Hurmos ja viha

Olen huomannut monta kertaa miten uskovainen ensin aina selvittää sen millainen usko keskustelijalla on. Tässä tapauksessa huomataan aina uskon puute.
Uskovainen ei kunnioita muita elämänkatsomusta kuin omaansa.
Uskovainen yleensä aina ottaa minut käännytettäväkseen ja paasaa itsensä hurmoksiin. He "evankeliovat".
Raamattu kehoittaa siihen, ja uskova uskoo olevansa jumalan asialla ja siksi hän joutuu hurmoksiin.
Uskonyhteisö kannustaa siihen.

Hurmoksiin joutunut on leikkaamaton kissa kiima-aikana jonka hormoonit ohjaa käytöstä.

Mikään järkipuhe ei tehoa.Sanon kiitos ei ja toinen joutuu vielä enemmän hurmoksiin. Nyt hän olevinaan on vainon kohteena. Koska raamatussa on sanottu niin että vainoa tulee.

Ei auta että ystävällisesti sanoo ettei ole mahdollista jumalaa mitään vastaan uskovainen näkee pilkkaa kaikkien niiden puheesta jotka ei usko samalla tavoin kuin hän.

Uskovainen kun liitelee pilvissä ja nauttii saarnastaan niin mulle voi tapahtua mitä vain-voin sanoa mitä vain-uskovainen on kuuro.

Hän pyrkii manipuloimaan, uhkailee ennenaikaisella kuolemalla(näin on tapahtunut), helvetillä ja tyrkyttää jeesustaan jonka myisi vaikka miten halvalla hinnalla kunhan uskis saisi vain sen tunteen (hurmostilan),jossa hän kokee olevansa jumalansa käytössä.:)

Kun uskis huomaa ettei kaikki suju kuten alunperin käännyttämään lähtiessä oletti seuraa pyhä viha.

Uskis alkaa vittuilla niiden uhkausten lisäksi.

Aina sama kaava.

Tuntuu kuin uskiksilla ei olisi muita tunteita kuin viha ja hurmostila.

Viha näkyy ilkeytenä ja hurmostila ns kaanaan kielenä. Se on sellainen puhetapa, joka helluntaiseuroissa opetetaan.

22

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nousukovailaskuhumala

      Mikäs tila tuosta jutustasi hohtaa?

      • Sinulla hihhuli on se viha. Et tee mitään poikkeusta. Viha ja hurmos ovat sinunlaisellesi ainoita mahdollisia tunteita sen olen huomannut.


      • ps. katsokaa kaikki nyt miltä tuo näyttää. Sanoin aloituksessa että hihu se vittuilee jos ei hurmostele ja heti joku uskis on siinä nimenomaan vittuilemassa.

        Sanoin että se viha näkyy ilkeytenä ja kuten nimimerkistä saatte nähdä hän ilkeilee.

        Oikein halveksii minua.

        Ettekö te hei parempaan pysty?


    • onkopitkäsenäkö

      Ahaa eli olet ryypännyt selvänäkösihijuomaa tällä kertaa!

      • ihankoyliyön

        Auttaako se ahdistukseen miten paljon?


      • ihankoyliyön kirjoitti:

        Auttaako se ahdistukseen miten paljon?

        TE vain osoitatte miten oikeassa olen. Auttaako se minun polkemine siihen teidän ahdistukseenne miten paljon, voisin kysyä samalla tavoin.


    • LightningStar

      Harmi jos olet joutunut kohtaamaan jotain vihaa tms.

      Minun puolestani sinä saat olla ihan sitä mitä olet, en pyri ketään mihinkään pakkokäännyttämään, usko on aina henkilökohtainen löytö ja asia, eikä sillä saisi loukata tai tulisi loukkaantua sen kautta. Vakaa pohja kestää toisen ihmisen erilaisuuden ja eikä sitä horjuta se, että joku toinen ehkä näkee asioita toisin.

      Nätti kisu sinulla tuossa kuvakkeessa.

      • Kiitos.
        Sinulla on kerta kerran jälkeen tuollainen hyvä tyyli, et väsy.

        Sinulla puheet ja teot kohtaa.

        Taidat olla poikkeus en ole toisissa uskovissa kohdannut juurikaan samaa. Tai no, on teitä jokunen poikkeus.

        Minua suututtaa olla välineenä sille kun joku minua hyväksikäyttämällä etsii omaa hurmostilaansa, mitä se evankeliointi on ollut.


      • vaimiksiniin
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitos.
        Sinulla on kerta kerran jälkeen tuollainen hyvä tyyli, et väsy.

        Sinulla puheet ja teot kohtaa.

        Taidat olla poikkeus en ole toisissa uskovissa kohdannut juurikaan samaa. Tai no, on teitä jokunen poikkeus.

        Minua suututtaa olla välineenä sille kun joku minua hyväksikäyttämällä etsii omaa hurmostilaansa, mitä se evankeliointi on ollut.

        Oleto väsyttävä?


      • LightningStar

        Sinulla on varmaankin ollut huonoja kokemuksia ja ehkä olet kokenut joutuneesi haavoitetuksi uskovien taholta?

        Ehkä ne evankelioivat, joiden koet käyttäneen sinua hyväksi, ajattelevat tekevänsä jotain hyvää toiminnallaan, eivätkä välttämättä osaa nähdä mikä olisi tärkeintä siinä lähimmäisen kohtaamisessa. Tietenkin on olemassa myös sellaista, että uskon nimissä huijataan vaikkapa rahallisen hyödyn vuoksi, ja se on ikävää se... mutta näkisin että suurin osa, toimii ymmärtämättömyydessään ikävästi ja oman rikkonaisuutensa vuoksi niin.

        Uskon ei pitäisi olla jokin sellainen "markkinatavara" jossa se apua tarvitseva jätettäisiin jotenkin heitteille... vaan olipa se avun tarvitsija kuka hyvänsä, pyritään kohtaamaan aina se ihminen ja lähimmäinen, eikä odoteta mitään vastapalkkiota, vaan tehdään sitä vilpittömästi.

        Kaikkea hyvää palstakuvioihin, kirjoituksesi ovat aika ytimekkäitä ja niissä on aina sisältö, vaikka se ehkä joitakuita voisi loukatakin, niin näen niissä sellaisia huomioita, joiden kautta olisi hyvä ihmisten pohtia... mitä usko todella tulisi olla ja miten kohdata toinen toisemme.


      • LightningStar kirjoitti:

        Sinulla on varmaankin ollut huonoja kokemuksia ja ehkä olet kokenut joutuneesi haavoitetuksi uskovien taholta?

        Ehkä ne evankelioivat, joiden koet käyttäneen sinua hyväksi, ajattelevat tekevänsä jotain hyvää toiminnallaan, eivätkä välttämättä osaa nähdä mikä olisi tärkeintä siinä lähimmäisen kohtaamisessa. Tietenkin on olemassa myös sellaista, että uskon nimissä huijataan vaikkapa rahallisen hyödyn vuoksi, ja se on ikävää se... mutta näkisin että suurin osa, toimii ymmärtämättömyydessään ikävästi ja oman rikkonaisuutensa vuoksi niin.

        Uskon ei pitäisi olla jokin sellainen "markkinatavara" jossa se apua tarvitseva jätettäisiin jotenkin heitteille... vaan olipa se avun tarvitsija kuka hyvänsä, pyritään kohtaamaan aina se ihminen ja lähimmäinen, eikä odoteta mitään vastapalkkiota, vaan tehdään sitä vilpittömästi.

        Kaikkea hyvää palstakuvioihin, kirjoituksesi ovat aika ytimekkäitä ja niissä on aina sisältö, vaikka se ehkä joitakuita voisi loukatakin, niin näen niissä sellaisia huomioita, joiden kautta olisi hyvä ihmisten pohtia... mitä usko todella tulisi olla ja miten kohdata toinen toisemme.

        No, aloitusta laatiessa ajattelin erästä mielenterveyshoitajaksi itseään mainostavaa miestä tällä palstalla joka useasti on "ennustanut"minulle ennenaikaista kuolemaa ja hätää sen vuoksi.

        Hän uhkaa että jumala teilaa mut jos en heti suostu uskomaan.

        Että on loukattu uskovien taholta, ja monta kertaa. Tässäkin ketjussa jo.

        En itse väitä olevani heitä parempi. Tässä ketjussa purin omaa kiukkuani syyttömälle, joka halusi vain hyvää minulle mutta se selvisi vasta liian myöhään.

        En itse elä siten että olisin hyvä neuvomaan muita. Hyvä jos kuitenkin kirjoituksissani näet jotakin josta voisi muut ottaa opiksi.

        Sinulla ei paljon parannettavaa ole. Sen olen huomannut kaikista hyvistä kirjoituksistasi muille ja minulle.

        Kiitos.


    • eiomistakuinyhdenlevyn

      Eiköhän noista jutuistaan ilmene mistä on kyse!

      • Vihaa. Aivan kuten aloituksessa totesin. Yritä saada jostain sitä hurmosta päähäsi, sekin on mukavampaa.


    • voiraukkaa

      Säälittävä olet noiden valheittesi kanssa aina ja joka paikassa mihin tulet!

      • Onkos tämä se kohta missä kuuluu naljailla, että taisi kalikka kalahtaa?


    • Erittäin hyvin sanottu siellä takana!

      • Sapereaude, nettikiusaajaksi halajava päähän potkittu kun on muualla. "Nimmarisi on naurettava. Kävin sivulla ja siinä luki"vapaa kuvaus". arvaas miten sinua kuvailisin?:)


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Sapereaude, nettikiusaajaksi halajava päähän potkittu kun on muualla. "Nimmarisi on naurettava. Kävin sivulla ja siinä luki"vapaa kuvaus". arvaas miten sinua kuvailisin?:)

        En ymmärtänyt kommenttiasi. Enkä ole nyt oikein varma ymmärsitkö omaani. Minun nimittäin oli tarkoitus kehua aloitustasi, koska se mielestäni oli asiaa.


      • sapereaude kirjoitti:

        En ymmärtänyt kommenttiasi. Enkä ole nyt oikein varma ymmärsitkö omaani. Minun nimittäin oli tarkoitus kehua aloitustasi, koska se mielestäni oli asiaa.

        ai jaa, olen todella pahoillani. Tässä on kuin siili piikit pystyssä kun uskikset tuntuvat kerralla hyökkäävän kimppuuni.
        Kerroit olevasi ateisti.
        Minä olin ensin uskovainen sitten ateisti ja sitten ajattelin ettei kukaan tiedä.

        Kaltaisesi ateisti saa kyllä pisteet multa kun vertaa näihin pikku-uskiksiin näillä palstoilla.

        Ja vielä anteeksi vielä kerran. Ja kiitos!


      • hopihopisinnenyt

        Kuka sinun käski tänne tulla hyökkäämään taas kerran typerällä aloituksellasi joka on valetta alusta loppuun !

        miksi et pysy siellä attepalstoilla jossa kaikinpuolinen rakkaus kukoistaa.


      • hopihopisinnenyt kirjoitti:

        Kuka sinun käski tänne tulla hyökkäämään taas kerran typerällä aloituksellasi joka on valetta alusta loppuun !

        miksi et pysy siellä attepalstoilla jossa kaikinpuolinen rakkaus kukoistaa.

        Totta joka sana. Juuri uskisten vihasta kirjoitin, ja sinä näytät mallia miltä se näyttää. Oikein hyvä, onneksi olkoon.


    • jokuvainmissävain

      Sen verran tuntemuksia lähipiirin uskovaisista on, olen yrittänyt hahmoittaa heidän ajatus maailmaa saamatta oikein selvää onko se jollain tavalla mielenhäiriö subjektiivinen mielentila, pahimmillaan hurmiollinen aivan eivät olisi tässä maailmassa, tulevat toimeen jokapäisissä toiminnoissa.
      Tiedän tapauksen jossa henkilö on joutunut hurmionsa tautta psykiatriseen hoitoon.

      Ps. Hoitoalalla työskentelevä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      181
      4157
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      115
      2656
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      324
      2234
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      130
      2195
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      53
      1910
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1495
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      109
      1391
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      30
      1332
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1170
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1061
    Aihe