Burana 400 oli oudon tujua

Yleensä minulle ei ole tullut buranasta mitään oiretta. Söin burana 400:sta ja sen maku oli jo ihmeen pistävä, kun tähän asti se ei ole maistunut oikein miltään. Puolen tunnin päästä kauhea hiki, euforinen olo, hirveä kuumuus, hiki suorastaan puski ihon läpi, lakana aivan läpimärkänä. Helpotti monen tunnin päästä vasta. Söin vielä seuraavana päivänä, ja aivan sama reaktio. Vaimo haki apteekista uuden buranapaketin, ihan siksi että vaimonkin mielestä noissa buranoissa oli jokin outo maku. Söin uudesta paketista buranan, eikä outoa makua ollut, eikä tullut hiki.

Voiko olla että noihin toisiin buranoihin oli lipsahtanut sitä vaikuttavaa ainetta jostain syystä enemmän? Muistan joskus syöneeni 1000mg buranaa, ja siinä oli hieman samantapainen pistävämpi maku. Jotenkin tuntuu että noissa oudon makuisissa 400:ssa oli lääkettä ainakin se 1000mg tai enemmänkin. Minulla ei ole koskaan tullut tavallisesta buranasta niin euforinen olo ja kauhea lämpötilan nousu sekä hientuotto. Ja nyt ei ollut kyse kuumetilasta, vaan ihan tavallisesta niskapäänsärystä ja sen oireiden helpottamisesta. Niin ja päivämäärä oli vielä vuoden vai parin päähän siinä oudonmakuisessa paketissa.

Pakettia ei ole enää tallella, koska tästä on aikaa jo jonkin verran. Aioin tuolloin kirjoittaa tämän kysymyksen tänne palstalle, mutta asia pääsi jotenkin unohtumaan. Nyt se tuli mieleen, ja päätin kirjoittaa siitä tänne..
4203
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

Buranaa ei ole myynnissä 1000 mg:n vahvuisena.

Olivatko ne muuten Buranaa vai jtkn rinnakkaista? Ihan vinkiksi vain että Buranalla on liuta edullisia rinnakkaisvalmisteita.

Äänestä
  • Ihan burana niissä luki, ja 400 mg. Eikö ne buranan rinnakkaismerkit ole jonkin muun nimisiä, esim ibumax? Mutta buranaa se oli, ja apteekista ostettu.

    Äänestä

Jos todellakin olet aivan varma, että kysymys oli todella ko.lääkkeestä niin mieleen ei tule, kun allerginen reaktio. Tärkkana ibuprofeiinin kanssa nyt. Lääketehtaan vaikuttavan aineen annosteluvirheen mahdollisuus on aivan marginaalinen. Toki mahdollinen - en kyllä usko...Edes Panacod annoksella 1000/60 eli siis 2tabl. ei kyllä pitäisi muuten perustervettä ihmistä taivaisiin nostaa mutta jotenkin kuvaamasi sopisi opiaattiin. En toki aseta lukutaitoasi kyseenalaiseksi mutta kaikenlaisia erehdyksiä on hyvä sattumaan, kun niin monenlaista lääkettä on nykyään kaapissa...

Äänestä
  • Kaapissani ei ole monenlaista lääkettä. Ainoat lääkkeeni kaapissani on burana400 ja laastaripaketti.

    En ole allerginen. Ja vaikka olisinkin, niin miksi tuosta uudemmasta buranapaketista ei tullut voimakasta reaktiota?

    En ole myöskään lukihäiriöinen, varsinkaan kun lääkkeitä ei muita sortteja kaapissa ollut?

    Lopuksi, sen muistan että "outo burana" tuntui nieltäessä jotenkin suuremmalta kuin normaali burana, mutta se on vain hatara muistikuva.

    Mietin itse, että mahtaako burana 800 olla kooltaan aavistuksen suurempi? Että olisiko lääketehtaassa voinut lipsahtaa 800:sia 400:sten tilalle? Tai sitten joku koe-erä jotain vahvempaa?

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


seymouri kirjoitti:

Yleensä minulle ei ole tullut buranasta mitään oiretta. Söin burana 400:sta ja sen maku oli jo ihmeen pistävä, kun tähän asti se ei ole maistunut oikein miltään. Puolen tunnin päästä kauhea hiki, euforinen olo, hirveä kuumuus, hiki suorastaan puski ihon läpi, lakana aivan läpimärkänä. Helpotti monen tunnin päästä vasta. Söin vielä seuraavana päivänä, ja aivan sama reaktio. Vaimo haki apteekista uuden buranapaketin, ihan siksi että vaimonkin mielestä noissa buranoissa oli jokin outo maku. Söin uudesta paketista buranan, eikä outoa makua ollut, eikä tullut hiki.

Voiko olla että noihin toisiin buranoihin oli lipsahtanut sitä vaikuttavaa ainetta jostain syystä enemmän? Muistan joskus syöneeni 1000mg buranaa, ja siinä oli hieman samantapainen pistävämpi maku. Jotenkin tuntuu että noissa oudon makuisissa 400:ssa oli lääkettä ainakin se 1000mg tai enemmänkin. Minulla ei ole koskaan tullut tavallisesta buranasta niin euforinen olo ja kauhea lämpötilan nousu sekä hientuotto. Ja nyt ei ollut kyse kuumetilasta, vaan ihan tavallisesta niskapäänsärystä ja sen oireiden helpottamisesta. Niin ja päivämäärä oli vielä vuoden vai parin päähän siinä oudonmakuisessa paketissa.

Pakettia ei ole enää tallella, koska tästä on aikaa jo jonkin verran. Aioin tuolloin kirjoittaa tämän kysymyksen tänne palstalle, mutta asia pääsi jotenkin unohtumaan. Nyt se tuli mieleen, ja päätin kirjoittaa siitä tänne..

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu