Nyt on tiukkaa analyysia Houm churchin toiminnasta. Mikä on totuus asiassa? Kuka valehtelee kuka puhuu totta?
Tiukka analyysi Houm churchin toiminnasta
19
484
Vastaukset
- samahemmo
Se analyysi on tossa http://www.kotipetripaavola.com/houmseurakunta.html
- etisle
Aikamoista juttua.
- Näkymätön
All you need is love..lauloi Lennon -vainaa jo 60-luvun lopulla. Onhan se varmaan vanhempien jäärien mielestä perin omituista kun nuorten hippiseurakunta kun nyt sitten vihdoin on oivaltanut, että mitä kannattaa painottaa ja mikä myy suurelle yleisölle. Tiedä sitten mitä muuta opit sisältävät mutta vuorisaarnassa opetetaan olemaan hutkimatta ennen tutkimista. Sinänsä artikkelin kirjoittaja on hyvin pätevä ja oli mm. katsomassa samaan aikaan itseni kanssa paikallisen helluntaiseurakunnan organismoimia Benny Hinnin -telttakaatajaisia -96, jonka jälkeen on monenlaista lähes saman tason villitsijää tuotettu maailmalta uskovaisia "parantamaan". http://www.kotipetripaavola.com/Benny_Hinn.html
- Uskollarahastus
Teemu Laajasalo sen ajankohtaisohjelmassa hyvin kiteytti, kun ohjelmassa näytettiin klippi Houm churchin kokoontumisesta ja "pastorien" saarnaamisesta siellä. Puhutaanko Jumalasta, vai ollaanko itse Jumala. Hämärtyykö raja niin, että lopulta palvotaan puhujaa Jumalana. Vähän kaiveli itseäni tuossa klipissä pastorin lähes vaatimukselta kuulostanut rahan keruu seurakunnalle. Amerikoistahan tämäkin seurakunta on aatteensa saanut, ja kaikki tietävät millaisiksi miljonääreiksi siellä vastaavat pastorit ovat seurakuntiensa myötä rikastuneet.
Tuossa klipissä haastateltiin nuorta naispuolista uskonnonopettajaa, ja hän kertoi kotona miehensä kanssa sovitun summasta, joka kuukausittain Houm seurakunnan tilille perheen rahoista laitetaan, ja että summan pitää kuitenkin olla sellainen, että vähän kirpaisee....
Ei voi mitään, mutta minua henkilökohtaisesti kyllä vakavasti mietityttää tuon srk:n tarkoitusperät. Aina tulee epäilyttävä olo, kun raha nousee pääosaan. En jaksa uskoa, jos "kolehtiin" kolahtaa vain pakolliset kulut kattava summa, että tuo srk kovin pitkään toimii. - kolmekolmonene
Riskit on olemassa, mutta rahankeruusta pitää muista se, että myös ev.lut seurakunta kerää rahaa kirkollisverona. Toki sen maksamisen voi välttää eroamalla kirkosta. Kyllä siitäkin melkoinen summa vuodessa tulee.
Isompana riskinä pidän juuri tuota yllä mainittua - siis, että saarnaajista tulee jumalia, joita palvotaan. Kun teologista koulutusta ei ole, riskit nostaa itsensä "jeesus-asemaan" on olemassa. Vastuut ovat huimat.- villevaanbuu
oli se ny houm tai helluntai jos et kerää/anna rahaa ja toimi heidän tavallaan lennät ulos..totuus siinää.tollaset tv ohjelmat ja mainosmiehet on aina kuuluneet asiaan.noi seurakunnat on pyramiidihuijauksen jälkeen parhaita petoksia...tosta vaan ei jää niin helposti kiinni tuotto toki pienempi.tiedän joitain mukana olleita sekä uhreja että kirkonmiehiä..helluntaipiireistä,lestadiolais ja en muista mikä joku pieni yhteisö nyt oli se yksi. itse en usko mihinkään.kirkkoon kuulun muodon vuoksi
- minierkkiläni
http://www.kotipetripaavola.com/houmchurchseurakunnantausta.html
Nyt se teki uuden jutun houmista. - Hömpötystä
Mielestäni ko. houmissa on iso riski. Siinä vaikuttaa siltä, että nuoria villitään niin, että uskon sanoma jää muun hömpötyksen alle. Rahaakin pitäisi saada. Mielestäni tämä on yhtä lajia lahkolaisuutta
- Humpuukia
Houm on suunnattu nuorille. Niilo Yli-Vainio "kaatoi" evl.kirkoissa ja Pirkko Jalovaara lienee viimeksi toiminut vanhemman kansan "rahastajana", mutta ilmeisesti on nyt joutunut vähentämään toimintaansa. Lehtikuvista päätellen koti oli iso, tyylikkäästi sisustettu ja raha on vaihtanut omistajaa. Nyt on nuorten vuoro!?
- Uskis.kkk
Luulen että tässä Houmissa käy juuri kuten joissakin muissakin tapauksissa,lihan viettelykset kampittavat. Lihan kautta käy paholaisen silta.
- kävinseinäjoella
Osuvasti sanottu.
- erkkamauno
Saas nähdä miten käy.
- ilposeinis
Ei ollenkaan hyvä juttu.
- surullinenolo
En kannata.
Minusta voisivat kaikki hakeutua psykiatrin juttusille.
- parannus
Minusta parannus synnistä on parempi ratkaisu.
- Krsipipas
Houm Church valitaan ensi vuonna Suomen parhaaksi teatteriksi!
- Moneymoney
On se kauhiaa, kun seinäjokiset nuoret haluavat kokoontua oman jumalansa nimeen. Näitä jumalan ja jeesuksen palvomisen ryhmiä taitaa olla maailmalla miljoonia, joten miksi nyt meteli yhdestä porukasta jossakin Seinäjoella?
Vai veivätkö he mennessään Seinäjoen seurakunnan tulotkin? Taisi syy löytyä. - Anonyymi00018
Noin se alkoi ja öoppui aikanaan, turha kaahailu pinnalla maan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1492033Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3051727- 931567
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001210Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois781193- 671150
- 251061
- 481007
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl73966- 45947