Osaako joku sanoa, että mistä johtuu kun jotku tyypit tekee melkein samoilla raudoilla kapeaa kuin leveää penkkiä, mutta itsellä painot tippuu kapealla otteella 15-20 kiloa?
Leveä penkki vs. kapea penkki
4
2311
Vastaukset
- Lautaperse
No mulla täysin toisin päin. Ja olen hardgainer,mjoka en saa ylärintaan millään lihaa!
- Norjassakäynyt
Ylärinnan lihasmäärä riippuu vain ja ainoastaan geeneistä, eli luuston muodosta ja lihasten kiinnityskohdista niinkuin koko kehonrakennus lajina yleensäkin ellei noita kiinnityskohtia tai luustoa lähdetä kirurgisesti muuntelemaan. Ylärintaan voi saada "ylemmäs" kuitenkin tekemällä vinopenkkiä mikä kasvattaa paremmin ison rintalihaksen alla olevaa pinetä rintalihasta joka on sijoittuneena niin, että se kohottaa suhteessa enemmän ylä kuin alarintaa. Tasapenkissä pieni rintalihas ei aktivoidu niin voimakkaasti. Itsellä on sama homma, myöskään sisärinnassa "ei ole" juurikaan lihaa. Todellisuudessa sitä on kuitenkin ihan normaalisti, mutta kun luuston muoto on mitä on niin se ei näytä täyteläiseltä. "Hyvägeenisillä" on täyteläinen rinta vaikka eivät olisi koskaan treenanneetkaan eikä lihasta olisi käytännössä lainkaan. Kehonrakennus kilpatasolla on 100% luuston ja lihastenkiinnityspistetisiin perustuva laji loppupeleissä. Periaatteessa jokainen saa massiiviset lihakset roinalla, treenillä, ravinnolla ja levolla.
- eipäsilläväliä
Johtuu todennäköisesti kehon mittasuhteista JA siitä että ovat tehneet enemmän kapeaa penkkiä kuin leveää. Eli se kehittyy mitä teet. Kapeapenkki on enemmän ojentajaliike, kun taas levässä penkissä aktivoituu enemmän rinta.
- thomasssser
Leveään otteeseen käytetäään olkapäitä ja rintaa pääosin ja kapea on tosiaan ojentajilla suoritettava liike
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836059
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474095- 1314021
- 693823
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262978Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72577Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?412445- 282262
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501859