Jumalani, minä häpeän niin

Sro

Ojensin käteni Herran, Jumalani, puoleen ja sanoin: ”Jumalani, minä häpeän niin, että tuskin uskallan nostaa kasvojani sinun puoleesi, sillä meidän syntimme tulvivat jo päämme yli ja syyllisyytemme kohoaa taivaaseen saakka.”
Esra 9:5–6

Jumalan lain tuomiot kävivät myös Esran oman sydämen läpi. Hän ei jättäytynyt ulkopuoliseksi tarkkailijaksi. Hän oli syntinen syntisen kansan joukossa ja muiden mukana katumassa ja pyytämässä rikkomuksiaan anteeksi. Kansan synnit olivat myös sen johtajien ja pappien syntejä. Tämän asenteen voi havaita muuallakin Raamatussa. Tuomiotakin julistaessaan profeetat rakastivat omiaan ja samastuivat heidän hätäänsä. Sama sydämenasenne oli Abrahamin rukouksessa Sodoman puolesta: Jos sieltä löytyy viisikymmentä hurskasta, säilyttäisikö Jumala kaupungin? Entä jos siitä puuttuu viisi? Entä jos heitä on neljäkymmentä? Entä jos löytyy kolmekymmentä… kaksikymmentä… kymmenen? Ja Herra lupasi, että noiden kymmenen takia hän jättää sen tuhoamatta. Rakkaus ihmisiä ja omaa kansaa, myös langenneita kohtaan on oikea asenne kristitylle, ei nenänvartta pitkin nyrpistely ja toisten syntien paheksunta. Onhan tuomitsija itsekin syntinen ihminen.
Vähäsarja.

14

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja siinä sitä tulee luterilaista syntihyväksyntää, jonka tarkoitus on saada omat synnit näyttämään paremilta.

      Älkää tehkö syntiä, vaan tehkää jo viimein sitä hyvää, sillä tekojemme mukaan meille annetaan.

      • Sro sanoi osuvasti: Onhan tuomitsija itsekin syntinen ihminen.


      • Mi.mi.mitä

        Mikko.
        Teoillako pelastun. Entä usko Kristukseen?


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Sro sanoi osuvasti: Onhan tuomitsija itsekin syntinen ihminen.

        Sinä olet Jarmo syntinen, mutta ei se sitä tarkoita, että myös kaikki muutkin ovat syntisiä, kuten opetat.

        Jätä sinäkin jo syntinen elämäsi taakse, ja vastusta tosissa sitä syntiä, niin pääset sen otteesta ja silmäsi avautuvat.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Sinä olet Jarmo syntinen, mutta ei se sitä tarkoita, että myös kaikki muutkin ovat syntisiä, kuten opetat.

        Jätä sinäkin jo syntinen elämäsi taakse, ja vastusta tosissa sitä syntiä, niin pääset sen otteesta ja silmäsi avautuvat.

        Silloin kun miehet seisoivat syntisen naisen edessä kivet kädessään, Jeesus sanoi, "se ken teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven". Ainasojan käsi olisi heilahtanut oitis.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Silloin kun miehet seisoivat syntisen naisen edessä kivet kädessään, Jeesus sanoi, "se ken teistä on synnitön, heittäköön ensimmäisen kiven". Ainasojan käsi olisi heilahtanut oitis.

        Minä olsin sanonut sille naiselle, kuten sanon sinullekkin, että tee parannus.

        Ei siinä mitään kiviä lentele, vaan ohjeita, joita nyky maailma ei tosin enään ota vastaan, kuten on ennustettu, että kävisi.

        3. Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia (2 Tim 4:3)

        Sinä jos Jarmo rehellisesti asiaa tutkisit, niin ymmärtäisit myös tämän.

        Me olemme tuossa ajassa ja siksi terveet kehoitukset eivät enään kelpaa ihmisille.

        Älkää olko kuten nuo lopunajan ihmiset


      • Mi.mi.mitä kirjoitti:

        Mikko.
        Teoillako pelastun. Entä usko Kristukseen?

        Jos todella uskot, niin silloin myös teet.

        Uskosi tulee eläväksi teoista, ja ilman tekoja se on voimaton.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Jos todella uskot, niin silloin myös teet.

        Uskosi tulee eläväksi teoista, ja ilman tekoja se on voimaton.

        Mutta eikös olekin merkillistä, minä väitän rehellisin mielein etten ole yhtään sinua syntisempi, enkä tee sinua pahempia tekoja ja varmasti olen auttanut kaikin keinoin niitä ihmisä, jotka apua tarvitsevat. Mutta kerron silti samaan hengenvetoon totuuden, että joudun tunnustamaan syntisyyteni, koska se on totta. Sinä taas haukut minua syntiseksi ja väität itse olevasi synnitön.
        Minkä luulet olevan syy-yhtälö tässä dilemmassa? Minä tiedän että toinen valehtelee ymmärtämättä sitä itse. Kysymys kuuluukin kumpi, jos kerran molemmat olemme sydämestämme avoimesti rehellisiä itsellemme. Itselle valehtelu on nimittäin jo taitoa vaativa laji.


      • JarmoEklund kirjoitti:

        Mutta eikös olekin merkillistä, minä väitän rehellisin mielein etten ole yhtään sinua syntisempi, enkä tee sinua pahempia tekoja ja varmasti olen auttanut kaikin keinoin niitä ihmisä, jotka apua tarvitsevat. Mutta kerron silti samaan hengenvetoon totuuden, että joudun tunnustamaan syntisyyteni, koska se on totta. Sinä taas haukut minua syntiseksi ja väität itse olevasi synnitön.
        Minkä luulet olevan syy-yhtälö tässä dilemmassa? Minä tiedän että toinen valehtelee ymmärtämättä sitä itse. Kysymys kuuluukin kumpi, jos kerran molemmat olemme sydämestämme avoimesti rehellisiä itsellemme. Itselle valehtelu on nimittäin jo taitoa vaativa laji.

        Etkö ymmärrä, että sinä sidot väärillä opeillasi ihmisä syntiseen elämäänsä kiinni, kun sanot että kukaan ei pääse synneistään?

        Väärää oppia sinä jaat muutenkin, eikä se ole mitään hyvätekemistä, vaikka niin väität.

        Jos puu on huono tekee se myös huonoa hedelmää.

        Sinä et ole rehellinen, se on nähty jo monta kertaa.

        Tee parannus, jo viimein, ja ota nuhteeni vastaan, äläkä aina vain väistele niitä.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, että sinä sidot väärillä opeillasi ihmisä syntiseen elämäänsä kiinni, kun sanot että kukaan ei pääse synneistään?

        Väärää oppia sinä jaat muutenkin, eikä se ole mitään hyvätekemistä, vaikka niin väität.

        Jos puu on huono tekee se myös huonoa hedelmää.

        Sinä et ole rehellinen, se on nähty jo monta kertaa.

        Tee parannus, jo viimein, ja ota nuhteeni vastaan, äläkä aina vain väistele niitä.

        Etkö ymmärrä, että sinä sidot väärillä opeillasi ihmisä syntiseen elämäänsä kiinni, kun sanot että voit elää synnittömästi ilman Jeesuksen Kristuksen armontyötä?
        Jos puu on huono ja luottaa omaan voimaansa, se tekee huonoa hedelmää, vaan jos puu on kiinni jatkuvasti Kristusrungossa, se ei voi olla tekemättä hyvää hedelmää.
        Tee parannus ja tunnusta syntisyytesi Herrassamme Jeesuksessa ja vapaudu painolastistasi ja suorituksen kivuistasi. Tule vapaaksi, vapauteen Jeesus meidät vapautti, pois lain kahleista.


      • bicer
        mikko.ainasoja kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, että sinä sidot väärillä opeillasi ihmisä syntiseen elämäänsä kiinni, kun sanot että kukaan ei pääse synneistään?

        Väärää oppia sinä jaat muutenkin, eikä se ole mitään hyvätekemistä, vaikka niin väität.

        Jos puu on huono tekee se myös huonoa hedelmää.

        Sinä et ole rehellinen, se on nähty jo monta kertaa.

        Tee parannus, jo viimein, ja ota nuhteeni vastaan, äläkä aina vain väistele niitä.

        Mikko. Jarmon teot tunnetaan,,,,


      • bicer kirjoitti:

        Mikko. Jarmon teot tunnetaan,,,,

        Varokaa tuon Jarmon hapatteita, sillä hillittömyyttä hän jakaa, eikä Jumalan tuntemista.


      • mikko.ainasoja kirjoitti:

        Varokaa tuon Jarmon hapatteita, sillä hillittömyyttä hän jakaa, eikä Jumalan tuntemista.

        Voihan tässä humoristisesti sanoa että aika hillitön veikkohan tuo Jeesus nasareitainen oli. Sitähän minä tässä tarjoan elämänne onneksi, enkä omien tekojenne pinnistelyä, joka on turhuuksien turhuutta.


    • elikkäpä

      Huojennusta raskaan syntitaakkasi kantamisee tuovat sanat, tämä on minun rakas poikani.
      Toki synnit kannatte itse, mutta Jumalan armo on pojassa keskellänne.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      471
      10486
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2576
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      60
      2042
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1769
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      90
      1472
    6. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      161
      1405
    7. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1399
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      23
      1330
    9. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      376
      1328
    10. Mitä sä kuvittelit

      Kun annoit mulle huomiosi, tottakai minä menin ihastumaan suhun. En ole koskaan ollut se henkilö keneen kukaan kiinnittä
      Ikävä
      112
      1225
    Aihe