karsein alue Helsingissä/Vantaalla

kelrlf

Eli huonoimmat alueet Helsingissä ja Vantaalla sekä perustelut. Mielestäni Helsingissä Jakomäki, Tapanila, Kontula. Vantaalla taas länsimäki ja Hakunila. Kaikissa samata perustelut, erittäin korkeaasukkaista mamuja ja suomalaisia sosiaalitapauksia ( juppoja, narkkareita)

26

1908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • komissio

      Itse asut siellä?
      Kirjoitusvihreitä kuin Lukilla mutta ei mitään sanottavaa kuitenkaan.

      H:ki Kallio, narkkarit
      Vantaa Myyrmäki, ongelmat pitkälti samat

      • espooprsiistä

        minusta koko Espoo on persiistä, samoin länsivantaa ja hkin läntiset alueet. Aivan syvältä!


    • savieinari

      Karsea on ehkä turhan voimakas sana. Mutta sanotaan että omasta mielestäni ehken vähemmän viihtyisiä alueita on itä-Helsinki/itä-Vantaa: Kontula, Mellunmäki Länsimäki, Jakomäki, Hakunila ja Hakkila. Joillekin nämä on kuitenkin koteja, joten en haluaisi pilkata kenenkään kotiseutua.

      • jeekf

        Väkivaltatilastojen kärjessä Kallio ja Kontula, tosin myös Kluuvi, mutta se ei ole asuinalue varsinaisesti, joten kallio/sörkkä/alppiharju pahinta nisitialuetta ja Kontula seuraavana. Kaikissa asuu kuitenkin myös ihmisiäkin, joten typerä aloitus.


    • Karseeta_oli

      Täältä vähän kauempaa katottuna karseaa aluetta asua on koko Kehä III:n sisäpuoli. Siellä satuu liki puolet suomen väkivallan teoista ja muutenkin siellä asutaan kuin sillit purkeissa silti tuntematta naapuriaan. Tuntuu todella oudolta että joku haluaa vapaaehtoisesti olla siellä. Ja olen kokeillut jos sitä epäilette (20 vuotta). En viihtynyt. Sillipurkin yläkerrassa möykättiin yötä päivää ja alapuolella taas räksytyksestä päätellen pidettiin kenneliä. Viereisessä kämpässä mummo paukutti pattereita edellämainittujen vuoksi. Parvekkeen alta kulki 10 000 hlö autoa ja sata bussia päivässä. Toisella sivulla oli sitten se miksi asunnon hinta oli liki 50 000 markkaa kalliimpi (tiedoksi: markat oli käytössä -90 luvulla) kuin viereisen talon vastaava. Siellä oli meri. Ja sen näki vessan pikkuikkunasta jos nousi pöntön päälle seisomaan tai parvekkeelta jos henkensä uhalla kurkotti kaiteen yli kulman taakse. Nyt on talo, hehtaarin tontti ja rauha. Palvelut melkein yhtä lähellä ja sama työpaikka kuin tuolloin. Nyt on vaan pirun paljon parempi olla!

    • MikäOnPointti

      Joo, luetellaan tähän ketjuun kaikki Helsinki-Vantaan alueen isot lähiöt, joissa on paljon kaupungin vuokrataloja ja muuta sosiaalista asuntotuotantoa. Listoille pääsevät heti ainakin Kontula, Jakomäki, Hakunila ja Mellunmäki. Lisäksi ne paikat, joissa on narkkareille tukipalvelupiste, kuten Kallio ja Myyrmäki.

      Mutta mikä on pointti? Asuuhan noissa isoissa lähiöissä sentään myös ihan tavallisiakin ihmisiä. Samoin Kalliossa ja Myyrmäessä on paljon työpaikkkoja ja monenlaisia palveluja ihan kaikille muillekin. Kalliossa asuu myös mm Tarja Halonen kammarineuvoksensa kanssa sekä monia muitakin yhteiskunnan kärkihenkilöitä, sieltä löytyy myös Helsingin kaupungin teatteri ja pari isoa, kallista yksityistä lääkäriasemaa, palveluja siis aivan laidasta laitaan.

      Onko tarkoitus leimata muutama asuinalue siksi, että niissä on myös vuokralaisia? Olisiko kenties parempi, jos vuokratalot sijoitettaisi pois tavallisten ihmisten keskuudesta jonnekin omiin örkkilöihinsä?

      Jos haluaa asua

      • HuonoSuunnittelu

        Mainitsemiesi päihdepisteiden sijoittelu vaikuttaa vaikutelmiin alueista. Tukipisteitä on Kallion ja Myyrmäen lisäksi ainakin Malmilla, Kontulassa ja Vuosaaressa.


      • HuonoSuunnittelu kirjoitti:

        Mainitsemiesi päihdepisteiden sijoittelu vaikuttaa vaikutelmiin alueista. Tukipisteitä on Kallion ja Myyrmäen lisäksi ainakin Malmilla, Kontulassa ja Vuosaaressa.

        "Tukipisteitä on Kallion ja Myyrmäen lisäksi ainakin Malmilla, Kontulassa ja Vuosaaressa."

        Ei liene sattumaa, että ne neulanvaihtopisteet ovat siellä missä ongelmatkin?


      • HuonoSuunnittelu
        laupias60 kirjoitti:

        "Tukipisteitä on Kallion ja Myyrmäen lisäksi ainakin Malmilla, Kontulassa ja Vuosaaressa."

        Ei liene sattumaa, että ne neulanvaihtopisteet ovat siellä missä ongelmatkin?

        On myös muita palveluita ja ne tuovat mukanaan lisäongelmia.


    • Ihanvaan

      Tiedoksi Janareille.
      Kirjoittamistanne mestoista ei ole kun Bergga aitoa Stadia muut ovat landee jotka on liitetty 1946 Stadiin .
      Aitoja mestoja on Tölika, Fölis, Gresa, Eira, Brunssa , Skatta, Gruna, Hagis, Bergga, Kinga, Vasis,Sörkka, Heruli, Byya, Maisuli, Koskela, Käbis ja Fredika. Jokainen mesta on hyvä budjaa vaikka on totta ,että Berggassa budjaa kama jengii ja Vasiksella ja Kurvissa gimma juttuja . Niis on aina ollu säpinää eikä se pahemmin oo haitannu budjaamista paitsi niille jotka ei tsennaa Stadilaisuudesta mitään.
      Vantaasta en skrivaa mitään koska en tsennaa mestoja . Lysnannu oon kyllä mut jätän ne omaan arvoonsa.

      • puhuSaatanan.hintti.suom

        Mikä vitun hörhö sinä yrität olla? Herää tähän päivään, älä yritä sotkea ruotsia mongerukseesi.


      • puhuSaatanan.hintti.suom kirjoitti:

        Mikä vitun hörhö sinä yrität olla? Herää tähän päivään, älä yritä sotkea ruotsia mongerukseesi.

        äläpä nyt ala nimittelemään.

        Hän puhuu vanhempaa slangia, jota itsekin tsennaan snadisti.
        Gammel-stadi on ihan yhtä hyvä murre kuin vaikkapa savo tai lapin murre.
        Ei ketään pitäisi alkaa murteen perusteella nimittelemään, ei, vaikka olisikin uusstadilainen ja mielikuva paremmuudesta sitä myöden.


      • Ihanvaan

        puhuSaatanan.hintti.suom.
        Hoh.Ho.Hoo. Ei voi muuta ku grinaa .Lämmöt nousee snadista jutusta varsinkaa kun ei tsennaa Stadista ja stadilaisuudesta mitään mut silti brassaa stadilaista .
        Tsemppiä sulle .Tässä sule stygi teikäläisten touhusta tänä päivänä , ei mitää tyyliä.
        http://youtu.be/ELcodBZ4N1M.
        Radikaali persujen laulu. En tiedä budjaaks tää folkka Skitsobackassa ( Jakomäki )


      • Ihanvaan

      • Stadinslangi
        laupias60 kirjoitti:

        äläpä nyt ala nimittelemään.

        Hän puhuu vanhempaa slangia, jota itsekin tsennaan snadisti.
        Gammel-stadi on ihan yhtä hyvä murre kuin vaikkapa savo tai lapin murre.
        Ei ketään pitäisi alkaa murteen perusteella nimittelemään, ei, vaikka olisikin uusstadilainen ja mielikuva paremmuudesta sitä myöden.

        Slangina minäkin pidin tuota,mutta eihän se ole murretta?


      • Kliffaa, että joku tsennaa vielä slangia. Tota bamlattiin skidinä Grunassa.

        Nyt on meininki muuttunut. Muutin Stadista pois, kun se ei ole enää sama Stadi mihin synnyin. Stadissa ongelmallisia ovat lähiöt, joissa on paljon maahanmuuttajia ja maaltamuutajia perheineen. Ja kyllä Maaltamuutto on pilannut Stadia jo kohta 50-vuotta ja siksi piti tehdä päinvastainen liike. Kun massa valuu Stadiin, niin fiksut sieltä pois.


      • 333222
        laupias60 kirjoitti:

        äläpä nyt ala nimittelemään.

        Hän puhuu vanhempaa slangia, jota itsekin tsennaan snadisti.
        Gammel-stadi on ihan yhtä hyvä murre kuin vaikkapa savo tai lapin murre.
        Ei ketään pitäisi alkaa murteen perusteella nimittelemään, ei, vaikka olisikin uusstadilainen ja mielikuva paremmuudesta sitä myöden.

        Tosiaankin näin on. Ja jos stadilainen vaikka vähän leuhkakin murteestaan ja elämäntavoistaan olisi, niin kyllä sitä on monet muutkin tavallaan. Esim. pohjoisen lappalaiset hyvnkin pitävät itseään ja elintapojaan jotenkin parempina ja niinikään katsovat olevansa jotenkin aidompia ihmisiä.


    • lukihäiriöinen

      Mistä sijoitusasunto? - "Länsimetron vaikutus on jo laskettu mukaan alueen pyyntihintoihin"


      Uutiset:
      08:10 Agraariyhteiskunnassakin romantiikka leiskui

      Mediakortti
      Toimitus
      Tilauspalvelut

      talouselama
      Posti meni harhaan
      Talouselämä 9/2015
      Tilaa Talouselämä-lehti
      Tilaa uutiskirje
      Kirjaudu sisään
      Rekisteröidy
      Miksi rekisteröityä?

      Etusivu
      Sijoittaminen
      Työelämä
      Venäjä
      Yrityskaupat
      Kasvuyritykset
      Tebatti
      Keskustelu
      Summa

      Asuntojen hinnat
      Mistä sijoitusasunto? - "Länsimetron vaikutus on jo laskettu mukaan alueen pyyntihintoihin"
      Juha-Matti Mäntylä
      08:15
      Jaa
      inShare0
      Kuvitus: Tomi Malkki

      Kysyimme asumisen ja asumismarkkinoiden asiantuntijoilta, mihin pääkaupunkiseudulla kannattaa sijoittaa.

      "Hyvät liikenneyhteydet ovat tärkein vetovoimatekijä. Kehärata siirtää sen varrella olevia alueita aivan uuteen asemaan", Kuluttajatutkimuskeskuksen yliopistotutkija Hannu Kytö sanoo.

      "Länsimetron vaikutus on jo laskettu mukaan alueen pyyntihintoihin. Metroyhteys saattaa jatkossa vaikuttaa Espoota enemmän Itä-Helsingin vetovoimaan, sieltä pääsee nyt helposti Espooseen töihin."

      Saman arvion esittää Pellervon taloustutkimuksen tutkimusjohtaja Markus Lahtinen.

      "Jos hakisin sijoitusasuntoa, katselisin raideliikennehankkeita laajasti. Länsimetro helpottaa kulkua Itä-Helsingistä Espoon Otaniemeen. Kehärata parantaa myös nurmijärveläisten liittymäliikennettä."

      Kydön mukaan Roihuvuori on selvästi aliarvostettu, lännessä Haaga on suhteellisen edullinen.

      "Sieltä pääsee kohta junalla lentoasemalle ja Vantaan työpaikka-alueille."

      Helsingin Yliopiston Kuluttajatutkimuskeskus selvitti taannoin alueiden sosioekonomisen aseman muutoksia.


      talouselama
      Posti meni harhaan
      Talouselämä 9/2015
      Tilaa Talouselämä-lehti
      Tilaa uutiskirje
      Kirjaudu sisään
      Rekisteröidy
      Miksi rekisteröityä?

      Etusivu
      Sijoittaminen
      Työelämä
      Venäjä
      Yrityskaupat
      Kasvuyritykset
      Tebatti
      Keskustelu
      Summa

      Asuntojen hinnat
      Mistä sijoitusasunto? - "Länsimetron vaikutus on jo laskettu mukaan alueen pyyntihintoihin"
      Juha-Matti Mäntylä
      08:15
      Jaa
      inShare0
      Kuvitus: Tomi Malkki

      Kysyimme asumisen ja asumismarkkinoiden asiantuntijoilta, mihin pääkaupunkiseudulla kannattaa sijoittaa.

      "Hyvät liikenneyhteydet ovat tärkein vetovoimatekijä. Kehärata siirtää sen varrella olevia alueita aivan uuteen asemaan", Kuluttajatutkimuskeskuksen yliopistotutkija Hannu Kytö sanoo.

      "Länsimetron vaikutus on jo laskettu mukaan alueen pyyntihintoihin. Metroyhteys saattaa jatkossa vaikuttaa Espoota enemmän Itä-Helsingin vetovoimaan, sieltä pääsee nyt helposti Espooseen töihin."

      Saman arvion esittää Pellervon taloustutkimuksen tutkimusjohtaja Markus Lahtinen.

      "Jos hakisin sijoitusasuntoa, katselisin raideliikennehankkeita laajasti. Länsimetro helpottaa kulkua Itä-Helsingistä Espoon Otaniemeen. Kehärata parantaa myös nurmijärveläisten liittymäliikennettä."

      Kydön mukaan Roihuvuori on selvästi aliarvostettu, lännessä Haaga on suhteellisen edullinen.

      "Sieltä pääsee kohta junalla lentoasemalle ja Vantaan työpaikka-alueille."

      Helsingin Yliopiston Kuluttajatutkimuskeskus selvitti taannoin alueiden sosioekonomisen aseman muutoksia.
      ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA
      ILMOITUS, SISÄLTÖ JATKUU ALLA

      Suurimpia nousijoita 30 vuoden aikana olivat itäiset kaupunginosat Sörnäinen, Hermanni, Vallila ja Arabianranta. Hannu Kytö uskoo kehityksen jatkuvan.

      "Noilla alueilla on tehty paljon täydennysrakentamista. Alueille muuttaa aiempaa varakkaampaa väkeä, joille tarjotaan uudenlaisia palveluita ja positiivinen noidankehä syntyy. Vastaava ilmiö on tapahtumassa Espoon Matinkylässä", hän kuvaa.

      Matinkylän mainitsee myös kiinteistönvälitysyhtiö Huoneistokeskuksen toimitusjohtaja Antti Asteljoki.

      "Se on maantieteellisesti paljon kauempana kuin esimerkiksi Tapiola – mutta metron ansiosta pian äärettömän lähellä keskustaa."

      Asteljoen mukaan Länsimetron potentiaalia ei suinkaan ole vielä täysimääräisesti leivottu asuntojen hintoihin.

      "Eniten hyötyvät kohteet, jotka ovat kävelymatkan päästä asemista."

      Vantaalta Asteljoki nostaa esiin Kivistön ja Leinelän, joista kehäradan ansiosta tulee asumisvaihtoehtoja Helsingissä töissä käyville.

      • 333222

        Tosiaankin sijoitusasunnon osalta liikenneyhteydet ja erityiseti vielä julkisen liikenteen toimivuus on aivan keskeisellä sijalla sitä silmällä pitäen miten asuntoon on saatavissa vuokralaisia. Sellainen 100m mutta alta 1km olisi asunnon sijaittava jostain raideliikenteen asemasta. Bussiliikenne kyllä yleensä toimii pääkaupunkiseudulla kaikissa paikoissa ainakin johonkin mittaan.
        Myös hyvät isot marketit ruokaostoksia varten on hyvä olla lähellä.


    • 9887k

      Korso ehkäpä pahin kaikista. Helsingin Sörkässä tuli vastaan sen oloisia ihmisiä että... Huh.

    • jatääolitotuus

      Se on Kontula karsein alue. Sinne tuli just ongelmajuoppojen hoitola naapuriin. Ei ainakaan asumisen taso nouse. Fiksummat lähtevät muualle.

      • hienojuttuon

        Heh, sehän on hyvä juttu. Voi kaupungin vuokratalojen asukkaat kävellä suoraan hoitolaan....


      • Mihin sitten unohtui PK-seudun pahin paikka, eli Koivukylä. Asunnot ovat kyllä halpoja, mutta ilman luotiliivejä ei ole asiaa kadulle. Kontula on siihen verrattuna todella rauhallinen paikka asua (ellei asu Kontulankaaren vuokralähiössä) yms.


      • 666777
        Välittäjä_LKV kirjoitti:

        Mihin sitten unohtui PK-seudun pahin paikka, eli Koivukylä. Asunnot ovat kyllä halpoja, mutta ilman luotiliivejä ei ole asiaa kadulle. Kontula on siihen verrattuna todella rauhallinen paikka asua (ellei asu Kontulankaaren vuokralähiössä) yms.

        Koivukylä on käsitteenä vähän epämääräinen. Siinä on Asolan puolta ja toisaalta Havukoskea missä enemmän vanhempaa rakennusta. Koivukylästä on kyllä hyvät liikenneyhteydet, rata ja asema siinä, ja myös hyvät isot marketit sijaitsevat siinä aseman lähettyvillä, ja nämä siis toisin kuin mitä vaikkapa Hakunilassa. Mamuja on Koivukylänkin alueella paljon, mutta on niitä ympäriinsä monessa muussakin paikassa pääkaupunkiseudulla, eikä nää mamut välttämättä suinkaan ole aina niitä pahimpia asuinalueensa pilaajia.


    • hki-mokatisu

      Ainakin hesan yliarvostetuin alue on Aurinkolahti eli entinen Mustalahti. Espoossa vastaava tapaus on Leppävaara. Paljon rakennettu kohtuullisen hinnakkaita asuntoja, mutta alue alkaa olla sandaalivarpaiden hallussa. Ei kävisi mielessäkään laittaa senttiäkään kiinni kummankaan alueen asuntoihin.

      • aika_muuttaa

        10 vuoden päästä Pohjois-Tapiola ylettyy jo Leppävaaraan asti mikäli asunnonvälittäjiä on uskominen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe