Helluntailainen rukousjono

aina kokousten päätteeksi koostuu pääosassa, minun silmien alla 99%:sti kokonaan vanhoista naisista jotka hakevat miessaarnajien käsien alta helpotusta tuskaansa - kuka mihinkin vaivaan.

Viimeksi käydessäni eteen oli kova tunku kun alttarikutsu annettiin. Joukossa oli vain yksi mies: josta jo ulkomuodosta näki että hän on vajaamielinen. Siis vaikeista mielenterveysongelmista kärsivä ihminen.

Kaikki muut olivat niitä naisia joita ei ollut nuorten ylistyskuoroon pyydetti.

Joukossa oli nuoria naisia, pääosa oli vanhempia naisia. Vain yksi vajaamielinen mies.

Kysymys kuuluu: miksi vanhemmat naiset voivat niin huonosti helluntaiseurakunnissa?

Liittyneekö siihen mitä viimeksi käsittelin palstalla: naisten alistumiskäskyyn?

Vai mistä johtuu rukousjonot kokouksissanne jotka ovat aina naisia jonoissa?

Minä en muuta tiedä kuin että miesten hallinnoima yhteisö on kyseessä. Onko vanhempien naisten tarpeet tullut seurakunnissa kuulluiksi?

Mietin tätä ihan teidän omaksikin parhaaksi, ilman syyttämättä.

Jos te välitätte tästä kansanryhmästä seurakunnissanne(vanhemmat naiset, ne "martat ja mariat")varmaan mielellänne pohditte kanssani tätä asiaa.

Millä heitä voisi muulla tavalla auttaa kuin parin minuutin rukouksella ja huomiolla kokousten päätteeksi , kun oma vuoro tulee rukousjonossa.

Ja kerran-kun vielä olin uskossa-eräs nuori miespastori sanoi että ei ole sopivaa käydä monta kertaa rukoiltavana. Samasta asiasta.
Hän väitti että jumala kuulee sen ensimmäisen rukouksen ja siihen on luotettava.

Hän oli huomannut että aina ne samat oli tyrkyllä käsien alle siunattavaksi. Ja aina samojen ongelmien kanssa.

Pastori sanoi että kerta on riitettävä.

Mitä ne naiset sieltä rukousjonoista aina uudestaan etsivät? Jotakin kokemusta?

Aktiivisimmat puhuvat usein kielillä alttarilla. Jotain huumaa he etsivät?

Mikseivät miehet siellä käy? Harvemmin puhuvat kielilläkin.

Tulee myös mieleen eräs vanhempi nainen joka valitti kun nuorille on kaikkea mutta hän on usein tullut kokoukseen iloisempana kuin mitä on sieltä lähtenyt.

Hän sanoi olevansa ahdistuneempi kokousten jälkeen kuin sinne tullessa.

Välitättekö TE hänenlaisistaan seurakuntanne jäsenistä?

Mitä minulle(olen 41-vuotias)olisi seurakunnalla tarjota? Ylistyskuoroon olen liian vanha. Niin ruma ja raadollinen on seurakuntien tilanne. Olen joillekin siellä liian vanha.

Ratkeaisiko pulmani(kysyn mikä olisi paikkani ja tehtäväni srk:ssa jos sinne tahtosin liittyä)rukousjonossa?

Jos sinä olet sellainen rukousjonoissa kävijä niin mitä hyötyä sinulle siitä on?

Entä miksi käyt siellä monta kertaa, joka kerta kenties?

Millainen kokemus naisille noista rukouskokouksista tulee?

20

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäpöt

      Joukossa rukoilemisessa tunnelma tiivistyy massan voima valtaa mielesi, oletko oma itsesi ?

      • Miksei yleensä miehet sorru tuollaiseen massapsykoosiin? Vanhat akat siellä edessä vain kirkuvat ja solkottavat siansaksaa.

        Noloa! Minua ei sinne sais kirveelläkään.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Miksei yleensä miehet sorru tuollaiseen massapsykoosiin? Vanhat akat siellä edessä vain kirkuvat ja solkottavat siansaksaa.

        Noloa! Minua ei sinne sais kirveelläkään.

        ps. se viime kerta helluntailaisissa kun kävin siellä niin eräs kaverini vei minut sinne, ja varmaan toivoi että menen sinne eteen.
        Siellä oli siellä jonossa naapurini jonka tiesin sairastavan skitsofreniaa. Hän, tämä nainen, kertoi minulle että hän pyytää esirukousta skitsofreniansa lähtemiseksi.
        Kuten arvata saattaa-tämä nainen meni vain entistä enemmän sekaisin, ei auttanut esirukous.

        Siinä pääsyy miksi minä en mene rukousjonoihin: se ei auta mitään.

        Samoin tuo vajaamieliseksi tiedetty sairaseläkkeellä oleva mies: ei hänkään parantunut vaikka kuinka miessaarnaaja huusi ts rukoili että mies muuttuisi.

        Mitä järkeä?


      • tositapaus
        auroraboreallis kirjoitti:

        ps. se viime kerta helluntailaisissa kun kävin siellä niin eräs kaverini vei minut sinne, ja varmaan toivoi että menen sinne eteen.
        Siellä oli siellä jonossa naapurini jonka tiesin sairastavan skitsofreniaa. Hän, tämä nainen, kertoi minulle että hän pyytää esirukousta skitsofreniansa lähtemiseksi.
        Kuten arvata saattaa-tämä nainen meni vain entistä enemmän sekaisin, ei auttanut esirukous.

        Siinä pääsyy miksi minä en mene rukousjonoihin: se ei auta mitään.

        Samoin tuo vajaamieliseksi tiedetty sairaseläkkeellä oleva mies: ei hänkään parantunut vaikka kuinka miessaarnaaja huusi ts rukoili että mies muuttuisi.

        Mitä järkeä?

        Lyhyesti anopin tapaus helari kokouksessa päätetettiin uskon voimalla parantua ni anoppi jätti tärkeät lääkkeeet poies no kuinka kävi, joutui ambulanssilla sairaalaan nää hilurit totesivat yks kantaan usko oli puutteelinen vajavainen.


      • tositapaus kirjoitti:

        Lyhyesti anopin tapaus helari kokouksessa päätetettiin uskon voimalla parantua ni anoppi jätti tärkeät lääkkeeet poies no kuinka kävi, joutui ambulanssilla sairaalaan nää hilurit totesivat yks kantaan usko oli puutteelinen vajavainen.

        Todella suututtavan törkeää. Eikä ensimmäinen tapaus eikä varmasti viimeinenkään.


      • kaikenlaisiasoopia
        tositapaus kirjoitti:

        Lyhyesti anopin tapaus helari kokouksessa päätetettiin uskon voimalla parantua ni anoppi jätti tärkeät lääkkeeet poies no kuinka kävi, joutui ambulanssilla sairaalaan nää hilurit totesivat yks kantaan usko oli puutteelinen vajavainen.

        Kukaan ei usko nointyperää tarinaasi !

        sen olet itse keksinyt sen anoppisi kanssa tai kumipkaan ei tajunnut asiasta mitään.
        siitä voi alkaa asiaa pohtia. en usko missään suomenmaassa olevan sellaista uskovaa joka selliasta kehottaa että lääkkeet pois!

        se että rukoillaan sairaan puolesta luulis olevan jokaiselle tervepäiselle normaalia hengellistä toimintaa jota on harrastettu ainakin uudenliiton ajan jopa lutterin laitoksessa.


      • tositapaus

        Tapahtui 1980 luvulla Mikkelissä teidän rukoushuoneella, jäi hyvin mieleen ja tarvittaessa voidaan todistaa.


    • asåöjppsajga

      UP!

    • Seurannutpaikanpäällä

      Olen itse huomannut saman asian. Vaikka kuinka rukoillaan sairaitten puolesta, kukaan ei parane. Poikkeuksena akuutit flunssatapaukset, jotka muutenkin paranevat itsestään. Joskus joillain kivut hellittävät hetkeksi, mutta palaavat sitten takaisin uudestaan. Suuria parantumisihmeitä kuulee aina tapahtuvan vain jossain kaukana toisessa maassa. Olen vahvasti alkanut epäilemään, että tuskin nekään pitävät paikkaansa.

      • Juu, tuollaista mitä kirjoittaja kertoi anopistaan sattuu kaiken aikaa. Se on helluntailaisten opista kiinni.
        Tälläkin palstalla eräs nimmari 139 kertoi sairastuneensa syöpään ja että uskon veljet ja -sisaret oli moittineet häntä epäuskosta. Sanoen sen olevan syyn siihen ettei hän parane.
        Ikäänkuin oman kuoleman miettimisessä ei olisi ollut tarpeeksi taakkaa.
        Kukaan muu ei palstalla keskustellut hänen kanssaan paitsi minä, jumalattomana jumalattomine mielipiteitteni kanssa.
        Enhän voinut muuksikaan muuntua vaikka näin että hänelle olisi ollut parasta jonkun uskovaisen antama uskonvahvistus.
        Kyllä kun minä olen kuolemassa haluan kuulla jumalasta ja uskoa siihen ja kuolemanjälkeiseen elämään.
        Vaikka satuina niitä pitäisinkin, mutta ne voisi mut kantaa rankimman yli jos olisi pienikin toivo että kuolema ei ole elämän loppu.
        Kukaan ei toivo kuolemaa.


      • ainatarutpielessä
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu, tuollaista mitä kirjoittaja kertoi anopistaan sattuu kaiken aikaa. Se on helluntailaisten opista kiinni.
        Tälläkin palstalla eräs nimmari 139 kertoi sairastuneensa syöpään ja että uskon veljet ja -sisaret oli moittineet häntä epäuskosta. Sanoen sen olevan syyn siihen ettei hän parane.
        Ikäänkuin oman kuoleman miettimisessä ei olisi ollut tarpeeksi taakkaa.
        Kukaan muu ei palstalla keskustellut hänen kanssaan paitsi minä, jumalattomana jumalattomine mielipiteitteni kanssa.
        Enhän voinut muuksikaan muuntua vaikka näin että hänelle olisi ollut parasta jonkun uskovaisen antama uskonvahvistus.
        Kyllä kun minä olen kuolemassa haluan kuulla jumalasta ja uskoa siihen ja kuolemanjälkeiseen elämään.
        Vaikka satuina niitä pitäisinkin, mutta ne voisi mut kantaa rankimman yli jos olisi pienikin toivo että kuolema ei ole elämän loppu.
        Kukaan ei toivo kuolemaa.

        no mutta sinäpä nyt alat kovin hurskaaksi yks kaks !

        eikö se vapaus jumalasta ja uiskovista olekkaan tulevaisuus ja toivo muuta kuin silloin kun jääkaapissa on kaljaa vielä muutama puteli.

        ja lopeta tuo pascan jauhaminen ...että sattuu kaiken aikaa..helluntain opista...!
        mitään tuollaista EI satu kaiken aikaa ja tuskin koskaan on sattunut muuta kuin tomppelien tahoilta ja niitä näyttä olevan tiskin molemmin puolinkin.


      • ainatarutpielessä kirjoitti:

        no mutta sinäpä nyt alat kovin hurskaaksi yks kaks !

        eikö se vapaus jumalasta ja uiskovista olekkaan tulevaisuus ja toivo muuta kuin silloin kun jääkaapissa on kaljaa vielä muutama puteli.

        ja lopeta tuo pascan jauhaminen ...että sattuu kaiken aikaa..helluntain opista...!
        mitään tuollaista EI satu kaiken aikaa ja tuskin koskaan on sattunut muuta kuin tomppelien tahoilta ja niitä näyttä olevan tiskin molemmin puolinkin.

        Olisiko sulla antaa jotain aloitukseen, hyvä lukijani? Miksi (vanhemmat)naiset voivat niin pahoin helluntaiseurakunnissa jotta kansoittavat rukousjonot?
        Etsivätkö elämyksiä?
        Mikä selittää miesten puutteen rukousjonoissa?


      • ihmetapaustaon
        auroraboreallis kirjoitti:

        Olisiko sulla antaa jotain aloitukseen, hyvä lukijani? Miksi (vanhemmat)naiset voivat niin pahoin helluntaiseurakunnissa jotta kansoittavat rukousjonot?
        Etsivätkö elämyksiä?
        Mikä selittää miesten puutteen rukousjonoissa?

        En ole kuullut pahoonvoivista vanhemmista naisista sen enempää kuin uudemmistakaan!

        Mistä sinä taas tuollaisia keksit, eikä tavallisissa seurakunnissa mitään rukousjonoja ole eikä tarvi olla, siellä jokainen rukoilee mitä rukoilee ja jos joku kaipaa ennemmän hänen puolestaa rukoillaan erikseen.

        mistä siihen joku huonovointisuus tulee, puhut kaiken aikaa jotain omia pääsi tuotoksia joilla ei ole mitään todellisuutta tai on joskus tapahtunut omassa elossasi kymmeniä vuosia sitten jota käytätä aseena helluntaita kaivellessasi.
        mikä on motiivisi näihin kaikkiin häh!


      • ihmetapaustaon kirjoitti:

        En ole kuullut pahoonvoivista vanhemmista naisista sen enempää kuin uudemmistakaan!

        Mistä sinä taas tuollaisia keksit, eikä tavallisissa seurakunnissa mitään rukousjonoja ole eikä tarvi olla, siellä jokainen rukoilee mitä rukoilee ja jos joku kaipaa ennemmän hänen puolestaa rukoillaan erikseen.

        mistä siihen joku huonovointisuus tulee, puhut kaiken aikaa jotain omia pääsi tuotoksia joilla ei ole mitään todellisuutta tai on joskus tapahtunut omassa elossasi kymmeniä vuosia sitten jota käytätä aseena helluntaita kaivellessasi.
        mikä on motiivisi näihin kaikkiin häh!

        Motiiviivini on se mitä näin ja koin viimeksi hell.srk:n kokouksessa käydessäni. Viimeiseksi oli alttarikutsu ja siihen vastasi vain vanhimmat naiset.

        Lisäksi se nainen joka kertoi lähtevänsä ahdistuneempana kokouksesta kuin mitä oli sinne tultuaan on todellisuutta.

        Etkö välitä vai etkö todella usko?

        Seuraappas ovatko miehiä vai naisia sun rukouskokouksessa. Ovat naisia.

        Sitten uskot että se mitä sanon on totta.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Motiiviivini on se mitä näin ja koin viimeksi hell.srk:n kokouksessa käydessäni. Viimeiseksi oli alttarikutsu ja siihen vastasi vain vanhimmat naiset.

        Lisäksi se nainen joka kertoi lähtevänsä ahdistuneempana kokouksesta kuin mitä oli sinne tultuaan on todellisuutta.

        Etkö välitä vai etkö todella usko?

        Seuraappas ovatko miehiä vai naisia sun rukouskokouksessa. Ovat naisia.

        Sitten uskot että se mitä sanon on totta.

        Korjaus, ei rukouskokouksissa vaan -jonoissa.


    • niinsellaistaseon

      Kukaan ei tiedä miksi niin vähän parantumisia tapahtuu, mutta se EI ole syy lopettaa kehoitusta jonka jokainen voi Raamatustaan lukea!

      Siihen ei tarvitse sekottaa helluntaita eikä muutakaan -laita eikä laista!

      joka ei rukoile on hengellisesti umpikuollut ei puutui kuin kuoppaus jos ei muutosta tule.

      RAAMATTU kehoittaa rukoilemaan kaikkien asioiden puolesta ja jos ei OMA rukous tuo apua silloin on syytö kysyä mikä MINUN Jumalasuhteessani on vialla, eikä ole ollenkaan tarpeen alkaa tikulla kaivella helluntaita!

      • Kun ihminen sairastuu vakavasti voi olla että se rukous tulee ihan luonnostaan, vaikkei olisikaan ko lahkoon sekaantunut.

        Miksi ihmeessä sanot ettei ihminen ei saisi ihmetellä sitä turhaa rukousta jota sairaudesta vapautumiseksi rukoillaan?

        Kehoitat epärehellisyyteen. Kertoo sinusta ja sinun NS jumalastasi kaiken. Et ole senkään suhteen rehellinen!


      • arvallaveteletkö
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kun ihminen sairastuu vakavasti voi olla että se rukous tulee ihan luonnostaan, vaikkei olisikaan ko lahkoon sekaantunut.

        Miksi ihmeessä sanot ettei ihminen ei saisi ihmetellä sitä turhaa rukousta jota sairaudesta vapautumiseksi rukoillaan?

        Kehoitat epärehellisyyteen. Kertoo sinusta ja sinun NS jumalastasi kaiken. Et ole senkään suhteen rehellinen!

        siinä taas aurajuustolla päällystettyä lookisuutta.


      • Seurannut

        "Jos ei OMA rukous tuo apua silloin on syytä kysyä mikä MINUN Jumalasuhteessani on vialla".
        Lukuisat evankelistat, saarnamiehet ja vanhemmistojen jäsenet ovat kuolleet sairauksiinsa, kun rukous ei ole tuottanut tulosta. Mikä HEIDÄN Jumalasuhteessaan on ollut vialla??


      • sellaistaseon
        Seurannut kirjoitti:

        "Jos ei OMA rukous tuo apua silloin on syytä kysyä mikä MINUN Jumalasuhteessani on vialla".
        Lukuisat evankelistat, saarnamiehet ja vanhemmistojen jäsenet ovat kuolleet sairauksiinsa, kun rukous ei ole tuottanut tulosta. Mikä HEIDÄN Jumalasuhteessaan on ollut vialla??

        Niin en tiedä sitä kun eivät Apostolitkaan tienneet ja Jeesus jo sanoo että JOS teillä olisi uskoa, niin.....

        painopiste olikin siinä että kun omakaan ei tuota tulosta niin miksi natista niiden muiden rukoilijoiden tuloksista.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe