Ylläpitotreeni vai mikä?

beelseb

olen keski-ikäinen mies, nostan painoja, en kilpaile. Kehitys hidastuu ja loppuu, miten nostelisin painoja? Olisiko joku ylläpitävä treeni sopiva? Ykkösmaksimit alkavat olla takanapäin.

5

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TurhaaIlmanHormoneja

      Tuossa iässä on tärkeämpää aloittaa reipas aerobinen liikunta kuin tuhlata aikaansa lihasharjoittelulla, jotta vyötärön seutu ei pääse paisumaan liikaa. Ainut peruste jatkaa voimaharjoittelua iän karttuessa on se, että käyttää hormooneja, joilla korvata elimistön sammunut hormoonituotanto.

      • Urpo_olet

        Lihaskunto on ikääntyvälle huomattavasti tärkeämpi kuin aerobinen kunto.


      • voimaavanhanakin
        Urpo_olet kirjoitti:

        Lihaskunto on ikääntyvälle huomattavasti tärkeämpi kuin aerobinen kunto.

        Näimpä.


    • 52v

      Kuntasalitreeni on aivan ehdoton keski-ikäiselle ja sitä vanhemmallekin. Kun on lihasta se tukee ja tekee elämisestä helpompaa. Lue aiheesta tieteellisiä artikkelia, niitä löydät googlesta pilvin pimein.

      Salin (3krt/vko) lisäksi ota oheen kokoaikaisena aerobista esimerkiksi hidastempoista (=matalasykkeistä) kävelyä mielellään 3krt/vko. Tällä combolla olet eläkeiässä teräsmies.

      Kävelyt voit tehdä salitreenien vapaapäivinä. Nämä yhdessä polttaa myös hyvin ylimääräistä rasvaa kehosta. Sivutuotteena saat lisää lihasta.

      Ravintopuolelta valitse sellaisia tuotteita jotka lisäävät/aktivoivat testo tuotantoa. Sinkkiä on hyvä ottaa tabletteina min 25mg/vrk.

      Omassa inbody mittauksessa näytti olevan lihasmassan määrä yli 150%. Tarkoittaa ilmeisesti ikäisteni verrokkiryhmää.

    • Jokaiselle tulee vastaan lakikohta kunnossa.
      Olet onnellisessa asemassa koska olet jatkanut harrastustasi.
      Omalla kohdallani, 38:n rappiovuoden jälkeen, 6-kymppisenä aloitettu treeni palautti lihas- ja aerobista kuntoa kohtuullisesti. Parhaiten palautui mave, noin 80%:n tasoon, pahiten oli kärsinyt tempaus, myös raaka sellainen.

      Yleisenä havaintona olen todennut vuosien saatossa, että painoja on vähennettävä ja toistoja lisättävä. Olen myös yhdistänyt aerobisen ja lihaskuntotreenin sekä sarjojen sykevaikutusta seuraamalla, että tekemällä punttitreenien lopuksi aerobisia 15 - 45min jumputuksia.

      Tempauksen olen jättänyt pois täysin, samoin lisäpainoleuat.
      Olkaleikkaus johtui vanhoista urheiluvammoista ( pystysoutu pysäyttäen ), suolistosyöpä aiheutti 9kk:n tauon ja viimeinen vatsan repiminen pari kuukautta.
      Pääpaino on perinteisissä vapaan tangon treeneissä joissa käyn aika ajoin myös maksimissa. Muutenkin teen niissä kapeaa pyramidia ja lyhyehköä sarjaa.
      Kuntosalivekottimissa treenaan kai tavanomaisesti sajapituuksia ajatellen.
      71v ukko joutuu ajattelemaan miten jakaa treenit 6:lle viikkokerralle.

      Painoindeksini on 30, InBody 720 mukaan rasva on 16%, ylkäkropan lihasmassa 1,65xverrokkiryhmä, keskivartalo 1,45x ja jalat säälittävät 1,15x.
      Käyn urheiluopiston InBodyssa vuosittain elokuussa ja lihasmassani on hiljalleen vähenemässä.
      Energian peruskulutus 2230kcal/vrk sallii liikunnan ohessa jo jonkin verran myös suun nautintoja.

      Tämä on täysin itsekeskeinen tilitys mutta en osaa asettua kaikkitietävän, toisia neuvovan asemaankaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3467
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2099
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      204
      1791
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      135
      1699
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      273
      1045
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      929
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe