Minulla on eriparirinnat (C-B, joista toinen tubulaaristyyppinen) ja haluaisin korjauttaa rintani. Olen 21-vuotias ja pelkään kuitenkin silikonin aiheuttamia vaaroja. Googlettelin, että rintoihin voisi saada korjausta myös rasvansiirrolla. Tehdäänkö näitä julkisilla ja kuinka paljon itse tästä joutuisi kustantamaan?
Olen 15-vuotiaasta lähtien hävennyt rintojani. En ole kuuteen vuoteen voinut käyttää kesäisin mekkoja tai toppeja, koska rintojen eriparisuus näkyy. Uimahallit, poikaystävät, saunomiset - täysin poissuljettuja vaihtoehtoja minun elämässäni. Olisi niin kivaa 30 asteen lämmössäkin pukeutua hupparin sijasta mekkoon.
Voiko näille tehdä mitään? Tai lähinnä - voiko näille tehdä mitään jotta saisin normaalin elämän, mutten joutuisi käymään silikonirintojen vaatimissa uusintaleikkauksissa peläten että silikonit menevät rikki?
Rasvansiirto rintoihin julkisilla?
9
2653
Vastaukset
- Hannah3
Ei noin isoilla rinnoilla saa julkista leikkausta. Yhden kuppikoon ero on melko tavallista. Kehittymättömät aa kupin tubulaariset rinnat on niitä joilla julkisen puolen rasvan siirron voi saada.
- Hannah3
Lisään vielä että jos noilla sinun ehdoilla saa julkisen operaation, jonoon tulee heti kymmeniä tuhansia naisia. Harva meistä on täydellinen ja joka paikasta symmetrinen. Keskity parhaisiin puoliisi ja korosta niitä. Varmaan rintasikin ovat muiden mielestä normaalin näköiset.
- korjailtu
Rasvansiirto on hyvin epävarma eli rasva ei useinkaan pysy tai aiheuttaa toisenlaista epäsymmetriaa. Miksi et piennyttäisi molempia rintoja b-kuppiin? Se on helppoa. Itsellä pienennetty rinnat epäsymmetrian vuoksi kaksi kuppikokoa. Epäsymmetriasta ei kannata kärsiä, toppaa edes toinen kuppi ns. kananfileellä eli sellainen silikonityyny liiveihin. Älä kärsi!!! Mene kysymään asiaa lääkäriltä, luulenpa että kehityshäiriötapauksessa rintasi korjataan ilmaiseksi. Rasvansiirtoa tai silikoneja et kuitenkaan saa, vain tuon tubulaarisen rinnan korjauksen ja piennyksen toiseen rintaan (et kertonut onko suurempi se tubulaarinen vai toisinpäin, mutta joka tapauksessa tuo kyllä korjataan mielestäni). Jos ensimmäinen lääkäri ei suostu laittamaan lähetettä, mene toiselle. Myös yksityinen plastiikkakirurgi voi laittaa lähetteen tai antaa edes neuvoja eteenpäin. Minun rintani oltaisiin korjattu jo aikaa sitten, jos olisin vain uskaltautunut lääkäriin...
- itseävarteneletään
Varmasti keinot löytyy, rohkeasti kysymään! Ja tsemppiä :)
- jaaab_
Itsellä pienennetty PAIKALLISPUUDUTUKSESSA rinta D-kupista C-kuppiin eli toisen rinnan kokoon. Puolisen tuntia meni, ei sen kauempaa kirpaissut. Mene ihmeessä ja hoida asia ajoissa kuntoon. Ei tarvitse hävetä ja katua myöhemmin. Jos asia ei hoidu julkisen kautta, menet yksityiselle. Yhden rinnan operaatio ei paljon maksa ja saat kelakorvauksen eli hieman rahoista takaisin. Varmaan saat vanhemmat maksamaan osan, jos uskallat asiasta heille puhua.
- Vain_osa
Yleensä tällaisista kosmeettisista leikkauksista Kela ei korvaa mitään. Ainoa mistä saa kelakorvausta, on operaation yhteydessä erikseen veloitetusta lääkärinpalkkiosta. Olin joitakin vuosia sitten toisenlaisessa kosmeettisessa leikkauksessa (kriteerit ei riittänyt julkiselle puolelle) eikä leikkauksesta tullut senttiäkää kelakorvausta, mutta lääkärinpalkkiosta sai pienen osan (taksan mukaan).
- jepjepp
Minulla laitettiin eriparisuus koodilla papereihin, jotka vein kelaan ja leikkaushan koostui suuremmaksi osaksi siitä kirurgin palkasta... etenkin jos ei tarvitse anestesiaa, hinta on siis lähestulkoon vain se kirurgin palkkio. Ns. lankamaksu taisi olla 120 e.
- Melonitax
up nosto
- Tsemppiä
Tuntuu kun pari vuotta nuorempi minä olisi kirjoittanut tekstin. Tunnistan itseni hyvin oireista, rintani vaikuttivat minuun enemmän kun kukaan olisi voinut uskoa. En käynyt saunassa tai rannalla viiteen vuoteen kenenkään seurassa, en käyttänyt mekkoja/toppeja/tiukkoja paitoja, en mennyt vanhojen tanssiin koska mekko ei olisi istunut, en käynyt abimatkalla koska bikinit olivat no-no jne. Ja olin siis ihan hyväkroppainen. Teini-iästä lähtien katsoin aina peiliin inhoten ja usein itkien. Näännyttäminen ei myöskään auttanut, kokoero oli ja pysyi. Olin mielestäni valtavan ruma ja epähaluttava. Rankka taakka teinille.
No, keväällä 2013 (olin silloin 21v) lupasin itselleni, että jos laihdun 5 kiloa varaan ajan lääkärille. Olin jo poistamassa varaamaani aikaa yksityiselle lääkärille, mutta olin kadottanut varauskoodin ja oli pakko mennä. Sain vain pari sanaa sanottua ennen kun purskahdin itkuun vastaanotolla, naiskirurgi oli ensimmäinen jolle uskalsin sanoa jtn. Kokoeroni oli todella huomattava (C-A) ja lisäksi molemmat rinnat olivat kärsineet laihduttamisesta. Vakuutusyhtiö vetosi kosmeettiseen leikkaukseen, mutta sain lähetteen kunnalliselle puolelle jossa kahdella leikkauksella (ensimmäisellä suurempaa pienenettiin ja pienempään tehtiin rasvansiirto, toisessa leikkauksessa laitettiin pieni implantti toiseen rintaan sillä rasva ei ollut kiinnittynyt kunnolla urheiluharrastukseni vuoksi) epäsymmetrisyys korjattiin.
Ei rinnoista koskaan täysin samanlaisia tai ''täydellisiä'' tule, mutta olen pikkuhiljaa saanut itseluottamusta ja olen voinut katsoa peiliin ilman itseinhoa. Ostin 22 vuotiaana ensimmäiset bikinit ja viime kesänä olin ensimmäistä kertaa rannalla. Mitätön asia jollekkin, mutta minulle suuri askel.
Eli ystävä hyvä, kerää rohkeutta ja käy kysymässä. Ja mitä tulee implantteihin, ilman erityistä syytä ei niitä tarvitse vaihtaa. Rikkoutuminen on myös todella epätodennäköistä. Jos ihmettelet jotain, kysy!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6014718Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?242439HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2652341- 1231659
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1271433Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3411344Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101173- 121045
Onko PS kaaoksessa?
Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P73906- 99823