Paula Lehtomäki puhui pakkoruotsin puolesta tässä debatissa, joka käytiin päivä ennen pakkoruotsikäsittelyä. :
https://www.youtube.com/watch?v=_JrD5wuzIDk&list=UUsKdWrJgGL3OKfeqmWKWgZA
Tosin hän sentään puhui hyvin fiksusti myös alueellisista kokeiluista. Minusta pitäisi saada enemmän suomalaisten tietoisuuteen, MITÄ RKP:set oikeasti suomalaisista ajattelevat. Paula Lehtomäki on RKP:sten silmissä itä-suomalaisena "mongooli, siperialainen, väkivaltainen, aggressiivinen, udmurtti, alempiarvoinen, alempirotuinen" jne.. Tuosta huomaa selvästi, että Lehtomäen kaltaiset - puhumattakaan Itkosesta!!!! eivät ole tietoisia tästä rasismista. He siis eivät ole todellisuudessa seuranneet esim. ruotsinkielistä mediaa tai ruotsinkielisiä keskustelupalstoja. He eivät todellisuudessa tunne ruotsalaista kulttuuria ja heidän suhtautumistaan juuri SUOMALAISUUTEEN ja suomalaiseen kulttuuriin. Useimmiten me suomalaiset huomaamme sen suomalaisuuteen kohdistuvan propagandan juuri ruotsin opittuamme, mutta Lehtomäki ja Itkonen eivät tosiaankaan näytä olevan vielä siinä vaiheessa.
Paula Lehtomäki: olet mongooli, etkö tiennyt?
9
<50
Vastaukset
- arvokastaon
Paula tietää täsmälleen ruotsinkielisten suomalaisten positiivisen suhtautumisen suomenkielisiin. Siksi hän arvostaa kaiken puolin positiivisesti suruja ja RKP:tä.
- EnOleFinni
Kas kun minä olen ruotsin opittuani saanut aikalailla päinvastaisen käsityksen?? Olenko vainoharhainen vai onko minulla vain silmät, korvat ja itsekunnioitus?
- Joooopajoo
Aivan. Kaikki ne "fenno"-viestit oikein hyvin osoittaa juuri sitä. Itse asiassa en ole ikinä nähnyt tai kuullut kenenkään ruotsinkielisen sanovan positiivista sanaa suomalaisuudesta ja suomalaisesta kulttuurista. Se on aina sitä samaa ruotsin kielen nostamista ja suomen kielen painamista alas. Ei ihme, että suomalaiset vihdoin alkavat avata silmiään tälle itseensä kohdistuvalle rasismille. Hyvä keskustelu oli tämä, jopa Juha Itkonen loppua kohden tuli edes jotenkin järkiinsä, kun ihmetteli tuota ruotsinkielisten vetäytymistä - miten voi sellaisessa tilanteessa saada edes suomenkieliset motivoituneiksi ruotsin opiskeluun, kun ruotsinkieliset haluavat "suojella" omaa kieltään juuri siltä meidän omalta ja rakkaalta SUOMEN kieleltä??? Todella motivoivaa!!
Ajatellen, että ns. "suomenruotsalaiset"ovat kielenvaihtajia ja siis tavallaan suomalaisia itsekin, aikamoista omien juuriensakin halveksuntaa.
- ihmeellistäKielenkäyttöä
Sanokaa nyt olenko väärässä, mutta siis minun mielestäni ei voi sanoa, että "Hur mycket språk ryms det....", kuten tuo juontaja tuossa sanoi?
- huusiann
Oman kielen pakottaminen,tyrkyttämien ja vaatiminen on äärinationalismia, rasismia ja alistamista.
Ruotsalaisuus on oman kielen (pakkoruotsi, virkamiesruotsi, kaksikielisyys), kulttuurin (Ruunebergi ym.) ja oman elintapojen tyrkyttämistä ja pakottamista. Mistä tälläinen kieroutunut suomenruotsalainen identiteetti on saanut lähtönsä?
Se on saanut lähtönsä siitä että he pitävät suomalaisia alempinaan ja ovat entisestä enemmistöstä Ruotsin valtakunnassa joutuneet vähemmistön asemaan. Sekös heitä v..ituttaa kuin pientä oravaa...buaaahhahh....
Siksi ei saa olla yllättynyt jos ruotsinkieliset tahot ajavat Suomea Ruotsin kanssa hyödyttömään tai jopa haitalliseen yhteistyöhön.- Mansikkamaa3
Täysin samaa mieltä tuosta äärinationalismista.
Katsoin kerran Ruotsin massamaahanmuutosta yhden dokumentin, jossa joku haastateltava sanoi hallitsemattoman maahanmuuton syystä:
"Ruotsalaiset ajattelevat, että ruotsalaisuus on niin hieno asia, että he haluavat muidenkin muuttuvan ruotsalaisiksi ja päästä osalliseksi siitä". Siis kuinka äärinationalaistista ja rasistista onkaan noin paljon aliarvioida ja halventaa niitä muiden kulttuuritaustoja? En minä ainakaan haluaisi ikimaailmassa "tulla ruotsalaiseksi", vaan se suomalaisuus on minussa aina - vaikka kuinka vaikka muuttaisin Ruotsiin! Tuskinpa esim. muslimikaan niin haluaa.
Kaikista järkyttävintä on se, että sitten siitä "äärinationalismista" syytetään kaikkia muita, eikä mitenkään voida nähdä sitä itsessä!
Minusta tuo lause kertoo kaiken. Vasta siinä vaiheessa herätään, kun huomataan, että on vaara joutua itse vähemmistöksi omassa maassa - eli juuri nyt. Juuri nyt siis SD:n kannatus on jo n. 20 %. Seuraavissa vaaleissa siis voitto on täysin mahdollinen, vaikkei sekään Ruotsia enää pelasta.
- ydinkysymys
Miksi suomalaiset eivät ole oikeutettuja samanlaiseen kielivapauteen kuin naapurikansammekin ja oikeastaan kaikki vastaavat kansat?
Tähän YDINkysymykseen ei koskaan saa svekopäättäjiltä vastausta! Eikä media koskaan "tajua" asiaa suoraan kysyä. Onko tuo kysymys lian vaikea vastattavaksi? Ja liian rehellinen?Pakkoruotti - historia sen sit kertoo - aloitti muutoksen kohti suomenkielisten virallista yhdenveroisuutta omassa maassamme. Hullunkurista. Tulevia some sukupolvia ei kuseta hysärit höblät pakkovero ylet pamla mediat Eikä lahjotut edustajamme.
- huusiann
Vaalikoneessa on iso liuta valehtelevia ehdokkaita. Luota vain ehdokkaaseen joka on äänestänyt pakkoruotsia vastaan, eikä vain tehnyt katteetonta vaalilupausta vaalikoneeseen.
Tarkista vaaliehdokkaan kanta pakkoruotsiin vaaleissa 2015
Hakukone kertoo ehdokkaan kannan pakkoruotsiin HS haukkoneessa ja kansalaisaloitteen kannatuksen eduskunnan äänestyksessä maaliskuussa 2015.
Vihreä kommentti ehdokkaan alla kertoo että ehdokas on jo äänestänyt pakkoruotsia vastaan eikä vain antanut vaalilupauksia pakkoruotsinvastaisuudestaan. Kansalaisaloitteen kannatuksesta voit arvioida varmemmin ehdokkaat jotka ovat jo tehneet jotain pakkoruotsia vastaan, kuin katsomalla HS vaalikoneesta.
http://vapaakielivalinta.fi/eduskuntavaalit-2015.php?
Jotta voi olla varma poliitikon pakkoruotsin vastaisuudesta kannattaa äänestää vain niitä jotka ovat osoittaneet tehneensä jotain pakkoruotsia vastaan, eikä vain tehneet vaalilupauksen vaalikoneeseen. Jos poliitikko on äänestänyt jo pakkoruotsia vastaan häntä voidaan pitää luotettavana pakkoruotsin vastustajana joka äänestää pakkoruotsia vastaan. Tällaiset poliitikot ovat merkattuna vihreällä tekstillä listauksessa.
Pidän vaalikoneeseen merkattuja mielipiteitä epäluotettavina ennusteina joilla ehdokas haluaa kosiskella tiettyjä ihmisryhmiä. Vaalikone on täynnä ehdokkaita jotka väittävät olevansa pakkoruotsia vastaan mutta eivät kuitenkaan tukeneet kielialoitetta eduskunnan äänestyksessä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.34914303- 2445706
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113248- 1872425
- 1372159
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il131868Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos981479Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon461296Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411186- 891130