Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Wv Transporter 7HC automaatin kulutus

aake_

Hei vaan.

Kysynpä että onko normaalia että -08 mallinen automaattivaihteinen bussi-transporter kuluttaa maantiellä (80-90 km/h-vauhdissa) n. 10 l/100 km, kaupungissa n. 13 l sadalla?
Jos vikaa, mikä voi aiheuttaa tuollaisen kulutuksen?
Ostin kyseisen auton n. 2 viikkoa sitten ja yhden kerran vasta tankattu/mitattu, mutta eiköhän sekin mittaus ollut ihan pätevä.
Muuten tosi tyytyväinen, mutta tuo kulutus tuntuu vähän turhan isolta.

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minäkinite

      Maantie ajo kulutus normaali. Kaupunkiajo kulutus tosi vähän.

      • Vastaaja_

        Niinkö Meinaat ;-)


    • aake_

      Eikö tosiaan kenelläkään ole tietoa kyseisen mallin normaalikulutuksesta?
      Kyllä niitä sentään on enemmän ostettu kuin tuo minulla oleva yksilö ;-)

      Missähän olisi vaikkapa testi, koeajo tai jokin muu artikkeli kyseisestä ajoneuvosta...?

    • tpn
    • aake_

      Kiitos vihjeestä. Rekisteröidyttyä tuli, ja eipä noin isoja lukemia muilla ollut. Onkohan lastutuksesta mitään apua asiaan, muuttaisiko se kulurtuksia alaspäin? Mitä vikaa autossa voisi olla että se kuluttaa noin paljon, käynti on hyvä ja kiihtyvyys loistava.

    • t5130

      En minä ainakaan saanut kulumaan tankillisella puolen vuoden aikana koskaan yli kymmentä litraa, vaikka kärryäkin kiskoi osan matkaa. Se tosin oli 6-vaihteinen manuaali ja normaalikattoinen paku. Bussimalli hieman korkeampi, joten ilmanvastus suurempi.

      Ilmansaanti huonoa, tukkeinen putsari tai verkko ennen ilmamäärämittaria. Suuttimet. Ilmamäärämittari. Muuta ei juuri tule mieleen.

    • aake_

      Olen maanantaina viemässä autoa dieselhuoltoon. Josko siellä saisivat jotain selville.

    • aake_

      Tjoo, epäilevät nokka-akselia....

    • aake_

      Nokka-akseli vaihdettu, yksi nokka 3 mm kulunut, ja nostinkuppi kulunut 1.5 mm. Tipahti kulutus 1.5.litraa samantien.
      Vielä hiukkassuodattimen puhdistus, sekin pitäisi auttaa asiaa.

      • mbman

        Se on tuo vokkelon dieseli siitä hauska, ettei äänestä ihan heti arvaa nokka-akselivikaiseksi, helistää ja kolistaa ehjänäki aika paljon.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2287
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2093
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1708
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1417
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1389
    8. 52
      1278
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      63
      1221
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1196
    Aihe