Juureni johtaa Kauppayhtiöön, mutta en tiedä sen historiasta mitään. Olen alan opiskelija jonka pitäisi tehdä lopputyö ja valitsin aiheekseni "Mitkä tekijät ovat kaataneet menestyviä kaupan alan yrityksiä".
Entisenä lieksalaisena aioin kirjoittaa juuri Kauppayhtiöstä.
Jos täällä jollain on todellista tietoa niin laittaisitteko ystävällisesti näkymään.
Mikä kaatoi Kauppayhtiön
32
499
Vastaukset
- Kiinnostaisimuistaa
Älä pahastu, että kysyn tässä ketjussa: mikä se E-liike oli, joka oli nykyisen Tokmannin kohdalla olleessa talossa. Jäi vain vaivaamaan, kun mietin silloisia kauppoja. Se siis tuli Kauppayhtiön jälkeen.
Ei kukaan pahastu jos kysyy. Siinä oli Osuusliike Pielisen tavaratalo. Sitä ennen siinä oli Sarkala.
- olikohalli
Mutta sillä oli joku nimi, eikö totta?
- seseoli
Olihan sillä nimi: Pielinen.
- tahvone
seseoli kirjoitti:
Olihan sillä nimi: Pielinen.
E-Halli, Sateenkaarimarket...
Kauppayhtiön kaatoi epäpätevyys kaikilla tasoilla, pomoksi pääsi heti kun vain oli jotenkin Maurojen sukua. Pauli Mauron jälkeen ei löytynyt pätevää toimitusjohtajaa. Lisäksi tuli kaupan murros, lukuisat Kauppayhtiön asiakkaina olleet yksityiskaupat lopettivat ja myös Kauppayhtiön omat sivuliikkeet lopettivat. Taisi myös omistus hajaantua liian laajalle.
- Texas_
Elä ny morkkaa Mauroja. Maurot on kauppiassukua Maurojeff a la Russia!
- Entinemyyjätär
Oikein Tanhio-takatalvi. Olin Kauppayhtiöllä yli 15 vuotta ja tiedän tasan tarkkaan, että joka sana on totta mitä kirjoitat. Olen aika katkera kaikesta. Tehtiin työtä nälkäpalkalla ja se siitä tuli. ei ollut kultaista kädenpuristusta.
- olisko1976
Milloin Kauppayhtiö lopetti? Muistan sen varhaisnuoruudestani.
- Näinhänsemeni
Laukkukaupasta alkunsa saanut Mauron perheyhtiö nimeltään Kauppayhtiö harjoitti liiketoimintaa vuoteen 1980 saakka, jolloin sen osti Tukkukauppojen Osakeyhtiö eli Tuko Oy. Tukon toiminta ajettiin alas vuonna 1997 ja se hajautettiin eri omistajatahoille.
- mietis