Lipooman/rasvapatin poisto

rasvapatillinen

Hei!

Minulla on ollut noin parisen vuotta Lipooma selässä, melko lähellä selkärankaa. Se vaivaa minua siten, että esim. tuoliin kunnolla nojaaminen on hankalaa, kun lipooma "korottaa".

Kaksi vuotta sitten patti ultrattiin, oli kuulemma 1,5 x 3 cm, ehkä kahdessa vuodessa hieman kasvanut. Hankala kädellä erottaa kuinka iso patti todellisuudessa on, kun on ihoa yms. päällä.

Onko teillä muilla kokemuksia lipooman poistosta? Tehdäänkö se päiväkirurgisella vai työterveyshuollossa? Onko teillä joilla on poistettu lipooma ollut kuinka iso? Onko tullut paljon sairaslomaa?

Olen menossa viikon päästä näyttämään pattia työterveyslääkärille siinä toivossa, että saisin ajan poistoon. Jostain olen lukenut, että lääkärit eivät lähde mielellään poistattamaan patteja turhaan, saas nähdä.

4

4283

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutullaoli

Poistetaan päiväkirurgisella.

• VaikkaIlmanSaikkua

Saikkuahan ei ole pakko vastaanottaa päivääkään, toki siihen on oikeus, mutta ei velvollisuutta. Mistähän ihmeestä ihmisille on tullut se käsitys, että saikku on joku "lääkärin määräys ja pakko vastaanottaa/nuodattaa"...

• Anonyymi

Minulla on oikeassa rinnassa alamediaalisesti
      pieni lipooma ja se on tulehtunut pari kertaa
      ja siitä tulee pahanhajusta nestettä. Lääkärit on
      tyhjentänyt sen ja kirjoittanut antibioottia KEFALEX 500mg,
      mutta se tulee uudelleen aina välillä, kun se hautuu tissin alla.

• Anonyymi

Itsellä noin 30 rasvapattia. Jonka johdosta miettinyt leikkausta.. olisi arpia joka puolella kehoa. Ja etenkin kun kertoo lähinnä siitä, että maksassa jotain häikkää rasva-aineenvaihdunnan suhteen. Onneksi löysin avun eteerisestä greippiöljystä. Ja kyllä otan sisäisesti, vaikka tarkoitettu ulkoiseen käyttöön. 20 tippaa aamulla piimän sekaan ja 20 tippaa illalla. 2 viikossa osa pienemmistä jo melkein hävinnyt ja isommatkin alkaneet selkeesti pienentyä. Eli toimii ainakin itselle. Toki jos käyttäisin lääkkeitä, niin silloin en greippiä käyttäisi, koska vaikuttaa lääkkeiden voimakkuuteen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      317
      8103
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      99
      6349
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      174
      3673
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      70
      2390
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      38
      2386
    6. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      39
      2173
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2166
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2014
    9. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      83