Houm church analyysia

eeste

Tosi rajua juttua houm churchista. Mikä ihme tässä on totuus? Mikä on totuus?

http://www.kotipetripaavola.com/houmseurakunta.html

74

5747

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pulmat

      Mikä on totuus? Siinä pulma.

      • Pääkonttori

        Se että Petri on innokas massapostittaja


    • eiHenkiyhtynyt

      Kun katsoi, oliko se Ajankohtainen kakkonen, väläyksiä Home Church:n tilaisuudesta niin tuli mieleen jotkin nuorisobileet. Eräs vastuunkantaja totesi, että hauskaa on ja eikös se riittäkkin.Ei se ole ihan riittävä peruste Jumalan seurakunnalle.

      • Pääkonttori

        Oli ihan hyvä pätkä. Tässä on seurakunnan kasvun tulevaisuus.


    • Lastenkaltaiset

      " Lapset, jotka huusivat pyhäkössä ja sanoivat: "Hoosianna Daavidin pojalle", niin he närkästyivät ja sanoivat hänelle: "Kuuletko, mitä nämä sanovat?" Niin Jeesus sanoi heille: "Kuulen; ettekö ole koskaan lukeneet: 'Lasten ja imeväisten suusta sinä olet valmistanut itsellesi kiitoksen'?"

      " Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta"."

      ""Totisesti minä sanon teille: ellette käänny ja tule lasten kaltaisiksi, ette pääse taivasten valtakuntaan."

      "minun poikani oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.' Ja he rupesivat iloa pitämään.
      25 Mutta hänen vanhempi poikansa oli pellolla. Ja kun hän tuli ja lähestyi kotia, kuuli hän laulun ja karkelon.
      26 Ja hän kutsui luoksensa yhden palvelijoista ja tiedusteli, mitä se oli.
      27 Tämä sanoi hänelle: 'Sinun veljesi on tullut, ja isäsi teurastutti syötetyn vasikan, kun sai hänet terveenä takaisin'.
      28 Niin hän vihastui eikä tahtonut mennä sisälle; mutta hänen isänsä tuli ulos ja puhutteli häntä leppeästi.
      29 Mutta hän vastasi ja sanoi isälleen: 'Katso, niin monta vuotta minä olen sinua palvellut enkä ole milloinkaan sinun käskyäsi laiminlyönyt, ja kuitenkaan et ole minulle koskaan antanut vohlaakaan, pitääkseni iloa ystävieni kanssa.
      30 Mutta kun tämä sinun poikasi tuli, joka on tuhlannut sinun omaisuutesi porttojen kanssa, niin hänelle sinä teurastit syötetyn vasikan.'
      31 Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
      32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'""

      • ItkekääJaValittkaa

        Luuk 15:21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.

        Eli parannus ja sen jälkeen tulee armoa.
        ilman parannusta ei ole puhdas.

        se että kokoontuu Jumalan nimessä tahi mukamas seurakunnassa, ei ole tae eli lippu että pääsee kotiin !
        Tulee KÄÄNTYÄ ja sanoa ja anoa anteeksi antoa.

        se että on hauskaa ei ole parannuksen tekoa, vaikka itse hauskuu ei ole syntiä, mutta se ei ole pääsylippu kotiin!
        ***********
        tehkää parannus!


      • Lapsenkaltaiset
        ItkekääJaValittkaa kirjoitti:

        Luuk 15:21 Mutta poika sanoi hänelle: 'Isä, minä olen tehnyt syntiä taivasta vastaan ja sinun edessäsi enkä enää ansaitse, että minua sinun pojaksesi kutsutaan'.

        Eli parannus ja sen jälkeen tulee armoa.
        ilman parannusta ei ole puhdas.

        se että kokoontuu Jumalan nimessä tahi mukamas seurakunnassa, ei ole tae eli lippu että pääsee kotiin !
        Tulee KÄÄNTYÄ ja sanoa ja anoa anteeksi antoa.

        se että on hauskaa ei ole parannuksen tekoa, vaikka itse hauskuu ei ole syntiä, mutta se ei ole pääsylippu kotiin!
        ***********
        tehkää parannus!

        Ja sinä luulet ettei tuonne menneet ihmiset olisi itkeneet, valittaneet ja tehneet parannusta? Suosittelen katsomaan ja kuuntelemaan seuraavan todistus videon erittäin tarkkaan:

        https://www.youtube.com/watch?v=d8P-fD-t6DI


      • TultaTaivaastaTuleePian
        Lapsenkaltaiset kirjoitti:

        Ja sinä luulet ettei tuonne menneet ihmiset olisi itkeneet, valittaneet ja tehneet parannusta? Suosittelen katsomaan ja kuuntelemaan seuraavan todistus videon erittäin tarkkaan:

        https://www.youtube.com/watch?v=d8P-fD-t6DI

        Joo, katsoin ja oli ja olen edelleen sitä mieltä että tämä putiikki ei vie ihmisiä kohti Jumalaa vaan pois.
        kyseisen video MAINOKSEN on tehnyt kyseinen "seurakunta", eli he mainostavat itseään.
        Kuten yleensä, rakkaudesta puhutaan mutta ei määritellä mitä se rakkaus on.
        Jos kyseiset tekijät olivat mahdollista saada haastatteluun ja keskusteluun, niin tulisi selville mitä se heidän julistamansa rakkaus Jumalaa on.

        HEdelmät, eli teot tässä yhteydessä puhuvat.
        ja otan vain yhden mitä kukaan ei voi vastustaa ei poistaa Jumalan JO ilmoitetutsta Tahdosta ja Ilmoituksesta.
        Nais pastorit !
        eli Jumalan Henki EI VOI YHTYÄ tähän joten siellä ei "pastoreilla" ole Jumalan Pyhää Hengeä.
        nyt siellä mahdollisesti on etsijöitä, mutta ellei Jumala heitä tepmaa kuin tulesta pois, he ovat niitä sieluja jotka ovat perkeleen sikiöt, pahat paimenet vieneet POIS pelastuksesta.

        Jos heillä ei ole Jumalan Pyhää Hengeä, mikä henki siellä ?
        Nyt toinen Jeesuksen todistus:
        Joh. 6:63 Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

        Nyt tässä "seurakunnassa" on toinen henki eli SANAT mitä ON Kirjoitettu.
        Liha, eli se hauskuus ei mitään hyödytä.

        Totuus tekee vapaaksi ei valhe!
        Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".

        Joten, esim heillä on mahdollisesti, toinen totuus esim. naispappeudesta, tasa-arvosta, demoratiasta, homoista ja lesboista, kuin Jumalalla!

        eli ei toimi.
        Rakkaus ei ole jumala vaan Jumalassa ON rakkautta, ja myös vihaa.
        Tehkää parannus!


      • TultaTaivaastaTuleePian
        Lapsenkaltaiset kirjoitti:

        Ja sinä luulet ettei tuonne menneet ihmiset olisi itkeneet, valittaneet ja tehneet parannusta? Suosittelen katsomaan ja kuuntelemaan seuraavan todistus videon erittäin tarkkaan:

        https://www.youtube.com/watch?v=d8P-fD-t6DI

        lainaus:"Seinäjoen helluntaiseurakunnan, joka on ottanut erittäin paljon vaikutteita Hillsongista, Johannes Saranpää kommentoi kysyttäessä homoseksuaalisuudesta seuraavasti: “Oon miettinyt, että tartteeko meillä aina olla niin paljon mielipiteitä kaikesta? Homot ovat tervetulleita Seinäjoen iltaan siinä missä muutkin, se ei ole asia, johon me siinä brändissä keskityttäisiin.” Image 212, s. 52-53 (muotoilu kirjoittajan)."

        Saranpää:
        " Sanat moderni, innostava ja armollinen kuvaavat uuden seurakunnan toimintaa. Visiona on seurakunta, joka kohtaa tämän päivän ihmisen tämän päivän kielellä, ja sen keskeinen sanoma tulee pohjautumaan armoon. Tarkoituksena on rakentaa koti, jossa jokainen voi tuntea olevansa hyväksytty. Seurakunnan tehtävä ei ole muuttaa tai vaatia ihmistä muuttumaan, vaan kertoa Jumalasta joka rakastaa ihmistä sellaisenaan. Juuri tässä armon sanomassa piilee avain todelliseen muutokseen."

        Jumalan sana:
        Ja Morsian jossa ei ole tahraa eikä ryppyä, vaan on PUHDISTANUT ITSENSÄ.

        1. Joh. 3:3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        Ilm. 19:7 Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.

        ja tässä sitten heidän, oppi-isät ja jumalan kunnioittaminen, mahdollinen ylsitys jumalalle ?

        https://www.youtube.com/watch?v=nvKGbcX2fyI

        Itkekää ja valittakaa!


      • alustaeteenpäin10
        TultaTaivaastaTuleePian kirjoitti:

        lainaus:"Seinäjoen helluntaiseurakunnan, joka on ottanut erittäin paljon vaikutteita Hillsongista, Johannes Saranpää kommentoi kysyttäessä homoseksuaalisuudesta seuraavasti: “Oon miettinyt, että tartteeko meillä aina olla niin paljon mielipiteitä kaikesta? Homot ovat tervetulleita Seinäjoen iltaan siinä missä muutkin, se ei ole asia, johon me siinä brändissä keskityttäisiin.” Image 212, s. 52-53 (muotoilu kirjoittajan)."

        Saranpää:
        " Sanat moderni, innostava ja armollinen kuvaavat uuden seurakunnan toimintaa. Visiona on seurakunta, joka kohtaa tämän päivän ihmisen tämän päivän kielellä, ja sen keskeinen sanoma tulee pohjautumaan armoon. Tarkoituksena on rakentaa koti, jossa jokainen voi tuntea olevansa hyväksytty. Seurakunnan tehtävä ei ole muuttaa tai vaatia ihmistä muuttumaan, vaan kertoa Jumalasta joka rakastaa ihmistä sellaisenaan. Juuri tässä armon sanomassa piilee avain todelliseen muutokseen."

        Jumalan sana:
        Ja Morsian jossa ei ole tahraa eikä ryppyä, vaan on PUHDISTANUT ITSENSÄ.

        1. Joh. 3:3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        Ilm. 19:7 Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.

        ja tässä sitten heidän, oppi-isät ja jumalan kunnioittaminen, mahdollinen ylsitys jumalalle ?

        https://www.youtube.com/watch?v=nvKGbcX2fyI

        Itkekää ja valittakaa!

        "Homot ovat tervetulleita Seinäjoen iltaan siinä missä muutkin"

        Tuo nyt tietysti on oikein. Jokainen syntinen saa tulla.

        Mutta, seurakunnan tulisi olla paikka, jossa syntiset alkavat puhdistua ja muuttua. Seurakunnan pitäisi myös ilmaista, mitkä asiat ovat syntiä.


      • TultaTaivaastaTuleePian
        alustaeteenpäin10 kirjoitti:

        "Homot ovat tervetulleita Seinäjoen iltaan siinä missä muutkin"

        Tuo nyt tietysti on oikein. Jokainen syntinen saa tulla.

        Mutta, seurakunnan tulisi olla paikka, jossa syntiset alkavat puhdistua ja muuttua. Seurakunnan pitäisi myös ilmaista, mitkä asiat ovat syntiä.

        Seurakunta missä Jumala on, siellä ON VALO

        ja valossa kaikki tulevat esille, ei pimeyttä ei "kaapissa luurankoja".
        Missä ei ole valoa siellä on pimeys, eli saatana ja pahan palvelijat.

        Jumala on järjestyksen Jumala.
        JOS Jumala tekisi uuden seurakunna, se tulisi tehdä paikalle jossa ei JO OLE JOKU ollut ja tehnyt sitä.
        Kuten Apostoli Opettaa.

        ja JOS nyt Jumala tekisi uuden seurakunnan se tehdään tiettyjen SÄÄNTÖJEN mukaan ja askel kerrallaan.

        ja VASTA SENJÄLKEEN tulee papit ja opettajat, profeetat ja apostolit ja evankelistat jo persutettuun seurakuntaan.

        Nyt on maan tapana että joku pappi saa "näyn" tahi ilmoituksen että NYT pappi tekee sen ja sitten kutsuu sinne saarnaajia eli opettajia!

        ei, Jumalan ON järjestyksen Jumala.

        joten ei hyvää tule tästä, ja voi niitä jotka ovat vietelleet näitä etsijöitä!
        **********
        No valitettavasti, Jumala Herra Sebaot, ei VIELÄ ole minua kuullut, ja sitten jos tahi kun kuulee, tämän kaltaiset yrittäjät ovat harvoja :)
        Itkekää ja valittakaa, jos ja kun Jumala, Herra Sebaot vastaa minulle ja niille jotka huutavat janoonsa OIKEAA vettä ja leipää.

        ja voi niitä jotka pyrkivät taistelemaan Jumalaa vastaa!
        itkekää ja valitakaa, ja jouskaa Jeesuksen Ristin Juurelle turvaa.


      • parannus
        alustaeteenpäin10 kirjoitti:

        "Homot ovat tervetulleita Seinäjoen iltaan siinä missä muutkin"

        Tuo nyt tietysti on oikein. Jokainen syntinen saa tulla.

        Mutta, seurakunnan tulisi olla paikka, jossa syntiset alkavat puhdistua ja muuttua. Seurakunnan pitäisi myös ilmaista, mitkä asiat ovat syntiä.

        Juuri näin.


      • Ärripurritar
        TultaTaivaastaTuleePian kirjoitti:

        Seurakunta missä Jumala on, siellä ON VALO

        ja valossa kaikki tulevat esille, ei pimeyttä ei "kaapissa luurankoja".
        Missä ei ole valoa siellä on pimeys, eli saatana ja pahan palvelijat.

        Jumala on järjestyksen Jumala.
        JOS Jumala tekisi uuden seurakunna, se tulisi tehdä paikalle jossa ei JO OLE JOKU ollut ja tehnyt sitä.
        Kuten Apostoli Opettaa.

        ja JOS nyt Jumala tekisi uuden seurakunnan se tehdään tiettyjen SÄÄNTÖJEN mukaan ja askel kerrallaan.

        ja VASTA SENJÄLKEEN tulee papit ja opettajat, profeetat ja apostolit ja evankelistat jo persutettuun seurakuntaan.

        Nyt on maan tapana että joku pappi saa "näyn" tahi ilmoituksen että NYT pappi tekee sen ja sitten kutsuu sinne saarnaajia eli opettajia!

        ei, Jumalan ON järjestyksen Jumala.

        joten ei hyvää tule tästä, ja voi niitä jotka ovat vietelleet näitä etsijöitä!
        **********
        No valitettavasti, Jumala Herra Sebaot, ei VIELÄ ole minua kuullut, ja sitten jos tahi kun kuulee, tämän kaltaiset yrittäjät ovat harvoja :)
        Itkekää ja valittakaa, jos ja kun Jumala, Herra Sebaot vastaa minulle ja niille jotka huutavat janoonsa OIKEAA vettä ja leipää.

        ja voi niitä jotka pyrkivät taistelemaan Jumalaa vastaa!
        itkekää ja valitakaa, ja jouskaa Jeesuksen Ristin Juurelle turvaa.

        voi itku- kuule, nyt otapa happea ja ihan tavallista ruisleipää ja lakkaa esittämästä Jumalan profeettaa omassa sielullisessa hengessäsi.

        Muuta tekemään, eksytät pois ihmisiä tuomitsemalla niitä, jotka haluavat etsiä Jumalaa ja hänen pelastustaan ja uskon tuomaa iloa ja rauhaa.
        Mitä se sinuun kuuluu, mistä sen löytävät ?
        Kateus , etenkin seurakuntien keskinäinen kateus, on tyhmää, turhaa ja rumaa !
        Mitä Jeesus sinulle sanoisi ?


      • TultaTaivaastaTuleePian kirjoitti:

        lainaus:"Seinäjoen helluntaiseurakunnan, joka on ottanut erittäin paljon vaikutteita Hillsongista, Johannes Saranpää kommentoi kysyttäessä homoseksuaalisuudesta seuraavasti: “Oon miettinyt, että tartteeko meillä aina olla niin paljon mielipiteitä kaikesta? Homot ovat tervetulleita Seinäjoen iltaan siinä missä muutkin, se ei ole asia, johon me siinä brändissä keskityttäisiin.” Image 212, s. 52-53 (muotoilu kirjoittajan)."

        Saranpää:
        " Sanat moderni, innostava ja armollinen kuvaavat uuden seurakunnan toimintaa. Visiona on seurakunta, joka kohtaa tämän päivän ihmisen tämän päivän kielellä, ja sen keskeinen sanoma tulee pohjautumaan armoon. Tarkoituksena on rakentaa koti, jossa jokainen voi tuntea olevansa hyväksytty. Seurakunnan tehtävä ei ole muuttaa tai vaatia ihmistä muuttumaan, vaan kertoa Jumalasta joka rakastaa ihmistä sellaisenaan. Juuri tässä armon sanomassa piilee avain todelliseen muutokseen."

        Jumalan sana:
        Ja Morsian jossa ei ole tahraa eikä ryppyä, vaan on PUHDISTANUT ITSENSÄ.

        1. Joh. 3:3 Ja jokainen, joka panee häneen tämän toivon, puhdistaa itsensä, niinkuin hän on puhdas.
        Ilm. 19:7 Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.

        ja tässä sitten heidän, oppi-isät ja jumalan kunnioittaminen, mahdollinen ylsitys jumalalle ?

        https://www.youtube.com/watch?v=nvKGbcX2fyI

        Itkekää ja valittakaa!

        Ei se, että itkemme ja valitamme, vielä tee kenestäkään Jumalan lasta. Jeesus sanoo, " JOKA EI SYNNY UUDESTI YLHÄÄLTÄ, SE EI VOI PÄÄSTÄ SISÄLLE JUMALAN VALTAKUNTAAN" ! Ei ole kyse mistään tekemisestämme ja kuulumisista jonnekin, kyse on yksinkertaisesti siitä, olenko kohdannut Vapahtajani henkohtaisesti, tunnustanut Hänelle syntini ja syntisyyteni Jumalan lakia kohtaan, että tarvitsen ehdottomasti Vapahtjaa, joka antaa syntini anteeksi, ja joka antaa uskon, jonka kautta voin uudestisyntyä. kaikki muu on klisettäm mitä tulee pelastukseen ja syntien anteeksisaamiseen, ja sehän vääjäämätön perusta , päästäkseen taivaaseen. Ja huomioi tämä, " Joka ei synny uudesti YLHÄÄLTÄ, mikään kaste ei riitä ketään uudestisynnyttämään, sanokoon sen kuka tahansa, vaikka maailman korkeimman raattuinstituutin ylijohtaja, kaste ei uudestisynnytä ketään. Vain Jeesus voi sen tehdä, ja vain syntiselle.


      • Nöyryyttä

        Juuri näin !

        Jeesuksen sanoma on kaikille sama, ei kannata lisätä, suurennella eikä pienennellä.
        ollaanhan me kovin halukkaita ottamaan itsellemme valta ja viisaus. Onko meillä viisautta joka on Jumalan mielen mukaista, vaiko omasta sielullisesta pätemisestämme lähtöisin, sitä soisin näinä aikoina jokaisen uudestisyntyneen, tunnustavan kristityn vakavasti pohtivan.


    • eiooei

      No joo. Ei oo Jumalasta.

      • näinonon

        Jumalan armo on ristin tie.


    • näinonon

      Ristin sanoma on armoa.

    • Follow the money. Uudet kultit verottavat aina vanhojen tuloja. Tämä ahdistaa tietysti niitä, joiden elanto on kiinni kultin jäsenmäärästä. Tämä on myös syy lapsikasteisiin, tuotetaan maksumiehiä aivopesulla imeväisestä lähtien.

      • paavolahajaanuttaa

        paavolat oavt taas puhuneet. hän aiheuttaa suurta haajaannusta kun mikään kirkko ei täytä vaatimuksia ei missään ainakaan perinteiset kirkot. voi


    • TultaTaivaastaTuleePian

      Miten on te Jumalan Rakkaat, jos "paimen" valhetelee julkisesti, eli esittää ja sanoo itseään papiksi, pastoriksi, niin onko Jumala valehtelijan kanssa?

      heistä kukaan ei ole edes maalliessa mielessä pappi saati sitten Jumalan vaatimuksen mukainen.

      VAROKAA JA KAHAHTAKAA tätä perkeleen sikiöiden pahuuden pesää

    • DoctorT

      Lukekaa heidän kotisivunsa ja ymmärtäkää, Menestysteologia. Se sama harha ja saaste jota maahamme on 20vuotta tuotettu!!

      • KTSEiKirj

        Pata kattilaa soimaa tyyppi joka on saman ajan saastuttanut Suomen kristillistä kenttää israelfanituksella ja kristillisellä siionismilla!


      • alastomuutesinäkyy
        KTSEiKirj kirjoitti:

        Pata kattilaa soimaa tyyppi joka on saman ajan saastuttanut Suomen kristillistä kenttää israelfanituksella ja kristillisellä siionismilla!

        Tulihan se taas lipunkantajan kansallislaulu- ylistys esiin.
        Eli KTS. n nimmarilippu, jonka hän poisti. oli tämä sinko / rättipää palest.lipussa.
        Se on osoitettu Israelia kohti ja pommit, sekä ohjukset tulevat Palestiinan puolelta.

        Mikä on Israel- kts.??? Kansa, jonka Jumala ohjasi tulenpatsaassa yöllä ja pilvenpatsaassa päivällä ja minne??? Juuri sinne, missä he ovat JUMALAN suunnitelman mukaan.

        Heille Jumala antoi lakinsa, että he erottautuvat muista kansoista, että heillä ON ihmeellinen taivaallinen laki. Ja sen he saivat tehtäväksi levittää sinullekin, että oppisit parannukseen, mitä on Jumalan Valtakunta kerran iankaikkisesti.
        Israelista on Jeesus, siis lunastajasi, pommita siinä sitten ja sinkoile Israelia.
        Heille on annettu tehtävä ja nyt Uudenliiton kautta Kristuksessa yhdessä on tämä Israel. Eli kun syytät heitä, syytät kaikkia HerranOmia.

        Siksi olet ulkopuolinen pakana, epäjumalanpalvelija ja kannat asetta Herrasi suunnitelmaa vastaan. Synnin ja kuoleman lähettiläs, ilman sijaista, ilman armoa, ilman mitään, kun olet noussut itse Herraasi vastaan.

        Veljeilet hiollisen kanssa, makaat haureuden vuoteella, olet alaston ja alastomuutesi häpeä haisee ja näkyy häpysi joka paikkaan.

        'Sinuna en ylpeilisi tälläkään palstalla.


      • Nöyryyttä

        Miksi syljet tänne uskonnollista hurmosta kuten olisit joku muiden yläpuolella oleva profeetta ?

        Sielullista vuodatusta sun haureuden vuotees, ja mokomat mukalainaukset raamatulliseen tyyliin
        Häpeä.


    • minierkki

      http://www.kotipetripaavola.com/houmchurchseurakunnantausta.html

      puuhapeten tykki yskäisi taas uuden jutun houmista.

    • ihmettelenvaan

      Onpa outoa hommaa houmissa.

    • TMarko

      Juutalaiset osaa myös ilakoida ja pitää hauskaa. Karkeloida! On aika itkeä ja on aika iloita!

      https://www.youtube.com/watch?v=uH6ih6aSbOM

      "Ps. 149:3

      "Ylistäkööt he karkeloiden hänen nimeänsä, soittakoot hänelle kiitosta vaskirummuilla ja kanteleilla."

    • loveIsrael

      Israel on Jumalan silmäterä.

    • Enitenoikein

      Tässä ketjussa on keskusteltu siitä, mitä on helluntailaisuus, miten se ilmenee ja ovatko uudet seurakunnat edes kristinuskoa.

      Eikö "oikeaan", vanhimmiston ohjaamaan helluntailaisuuteen kuulu kielillä puhumiset ja huutamiset, kaatumiset saarnaajan edessä, lippumarssit ja yleensäkin värikäs, äänekäs ja tapahtumarikas kokoontuminen?

      Vai olenko väärässä? Ainakin televisiosta olen nähnyt "vanhojen" helluntailaisten toimintaa sekä Suomessa että muualla maailmassa. Suomessa ihmeparantamiset ovat kylläkin jääneet vähemmälle, sillä vain pyörätuoleista nousemisia on näytetty.

      Ulkopuolisena kun keskusteluja oikeasta opista (mm. Netmissionista) olen lukenut, niin ikäluokkien välillä näyttää olevan paha erimielisyys. Tällaisen "mitään mistään ymmärtämättömän" mielestä helluntailaisuuden arvostus yhteiskunnassa ei olisi niin vähäinen, mikäli he luopuisivat edes suurimmista järjettömyyksistään, kuten kykenemisestään ihmeparannuksiin ja kuolleista herättämisiin.

      Uskonnonvapaus Suomessa on iloinen asia. Näyttää silti siltä, että "vanhat" helluntailaiset haluavat kieltää "uusilta" helluntailaista uskomisen vapauden. Tuollainen skisma vie pohjan kummankin ryhmän uskomuksilta, ja lopulta se vie uskottavuuden kaikilta "oikean" jumalan palvojilta, jotka ainoana tietävät, mikä heidän jumalaansa miellyttää ja miten häntä pitää palvoa.

      No, nyt tultiinkin jo toiseen uskontoon, jossa on myös se ainoa oikea jumala ja jonka palvojat tietävät ne ainoat oikeat tavat...

      • armontotuus

        Keskity raamattuun niin löydät totuuden.


      • armontotuus kirjoitti:

        Keskity raamattuun niin löydät totuuden.

        Aivan ja täss pikkuisen maistiaisexi ---> Matt. 28

        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen


        20 ja opettamalla heitä PITÄMÄÄN KAIKKI, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        EI tuossa ole mainittu kielillä puhumiset ja huutamiset, kaatumiset saarnaajan edessä, lippumarssit ja yleensäkin värikäs, äänekäs ja tapahtumarikas kokoontuminen?


      • jotainNäkemistä
        savonarola kirjoitti:

        Aivan ja täss pikkuisen maistiaisexi ---> Matt. 28

        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen


        20 ja opettamalla heitä PITÄMÄÄN KAIKKI, mitä minä olen KÄSKENYT teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti."

        EI tuossa ole mainittu kielillä puhumiset ja huutamiset, kaatumiset saarnaajan edessä, lippumarssit ja yleensäkin värikäs, äänekäs ja tapahtumarikas kokoontuminen?

        Ei siinä, mutta Jumalan Sanassa monta asiaa tapahtui.
        Kielillä kyllä tuotiin esiin sanoma, että ymmärsivät mitä on Ristillä tapahtunut. Mutta, rukouskammiossa rakennettiin kielillä myös. Johannes- sanassa oli "huutava ääni erämaassa" ja eritoten voi olla tarpeen tässä synnin erämaassa, että joku huutaa sanoman, että kuurotkin sen kuulevat. Psalmista tuo esiin, ylistyksestä, oletko lukenut?? Psa 150:1-6 pistäpä lukuun, kun menet rukouskammioosi ylistämään.
        Psa 150:1 Halleluja! Ylistäkää Jumalaa hänen pyhäkössään, ylistäkää häntä hänen väkevyytensä taivaanvahvuuksissa. Ylistäkää häntä hänen voimallisista teoistansa, ylistäkää häntä, sillä hänen herrautensa on suuri. Ylistäkää häntä pasunan pauhulla, ylistäkää häntä harpuilla ja kanteleilla. Ylistäkää häntä vaskirummuilla ja karkelolla, ylistäkää häntä kielisoittimilla ja huiluilla.
        Ylistäkää häntä helisevillä kymbaaleilla, ylistäkää häntä kumisevilla kymbaaleilla.
        Psa 150:6 Kaikki, joissa henki on, ylistäkää Herraa! Halleluja!

        On väriä, on ylistyksessäkin menoa, kun se on Hengessä.


    • aitouskis

      Jeesus on Herra ja totuus.

    • DoctorT

      KTS on arabinicci!!

      • todentotta

        Olen samaa mieltä, sillä hänelle on annettu tehtävä mustamaalata "Israelia", sekä ylistää sitä Palestiinan ohjuspatteristoa, joka tekee tuhoaan Israelissa.

        Israel- joka ajettiin maastaan maanpakoon. Kansaa, joka on ollut vainon kohteena, lopulta kaasukammiossa, joukossa romaneja jne.
        He palasivat takaisin, kotiin, jonka Jumalan suunnitelmissa oli heidän ajallinen rajat käsittävä valtio. Heillä on tehtävä säilyttää ja suojella JumalanSanan Vanhaliiton puoli, että voisimme nähdä Jumalan pelastussunnitelman ihanuus.
        Sekä oppia tuntemaan Jumalan tahto, ts. laki, miten tulee vaeltaa Hengessä, kuten Kristus vaelsi.
        jne.

        KTS.n tehtävä on vaan kääntää katse ja ajatus Israelia vastaan.


    • sunnuntaijännitystä

      Houm church: "Sunnuntai voi olla viikon odotetuin, jännittävin ja paras päivä."

      • eihyvähomma

        Totuus puuttuu tosta ilmoituksesta..


      • tottaon

        Jeesuksessa on kaikki päivät hyviä.


    • näinontotuus

      Ilman totuutta saadaan korvasyyhyssä suuret massat liikkeelle.

    • Eihyvä

      Taitaa olla liberaalikirkko.

    • Voivoi

      Petri Paavolan arviointi on jo lähtökohtaisesti pielessä !
      Siis Raamattu opettaa tutkimaan puun hedelmiä, jotta itse puu tunnistetaan sen kautta !

      16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
      17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.

      Nyt siis Petri tutki ja arvioi vain hedelmät, ja jätti itse puun joka niitä tuottaa arvioimatta !

      Se on sama kuin jos Voikukan kasvuston nyppäisi pois, ei se mitään auta, sillä juuresta tulee uusi vastaava kasvusto !

      Siis suomeksi sanottuna tuo Helluntaiseurakunta on se juuri ja tuo nuorten koko juttu on vain sen juuren aikaansaama näkyvä kasvusto !

      Ei auta arvioida siis vain kasvustoa, vaan juuri pitäisi ensisijaisesti käsitellä ja selvittää, miksi se tuottaa väärää ja kieroon kasvanutta kasvustoa eli uskovia nuoria ???

      Raamattu sanoo myös siis seuraavaa:

      Luuk. 12:48
      Sitä taas, joka ei tiennyt, mutta teki semmoista, mikä lyöntejä ansaitsee, rangaistaan vain muutamilla lyönneillä. Sillä jokaiselta, jolle on paljon annettu, myös paljon vaaditaan; ja jolle on paljon uskottu, siltä sitä enemmän kysytään.

      Ja kaiken kaikkiaan jopa luonnollisessa elämässä alaikäiset lapset eivät vastaa touhuistaan esivallan edessä, vaan vanhemmat laitetaan tilille !

      Nuori joka on siis kieroon kasvanut ja ei tottele lakia, eli uskovan kohdalla siis tarkoittaa, että hän ei halua totella Jumalan tahtoa, on "vanhempiensa" väärän kasvatuksen ja opetuksen ja ohjauksen tuote, ja "vanhemmilla" on siis Raamatunkin mukaan ensisijainen vastuu !

      Näin ollen Petri Paavola siis jätti lähes täysin nuo "vanhimmat" ja heidän toimensa arvioimatta, ja sen sijaan nuo ymmärtämättömät, siis opettamattomat ja vaille kunnon kasvatusta ja opetusta ja ohjausta jääneet nuoret tuomittiin yksin syylliseksi ihan kaikkeen !

      Karua toimintaa ! Ja ihan pielessä siis jo lähtökohtaisesti, ei siltä oppimattomalta ja ymmärtämättömältä Jumalakaan vaadi Raamatun mukaan läheskään niin paljon kuin siltä jonka tulisi itse jo osata ja kyetä nuorempiaan auttamaan !!!

      Luuk. 23:34
      Mutta Jeesus sanoi: "Isä, anna heille anteeksi, sillä he eivät tiedä, mitä he tekevät"

      1. Tim. 1:13
      minut, entisen pilkkaajan ja vainoojan ja väkivallantekijän. Mutta minä sain laupeuden, koska olin tehnyt sitä tietämättömänä, epäuskossa;

      Siis jos ei olla vielä edes alkeita opittu kun ei olla kunnolla opetettu ja huolta pidetty, niin eihän toki silloin voi vaatiakkaan mitään ymmärtväisyyttä ja täydellisyyttä !

      Ei alakoululaiselta lapseltakaan vaadita/voida vaatia yliopisto tason osaamista ?

      Miksi siis tilanne kuitenkin on se mikä on ?

      MIssä se vika todellisuudessa on, siis puussa joka ne hedelmät tuottaa vai hedelmissä itsessään ???

      Tämä sama väärä toimintamalli on Petri Paavolan ns. "helmasyntejä", eli ymmärtämättömät ja keskeneräiset tuomitaan hyvin herkästi, mutta nuo arvostetut "vanhimmat" jotka itse tuottavat erilaista kierooon kasvanutta kasvustoa ja hedelmää, pääsevät kerta toisensa jälkeen kuin koira veräjästä, ja siitä herää kysymys, että miksi ja missä on syy ?

      Nähdäkseni se on noiden arvostettujen ihmisten ja "vanhimpien" väärää kunnioittamista, eli noin toimimalla sallitaan tuon kaltainen "vanhimpien" väärin toimimisen jatkuminen loputtomasti !

      Petriltä siis taitaa puuttua rohkeus arvostella Suomen ns. "seurakuntien" johtajia ja vanhimpia, sillä jos hän sen erehtyisi tekemään, niin seuraajat ja aamentajat vähenisivät kummasti !

      Nytkin Petri kovasanaisesti kyllä moitti näitä vielä ymmärtämättömiä nuoria eriseuraisuudesta, mutta Helluntaiseurakuntaa ei, vaan kirjoitti vaan noin yleisesti, että tulisi olla yksi seurakunta, ja samalla hän ikäänkuin hyväksyi Helluntaiseurakunnan siksi oikeaksi Seurakunnaksi, vaikka itse tietää hyvin, että näin ei ole Raamatun mukaan !

      Siis Raamatun mukaan jokainen etuliitteen tai erillisen opin omaava uskovien ryhmä on eriseura, siis esim. Lutherilainen, Helluntailainen... kuten Raamattu opettaa:

      1 Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
      2 Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
      3 olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
      4 Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?

      Ja Petri kehoitti "oikeiden vanhempien" alaisuuteen, eli Jumalan valitsemien, mutta mitä siis kertovat tuon seurakunnan "vanhimpien" hedelmät heistä, ovatko he Jumalan opettamia ja kasvattamia tai oikeasti edes mitään oikeita Hengellisiä aikuisia ja vanhempia, jos eivät kykene kasvattamaan/opettamaan/ohjaamaan nuorempia uskovia terveeseen Uskoon !

      Onko ehkä jopa parempi lähteä pois, jos "vanhemmilla" on noin vähän annettavaa ???

    • Voivoi

      Vielä siis haluan tähdentää sitä asiaa, että onko se luonnollisenkaan lapsen oma syy, jos hän ei kotoaan saa tarvittavia valmiuksia ja varustusta elämäänsä ???

      Eikö se ole ensisijaisesti vanhempien häpeä ja väärän toiminnan tulos ???

      Jos ei kotoa eli Hengellisestä kodistaan nuori uskova ole saanut, kuin lusikalla ja senkin väärää, niin ei kai se sen nuoren vika ja häpeä ole, eikö suurin häpeä ole hänen vanhemmillaan ja kasvattajillaan siis, ja eikö siten heitä tulisi ensisijaisesti syyttää ja arvioida, eikä sitä vaille jäänyttä syytöntä ?

      Lisäksi lisään tuohon edellisen viestin viimeiseen lauseeseeni sen, että jos ja kun lapsi/nuori ei saa "kotoaan" eli seurakunnasta, omilta "vanhemmiltaan oikeita eineitä' elämäänsä, vaan pikemmin vääriä, niin onko sellainen seurakunta hyväksi sille nuorelle ?

      Jo nyt siis nähdään, että kun rajoja ei olla laitettu eikä kunnolla ole opetettu asioita, niin aivan kuin luonnollisen lapsen on silloin itse etsittävä kokeilemalla ne rajat ja tarvitsemansa tieto ja opetus, niin myös on Hengellisen lapsen/nuoren kohdalla !

      Eli luonollinen lapsikin, jolle ei aseteta turvallisia rajoja, kokee turvattomuutta, ja siinä kohtaa hän kokeilemalla joutuu ne rajat itse etsimään yrityksen ja erehdyksen kautta, eli ns. kantapään kautta, ja se on pitlä ja raskas tie, mutta minkäs mahdat, jos "vanhemmat" eivät kykene edes perus asioita antamaan ja jakamaan nuorelle !

      Ja tässä kohtaa siis Petri Paavolakin arvostelee vain noita elämän tarvittavia eineitä vaille jääneitä, eikä kohdista siis arvostelua sinne, minne se kuuluisi, eli tuon Seinäjoen helluntaiseurakunna vanhimpia ja sen seurakunnan toimintaa kohtaan !

      Siellä Seinäjoen helluntaiseurakunnassa on paljon ja pahasti asiat pielessä, sen selvästi kertoo noiden nuorten tila ja toiminta !

      Siellä on siis Jumalan viljelysmaan erittäin arvokkaat taimet(nuo Houm nuoret), jo lähes tuhottu, tai ainakin pahasti niitä ja niiden kasvua on vahingoitettu !

      Eli se seurakunta ja sen vanhimmat tulisi saada tilille toimistaan ja tekemättä jättämisistään, sillä opetus tehtävä ja paimentaminen ja ohjaus on nähdäkseni täysin laiminlyöty !!!

      Noin toki on erittäin monessa "seurakunnassa" Suomessa tätä nykyä, eli ne "vanhimmat" vain viihdyttävät itseään ja jättävät lapset ja nuoret huolehtimatta, tai pikemmin ne Hengelliset lapset/nuoret huolehtivat "vanhimmista", eli koko homma on päälaellaan !

      Luonnollisessa Suomessa näemme tämän saman itsekkyyden ja kasvamattomuuden vanhempien kohdalla, eli lapset saavat huolehtia itsestään kodeissaankin ja vanhemmat vain viihdyttävät itseään, eli ovat yhä itsekin täysin kasvamattomia, eli 50-60v ikäiset käyttäytyvät yhä kuin teini tytöt ja pojat, eikä heistä siten ole edes vanhemmiksi !

      Tuo on surullista nähdä ja kokea, varsinkin seurakunnissa, kun virat on jaettu "hyville veljille/sisarille" ja seurakunnan varoja käytetään oman itsensä ja "hyvien veljien/sisarten" tarpeisiin ja viihdyttelyyn, eli jokainen huolehtii vain omasta hyvästä fiiliksestä, eikä nuoremmista ja heikommista kukaan noista "vanhemmista" pidä huolta eikä aidosti välitä ja huolehdi !

      No, tulos on siis nähdyn kaltainen, mutta kyllä kukin aikanaan niittää sen, mitä on kylvänyt, ja kukin jotuu Herran edessä vastuuseen tekemisistään ja tekemättäjättämisistään !!!

      Kol. 3:25
      Sillä se, joka tekee väärin, on saava takaisin, mitä on väärin tehnyt; ja henkilöön ei katsota.

    • Voivoi

      Jotta asia ei jäisi epäselväksi, haluan lisätä hieman pohjaa ja perustaa kirjoituksilleni:

      Herra on antanut Seurakunnalle palvelijat, eli palvelutehtävät, eli ns srk virat.

      Palvelutehtäviin haluaville on vaatimukset ja srk palvelutehtävää seuraa aina vastuu !

      Efesolaiskirje 4
      11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
      12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
      13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
      14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
      15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
      16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.

      Tuossa on se tehtävä kuvaus ja sitä seuraa siis vastuu, siis vastuu siitä seurakunnasta ja sen seurakunnan kasvattamisesta ja Hengelliseen aikuisuuteen saattamisesta !

      Miten siis mielestänne Seinäjoen Hellutaiseurakunta on suoriutunut tuosta tehtävästään tämä "Houm" malli esimerkin kautta arvioiden ?

      Minä itse antaisen hylätyn, eli alhaisimman arvosanan, eli kouluarvosanana 4- ja siis erittäin pitkä miinus, ja vastuu siis on ensisijaisesti noilla tehtävissään toimivilla vanhimmilla, ei todellakaan lapsilla ja nuorilla !!!

      Siis jos uskomme Sanaa ja sen opetuksia !

      Mutta esim. Petri Paavola siis siirsi koko vastuun, noille ilman tarvittavia eineitä elämää varten jäänneille/jätetyille nuorille, tai ehkäpä pikemmin vieläpä väärillä eineillä varustetuille nuorille !

      Siis eriseurassa/puolueessa eläminen, opettaa vain samankaltaiseen toimintaan, ja niinhän tässäkin on käynyt, eli vanhimpien käytännön esimerkki on otettu hyvin opiksi, ikävä kyllä !

      Tämä kertoo nähdäkseni lähinnä Petrin omasta kyvystä arvioida oikein ja oikealta kantilta asioita ja tapahtunutta !

      Siis näemmä hänkään ei ole vielä kyennyt katsomaan peiliin ja siten hän ei ole kohdannut omaakaan syyllisyyttään vieläkään näissä opetus ja kasvatus vastuu asioissa !

      Siis vain syvä sokeus estää häntä näkemästä Totuutta ja sitä, että mikä on todella syy ja mikä seuraus, ja kenen vika vallitseva tilanne oikeasti on !!!

    • PP kirjoittaa:
      "Raamattu opettaa, että ihminen tulee Jumalan seurakunnan jäseneksi pelastumisen, eli uudestisyntymisen kautta:...".
      1 Kor 12:13 sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä.
      >>>>>>>>>>
      Joh.3:5
      ".....jos ihminen ei synny VEDESTÄ JA HENGESTÄ, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan" (vrt. Tiit.3:5).

      Vesi ja Henki uuden syntymisen välineinä ja pääsytienä Jumalan valtakuntan ovat viittaus kristiliseen kasteseen.,

      • Voivoi

        Kaste oppi osio, on ihan muualla, oi hyvä Tapio522 !


    • Voivoi

      Sain kehoituksen tutkia hieman sitä kotiseurakuntaa eli Seinäjoen Helluntaiseurakuntaa, josta Houm seurakunta eriytyi !

      Katsoin vain ihan vähän, mutta jo löysin syyn siihen miksi Houmin porukalla ei ole eväitä parempaan, ikävä kyllä jos siis lähtökohta on tälläinen kuin tässä "Sateet lähetä" tilaisuudessa selvästi tulee ilmi jo hieman runsaassa 2 minuutissa !

      http://www.tv7.fi/vod/player/?program=12672

      Siis jos lähtökohta on tuollainen koti seurakunnassa, niin mitä voi siis odottaa noilta nuorilta ???

      Jos tarkoitus on vain viihdyttää ja viihtyä ja chillata rockin tahdissa ja etsiä vain hyvää fiilistä ja hypeä, niin vähissä on silloin eväät todellakin Hengelliselle elämälle, ikävä kyllä !

      Löysin sivuilta myös video mainoksen, jossa kerrottiin lauantai tilaisuuksista ja se oli kuin jostain lapsille ja teineille tarkoitetusta ohjelmasta ja se löytyy seuraavasta osoitteesta:

      https://www.facebook.com/seinajoenilta

      Siellä on kohta, josta voi käynnistää ns paly näppäintä painamalla esittelyn noista illoista seuraavan otsikon alta:

      "Seinäjoen ILTA
      14. maaliskuuta kello 12:19 ·

      Hyvää lauantaita! Tänään ILTA tuttuun tapaan kello 2000. Mukana menossa ikinuori Markku Tuppurainen ja musiikissa Sofia Kujanpää sekä Essi Saarimaa! Tervetuloa! "

      Nämä kaksi vain riittivät minulle, en enää ihmettele mitään, olen vain tyrmistynyt siitä, että onko oikeasti Suomen seurakuntien toiminta ja tila tälläinen ???

      En siis oikeasti ollut uskoa todeksi näkemääni ja kuulemaani !

      Mutta noilta nuorilta ei todellakaan voi vaatia enempää, kun kotiseurakunnan eväät ovat olleet tätä luokkaa !!!

      • ööööööi

        Tuo videon tilaisuus on kyllä nuorten kokouksesta, ja juontaja Houmin perustaja Johannes Saranpää.


    • peterulaa

      Hupaisa tilanne. Hipsterit pistävät tyhjästä pystyyn ison toimivan seurakunnan. Sitten viiksekäs kotipoikateologi paavola tulee ja dissaa setit. Ja millä lihaksilla? Ei sitten yhtikäs millään, petellä ei ole sijaa missään järjestäytyneessä yhteisössä, länkyttää vaan omiaan netissä.

    • poppelixa

      Hyvää analyysia.

    • Henkeytetty

      Hyvä ja asiallinen kirjoitus Paavolalta jonka vain Jumalan henkeyttämä uskova ymmärtää

      • Nöyryyttä

        no niinp- sepä se , kun niin harva ymmärtää... Raamattu tuntee PP.n kaltaiset väärinä profeettoina.

        Paavali varoitti Efeson ja Korinton seurakuntia ryhtymästä moiseen. Kehoitti pysymään Jumalan sanassa, siinäpä se.
        Raamattu on meille kaikille ihan sama, joten PP voisikin keskittyä innostamaan nuoria ja vanhoja tutustumaan Sanaan ja antamaan Pyhän Hengen puhua sitä kautta, muiden opettamisen ja suoranaisen eksytyksen sijaan !

        Minua harmittaa Petri, sinusta ja sivuistasi huokuva nöyryyden puute.
        Kun sivuasi lukee, sieltä ei katso Jumala, kun katsoo videoitasi, sama homma.

        Oletko ajatellut, kenen nimessä saarnaat ja opetat, sillä olet ahdistava, alistat ja painat ihmisiä vaatimalla tekoja, joita Jumala ei vaadi.
        Kuka sinä olet ihmisiä ahdistamaan ja neuvomaan, ja miksi annat farisealaisesti kiven kun lukija etsii armoa ja rauhaa ???
        Oletko oikeassaolemisessasi suurempi kuin Pyhä Jumala itse ?

        Miettikääpä, onko Jumalalla todellakaan käyttöä omitoimiprofeetalle, onhan hän raamatussa ilmoittanut kaiken tarpeellisen ?!


    • svk

      Kyllä totuus on se että toimin porukka on eksyksissä ja pahasti.

      • Nöyryyttä

        toimin porukka ? saattaa ollakin, paha mennä sanomaan puolesta tai vastaan, etenkään kenenkään etunimen perusteella...saattaa myös yhtä hyvin olla juuri siellä, missä pitääkin.

        On nuoria , iloisia, onnellisia ihmisiä, jotka ylistävät Jumalaa ja korottavat Jeesuksen sovitustyötä, julistavat armoa ja vapautusta.

        Minä en näe tuossa mitään väärää.
        Ihmisten merkit ja seurakuntien teologiset kädenväännöt - pah, ihmisten höpinää !
        Jumala on rakkaus, ja hänen sovitustyöhönsä tukeutuvia pitää kannatella rukouksin ja ahkeruuttaan siunata. Vaikka ette olisi samaa mieltä muotoseikoista, mutta kun Jeesusta kiitetään ja hänen nimissään toimitaan, muiden panettelu on silkkaa kateutta.

        Mitä Jeesus sellaisesta opettaa ?


    • svk

      * siis houmin

    • 123rintamalinjat

      En ala kenenkään tuomariksi. Hyvä olisi kuitenkin tuntea Jumalan sanaa. Ja ensin niiden, jotka opettavat, sillä heillä on suurempi vastuu. Alkuperäistä alkukielestä käännettyä Jumalan sanaa suomeksi löytyy esimerkiksi täältä http://jouninkootut.net/ Sieltä löytyy monta mielenkiintoista asiaa Jumalan sanan sisältä, joista vain harvat ovat kuulleet. Esim. kirjoitus vertauksesta viisaat ja tyhmät neitsyet on tosi mielenkiintoinen. Siunausta lukijoille, ei tuomita toisiamme!

      • Nöyryyttä

        mitä ihmeen analyysiä siitä tarvitaan, alkukielillä tai muutenkaan ?

        Uskon sisältö ( ja tuon vertauksenkin ) on se että Jumala armossaan antaa meille pelastuksen sanoman, ja että me, ihmiset, meidän tulee vain uskoa se todeksi omalla kohdallamme. siitä on kyse ihan kaikessa.

        Jeesuksen Vuorisaarnaansa sisällyttämät sanat käsittelevät Jumalan valtakunnan etsimistä ja löytämistä sekä Hänen seuraamistaan.
        Yksinkertainen totuus, yksinkertaisin vertauksin.

        Tyydytään siihen, ei tehdä monimutkaista vetoamalla alkuteksteihin, sillä monimutkaisuudet eivät kirkasta pelastussanomaa, päinvastoin voi päätyä pahan kerran vesittämään yksinkertaiset totuudet omalla tulkinnallaan.

        Tämän päivän ihminen tarvitsee helppoja totuuksia.
        Iloinen asia on että Jeesuksen sovitustyö on juuri sellainen !


      • 123rintamalinjat

        Joillekin pelkkä maitoruoka riittää, ole huoleti, se riiittää pelastukseen (Paavali kertoi kuinka ensin vastasyntyneille annetaan pelkkää maitoa) Mutta Jumalan tahto on kuitenkin että kasvaisimme uskossamme ja näin haluaisimme myös vahvaa ruokaa, mikä vahvistaa. Nämä ovat pelkkiä vertauskuvia, ymmärrätte mitä tarkoitan.
        Jos joku näkee niin paljon vaivaa ja aikaa Jumalan sanan parissa, esim. näiden alkutekstien parissa, niin mitä pahaa siinä voi olla. Kai jokainen voi pyrkiä totuuteen ja sen julkituomiseen. Kun lukee näitä alkutekstejä, joita on nyt saatu myös suomeksi, niin ei tarvitse olla mikään nero kun havaitsee , miten kirjoituksia on muutettu ajan saatossa. Mitä pahaa niiden lukemisessa voi olla, päinvastoin. Suomalaisina saamme olla etuoikeutetussa asemassa, kun voimme tutkia Raamatun kirjoituksia, jopa alkukielen kautta. Näin on vain harvassa maassa. Onneksi on tämä nettiaika, emme ole enää riippuvaisia pelkästään ammattiteologeista, jotka saattavat pönkittää pelkkiä omia valtapyrkimyksiään ja oppejaan.


    • * Oikein kirjoitat, Dogtor.D, tässä lainaus Paavolan kirjoituksesta, joka on todella hyvä ajatus ja pitäis totteuttaa jokaisessa Jumalan seurakunnassa, jossa jäsenet on oikeasti uudestisyntyneitä, Tässä. " Raamatullisen perusperiaatteen mukaan nuoret eivät voi ottaa omiin käsiinsä seurakunnassa tapahtuvaa nuorten toimintaa, sillä seurakunnan vanhinten (paimenten) tulee johtaa ja vastata siitä. Jos ei toimita sen mukaan mitä Raamattu opettaa, niin silloin voi käydä, niin että hengellisesti kokemattomat alkavat ohjata seurakunnan nuoria ja muitakin sielulliseen toimintaan hengellisen toiminnan sijasta." ! Kuinka nuori voi opettaa nuoria ? Voi olla, ja tuleekin olla vanhimman mukana nuori, yksi tai kakasi, oppimassa Sanaa vanhimman opetuksen kautta, ja tämän takia, kun vanhimmat on heittäneet vastuunsa kokemattomille, Raamatun opetustehvissä oleville osaamattomille nuorille, on ajauduttu nuorten mieltymyksiin, eritotten musiikissa, koska vanhimmat eivat ole valvoneet nuorten toimintaa Jumalan seurakunnassa, syy on paimenten, ei lampaiden, jotka ei osaa muuta kuin määkyä aina vain jotain lihallisiin haluihinsa. He halu avat elää seurakunnassakin ruorten elämää, jonka mallin he ottavat nykynuorisosta, joka rockka ja mus on pelkkää desibeliä . Sensijaan uskovien nuorten ei tulisi matkia, muka hengellistämällä rock hengelliseksi sanoituksella, harha luuloa ja vie pois Jumalan yhteydestä, syynä se, että vanhimmat ovat hylänneet nuoret oman-onnensa-nojaan. Seurakunnat ei olisi niin hajalla, kuin nyt on, jos vanhimmat olisivat huolehtineet kaikenkasvuisesta " karjastaan", pikku porsaasta , aikuiseen nautaan ja huolehtineet heistä, niin kuin alipaimenten tulisi, joista heidän tulee kerran tehdä tili Ylipaimenelleen. Jeesukselle Kristukselle !

      • Nöyryyttä

        noh, noh, ennen virretkin olivat hullutusta.
        Rock on musiikkia ja musiikki on Jumalan luoma lahja ihmisten iloksi.
        Se että osa kansasta käyttää musiikkia muuhunkin kuin Jumalan ylistykseksi, se ei ole uskovien vika, jos ei syykään.
        Nuoret jotka laulavat ylistystä, olkoot nyt mitä tahansa musiikkilajia hyvänsä, tekevät oikein ja viisaasti ylistäessään Luojaansa ja iloitessaan pelastuksestaan.
        Siunataan heitä.
        Seurakuntien paimenet tuskin saarnaavat lihallisista himoistaan seurakunnille ja voi niitä jotka sellaista toisesta väittävät kuulevansa !

        Ja kuule, tuo sun käännöskoneesi ei tosiaankaan toimi suomeksi. Yritäpä etsiä jostain suomea puhuva ihminen, jos ylipäätään on tarpeellista saarnata kenellekään älä tee- teologiaa.
        Ohi raamatun hujahtaa ja kun hujahtaa, se on tuhoisaa myös itsellesi.

        Muutenkin välttäisin tuollaista hengellistä jargonia käyttämästä: lihalliset himot, lihalliset halut, korvasyyhyt, ym.

        Seurakunnissa näyttää edelleen vallitsevan käsitys, että mitä monimutkaisemmin asiansa puhuu, sen hengellisempi ( ja parempi, uskovaisempi ) jäsen on.
        'Ei ole noin.
        Päin vastoin- uskon että moni kääntyy pois etsimästä Jumalaa ja ristin kirkasta sanomaa, kun kuulee noita nykyelämästä vieraantuneita teologisia termejä.

        Mitenkä Jeesus osasi opettaa,miten osaisi nykypäivän ylioppineille seurakuntakristityille, ei taitaisi ymmärtää sanaakaan..
        Menkää itseenne.


      • * Ei ole monimutkaista ei, vaan siitä tehdään omaa, käännytään uskovaiskesi, liittymällä kasteessa seurakuntaan, ulkoisesti, sisin ei ole uudestisyntynyt, olivaan halu päästä mukaan, koska uskovat nuoret on siistiä ja muutenkin mukavaa väkeä. Hässä kohden hyvä tulee parhaimman viholliseksi. Uudestisyntyminen sisäisesti, Kristuksen sisäinen tuntemisen kautta on välttämättömyys, oikeaan ja elämän yltäkyllisyyteen hengellisesti, on se kaikkein tärkein , ja uuden elämän peruspilari, muutoin se jää ikään kuin tyhjän päälle roikkumaan. Siinä syntyy ensirakkaus Jeesuskeen, syntien anteeksiantajaan, Sankariini, ihanteeni, kaikkeni, Jeesus , jolle tahdon olla kuuliainen ja jos mahdollista, miellyttää Häntä elämälläni, myöskin musiikilla ja lauluilla, Rock musa ei ole uskovaisen musiikkia, vaikka kuinka on musiikin lahja Jumalalta saatu. On monia muita hyviä lahjoa, jotka on Jumalan luomia , mutta ei se tarkoita, etteikö ihminen käyttäisi näitä lahjoaan, ja varsinkin ilaman Jumalaa maailmassa väärään tarkoitukseen. Hengellinen musiikki määräytyy hengellisyydestämme, jolla on ensirakkaus sydämessä Jeesukseen, ei laula ja hetkuttele rockin tahdissa. Ei tarvitse värivaloja, ei tarvitse savua, ja muuta hämärää parrasvaloihin. Yksinkertaisesti Pyhä Henki ei viihdy siinä menossa, ei varmasti viihdy ! Uskotella voi ihan mitä vaan. Ja missä ei ole Pyhä Henki, siellä ei ole Jumalakaan, ja niinpä tilaisuuksita tulee sisällöltään sielullisia , pinnallisia, tunteisiin perustuvaa hengellistä viihdettä ! Hengellinen musiikkikin, sen tulee lähteä sisältäpäin, ja olla yhtä Jeesusken Hengen kanssa, rock ei ole sitä, se ei ole Pyhästä Hengestä syntynyttä musiikkia, se, että on musiikillinen ja lahjakas, ei tee siitä vielä uskovaisen musiikkia, ja uskovainen on aina uudestisyntynyt, Jumalan Hengen kasteessa. Siinä saadaan Iankaikkisen elämän armolahja sisimpään, vakuudeksi vielä Pyhän Hengen sinetti, Herran ilmsetymisen päivään saakka, uudestisyntynyt uskova odottaa Jeesusta, siksi hän ei ROCKAA !


      • höpsistäpussiin

        No mutta, kotona nuttura päässäkö sitä tulisikin uskovan istua ja kuunnella oman päänsä hyminää ?
        ei se saastuta ihmistä mikä tulee suusta sisään, mutta se saastuttaa, mikä tulee suusta ulos ( Paavali )
        Huikeaa väittää ettei ole Pyhästä Hengestä syntynyttä musiikkia.
        On toki, monet ylistyslaulut ovat sellaista.
        Ei yksiselitteisesti tietty ole, tai tietty ole olematta.

        ihmisen usko on suurelta osin tunteisiin perustuvaa, ahdistukseen, pelastuksen riemuun, olemassaolon mielekkyyteen.
        Uskova uudestisyntynyt ei kaadu vääränrytmiseen musiikkiin, kuten ei kaadu puliukon hajuun tai pornolehden kuvaan. Ei se että näet muiden tekevän sellaista, tarkoita,että sinunkin pitäisi.
        Tai sinua saastuttaisi.
        Jokainen keino, jolla saadaan nuoret ja vanhat asettamaan toivonsa Jeesukseen Kristukseen, on oikein ja hyvää. Emme elä niitä aikoja, jolloin tietyt levyt toisinpäin soitettuina olivat suoraan saatanasta.
        Siinähän oli kyseessä silkka eksytys: kysynkin sinulta, mikä voima sai ihmisen kokeilemaan levyn soittoa väärinpäin ?
        Naah.. niinpä !
        Mutta oikeinpäin soitettuna oli kaikki ok ?
        Miksi Jumala antaisi ihmisten edes soittaa ( etenkään uskovaisten) oppia soittamaan väärällä rytmillä musiikkia, mistä ne ylistyslaulun sanat kumpuaisivat, kun kuitenkin sanat ylistävät rytmeineen Jumalaa ja Jeesusta ?!
        nyt hyvä veli, ojennan sulle foliohatun.


    • svk

      Raamatulliseen opetukseen kuuluu laki ja parannuksen teko ja sen jälkeen evankeliumi ja armo, jos laki unohdetaan ei armoakaan tarvita. Kannattaa tutustua Joseph Princen höpöhöpö kirjaan, joka on Houmilaisten raamattu. Saranpää on jo helluntai-aikoinaan sanonut että jokaisella tulisi olla tämä "Anna armolle mahdollisuus" kirja. Prince vääntää raamattua niin kieroon kun ikinä. Kirja on myös täysin menestysteologinen. Myös Hillsongin Houston on sekaisin väittäessään, että kristinuskon ja islamin Jumala on sama. Kun houmin "pastorit" pitävät edellämainittuja esikuvinaan niin ei hyvä heilu. Surullista tässä kaikessa on se että monet uskovaiset ovat pihalla ja eivät tunne kirjoituksia mitä raamatussa opetetaan.

    • nettilukija

      Luin keskustelua helluntalaisella keskustelupalstalla, mutta se lukotettiin. Mielipiteitä oli joka lähtöön. Pitäisi käydä paikan päällä että voisi ottaa kantaa.

    • HoumSööts
    • juhokusti12

      Monet ovat yössä, jotkut vielä enemmän.

    • Luotan_nuoriin

      Niin kauan, kun houm churchissä ei harrasteta väkivaltaa, seksaalista hyväksikäyttöä yms. on ihan heidän oma asiansa, miten he uskoaan ilmentävät. Taitaa vanhempaa väkeä harmittaa, kun nuoremmilla on hauskaa uskossa.

      Nuorista aniharva on kristitty. Oliko niin, että kymmenestä vain yksi on kristinuskossa. Sitten vanhempi väki vielä teilaa kaikki nuorten uskon ilmaukset. Tästä ei hyvää seuraa.

    • Tuossa Hyvä analyysi ------> Raamatulliseen opetukseen kuuluu laki ja parannuksen teko ja sen jälkeen evankeliumi ja armo, jos laki unohdetaan ei armoakaan tarvita. Kannattaa tutustua Joseph Princen höpöhöpö kirjaan, joka on Houmilaisten raamattu. Saranpää on jo helluntai-aikoinaan sanonut että jokaisella tulisi olla tämä "Anna armolle mahdollisuus" kirja. Prince vääntää raamattua niin kieroon kun ikinä. Kirja on myös täysin menestysteologinen. Myös Hillsongin Houston on sekaisin väittäessään, että kristinuskon ja islamin Jumala on sama. Kun houmin "pastorit" pitävät edellämainittuja esikuvinaan niin ei hyvä heilu. Surullista tässä kaikessa on se että monet uskovaiset ovat pihalla ja eivät tunne kirjoituksia mitä raamatussa opetetaan.

    • Jumalaonhyvä

      Tää koko keskustelu on ollut ihan järjetön! Kannattaisiko paikan päällä käydä ennen kuin alatte tuomitsemaan. Houm ei oo paikka paikka minne nuoret/nuoret aikuiset menevät pitämään hauskaa ja laulamaan kristillistä karaokea, vaan Houmissa käyvillä on vaan jumala mielessä ja Pastoreilla mieletön palo puhua ja levittää Jumalan sanaa.

      • äänisavukoneesta

        Ja sitä ei tietenkään voinut tehdä ilman että piti perustaa tuo hölmölä eihän?

        kyllä t e olette umpisokeita ja kasvamattomia kakaroita kok porukka.


    • Äänimuurilla

      Oletteko huomanneet, miten Norjassa suuri seurakunta, Garden City Church, luovutti johtajuuden Hillsongille? Kyse on yritysmaailman kaltaisesta yhdistymisestä. Mikäpä siinä on suuren Hillsong seurakunnan liittää megakirkkoonsa maailman rikkaimman maan hyvätuottoinen ja hyväuskoinen seurakunta: pääsivät helpommalla, kuin aloittamalla uuden Hillsong seurakunnan - vähemmän kilpailua! Miten on Suomen seurakuntien laita: Houm Seinäjoella kutsuu Hillsongin johtajistoa puhumaan Forward-konferensssiin maaliskuussa 2018 ja muutkin tekevät yhteistyötä saman liikkeen kanssa. Entä Hillsongin johtajan kommentit siitä, että kristityt ja muslimit palvovat samaa jumalaa? Entä liikkeen yhteydet katolilaisuuteen? Tässäkö sitä maailman yhteistä uskontoa rakennetaan: one world, one religion, one money.
      Tässä linkki Norjan GCC yhdistämisestä liikkeeseen: https://hillsongchurchwatch.com/2015/05/21/hillsong-insider-part-2-the-hillsong-takeover-of-a-norwegian-charismatic-mega-church/

      Käykö näin Suomessakin? Missä on terve opetus Jeesuksen ristintyöstä ja syntien sovituksesta? Haluammeko sirkushuveja, klovneja ja trapetsitaiteilijoita jumalanpalveluksiimme?

    • Anonyymi

      Miten seurakunnalla menee nykyään?

      • Anonyymi

        No toinen "pastoreista" lähti menemään sekä avioliitostaan että seurakunnasta. Lesbosuhteessa nykyään. Ei kait se mies"pastorikaan" enää jaksa vaikuttaa siellä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No toinen "pastoreista" lähti menemään sekä avioliitostaan että seurakunnasta. Lesbosuhteessa nykyään. Ei kait se mies"pastorikaan" enää jaksa vaikuttaa siellä?

        >>Pastoreilla mieletön palo puhua ja levittää Jumalan sanaa.<<

        Onko tässä Houmissa sama ilmiö kun Tiaisella ja Koivistolla?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1671
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1297
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      6
      1277
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe