Richard Järnefelt

Pianonpimputtelija

21

1679

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • outokaveruus
    • VoiRikuSunKanssasi

      Rikun kaveri matkalla linnaan ja tuo pedohuntteri komppaa Rikua...

      http://vanhemmat.com/

      Voi Riku vielä yllättyä, muttei iloisesti

    • Riparilla_kiusaukseen

      Hovioikeuden päätöksellä vapautettiin ... arvaa minkä tiimoilta rippileiriin liittyen.

      Käräjäoikeus tuomitsi jo. Vai pappi? Taisi jäädä pappisvihkimys tekemättä.

      Googlaappas pikkasen.

      • Lopeta_valehtelu

        Hovioikeus vapautti Järnefeltin ja kumosi samalla käräjäoikeuden tuomion. Näin mnetellään syyttömien kohdalla.


    • katoppas_äijöä
    • muutosta_tarvittaisiin

      Muutos 2011 on todellakin "poliittinen ongelmajätekaatopaikka"

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/8848141

    • puolueet_loppuu

      Todellista kierrätystä:

      "10.8.2009 10:08 Richard Järnefelt Pekka Siikalalle:

      Pari vastausta kuitenkin herra Sikalan asiattomuuksiin:

      - olen fennofiilisukua, ja ollut lapsuudessani myös Riku Rauanheimo. Rauanheimo on yleisin käännösmuoto Järnefeltistä, vuodelta 1906. Sana "rauan" viittaa rautaan, ei rauhaan, ja "heimo" sukulaisuuteen. "Raudansukuinen" olisi nykysuomea.

      - hovioikeus vapautti minut kaikista syytöksistä, koska tajusi, että ne olivat sairaan mielen ja tahallisten panettelijoiden tuotoksia, kuten olivatkin. Kun vakavissaan yrittää vaikuttaa pielessä oleviin yhteisiin asioihin, saa helposti myös mahtavia vihamiehiä.

      - olen tosiaankin ollut hetken sekä SMP:n että Perussuomalaisten jäsen, mutta kukaan ei ole tietääkseni heittänyt minua mistään ulos. Olen myös hetken johtanut Vantaan sitoutumattomia. SMP:n ja Perussuomalaiset jätin, koska huomasin, että lähinnä henkilösyistä johtuen nuo organisaatiot eivät olleet kykeneviä uudistamaan asioita. Puolueet olivat lähinnä johtajiensa käsikassaroita ja rahanhankkimisvälineitä. Tämän lisäksi olen toiminut Kokoomuksessa sekä sitoutumattomana että jäsenenä. Jopa olin aikanaan Urpo Leppäsen ja Peter Fryckmanin mukana perustamassa ns. Vapaita demokraatteja. Mitä pahaa tässä on?

      http://richardjarnefelt.puheenvuoro.uusisuomi.fi/2010/02/21/eroon-ruotsalaisloisista

      21.2.2010 20:55 Richard Järnefelt Hei, Mörrimöykky, kirjoitin jo Sinulle vastausta, mutta koneeni "söi" sen. Ehkä oli hyvä, että "söi", koska pistin siinä aika halvalla omaa puoluettani, SDP:tta. Niin, olen SDP:n jäsen, olen palannut perinteiseen puolueeseemme. Mutta kuinka ollakaan, SDP ei taida haluta minua ehdokkaaksi, vaan ainakin tähän mennessä siivosi minut jäsenäänestyslistoilta"

    • kaikkikokeiltu

      Poliittinen koti näyttää olevan hakesessa vieläkin?

    • keulikojopo

      Aasi.

    • Myllynkivi

      Mitä raamattu sanookaan "yhdelle pienimmistä..."

    • ripailainen

      Matt. 18:6 

      Mutta jos joku johdattaa lankeemukseen yhdenkin näistä vähäisistä, jotka uskovat minuun, hänelle olisi parempi, että hänen kaulaansa pantaisiin myllynkivi ja hänet upotettaisiin meren syvyyteen. [18:6-9: Mark. 9:42-48; Luuk. 17:1,2] 


      Teologit tuntee sanan selitykset...

    • rikosuhri

      Järnefelt todettiin syyttömäksi. Mutta tyyppi joka jaksoi jauhaa hänen "syyllisyydestään" jatkaa edelleen uhrinsa raiskaamista. Olen satavarma, että Riku ei ole halunnut vaalimainostaan vanhemmat.comin etusivulle. Mutta jos hän rupeaa riitelemään, ties mitä ylläpitäjä taas keksii hänestä.
      Tässä yksi sivuston ylläpitäjän saamista tuomioista (kuluneelta viikolta):

      Mies tuomittiin nettiherjauksista tuhannen euron korvauksiin
      KOTIMAA 30.3.2015 11:18
      Susanna Reinboth
      HELSINGIN SANOMAT

      "Helsingin hovioikeus on tuominnut 50-vuotiaan miehen tuhannen euron korvauksiin internetissä esittämistään loukkaavista väitteistä.

      Miestä ei kuitenkaan tuomittu rangaistukseen, sillä häntä vastaan nostettu syyte hylättiin vanhentuneena. Hovioikeuden mukaan kunnianloukkaukset eivät olleet törkeitä, joten syyte nostettiin liian myöhään.

      Kyse oli väitteistä, joita mies oli esittänyt toisesta miehestä Suomi24-keskustelupalstalla sekä itse ylläpitämällään keskustelusivustolla.


      Oikeuden mukaan mies oli väittänyt toisen miehen syyllistyneen erilaisiin rikoksiin, vaikka hänellä ei ollut mitään syytä pitää esittämiään väitteitä totena. Lisäksi mies oli halventanut toista miestä myös muilla tavoin.

      50-vuotias oli väittänyt "äijän" huijaavan lapsilta rahaa ja sen takia "kyttäävän" lapsia. Viesteissä oli varoiteltu miehestä ja vihjattu siihen, että tämä olisi syyllistynyt rikoksiin.

      50-vuotias väitti myös, että toinen mies olisi huijannut satoja ihmisiä, valehtelevan ja olevan henkilö, jonka teot eivät kestä päivänvaloa. Vähintään epäsuorasti 50-vuotias myös väitti toisen miehen pahoinpitelevän lapsiaan ja kohdelleen kaltoin entistä vaimoaan.

      Herjattu mies ajoi itse syytettä 50-vuotiasta vastaan, sillä virallinen syyttäjä ei nostanut asiassa syytettä.

      Espoon käräjäoikeus tuomitsi 50-vuotiaan 20 päivän ehdolliseen vankeusrangaistukseen törkeästä kunnianloukkauksesta. Lisäksi mies määrättiin maksamaan uhrille 3 000 euron kärsimyskorvaukset.

      Myös hovioikeus katsoi, että osa nettikirjoituksista oli rikoslain vastaisia. Kyse oli kuitenkin siitä, olivatko ne törkeitä kunnianloukkauksia.

      Hovioikeus päätyi siihen, että kyse oli vain tavallisista kunnianloukkauksista. Tämä taas aiheutti sen, että syyte hylättiin vanhentuneena.

      Hovioikeuden mukaan herjat oli esitetty netin keskustelupalstoilla, joilla "esitetyt mielipiteet ja käydyt keskustelut ovat useinkin varsin värittyneitä". Läheskään aina uhria ei mainittu nimeltä, ja suurin osa viesteistä oli epämääräisen vihjailevia. Näiden seikkojen takia oikeus katsoi, ettei kunnianloukkaus ollut törkeä.

      Kunnianloukkauksia koskevat pykälät muuttuivat 2014 alusta, siis oikeudenkäynnin aikana. Tällöin sovelletaan lakia, joka johtaa lievempään lopputulokseen.

      Uuden lain mukaan tavallisesta kunnianloukkauksesta ei voi enää tuomita vankeutta, vaan ainoa rangaistus on sakko. Syyte olisi siis pitänyt nostaa kahden vuoden kuluessa. Tässä tapauksessa uhri nosti syytteen vasta lähes neljän vuoden kuluttua rikoksen tekoajasta.

      Syyteoikeuden vanheneminen ei kuitenkaan vienyt uhrilta oikeutta vaatia korvauksia. Hovioikeus määräsikin 50-vuotiaan maksamaan kärsimyskorvaukset, mutta alensi ne tuhanteen euroon."

    • PoorRichard

      Pahinta on, että Järnefelt on varmaan joutunut maksamaan mainoksesta. Häntä siis mainostetaan nettikiusaamiseen erikoistuneella törkysivustolla.

    • rappariveli
      • Idioottiko_olet

        Mitä muuta? : ''Harrastan eri asioita. Olen Paasikivi-seuran jäsen, vapaamuurari, aktiivinen aatelisvaikuttaja.''

        Kyllähän se RJ tekee paljon muutakin kun syö, joten lopeta yksittäisten lauseiden irrottaminen kontekstista.


    • uhrilammas

      Tuossa Hesarin jutussa mainittu nettirikollinen - jonka sivuilla Järnefeltin vaalimainos on - ratsastaa muutenkin Järnefeltillä, tosin varmaankin hänen tietämättään:

      "Savolaisen avustaja ehdotti myös, että Savolaisen "hyvä ystävä" Richard Järnefelt voisi laatia sopimuksen Savolaisen ja uhrin välille. Uhri kieltäytyi tästä, koska sopimus varmaan olisi samantapainen kuin mikä aikoinaan laadittiin Savolaisen ja Järnefeltin välille. Eli: Savolainen ei enää kirjoita uhrista, mutta ei myöskään koskaan yritä julkisella anteeksipyynnöllä tai mitenkään muutenkaan korjata aiheuttamaansa vahinkoa. Erikoinen sopimus!"

      Blogista Nettikiusaaja käräjille

      • A_Savolaenen

        Jos Järnefelt pitää Savolaista hyvänä ystävänään niin kyse taitaa olla enemmän järjestä kuin oikeasta ystävyydestä. Miten sitä sanotaankaan: Pidä ystävät lähellä, viholliset lähempänä.


    • YleinenSyyttäjä

      Rikukin odotta kutsua kuulusteluun rikoskesta, josta seuraa vankeus....

      • Älä_viitsi

        Kuten? Lopeta vihjailu tai kerro suoraan.


    • jmy
    • 1963-2017

      Järnefelt on kuollut Las Palmasissa viime viikolla aivoverenvuotoon. Nyt ei kenenkään tarvitse enää kauhistella ja paheksua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe