Köyhien kapina, joitain vinkkejä

moido

Kirjoitan ajatuksestani ryhtyä rauhanomaiseen kapinaan köyhyyttä ja kurjaa elämääni vastaan.

Minua ei voida pakottaa ostamaan yhtään mitään, poislukien joku YLE-maksu jos tuloja on, siispä en järjestä itselleni tuloja. Vanhan ajan mummopyörän osto sen sijaan kannattaa. Halpa, oikeastaan ilmainen huoltaa ja ylläpitää, sekä AJAA. Poislukien lisääntynyt banaanin syönti joka toimii polttoaineena.

Kaikki vähä jonka omistaa aion rajoittaa parin matkalaukun sisältöön. Minua ei voida aivopestä hommaamaan sitä enempää huolenaiheita ja maksatettavaa. Oikeastaan siinä mikä ei mahdu matkalaukkuun makaa aivan turhaan rahaa kiinni. Koska mahdun kamoineni muutaman kuutiometrin kokoiseen tilaan on kaikki sitä suurempi turhaa. Muutama kuutiometri lämpenee myös aika edullisesti ja nopeasti.

Koska en työtä saa, sitä ei tarjota enkä löydä (haettu on) valuvat kolme ammattitutkintoani ja niihin investoimani pankkilaina (opintolaina) roskikseen samoin kuin työkokemukseni. Samaan aikaan vanhentuu ja rapautuu hankkimani ammattitaito. Opintolainan ja muutkin velathan voi jättää maksamattakin. Itse en niin tehnyt, jätin tietämättäni moraalisen oikeuden kadota tästä valtiosysteemistä joka tykkää investoida koulutukseeni muutaman miljoonan ja makuuttaa minua työttömänä.

Teen itse ja korjaan ihan kaiken mahdollisen. Sanalla sanoen hoidan oman tonttini ja peräänkuulutan samaa muilta. Kun työttömyysrahani lakkaa katoan tästä yhteiskunnasta. Sen jälkeen minulta ei voi velottaa mitään vastikkeetta, ja perintä on turhaa koska en tule omistamaan mitään. Minua ei voi edes häätää. Karkoittaminen ei onnistu vaikka passaisi kyllä.

Toistaiseksi olen pysynyt terveenä kun en rahoita valtiosysteemiä alkoholilla, tupakanpolton lopetin hetki sitten. Tästä päivästä eteenpäin satsaan terveisiin elämäntapoihin uudella lisämotiivilla käytännön syistä. Opiskelen luonnon lääke- ja ravintokasvit ja muuta perinnetietoa. Sota-ajan korvikekonstit kiinnostavat uudella tavalla, ja sotahan tämä onkin.

En voi esittää valmiita helppoja, kaikille sopivia taikatemppuja valmiissa pöydässä. Ihan kaikkea en voi tässä esittää sillä joka iikan tulee löytää itse kohdalleen sopivat konstit eikä sovi huudella kaikkea koska homma joko kiellettäisiin tai verotettaisiin. Lue: vielä ei ole kielletty tai verotettu. En siis edes riko lakeja tai kierrä veroja. Myöskään en elä yhteiskunnan elätettävänä. Olen itse oma yhteiskuntani. Tämä yhteiskunta ei kuppaa toisen yhteiskunnan sairaalapaikkoja, sosiaalimäärärahoja tai muitakaan resursseja, vaan oikeastaan vapauttaa oikeutetun osuutensa niistä. Ulkopuolisen valtion, kuten Suomen interventio elämääni on tästä lähtien sotilaallinen provokaatio. Suomi on kannaltani yhtä ulkopuolinen kuin Ruotsi tai muut keskenänsä suvereeneiksi sopimansa maat.

16

163

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MB-76

Itsellä on samat ajatukset, että pitäisi kadota jotenkin tästä yhteiskunnasta. Sillä aloitan uudelleen tämän retkeilyharrastuksen ja siitä sitten porras kerrallaan aloitan katoamisen, pitkän ajan prosessi. Missään erämaassa en välttämättä halua asua, kun lapsuuden asuin korpeakin korvemmassa. Asuntovaunukin voisi olla hyvä itsenäiseen elämään ja siinähän on vain muutama neliö? Sitten on tosiaankin näitä syrjäkylien mökkejä, joissa saa asua melkein ilmaiseksi vuokraamalla tai ostamalla. Minua ei vaan kiinnosta mökkelöt, mutta joku kaupunkien liepeillä irti systeemistä. Tässähän auttaa nyt työttömyysaalto paljonkin ja ehkä muillakin on saman suuntaisia ajatuksia? Myöskin aion ostaa vain välttämättömimmän, joten kulutusjuhlat ovat täältä seis. Jos tosiaan pystyisi tekemään jonkun "katoamistempun", niin voisi jättää nykyisen asuntoni sisustettuna pojalleni, joka pääsisi itsenäisen elämän alkuun.

• pökkelö

Eikö kannattaisi ennemmin muuttaa esim. Viroon tai Espanjaan tai johonkin muuhun halpaan maahan ja asustelee siellä? Noissa maissa saa vuokra-asunnon halvalla! Voit silti antaa kämppäsi pojallesi ja itsekin olla kirjoilla asunnossasi, että tuet juoksee. Muuten siis elää ulkomailla. Suomessa "katoaminen" tuntuu vähemmän houkuttelevalta jos elää jossain teltassa vailla mitään toimeentuloa, huh.

• MB-76

Nämä on vasta mietintämyssyn alla ja kiirettä ei ole mihinkään. Viro olisi varmasti järkevintä, jos haluaa vaihtelua, riittävän lähelläkin! Joku tarve on tehdä jotain, kun vain tietäisi mitä? Asuntovaunun kanssa pystyis taas elämään kiertolaiselämää, mutta tämä on todella raskasta. Sitten pitäisi myös olla suunnitelma, että pääsee takaisinkin vaikka vuokralle, jos kyllästyy.

• Menetöihin

Mene hippi töihin

• a.sgfjkhg

Kolme ammattitutkintoa??? Ei kai niistä ole yksi se kehvelikerhon puuseppä???
      Paljonpas olet siihen lainaa ottanut. Buhahahahaha olet aika pelle.

• MB-76

Olet muuten aika höntti kaveri! Itse olen ensimmäiseltä ammatiltani puuseppä, ja tätä taitoa on niin paljon, että saan/sain yhdeltä työltä 1000-1500€ siihen aikaan. Nyt voisi saada vähän enemmän, kun osaajia ei ole. Tässä oli kyllä 2vk-1kk kovaa puurtamista ja verottaja on helposti tällaisen kimpussa, joten olen jättänyt vähemmälle! Raaka-aineet oli noin 250€. Herra "a.sgfjkhg ", minkälaista osaamista itselläsi on ihan harrastuspohjalta? Osaatko peräti Aakkoset?

• tyyssija

Kannattaa muistaa, että nimimerkki "a.sgfjkhg " on esimerkki täysivaltaisesta Suomen kansalaisesta, jonka nettiin pääsyä tai äänestämisoikeutta ei saa rajoittaa tai kyseenalaistaa. On tämä siinä kohtaa niin tasavaltainen tyyssija. Kannattaa verrata sitä havaintoihin nykytilasta ja muistaa että vaalit ovat kohta ovella. Seuraavaksi kannattaa muistaa ettei älykkyys, ainakaan merkittävä, edusta enemmistöä (Gauss ym.) eikä evoluutio sitä edes edellytä. Ameebakin pysyy suotuisissa oloissa hengissä, sen sijaan suomalaiset luulot sosiaalidemokratiasta, demokratiasta ja tasa-arvosta taistelevat käytännössä luonnon omaa karsintaa vastaan. Eikö olekin epistä ettei joka iikka voikaan marssia vaikkapa Mensan kokouksiin? Mitä hekin ovat siellä olevinaan? Koska älykkäitä ihmisiä on Mensan laskutavan mukaan 2 % väestöstä ja enemmistö voittaa on turhaa sättiä Mensaa. On niin vaikea uskoa ilman päinvastaista näyttöä että heidän laskutavassa olisi yli 48 %-yksikköä klappia yllättävän monen nimimerkki "a.sgfjkhg":n vakuuttelemana. Tässä demokratiassa kukoistaa väistämättä siis entropia ja urpous.

Itse ajattelin selvitä ilman asuntovaunua, kokeiltu tosin on vaunua ja eipä ollut hullumpaa. Asuntovaunu vaatii tosin ainakin periaatteessa säilytyspaikan ja vetoauton, jolloin olet systeemissä ellet keksi jotain erityistä. Ja kun olet "systeemissä" näkyy autosi nimelläsi jne.

S-ryhmän ym. bonuskortit: paitsi etten välttämättä yleensä halua tai aina tule pystymäänkään päästä lukemaan heidän asiakasviestintäänsä on orastanut mielessäni joko jättää bonuskortti käyttämättä tai leikata se kahtia. Kas kun ne roposetkin ohjautuvat pankkitilille ja näkyvät, mikä on systeemiä. Veroilmoituksessa lukee joka vuosi S-ryhmän "Osuusmaksun korko" tjsp. mikä on kaikki systeemiä. En halua mitään mistään, osuusmaksujen korkoja tai niitä näkymään veroilmoituksissa, mitä en myöskään halua. En tule niillä onnelliseksi systeemistä. Oikeastaan kannattaa kysyä millä systeemissä tulee. Terveydenhoito, koulutus, sosiaaliturva, oikeusturva, maanpuolustus ja järjestyksen ylläpito eivät sitten kelpaa vastauksiksi. Muutoin ei tätä keskustelua tarvitsisi edes käydä.

Mitä Viroon tulee: Viron e-kansalaisuus kiinnosti hetken, mutta on systeemiä (ja maksaa). Karsastan näet kaikissa muodoissaan Ruotsinvallan aikaisen henkiveron uusia ilmenemismuotoja. Minulta ei kysytty halusinko ylipäänsä syntyä enkä itse voinut siihen tosiseikkaan vaikuttaa tai olla siihen edes syypää. Maksuperuste on siinä mielessä ryöstö. Voin toki yrittää vaihtaa kansalaisuuksia mutta mihin ja miksi? Jos joka puolella heti sanotaan olevan omat ongelmansa miksi mitään niistä tulisi valita? Jos ja kun katoan en valtuuta kenellekään etuoikeutta kupata vastikkeetta enää mitään.

Ja: menen ilomielin töihin. Olen ymmärtänyt että työvoimatoimiston niistä kolmesta tarjouksesta kieltäydyttyä joutuu karensseihin tjsp. Vaan kun en ole päässyt kieltäytymään. Voisin jopa suostua ensimmäiseenkin tarjoukseen. Siitä edes tarjoamisesta olen jotain joskus maksanut ja vakuuttanut. Joskaan kaikki ei voi olla pelkästään TE-Palvelut Oy:n harteilla voisi sen yhteiskunnan palveluista lässyttämisen jo olla. Oikeusturvaa irtisanomiskiistassani saan asianajajalta 250 €/h alv (selvitetty). Voittaessani pääsen parhaimmillaan takaisin saman hullun mulkvistin puljuun mihin olenkin aina niin halunnut ja kouluttautunut velalla.

Taannoisista sydänoireistani (lisälyöntejä ym.) vierasperäinen lääkäri sanoi hetken googletettuaan että pitää nukkua toisella kyljellä. Tällaisista akateemisista lausunnoista maksan sitä aina vain jollain tapaa ilmaisen ja maailman parhaan terveydenhoidon verotusta ja terveyskeskusmaksuja. Osaan itsekin googlettaa vaan en yksin sitoa itseäni jesarilla ja nippusiteillä tms. unissa kääntymisen estämiseksi.

Vangitkaa ja tappakaa sitten jos en millään usko valehtelua ja hyväksy mitä vain. Vapaaehtoisesti tarjoudun kyllä katoamaan kun itse olen niin kelvoton. Sillä välin jäljelle jääneet kunnon dorkat kajahtavat lopullisesti ja käyvät toistensa kimppuun, mitä on kyllä jo uutisoitukin. Täällä todella pitää kuolla eikä auta sekään.

• juttakäteinen

mee kaappiin nälkälakkoon..

• Anonyymi

Muuten samaa mieltä, mut toi rauhan omaisuus ei hyödytä. Tulta munille saatana, niin ehkä jotain tapahtuu... En diggaa sekasortoa, mut hyssyttely ei enää auta

• Anonyymi

Uskokaa nyt, maailma on ihan vituillaan niin tässäkö pitäs miettii jotain eettisii syitä... Hah.. Syönkö vegaanina vai en? Vittuuko sil on välii ku tää paska tuhoutuu kuitenkin.. Vitun purra jne,,, vie viime hetketkin nauttia elämästä... Purra tänne kadulle, nukkuu ulkona pakkaseen.. Kiristäiskö enää köyhiltä ja asunnottomilta???

• Anonyymi

Hei, mutta lain mukaan kaikilla on oikeus työpaikkaan.

Varmaan vitsillä laitettu lakiin.

• Anonyymi

Aloitin köyhyyden torjunnan 1977 menemällä johonkin hanttihommiin ja sitten vaihdoin vakityöhön kun tilanne ja koulutukseni salli sen.
      Siitä lähtien on mennyt ihan mukavasti ja olen elättänyt itseni kunnollisesti.
      Eihän tämä mikään menestystarina ole ollut mutta taviksenakin pärjää ihan
      mukavasti tässä elon taistelussa. On asunto ja kulkuneuvo, millä matkustelee.
      Vuokraa en ole maksanut enää 40 vuoteen, pientä vastiketta vain tilavasta
      asunnosta merinälöalalla. Mitä ihminen voi muuta toivoa.

• Anonyymi

Vapaus työn teosta joka nykysin on orjuutta, ilman palkkaa ja huonot työolot, ei ole ihmisille enää normaali. Olla kotona vapaana kaieksta orjuudesta, ja tehdä itselleen sitä mitä haluu on kaikista parhainta. En oo ollu 30 v työssä joten tiedän istä puhun. En olisi näin onnellinen jos olisin ollut orjuudessa kaikki nämä vuodet.

Mielenterveys hoitoon on kauheet jonot kun työlliset rynnii sinne hoidattaa itseään kun ovat orjuudessa. Oikeesti työ sairastuttaa ihmisen.

Kun istten puhut totuuden ulos työstä, saat potkut???????? Joten valheessa on elettä jos töissä meinaa olla.

Miten se menikään; Rehellisyys maan perii????? Hehe on lähinnä vitsi. Valheella pääset pitkälle, sen on ainakin eduskunnan motto, valheella he todella pääsevät isoille yli isoille rahoille ja pitkälle. On se vaan hassua.

• Anonyymi

"Mielenterveys hoitoon on kauheet jonot kun työlliset "

Menivätkö sinun edelle ja jäit vaille hoitoa?

• Anonyymi

Japanin mikroasunnoissa on tilaa esim 9neliömetriä. Wc, suihku, keittiötila induktioineen, sänky 80cm, pöytä, tuoli ja pyykinpesukone. Ja pöydällä kannettava tietokone tai läppäri. Siis kaikki tarpeellinen. Ihailtavaa !

• Anonyymi

Kun ihminen on lapsi tai vanhus, se tarvii hoitoa ja toisten apua.
      Kun ihminen on aikuinen, sen tehtävänä on pitää huolta lapsista ja vanhuksista.
      Kukaan ei ole tänne tyhjästä syntynyt ilman vastuuta ja oikeuksia.

Jos ei on perittyä omaisuutta, voi oman elämän kustantaa teettämällä sen toisilla.
      Muiden on kasvettava aikuisiksi ja tehtävä oma osansa.
      Jos on ollut onni kasvaa maassa, jossa on saanut opetusta, voi jopa valita mikä kiinnostaa tai mihin on taipumuksia.

Se . että osa tehdä jotain, on ylpeyttä ja iloa tuova elementti elämään. Jos voi ilahduttaa muita, vaikkapa vanhaa isovaaria kuuntelemalla sen tarinoita ja pesemällä sen vessan ja viemällä kanasoppaa, sitä hienompaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Marja sulkee liikkeen

Nyt lähtee kylän ainoa kello ja kultaliike ja kenkäkauppa
      Oulainen
      31
      5673
    2. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      12
      3688
    3. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      193
      2311
    4. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      163
      1723
    5. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      77
      1627
    6. Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon

Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike
      Hyrynsalmi
      35
      1457
    7. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      14
      1365
    8. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      74
      1335
    9. Oletko loukannut

Oletko loukannut tarkoituksella kaivattuasi?
      Ikävä
      94
      1195
    10. viekää miehet naiset kunnon treffeille

Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.
      Ikävä
      224
      1194
    Aihe