Lipooman/rasvapatin poisto

rasvapatillinen

Hei!

Minulla on ollut noin parisen vuotta Lipooma selässä, melko lähellä selkärankaa. Se vaivaa minua siten, että esim. tuoliin kunnolla nojaaminen on hankalaa, kun lipooma "korottaa".

Kaksi vuotta sitten patti ultrattiin, oli kuulemma 1,5 x 3 cm, ehkä kahdessa vuodessa hieman kasvanut. Hankala kädellä erottaa kuinka iso patti todellisuudessa on, kun on ihoa yms. päällä.

Onko teillä muilla kokemuksia lipooman poistosta? Tehdäänkö se päiväkirurgisella vai työterveyshuollossa? Onko teillä joilla on poistettu lipooma ollut kuinka iso? Onko tullut paljon sairaslomaa?

Olen menossa viikon päästä näyttämään pattia työterveyslääkärille siinä toivossa, että saisin ajan poistoon. Jostain olen lukenut, että lääkärit eivät lähde mielellään poistattamaan patteja turhaan, saas nähdä.

4

4534

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tutullaoli

Poistetaan päiväkirurgisella.

• VaikkaIlmanSaikkua

Saikkuahan ei ole pakko vastaanottaa päivääkään, toki siihen on oikeus, mutta ei velvollisuutta. Mistähän ihmeestä ihmisille on tullut se käsitys, että saikku on joku "lääkärin määräys ja pakko vastaanottaa/nuodattaa"...

• Anonyymi

Minulla on oikeassa rinnassa alamediaalisesti
      pieni lipooma ja se on tulehtunut pari kertaa
      ja siitä tulee pahanhajusta nestettä. Lääkärit on
      tyhjentänyt sen ja kirjoittanut antibioottia KEFALEX 500mg,
      mutta se tulee uudelleen aina välillä, kun se hautuu tissin alla.

• Anonyymi

Itsellä noin 30 rasvapattia. Jonka johdosta miettinyt leikkausta.. olisi arpia joka puolella kehoa. Ja etenkin kun kertoo lähinnä siitä, että maksassa jotain häikkää rasva-aineenvaihdunnan suhteen. Onneksi löysin avun eteerisestä greippiöljystä. Ja kyllä otan sisäisesti, vaikka tarkoitettu ulkoiseen käyttöön. 20 tippaa aamulla piimän sekaan ja 20 tippaa illalla. 2 viikossa osa pienemmistä jo melkein hävinnyt ja isommatkin alkaneet selkeesti pienentyä. Eli toimii ainakin itselle. Toki jos käyttäisin lääkkeitä, niin silloin en greippiä käyttäisi, koska vaikuttaa lääkkeiden voimakkuuteen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      66
      3402
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      46
      3222
    3. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      2850
    4. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      46
      2579
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1973
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1860
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1646
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      87
      1525
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1340
    10. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      39
      1321
    Aihe