Kurikan vaakuna

Perinteet_kunniaan

Pitäisikö Kurikan ottaa mallia esimerkiksi Haminasta, joka otti vanhan vaakunansa takasin? Kuntaliitoksessa Vehkalahden kanssa yhdistyneelle kaupungille suunniteltiin uusi vaakuna, josta ei kaupunkilaiset kuitenkaan pitäneet. Pitäisikö Kurikassakin tehdä aloite vanhan Kurikan vaakuna palauttamiseksi? Nykyinen mitättömältä näyttävä vaakuna on ruma! Vanha vaakunan voisi ottaa jälleen käyttöön 2016 alusta, kun Jalasjärvi liittyy Kurikkaan.

17

1553

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • risaineri

mä voin suunnitella..esim:sipannu hirvimies makaa maassa kossupullo kädes ajokoira istuu kivääri suussa sen rinnan päällä ja kattoo taivaalle....olis omalaatuinen?

• Jurvassa-päätettiin

Anturajärven vaakuna on komeampi ja se on se lopullinen Kurikankin vaakuna.
      Ja nyt on Pitkämön kahalaajat hilijaa.

• kurva-julli

Jurvan höylä vaakuna oli komia, se takaasin!

• Kurva

No eihän sielä Jurvassa enää juuri edes höylätä... Kaikki firmat lopettaa vuoronperään.

• panomies_69

kyllä jurvas höylätään, ja fiilataankin myös!

• esanuppi

mieto älästi reinot jalas sukset olalla vaakunaan kuvais mun mielestä kurikkaa.jurvaan oma kuningas

• JOkovaRIITA

Oikaisuvaatimus kohdistuu yhdistymishallituksen kokoukseen 16.2.2015. Siinä päätettiin investoinneista.

Oikaisuvaatimus oli ensin suunnattu vain Kurikan kaupunginhallitukselle sekä yhdistymishallitukselle.

Kurikan kaupunginvaltuusto päätti joulukuussa, että Kurikka ottaa investointikaton käyttöön jo tänä vuonna.

• kookoo11

Mitähän tämäkin kommentti tekee tässä vaakuna keskustelussa??

• vanhaparempi

Jees, vanha Kurikan vaakuna takaisin

• hyvähyvä

Ei vanhaa vaakunaa takaisin, taakse on turha katsoa. Isäni oli aikoinaan valtuustossa valitsemassa tuota vanhaa (oli tarjolla silloin toinenkin "hirvivaakuna"), mutta nyt on katsottava eteenpäin ja nykyinen kelpaa hyvin. Se on nykyaikainen moderni, joten pulinat pois, on paljon suurempiakin murheita kuin yksi vaakuna!

• Periinteet_kunniaan

Kaupunginhallitus vie valtuustolle hirvivaakunan palauttamisen
      28.04. 11:370

• hyvähyvä

Voi Voi luulisi kaupunginvaltuustolla olevan tärkeämpiäkin asioita.
        Ettei vaan yritettäisi siirtää kiinnostusta yhdistymissotkusta toisaalle.
        Kyllä hirvi saa nyt mennä!

• sukset_ristissä

.

"Uudessa vaakunassa on mietaan sukset ja joidenkin muidenkin kaikki sukset ristissä"

.

• muut-huutolaisia

Uuteen Kurikkaan kuulluu tietysti Kurikan oma vaakuna.

• Nuijajatosinuija

Jep vanha vaakuna takaisin. Se suu auki huutava sarvipää on niiku Kurikka ja ne nuijat Jurva ja Jalasjärvi.

• uusi_nuijiensota

Älä kuule yritä kriuhnata meiltä ilimajokisilta pois noita nuijia!!:P

• Lisää_nuijia---
        uusi_nuijiensota kirjoitti:

Älä kuule yritä kriuhnata meiltä ilimajokisilta pois noita nuijia!!:P

.

"Voiko siihen vaakunaan saada vielä lisää nuijia?????"

.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe