RAAMATULLINEN paasto osa 2

Sain osaan 1 erään viestin. Tässä pätkä siitä:

"Matt.6
16 Ja kun paastoatte, älkää olko synkän näköisiä niinkuin ulkokullatut. Totisesti minä sanon he ovat palkkansa ansainneet."

Juu, minä meikkasin että näytän pirteältä ja laitoin korvikset ja tänään käyn hakemassa valtsusta paketin jossa on uusi takki ja kaunis pilkullinen paitapusero.
En näytä synkältä.

Raamatunkohta jatkuu kuitenkin viestissä kumoten tuon mitä teen tuomiten sen vääränä ja muutakin hullua siinä on.

"17.Vaan kun sinä paastoat, niin voitele pääsi ja pese kasvosi
18 etteivät paastoamistasi näkisi ihmiset, vaan sinun Isäsi, ja sinun Isäsi, joka salassa näkee maksaa sinulle. (Julkisesti alkukieli)"

Olen tänään ehtinyt jo meikata mutta viestissä lukee"pese kasvosi". Mitä ihmettä? Ilmeisesti paaston aikana ei saa meikata vaan pitää pestä kasvot.

Viestin lähettäjä oli lisännyt ko raamatunpaikkaan tekstin"julkisesti alkukieli".
Se liittynee siihen miten "Isä maksaa".

Tiedoksesi minun vanhan ajan raamatussa tuossa tekstissä käsketään "öljyämään hiukset"...Siis pitääkö minun sen lisäksi että pesen meikit pois kaataa vielä tuo meidän rypsiöljypullo päähäni?

Mitä ihmettä? Uusi väännös on"voitele pääse". Sama asia"öljyä hiuksesi."

Mutta jos ajatellaan tuota sanaa"voitele", niin millä tää mun pää pitää voidella?

Mulla ei ole mitään millä voidella. Tai no voipaketti on kaapissa mutta hiusvoiteita mulla ei ole.

Viesti jatkuu hyvin ikävällä ja lannistavalla selityksellä:

"Kun kerrot paastostasi ihmisille, olet jo saanut palkkasi, eikä Jumalan puolelta ole odottettavissa mitään."

Ei mitään mahdollisuutta parannukseen, täysin armoton tuomio: "olet kertonut muille että paastosit. Mokasit."

Olen normaali ihminen: tarvitsen toisinaan tukea muilta ja silloin avaudun ongelmistani koska se auttaa. Ihmiset kuuntelevat ja neuvovat ja tulevat tukeneeksi minua silloin.

Olen erittäin sosiaalinen luonne.

Ja sitä ei saisi olla. Pitäisi olla turpa kiinni tai "jumalalta ei ole odotettavissa mitään."

Viestin lähettäjä lyttäsi minut ihan alkumetreillä.

Taas kysyn uskovaiselta: missä armo, miksi tuomitset?

4

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • öljyänuttuunKyllä

      Joo, tuolla ideallasi ja asenteellasi teehän sanan mukaan. Pese kasvosi meikin jälkeen ja pistä rypsiökyä tukkaan. Erinomaista kirjanlukemista.

      Tosin, mun akaata ei ole koskaan itse meikannut. Luomuna erinomaisen kaunis ja hyvä. Ollut jo yli 40- vuotta

      • Onnittelut. Te olette olleet naimisissa yhtä kauan kuin minä olen ollut olemassa.

        Sellaisia jotka lukevat raamattua siten että jättää tuon hiusten sotkemishomman pois voi hyvällä syyllä sanoa rusinapullauskikseksi.

        Ottaa vain ne itseä miellyttävät kohdat ja jättää vaikeat pois.

        Itsensä huijaamista se on.


    • Toinen_kommentti

      Eihän Jumalan ohjeitten noudattaminen vie pois armoa, vaan tuo sen.
      Nuo Raamatunkohdat paastosta täytyy käsittää sen ajan mukaan, milloin tekstit on kirjoitettu.

      Varmaankin käytettiin hiusten hoidossa jotain hyvää senaikaista öljyä, hyväntuoksuista, yms.

      kaikkien noitten toimien (pesut,voitelu) tarkoitushan oli (on) se, että kukaan ihminen ei voisi tietää paastostasi. Olisit pirtsakka, virkeä, yms.
      Jos ihmiset paastosi huomaavat, he alkavat kiittää tekemiäsi, ei siinä mitään, mutta olet jo saanut "palkkasi, kiitoksesi" IHMISILTÄ, et Jumalalta.

      "Julkinen" Jumalan palkka on toisille ihmisille nähtäväksi tuleva sinun elämääsi kohdistuva Jumalan apu ja siunaus, johon paastollasi pyrit. Ihmisten kiitos suuntautuu siis Jumalaan, ei ihmiseen.

      Kaikkien ihmisten tietoon saattaminen, että paastoat, on kalastusta ihmisten suosiosta, ei Jumalan. Et ehkä osaa ajatellakaan noin?

      Paastonlla pyritään siis pääsemään Jumalaa lähelle ja kuulemaan Hänen Sanomansa, saamaan rukousvastauksia. Jumala näkee, että paastoava ihminen panee kaiken voimansa likoon, ja on siis tosissaan asioissaan ja odotta Jumalan apua hellittämättä.

      Jos paaston tarkoitus on ainoastaan laihduttaa itseään, hyvä asia, käyhän se. Kun terveyteen pyrkii, sekin on Jumalan tahdon mukainen.

      t. tästä asiasta kommnetoinut ennenkin..

      • No joo ookoo MUTTA jos minä sanon nyt vaikka sinulle että ne homoja tuomitsevat kohdat raamatussa on aikaansa sidottuja niin siinä kohtaa kiellät muistuttamasta siitä että raamatussa on paljon aikaansa sidottua.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe