Jos on vaimo ja 2-3 lasta niin kyllä silloin ymmärrän että on iso auto mutta miksi lähinnä yksin ajavat ostavat ison auton, eihän siinä ole mitään järkeä.
Miksi auton pitää olla iso?
128
2394
Vastaukset
- Tosi.on
Miehellä pitää olla iso auto tai ei ainakaan pieni auto. Mies pienessä autossa on naurattavan näköinen.
- setotuus
Juuri näin. Valinta on täysin tunneperäinen eikä järjestä kannata puhua samana päivänä.
- isoautopienimuna
Miksi kaikista PARHAAT ja NOPEIMMAT autot eli ralliautot ovat aina pieniä autoja kuten Citroen C2, VW Polo, Ford Fiesta, Toyota Yaris jne. ?
Vastaus on se että pienempi on kovassa vauhdissa ja erikuntoisilla alustoilla sekä teillä tasapainoisin vaihtoehto. - RalliPilalla
Ei, vaan säännöt sallivat liian pienet autot rallin MM sarjassa. Haastetta olisi paljon enemmän mikäli kori olisi suurempi.
- soichiro
RalliPilalla kirjoitti:
Ei, vaan säännöt sallivat liian pienet autot rallin MM sarjassa. Haastetta olisi paljon enemmän mikäli kori olisi suurempi.
Isokorinen auto on painava ja epäkäytännöllinen. Kiihtyvyys ja kaarrenopeus kärsii yms. Ennen kaikkea liian pitkä/leveä akseliväli. Pienessä autossa potentiaalisesti paremmat ajo-ominaisuudet. Ei mitään järkeä ajaa 2000 kiloisella tukilla rallia. Itse ajan 900 kiloisella japskilla.
- RalliPilalla
soichiro kirjoitti:
Isokorinen auto on painava ja epäkäytännöllinen. Kiihtyvyys ja kaarrenopeus kärsii yms. Ennen kaikkea liian pitkä/leveä akseliväli. Pienessä autossa potentiaalisesti paremmat ajo-ominaisuudet. Ei mitään järkeä ajaa 2000 kiloisella tukilla rallia. Itse ajan 900 kiloisella japskilla.
Kuka sanoi että sen auton pitäisi painaa kaksi tonnia? 1000kg on painoksi juuri hyvä, mutta myös mittoja saisi olla enemmän juuri sen vuoksi, että ajoa joutuisi enemmän miettimän. Nyt mennään vain kaasu pohjassa joka vitun paikkaan. Siviiliautotkin ovat aivan liian painavia. Siksi se koko ei näy sisätiloissa niin paljoa.
- minunvalintani
Naisella pitää olla iso, vahva, turvallinen, automaattivaihteinen, hyvännäköinen auto.
Ei niin herkkä, mutta on kestävä, luotettava ja kulkee kuin juna.
Olen nainen, en harrasta kiihdytysajoja. Taskuparkit vähän haasteellisia, muuten olen tyytyväinen. - xx1xx
Eihän vaatteitakaan osteta liika pieniä, vaan sopivat
- kebab_remover
setotuus kirjoitti:
Juuri näin. Valinta on täysin tunneperäinen eikä järjestä kannata puhua samana päivänä.
Seuraavana päivänä tuleekin sitten mieleen, miksen vain vuokrannut Google-autoa. :D
- xyzxyzxyzxyz
Miehellä pitää olla iso jatko kun oma on pieni, tätä se on ihan täysin kun jollain pitää egoaan pönkittää.
- Kivatjuttut
Niin, miksi auto ei saisi olla sopivan kokoinen, kuten vene, talo, asunto, keittiönpöytä, kello, kännykkä, pesukone jne. Kyselläänpä näitä kaikkia turhia asioita, myös täälläkin. Kauneus on katsojan silmissä, kuten vaimoni joskus asian ilmaisee.. Minusta...
- hmhmhm
isoautopienimuna kirjoitti:
Miksi kaikista PARHAAT ja NOPEIMMAT autot eli ralliautot ovat aina pieniä autoja kuten Citroen C2, VW Polo, Ford Fiesta, Toyota Yaris jne. ?
Vastaus on se että pienempi on kovassa vauhdissa ja erikuntoisilla alustoilla sekä teillä tasapainoisin vaihtoehto.Ei kaikista parhaimmat autot ole juuri koskaan pieniä.
Kaikista nopeimmat mutkaisella tiellä ovat toki kohtalaisen pieniä. Sitten jos suoralla mitataan nopeutta, niin se absoluuttinen pienuus ei enää ole välttämätöntä.
Mutta parhaus ja nopeus ovat täysin eri asioita. Paremmuus riippuu täysin verrattavasta asiasta eli auton käyttötarkoituksesta.
Jos kuljetuskapasiteetti on tärkeää, tai kärryn vetokyky, pieni auto on silloin todella huono auto.
Samoin turvallisuudessa isoon autoon saa enemmän energiaa syöviä törmäysvyöhykkeitä, iso auto on toiseen autoon törmätessä keskimäärin turvallisempi, koska mitä isompi auto, sitä todennäköisemmin se auto mihin törmätään on pieni auto. - vajaalla.mennäänaidosti
Kitkarengaspellet on R U N K K A R E I T A
- audisisko
Ainakin läski pösökuski 508 mallissa isoine mahoineen tarvii tilaa.Ja vielä vaalea auto jotta punakka läskiposki näkyy kauas-loistaa kuin lisävalo.
Vai onko kyse siitä, että mies on itse pieni, jos itseään pitää korostaa isolla autolla?
Jotkut ihmiset eivät hahmota autonsa ulkomittoja kun eivät näe sieltä ulos.
- koira-tilaa
Mulla on viistoperäinen Ford ja iso koira, joka menee takapenkeillä. Melko usein kyydissä on pari ihmistä koira ahdasta on. Onneksi takapenkit voi kääntää niin että yhdelle jää taakse istuin. Pienempi auto epäkäytännöllinen. Farkkua olen harkinnut. En vaan tiedä onko farkun kulut kuinka paljon isommat.
- ihanaSairaus
on siinä murheet, muiden autojen koosta??
- Vapaa.maa10
On sinullakin murheet, anna toisten murehtia aivan rauhassa, mitä se sinulle kuuluu?
- neronMurheet
ja sulla murhe kun toinen murehtii toisen tyhmästä murehtimisesta.
- Turhat.murheet
neronMurheet kirjoitti:
ja sulla murhe kun toinen murehtii toisen tyhmästä murehtimisesta.
Ja sinä taas murehdit aivan turhasta...
- sanhuyt
:'DD
- Ukkopaha
Vapaa.maa10 kirjoitti:
On sinullakin murheet, anna toisten murehtia aivan rauhassa, mitä se sinulle kuuluu?
Minua pelottaa se, että onko mahdollista, että joudun joskus jossain yhteydessä hoitamaan jotakin asiaa tällaisten ihmisten kanssa, joiden arvomaailma on olematon. Eihän sellainen ihminen pysty mitään hoitamaan tai ottamaan mistään vastuuta, kun mielessä pyörii pelkkä materia.
- SinikkaP
Nyt vasta huomasin tämän. Äsken juuri laitoin oman keskustelunaloituksen ja jatkoin yhtä toista samalla asialla.
Meillä meni kakkosauto vaihtoon ja tasa-arvo tuli perheeseen.
Onhan se hassua että tyypillisesti nämä Toyotat ovat perheen kakkosautona vaimon käytössä ja isäntä ajaa turvallisemmalla saksalaisella. Katsokaapa vaimot minkä auton siippanne on teille ostanut ja vertaa millä isäntä itse ajaa. Taitaapa olla niin että turvattomalla Toyotalla köröttelet lasten kanssa ja isäntä ajelee yksin saksalaisella.- E220_CDI
Meillä on tapana vaihtaa perheen ykkösauto vuorotellen, mutta Rouvan auto on aina iso, mukava ja ruotsalainen.
Nyt on tosin Eemelin mukava kyyti ja Volvoa puolta pienempi kulutus saanut perheen vannoutuneimman Volvokuskin epäröimään. Jää nähtäväksi, tuleeko Ruotsinlaivan tilalle taas iso ja ketterä takavetoinen? - Tämä_pitää
Kyllä se on niin että vaimo menee töihin pikkuautolla ja minä isolla autolla. Jos ei kelpaa niin hän voi ostaa omilla rahoillaan isomman auton.
- E220_CDI
Juuri sinunlaisistasi Sinikka taitaa puhuakin?
En osaisi kuvitella eläväni sellaisen naisen kanssa, joka ajaa vapaaehtoisesti jollain potkulaudalla, kun oikeita autojakin saa kaupasta. Tai miksi toiselle pitäisi ostaa huompi kulkupeli, ellei hän sitä itse vapaaehtoisesti jostain syystä valitse. Kuten minä itse poltettuani oman autobudjettini 90% moottoripyörään (isoon ja tehokkaaseen). Minun autoni oli sitten sen verran vaatimattomampi, että Rouvan auton hinnalla niitä olisi saanut noin 15 kappaletta. Elämä on valintoja. - tämmönentommonen
Isäntä ei meillä ehdi käyttää autoa joten ostaa aina auton mua ja lapsia ajatellen.. Ennen oli voortti, sit peemari ja nyt joku mersu 3.2L joku cdi eiku mikä ihme en tiiä xD.. (vanhoja ovat) mutta ennemmin tälläsellä paiskaan hirvikolarin ku vaikka jollain fiat unolla
- E220_CDI
Sitten minä menin sen moottoripyörän luokse ja vetäisin hanskaan
- toyotix
Katsopa ruotsalaisen Folksam-vakuutusyhtiön tutkimusta, jossa Toyota Avensis on Ruotsin ja todennäköisesti samalla maailman turvallisin auto. http://www.hs.fi/autot/a1371461674675
- 2.4STW
Ilmeisesti tarkastelet asiaa ammuruuhkan pohjalta. Huomaa että Suomessa on käytännössä yksi auto per talous (keskimäärin). Tällöi auton tulee täyttää kokonsa puolesta kaikki perheen tarpeet. Sillä sitten jompi kumpi puolisoista suorittaa myös työmatkat, yksin koska työpaikat useimmiten ovat täysin eri suunnilla.
Toinen syy on että pienet autot on tehty epämukaviksi koska ostajat haluaa pienten autojen olevan halpoja. Pienestä autosta ei siis haluta maksaa kun samalla rahalla saa isomman...- Ukkonen100
Tuskin kukaan jolla on reippaamman puoleisesti varallisuutta ajelee pikkukindereillä. Korkeintaan fiinit leidit saksalaisilla laatumerkeillä.
Rahasta se on kiinni ja kateellisuus on syntiä.
- ghjkooutfghk
Että sillä voi tarpeen tullen kuljettaa ihmisiä ja tavaroita. Minulla oli ennen pieni auto ja kyllä harmitti silloin kun olisi jotain pitänyt kuskata. Vanhemmissa autoissa hintaero pieneen ei ole enää oleellisen suuri (ainakaan keskituloiselle). Ei oikeastaan ole mitään syytä, miksi ostaisin pienen.
- isojahidas
Auton pitää olla tilava farkku, koska suurin osa kilometreistä tulee matkalla mökille ja takaisin. Silloin saattaa olla mukana paljon pyykkiä, paljon ruokaa, jokunen työkalu, kissa kopassaan, koira, neljä henkeä...
Mutta koska työmatkat sujuvat jalan ja ruuhka-suomessa on hyvät julkiset yhteydet, ei autoa paljon muuhun tarvita. Autossa voi hyvin olla perusvarustus, käsivaihteet ja nuhainen säästömoottori. Jätän urheilulliset F1-ohitukset niille preemium-ihmisille joille on tärkeää olla suorituskykyinen, edes liikenteessä. - pitkät_matkat
Tilojen suhteen riittäisi pikkuautokin, mutta kun omat ajot on pääsääntöisesti 200-300 km pätkiä niin melutason ja yleisen mukavuuden vuoksi tuota ei viitsi aivan pikkuautoluokan pelillä ajella.
- gerpa
Jos pippeli on pieni, pitää edes auton olla iso. Ja näin yleensä onkin.
- Näinsemuutenon
Tulihan se totuus viimeinkin sieltä.
- cvcvcvcvcv
Ehei onnistujilla ja urheilijoilla on usenmiten iso ja vahva auto.Onnistuminen vaatii tahtoa ja tarmoa.Se kielii myös miesten isoista elimistä-
- E220_CDI
Jos noin on, kertoo pienestä ja ahtaasta EGOsta se, että pitää kaiken aikaa mainostaa ajamalla pienellä autolla.
- toioota
Kaikilla suomalaisilla on se pikkupippeli ja toijota.
- setotuus
Tässä on hyvin ilmaistu se mistä on kysymys. Järki ei ole se asia mikä ratkaisee valinnan.
- hersy
pieni on kaunista,itsellä ollut aina pieni ja tulee aina olemaan,ei auta lottovoitot ei mitkään
- iso_on_parempi
Isommalla on huomattavasti mukavampi ajaa, matkasta riippumatta.
- TurvallisuusSyistä
Pikku kinnerissä on kuin silli purkissa, ja jos joku toope ajaa päälle niin heti kuolee.
- ykspajerokuski
Mulla on ollut aina maastureita autoina. yksin ajelen ja on mukavaa kyytiä...
- ykshöperökuski
Niin minullakin on vaan maastureita keskellä kaupunkia
- setotuus
Hyvin harva ostaa auton järkisyillä. Esim. vaatii itseluottamusta ajaa pienellä autolla.
Silloin ei voi ajatella, että mitähän ne muut nyt ajattelevat. Keskiverto ihminen haluaa ns. näyttää muille. Varsinkin naapurille. Mitään järkeähän siinä ei ole, mutta tunteet määräävät.- HUIHAIHOI
Kylläpäs kirjoittelet tosi tyhmiä. Kateellisuus suorastaan huokuu tekstistäsi. Harvalla meistä on rahaa hankkia uutta isoa autoa. Jos minulla olisi rahaa, hankkisin ison auton syystä, että se on vakaa ajettava, turvallinen, kilometrejä tulee paljon, niin on se mukavampi ajaa tukevalla autolla.. Pikkuropposet heilahtaa joka kerta, kun tulee rekka vastaan, hirvet ei hypi suoraan syliin jne. Kateelliset ei ajattele laisinkaan sitä turvallisuustekijää, minkä iso auto antaa toisin kun pieni auto. Kyse ei ole ylinopeuksista, kyllä pikkuautollakin pääsee ylinopeutta, joten se on ihan tuulesta temmattu kateellisten juttu. Oli auto iso tai pieni, kummallakin voi ajella kännissä/huumeissä/kortittomana, joten pitäkää nyt viherpiipertäjät suukkinne kiinni, ja koittakaa elää sitä omaa elämäänne ja ajella sillä omalla autollanne ilman että olisitte vihreitä kateudesta.
- setotuus
HUIHAIHOI kirjoitti:
Kylläpäs kirjoittelet tosi tyhmiä. Kateellisuus suorastaan huokuu tekstistäsi. Harvalla meistä on rahaa hankkia uutta isoa autoa. Jos minulla olisi rahaa, hankkisin ison auton syystä, että se on vakaa ajettava, turvallinen, kilometrejä tulee paljon, niin on se mukavampi ajaa tukevalla autolla.. Pikkuropposet heilahtaa joka kerta, kun tulee rekka vastaan, hirvet ei hypi suoraan syliin jne. Kateelliset ei ajattele laisinkaan sitä turvallisuustekijää, minkä iso auto antaa toisin kun pieni auto. Kyse ei ole ylinopeuksista, kyllä pikkuautollakin pääsee ylinopeutta, joten se on ihan tuulesta temmattu kateellisten juttu. Oli auto iso tai pieni, kummallakin voi ajella kännissä/huumeissä/kortittomana, joten pitäkää nyt viherpiipertäjät suukkinne kiinni, ja koittakaa elää sitä omaa elämäänne ja ajella sillä omalla autollanne ilman että olisitte vihreitä kateudesta.
Kirjoitukset näyttivät loukkaavan herkkiä tunteitasi. Toki jokainen kokee olevansa oikeassa. Nykyään ei edes ole varsinaisia pikkuautoja -ainakaan ominaisuuksiltaan.
- HUIHAIHOI
setotuus kirjoitti:
Kirjoitukset näyttivät loukkaavan herkkiä tunteitasi. Toki jokainen kokee olevansa oikeassa. Nykyään ei edes ole varsinaisia pikkuautoja -ainakaan ominaisuuksiltaan.
Ei minun tunteitani mikään heilauta, paitsi se, että suomalaiset näyttävät olevan kovin kateellisia siitä naapurin autosta, se kun sattuu olemaan komiampi kun omani. Mikä ihme teitä riivaa? Jos jollakulla on vara hankkia iso komia auto, jossa on vielä potkua, niin hyvä kun mies (pääasiassa mies) vedä itseään hirteen. Kuule, jos oikeasti et tiedä, niin suomalainen maksaa autosta TOSI PALJON VEROA, veroa ja veroa.. Jos jollakulla on uusi iso auto, niin jo pelkät vakuutusmaksut on taivaissa, ainakin minä ottaisin kaskon ja se maksaa, puhumattakaan menovedestä, huolto-/korjauskuluista, öljy, renkaat ja plus taas veroa veroa veron päälle.. Antakaa nyt helkkari vie jo olla ja pitäkää turpanne kokoomuspaskiaiset kiinni. Koska nämä kateelliset idiootit ei voi olla mitään muuta puoluekirjaltaan kuin kokoomuspaskiaisia ja huomaavat sen, että kaikkea ei olla revittykään irti, kun jollain on vielä rahaa hankkia iso komia auto. Vaaleissa nähdää kokoomuspaskiaiset
- vladimir
Olen itse venäläinen ja me tykkäämme isoista autoista ja moottoreista. Nähellään tienpäällä.
- heh_ehän_se
venkuloiden autokuume minkään tykkäämiseen perustu vaan ihan puhtaasti pätemisen tarpeeseen. Jollainhan teidänkin on pullisteltava kun muutoin ette tule huomatuksi:)
- Megamie
No se näyttämisen haluhan on haluista isoin....
Onhan se 4,2-litraisella V8-koneella varustettu Audi A8 hienompi yksinliikkuvan perseen alla, vaikka hän kulkisi kulkemisensa pienellä Toyotalla tai vastaavalla matkansa yhtälailla.
Tarvehan on eri asia, jos on perheellinen tai vaikka työn puolesta tarvitsee isoa autoa, niin sittenhän on turha puljata pikkukipon kanssa.
Niin muuten, olen 190cm/110kg sinkkumies ja autona mulla on hatchback-mallin Mazda 323F vm.2003. Tehoja siinä on päätähuimaavat 98 hevosvoimaa.
Ja jos näytän naurettavalta tuon kokoisen auton ohjaimissa niin mikäs siinä, naurakoot vapaasti ketä niin tahtoo. - nhytrfdr
Ison auton omistavalla on pieni mu,na. Tutkittu juttu.
Itse ajan Fiat 500,lla,ja tytöt tykkää.- vai_
Uudet Fiat 500 mallit on ihmeen isokokoisia. Moni keskikokoinen auto on pienmpi
- isobiili
kompensoi pieniä imettimiä ja munia.
Toisaalta syy isoon autoon saattaisi olla turvallisuuspohjainenkin. Mitä noista murehtimaan muiden autoista, painetaan hiileen vaan. - eräitäsyitä
Minulla volvo S80 diesel. Auto ei ole isoin, mutta ei pieninkään.
Syy siihen miksi ajan "isolla" autolla on se, että se on mukava ajettava, kulutus samaa luokkaa kuin pienillä, koska on diesel (5-7l/100km). Yksi tekijä on myös se, että on kohtuullisen hiljainen, en halua käyttää korvatulppia ajaessa. Kyseiset autot ovat suhteellisen halpoja käytettynä ja niissä on kestävät pellit eivät siis ruostu kuten mersut. - hersy
Kyllä mopoautot kaikille olisi ihan sopiva,kun liikenteessä kuolee IHMISIÄ NIIN PALJON
- hersy
Kyllä mopoauto olisi ihan sopiva kaikille:KUOLEE IHMISIÄ NYKYMENOLLA LIIKENTEESSÄ IHAN LIIKAA
- Fiesta_vai_Maxi
Ajaisin ihan mielellään pienellä autolla jos sopisin sinne sisälle.
Mutta yleensä pikkuautossa ei saa penkkiä tarpeeksi taakse jotta voisi ajaa autoa niin että pystyy nostamaan jalan kaasulta jarrulle. Siis jalka on kaasulla ollessa kiinni ohjauspyörässä pienemmissä autoissa. Siin kun olen hankkimassa "uutta" autoa niin ensiksi kokeilen minkä mallisiin autoihin mahdun sisälle ja sen jälkeen tulee vasta muut kriteerit. Moni keskikokoinen tai isokin auto voi olla sisätiloiltaan ahdas.
Vaimolla on vielä isompi auto kuin minulla.- 200_cm
Sama ongelma mahtumisessa ja ennen kaikkea autosta ulos näkemisessä. Hetki sitten farkku oli huollossa ja sain tilalle Polon. Sinne mahtui kyllä sisälle, mutta ensimmäisen tunnin aikana huomasin ajaneeni kaksista liikennevaloista läpi ilman mitään havaintoa valon väristä. Peili oli keskellä tuulilasia näkökentässä, katon reuna rajoitti yläviistoon näkemistä ja sivulle katsoessa oli oven yläreuna silmien tasalla. Penkki kun oli taka-asennossa, niin B-pilari oli myös vasemmalle katsoessa keskellä näkökenttää. Vein sen kiireesti kotiin ja otin pakun alle.
Meillä on perheessä 5 autoa, joita käytetään tarpeen mukaan. Tätähän ei nykyinen autoverotus ja käyttömaksupolitiikka suosi, mutta ajattelutapamme on alkanut vihertää: Pakulla ei ajeta kaikkia ajoja vaan mökki ja harrastereissuja. Kesällä vaimo tykkää ajella 2-paikkaisella kauppakassilla ja talvella pikku quattrolla. Perheen yhteiset reissut ajetaan farkulla ja junnuilla on käytössä uskollinen sotaratsu takavetoinen Volvo, jota heidän on helppo itse huoltaa.
Siispä... Yleensä minä ajan isolla autolla (farkulla) ja vaimo pienellä. Näin se vain menee.
- hummer
No siksi,onhan se iso turvallisempi,kuin joku pikku fiiatti,
- Autom
Jokaselle autolle on käyttötarkoituksensa. Pikku kauppakassit hoitavat asiansa siinä mihin ovat suunniteltu, mutta entäpä sitte ko sillä Micralla aletaan vetämään asuntovaunua tai vaikka hevostraileria? Ei, ei käy päinsä. Siinä vaiheessa pitää olla isompi. Niin ja kyllä se mies saa sillä kiimaliiterin veturilla ajaa töihinsä koska vaimo pelkää ajaa sillä koska on niin iso. Vaimo usein haluaa pienemmän koska ei taloudessa tarvitse olla kahta veturia.
- aisinmatic
Vaikka ajelee yksin töihin, niin muut tarpeet sanelevat sen isomman auton. Jos vetelee usein perävaunua, niin pitää olla tukeva auto, vaikka sitä ei muuten tarvitse. Vähintään 2-litrainen mylly ja automaatti on oikein mukava yhdistelmä. Helppo kaupungissa ja mukava maantiellä.
- mehtäkonemies1
koitappa sinne töihin sitte mennä sillä pikkuräppänälä kun tarvitsee viedä polttoainetta koneeseen ja kaikkia muita tarpeita. työmaa on jossain jumalan selän takana keskellä mettää. lava-auto työ autona on ehroton
- LandCruiser
Ajelen Land cruiserilla, kuluttaa yli 10 l sadalla, verot kalliit ja ostohintakin oli viime vuonna reilu satku, mutta kiva ja turvallinen ajella kelillä kun kelillä ja itse kun nuo kulut maksan, miksi mun pitäisi ajella pikkuautolla jos en halua ja pörssi kestää vähän kalliimmankin.
- hyvätkengät
mulla ei ole autoa saati fillaria
- läsnäjalka
Niin ei kannata satsata noihin pompannappeihin ne kun luovii aina toispuoleisesti ja aiheuttavat monille jopa alkavaa merisairauttakin......
- Köyhimys
Minulla on ollut ajokortti kohta 46 vuotta ja autojakin on ehtinyt olla jonkinmoinen määrä.
Nykyinen on VW Golf Variant. Se täyttää hienosti kahden hengen kuljetustarpeet mökkimatkoja myöten ja suorituskykykin on riittävä (moottorissa tehoa 118 kW eli 160 hv). Muutenkin autossa ovat ominaisuudet kohdallaan – kokoluokassaan! Silti ajaisin vielä mieluummin isommalla, jos minulla olisi varaa.
Vasta isommasta keskiluokasta alkaen alkavat mukavuustekijät loksahdella viimeisen päälle kohdalleen (meluttomuus, hienostunut jousitus, väljyyden tunne jne.)
Maksaisin autostani mielelläni 4–5 kymppitonnia, ellen joutuisi sen myötä tinkimään liiaksi muusta. Nyt joudun köyhyyttäni tyytymään kolmen kymppitonnin kotteroon. - E220_CDI
Rehellinen vastaus omalta osaltani: mä halusin tällasen.
Itelläni on iso auto turvallisuuden vuoksi. esim. jos iso hirvi hyppää etteen ni eipä oo hirvi sylissä ku kohalle sattuu. Ja tiällä maaseudulla ei oo pikiteitä joka paikassa tarjolla ni on tullu huomattua että neliveto korkeella maavaralla on meleko ehoton peli. Mielpitteitä on monia.
- ei...bmw
On se vaan hauska lukea puolesta ja vastaan, iso / pieni auto. Mitä pirua se kellekkään kuuluu, millä ajaa. Saa siihen pieneenkin autoon uppoomaam paljonkin rahaa, joten lopettakaa kateelliset ja persaukiset turha höpötys.
- tris77
Enpä usko tuohon, että auton koko olisi verrannollinen minkään muun kokoon. Vaikka itse ajankin E-sarjan mersulla eikä puskurit ole isommasta päästä :D
- keskikokoinenpenis
Mulla on 3sylinterinen Suzuki. hitto toi on pieni purkki, mut halpa ja toimittaa tehtävänsä. Ei paljoa kiinnosta näyttää naapureille tai muille. Monella ei sitäpaitsi edes ole minkäänlaista autoa :D
Pääsen paikasta toiseen. Jos mulla olisi varaa, niin ostain kyllä ison ja turvallisen auton. Helvetti jos tuolla ajaa esim. hirvikolarin, niin keula on takapuskurissa ja minä siinä välissä :( ajankin tosi varovasti siksi. Pari kertaa ollut takavuosina läheltäpitiä hirven kanssa. - 123höh456
Sillä on enemmän turpaa.
- NäinTäällä
Kai se on jonkinlainen puutos jossain päin omaa kroppaa, mitä sitten pitää koittaa paikata edes sillä, että on iso auto. Nykyisin turvallisuus on uusissa pikkuautoissa hyvällä tasolla, eli tämä syy ei oikein enää käy perusteluksi sille, miksi pitää ajaa isolla autolla yksin. Olen itse 190cm ja 110kg ja olen ennen perheelliseksi ryhtymistä ajanut Golfilla oikein tyytyväisenä, siinä oli paljon hyviä puolia (kokoluokassa) isompiin verrattuna, esim. kulutus oli kohtuullista, koska ei ollut turhaa painoa kuljetettavana. Ajettavuus oli mainio eikä koskaan ollut ongelmia liian pienien ruutujen kanssa.
Ajaisin ehdottomasti edelleen Golfilla jos vaan ei olisi tilalle tarvetta. En ole niitä miehiä kenen pitää ostaa iso auto siksi että voi. Arvostan enemmän käytännöllisyyttä ja sitä, että voin sijoittaa rahaa enemmän johonkin muuhun kuin pakolliseen A - B liikkumiseen. Auto kun on pirun huono sijoitus, siksi siihen ei kannata paljon rahaa syytää vaikka voisikin. Tuntisin itseni aasiksi, jos ostaisin vaikkapa 80000€ mersun ja ajelisin sillä aina yksin, aina sellainen pieni kolkutus takaraivossa, että v*ttu kun olin tyhmä, tuossa menee vieressä kaveri samaan suuntaan ja samalla vauhdilla mutta maksaa siitä vaan 20000€.
Ja töihin.- E220_CDI
Golf tosiaan tarjoaa kokoluokassaan loistavat tilat pitkäselkäisellekin ihmiselle. Myös autosta huonona sijoituksena olen kanssasi samaa mieltä. Siksi ennen vaihtoa laskenkin, paljonko olen valmis autoon sillä kerralla KULUTTAMAAN. Näen auton siis käytettynä rahana tai kuluna enkä sijoituksena.
Kalliin auton ostamista pidetään hulluna. Vaikka suuren rahamäärän laittaminen autoon on minustakin huono sijoitus, näen silti kaikkein rahojen kuluttamisen auton ostoon vielä huonompana peliliikkeenä, lainaamisesta puhumattakaan.
Juuri siksi ostinkin omani toissavuoden mallisena tehtaan vaihtoautotakuulla noin puoleen hintaan. Tiedän myös tarkalleen säästämäni autonpuolikkaan arvon kehityksen, koska omana salkunhoitajanani olen itse sen allokaation rakentanut.
Yksi erokin ajattelutavoissamme on. Minun ei tarvitse pitää tyhminä ihmisiä, jotka ajavat vaikkapa minun autoni uushankintahintaan verrattuna yli puolta kalliimmalla uudella S-Klassella. Jos heidän mielestään kallis auto oli vaikkapa Bentley Continental, on uuden halvan Ässän ostossa säästynyt yli 200.000 €. Tuo hintaero pienellä riskillä OMX indeksiin sijoitettuna on tuottanut pelkästään tänä vuonna parin uuden Golfin verran, vaikka suurin osa kevään osingoista ei ole irronnut vielä. Minulle tämä on tosin täysin teoriaa, koska minulla ei ollut uuden Bentleyn hintaa autoa valitessani. Siksi laskenkin vain todellisen valintani pääomakuluja, jotka ovat auton ostettuani myös toteutuneet.
Kiinnostaisi tietää, kuinka nimimerkki "NäinTäällä" on sijoittanut itse autokaupassa säästämänsä 20 ja 80 k€ hintaeron? Millaiseen tuottoon olet päässyt? Lupaan kertoa oman allokaationi, jos vastaat järjellisesti.
Ai niin, on meillä toinenkin ajattelutapaero. Minullakin on hyvin arkiset tekniset perustelut valinnalleni, mutta minun ei tarvitse niitä esitellä pyytääkseni anteeksi muiden mielestä sopimatonta valintaani. Itselleni tuon ostin ja ei siitä muiden tarvitse tykätäkään.
Ellei sinulla sen sijaan ole niitä aasimaisen tyhmyyden (kuten itse asian kuvasit) välttäen säästämiäsi rahoja tallessa, siitten et säästä todellista, vaan kuviteltua leikkirahaa. Sitä säästyy seuraavassa autokauapassasi vielä enemmän kun jätät tavallisen Mersun sijasta ostamatta vaikkapa Airbus A380:n! Ajatteles - miljoonien säästöt yhdellä autokaupalla, eikö olekin hienoa?
- HUIHAIHOI
Et kai ole kateellinen? Jos mulla olisi vara hankkia uusi auto, niin ison ostaisin. On turvallisempi ja vakaampi ajettava. Mutta ei, pakko ajaa vanhalla rimpulalla
- onkos
se jotenkin arvon aloittajalta pois jos naapurin poikamies ajelee isolla autolla liikenneturvallisuutta noudattaen ja maksaa viellä mahottoman määrän "ylimääräistä" valtion kassaan erilaisten autoiluun kohdistettujen verorasitteiden muodossa?
- bilen
Pieni auto hyvä.
- visuaali
Olen mies, joten minulle saattaa sattua milloin tahansa täysin viattomasti humala. Auton pitää olla sen kokoinen, että sopii suorana nukkumaan.
- Tarpeen_mukaan
Miksi muiden ihmisten autot herättävät niin paljon negatiivisia tunteita? Ei kenenkään tarvitse selitellä omaa autovalintaansa. Eiköhän jokainen valitse auton tarpeidensa ja tietysti rahavarojensa mukaan. Näyttämisen halu on aika harvalle se tarve.
Toinen huvittava väittely syntyy siitä, minkä ikäinen auto kannattaa ostaa. Voin sanoa siihen, että käyttöauton ostaminen on aina kuluttamista, jolloin taas joillakin on varaa kuluttaa enemmän ja ajaa uudella autolla ja joillakin on mahdollisuus seisottaa autoaan välillä korjaamolla ja siksi ostavat käytetyn. Ne ovat entisten mustalaisten hevoskauppajuttuja, jos joku kertoo tienanneensa autokaupoissa muutaman vuoden käytön jälkeen.
Diesel-auton käyttömaksut tekevät myös ensimmäisistä kilometreistä vuosittain vähän kalliimman, mutta jos ero vuoden kiinteissä kuluissa on vaikka 300 euroa ja menovesi taas vähän halvempaa, niin aika laihialaista touhua olisi aina ostaa bensa-auto, vaikka diesel olisi itselle käyttökelpoisempi. - VilleVattu
Iso auto kompensoi miehillä pientä sukupuolielintä...
- Jamddy
Sanonko totuuden: Koska bisnes myy kokoajan uusia ja isoja autoja ja houkuttelee ihmisiä ostamaan. Lisäksi auto yleensäkin tuo hieman sisältöä elämään yleensä ja tekee liikkumisesta helppoa (ei enään juurikaan hyötyliikuntaa). Autolla voi myös buustata egoaan ja tuoda sisältöä henkiseen elämään joka voi olla jo ennestään köyhää.
Loppujenlopuksi kyse on aika merkityksettömästä asiasta. Mulle autolla ei juuri ole merkitystä vaikka vielä nuorempana piti olla uutta autoa suunnitelmissa jne. Kaupungilla pärjää niin hyvin pyörällä ja kävelten.- E220_CDI
Selitäpä miten käytetyn Mondeon tai Avensiksen hintaisella autolla pystyisi buustaamaan yhtään mitään?
Meidän perheauton on oltava nelipaikkainen ja silloin myös takana on oltava taksin tilat. Aikuisen kokoisille ei mikään matalakattoinen A6, S80 tai Superb toimi, koska takana on todella ikävä istua pää katossa tai selkä kumarassa löhöten.
Siksi kolmannekseen, tuo käytettynä ostettu normaalin kokoinen perheauto näyttää kuluttavan ympärivuotisena keskiarvona lähes litran alle sen Avensiksen EU-normikulutuksen.
Ajakoon Avensiksella, jos on lompsassa painetta. Minulla ei ole.
- Öyestä
Tunnen oloni muskulaariseksi ja jotenkin ylemmäksi, kun ajan muiden seassa isolla autolla.
Kiva tunne kaikkinensa. - ihmisetonpellejä
ihmiset on pellejä, jotka haluavat korostaa itseään kaikenlaisilla jutuilla. Yksi tavallisimmista tavoista korostaa itseään on tietynlainen auto, esim katumaasturi. Kun perus tissiposki haluaa korostaa itseään, niin hän ostaa mustan katumaasturin. Tuon typerän ja täysin tarpeettoman katumaasturin merkki riippuu sitten täysin tavistissiposken tuloista ja likviditeetistä. Hieman paremmin palkattu tissiposki ostaa sen bmw xkutosen ja koska köyhäkin tissiposki haluaa väkisin sen katumaasturinsa, vaikka rahaa ei ole paljon, niin valinta on tietysti joku nissan Qashqai kun sen saa halvemmalla. Joku Qashqai on niin typerä värkki kuin olla voi, varsinkin pelkästään etuvetoisena. Maasturin pointtihan on juuri se, että sillä nelivedon ansiosta pääsee todella huonollakin talvikelillä ja surkeilla "mökkiteillä" vaivattomasti ajamaan. Mutta mitä tekee köyhä ja tyhmä tissiposki? Se köyhä ja tyhmä tissiposki ostaa etuveto Qasqain ja huristelee sillä tyhjästä ylpeänä ja on omassa typerässä mielessään parempi kuin muut, koska istuu 20 senttiä korkeammalla. Kaupunkien suolatuilla teillä ei kukaan tarvitse oikeasti maasturia, katumaasturia ja ei varsinkaan etuvetoista Qasqaita.
- V60_2012
Kun ynnään omat tarpeeni ja vaatimukseni autosta, näitä ovat mm. BT-valmius, vakionopeussäädin, automaatti, tehoa ohitukseen, pieni kulutus, turvallisuus, tilaa koko perheelle ja mukavuus niin aina päädyn Volvoon. Ei tarvitse lisävarusteluettelosta hakea kun vakiona koko setti. Ja hinta sangen kohtuullinen.
Kyllä isompi auto on usein turvallisempi jos joutuu törmäys kurssille, mielestäni on hyvä jos joku pystyy laittamaan isomman auton ja pitämään sen yllä, nämä aasialaiset vuosituhannen vaihteen ropposet on tappovehkeitä ihmisille jotka joutuu törmäys tilanteeseen.
- Alina58
Jos perheessä on 4 aikuista, mummo ja 3 lasta, plus tavarat(ruokapussit, lasten vaateita, vaippoja), plus lasten vaunut 2 kpl.
- Alina58
Miehen kanssa haluaisimme vain automaattinen vaihto, se kuuluu vain isoille autoille (maasto,- tai krassoverille)
- Aaaaaaaaaaaaaaahhhh
Pieni kikkeli siksi pitä olla jokin munan jatke.
17cm ja pikku pösö - Juudas
Iso auto tuo heti pituutta lisää sen 10-20 senttimetriä.
- Ari196925
Mun yhden hengen taloudessa ajellaan isohkolla autolla BMW 530 8 km työmatkat ja vapaa-ajan ajot avo Porchella ja prätkällä.
Niin se vaan menee, että ihminen voi nauttia myös siirtymisestä paikasta toiseen.
Valintoja valintoja...- ihmisetontissiposkia
siinä tyypillinen tissiposki valehtelia taas. Jätkällä on muka Porsche ja ei osaa edes kirjoittaa sen haavekotteronsa nimeä oikein. Että siirry vaan niissä unelmissasi pelle paikasta toiseen Porschella...
- RokkanaRikassa
Naurettavan pienet "pelit" pojilla.
t. RekkaMies
- mooses2
Miehellä iso auto ja pienet munat. Se iso auto on vain ku in jatke.
- evlut
isolla autolla ja isolla munalla onmukava iskeä naisia,ja saanti on varmaa,ettäkö 600 fiatilla
- Koska
Isossa autossa on yleensä paremmat ajo-ominaisuudet. Toki myös isolla autolla on helpompi kuljettaa tavaroita, vetää asuntovaunua tai peräkärryä. Pienet autot, kuten citroen C 1, kia picanto,pikku pösö,vw up ovat tarkoitettu taajama ajeluun,maantiellä ajaessa ovat varsin hutjakoita,etten sanoisi arvaamattomia ajella ja varsinkin urissa liukkaalla. Uuden pikku tötterön hinnalla saa ison käytetyn, jolla sitten ajelee usean pikku tötterön verran,eli iso auto on myös kestävämpi.
- kmw675k7w
MIstäs tuo aloittaja tietää minkä kokoista porukkaa se välillä yksin ajava kuljettaa mukanaan normaalisti..
Yhtä hyvin voisi kysyä.. miksi linja auton pitää olla niin iso kun kuitenkin valtaosin siellä on vaim kourallinen matkustajia. - väljäätilaapitääolla
""" Enpä usko tuohon, että auton koko olisi verrannollinen minkään muun kokoon ""
En minäkään. Mutta se on tullut koettua, että pienessä kinnerissä istuessa, munat ovat niin ahtaasti housuissa, että tunto katoaa. Pienen kinnerin kapea tuoli ei sovi tällaiselle satakiloiselle normaalikulliselle aikamiehelle. Perse rympätään sivulta kymmenen senttiä puoleltaan kapeammalle, puutuuhan siinä jo anuskin, puhumattakaan etupuolesta. parin kymmenen kilometrin ajon jälkeen puhekin kuulostaa, kuin olisi heliumia impannut. .- normiperse
Kuulostaa huolestuttavalta, kannattaa laihdutaa.
- E220_CDI
Kokemuksesta voin kertoa, ettei laihduttaminen auta. Kuntotestini arvosana olisi 35 vuotta minua nuoremmallekin miehelle erinomainen, enkä pidä yli 20 painoindeksillä annettuja kuntoiluvinkkejä uskottavina.
Siitä huolimatta (tai oikeastaan juuri sen vuoksi) ei pikkuautoissa ole minulle sopivaa istuinta. Istuinosa on lyhyt tatti ja selkänojan sivutukia ei yksikaan valmistaja uskalla tehdä riittävän kapeaksi minulle (koska ne olisivat lähes kaikille muille kohtuuttoman kapealla).
Ellei se ole ortopedinen istuin, jonka muodon voi jokainen kuljettaja säätää omalle vartalolleen sopivaksi, olipa 42-kiloinen nainen tai iso riski mies. Keskinkertainen vartalo ei ole häpeä eikä meriitti, mutta se antaa hurjasti valinnanvaraa niin vaate- kuin autokaupassakin.
- eimustakoskaan
Joo-o, on se koomisen näköistä, kun pienellä miehellä on suuri ökyauto alla, niin tai naisella... en viitsi edes pestä autoani usein, koska en pidä ajatuksena siitä, että jotkut voisivat ajatella, että olisin kusipää. BP
- E220_CDI
Minä ostan juuri sellaisen auton kuin haluan ja pesen sen myös aika usein. Vaimoni pesee vaatteeni säännöllisesti ja siitä kiitollisena minä siivoan meillä kotona sekä pesen ja imuroin myös hänen (ison ja mukavan) autonsa.
Siistimme kotimme, vaatteeme, mökkimme ja automme, koska meistä on mukavaa kun ympärilläni näyttää siistiltä. Vaimoni jakaa mielipiteeni, minkä vuoksi meidän on helppo elää yhdessä, vaikka tiedämmekin siisteyskriteerimme joitain muita tiukemmaksi.
Muut saavat ajatella tästä kaikesta ihan mitä huvittaa. Sen kuin asutte niin sikaisesti kuin teille sopii. EVVK. - bmwx6
Hamekangas olisi juuri sopiva ostos siistiysfriikille miehelle lahjaksi. Tässä hyvä vinkki naiselle, joka miettii lahjaostoksia.....omalle kullalleen... pienelle sellaiselle, joka tykkää siitä kun pipon nuppi näkyy juuri ja juuri sivuikkunassa.
- E220_CDI
En tiennyt olevani siisteysfriikki, mutta koska minulle vastaat, ilmeisesti mielestäsi olen? Kuten jo sanottu, sinulla on oikeus mielipiteeseesi, eikä sillä ole minulle mitään merkitystä.
- AikaLiikkuu
Erilaiset älylaitteet ovat viimevuosina ottaneet auton paikan niin sanottuna "status" symbolina etenkin kaupungeissa elävien keskuudessa. Ehkä maaseudulla autolla on edelleen merkitystä? Jyväjemmarit käy kyläkaupassa ja pitää olla isompi mersu kun naapurilla, vaikka naisia ei ole kylällä nähty sitten vuoden 1980. Eli siis kun näet ison auton jossa on yksi ihminen, voit kuvitella näkeväsi dinosauruksen josta aika ajoi ohi suunnilleen samaan aikaan kun internet keksittiin.
- otanosaa
Ja mitä vittua se kenellekkään kuuluu jos haluan maksaa vähän enempi ja ajaa isolla autolla??? Hä? Mitä se sulle saatana kuuluu? Piperrä sinä siellä. Kyllä tänne kaikki mahtuu. Pieni auto. Pieni sielu/aivot ;D !!!!!
- viivalle
ISO auto auttaa kompensoimaan omaa pienuuttaan, voisko vaikka sanoa terapialeluksi?Ja taas toisinpäin ajatellen, pienemmällä ajavalla sitä asennetta löytyy,Sama pätee mootoripyörissä harrikka vs kyykyt.
- E220_CDI
Jos iso koko on terapialelu, niin selitätkö vielä tuon moottoripyörärinnastuksesi, jota en ymmärtänyt?
Minne kohdalle pätemisindeksissä sijoittuvat endurot ja isot matkapyörät? Päteekö suuri matkalehmä suuren kokonsa nojalla, kuten sanot, vai tuleeko jossain kohdassa pyörälle puutetta asenteesta, eli asennevamma?
Ja miksi bussit ovat niin suuria, vaikka niissä on keskimäärin 18 matkustajaa kaupunkiliikenteessä ja pidemillä matkoilla vain 12? Kuskilla tai liikennöijällä asennevamma ja terapian puute, jota kompensoidaan isoilla leluilla.
Onko bussikuskit yhä enemmän naisia sen vuoksi, että auton koko pienentää elimiä?
- verotettu
On se kumma kun kansalaiset valittaa. Ostin ison auton , maksoin siitä autoveroa kymppitonneja, eli enemmän kuin pikkukotterot maksavat. Ne verot koituvat sinunkin hyödyksesi, olisit tyytyväinen
- HUIHAIHOI
Kateus, kateus on kova sana miehille, jos sillä naapurin ukolla sattuukin olemaan komiampi menopeli tai hankkii sellaisen. Suomalainen mies on kateellinen kun perkele siitä autosta ja ämmät on kateellisia toisille ämmille sitten jostain muusta.. Taidan itse olla jostain muualta, kun en tunne kateutta naapurin ukon autoon, tai kavereitten tai työkavereitten, niillä kaikilla kun on komiat ja isot autot ja kun menen jonkun niitten kyytiin, niin pikkusen kaihertaa, mutta kateuteen asti en päästä, mutta sitten vedämn itteäni taas turpaan ja muistutan, että tää on nyt mulla näin. Onhan mulla kulkupeli joten pidä turpas kiinni ja ajatukset kasassa.. En minä kaverewitani hyljeksi sen takia, että niillä on hienommat ja uudemmat autot, eikä ne minua vaikka itse ajelen vanhalla ritsalla
- Todellisuus
Pienet autot on tehty kuskin mitotuksen mukaisesti naisillek kauppakasseiksi...
Koita ahtaa 195 pitkää miestä johonkin aasialaiseen riisikuppiin.. - harkitsen
No kyllä kelpais pienempikin,mutta kun on tuota kuljetus tarvetta,niin siks tarviin farmarin.
Olen kyllä harkinnut pakua... - Pienellä_mennään
Pieni vehkeinen, kaljupäinen pikku-ukko tarvii ison menopelin
- eijatke
Ajan pikkuautolla. En ihan kaikista pienimmällä, vaan sitä toiseksi pienintä kokoluokkaa olevalla. Syyt:
- raha (ei ole miestä taloudessa ja kuitenkin mulla 2 lasta elätettävänä)
- ajan enimmäkseen yksin (koti-työ-koti)
- ei ole kuljetustarvetta (viikonloppureissua varten tavarat tai lasten treenikassit mahtuu peräkonttiin ja fillari kulkee peräkoukun päälle laitettavalla pyörätelineellä)
- edulliset kulut (vakuutukset, bensat, huollot)
- ei ole tarvetta kaahata tai pröystäillä autolla
- egoni mahtuu pikkuautoon
- tykkään pikkuauton näppäryydestä esim. pysäköidessä
- varmatoiminen (tämä auto ollut mulla 10 vuotta)
- erinomainen hinta-laatu-ylläpito -suhde
- en kulje kuoppaisia mökkiteitä, vaan pääsen mökille hyvää tasaista tietä pitkin
- haluan käyttää rahani johonkin mulle tärkeämpään esim. matkustamiseen
Isompia tavaramääriä jos joutuu kuljettamaan, niin vuokraan pakun tai peräkärryn tai pyydän toimitusta kotiin tai lainaan isän farmariautoa.
Huono puoli on tietenkin turvallisuus. En onneksi aja pitkiä matkoja juurikaan, joten hirvivaarariski on aika pieni. Isoin riski on tietysti ihan tuolla työmatkaliikenteessä.
Jos rikastuisin, niin ostaisin ehkä farmarin, mutta en katumaasturia. Olen kokeillut katumaasturilla ajamista, mutta huonolla tuurilla, koska minä 158 cm pitkänä en ylettynyt kunnolla polkimille. - RAL
Kaikille tällaiset niin loppuu väittely.
https://metrouk2.files.wordpress.com/2009/02/small_car_450x500.jpg - huil
- rauhalliset liikkeet (iso nyökkimis- ja mutkailuhitausmomentti)
- em. syystä mukava, heilahtelukiihtyvyydet ja nykäykset ihmisen mukavuusalueella
- hiljainen (paljon tilaa äänenvaimennukselle, esim. erillisrunko, isot pyörät/renkaat, tuplaikkunat)
- turvallinen (isot törmäyksessä kokoonpuristuvat vyöhykkeet jolloin törmäyskiihtyvyydet jäävät pienemmiksi kuin pienissä autoissa) - vruuuummmm
Siksi kun sinä törmäät minun isoon autooni pienellä riisikupillasi, sinä kuolet ja minä selviän luultavasti naarmuilla.
- Tosi_on
Ja kun vruuuummm kaahaa itsensä rekan alle on autosi rusina ja sinä kuollut pikku paskiainen. Maailma on silloin parempi paikka.
- 308cuin
Ja kun sinä kännipäissäsi pölvästinä jäät ison jenkkini alle. Näytät ihan vain ukkosen tappamalta pirunraadolta. Eli muotosi ei pahemmin ole muuttunut.
Iso auto siksi, että
- se on turvallisempi
- se on hiljaisempi
- se on mukavampi- s550
Koska pieni auto isolla koneella on kauheen kallis, on pakko ostaa iso auto, isolla koneella.. ja iso kone tarvii olla siksi että se jaksaa mennä pienillä kierroksilla sataa (kone ei huuda kun pistetty sika satasessa) ja että isossa koneessa on voimaa ettei sataseen kiihdyttäminen kestä puolta päivää. . Tietty automaatti askilla, autom ilmastoinnilla, ja ja kitkarenkaat pitää on hiljaset ja ja
- kauppakassiterikseen
On siinä isossa autossa jotain järkeä. Ensinnäkin rakas perhe on siinä paremmassa turvassa, kun joku, ehkä tälläkin palstalla esiintynyt aivoton kusipää, aiheuttaa kolarin.
Kun sinä useimmiten näet yksinäisen kuskin, johtuu siitä, että harvemmalla on perhe mukana työmatkoilla, joita on noin kymmenen viikossa. Sitäpaitsi, perheen kannalta ei ollenkaan yhdentekevää, miten yksin ajava perheen huoltaja selviytyy mahdollisesta jonkun kusipään aiheuttamasta liikenneonnettomuudesta.
Toisekseen, iso auto on yleensä mukavampi ja leppoisampi ajettava, mikä nousee merkittäväksi seikaksi vähänkään pidemmillä matkoilla. Huonolla pikkuautolla ei kuskista ole perillä muille enää mitään iloa, puhti pois. - seitsämänmetriä
Auton pitää olla iso, koska isosta autosta on niiiiin mukavia muistoja.
Isolla jenkki Sunlinerilla oli mukava cruisailla tytön kanssa ahtaasti pitkällä etupenkillä. Siinä hän lepäsi kainalossa ja vaihtoi kepistä, milloin millekin vaihteelle, jalat toisessa päätä penkkiä. . Ajeltiin lämpimänä kesäyönä, äänettömästi lipuen , katto avoinna, kevyesti keinuen meren rantaan. majakan katveeseen. Merituuli hyväili paljasta ihoa ja majakan valo vilkkui yhdessä tähtitaivaan kanssa. Joskus rytmissäkin, rytmittäen.
Vanhassa keskiaaltoradiossa tunnelmoi Radio Caroline,. Auringon jo kuivatessa aamukastetta, palailimme maan pinnalle.
Tarpeeksi syytä isolle autolle
https://youtu.be/DjU6ZjrQulc
https://youtu.be/Fy_JRGjc1To - Anonyymi
läski pösökuski
- Anonyymi
Kymmenen vuotta vanha keskustelu on näköjään nostettu keskusteltavaksi.
Me, kahden aikuisen perhe ajoimme 15 v kahdella eri E-dieselmersulla.
Molemmissa oli 80 l vetoinen tankki.
Koska auto nyttemmin osoittautui kahdelle isoksi, vaihdoimme sen numeroa
pienempään.
Käyttöaikana tilaa on piisannut, eikä juurikaan ole tarvinnut tehdä ahtaus-
sunnitelmia isommallakaan porukalla ennen matkaa.
Harvat ymmärtävät, että alle 4 m autot eivät ole kuorma-autoja.
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 182076
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs561824- 821463
- 1771444
- 211429
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli3091407Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti1001037Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä621004Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää34985- 349884