Lipooman/rasvapatin poisto

rasvapatillinen

Hei!

Minulla on ollut noin parisen vuotta Lipooma selässä, melko lähellä selkärankaa. Se vaivaa minua siten, että esim. tuoliin kunnolla nojaaminen on hankalaa, kun lipooma "korottaa".

Kaksi vuotta sitten patti ultrattiin, oli kuulemma 1,5 x 3 cm, ehkä kahdessa vuodessa hieman kasvanut. Hankala kädellä erottaa kuinka iso patti todellisuudessa on, kun on ihoa yms. päällä.

Onko teillä muilla kokemuksia lipooman poistosta? Tehdäänkö se päiväkirurgisella vai työterveyshuollossa? Onko teillä joilla on poistettu lipooma ollut kuinka iso? Onko tullut paljon sairaslomaa?

Olen menossa viikon päästä näyttämään pattia työterveyslääkärille siinä toivossa, että saisin ajan poistoon. Jostain olen lukenut, että lääkärit eivät lähde mielellään poistattamaan patteja turhaan, saas nähdä.

4

4102

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutullaoli

Poistetaan päiväkirurgisella.

• VaikkaIlmanSaikkua

Saikkuahan ei ole pakko vastaanottaa päivääkään, toki siihen on oikeus, mutta ei velvollisuutta. Mistähän ihmeestä ihmisille on tullut se käsitys, että saikku on joku "lääkärin määräys ja pakko vastaanottaa/nuodattaa"...

• Anonyymi

Minulla on oikeassa rinnassa alamediaalisesti
      pieni lipooma ja se on tulehtunut pari kertaa
      ja siitä tulee pahanhajusta nestettä. Lääkärit on
      tyhjentänyt sen ja kirjoittanut antibioottia KEFALEX 500mg,
      mutta se tulee uudelleen aina välillä, kun se hautuu tissin alla.

• Anonyymi

Itsellä noin 30 rasvapattia. Jonka johdosta miettinyt leikkausta.. olisi arpia joka puolella kehoa. Ja etenkin kun kertoo lähinnä siitä, että maksassa jotain häikkää rasva-aineenvaihdunnan suhteen. Onneksi löysin avun eteerisestä greippiöljystä. Ja kyllä otan sisäisesti, vaikka tarkoitettu ulkoiseen käyttöön. 20 tippaa aamulla piimän sekaan ja 20 tippaa illalla. 2 viikossa osa pienemmistä jo melkein hävinnyt ja isommatkin alkaneet selkeesti pienentyä. Eli toimii ainakin itselle. Toki jos käyttäisin lääkkeitä, niin silloin en greippiä käyttäisi, koska vaikuttaa lääkkeiden voimakkuuteen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      121
      2375
    2. 134
      1895
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      63
      1236
    4. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      105
      1206
    5. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      77
      1101
    6. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1060
    7. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      45
      1039
    8. HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp

Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio
      Seinäjoki
      24
      1006
    9. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      82
      1000
    10. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      56
      942
    Aihe