Ei ole lainkaan todisteita siitä että raamatun kuvaamaa Jeesusta olisi koskaan ollutkaan. Hepusta on olemassa vain kansantaruja jotka kirjattiin ylös joskus vuonna 90 ajanlaskun alun jälkeen. On absurdia että joku johtaa koko maailmankuvansa fiktiivisestä hahmosta.
Jeesus on fiktiivinen hahmo
35
70
Vastaukset
- Jesus_love_you
Hän on monelle näkymätön! ja se on hyvin surullista:(
http://www.4laws.com/laws/finnish/default.htm <-kandee lukee....- Jyri
En viitsi lukea fiktiivisistä hahmoista kirjoitettuja sepustuksia.
- Jyri
Raamatun ulkopuolinen aikansa historioitsijoiden myöhemmin osaksi Raamattua otettu erittäin runsas hyvin säilynyt kirjallinen todistusaineisto kyllä on hyvin yksimielisesti sitä mieltä että Jeesus oli todellinen.
Tuota aineistoa kutsutaan nykyisin Uudeksi testamentiksi.- Jyri
Ei ole. On huomattava ettei kyse ollut historioitsijoista, vaan papistosta joka äänestyksen kautta hyväksyi nämä fiktiiviset tarinat.
Yhtäkään UT:n tarinaa ei kirjoitettu edes lähimainkaan niiden tapahtuma-aikana. Yritä keksiä jotain muuta.
Jeesus luultavasti oli olemassa. Raamatun kertomuksista osa on voinut jopa tapahtua lähes kuvatulla tavalla. Jeesuksen ihmeet ovat lainakamaa ja jumaluus käännösvirhe.Evankelistat ovat siis valtakunnansalilla jo historioitsijoita. :D
Sittenhän heillä on varmasti muutakin tuotantoa kuin evankeliumit, nuo kristinuskon verbaalisesti värikkäät brošyyrit?- Jyri
Jyri kirjoitti:
Ei ole. On huomattava ettei kyse ollut historioitsijoista, vaan papistosta joka äänestyksen kautta hyväksyi nämä fiktiiviset tarinat.
Tuolloin ei ollut kovinkaan paljon historioitsikoiksi opiskelleita vaan asioita kirjasivat musitiin Josephuksen kaltaiset oppineet maallikkohistorioitsijat oman kiinnostuksensa pohjalta tai muista syistä, ehkä kertoakseen ystävilleen siitä että mitä tapahtui.
Lääkäriksi opiskellut Luukas halusi kirjoitti ystävälleen kuten hän alkujakeissa mainitsee, eikä hänellä ollut mitään syytä vääristellä asioita vaan hän itse sanoo kertoneensa asiat totuudenmukaisesti, joten jos haluamme epäillä hänen sanojaan niin tuo epäilyksemme on mahdototon todistaa muuksi kuin uskomukseksi.
Verovirkailija Matteuksella pysyi myös kynä hyvin kädessä ja koska hän oli varmasti hyvin tarkka veroasioissa, eli tiesi tarkasti että mitä verottaa ja mitä ei, niin tuskin hänkään olisi tapahtumista kertoessaan tahallaan poikennut totuudesta jonka oli itse nähnyt. Jos nyt välttämättä haluamme epäillä häntä sen vuoksi että kenkuttaa, niin paras on kääntyä Riekkisen puoleen sillä hänellä on virkansa puolesta pitkä rivi itse keksittyjä valmiiksi pohdiskeltuja uskomuksia joiden mukaan Matteusta ei kannattaisi uskoa. Jyri kirjoitti:
Tuolloin ei ollut kovinkaan paljon historioitsikoiksi opiskelleita vaan asioita kirjasivat musitiin Josephuksen kaltaiset oppineet maallikkohistorioitsijat oman kiinnostuksensa pohjalta tai muista syistä, ehkä kertoakseen ystävilleen siitä että mitä tapahtui.
Lääkäriksi opiskellut Luukas halusi kirjoitti ystävälleen kuten hän alkujakeissa mainitsee, eikä hänellä ollut mitään syytä vääristellä asioita vaan hän itse sanoo kertoneensa asiat totuudenmukaisesti, joten jos haluamme epäillä hänen sanojaan niin tuo epäilyksemme on mahdototon todistaa muuksi kuin uskomukseksi.
Verovirkailija Matteuksella pysyi myös kynä hyvin kädessä ja koska hän oli varmasti hyvin tarkka veroasioissa, eli tiesi tarkasti että mitä verottaa ja mitä ei, niin tuskin hänkään olisi tapahtumista kertoessaan tahallaan poikennut totuudesta jonka oli itse nähnyt. Jos nyt välttämättä haluamme epäillä häntä sen vuoksi että kenkuttaa, niin paras on kääntyä Riekkisen puoleen sillä hänellä on virkansa puolesta pitkä rivi itse keksittyjä valmiiksi pohdiskeltuja uskomuksia joiden mukaan Matteusta ei kannattaisi uskoa.Luukas tosiaan kirjoitti kaiken mitä oli saanut kuulla. Tarkasti. Mutta olen ollut aina sillä kannalla, että on äärettömän helppo todistaa Jeesus ja hänen puheensa todeksi tai huuhaaksi.
Markus 16 lopussa on tehtäviä suoraan Jeesuksen seuraajille, uskoville. Siis sairaiden parantamista, myrkyllisen juoman juomista, käärmeidän käsittelyä, pahojen henkinen pois ajamista. Jos ei oikein kyetä tuohon, niin Jeesus on pelkkä myytti. Ja niin on ainakin tähän asti. Uskova; vaikka Jyri; ole hyvä ja todista puheet todeksi.- vaini
TheRat kirjoitti:
Yhtäkään UT:n tarinaa ei kirjoitettu edes lähimainkaan niiden tapahtuma-aikana. Yritä keksiä jotain muuta.
Jeesus luultavasti oli olemassa. Raamatun kertomuksista osa on voinut jopa tapahtua lähes kuvatulla tavalla. Jeesuksen ihmeet ovat lainakamaa ja jumaluus käännösvirhe.Jaa että esim Paavalin kirjoittamat kirjeet oman elämänsä tapahtumista ei ollut aikalaiskirjeitä?
Sinä tiedät ilmeisesti paremmin kuin historian tutkijat.. vaini kirjoitti:
Jaa että esim Paavalin kirjoittamat kirjeet oman elämänsä tapahtumista ei ollut aikalaiskirjeitä?
Sinä tiedät ilmeisesti paremmin kuin historian tutkijat..Aidot ovat toki, mutta tiesitkö että tietyt Paavalin kirjeet on jälkeenpäin kirjoitettu ja sitten laitettu hänen nimiinsä? Vai joutuuko uskovainen Helvettiin jos myöntää tämän tutkijoiden hyvin tietämän tosiasian?
- Jyri
Jyri kirjoitti:
Verovirkailija Matteuksella pysyi myös kynä hyvin kädessä ja koska hän oli varmasti hyvin tarkka veroasioissa, eli tiesi tarkasti että mitä verottaa ja mitä ei, niin tuskin hänkään olisi tapahtumista kertoessaan tahallaan poikennut totuudesta jonka oli itse nähnyt. Jos nyt välttämättä haluamme epäillä häntä sen vuoksi että kenkuttaa, niin paras on kääntyä Riekkisen puoleen sillä hänellä on virkansa puolesta pitkä rivi itse keksittyjä valmiiksi pohdiskeltuja uskomuksia joiden mukaan Matteusta ei kannattaisi uskoa.Verovirkailija tiesi aika vähän verotuksesta, koska tuolloin verottaja tuli ihan kotiin asti käymään. Eivätkä sen paremmin evankeliumin muutkaan tapahtumat kuin sen mainitsemien paikkojen geofyysinen todellisuuskaan pidä paikkaansa. Miksi siis olettaa että mikään muukaan niissä pitäisi?
- tieteenharrastaja
Myös melko vaikuttavaa:
"On absurdia että joku johtaa koko maailmankuvansa fiktiivisestä hahmosta."
Siis se, että noin on tehty jo kaksituhatta vuotta putkeeen ja vieläkin viidesosa ihmiskunnasta on sillä kannalla.- uyfgugu
Kristinuskon kannattajia on tämän päivän maailmassa 2,1 miljardia, mikä on hieman alle kolmasosa maailman väestöstä.
Sinun oppisi mukaan suuri enemmistö ei voi olla väärässä. - tieteenharrastaja
uyfgugu kirjoitti:
Kristinuskon kannattajia on tämän päivän maailmassa 2,1 miljardia, mikä on hieman alle kolmasosa maailman väestöstä.
Sinun oppisi mukaan suuri enemmistö ei voi olla väärässä.Voi tietenkinn olla:
"Sinun oppisi mukaan suuri enemmistö ei voi olla väärässä."
Suuren enemmistön syntymiseen on kuitenkin melko varmasti omat vahvat syynsä. uyfgugu kirjoitti:
Sinun oppisi mukaan suuri enemmistö ei voi olla väärässä.>Sinun oppisi mukaan suuri enemmistö ei voi olla väärässä.
Viitsitkö näyttää, missä th on tuollaista oppia julistanut. Ai et viitti vai? No sitähän minäkin.- Jyri
Onhan se hassua että joku juontaa maailmankuvansa olemattomista apinaihmis-mennikäisistä jotka ilmaantuivat ensi kerran kreikkalaiseen mytologiaan tuhansia vuosia sitten heidän filosofiensa keksittyä evoluutioteorian. Siis evouskonnon.
Jyri kirjoitti:
Onhan se hassua että joku juontaa maailmankuvansa olemattomista apinaihmis-mennikäisistä jotka ilmaantuivat ensi kerran kreikkalaiseen mytologiaan tuhansia vuosia sitten heidän filosofiensa keksittyä evoluutioteorian. Siis evouskonnon.
Raamatun mukaan Jumala loi ihmisen. Mutta on tiedossa, että ainakin se ensimmäinen ihmislaji kuoli pois, ja me olemme tulleet tänne jotain muuta kautta.
Ja ei ole mitään hyötyä siitä, että Raamattu on levinnein kirja, sillä ainakin Pohjoismaissa usko Jeesukseen ja Jumalaan on lähellä alinta tasoa.
- uskovainen1
Se että ihmiset uskovat johonkin ei tee siitä totta. Maailmakin oli litteä monta tuhatta vuotta.
UT:n Markuksen evankeliumi on kirjoitettu parin sukupolven jälkeen tapahtumista. Kaksi muuta ovat myöhempiä kopioita samasta tarinasta höystettynä lisäkamalla. - Jyri
En viitsi lukea fiktiivisistä hahmoista kirjoitettuja sepustuksia.
Raamattua otettu erittäin runsas hyvin säilynyt kirjallinen fiktiivinen todistusaineisto kyllä on hyvin yksimielisesti sitä mieltä että Jeesus oli fiktiivisistä tarinankerrontaa. Oletan Jeesuksen olevan Pera Pervo ja Raamatun, Myrkkylehden 1.numero!
Tuota Myrkky-lehden ennen-julkaisematonta aineistoa kutsutaan nykyisin Uudeksi testamentiksi. - Piste
Tässä videossa löysin epäilyksilleni pisteen:
https://www.youtube.com/watch?v=HCZudzaCGlM Kyllä.
Psykoosi on tämän hahmon käsittäminen, psykoottisuus Olen itse Jumala.
Tämä ei ole buddhismi-myytti, kristinuskon mukaisesti.
Seksuaalisuudeton, pakanapalvontana, joukkosuggestiona, tai harhoin, on kielletty.
Seksuaalisuudeton, uskonto, ei ole koskaan maan päällä mahdollinen.- raviz
Ravi Zacharias: miksi raamattu?
https://m.youtube.com/watch?v=pHRP0I2SrVs - Jeesushuijaus
http://www.kirjaonline.com/product/1227/jeesus-huijaus-paljastuu
Entä jos suurelle yleisölle tarkoitetun kirjan Jeesuksesta kirjoittaisikin itse alan kansainvälisen tutkimuksen kärkinimi?Raamatun historiallinen tutkimus näyttää tuottavat uuden ja ihmeellisen Jeesus-kuvauksen aina sopivasti joka pääsiäiseksi. Mitä erikoisempi kuvaus, mitä enemmän se poikkeaa perinteisestä Jeesus-käsityksestä, sitä enemmän se saa huomiota lehdistöltä. Miksi mediaa seuraava yleisö on valmis nielemään kaikenlaiset väittämät? Miksi tutkijat ovat niin innokkaita tekaisemaan kaikenlaisia uusia jeesuksia?
Maailman johtaviin Uuden testamentin tutkijoihin lukeutuva Craig Evans paljastaa, miten tietyt valitut metodit ja ennakko-oletukset kuin vääjäämättä johtavat lähdeaineiston vääristelyyn. Evans tekee eroa huijauksen ja vakavasti otettavan historian Jeesuksen tutkimuksen välillä ”kadonneista kristinuskoista” ja Jeesus Seminaarista aina Juudaksen evankeliumiin ja Dan Browniin Da Vinci -koodiin- sderdddd
Siksi koska erilaisiaJeesus -uskomuksia on ollut monia erilaisia ja ne muut vaiennettiin väkivaltaisesti vuosisatojen aikana.
Nyt Suomessa on vallalla natsi_lutherin versio joka jopahyväksyy sodat vainot ja kansanmurhatkin.Pääasia siinä on uskonlevitys e isen sisältö.
- Enolemuslimi
TEDOTE TEILLE MUSLIMEILLE!
Jumala on hyvä Jumala, joka tahtoo hyvää kaikille ihmisille!
:
Onko kukaan kertonut Sinulle, että olet Jumalalle rakas ja suuriarvoinen? -
Jumalan Pyhä Henki on johdattanut Sinut Suomeen sitä varten, että täällä saat kuulla kristinuskon sanoman Jeesuksesta, joka sovitti syntisi Golgatan ristillä noin 2000 vuotta sitten. Hän kärsi ja kuoli sijaisuhrina ottaen päällensä tuomion, joka olisi kuulunut Sinulle (ja minulle)! ”Se on täytetty!” -… Sinä voit nyt saada syntisi anteeksi!
Jeesus vei ihmiskunnan synnit ristin puulle. Jokainen ihminen, joka ottaa vastaan Jeesuksen Pelastajakseen, saa syntinsä anteeksi eikä joudu viimeisellä tuomiolla helvettiin! - Sinäkin saat ottaa vastaan vapauden synneistäsi, kun otat vastaan ylösnousseen Jeesuksen syntiesi sovittajaksi ja elämäsi Herraksi.
Mitä teet synneillesi? - - - Ei ole muuta mahdollisuutta saada armahdusta kuin Jeesuksen kallis ristin uhri.
Jeesus, Jumalan Poika, tuli Taivaan kirkkaudesta, syntyi ihmiseksi ja eli ihmisenä 33 vuotta. Jumala lähetti Poikansa tänne yhtä ainoaa tarkoitusta varten, että me saamme syntimme anteeksi. Tie Taivaaseen on avattu Jeesuksen veren kautta. Hän sanoo: ”Minä ole Tie, Totuus ja Elämä! Ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani!” Joh. 14:6. Ja Isä "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa!" 2 Kor. 5:19.
Hanki itsellesi Raamattu (Raamattu kansalle -käännös), joka on Jumalan Sanaa. Ala lukea sitä Uuden Testamentin puolelta. Lue rukoillen ja pyytäen, että Pyhä Henki avaa Sinun ymmärryksesi käsittämään pyhiä kirjoituksia.
Rukoile ääneen ja Jeesuksen Nimessä! Silloin Jumala kuulee Sinua! Voit keskustella Jumalan kanssa niin kuin parhaan ystäväsi kanssa. Kerro Hänelle kaikki asiasi!
Kun sitten olet päättänyt ottaa vastaan Jumalan armon Jeesuksessa, ota yhteyttä. Järjestämme kastetilaisuuden, jossa sinut kastetaan upotuskasteella vedessä uuden Herrasi Jeesuksen Kristuksen Nimeen! Näin Sinusta tulee kristitty, Jumalan lapsi. Ja sitten pääset Taivaaseen tämän elämän jälkeen.
http://www.Jeesus-on-Herra.com- Jyri
Kristityillä ja muslimeilla on sama jumala.
Jyri kirjoitti:
Siitä sitten vaan rukoilemaan Allahia välillä. Ole hyvä!
- Jusssi
Jyri kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa. Yksi merkittävä ero on jo siinä, että muslimeilla on vain Allah. Kristityillä jumaluuksia on peräti kolme. Muslimeille Jeesus oli Muhammedia edeltävä pikkuprofeetta.
- asdfghijk
Kyllä Jeesus löytyy historiasta! Jeesus ollut todella olemassa.Goggleta:Historiallinen Jeesus
Jeesus mainittu Pilatuksen kirjeissä,'Jeesus oli palavahenkinen saarnaaja', Rooman annuaaleissa,ristiiinnaulitsivat Jeesuksen villitsijänä,jne."Jeesus mainittu". Tosin kyseisen Jeesuksen tuomionpanosta ei ole mitään merkkiä missään. Sekin jää siten vain maininnaksi, jolla ei ole muuta totuutta kuin että asia on jälkeenpäin niin kerrottu.
Hyvin mahdollista on silti, että tietynlainen Jeesus on häärinytkin. Mutta ei ole tehnyt mitään merkittävää; muutenhan olisi kirjoitettu jo elinaikanaan kaikki paperit täyteen kaikkea mahdollista. Nyt ei ole yhtään mitään.- abcdefghijklmnopqr
Paitsi että kaikki Jeesuksen 'historiaa' kirjoittaneet olivat kristittyjä. Samoin tämän 'historian' tutkijat ovat kristinopin teologeja. Jeesuksesta ei löydy mainintaa kristinuskon ulkopuolisista lähteistä.
- asdfghijk
https://www.youtube.com/watch?v=1xcLjObgimk
Tässä todistuksessa Jeesus on ja vielä homokin
siis Jeesus on homo.
Pilatuksen kirjeessä oli myös viikon 1. Totonumerot
ja anoppi pyytämässä sitä Roomalaista hedelmäviestä
(Gladius) takaisin, kun Pilatuksen Kristillinen sukuhaara
olisi tarvinnut sitä Jellonien kanssa Areenalla liekkiessä
mitä lie tarkoittanut? - Hihhulii
Vaikka Raamattukin kieltää käymästä hyödyttömiä inttämiskilpailuja, niin totean, että älä äijä puhu noin pimeätä skeidaa vaan tule järkiisi.
- Hihhulli
Sydämen katkeruus aiheuttaa tuolllaisia päätelmiä, että Jeesus on vain fiktiivinen hahmo, koska olllaan kateellisia Jeesuksen saamalle maineelle, olihan hän silti vain ihminen ihmisten joukossa, ja elämä on kilpailu, kuka saa parhaimman maineen. Kuitenkin Nostradamus sanoo, että ne jotka kadehtivat Jeesusta, tulevat armahdetuiksi, miten siten kadehtivatkin, koska ilman heitä kukaan ei ehkä enää edes miettisi koko äijää, koska tuollainen omituinen epäilys ja epäusko saattaa joitakin väliinpitäämättömiäkin ihmisiä miettimään Häntä.
- Pakstorri
Mutta teille sitli sanoisin, että kyllä Jeesus ymmärtää teitä, ja ymmärtää kateutenne häntä kohtaan, mutta ette kasva itsekään lähellekään Jeesuksen saamaa mainetta, jos ette seuraa häntä, ja ihaile häntä ja vaikka ihailu onkin vanhemman(nuoren) sielun päätös, kuin pelkän kahdehtijan, siihen kannattaa kasvaa. Jeesus on lähellä minua, on esiintynyt muutamassa unessa, minulle, jotka olen teille kertonut, kuka tahansa ne minulle sitten näyttikin. Ei Jeesus ole Olympos-vuoren legenda kuitenkaan, koska noilla Jumalilla oli vain symbolisia voimia, ja vertauskuvallinen kertomus ainoastaan tuo kreikan jumalmytologia, vaikka Titan-elokuvat olivatkin mahtavia trikityksiä aiheesta. Jeesus legenda on kuitenkin täyttä totta, vaikka on Raamatussakin ovelia havaintoja, joiden totuusarvo voi olla hieman ensimmäisessä mielleyhtymässä vasta valhetta, tämä koskee myös Genesistä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022356- 1211964
- 921519
- 1381469
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741278- 1171276
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221230Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511107
- 381062