Elikkä onnistuin ainakin murtamaan, pikkuvarmaani ja kävin nyt päivsytyksessä teippaamassa sen. Lääkärillä ei ollut juurikaan aikaa joten ei otettu mitään kuvia yms. Mietin että onko normaalia ettei jalalla voi astua lainkaa ja kipu säteilee koko jalkapöytään ??? Voiko olla jotain muutakin kuin murtunut pikkuvarvas
Mulla ei ole ikinä ollut murtumia missää, joten en tiedä siitä kivusta mitään.
varpaan murtuma ?? paljon sattuu normaalisti
4
2714
Vastaukset
- uudelleenlääk
Ilman röntgeniä tai esim. TT-ei voida havaita murtumaa eli outoa on touhu ollut jos ei ole kuvattu ja on ilman kuvantamista annettu diagnoosiksi murtuma. Miten loukkasit itsesi? Jos et vain kolauttanut varvastasi pahasti esim.johonkin tuolinjalkaan niin toki esim.jalkapöydässäsi voi olla murtuma.
- ensikertalainen12
Juu kyllä se aikapahasti sängyn jalkaan rysähti, jäi varvas vinoon ja varpaan välikin repes sen verran että pari tikkiä ja liima tarvitsi... ehkä lääkäri päätteli tästä vinoon jäämisestä että on murtunut. Ja varvas myös turposi kaksinkertaiseksi.... edelleen särkee koko jalkapöytä.... särkylääkkeet tosin auttavat kun vaan ottaa tarpeeksi eli maximi määrän....
- hkähkäl
Kun kuvia ei ole otettu, ei tiedetä, mitä vaurioita jalassa on. Varaa uusi aika terveysasemalle ja vaadi kuvat. Hyvinkin voi olla jalkapöydän luita poikki. Tosin pelkkä varvaskin voi olla hyvin kipeä. Siinä on yksilöllisiä eroja.
Itseltäni irtosi pudonneen esineen vuoksi suikale luusta ison varpaan päältä, ja oli alkuun hyvin kipeä. Pahin kipu laantui parissa päivässä, kuukaudessa oli siedettävä, mutta saattoi jomotella säämittarina vuosienkin päästä. Omaiseni puolestaan ei mennyt edes lääkärin varvasmurtuman vuoksi. Hoiti sen itse ja parin viikon päästä käveli jo kunnon lenkkejä. - murtumia
Itse jysäytin tuolinjalkaan pikkuvarpaan, oli kipeä, turposi ja meni todella rujon näköisille mustelmille. Kuvattiin ja murtumahan siellä oli, teippaamalla tuettu ja sairaslomaa muistaakseni muutama päivä.
Heti osuman jälkeen kipu oli ankaraa mutta laantui siitä sitten.
Toisella kertaa kolhiintui kämmenluu johon myös tuli murtuma, sekin meni turvoksiin ja rajun näköisille mustelmille, murtuma löytyi röntgenissä. Jälleen kipu oli ankaraa heti tapahtumisen jälkeen mutta laantui sitten. Muutama viikko oli käsi kipsissä ja siinä ajassa käsi liikkumattomuuttaan meni aika heiveröiseksi, motoriikka ei oikein pelannut kunnolla heti kipsin poiston jälkeen mutta toipui sitten aika nopeasti takaisin käyttökuntoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491516Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761345Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 17982
- 86936
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187876Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82811
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi93797Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740