Moi,
Haluamme muuttaa perheen kanssa isompaan omistusasuntoon Länsi-Helsinkiin. Konala, Tali ja Pitäjänmäki kiinnostavat. Olen käynyt katselemassa Talin Kutomotiellä. Siellä on paljon uusia taloja. Tälläkin hetkellä näyttää rakentuvan uusi talo ihan puiston laitaan! Taitaa olla SATON taloja. Kertokaa millainen alue on? Kannattaako ostaa?
Taliin asumaan?
23
2566
Vastaukset
- Talissakivaa
Moi,
asun itse Purotiellä Saton taloilla on kivoja alueella, nimetty vissiin disneyn satuhahmojen mukaan... On vissiin tosi nätti alue metsän reunassa. Voisin muuttaakin. - Eivuokralle
... itse asuin vuokralla vissiin tuossa pihassa missä näitä; oli vissiin Lumikki ja Tuhkimo ainakin talojen nimet. Osa taloista on vuokrataloja SATOlta ja on aika suolaset hinnat.
- munkkivuorenmasa
Terve
Kivalta näyttää alue. Itsekkin ollaan mietitty aluetta. Pakoon putkiremonttia. Omistusasunnoissa on kylläkin kovat hinnat. Massia taitaa löytyä! - tapiola20
Moi "munkkivuorenmasa"
Kateltiin vaimon kanssa asuntoa yhdestä talosta, tais olla Ariel nimeltään. Parvekkeelta näky metsämaisema että varmaan siksi hinnat kohillaan. Ei kuitenkaan muutettu sit, päädyttiin tapiolaan. - sukanvenyttäjä
Köyhällä ei ole varaa huonoon! Puiston laidalla kun on, niin varmasti asunnon arvo nousee, vaikka olisi paljonkin lainaa! Siinä nyt rakennettavassa näyttää pallohalli olevan edessä - harmi. Toisaalta on siinä vähän puistoakin välissä! Pliis, lisää kommentteja aluetta paremmin tuntevilta!
- Pisnesmies
Hei sukanvenyttäjä
Oletko varma, että nyt kannattaa ostaa? Markkinat laahaa ja yleiskaava on auki. Venttaa pari vuotta ja mene vuokralle. - sukanvenyttäjä
Mikä yleiskaava? Miten se tähän vaikuttaa ??? Asuntoa olen ostamassa - en koko Helsinkiä? Eikö nyt ole hyvä aika ostaa?
Pisnesmies, laina on nyt edullista ja asp-säästäjänä on hyvä olla, kun ASP-lainojen enimmäismäärää nostettiin viime vuoden lopulla. Ensiasunto voi olla vähän arvokkaampi, kun säästää varainsiirtoveron (2%) kokonaan.
Olen miettinyt ensiasunnon hankkimista Helsingistä joltain uudelta alueelta. Olen selannut viimeiset muutaman kuukauden aktiivisesti Oikotietä ja suurten rakennusliikkeiden nettisivuja.
Mietin vakavasti Kalasatamaa, Talia ja uutta Pasilan aluetta. Talin alueella erityisesti akseli Purotie-Kutomotie kiinnostaa. Erityisesti monipuoliset ulkoilumaastot, urheiluhallit ja tennis kiinnostavat. Onko alue rauhallinen, millaisia kokemuksia nykyisillä asukkailla on asumisesta Talissa?- maallepakoon
Täällä taas tietämättömät neuvoo toisiaan. Yleiskaavassa kaikki puistoalueet pistetään matalaksi ja tilalle tulee betonia. Ei siellä Talissa ole jatkossa muuta kuin korttelia toisensa perään. Lukekaa lehtiä! Puistonäkymillä myydään ja sitten voikin jo rakentaa uuden rivin taloja, jotka myydään puistonäkymillä.
- sukanvenyttäjä
Voiko tota nyt uskoa? Taidat olla joku työtön pummi! Siellä on hienot urheilupaikat ja kaunis golf kenttäkin lähellä. Taitaa olla viimeisiä mahdollisuuksia saada noilta sijanneilta ihan puiston laidalta. Kävin Saton sivuilla katsomassa nyt rakenteilla olevan tietoja: Talin Aurora . Näyttää todella laadukkaalta!
- Puita11
Anteeksi nyt vaan "maallepakoon" mutta kyllä mulle myytiin Talissa asunto metsänäkymällä eikä myyjä sanonut mitään mistään yleiskaavasta.
- maallepakoon
Hyväuskoiset hölmöt!
Tehkää selvitystyötä. Ei tyhmä ole ketä myy, vaan se ketä ostaa. Ei sitä tietoa sieltä rakennusyhtiön sivuilta kannata hakea. www.yleiskaava.fi sieltä saa oikeaa tietoa. Golfkenttäkin taitaa olla mennyttä!
- talintotuudet
Kyllä tietää "maallepakoon". Ei tuu Talin taloista näkymään kohta muuta kuin rivi taloja. Vai että oikein Saton uutta taloa täällä hehkutetaan, taitaa olla tuo sukanvenyttäjä joku rakennusliikkeen trolli. Ihan puuta heinää jutut.
- sukanvenyttäjä
Hei olen paininut tämän asuntoasian kanssa tosi pitkään! Lapsi koulussa Länsi-Helsingissä ja nyt tulee päivittäin pitkät koulumatkat. Talin totuudet voi poistua keskustelusta!
Kerrotko puita11 mitä sinä tarkoitat?
- puita11
No, mä ostin satolta asunnon ja kysyin sit siitä metsästä, joka näkyy olohuoneesta. Sano myyjä, että kyllä se on kaavoitettu puistoksi tuo alue... Auttako sukanvenyttäjä?
- sukanvenyttäjä
No niin just! Eli sinulla on puistonäkymä! Homma toimii. Edessä oleva alue on siis puistoa? Eli ei tässä mitään hätää ole?
- maallepakoon
Terve sukanvenyttäjä
Autan vähän sinua. Käy tuossa linkissä ja tarkastele sivun 31 kuvaa ja erityisesti kuvan oikeaa yläreunaa. Voit hyvin huomata, että metsä on kadonnut. Linkki johtaa viimeisimpään yleiskaavaluonnokseen. syksyllä yleiskaava menee päätettäväksi.
http://www.hel.fi/hel2/ksv/julkaisut/yos_2014-44.pdf
Tsemppiä asunnon etsimiseen!- sukanvenyttäjä
OHO! voiko tosiaan olla TOTTA? Itse katsoin Saton sivuja tarkemmin. Siellä lukee:
Talin Aurora
Kutomotie 10c, 00380 Helsinki
Ihastu kauniisiin valoisiin asuntoihin, tyylikkäisiin sisustuksiin ja hyvään varustetasoon. Tyylikäs ja moderni talo valmistuu aivan liikuntapuiston reunaan, valmiiseen Kutomotien kaupunkikortteliin. SIIS - LIIKUNTAPUISTON REUNAAN! Minä ymmärrän, että se tarkoittaa puiston reunaa! Voiko tosiaan olla näin? Tässä linkki:http://www.sato.fi/fi/asumisratkaisut/tulevat-vuokra-ja-omistusasunnot
Miten te tekstin ymmärrätte?
- Reepeei
Alueella paljon mamuja. Puisto naisten kannalta huono homma.
- yleiskaava
Siis Talin liikuntapuisto rakennettaisiin? Niinkö?
En kyllä oikein jaksa uskoa, että niin olisi. Siellähän käy porukkaa paljon lenkillä ja eikös siellä ole jossain metsässä niitä ulkokuntoilulaitteitakin... Eikös tuo suunnitelma koske jotain metsäalueita vaan ?- Ulvilantienkundi
Meillä Munkkivuoressa on ainakin näkynyt ilmoituksia tosta kaava-asiasta. Näyttäisi, että metsä, liikuntapuiston ja pururadan reuna tullaan rakentamaan vuoteen 2050 mennessä täyteen. Jos minä olisin rakennuttaja, niin haluaisin rakentaa metsään ja puistoon. Sieltä saa paremman hinnan. Luulenpa, että tontit on jo jaettu rekennusyhtiöiden kesken.
- sukanvenyttäjä
Kävin tänään kävelyllä Kutomotiellä, vähän niinkuin fiilistelemässä. Sinne tulee myöskin SRV:n taloja ja vielä lisää SATOn taloja. Aika lähelle ne on rakennettu toisiaan. Yhden talon seinässä oli kuva miten rakennukset tontilla sijaitsee. Nyt vissiin rakennetaan Auroraa ja sitten tulee vielä toinen samanlainen ihan viereen? Vähän on alkanut mietityttää. Tuleekohan alueesta ongelmalähiö, jos kerran puistokaistalekin jää seuraavien talojen alle? Pienellä alueelle tulee mieletön määrä ihmisiä eikä yhtään puuta ja pusikkoa?
- noutaja2015
Terve,
Meidänkin perheessä suunnitellaan isompaan asuntoon muuttamista. Sattumalta törmäsin tähän palstaan. Mielenkiintoisia kommentteja! Meillä on kiikarissa lähinnä Haaga ja Kivihaka. Niissä on aika vähän ollut tarjolla mitään, joten ajattelimme laajentaa aluetta. Saton uusi talo Aurora ja Talin Sandra kiinnostavat. Meillä on koira, joten puiston läheisyys kiehtoo. Tietääkö kukaan onko alueella paljon "koiraperheitä"?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315326- 363701
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833263- 112505
- 292102
- 121987
- 1631866
- 1051352
- 141298
- 1371144