen ajan ja nyt kun uutinen julkaistiin tiedelehdessä, Helsingin Sanomien tiedetoimittaja näki uutisen seuraamassaan tiedelehdessä ja sitten päätti sen julkaisusta myös Helsingin Sanomien tiedeuutisissa.
Eli on hieno asia, että nykyään jokainen ihminen Maapallolla voi seurata tiedeuutisia, koska ne eivät ole enää vain tiedemaailman ja kyseisten tiedemiesten käytössä, vaan kuka tahansa ihminen saa ja pääsee lukemaan ja tutustumaan niihin ja tieteen tuottamiin löydöksiin vaikkapa Ilta-Sanomien välityksellä.
Sillä ei ole juurikaan merkitystä, että mikä media julkaiseen vaikkapa palentologian uusimpia tieteellisiä löydöksiä, vaan se on hienoa, että niitä voi nykyään lukea joka paikasta ja niihin tieteellisiin uutisiin pääsevät käsiksi kaikki lukemaan kykenevät ihmiset Maapallolla, eivätkä vain kyseiset paleontologit.
Mutta jos sinä epäilet tässä uutisessa Ilta-Sanomia tai Helsingin Sanomia, niin tokihan sinä voit lukea uutisesta myös muista luotetuista uutistoimituksista, tiedelehdistä tai maailman arvostetuimpien yliopistojen sivuilta suoraan, jos näin haluat:
http://www.archaeology.org/news/3060-150304-ledi-geraru-mandible
The National Science Foundation, American Association of Petroleum Geologists, Society for Sedimentary Geology, Geological Society of America, Philanthropic Education Organization, Marie Curie CIG, A.v. Humboldt and Fyssen supported this work:
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2015-03/ps-ekf030215.php
http://www.bbc.com/news/science-environment-31718336
http://www.theguardian.com/science/2015/mar/04/jaw-bone-discovery-in-ethiopia-is-oldest-ever-human-lineage-remains
http://www.natureworldnews.com/articles/13166/20150304/first-human-ever-possibly-discovered-in-ethiopia.htm
http://www.npr.org/blogs/thetwo-way/2015/03/04/390726020/fossil-of-jawbone-comes-from-earliest-period-of-human-evolution
http://news.nationalgeographic.com/news/2015/03/150304-homo-habilis-evolution-fossil-jaw-ethiopia-olduvai-gorge/
http://www.sciencedaily.com/releases/2015/03/150304141454.htm
Ja sitten Alexin pilkkaamaan Ilta-sanomien uutisointiin tähän viimeksi:
http://www.iltasanomat.fi/tiede/art-1425469738959.html
Ja kas kummaa, Ilta-Sanomien uutisessa ei ole mitään eroa BBC:n, Guardianin, National Geographicin, Science Dailyn tai minkään muunkaan luotettavan toimituksen versioon asiasta, joten mikähän motiivi Alexilla on taas valehdella, vääristellä ja mustamaalata tiedetoimituksia?
Käskeeköhän Alexin jumala kenties Alexia päänsisäisillä äänillä Alexia valehtelemaan ja keksimään satuja tieteellisistä tosiasioista, joista on olemassa täysin kiistattomat ja konkreettiset todisteet toisin kuin niistä saduista, joihin Alex uskoo silmäänsä räpäyttämättä?
Jumala ON!
Jumala sanoi kun häneltä kysyttiin nimeä, että: "MINÄ OLEN!" Hän siis on ELÄMÄ, kaiken elämän alkutekijä, aina ollut, on nyt, ja tulee AINA OLEMAAN.
Kaikkihan tiedämme ettei ihminen ole tehnyt maailman kaikkeutta. Pitää olla siis JOKIN MUU VOIMA, mistä kaikki on saanut alkunsa. Ja se voima on ELÄMÄ, kaiken olevaisen alkutekijä ja ylläpitäjä = ELÄVÄ JUMALA, joka on kaikkiallinen Pyhän Henkensä kautta.
Hän, Jumala teki meidätkin Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa eläviksi uskossa Hänen Sanansa kautta.
Näin USKON!- TässäOnTotuus
Mitään muuta voimaa ei tarvita kuin helvetillinen kuumuus.
Alkuaineet kuumuudessa hajoavat. Tällä tavoin syntyy uusi elämä.
"Helvetissä" on siis elämää ollut aina ja tulee aina olemaan.
Tähän prosessiin ei mitään jumalia tarvita.
Satuolentoihin uskovat ovat vain joidenkin toisten rahanhimoisten ihmisten mielipiteiden orjia. Sen vuoksi näitä uskonnollisia lahkoja on maailmassa pilvien pimein. Myöskin tietämättömyys on luonut hyvän maaperän uskonlahkojen toiminnalle ja olemassaololle, joiden lahkojen pääasiallisin tarkoitus on kerätä maallista mammonaa herkkäuskoisilta. Ihan näin se on - ei tarvitse kuin tarkkailla kaikkea luotua niin tuon voi hyvin ymmärtää..
Room. 1:20
Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
alex
Niin ironista kuin se on niin jumalat ja kuumuus/tuli ovat aina mm. alkukantaisissa uskonnoissa liitetty/liittyneet erottamattomasti toisiinsa.
Aurinkoa on palvottu jumalana juuri sen luoman paisteen ja kuumuuden vuoksi.
Raamatun tarustoissa jumala poikkeuksetta ilmestyi tulessa tai polttavan tulen yhteydessä. Oli mm. palavaa pensasta sekä tulenpatsasta ja väitettiin, että mm. Raamatussa esiintynyt Jahve jumala olisi nimittänyt itseään kuluttavaksi tuleksi.
Tässä tullaankin mielenkiintoiseen yhtälöön, jossa kristinuskokin on vain kömpelö muunnos alkukantaisista kulteista, jotka palvelivat ja palvoivat tulta jumalanaan. Tulelle annettiin nimi/nimiä ja siitä tehtiin ns. "fyysinen" jumala, jota sitten tuli pelätä ja palvoa, ettei joutunut "tulen ruuaksi".
Tulen ilmenemismuotoja oli monia ja kulloinkin palvottavat tulenjumalat saivat eri merkityksen ja olemuksen.Näin juuri on - olen tavallaan samaa mieltä kanssasi - on tosiaan surku ihmisiä koska he ovat alkaneet palvella luotua Luojan sijaan .. ja sekoittaneet siihen sitten kaikenlaista omaa (usein pelon sanelemaa) ihmisen keksimää mystiikkaa. Palvellaan aurinkoa tai kuuta tai tähtiä (vieläkin ihmisillä on horoskoopit) ja uskotaan esimerkiksi omaan kuolemattomuuteen (vaikka siihen ei ole minkäänlaisia edellytyksiä) ja sen seurauksena sitten myös näihin ristiriitaisiin oppeihin joissa oikeudenmukainen ja rakkaudellinen Jumala kiduttaa vajavaisia luomuksiaan tulessa ikuisesti.. Ilman pelkoa ei kukaan uskoisi tällaisiin kummallisuuksiin.
Mutta ... täytyy samaan hengen vetoon sanoa, että ateistit ovat kaikesta tästä ihmisten toilailuista vetäneet sen päättely että todellista Jumalaakaan ei ole olemassa .. Miksi tämä päättely .. Juu, koska he ovat tajunneet, että näihin erilaisiin jumaliin ei kukaan järkevä voi uskoa .. mutta kuinka järkevää on samaistaa valhe ja totuus .. ja panna kaikki samalle viivalle (niinkuin Bushmanni sanoo) ... Todellinen Jumala On olemassa - niinkuin todellinen viisaus, todellinen totuus, todellinen rakkaus ja niin edespäin .. ihminen vain ei ole sitä saavuttanut. Ateismi on ihmisen vajavaisuudella antautumista - ajatellaan että "Äh, ei kannata etsiä syvällisempää viisautta, oikeudenmukaisuutta tai rakkautta - maailma on se kuin se on.... ja mitään Jumalaa ei ole .... ja kaikki jotka Jumalaan uskovat ovat naivia porukkaa jotka uneksivat olemattomista .. eletään ja kuollaan ja that's it ..
Siis todellista antautumista ja silmien sulkemista koska ei uskota ihmisen mahdollisuuksiin päästä eroon vajavaisuudestaan ..
Ja tätä sitten yritetään syöttää muillekin paketoituna yksinkertaisiin pinnallisiin iskulauseisiin ja valheellisiin "totuuksiin" ..
On aivan selvää että ihmisen ei tulisi sekoittaa Jumalaa ja jumalia toisiinsa.. ateistin tulisi tunnustaa että on olemassa todellista oikeudenmukaisuutta ja rakkautta - vaikka ihmiset ovatkin kaukana siitä.
alex
Jospa ateistit pysyisivätkin tiukasti tieteen parissa ILMAN että yrittävät tieteen avulla poistaa Jumalan .. silloin voisimme vaikka keskustella asioista .. Nyt on niin että tiede tutkii olevaa - ei tiede luo .. vaan manipuloi ja muuttaa ja parhaassa tapauksessa kehittää jo olevaa.
Tiede siis selvittää Jumalan luomaa ( Alussa Jumala loi taivaan ja maan) - oli sitten kyse avaruudesta ja kaikesta siellä olevasta (joista ihminen on saanut ainakin jonkinlaisen kuvan tieteen aviúlla) -- Se mikä tieteessä on pielessä on että tiedettä käytetään myös vääriin tarkoituksiin - todellista tiedettä ei Jumalakaan vastusta - mutta koska ihminen on niin moraaliton ja käyttää tiedettä kaikenlaiseen pahaan joka tätä nykyä jo uhkaa kaikkea elämää maan päällä ja koko maailman olemassa oloa.. Sitä Jumala vastustaa,, Että monet ateistit yrittävät ikäänkuin poistaa Jumalaa tieteen avulla on siksi naurettavaa - kuinka kaiken Luojan voisi poistaa siten että tutkii luomakuntaa ??!!
Eihän se ole mahdollista .. siksi voimmekin päätellä että ateistit ovat ensin päättäneet että "Jumalaa ei ole" ja sitten päättäneet että kaikki tuli olemaan "sattumalta" ja sen jälkeen päättäneet todistaa luomakuntaa tutkimalla että "Juu, näin se on" .. :) .. ja he kutsuvat sitä tieteeksi .. ja ovat kovasti viisaita kun oppivat enemmän luomakunnasta ..
Aika takaperoista mielestäni ..
Minulle ja muille Jumalaan kaiken Luojana uskoville - on asia toisin - me näemme luomakunnassa sen viisauden jota esimerkiksi ihminen kiinnostuneena tutkii .. (ei ihminen sitä luo) ja ihmettelen kovasti kun nämä niin viisaat ateistit eivät tätä tajua.
Ei ole mitään mieltä että pilkataan ja syytetään kaiken Luojaa ihmisten typeryydestä - sillä ne ovat ihmiset jotka tekevät typeryyksiä.. ei Jumala. Esimerkiksi .. Ihmiset rakentavat atomipommeja - ei Jumala .. siis kun ateistit vetovat tieteeseen ovat he omien luulojensa vankeja ,,
alex>>> Tiede siis selvittää Jumalan luomaa ( Alussa Jumala loi taivaan ja maan) >>
Tiede ei tutki yhtään minkään jumalan luomaa, koska tieteellä ei ole asiasta ennakkokäsityksiä, jotka sitä ohjailisivat.
Voi tietenkin käydä niin, että tiede huomaa kaiken jonkin jumalan luomaksi, vaikkapa Visnun luomaksi, mutta ennen sitä tiede ei tutki asiaa minkään ennakkokäsityksen pohjalta, eli että vaikkapa jokin jumala olisi tämän luonut ja että se ohjaisi tutkimuksia.
Tosin jokaisessa tutkimuksessa on käynyt niin, että jokainen tutkimus on varmentanut sitä käsitykstä, että mikään jumala ei ole luonut yhtään mitään. Jumalien kannalta hieman ikävä uutinen, mutta ihmisten kannalta hieno uutinen, niin voimme lakata taikauskomasta jumaliin, menninkäisiin ja muihin satuolentoihin.
>>> Että monet ateistit yrittävät ikäänkuin poistaa Jumalaa tieteen avulla on siksi naurettavaa - kuinka kaiken Luojan voisi poistaa siten että tutkii luomakuntaa ??!! >>
TIedettä ei tehdä siksi, että jumalia koetetaan poissulkea, mutta niin siinä vain valitettevasti on käynyt, eli nykyisin jumalat elävät enää taikauskoisten ihmisten uskon varassa, eikä jumalien tueksi ole enää mitään muuta aineistoa. Tämä on selvinnyt luomakuntaa, eli luontoa tutkimalla, joka luonto vahvasti todistaa jonkin muun syyn elämälle kuin minkään jumalan intervention tai luomistyön.
>>> Eihän se ole mahdollista .. siksi voimmekin päätellä että ateistit ovat ensin päättäneet että "Jumalaa ei ole" ja sitten päättäneet että kaikki tuli olemaan "sattumalta" ja sen jälkeen päättäneet todistaa luomakuntaa tutkimalla että "Juu, näin se on" .. :) >>>
Itse asiassa juttu on mennyt niin, että syvästi uskovaiset tiedemiehet aloittivat tutkimalla luontoa ja mitä enemmän he asiaa tutkivat, sitä selkeämmäksi tuli asia, että mitään jumalia ei ole luontoon ja sen monimuotoisuuteen tarvittu. Siitä tiedemaailma on lähtenyt liikkeelle, eli satoja vuosia sitten ensimmäiset tiedemiehet olivat kylläkin hyvin syvästi uskovaisia ja he halusivat todistaa jonkin jumalan luomistyön, mutta mitä enemmän he tutkivat, silä ilmeisemmäksi tuli tosiasia, että jumalia ei maailman asioihin ole tarvittu.
Sen jälkeen jumalat on poistettu tieteestä, eikä niillä ole enää mitään sijaa sinne takaisin, ennen kuin löytyy edes yksi todiste jumalien vaikutuksesta. Tieteelle kelpaisi edes yksi pienen pieni todistekin, mutta sellaista ei ole vuosisatojen kiivaista etsimisistä huolimatta löytynyt.
Muuten kirjoituksesi oli taas aivan käsittämätöntä sekasotkua, mutta veikkaan, että joku siitä sai paljonkin irti.bushmanni kirjoitti:
>>> Tiede siis selvittää Jumalan luomaa ( Alussa Jumala loi taivaan ja maan) >>
Tiede ei tutki yhtään minkään jumalan luomaa, koska tieteellä ei ole asiasta ennakkokäsityksiä, jotka sitä ohjailisivat.
Voi tietenkin käydä niin, että tiede huomaa kaiken jonkin jumalan luomaksi, vaikkapa Visnun luomaksi, mutta ennen sitä tiede ei tutki asiaa minkään ennakkokäsityksen pohjalta, eli että vaikkapa jokin jumala olisi tämän luonut ja että se ohjaisi tutkimuksia.
Tosin jokaisessa tutkimuksessa on käynyt niin, että jokainen tutkimus on varmentanut sitä käsitykstä, että mikään jumala ei ole luonut yhtään mitään. Jumalien kannalta hieman ikävä uutinen, mutta ihmisten kannalta hieno uutinen, niin voimme lakata taikauskomasta jumaliin, menninkäisiin ja muihin satuolentoihin.
>>> Että monet ateistit yrittävät ikäänkuin poistaa Jumalaa tieteen avulla on siksi naurettavaa - kuinka kaiken Luojan voisi poistaa siten että tutkii luomakuntaa ??!! >>
TIedettä ei tehdä siksi, että jumalia koetetaan poissulkea, mutta niin siinä vain valitettevasti on käynyt, eli nykyisin jumalat elävät enää taikauskoisten ihmisten uskon varassa, eikä jumalien tueksi ole enää mitään muuta aineistoa. Tämä on selvinnyt luomakuntaa, eli luontoa tutkimalla, joka luonto vahvasti todistaa jonkin muun syyn elämälle kuin minkään jumalan intervention tai luomistyön.
>>> Eihän se ole mahdollista .. siksi voimmekin päätellä että ateistit ovat ensin päättäneet että "Jumalaa ei ole" ja sitten päättäneet että kaikki tuli olemaan "sattumalta" ja sen jälkeen päättäneet todistaa luomakuntaa tutkimalla että "Juu, näin se on" .. :) >>>
Itse asiassa juttu on mennyt niin, että syvästi uskovaiset tiedemiehet aloittivat tutkimalla luontoa ja mitä enemmän he asiaa tutkivat, sitä selkeämmäksi tuli asia, että mitään jumalia ei ole luontoon ja sen monimuotoisuuteen tarvittu. Siitä tiedemaailma on lähtenyt liikkeelle, eli satoja vuosia sitten ensimmäiset tiedemiehet olivat kylläkin hyvin syvästi uskovaisia ja he halusivat todistaa jonkin jumalan luomistyön, mutta mitä enemmän he tutkivat, silä ilmeisemmäksi tuli tosiasia, että jumalia ei maailman asioihin ole tarvittu.
Sen jälkeen jumalat on poistettu tieteestä, eikä niillä ole enää mitään sijaa sinne takaisin, ennen kuin löytyy edes yksi todiste jumalien vaikutuksesta. Tieteelle kelpaisi edes yksi pienen pieni todistekin, mutta sellaista ei ole vuosisatojen kiivaista etsimisistä huolimatta löytynyt.
Muuten kirjoituksesi oli taas aivan käsittämätöntä sekasotkua, mutta veikkaan, että joku siitä sai paljonkin irti.Bushmanni - sinulla on lähtökohtana se että "Luojaa ei ole" ja siksi kaikki päättelysi ovat sellaisia mitä ne ovat. Minulle tuo on ennakko asennetta johon en luottaisi ..
Kun luomakuntaa tutkii huomaa siinä olevan viisauden ja sehän juuri mahdollistaa k´luomakunnan tutkimisen .. minusta olisi aika kummallista sanoa - luomakunnassa ei ole viisautta .. eihän se ole totta .. ja koska luomakunnassa on viisaus niin selvästi näkyvissä on looginen ajatus että myös Luoja on viisas .. Ateisti siis kieltää luomakunnassa olevan viisauden?? niinkö? ja miksi ? koska ateisti ei voi tunnustaa Luojan olemassa oloa..?? Kuinka viisasta tuollainen on?
Totuus on että luomakunta oli ennen ihmistä ja luonnollisesti luomakunnan Luoja oli ennen luomakuntaa ..
Jotkut ovat poistaneet jumalat tieteestä - kyllä . mutta sinun ei tulisi sekoittaa jumalia ja Jumalaa toisiinsa .. Raamatussakin nimenomaan varoitetaan jumalista - kerta kerran jälkeen ... Eikä turhaan ..
alexalex.kasi kirjoitti:
Bushmanni - sinulla on lähtökohtana se että "Luojaa ei ole" ja siksi kaikki päättelysi ovat sellaisia mitä ne ovat. Minulle tuo on ennakko asennetta johon en luottaisi ..
Kun luomakuntaa tutkii huomaa siinä olevan viisauden ja sehän juuri mahdollistaa k´luomakunnan tutkimisen .. minusta olisi aika kummallista sanoa - luomakunnassa ei ole viisautta .. eihän se ole totta .. ja koska luomakunnassa on viisaus niin selvästi näkyvissä on looginen ajatus että myös Luoja on viisas .. Ateisti siis kieltää luomakunnassa olevan viisauden?? niinkö? ja miksi ? koska ateisti ei voi tunnustaa Luojan olemassa oloa..?? Kuinka viisasta tuollainen on?
Totuus on että luomakunta oli ennen ihmistä ja luonnollisesti luomakunnan Luoja oli ennen luomakuntaa ..
Jotkut ovat poistaneet jumalat tieteestä - kyllä . mutta sinun ei tulisi sekoittaa jumalia ja Jumalaa toisiinsa .. Raamatussakin nimenomaan varoitetaan jumalista - kerta kerran jälkeen ... Eikä turhaan ..
alex>>> Bushmanni - sinulla on lähtökohtana se että "Luojaa ei ole" ja siksi kaikki päättelysi ovat sellaisia mitä ne ovat. >>>
Luonto on osoittanut tämän, että mitään jumalia ei ole sitä tarvittu luomaan. Luonnon monimuotoisuuden taustalla on evoluutio-niminen mekanismi, joka on erittäin lujan näytön kanssa todeksi havaittu. Luonnossa ei olisi mitään järkeä, jos sen takana ei olisi evoluutio, vaan jokin jumala.
>>> Minulle tuo on ennakko asennetta johon en luottaisi .. >>>
Sinun ennakkokäsityksesi on se, että jokin jumala on kaiken luonut, niin miten se tekee sinun versiostasi luotettavamman?
Onko se luotettavampi kuin että kaiken olisi luonut maahiset?
Onko se luotettavampi ennakkokäsitys kuin että tontut olisivat luoneet kaiken?
Onko se luotettavampi ennakkokäsitys, että merenneidot ovat luoneet kaiken?
Sillä merenneidoista, tontuista ja maahisista on aivan samanlaisia tarinoita olemassa kuin sinun jumalastasi?
Minun versioni on se, että me tutkimme kaikkea avoimin silmin ja se mitä sieltä löytyy, niin sillä mennään. Tällä hetkellä vain peli on siinä vaiheessa, että yhdenkään uskonnon jumalan kädenjälki ei näy yhtään misssään.
Tietenkin jos yhtäkkiä me huomaamme, että kaikki on selkeästi jonkin jumalan luomaa, niin sellaisten kiistattomien todisteiden ollessa näytillä, minä ehdottomasti muutan kantani asiassa ja luulen, että koko tiedemaailma muuttaa kantansa, jos asiasta on hienot, kiistattomat todisteet, kuten nyt on evoluutiosta. Mutta niiden todisteiden pitää olla melkoiset, että ne kykenevät kumoamaan nykyisen todistusaineiston, joka todistaa evoluutiosta, eli lähinnä jonkin jumalan pitäisi tulla piilopaikastaan esiin ja ilmoittaa selkeästi asiansa niin että jokainen hänet näkee, kokee ja haistaa ja maistaa. Sitä päivää odotellessa todisteet osoittavat jotain aivan muuta.
>>> Kun luomakuntaa tutkii huomaa siinä olevan viisauden ja sehän juuri mahdollistaa k´luomakunnan tutkimisen .. minusta olisi aika kummallista sanoa - luomakunnassa ei ole viisautta .. eihän se ole totta .. ja koska luomakunnassa on viisaus niin selvästi näkyvissä on looginen ajatus että myös Luoja on viisas .. Ateisti siis kieltää luomakunnassa olevan viisauden?? niinkö? ja miksi ? koska ateisti ei voi tunnustaa Luojan olemassa oloa..?? Kuinka viisasta tuollainen on?
Totuus on että luomakunta oli ennen ihmistä ja luonnollisesti luomakunnan Luoja oli ennen luomakuntaa .. >>>
En ymmärtänyt tuosta yhtään mitään, eikä siinä ollut yhtään järkevää lausetta, eikä mitään logiikkaa ja jos sinun jumalasi on tosiaan tuollaisen ajattelumallin varassa elossa, niin tämä kyllä selittää aika paljon.bushmanni kirjoitti:
>>> Bushmanni - sinulla on lähtökohtana se että "Luojaa ei ole" ja siksi kaikki päättelysi ovat sellaisia mitä ne ovat. >>>
Luonto on osoittanut tämän, että mitään jumalia ei ole sitä tarvittu luomaan. Luonnon monimuotoisuuden taustalla on evoluutio-niminen mekanismi, joka on erittäin lujan näytön kanssa todeksi havaittu. Luonnossa ei olisi mitään järkeä, jos sen takana ei olisi evoluutio, vaan jokin jumala.
>>> Minulle tuo on ennakko asennetta johon en luottaisi .. >>>
Sinun ennakkokäsityksesi on se, että jokin jumala on kaiken luonut, niin miten se tekee sinun versiostasi luotettavamman?
Onko se luotettavampi kuin että kaiken olisi luonut maahiset?
Onko se luotettavampi ennakkokäsitys kuin että tontut olisivat luoneet kaiken?
Onko se luotettavampi ennakkokäsitys, että merenneidot ovat luoneet kaiken?
Sillä merenneidoista, tontuista ja maahisista on aivan samanlaisia tarinoita olemassa kuin sinun jumalastasi?
Minun versioni on se, että me tutkimme kaikkea avoimin silmin ja se mitä sieltä löytyy, niin sillä mennään. Tällä hetkellä vain peli on siinä vaiheessa, että yhdenkään uskonnon jumalan kädenjälki ei näy yhtään misssään.
Tietenkin jos yhtäkkiä me huomaamme, että kaikki on selkeästi jonkin jumalan luomaa, niin sellaisten kiistattomien todisteiden ollessa näytillä, minä ehdottomasti muutan kantani asiassa ja luulen, että koko tiedemaailma muuttaa kantansa, jos asiasta on hienot, kiistattomat todisteet, kuten nyt on evoluutiosta. Mutta niiden todisteiden pitää olla melkoiset, että ne kykenevät kumoamaan nykyisen todistusaineiston, joka todistaa evoluutiosta, eli lähinnä jonkin jumalan pitäisi tulla piilopaikastaan esiin ja ilmoittaa selkeästi asiansa niin että jokainen hänet näkee, kokee ja haistaa ja maistaa. Sitä päivää odotellessa todisteet osoittavat jotain aivan muuta.
>>> Kun luomakuntaa tutkii huomaa siinä olevan viisauden ja sehän juuri mahdollistaa k´luomakunnan tutkimisen .. minusta olisi aika kummallista sanoa - luomakunnassa ei ole viisautta .. eihän se ole totta .. ja koska luomakunnassa on viisaus niin selvästi näkyvissä on looginen ajatus että myös Luoja on viisas .. Ateisti siis kieltää luomakunnassa olevan viisauden?? niinkö? ja miksi ? koska ateisti ei voi tunnustaa Luojan olemassa oloa..?? Kuinka viisasta tuollainen on?
Totuus on että luomakunta oli ennen ihmistä ja luonnollisesti luomakunnan Luoja oli ennen luomakuntaa .. >>>
En ymmärtänyt tuosta yhtään mitään, eikä siinä ollut yhtään järkevää lausetta, eikä mitään logiikkaa ja jos sinun jumalasi on tosiaan tuollaisen ajattelumallin varassa elossa, niin tämä kyllä selittää aika paljon.Ei se auta jos vaikka joskus (en kyllä ole tarkkaan tarkistanut) panisit ihan ok linkinkin palstalle - koska joka tapauksessa väännät kaiken omiin tarkoituksiisi.
Esimerkiksi : Tänään on maailmassa niin paljon nälkäisiä että ei koskaan aikaisemmin ole ollut .. silloin alat laskemaan nälkäisiä prosenteissa.. ja sanot että oi kun maailmassa menee hyvin .. reilut 800 miljoonaa nälkäistä, 100 miljoonaa lapsityöläistä ja niin edespäin .. maailman ilma, meret ja maa saastuvat .. ja maailmassa menee mielestäsi hyvin - ja jos ei mene niin se on sen Jumalan vika - jota ei edes mielestäsi ole olemassa???
Puhut paljon "alexin jumalasta" ei ole mitään alexin jumalaa .. on vain Jumala .. ja Jumala on täysin riippumaton Jumala .. ei Jumala ole mitenkään riippuvainen ihmisistä, mutta on kuitenkin osoittanut että ei jätä ihmistä oman onnensa nojaan ..
Valitan Bushmann, mutta kaikista näistä kirjoituksistasi näkee että et ole oikein perillä (tai ehkä teeskentelet ?) siitä miten Jumalaan uskova näkee asiat - luulet että kaikki uskovat kaikenlaisiin jumaliin --- ja sen seurauksena sitten yrität tarjota meille tuota rakentamaasi väärää kuvaa uskovaisten ajatuksista ja uskosta - ja se ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Mitä luulet saavasi aikaan ?
Nämä juttusi ovat kuin jos minä keksisin jotain kummallista sinusta - sanotaan vaikka kysyisin, että miksi kuljet ilman kenkiä talvisin ? ja selittäisin sitten kuinka typerää se on kulkea ilman kenkiä talvella .. ja kirjoittelisin siitä vuosi toisen perään .. ja vakuuttelin kaikenlaisilla kinkeillä että talvisin pitää olla kengät jalassa .. usko nyt hyvä mies jo .. ja jos löytäisin jostain linkin jossa joku kävelee talvella ilman kenkiä niin tuota pikaa ottaisin se todistamaan että kuinka typerä olet kun kävelet talvella ilman kenkiä ..
Ja jos sinä sitten sanoisit, että on sinulla kengät jalassa - niin vääntäisin sen esimerkiksi sanomalla että sinä LUULET VAAN että sinulla on kengät jalassa .. ja vaikka sinä sanoisit sata kertaa että on sinulla ihan oikeat kengät jalassa ... niin jatkaisin vain samaa linjaani että Voi hyvä mies usko nyt jo että sinä LUULET vaan että sinulla on kenkät jalassa ..
Suunnilleen näin tuo sinun niin sanottu "kritiikkisi toimii" .. jatkat saman mantran jauhamista vuodesta toiseen ja pilkkaat Jumalaa ja ihmisiä - sanoi sinulle mitä vain .. ja kun oikein kiikastaa niin tulee vastauksena se tniin tavallinen "Minä en ymmmärrä mitään" ..
alexalex.kasi kirjoitti:
Ei se auta jos vaikka joskus (en kyllä ole tarkkaan tarkistanut) panisit ihan ok linkinkin palstalle - koska joka tapauksessa väännät kaiken omiin tarkoituksiisi.
Esimerkiksi : Tänään on maailmassa niin paljon nälkäisiä että ei koskaan aikaisemmin ole ollut .. silloin alat laskemaan nälkäisiä prosenteissa.. ja sanot että oi kun maailmassa menee hyvin .. reilut 800 miljoonaa nälkäistä, 100 miljoonaa lapsityöläistä ja niin edespäin .. maailman ilma, meret ja maa saastuvat .. ja maailmassa menee mielestäsi hyvin - ja jos ei mene niin se on sen Jumalan vika - jota ei edes mielestäsi ole olemassa???
Puhut paljon "alexin jumalasta" ei ole mitään alexin jumalaa .. on vain Jumala .. ja Jumala on täysin riippumaton Jumala .. ei Jumala ole mitenkään riippuvainen ihmisistä, mutta on kuitenkin osoittanut että ei jätä ihmistä oman onnensa nojaan ..
Valitan Bushmann, mutta kaikista näistä kirjoituksistasi näkee että et ole oikein perillä (tai ehkä teeskentelet ?) siitä miten Jumalaan uskova näkee asiat - luulet että kaikki uskovat kaikenlaisiin jumaliin --- ja sen seurauksena sitten yrität tarjota meille tuota rakentamaasi väärää kuvaa uskovaisten ajatuksista ja uskosta - ja se ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Mitä luulet saavasi aikaan ?
Nämä juttusi ovat kuin jos minä keksisin jotain kummallista sinusta - sanotaan vaikka kysyisin, että miksi kuljet ilman kenkiä talvisin ? ja selittäisin sitten kuinka typerää se on kulkea ilman kenkiä talvella .. ja kirjoittelisin siitä vuosi toisen perään .. ja vakuuttelin kaikenlaisilla kinkeillä että talvisin pitää olla kengät jalassa .. usko nyt hyvä mies jo .. ja jos löytäisin jostain linkin jossa joku kävelee talvella ilman kenkiä niin tuota pikaa ottaisin se todistamaan että kuinka typerä olet kun kävelet talvella ilman kenkiä ..
Ja jos sinä sitten sanoisit, että on sinulla kengät jalassa - niin vääntäisin sen esimerkiksi sanomalla että sinä LUULET VAAN että sinulla on kengät jalassa .. ja vaikka sinä sanoisit sata kertaa että on sinulla ihan oikeat kengät jalassa ... niin jatkaisin vain samaa linjaani että Voi hyvä mies usko nyt jo että sinä LUULET vaan että sinulla on kenkät jalassa ..
Suunnilleen näin tuo sinun niin sanottu "kritiikkisi toimii" .. jatkat saman mantran jauhamista vuodesta toiseen ja pilkkaat Jumalaa ja ihmisiä - sanoi sinulle mitä vain .. ja kun oikein kiikastaa niin tulee vastauksena se tniin tavallinen "Minä en ymmmärrä mitään" ..
alex>>> Ei se auta jos vaikka joskus (en kyllä ole tarkkaan tarkistanut) panisit ihan ok linkinkin palstalle - koska joka tapauksessa väännät kaiken omiin tarkoituksiisi. >>
Eli sinä et siis lue niitä tieteellisiä sisältöjä, joita minä linkitän sinulle, kuten tuossa yläpuolella BBC, Guardian, Science Daily, A publication of the Archaeological Institute of America jne? Onpas yllättävää, ja ilmankos sinulle vielä jumalat, maahiset ja tontut ovat todellisia, sillä samaa sarjaa ne kaikki ovat.
>>> Esimerkiksi : Tänään on maailmassa niin paljon nälkäisiä että ei koskaan aikaisemmin ole ollut .. silloin alat laskemaan nälkäisiä prosenteissa.. >>
Rakas Alex. Asiat pitää suhteuttaa. Tietenkin nyt voi olla lukumäääräisesti enemmän nälkäisiä kuin 2000 vuotta sitten ja sitä ei kukaan kiistä, en minäkään.
Vaan meidän tulee suhteuttaa nälkäisten määrä koko maailman väkilukuun kulloisenkanin aikana, niin sitten me huomaamme, että koskaan maapallolla ei asia ole ollut näin hyvin, eli nyt käsittämättömän pieni osa on nälkää näkeviä, vaikka sekään ei tietenkään ole oikein.
1000 vuotta sitten lähes jokainen maapallon asukas eli nälkäkuoleman partaalla, vaikka tietenkin nälkäisiä oli lukumääräisesti paljon vähemmän kuin tänä päivänä, mutta suhteellisesti nälkäisiä oli käsittämättömän paljon enemmän.
Jopa pieni lapsi alakoulussa tajuaa tämän eron, mutta sinä et vain tajua ja ymmärrän sinua kyllä.
Jälleen kerran minun on pakko kysyä sinulta yksinkertainen kysymys, johon et ole koskaan vastannut, mutta jospa nyt vastaisit:
On kaksi kylää ja toisessa kylässä on 10 asukasta ja siellä on yksi ihminen, joka kärsii suunnattomasta nälästä. Tämän kylän nimi on A.
Toinen kylä on B ja siellä on 100 asukasta, joista kaksi kärsii hirvittävästä nälästä ja nyt Alexin vastaus siihen, että kummassa kylässä on enemmän nälkäisiä ja miksi?
>>> Nämä juttusi ovat kuin jos minä keksisin jotain kummallista sinusta - sanotaan vaikka kysyisin, että miksi kuljet ilman kenkiä talvisin ? jne jne jne .... jne >>>
EN taaskaan ymmärtänyt tuosta hienosta ajatusleikistäsi ja vertauksestasi yhtään mitään, valitan.bushmanni kirjoitti:
>>> Ei se auta jos vaikka joskus (en kyllä ole tarkkaan tarkistanut) panisit ihan ok linkinkin palstalle - koska joka tapauksessa väännät kaiken omiin tarkoituksiisi. >>
Eli sinä et siis lue niitä tieteellisiä sisältöjä, joita minä linkitän sinulle, kuten tuossa yläpuolella BBC, Guardian, Science Daily, A publication of the Archaeological Institute of America jne? Onpas yllättävää, ja ilmankos sinulle vielä jumalat, maahiset ja tontut ovat todellisia, sillä samaa sarjaa ne kaikki ovat.
>>> Esimerkiksi : Tänään on maailmassa niin paljon nälkäisiä että ei koskaan aikaisemmin ole ollut .. silloin alat laskemaan nälkäisiä prosenteissa.. >>
Rakas Alex. Asiat pitää suhteuttaa. Tietenkin nyt voi olla lukumäääräisesti enemmän nälkäisiä kuin 2000 vuotta sitten ja sitä ei kukaan kiistä, en minäkään.
Vaan meidän tulee suhteuttaa nälkäisten määrä koko maailman väkilukuun kulloisenkanin aikana, niin sitten me huomaamme, että koskaan maapallolla ei asia ole ollut näin hyvin, eli nyt käsittämättömän pieni osa on nälkää näkeviä, vaikka sekään ei tietenkään ole oikein.
1000 vuotta sitten lähes jokainen maapallon asukas eli nälkäkuoleman partaalla, vaikka tietenkin nälkäisiä oli lukumääräisesti paljon vähemmän kuin tänä päivänä, mutta suhteellisesti nälkäisiä oli käsittämättömän paljon enemmän.
Jopa pieni lapsi alakoulussa tajuaa tämän eron, mutta sinä et vain tajua ja ymmärrän sinua kyllä.
Jälleen kerran minun on pakko kysyä sinulta yksinkertainen kysymys, johon et ole koskaan vastannut, mutta jospa nyt vastaisit:
On kaksi kylää ja toisessa kylässä on 10 asukasta ja siellä on yksi ihminen, joka kärsii suunnattomasta nälästä. Tämän kylän nimi on A.
Toinen kylä on B ja siellä on 100 asukasta, joista kaksi kärsii hirvittävästä nälästä ja nyt Alexin vastaus siihen, että kummassa kylässä on enemmän nälkäisiä ja miksi?
>>> Nämä juttusi ovat kuin jos minä keksisin jotain kummallista sinusta - sanotaan vaikka kysyisin, että miksi kuljet ilman kenkiä talvisin ? jne jne jne .... jne >>>
EN taaskaan ymmärtänyt tuosta hienosta ajatusleikistäsi ja vertauksestasi yhtään mitään, valitan.Bushmanni puhuu kuin rikas mies jolla ei itsellään ole nälkä ..
Kaksi tuhatta vuotta sitten oli ihmisiä maailmassa vähemmän kuin tänään on nälkäisiä.. mutta mitä se .. tuumii Bushmanni ja laskee prosenteissa ,,, ja hups maailmassa on vähemmän nälkäisiä kuin ennen ..
Kun maailman 800 miljoonaa nälkäistä sanovat että meitä on niin ja niin paljon .. enemmän kuin koskaan ennen ..ja nälkä on kova . tuhansia kuole päivässä köyhyydentähden -- niin Bushmanni sanoo että Njaa - katsotaanpa .. kun tämä pitää "suhteuttaa" ... ja ottaa esiin laskimen ja osoittaa että ei pidä paikkaansa ,, ? päin vastoin laskin osoittaa selvästi että maailmassa menee tänään paremmin kuin koskaan ennen .. ??
En yhtään ihmettelisi jos ne nälkää näkevät ovat eri mieltä .. ja joku ottaa vaikka kiven ja heittää sillä Bushmannia (jos köyhä omistaisi pyssyn niin tiedä häntä miten Bushmannin siinä kävisi) ..
..
Kuule Bushmanni - nämä sinun suhteuttamisesi on juuri sitä maailman politiikkaa joka vie tätä maailmaa kovaa vauhtia kohti sellaisia mullistuksia, että siinä ei enää selittämiset ja laskimet auta.
alexbushmanni kirjoitti:
>>> Ei se auta jos vaikka joskus (en kyllä ole tarkkaan tarkistanut) panisit ihan ok linkinkin palstalle - koska joka tapauksessa väännät kaiken omiin tarkoituksiisi. >>
EN taaskaan ymmärtänyt tuosta hienosta ajatusleikistäsi ja vertauksestasi yhtään mitään, valitan.Alla Bushmannille muillekin kiinnostuneille vähän "infoa":
Maailman väestö
7 299 158 388 Maailman väkiluku
24 207 088 Syntyneitä tänä vuonna info
210 741 Syntyneitä tänään info
9 988 135 Kuolleita tänä vuonna
86 954 Kuolleita tänään
14 218 953 Väestön kasvu tänä vuonna
Hallinto ja talous
$ 5 933 619 829 Julkisen terveydenhuollon kulut tänään
$ 5 236 339 446 Julkisen koulutuksen kulut tänään
$ 2 656 614 614 Julkiset sotilasmenot tänään
11 794 675 Autoja tuotettu tänä vuonna
24 314 711 Polkupyöriä tuotettu tänä vuonna
61 393 260 Tietokoneita myyty tänä vuonna
Yhteiskunta ja media
436 935 Kirjoja julkaistu tänä vuonna
276 332 915 Sanomalehtien levikki tänään
363 605 Televisioita myyty tänään
2 893 697 Matkapuhelimia myyty tänään
$ 105 584 125 Rahaa käytetty videopeleihin tänään
3 078 634 255 Internetin käyttäjiä maailmassa
118 137 611 645 Sähköpostiviestejä lähetetty tänään
2 102 340 Blogiviestejä kirjoitettu tänään
416 860 162 Tweettauksia tänään
2 286 860 590 Google hakuja tänään
Ympäristö
905 466 Metsäkato tänä vuonna (ha)
1 219 003 Viljelyskelpoista maata menetetty eroosion takia tänä vuonna (ha)
6 227 034 365 CO2-päästöt tänä vuonna (tonnia)
2 089 327 Aavikoituminen tänä vuonna (ha)
1 704 957 Myrkyllisiä kemikaaleja päästetty luontoon tänä vuonna (tonnia)
Ruoka
883 112 622 Aliravittuja ihmisiä maailmassa
1 604 941 393 Ylipainoisia ihmisiä maailmassa
534 980 465 Sairaalloisen lihavia ihmisiä maailmassa
16 951 Tänään nälkään kuolleita
$ 263 778 289 Rahaa käytetty ylipainosta johtuviin sairauksiin Yhdysvalloissa tänään (US$)
$ 104 784 706 Rahaa käytetty painonpudotusohjelmiin Yhdysvalloissa tänään (US$)
Vesi
863 186 Veden kulutus tänä vuonna (mrd. litraa)
313 536 Kuolemia veteen liittyviin sairauksiin tänä vuonna
706 472 910 Ihmisiä, joilla ei ole puhdasta juomavettä
Energia
217 122 325 Energiaa käytetty maailmassa tänään (MWh), josta:
175 868 127 - uusiutumattomista lähteistä (MWh)
41 254 198 - uusiutumvista lähteistä (MWh)
1 621 096 898 053 Maahan osuva aurinkoenergia tänään (MWh)
46 464 751 Öljyä pumpattu tänään (barrelia)
1 188 886 308 411 Öljyä jäljellä (barrelia)
14 153 Päiviä öljyn loppumiseen
1 132 003 073 920 Kaasua jäljellä (boe)
59 579 Päiviä kaasun loppumiseen
4 371 713 785 623 Hiiltä jäljellä (boe)
150 749 Päiviä hiilen loppumiseen
Terveys
2 260 097 Tartuntatautien aiheuttamat kuolemat tänä vuona
1 323 332 Alle 5-vuotiaiden lasten kuolemat tänä vuonna
7 314 016 Abortteja tänä vuonna
59 852 Synnyttävien äitien kuolemat tänä vuonna
37 002 278 HIVin/AIDSin saaneita ihmisiä
292 671 HIViin/AIDSiin kuolleita ihmisiä tänä vuonna
1 429 857 Syöpään kuolleita tänä vuonna
170 770 Malariaan kuoleita tänä vuonna
8 390 138 216 Tupakoita poltettu tänään
870 324 Tupakoinnin aiheuttamia kuolemia tänä vuonna
435 437 Alkoholin aiheuttamia kuolemia tänä vuonna
186 694 Itsemurhia tänä vuonna
$ 69 647 885 122 Rahaa käytetty laittomiin huumeisiin tänä vuonna
235 015 Liikenneonnettomuuksissa kuolleita tänä vuonna
linkki:
http://www.worldometers.info/fi/
alexalex.kasi kirjoitti:
Bushmanni puhuu kuin rikas mies jolla ei itsellään ole nälkä ..
Kaksi tuhatta vuotta sitten oli ihmisiä maailmassa vähemmän kuin tänään on nälkäisiä.. mutta mitä se .. tuumii Bushmanni ja laskee prosenteissa ,,, ja hups maailmassa on vähemmän nälkäisiä kuin ennen ..
Kun maailman 800 miljoonaa nälkäistä sanovat että meitä on niin ja niin paljon .. enemmän kuin koskaan ennen ..ja nälkä on kova . tuhansia kuole päivässä köyhyydentähden -- niin Bushmanni sanoo että Njaa - katsotaanpa .. kun tämä pitää "suhteuttaa" ... ja ottaa esiin laskimen ja osoittaa että ei pidä paikkaansa ,, ? päin vastoin laskin osoittaa selvästi että maailmassa menee tänään paremmin kuin koskaan ennen .. ??
En yhtään ihmettelisi jos ne nälkää näkevät ovat eri mieltä .. ja joku ottaa vaikka kiven ja heittää sillä Bushmannia (jos köyhä omistaisi pyssyn niin tiedä häntä miten Bushmannin siinä kävisi) ..
..
Kuule Bushmanni - nämä sinun suhteuttamisesi on juuri sitä maailman politiikkaa joka vie tätä maailmaa kovaa vauhtia kohti sellaisia mullistuksia, että siinä ei enää selittämiset ja laskimet auta.
alex>>> Kaksi tuhatta vuotta sitten oli ihmisiä maailmassa vähemmän kuin tänään on nälkäisiä.. mutta mitä se .. tuumii Bushmanni ja laskee prosenteissa ,,, ja hups maailmassa on vähemmän nälkäisiä kuin ennen .. >>>
Rakas Alex. Miksi sinä et vastaa tähän yksinkertaiseen kysymykseen, että me jokainen näkisimme sen, että mihin sinun umpikiero ja valheellinen logiikkasi perustuu?
Alexin mielestä varmaankin kylä B kärsii paljon kovemmasta nälästä kuin kylä A, koska Alexin nyrjähtäneessä logiikassa kylässä B on lukumääräisesti enemmän nälkäisiä, mutta jokainen tervepäinen ihminen kyllä ymmärtää, että kylän B tilanne on paljon kylää A parempi, koska suhteellisesti laskien kylässä A on hirvittävästi enemmän nälkäisiä, vaikkakin lukumääräisesti B:ssä on enemmän.
Jopa pieni lapsi ymmärtää tämän, mutta Alex ei suostu ymmärtämään, joten mitä asiasta pitäisi ajatella?
Onneksi minusta tuntuu siltä, että Alexin jumala on aivan yhtä fiksu kuin Alex itse on, koska Alexin jumala on Alexin kuva, joten sellainen jumala, millaiset kannattajat.
Viisi vuotta sitten kroonisesta nälästä kärsi melkein miljardi ihmistä, eli noin 930 miljoonaa ihmistä.
Viime vuonna kroonisesta nälästä kärsi noin 840 miljoonaa ihmistä, eli joka kahdeksas Maapallon asukas.
2000 vuotta sitten kroonisesta nälästä kärsi lähes koko silloinen Maapallon populaatio, eli ei suinkaan vain joka kahdeksas, vaan noin 98 ihmistä sadasta.
Mutta voisimme tietenkin kysyä niin päin, että vain 150 vuotta sitten Suomessa kuoli yhden vuoden aikana nälkään noin 140 000 kansalaista, joten ilmeisesti heitä lohduttaa tieto siitä, että nykyisin maailmassa kuolee enemmän lukumääräisesti ihmisiä nälkään, kuten Alexin kiero logiikka kertoo.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Suuret_kuolonvuodet
Vain 300 vuotta sitten Suomessa kuoli nälkään noin 30 % väestöstä, mutta koska täällä eli silloin mitätön määrä ihmisiä verrattuna nykyaikaan, niin Alexin mielestä tuolla ei ole mitään merkitystä, noilla prosenteilla siis, koska väkiluku oli niin alhainen, niin 30 % Suomen silloisesta väkiluvusta ei ole yhtään mitään.alex.kasi kirjoitti:
Alla Bushmannille muillekin kiinnostuneille vähän "infoa":
Maailman väestö
7 299 158 388 Maailman väkiluku
24 207 088 Syntyneitä tänä vuonna info
210 741 Syntyneitä tänään info
9 988 135 Kuolleita tänä vuonna
86 954 Kuolleita tänään
14 218 953 Väestön kasvu tänä vuonna
Hallinto ja talous
$ 5 933 619 829 Julkisen terveydenhuollon kulut tänään
$ 5 236 339 446 Julkisen koulutuksen kulut tänään
$ 2 656 614 614 Julkiset sotilasmenot tänään
11 794 675 Autoja tuotettu tänä vuonna
24 314 711 Polkupyöriä tuotettu tänä vuonna
61 393 260 Tietokoneita myyty tänä vuonna
Yhteiskunta ja media
436 935 Kirjoja julkaistu tänä vuonna
276 332 915 Sanomalehtien levikki tänään
363 605 Televisioita myyty tänään
2 893 697 Matkapuhelimia myyty tänään
$ 105 584 125 Rahaa käytetty videopeleihin tänään
3 078 634 255 Internetin käyttäjiä maailmassa
118 137 611 645 Sähköpostiviestejä lähetetty tänään
2 102 340 Blogiviestejä kirjoitettu tänään
416 860 162 Tweettauksia tänään
2 286 860 590 Google hakuja tänään
Ympäristö
905 466 Metsäkato tänä vuonna (ha)
1 219 003 Viljelyskelpoista maata menetetty eroosion takia tänä vuonna (ha)
6 227 034 365 CO2-päästöt tänä vuonna (tonnia)
2 089 327 Aavikoituminen tänä vuonna (ha)
1 704 957 Myrkyllisiä kemikaaleja päästetty luontoon tänä vuonna (tonnia)
Ruoka
883 112 622 Aliravittuja ihmisiä maailmassa
1 604 941 393 Ylipainoisia ihmisiä maailmassa
534 980 465 Sairaalloisen lihavia ihmisiä maailmassa
16 951 Tänään nälkään kuolleita
$ 263 778 289 Rahaa käytetty ylipainosta johtuviin sairauksiin Yhdysvalloissa tänään (US$)
$ 104 784 706 Rahaa käytetty painonpudotusohjelmiin Yhdysvalloissa tänään (US$)
Vesi
863 186 Veden kulutus tänä vuonna (mrd. litraa)
313 536 Kuolemia veteen liittyviin sairauksiin tänä vuonna
706 472 910 Ihmisiä, joilla ei ole puhdasta juomavettä
Energia
217 122 325 Energiaa käytetty maailmassa tänään (MWh), josta:
175 868 127 - uusiutumattomista lähteistä (MWh)
41 254 198 - uusiutumvista lähteistä (MWh)
1 621 096 898 053 Maahan osuva aurinkoenergia tänään (MWh)
46 464 751 Öljyä pumpattu tänään (barrelia)
1 188 886 308 411 Öljyä jäljellä (barrelia)
14 153 Päiviä öljyn loppumiseen
1 132 003 073 920 Kaasua jäljellä (boe)
59 579 Päiviä kaasun loppumiseen
4 371 713 785 623 Hiiltä jäljellä (boe)
150 749 Päiviä hiilen loppumiseen
Terveys
2 260 097 Tartuntatautien aiheuttamat kuolemat tänä vuona
1 323 332 Alle 5-vuotiaiden lasten kuolemat tänä vuonna
7 314 016 Abortteja tänä vuonna
59 852 Synnyttävien äitien kuolemat tänä vuonna
37 002 278 HIVin/AIDSin saaneita ihmisiä
292 671 HIViin/AIDSiin kuolleita ihmisiä tänä vuonna
1 429 857 Syöpään kuolleita tänä vuonna
170 770 Malariaan kuoleita tänä vuonna
8 390 138 216 Tupakoita poltettu tänään
870 324 Tupakoinnin aiheuttamia kuolemia tänä vuonna
435 437 Alkoholin aiheuttamia kuolemia tänä vuonna
186 694 Itsemurhia tänä vuonna
$ 69 647 885 122 Rahaa käytetty laittomiin huumeisiin tänä vuonna
235 015 Liikenneonnettomuuksissa kuolleita tänä vuonna
linkki:
http://www.worldometers.info/fi/
alexJa mitäpä tekee eri uskontojen jumalat tänä päivänä näiden tilastojen valossa?
Ei yhtään mitään, vaan he kaikki lyyhistelevät piiloissaan, vaikka Alex juuri hetki sitten todisti että jumalat kyllä huolehtivat ja pitävät huolta luomistaan, vai miten se meni, katsotaanpa. Alex kirjoitti näin:
>>> ei Jumala ole mitenkään riippuvainen ihmisistä, mutta on kuitenkin osoittanut että ei jätä ihmistä oman onnensa nojaan .. >>>
Ja sen jälkeen Alex tuo meille esiin asioita, jotka hyvin väkevästi todistavat että jokainen jumala on jättänyt ihmiskunnan oman onnensa nojaan aivan totaalisesti.
On tuo Alex kyllä kumma tyyppi, kun minä en löydä mitään logiikkaa hänen nyrjähtäneestä mielestään.bushmanni kirjoitti:
Ja mitäpä tekee eri uskontojen jumalat tänä päivänä näiden tilastojen valossa?
Ei yhtään mitään, vaan he kaikki lyyhistelevät piiloissaan, vaikka Alex juuri hetki sitten todisti että jumalat kyllä huolehtivat ja pitävät huolta luomistaan, vai miten se meni, katsotaanpa. Alex kirjoitti näin:
>>> ei Jumala ole mitenkään riippuvainen ihmisistä, mutta on kuitenkin osoittanut että ei jätä ihmistä oman onnensa nojaan .. >>>
Ja sen jälkeen Alex tuo meille esiin asioita, jotka hyvin väkevästi todistavat että jokainen jumala on jättänyt ihmiskunnan oman onnensa nojaan aivan totaalisesti.
On tuo Alex kyllä kumma tyyppi, kun minä en löydä mitään logiikkaa hänen nyrjähtäneestä mielestään.:)) Juupa juu -- Minä kirjoitin jo tuossa aikaisemmin että mielestäsi kaikki menee maailmassa paremmin kuin koskaan ,, ja jos ei mene ,, niin se on mielestäsi sen Jumalan syy johon et edes usko .. :(
Maailmassa on noiden viimeisten tietojen mukaan reilut 883 miljoonaa nälkäistä ja luku nousee kaiken aikaa - joka 3:s sekunti kuolee ihminen nälkään - vain tänä vuonna on kuollut yli 18000 ihmistä ,, ja se sinulle on jonkinlaisen menestyksen merkki ettei kuole enempää..
Olen ihan eri mieltä siitä että tuo laskutapa olisi muka oikeudenmukainen (koska se ei ole) - se pitää ihmisiä jonkinlaisena statistisena ilmiönä - ei laske kärsimyksen määrää tällä maapallolla - siksi ei Jumalan lapset pidä tuota statistiikkaa moraalisesti oikeana. Sillä Jumala katsoo jokaiseen ihmiseen - ihmisenä ei minään statistiikan osana -- Ateismi on tosiaan kuin tyhjä tynnyri jossa ei ole edes pohjaa - kumisee kovasti - mutta siinä sitten onkin ..
alex
- Kuplapuhkeaa
Tässä Raamatun ristiriitoja. 1Moos.1:1. Alussa loi Jumala taivaan ja maan. Job.40:14. Se oli Jumalan töiden esikoinen; sen luoja ojentaa sille miekan. Kol.1:15. Ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa.
- Puhkesjo
Job 40:14 Silloin minäkin ylistän sinua, olethan saanut voiton oman kätesi voimalla!
:)) ai että puhkesi kuplasi ..
Tässä lisää
Ilm. 1:16
Ja hänellä oli oikeassa kädessään seitsemän tähteä, ja hänen suustaan lähti kaksiteräinen, terävä miekka, ja hänen kasvonsa olivat niinkuin aurinko, kun se täydeltä terältä paistaa.
Katsos nyt .. kun Raamattua täytyy haluta ymmärtää -- jos sitä ei edes halua ymmärtää niin takuulla ei ymmärrä .
alexPuhkesjo kirjoitti:
Job 40:14 Silloin minäkin ylistän sinua, olethan saanut voiton oman kätesi voimalla!
Alekx.kasi, kekek-kekek, toivo-paulin, toivo turusta, late lapista eli v.v kouvolan Inkeroisista elää taas kriisivaihettaan. Kolaa sitä ihteään useammalle saitille.
kd-lantalasta tietenkincapt.cöpenick kirjoitti:
Alekx.kasi, kekek-kekek, toivo-paulin, toivo turusta, late lapista eli v.v kouvolan Inkeroisista elää taas kriisivaihettaan. Kolaa sitä ihteään useammalle saitille.
kd-lantalasta tietenkinSiis sínulle tuo Höpö höpö ..
alex- PaljastuksiAlexista
alex.kasi kirjoitti:
Siis sínulle tuo Höpö höpö ..
alexAlex esiintyy myös nimimerkillä pyhpyh, entinen pyh!
Kiero ja valheellinen kaveri kun on.
Sen vuoksi adventtikirkkokaan häntä ei huoli, koska on vielä kierompi ja valheellisempi kuin perusadventisti. PaljastuksiAlexista kirjoitti:
Alex esiintyy myös nimimerkillä pyhpyh, entinen pyh!
Kiero ja valheellinen kaveri kun on.
Sen vuoksi adventtikirkkokaan häntä ei huoli, koska on vielä kierompi ja valheellisempi kuin perusadventisti.Olipas taas murjaisu hah hah ..
alex olen minä ja kuka tai ketkä kirjoittaa pyhpyh (tai kirjoitti aikaisemmin pyh) nimimerkillä siitä ei minulla ole tietoa. Kunhan et vain itse olisi se nikki varas joka aikaisemmin lainaili pyh nimimerkkiä ja teki siitä täysin sekavan ..
Kun katselee näitä ihmisten syyttämisiä (joista tässäkin annoit esimerkin ) niin voi vain todeta että niiden kirjoittajat eivät ole uskottavia - luotto on niin sanoakseni mennyt - jos kaikki sinunkin kirjoituksesi povat samaa matalaa tasoa kuin tämä aloituksesi -- niin sinulla on ehdottomasti suuria vaikeuksia elämässäsi ja et ehdottomasti ole luotettava. Mikä luionnollisesti on eriottäin ikävä asia.. johon kuitenkin voit ajan mittaan saada korjauksen jos yrität pysyä totuudessa - siis lakkaat valehtelemasta. Katsos, ei kenenkään tarvitse olla tietävinään - kun ei tiedä.
Toivotaan että elämäsi paranee pikkuhiljaa ..
alex
- ttkkl
Jumaal ilmestyin Israelissa. Eivät israelilaiset keksineet Jumalaa!
- Taisikeksiä
Mielenkiittoinen käännös. 1Moos.32:28. Biblia. Ja hän sanoi: ei sinua pidä kutsuttaman Jakob, vaan IsraEL: sillä sinä olet taistellut Jumalan ja ihmisen kanssa, ja olet voittanut.
- voimallinenJumala
Jumala on voimallinen...
http://www.kirjaonline.com/product/445/jumalan-muuttava-voima - KristitytyjenTavat
Kristinuskoon hairahtuneet ovat juuri niitä, jotka pakenevat todellisuutta epätodelliseen valhemaailmaan. Raamatun satukirja on yksi valheiden lähde, jonka taruihin nämä poloiset ihmiset turvautuvat ja luulevat olevansa siksi parempia kuin muut. Se on sitä Itsepetosta.
Pastorit toimivat koulutettuina välikappaleina tässä petoksen vyyhdissä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115017Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493292Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle853049Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku341971- 811777
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411530450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1211444Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1181130- 161099
Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431057