Saanataasat saanassa

Saanan tähellissii tykötarpeita ovat saanataasat ja saanakaahat. Muuripaasta kaahottaan kylypyveit itekunkii taasaan. Saana ei sua olla tääsin summa jotta on helepompi huokuu. Kylypeetä on kaekilla reten aatuvas olo.

SAANASSA
Savoksi kirjoittanut Kalle Väänänen (Viänänen)
"Jo saanassa kuuluu vastae roeske,
jo kuuluu roeske ja huike ja loeske
ja litisöö ja lätisöö vesj,
kun työntäävyt sissääj jo kuumaah höyryyn. Ka,ka, jopa pittäähi paenuva köyryyn
koko sinun kommeutesj.
Sieltä sellaeneh hönkä se vastaan tulloo,
että seisaallee iham meinoo sulloo".

10

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä nämä ovat hauskoja juttuja.
      On tuossa nuoremmilla miettimistä mitä oikein tapahtuu.

• Sudeettisavolaisia

Niinpäs niinkin. Ja tekö sitten olette karjalaisia? Aika kaukana siitä.

• Sudeettisavolainen on väännös sudeettisaksalaisesta ja se tarkoittaa muualla kuin Savossa asuvaa savolaista. Yleensäkin sudeetiksi nimitetään ketä tahansa, joka asuu muualla kuin alkuperäisellä kotiseudullaan. Minä olen sudeettivenäläinen, koska sukujuureni ovat Pietarin lähettyvillä, sen eteläpuolella Volosovossa.

Sudeettisaksalaiset ovat Tshekin alueella asuva saksankielinen vähemmistö, jolla oli merkittävä osa toiseen maailmansotaan johtaneissa tapahtumissa. Nimitys juontuu Sudeettien vuoristosta.

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1425182798648

• Heh ! Tuo sudeettivenäläinen oli hyvä!
        Minä olen varmaan sudeettilieksalainen.

• rotestimökinpoika
        kamuttaja kirjoitti:

Heh ! Tuo sudeettivenäläinen oli hyvä!
        Minä olen varmaan sudeettilieksalainen.

Niin minäkin

• stadinsudeetti

Onko sudeettihelsinkiläinen sellainen joka asuu vaikka turussa? On kait vissiinkin?

• Vittu_vati_ikkuna

Saatanansaatanansaatanansaatana. Saatana!

• NoSe

Savolaisukko oli Lapinretkellä ja mänivät porukoinneen Kilipisjärven leirintäaluveelle huilloommaan. Ukko kysäs kioskinpitäjältä: Missee päen se saana tiällä liennöön? Kioskimuija viittas käillään Saanatunturrii, jotta tuollahan se Saana. "Jaa, tuolla mäelläkö, ei myö sitte lähetä saannaan, olokkaan kylypemätä."

• levätä_vai_huilata

Huilata-teonsanan kanssa pitää olla Suomessa tarkkana. Jonkinlaisia ongelmia voi syntyä siitä, että huilata-verbillä on Pohjois-Suomessa merkitys "kulkea nopeasti" ja Kainuun eteläpuolella se tarkoittaa levähtämistä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      238
      2282
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1828
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      67
      1547
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1245
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      61
      1115
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1098
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1018
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      89
      1004
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      864
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      852
    Aihe