Tiedustelen Crampiton:ista

12-16

Olen vuosia syönyt Crampitonia.
Lääkehän oli aikoinaan vapaakaupassa.
Sittemmin siitä tuli reseptilääke.
Muutamia vuosia sitten lääke lopetettiin kokonaan, koska tutkimusten mukaan haitat olivat suurempia kuin hyöty.(Olen eri mieltä). Sain aikoinaan lääkäriltäni parin sadan reseptin, mutta nyt ovat loppumassa.
Kysyisin nyt viisaammilta?
Onko lääke lopetettu vain EU:n määräyksestä, ja EU:n alueella?
Jos on, niin onko mistään päin maailmaa saatavana vastaavaa lääkettä(tiedän kyllä nettitilausten vaaroista) luulisi olevan?
Tässä olisi melkoinen markkinarako jos lääkettä jostain saisi. Meitä on melkoinen joukko vanhoja ukkoja liikuntapiirissä jotka kärsivät krampeista, eikä varmasti olla ainoita.
Turha tyrkyttää mangnesiumia ja tarpeeksi juomista, kaikki on kokeiltu, vaihtelevalla menestyksellä.

8

3912

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2345q23

Ainakin mebrobamaattia ja kiniinia (quinine) on näemmä myynnissä erikseen ulkomailla. Kiniiniä krampitonia vastaava annos on myös 2 litrassa tonic - vettä. Voipi olla tuo 2 litraa vaan liian paljon jotta olisi enää terveellistä. Magnesium toimii parhaiten sitraattina. Hydroksidilla ei ole oikein tehoa. Käsittääkseni EU:n myötä on mahdollista käydä toisessa maassa lääkärissä ja sitten tuoda laillisesti vuoden lääkkeet Suomeen. Kannattaa tarkastaa itse kuitenkin tullista tämä tieto.

• Syy_vai_seuraus

Eikös olisi parasta selvittää kramppien aiheuttaja ja parantaa se eikä vain hoitaa oireita. Isälläni oli jatkuvasti kramppeja mutta kun aloitti magnesiumin syönnin, krampit hävisi.
      Varsinkin liikuntapiirissä syntyvät krampit voi johtua nestehukasta, juomapullo käden ulotuville ja pikkuhörppyjä siitä. Vanhukset eivät muutenkaan osaa aina juoda riittävästi joten osa krampeista voi johtua siitäkin.

• 33345

Liika juominen sitten taas huuhtoo pois kehosta niitä ravinteita, että sopiva määrä pitää juoda. Ja sitä magnesium sitraattia avuksi. Veteen voipi ripotella vuorisuolaa. Sitä vaaleanpunaista. Siinä on noita ravinteita kuten magnesiumia ja kaliumia jäljellä.

• jalkavaivat

Olen myös kaivannut Crampitonia,tosi hyvä lääke auttoi tehokkaasti eikä ollut mitään haittavaikutuksia.Todella typerää kieltää lääke Suomessa vedoten, että on ollut paljon joillekin haittavaikutusta,ainahan joku lääke ei sovi kaikille niin kaikki lääkkeet pitäisi lopettaa.Pakkokos sellaisen on käyttää kelle ei sovi.Haluaisin Crampitonin takaisin koska vastaavaa ei ole kehitetty.Mangnesium on tehoton.

• katia64

Jos magnesium ei toimi voi kokeilla kalsium pilleriä kohtaukseen. Kuumalla säällä maissa joissa ei maitoa juoda ainakin minun elimistö vaatii sen pillerinä. Toinen keino on ottaa päivittäin b12 vitamiinipilleri muodossa metylokobalamiini. Ei siis aoteekin cyanoversio joka ei imedy juurikaan. Annosmäärä 2000-5000mcg vrk. Netistä löytyy suomalaisista kaupoista. Vanhemmilla usein määrät laskeneet ja se aiheuttaa suonenvetoa ja anemiaa.

• Pekupoika

Ei siihen kikka konstit auta mutta ei sellainen ymmärrä jolla ei ole tämä vaiva jokayö

• mauni

Kyllä Crampiton on ainut joka tehoaa ja pitää mulla viikkoja pois suonenvedot! Täällä puhutaan höpöhöpöjä, ei tiedetä mitä suonen veto on, se on tappava, kun se otta molemmista reisistä, ei pysty kuin huutamaan, joskus ei sitäkään, ei pysty siirtämään jalkaa, jos ei olisi kaveria mukana, henki menisi! Crampitonin kun ottaa sen, ei liki kuukauteen tule suonen vetoja, jotka iskee silmän räpäyksessä, ei siinä soitella mihinkään! Kuinkahan paljon kuolee suonenvetoon, sydän alkaa mennä ylikierroksille tuskasta! Magnesiumilla ei mitään vaikutusta taitaa vain herkemmin iskeä suonenveto!

• Crampitonta-ei-ole

Crampiton on todellakin poistettu Suomessa markkinoilta, joten sitä ei saa enää mistään (harmi - olihan se hyvä lääke). Nykyisin vastaava olisi ehkä Relapamil, jossa vaikuttavina aineina ovat kiniini ja diatsepami.

Useimmiten neurologit näyttävät nykyisin kuitenkin ehdottavan suonenvetoihin Rivatriliä, jossa vaikuttavana aineena on klonatsepaami. Se on vanha epilepsialääke, mutta auttaa myös suonenvetoihin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      49
      2338
    2. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      26
      2233
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      16
      1554
    4. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      27
      1545
    5. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      124
      1447
    6. Mitä hämminkiä Halkokarilla?

Poliiseja ja ambulansseja pyörii, laukauksia kuultu.
      Kokkola
      19
      1093
    7. Tiedätkö nainen sen tunteen

Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.
      Ikävä
      71
      984
    8. Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta

Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut
      Ikävä
      118
      963
    9. Mikset päästä irti ja hae apua

Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad
      Ikävä
      89
      944
    10. Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta

Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva
      Hindulaisuus
      333
      893
    Aihe