Levytangon kilokestomäärä?

Maveapenaajakyykkyä

Kaivoin varastosta vuosia sitten eräältä voimailijalta ostamani levytangon ja hankin siihen levypainoja toisaalta.

Unohdin aikanaan kysyä tältä kaverilta, jolta hankin tangon, että paljonko kilokestomäärä?

Nyt olen jonkin aikaa aktiivisesti koti-treenannut ohjelmien kanssa ja mave, pena ja kyykky kehittyy koko ajan, joten rauta lisääntyy tangossa, herää kysymys paljonko tankoni kestää rautaa?

Levytangon pituus: 1m 65cm. Halkaisija kauttaaltaan: 3cm. Paino: n. 10kg arvioisin. ..näillä tiedoilla arvioita, paljonko on levytankoni kilokestomäärä?

7

1378

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eleiko_vs_leoko

Valmistaja??

• Maveapenaajakyykkyä

Eipä lue tangossa mitään, joten valmistaja täysi arvoitus. Ns. kotiharjoittelu levytanko ja antamani mitat ja paino ainoa johtolanka, mistä joku tankoja tunteva voisi jotain kestoarvioita heittää.

• Maveapenaajakyykkyä

Nyt muistui mieleen, että tangossa on ollut aikanaan edellisellä käyttäjällä muovipinnoitteiset Olympic barbell levypainot (näitä ei enää mulla). 8kg 6kg 4kg 2kg per tangon pää, eli 20kg tää kertaa 2= 40kg ja n. 10kg tanko niin saadaan 50kg. koko jutulle paino.

Siitä ei tietoa, onko kyseiset painot kuuluneet jo tehtaalta asti silloin pakettiin, vaiko edellisen oma viritelmä? Mulla tosin käytössä nyt korkeimmillaan 50 - 60kg levypainoja siinä.

Treenaan enempi bodaus tyyliin ja olen aloittelija, joten pena ja kyykkykin pitkillä toistoilla vielä riittää (jonkin aikaa), mutta mave jo liian köykäinen.

Olisko tuosta apua tanko asiantuntijoille aikaisemmin antamani tiedot, niin saatais järkevä arvio kuin paljon uskallan rautaa tankoon heittää?

• eimuistufysiikantunnit

Ei tuota voi oikein tietää kun ei tiedä levytankosi karkaisuastetta eikä materiaalia tarkemmin yms. Mitta on siis tavallista lyhyempi? Sen voi sanoa, että aivan varmasti se nuo painomäärät kestää, mitä tällä hetkellä on käytössä.

Tuossa normaalimittainen tanko jossa mainittu kilosuositus 320kg

http://kauppa.voimaharjoittelu.fi/gymtec_410_harjoitustanko

• eimuistufysiikantunnit

Tuo paino tosin epäilyttää. N 10kg? Onko tanko ontto?

• Maveapenaajakyykkyä

Mä katselin netti kaupoista levytankojen painoja ja ala-mitaksi otin tuon omani 1,65m pituus ja halkaisija 3cm, niin kevyimmät tangot oli 10-15 kg netissä.

Lisäksi mulla on yks 8kg levypaino, mikä nyt lähimpänä tätä arvio 10kg oletettua tangon paino arvausta. Näitä kahta kun sitten hypistelee, niin aika samalta käsissä paino tuntuu ja 8kg tanko jo harvinainen. joten eiköhän toi mun 10kg aika lähellä totuutta. Mietin vaan, että kestäiskö toi nyt sen 100kg? Isompia painoja jos alan tarvitsemaan, niin hankin sitten järeämmän tangon.

• eimuistufysiikantunnit

Eiköhän se sen kestä. Tuskin se poikki napsahtaa vaikka vääntyisikin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin

Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http
      Maailman menoa
      253
      4567
    2. Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi

se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?
      Maailman menoa
      131
      2993
    3. Miten löydän sinut

Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit
      Ikävä
      41
      2752
    4. Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla

Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?
      Heinola
      74
      1740
    5. Vaikea tilanne

Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te
      Ikävä
      106
      1574
    6. Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?

Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn
      Maailman menoa
      23
      1475
    7. Milloin kaivatullasi

.. on nimipäivä?
      Ikävä
      55
      1324
    8. Kehtaisitko näyttäytyä

kaivattusi seurassa?
      Ikävä
      93
      1235
    9. Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!

Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En
      Maailman menoa
      205
      1098
    10. Missä kunnassa kaivattusi asuu

Kuinka tarkkaa uskalla sanoa?
      Ikävä
      47
      1085
    Aihe