ssangyong hinnasto tuli

pettynytkö

eipä näytä Korando halvalta 30 tn paikeilla ja ylikin kuten esim Kia Sportage
automaatti 35tn

12

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dusteristi

      Mitä tekoa Ssanyogilla on todellisen maasturin kanssa, Parkettimaasturi...:-)

      • koreasti

        Et ole sillä vielä ajanut senkin komukka


      • g-mese

        Onhan tuo halpa mutta eihän se mikään oikea maasturi ole. niinkuin ei ole duster eikä kiakaan.


      • hmhmhm
        g-mese kirjoitti:

        Onhan tuo halpa mutta eihän se mikään oikea maasturi ole. niinkuin ei ole duster eikä kiakaan.

        Niin, mikä on maasturi?


      • fdscaxz

        Maasturi on erillisrungolla varustettu auto jonka kahluusyvyys on riittävä, tyypillisesti 60-80 cm. Maasturi on varustettu kytkettävällä nelivedolla, tasauspyörästön lukoilla ja napalukoilla. Maasturissa on hyvin pienet etu- ja takaylitykset. Maasturissa on alennusvaihteisto.Yleensä myös voiman ulosotto.
        Vinssi voi tietysti olla sähköinenkin.
        Maastureitakin on vielä olemassa, jopa aivan uusia autoliikkeissä. SUV:ien jutut kuuluu henkilöautopuolelle merkkikohtaisille palstoille.Neliveto ja kolho ulkonäkö ei tee autosta maasturia.


      • hmhmhm
        fdscaxz kirjoitti:

        Maasturi on erillisrungolla varustettu auto jonka kahluusyvyys on riittävä, tyypillisesti 60-80 cm. Maasturi on varustettu kytkettävällä nelivedolla, tasauspyörästön lukoilla ja napalukoilla. Maasturissa on hyvin pienet etu- ja takaylitykset. Maasturissa on alennusvaihteisto.Yleensä myös voiman ulosotto.
        Vinssi voi tietysti olla sähköinenkin.
        Maastureitakin on vielä olemassa, jopa aivan uusia autoliikkeissä. SUV:ien jutut kuuluu henkilöautopuolelle merkkikohtaisille palstoille.Neliveto ja kolho ulkonäkö ei tee autosta maasturia.

        Mitä tekemistä erillisellä rungolla on etenemiskyvyn kanssa? Panssarivaunussa ei ole erillisrunkoa ja kahluusyvyys on snorkkelin kanssa päälle neljä metriä.

        On aika paljon hyviä maastureita missä erillisrunkoa ei ole, esim Jeepin XJ cherokee.

        Onko myöskään kytkettävä neliveto välttämätön maasturisa? Napalukkojakaan ei välttämättä tarvitse, navat voiat olla kiinteät kuten monissa maastureissa on.

        Land Rovereissa ja useimmissa Land Cruiserissa ei ole nelivetoa saanut aikoihin pois.Niissä laietaan vain keskilukko päälle.

        Voimanulosotto oli yleensä suomessa veronkiertosyistä, eikä sekään suoraan vaikuta etenemiskykyyn. Välillisesti voi vaikuttaa jos sillä vinssiä pyörittää, mutta vinssin saa toimimaan myös sähköllä tai hydraulisesti, kuten sanoitkin.


      • hmhmhm
        hmhmhm kirjoitti:

        Mitä tekemistä erillisellä rungolla on etenemiskyvyn kanssa? Panssarivaunussa ei ole erillisrunkoa ja kahluusyvyys on snorkkelin kanssa päälle neljä metriä.

        On aika paljon hyviä maastureita missä erillisrunkoa ei ole, esim Jeepin XJ cherokee.

        Onko myöskään kytkettävä neliveto välttämätön maasturisa? Napalukkojakaan ei välttämättä tarvitse, navat voiat olla kiinteät kuten monissa maastureissa on.

        Land Rovereissa ja useimmissa Land Cruiserissa ei ole nelivetoa saanut aikoihin pois.Niissä laietaan vain keskilukko päälle.

        Voimanulosotto oli yleensä suomessa veronkiertosyistä, eikä sekään suoraan vaikuta etenemiskykyyn. Välillisesti voi vaikuttaa jos sillä vinssiä pyörittää, mutta vinssin saa toimimaan myös sähköllä tai hydraulisesti, kuten sanoitkin.

        Itse luulisin, että runko ja siihen päälle vielä nykyajan turvallisuustasoon tehty kori voi olla huonokin ratkaisu, koska yleensä se tuppaa olemaan painava.

        Paino taas on maasturissa huono asia. Mitä enempi auto painaa, sitä isommat renkaat tarvitsee, että auto ei uppoa suohon, mutaan, syvään lumeen.

        Esimerkiksi uudemmat land roverit ja toyotat painoi muutama vuosi sitten järjestään 2500 - 2800 kg, pelkästään auton omapaino, joka alkaa jo näkyä pehmeillä alustoilla. Land Roverilla tuo asia on älytty ja uudempia malleja kevennetään reippaasti. Varmasti niin tehdään myös polttoainetalous ja maantieajettavuussyistä.


      • maasturisti

        Mihin se aura tai lumilinko pultataan, jos ei ole erillistä runkoa? Sekin on nähty kun pelteihin pultattu vetokoukku irtoaa traktoria jontkasta hinattaessa. Piti hakea rungollinen maasturi vetämään. Sitten irtosi traktori savesta eikä koukku autosta. Ei noista peltilaatikoista ole työkaluksi. Pistäppä kaivinkone tai Bobcatti trailerille ja vie se yli kolmentonnin paketti jollain subarulla metsäpalstalle rumputyömaalle.Joudut takuulla tilaamaan paikalle jonkun oikean työkalun.


      • hmhmhm
        maasturisti kirjoitti:

        Mihin se aura tai lumilinko pultataan, jos ei ole erillistä runkoa? Sekin on nähty kun pelteihin pultattu vetokoukku irtoaa traktoria jontkasta hinattaessa. Piti hakea rungollinen maasturi vetämään. Sitten irtosi traktori savesta eikä koukku autosta. Ei noista peltilaatikoista ole työkaluksi. Pistäppä kaivinkone tai Bobcatti trailerille ja vie se yli kolmentonnin paketti jollain subarulla metsäpalstalle rumputyömaalle.Joudut takuulla tilaamaan paikalle jonkun oikean työkalun.

        Auran ja lumilingon käyttö on aika marginaalista käyttöä maasturille, eikä maasturia ole suunniteltu siihen. Mikä näkyykin siinä, että usein kiinteistöhuollon jäljiltä lava-autoissa on kiero runko. Mutta jos tarvitsee aura-autoa, niin mikäs siinä, ottaa sitten rungollisen. Tosin itse olen sitä mieltä, että maasturi on maastoauto ja työkoneet on sitten erikseen.

        No ehkä ensimmäisiä jeeppejä ja land rovereita myytiin maatalousväellä hevosen korvikkeeksi . . .

        On liuta maastureita millä saa vetää 3000 - 3500 kg, missä ei ole erillistä runkoa ja ei taatusti uskaltaa kuljettaa bobcatin työmaalle. Se riippuu auton suunnittelusta, pysyykö se koukku kiinni vai ei. Tosin useimmissa uudemissa maastureissa on erikseen ns. "recovery points", sitä varten, että vedetään kiinnijäänyttä autoa.

        Volkswagenin touaregilla vedettiin demonstraatiossa 155 tonnin jumbojettiä asfaltilla, eikä ironnut koukku, eikä ole runkoa. Tietysti idioottimaisella käytöllä saa kaikki vehkeet irti ja rungollisestakin maasturita vetokoukun irti. Maailmalla, missä tuota maastoautoilua harrastetaan enempi, sitä pidetäänkin sääntönä, että vetokoukusta ei koskaan vedetä kiinnijäänyttä autoa. Siitä ei saa vetää edes rungollisissa maastureissa, koska yleensä auton vetokoukkua ei ole suunniteltu sellaiseen rytkyttämiseen, vaan se on tarkoitettu kärryn vetämiseen.

        Jos vielä vähän näsäviisastelee, niin eihän traktorissakaan ole erillistä runkoa ja silti pysyy koneet ja koukut kiinni.


      • hmhmhm
        maasturisti kirjoitti:

        Mihin se aura tai lumilinko pultataan, jos ei ole erillistä runkoa? Sekin on nähty kun pelteihin pultattu vetokoukku irtoaa traktoria jontkasta hinattaessa. Piti hakea rungollinen maasturi vetämään. Sitten irtosi traktori savesta eikä koukku autosta. Ei noista peltilaatikoista ole työkaluksi. Pistäppä kaivinkone tai Bobcatti trailerille ja vie se yli kolmentonnin paketti jollain subarulla metsäpalstalle rumputyömaalle.Joudut takuulla tilaamaan paikalle jonkun oikean työkalun.

        Mutta kyllähän se totta on, että helpompi rungolliseen on kiinnittää työkoneita, jos sellaista tarvetta on.

        No, ehkä täkäläisessä vetokoukku mallissa ei ole niin vaarallista koukusta vetäminenkään, kun se pallo ei ole sellaista vaihdettavaa mallia kuten se maailmalla on. :/


      • Eikonemies

        Juttu lähti Korandon hinnasta, mutta keskustelu ajautui vanhaan kinaan mikä on maasturi. Jos haluan avustavalla nelivedolla olevan korkeamaavaraisen auton, en tarvitse työkonemaasturia.


    • laulaala

      Duster ei ole maasturi, skoda ei ole auto, allu ei ole jallu, haloo helsinki ja koko maa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1756
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1143
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1096
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1091
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      5
      1062
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1050
    Aihe