Käteishinta

incash

Ihmetyttää nämä päivittäin sähköpostitst/tekstarilla lähestyvät tiukan käteishinnan kyselijät. Harvoinhan nämä mitään pystyy ostamaan, vaikka kauppias tarjoaisi puolella siitä mitä kauppiashinta on, mutta silloin harvoin kun joku sattuu tiukkaan KÄTEIStarjoukseen tarttumaan, kysytään monesti, voiko maksaa kortilla tai pankkisiirrolla, milloin muovi tai virtuaalinumerot ovat olleet KÄTEISTÄ? Jos käteishintaa kysytään, on mielestäni selvääkin selvempää, että setelit ladotaan pöydälle.

Itse olen sen verta vanhanaikainen, että jos lupaan käteismaksun jostain tavarasta, mulla on se raha kaupoille mennessä taskussa, summasta riippumatta.

18

1277

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • watchout

      Harva haluaa tuhansia euroja käteisenä - jos joku vaatii pelkästään käteistä niin kannattaa olla varuillaan. Jobbarit ja muut harmauden talouden kyllä koska heillä ulosottomies saattaa tyhjätä tilin niin eihän sinne voi laittaa. Normikansalaiselle on tilisiirto helpompi, mutta totta kai useimmille käteinenkin käy koska monet kaupat tehdään viikonloppuna.

      • Niinsekäy

        Hö, itse soitin autosta kaiken tiedon, katselin kuvat ym., sovittiin hinta käteisenä, menin junalla hakemaan, tulin autolla kotiin. Hyvä kauppa oli, helppoa eikö totta.


      • HEH__HEH

        Ja nyt on pihassa nissan almera, ostohinta 1500 € ja taatusti hintansa väärti. HEH HEH


      • jobbersson

        Minulle on yksi ja sama onko auton myyjä jobbari vai ei kunhan saan tuotteen sopivaan hintaa.
        Turha maksaa tyhjästä josta osa sitten menee verottajalle.

        Niin ja jobbarihan voi olla sekä yksityinen että yritys.


      • Mustatkäet
        jobbersson kirjoitti:

        Minulle on yksi ja sama onko auton myyjä jobbari vai ei kunhan saan tuotteen sopivaan hintaa.
        Turha maksaa tyhjästä josta osa sitten menee verottajalle.

        Niin ja jobbarihan voi olla sekä yksityinen että yritys.

        Jobbarilta voi toki saada tuotteen "sopivaan hintaan", mutta yhtään sellaista tapausta ei ole toistaiseksi tullut vastaan, etteikö jobbarilla myynnissä olevasta autosta olisi löytynyt vikaa, vikaa, vikaa. Joten toistaiseksi ei ole tullut jobbarilta ostettua, kun on tässä elämänsä aikana saanut ihan tarpeekseen rempata omia ja toisten vanhoja autoja. Enää vanhana ei viitsi ehdoin tahdoin ..


    • Tyhjänkysyjille

      ei kannata edes vastata koska ei niistä ole kuitenkaan minkään ostajiksi. Eivät ilkeä edes soittaa. Kokemusta on.

      • köyhätkusipäät

        Joskus vastaan näille perserei`ille, että tämä yksilö on liian kallis tiukan hinnan naukujille.

        Yhdelle kusipäälle, joka tiukkasi viimeistä hintaa puhelimessa (auto oli jo tonnin halvempi kuin vastaavat, hintaluokka vaivaiset 7tonnia, eli taskuraha) ja perään rahoitusta 0-käsirahalla, sanoin et palataan asiaan, kun sulla on rahaa.


    • kutsulinnanjuhliin

      On se jobbarilla raskasta.

      • Käteinenpuhuu

        Tarjosin yhdestä Fiat Puntosta 50 euroa mutta kun myyjä ei suostunut edes sitä yhtä euroa tinkimään niin jätin ostamatta.


      • gingi

        Olitpa harvinaisen tyhmä ostaja.


      • Mustatkäet
        gingi kirjoitti:

        Olitpa harvinaisen tyhmä ostaja.

        No ei Fiat Punton ostamatta jättäminen ole ollenkaan tyhmän ostajan merkki, vaan juuri päinvastoin. Vähän sama kuin jos jättäisi ostamatta Renaultin tai Citikan tai Pökötin tai Neonin jne. Saa vain onnitella itseään ja olla tyytyväisenä huoleton.


    • RoopeAnkka1000

      Pyytää voi mitä vaan,mutta käteisen haltia määrää sen hinnan.

      • rikaskauppias

        Niinhän nämä perseaukiset aasit luulevat, totuus on kuitenkin, että kauppias päättää millä hinnalla myy ja kenelle myy.


      • rikasostaja

        Kauppias on rahapulassa jos on myymässä. Muutenhan se ei myisi!


      • Anonyymi
        rikasostaja kirjoitti:

        Kauppias on rahapulassa jos on myymässä. Muutenhan se ei myisi!

        Oot sää aasi!!


    • oikeaarahaa

      Onhan se netissä maksaminenkin käteistä. Ei ole pelkoa, että setelit olisivat väärennetty.
      Näin olen tehnyt. Tosin en tiedä käykö se tosiaan viikonloppuna, kun pankki varmentaa aina suuremmat tilisiirrot.

      • tililtä_rahaa_ei_cash

        Käyhän se ja näkyy heti jos saman pankkiketjun välillä siirto tapahtuu muuten niitä "pankkipäiviä" odoteltava että näkyy tilillä.
        Viimeksi kiinteistökauppa maksettu tilisiirtona ja näkyi vastapuolella heti ainoa joka piti tehdä niin hyväksyä tekstiviestivarmistus jolla pankki varmistaa tilisiirron vielä kerran.


    • Anonyymi

      Käteishintahan pitäisi olla korkeampi kuin pankkisiirto, koska käteisen talketus maksaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe