Levytangon kilokestomäärä?

Maveapenaajakyykkyä

Kaivoin varastosta vuosia sitten eräältä voimailijalta ostamani levytangon ja hankin siihen levypainoja toisaalta.

Unohdin aikanaan kysyä tältä kaverilta, jolta hankin tangon, että paljonko kilokestomäärä?

Nyt olen jonkin aikaa aktiivisesti koti-treenannut ohjelmien kanssa ja mave, pena ja kyykky kehittyy koko ajan, joten rauta lisääntyy tangossa, herää kysymys paljonko tankoni kestää rautaa?

Levytangon pituus: 1m 65cm. Halkaisija kauttaaltaan: 3cm. Paino: n. 10kg arvioisin. ..näillä tiedoilla arvioita, paljonko on levytankoni kilokestomäärä?

7

1234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eleiko_vs_leoko

Valmistaja??

• Maveapenaajakyykkyä

Eipä lue tangossa mitään, joten valmistaja täysi arvoitus. Ns. kotiharjoittelu levytanko ja antamani mitat ja paino ainoa johtolanka, mistä joku tankoja tunteva voisi jotain kestoarvioita heittää.

• Maveapenaajakyykkyä

Nyt muistui mieleen, että tangossa on ollut aikanaan edellisellä käyttäjällä muovipinnoitteiset Olympic barbell levypainot (näitä ei enää mulla). 8kg 6kg 4kg 2kg per tangon pää, eli 20kg tää kertaa 2= 40kg ja n. 10kg tanko niin saadaan 50kg. koko jutulle paino.

Siitä ei tietoa, onko kyseiset painot kuuluneet jo tehtaalta asti silloin pakettiin, vaiko edellisen oma viritelmä? Mulla tosin käytössä nyt korkeimmillaan 50 - 60kg levypainoja siinä.

Treenaan enempi bodaus tyyliin ja olen aloittelija, joten pena ja kyykkykin pitkillä toistoilla vielä riittää (jonkin aikaa), mutta mave jo liian köykäinen.

Olisko tuosta apua tanko asiantuntijoille aikaisemmin antamani tiedot, niin saatais järkevä arvio kuin paljon uskallan rautaa tankoon heittää?

• eimuistufysiikantunnit

Ei tuota voi oikein tietää kun ei tiedä levytankosi karkaisuastetta eikä materiaalia tarkemmin yms. Mitta on siis tavallista lyhyempi? Sen voi sanoa, että aivan varmasti se nuo painomäärät kestää, mitä tällä hetkellä on käytössä.

Tuossa normaalimittainen tanko jossa mainittu kilosuositus 320kg

http://kauppa.voimaharjoittelu.fi/gymtec_410_harjoitustanko

• eimuistufysiikantunnit

Tuo paino tosin epäilyttää. N 10kg? Onko tanko ontto?

• Maveapenaajakyykkyä

Mä katselin netti kaupoista levytankojen painoja ja ala-mitaksi otin tuon omani 1,65m pituus ja halkaisija 3cm, niin kevyimmät tangot oli 10-15 kg netissä.

Lisäksi mulla on yks 8kg levypaino, mikä nyt lähimpänä tätä arvio 10kg oletettua tangon paino arvausta. Näitä kahta kun sitten hypistelee, niin aika samalta käsissä paino tuntuu ja 8kg tanko jo harvinainen. joten eiköhän toi mun 10kg aika lähellä totuutta. Mietin vaan, että kestäiskö toi nyt sen 100kg? Isompia painoja jos alan tarvitsemaan, niin hankin sitten järeämmän tangon.

• eimuistufysiikantunnit

Eiköhän se sen kestä. Tuskin se poikki napsahtaa vaikka vääntyisikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe