"ei näillä tuloilla edes kehtaa hommata naista"

IkisM

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015032119397747_uu.shtml

Siinä periaaatteessa ihan täysipäinen mies on jäänyt yksin, elämä lipuu ohitse. Mitä tekisi vastaavassa tilanteessa nainen? Tietysti hommautuu raskaaksi, saa lapsen ja kas, on arvostettu äiti josta yhteiskunta pitää huolen. Niitä lapsia kun pullauttelee muutaman vuoden välein on asema turvattu. Vastaavaa ei mies voi tehdä, hänestä tulee hyljeksitty rahaton luuseri. Niin se menee ja silti mussutetaan naisen eurosta, varmaan tuntuu hyvältä niitä juttuja kuulla varsinkin jos sattuu olemaan tuo jutussa mainittu 4512 päivää työttömänä ollut kaveri.

11

103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • poååå

      Ei se lapsien pitokaan nii halpaa ole että sil rikastuis.

      • IkisM

        Ei halpaa eikä rikastu mutta sillä saa yhteiskunnallisen aseman ja hyväksynnän ihmisten silmissä sekä syyn johon voi aina vedota kun elämä on raskasta ja vaikeaa.


    • lusmujavaan

      Nääh, kuulostavat lusmuilijoilta. Töitä löytyy aina, ei ne aina kaikkein mukavimpia ole, mutta sitkeällä yrittämisellä ja itsensä kouluttamalla jotain löytyy aina. Ei nyt viime vuosina sentään mikään ysärilama ole ollut.

      Ja hyvälle miehelle löytyy aina nainen, ei siinä tulot paina. Ei vaan sitten kannata kuuta taivaalta kurkottaa, vaan pitää kelvata tavallinen nainen, ei mikään kaunotar. Näille naisettomuutta valittaville kun se nainen tarkoittaa aina jotain 20-vuotiasta missiä.

      • älävalita

        Jep. Töitä ja naisia löytyy, kun vaan nousee sieltä sohvasta. Itsekin teen maisterina henkilökohtaisen avustajan hommia. Ja pidän työstäni, koska sillä on oikeasti merkitystä.

        Mitä naisasiaan tulee, niin harva meistä pelkän rahan perässä juoksee. Eli jos tavallinen suomalainen nainen riittää, niin varmasti löytyy.

        Taitaa nyt vaan olla niin, että kyseinen ukko haaveilee merkonomin papereilla myyntijohtajan työstä ja vierelleen 20-vuotiasta blonditissibimboa.


      • ätmel
        älävalita kirjoitti:

        Jep. Töitä ja naisia löytyy, kun vaan nousee sieltä sohvasta. Itsekin teen maisterina henkilökohtaisen avustajan hommia. Ja pidän työstäni, koska sillä on oikeasti merkitystä.

        Mitä naisasiaan tulee, niin harva meistä pelkän rahan perässä juoksee. Eli jos tavallinen suomalainen nainen riittää, niin varmasti löytyy.

        Taitaa nyt vaan olla niin, että kyseinen ukko haaveilee merkonomin papereilla myyntijohtajan työstä ja vierelleen 20-vuotiasta blonditissibimboa.

        Maisterin tutkinto ei koulutusalasta riippuen välttämättä pätevöitä ihmistä yhtään mihinkään, joten henkilökohtaisen avustajan työ voi hyvinkin olla koulutustasi vastaavaa työtä.


      • IkisM
        älävalita kirjoitti:

        Jep. Töitä ja naisia löytyy, kun vaan nousee sieltä sohvasta. Itsekin teen maisterina henkilökohtaisen avustajan hommia. Ja pidän työstäni, koska sillä on oikeasti merkitystä.

        Mitä naisasiaan tulee, niin harva meistä pelkän rahan perässä juoksee. Eli jos tavallinen suomalainen nainen riittää, niin varmasti löytyy.

        Taitaa nyt vaan olla niin, että kyseinen ukko haaveilee merkonomin papereilla myyntijohtajan työstä ja vierelleen 20-vuotiasta blonditissibimboa.

        "Jep. Töitä ja naisia löytyy, kun vaan nousee sieltä sohvasta. Itsekin teen maisterina henkilökohtaisen avustajan hommia."

        Niin sinä teet ja hyvä niin mutta sinulla tuskin oli kahdeksan vuoden työttömyyttä taustalla? Leikitään että sinulla on firma jossa on monenlaisia töitä ja avaat hakuun kaksikymmentä paikkaa sinne, varastomiehestä tuotantopäällikköön on vakansseja auki. Hakemuksia tulee 2000, 100 per paikka mikä on käsittääkseni vähän tänä päivänä. Kuinka monennelle sijalle hakemaansa paikkaan asetat kaverin jolla on takana kahdeksan vuoden tyhjyys? tai jos se on vaikka vain kaksi vuotta? kun samaan aikaan on semmoisiakin hakijoita jotka on olleet juuri opiskelemassa tai töissä jossain muualla. Minä voin ihan rehellisesti sanoa että tuolla taustalla jannu olisi ehkä jotain yhdeksäskymmenesyhdeksäs jonka soittaisin haastatteluun koska siinä on niin paljon epävarmuustekijöitä mukana.


      • IkisM kirjoitti:

        "Jep. Töitä ja naisia löytyy, kun vaan nousee sieltä sohvasta. Itsekin teen maisterina henkilökohtaisen avustajan hommia."

        Niin sinä teet ja hyvä niin mutta sinulla tuskin oli kahdeksan vuoden työttömyyttä taustalla? Leikitään että sinulla on firma jossa on monenlaisia töitä ja avaat hakuun kaksikymmentä paikkaa sinne, varastomiehestä tuotantopäällikköön on vakansseja auki. Hakemuksia tulee 2000, 100 per paikka mikä on käsittääkseni vähän tänä päivänä. Kuinka monennelle sijalle hakemaansa paikkaan asetat kaverin jolla on takana kahdeksan vuoden tyhjyys? tai jos se on vaikka vain kaksi vuotta? kun samaan aikaan on semmoisiakin hakijoita jotka on olleet juuri opiskelemassa tai töissä jossain muualla. Minä voin ihan rehellisesti sanoa että tuolla taustalla jannu olisi ehkä jotain yhdeksäskymmenesyhdeksäs jonka soittaisin haastatteluun koska siinä on niin paljon epävarmuustekijöitä mukana.

        Juuri näin. Kyllä jokaiseen paikkaan tulee niin paljon hakemuksia, että pitemmällä työttömyystaustalla saumat ovat 0. Itsehän en ole päässyt edes palkkatukipaikkoihin (kustannukset työnantajalle 0), koska aina on vähintään yksi kokeneempi hakija edessä.


    • ätmi-sinkku

      Töitä ei löydy jos on ätmi. Työn saaminen on yhtä vaikeaa kuin treffeille pääseminen. Ulkonäkö pitää olla kunnossa, kokemusta pitää olla vuosia, pitää olla erittäin sosiaalinen ja puhelias kaikkien rakastama. Niin se menee tässä maailmassa että ujot ja epäsosiaaliset ei saa mitään. Joku hiljainen koulukiusattu ei mitään töitä saa.

    • Sillähän saadaan mukavasti syntyvyys kasvuun, jos näin on.

    • Kunnolinenmies
    • zxcfdsaawrrfxc

      Itsekin sossupummina en ymmärrä näitä "ei ole varaa laseihin" ruikuttajia, itse kun en ryyppää niin hiukan säästämällä voi joskus jotain ostaakin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      110
      1050
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      102
      918
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      96
      787
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      85
      703
    5. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      655
    6. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      16
      580
    7. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      34
      506
    8. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      25
      495
    9. Kuinka paljon hänestä tykkäät?

      Vai tykkäätkö ollenkaan? 🤣
      Ikävä
      43
      492
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      46
      486
    Aihe