Milloin autolla on ajettu paljon?

Kysyn.vaan

Jos autolla on ajettu 150 tuhatta kilometriä mutta se on huollettu ohjeiden mukaan niin paljonko sillä vielä ajaa? Meinaan kannattaako sellaista ostaa vai pitäisikö kilometrejä olla alle sata tuhatta takana? Onko sillä väliä missä ajassa kilometrit on ajettu?

25

1889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riippuuautosta

      150 tkm ei ole paljon laadukkaalle diesel-autolle. Niillä ajelee helposti sen 500 tkm.
      Mitä lyhyemmässä ajassa kilometrit on tullut niin sen parempi. Kertoo yleensä paljosta matka-ajosta joka ei kuormita läheskään yhtä paljon moottoria kuin kaupunki-ajo. Poikkeuksena taksit joilla suhataan lyhyttä kaupunkimatkaa ja paljon.

      Vielä jos verrataan 3 vuotta vanhaa 150tkm ajettua 6 vuotta vanhaan 150tkm ajettuun, niin iso ero on osien ja korin iässä. Tietyt osat ei vanhene kilometrien mukaan vaan iän mukaan. Ja toisaalta kolme vuotta vanha on aina kolme vuotta uudempaa ja nykyaikaisempaa tekniikkaa.

      • Kysyn.vaan

        En ole diesel autoa ostamassa vaan bensavehkeen automaattivaihteilla. Ei kannata dieseliä ostaa koska vuodessa tulee ajettua vain 10-15 tuhatta kilometriä.


      • vähänvaihtoehtoja

        No sitten ainoa kunnon vaihtoehto on joku Japanilainen. Katsot vain että kori on kunnossa.


      • ne.tinapussit

        Kyllähän Se 365
        tuhatta ajettu aika loppu jo on varsinkin hiace. Transit 150 ihan kohtuullisesti ajettu peli


      • Tosi_on
        vähänvaihtoehtoja kirjoitti:

        No sitten ainoa kunnon vaihtoehto on joku Japanilainen. Katsot vain että kori on kunnossa.

        VW Golf, sillä ajaa 300 tuhatta joten jos ostat 150 tuhatta ajetun niin ainakin saman verran ajat.


      • Anonyymi

        150 tklm ajetusta dieslromusta on jo aikapäiviä sitten "ennakoivana huoltotoimenpiteenä" tuhottu kaikki päästölaitteet eli tulpattu EGR, softattu auto (ettei vikavalot pala operaation seurauksena) + ehkä "lisätty tehoa" tai ainakin "voimasavun" määrää. Sekä, luonnollisesti, tuunattu hiukkassuodatin rautakangella.

        Nyt ei romua kannata katsastukseen työntää, kun tarkastetaan ohjemistot yms. Auton palauttaminen tyyppihyväksynnän mukaiseen kuntoon on monen tonnin juttu, pitäisi palauttaa alkup. ohjelmistot (hei hei lastutukset), asentaa uusi hiukkassuodatin, korjata EGR jne.

        Helpointa ja halvinta myydä saastepommi autopurkaamolle.


      • Anonyymi
        Tosi_on kirjoitti:

        VW Golf, sillä ajaa 300 tuhatta joten jos ostat 150 tuhatta ajetun niin ainakin saman verran ajat.

        Golfin tsi koneet hajoavat jopa 150000 km jälkeen kokemusta on, että sellainen himmeli konepellin alta köytyy ketjukoneeksi onneton tekele.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        150 tklm ajetusta dieslromusta on jo aikapäiviä sitten "ennakoivana huoltotoimenpiteenä" tuhottu kaikki päästölaitteet eli tulpattu EGR, softattu auto (ettei vikavalot pala operaation seurauksena) ehkä "lisätty tehoa" tai ainakin "voimasavun" määrää. Sekä, luonnollisesti, tuunattu hiukkassuodatin rautakangella.

        Nyt ei romua kannata katsastukseen työntää, kun tarkastetaan ohjemistot yms. Auton palauttaminen tyyppihyväksynnän mukaiseen kuntoon on monen tonnin juttu, pitäisi palauttaa alkup. ohjelmistot (hei hei lastutukset), asentaa uusi hiukkassuodatin, korjata EGR jne.

        Helpointa ja halvinta myydä saastepommi autopurkaamolle.

        Eli puhut jostain 20 vuotta vanhoista autoista joissa egr voi tukkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golfin tsi koneet hajoavat jopa 150000 km jälkeen kokemusta on, että sellainen himmeli konepellin alta köytyy ketjukoneeksi onneton tekele.

        Tojotalla se vasta himmeli on konepellin ja pers%&een alla. On kaikenmaailman hybridi viritelmää, akkua takakontissa ja takapenkin alla. VW:n Tsi on yksinkertainen ja luotettava turbokone jossa ei ole mitään ihme virityksiä auton matkustamossa ja takakontissa.

        https://www.taloustaito.fi/globalassets/taloustaito-autot/taloustaito-autot-2019/sahkoauton-akku/sahkoauton-akut-yaris_hybrid_tec_03_dpl_2012_770.jpg

        Tuollanen yariksen viritelmä ku kärähtää niin kärähtää myös takamatksutajan perrse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojotalla se vasta himmeli on konepellin ja pers%&een alla. On kaikenmaailman hybridi viritelmää, akkua takakontissa ja takapenkin alla. VW:n Tsi on yksinkertainen ja luotettava turbokone jossa ei ole mitään ihme virityksiä auton matkustamossa ja takakontissa.

        https://www.taloustaito.fi/globalassets/taloustaito-autot/taloustaito-autot-2019/sahkoauton-akku/sahkoauton-akut-yaris_hybrid_tec_03_dpl_2012_770.jpg

        Tuollanen yariksen viritelmä ku kärähtää niin kärähtää myös takamatksutajan perrse.

        Niin mutta kun tuolla viritelmällä säästää 0,5L/100km.

        T. Tero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli puhut jostain 20 vuotta vanhoista autoista joissa egr voi tukkia.

        EGR tukkimista ja hiukkausloukun poistoa/tyhjentämistä suositellaan "ennakoivana huoltotoimenpiteenä" viimeistään 100 tkm tienoilla eli useimmiten kyseessä autot, joilla justiinsa takuu loppunut. Samalla, tottakai, lastutus, jotta saadaan aikaa mustia savupilviä, joten ansiosta takanatulijat jäävät oitis 100 metrin päähän, kun nokilekan kuski polkaisee kaasua.


    • Autoilla.ajaa.paljon

      Paras autokauppa minulla on ollut, kun ostin 7v vanhan 205 tkm ajetun mazda 626 farkun. Tarvitsin vähintään 6 paikkaa, eikä silloin tila-autot olleet vielä yleistyneet. Ajoin sillä 5 v ja 70 tkm ilman remontteja. Auto kelpasi vielä merkkiliikkeeseen uuteen vaihdossa ihan käypään hintaan. Bensa-autollakin ajaa paljon. Mutta vähilläkin kilometreillä auton saa huonoon kuntoon, jos ei ole järkeä päässä. Kuluttavan käytön kyllä huomaa. Jos epäilee omia taitoja, niin kannattaa ottaa kaverin kaveri avuksi.

      • olipaKerranJaViimeisen

        Johan oli tarina historian syövereistä, huhuu.


    • toypetgt

      Ostin 180 tkm ajetun tojon ja olen sillä ajellut nyt 11 vuotta ja 230.000 km eikä loppua ole vielä näkyvissä. Kun liikkeet ei tästä enää mitään hyvitä, niin kannattaa vain ajella, kunnes kone tai laatikko lopulta laukeaa. Siihen tosin menee vielä pitkä aika. Ei voi olla kuin tyytyväinen, kun on aikanaan osannut tehdä luotettavan valinnan ja pysynyt erossa dsg ja tsi - autoista.

    • Anonyymi

      ostin 86000km ajetun parjatun kia opirus.yllätyin miten varma.ja siisti työn jälki on. ei ole tarvinnut katua.

    • Anonyymi

      Nuo 3 viimeistä autoa ovat kaikki olleet n. 180 tkm ajettuja, mutta ku valitsee
      tukevan merkin niin ei siinä ole suuria huolia.
      Mazda 626 , sillä ajoin 13 vuotta. seuraavaksi Camry, millä ajoin 14 vuotta ja
      kun mittari näytti 465.000 km, niin vein sen ehjänä vielä vaihtoon.
      Sonata crdi (180 tkm) kesti vielä ajaa 5 v. ja 100,ooo km ja sama tahti
      jatkuu eli 180,ooo ajetulla Mazdalla on nyt ajettu jo pari vuotta.
      Eihän ne nyt viattomia ole mutta satasilla !!! on aina korjaus onnistunut.

    • Anonyymi

      Jos auto on Toyota, niin ollaan jo saattohoidossa, mutta laadukkaalla saksalaisella ollaan elämän alkutaipaleella.

      • Anonyymi

        Mersu on muutunut siihen menenssä jo mullaksi ja ruostunut pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mersu on muutunut siihen menenssä jo mullaksi ja ruostunut pois.

        mersu ja mersu... maine on luotu kymmeniä vuosia sitten, mutta nyt eli
        2000-luvulla on mersun maine romahtanut surkeiden muoviosien myötä
        jo 10-vuotiaassa mersussa laukeilevat kaikki paikat ja todella kalliisti.


    • Anonyymi

      Jos sitä huoltoa ohjeiden mukaan jatketaan säännöllisesti myös ostamisen jälkeen niin nuo kilometrit saa tuplattua tai triplattua riippuen vähän automallista.
      Ongelmaksi voi tulle ne ohjeiden mukaisissa huolloissa havaitut kulumakohteet. Niidenkin kustannukset pitää niellä ja niillä kustannuksilla on taipumus kasvaa vuosi vuodelta noiden kilometrien jälkeen. Ja sieltä voi huonolla tuurilla tulla joku kampakselin tiivisteen tapainen kulupommi vastaan. Joskus ne vain kuluvat vähän turhan nopeasti, huolsi tai ei.

    • Anonyymi

      Henkilöauton keskimääräinen romutusikä on 300 000km.n kohdalla sanoo kuusakoski.
      Tuohan merkitsee sitä, että paljon ajettu on 100tkm ja 500tkm välillä tuurista riippuen.
      Mitä itsellä 24 auton kokemuksella, niin autossa kuin autossa alkaa remontit 100tkm.n jälkeen. Sitten on ns. nykyiset "premium autot" 2 vuoden takuulla. Takuu kun päättyy, alkaa kallis autoilu. Itsellä kokemus Audi A6 ja BMW 5, nuo merkit kierrän... Mesekin kuuleman mukaan sama juttu.

    • Anonyymi

      ...,kaksoiskytkin,vaihteisto,turbo,ruiskusuuttimet diesel,erg,vakionpeuden säädin,hiukkaloukku,sytytyspuolat,öljynkulutus,katalysaattori,mittaristo,käsijarrun sähkökytktin,puhaltimen moottori tai vastus,sähköikkunan kytkin,etu ja takalevyjarrujen laahaaminen,etuvalojen lasin sekä tuulilasin kuluneisuus,...nämä välillä 100.000-300.000 ....jos auto on hyvin huollettu ajallaan niin monelta vialta säästyy...öljyt ja suodattimet,tulpat ,ilmastoinnin huolto jne...tarkkana saa olla jos ostaa käytetyn.

      • Anonyymi

        Käytetyn ostossa pitää olla todella tarkkana ja seuloa suuri käytettyjen aineisto.
        Näin voi saada valituksi sen harmittoman yksilön itsellensä.
        Joissakin merkeissä oli satkun ajetussa autossa vaihdettu iskarit ja laturi !!!
        Kyllä noiden kulutusosien pitäisi kestää sen 250.000 - 300,000 km.


    • Anonyymi

      Meidän 2-autossa 150-180 tkm välissä jouduttiin uusiin lähes kaikki kuluvat osat (pl. moottori ja laatikko). Sitä ennen 100-150 tkm, ei muuta kun öljyn vaihdot ja taas on mennyt reilut 50 tkm lähinnä perushuollolla. Sanoisin, että auto on nyt parempi kuin silloin 150 tkm ajettuna.

    • Anonyymi

      Kannattaa tsekata akut ainakin...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3683
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      38
      2393
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2185
    5. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1609
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1552
    8. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      286
      1372
    9. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe