Nykyään kun kommuunit ja vaihtoehtoisparisuhdemuodot tuntuu olevan IN niin luulisin löytäväni tästä individualisoituneesta yhdessäolonkulttuurista kaipaamani kaltaista ihmissuhdetta. Termiä en sille kuitenkaan tahdo löytää ja vähän kyllä epäilyttää että olenko ainoa joka haluaisi elää näin...
Kavereiden riemuitessa kihloista tai odottaessa elämänsä prinssiä, olen itse vielä turhan levoton rakentamaan yhteistä rakkaudenpesää kenenkään kanssa. Sen sijaan romantiikaltaan kuollut ja muiden suhteiden suhteen vapaa avioliitto kuullostaisi omaan korvaan varsin sopivalta, sillä sitoutuminen yhteiseen arkeen ilman romanttisia velvotteita olisi nyt tarpeen. Olen varsin tavanomainen kahden - ja kolmenkympin välillä risteilevä nuori nainen, jonka elämä on täynnä töitä, opiskelua, harrastuksia ja muita vapaa-ajan menoja. Vuokra on kallis, autoon pitäisi vaihtaa kesärenkaat, puolet pizzasta jää syömättä, sohva pitäisi siirtää, lenkkikaveria olisin vailla ja illallisille tarvitsisin kavaljeeria. Tarve olisi kai vakio-vuokra-aviomiehelle? Mutta mistä sellaisia löytää vai löytääkö mistään? Pitäisikö vain tyytyä siihen että kiireisenä sinkkuna on vain pakko niellä se että arjen hallinta on perseestä? Ja toisaalta, kun kiireisen viikon jälkeen sunnuntai-aamuna herää, onko aamupalasta pakko nauttia yksin? Onko kukaan muu näin mätä omena että haluaisi vain helpon (ja mukavan) arjen ilman sitoumuksia? Onko tällaiselle ihmissuhteelle vielä edes nimikettä? Friends with benefits but just backwards?
Mies, yhteiset tiskit, ei sitoumuksia
36
<50
Vastaukset
- AikaReilua
Siis miehelle avioliiton vastuut ilman avioliiton iloja. Ei me kaikki sentään isä timppoja olla.
- Vuokraa
No höh, onhan niitä vapaaehtoistyösivuistoilla vuokra-aviomiehiä. Keität kahvit ja ne siirtää sohvan ja vaihtaa kesärenkaat. Voit jatkaa sinkkuelämää ilman murheita tippalinssissä kyhjäävästä äijästä.
Siis haluaisit asua jonkun kanssa yhdessä, ilman romanttista sitoutumista. Ihan pelkästään käytännöllisten ja taloudellisten seikkojen takia?
Kyllä näitä on. Kimppakämpät kommuunit yms.
Tosin voit varautua, että kun löydät jostain kiinnostavan miehen, jota ehkä haluat tapailla, niin varaudu, että hän pitää sinua vähintään omituisena ja voi pitää jopa seurustelun esteenä sitä, että asut yhdessä miehen kanssa.- Eli.haluat
siis ihan tavanomaisen järkisuhteen?
Ei luulisi olevan kovin vaikea saada sellainen. Suurin osa parisuhteista on juuri kuvailemasi kaltaisia.- 7do7do7
Just, kun olet ollut sen pari vuotta naimisissa, niin arki on monesti juurikin sellaista, kun toiveiltasi kuvailit.. ei tunteita, ei halauksia, ei suukkoja, ei seksiä.. Ja minä olen nainen.. Ja kaipaan juurikin sitä, mitä sinä et.
- MrCynical
7do7do7 kirjoitti:
Just, kun olet ollut sen pari vuotta naimisissa, niin arki on monesti juurikin sellaista, kun toiveiltasi kuvailit.. ei tunteita, ei halauksia, ei suukkoja, ei seksiä.. Ja minä olen nainen.. Ja kaipaan juurikin sitä, mitä sinä et.
Parissa vuodessa se kemiallinen reaktio katoaa eli noinhan siinä usein käy.
Itse voisin luetella lähemmäs parin kymmenen vuoden kokemuksella syitä miksi noin käy:
- vaimo ei viitsi nähdä vaivaa ulkonäkönsä eteen (kalliit hoidot ym kelpaisivat mutta liikunta ei huvita)
- vaimo ei halua tehdä mitään ns. kivaa, ellei se ole mahdollisimman kallista. Lomamatka, kyllä. Halpa piknik, ei
- vaimo ei kannusta miestä pitämään itsestään huolta fyysisesti tai henkisesti, tärkeintä on että mies remppaa taloa käytyään töissä, kaupassa, jne. Itse asiassa, vaimo nalkuttaa jos mies kuluttaa aikaansa johonkin turhaan, kuten omaan hyvinvointiinsa
- mainitsinko jo nalkuttamisen? Varmin keino pilata suhde
- SinkkuM84HKI
Kyllä tuollainen järjestely ihan kiinnostavalta kuulostaa, itsekin joskus tuollaista yritin saada aikaiseksi erään naisen kanssa mutta hän oli liian rauhaton sielu ja muuttikin melko pian ulkomaille asumaan.
Ehkä jossain muualla asuessa tuo ei olisi läheskään yhtä houkutteleva ajatus, mutta täällä pk-seudulla missä yksiö maksaa 700 eurolla ja kivan kaksion saa jo 900 eurolla niin asia kiinnostaa ihan eri tavalla jo ihan taloudellisestikin. Ja kyllä ainakin minä näin 30v sinkkumiehenä kaipaan sitä naisen läheisyyttä elämääni, vaikkei kyse olisikaan pelkästä seksisuhteesta tai parisuteesta vaan jostain niiden välillä olevasta "harmaasta" alueesta. Lenkillä, kaupungilla ja ihan vain aamiaispöydässä sitä usein huomaa että kyllä siihen sen naisen juuri seuraksi haluaa. Mutta itselläkin on tällä hetkellä paljon muita asioita elämässä enkä oikeaa parisuhdetta varmaan vielä 1-3 vuoteen edes aio tavoitella, niin tuollainen "kämppisuhde" ratkaisisi hyvinkin monta ongelmaani joita kohtaan arkisessa elämässäni ja uskon että olisin myös paljon onnellisempi jos saisin jakaa asunnon mukavan naisen kanssa.
Toki tuohon kuuluu myös joitain negatiivisiä asioita, esim. uusi seurustelusuhde ei välttämättä edes onnistu kun sanoo asuvansa tuollaisessa asumisjärjestelyssä ja entä sitten jos se toinen on ihan kiva, mutta ei sitten kiinnostakaan siinä mielessä enää muutaman kuukauden yhdessä asumisen jälkeen? Mutta ei kai tuollaiseen asumisjärjestelyyn ihan tuntemattoman kanssa kovin nopeasti päädykään vaan jonkin jonka olet tuntenut jo pidenpään ja johon pystyy luottamaan.- ithaca
Onneksi tää on tullut jollain muullakin mieleen niin en ole ainut parisuhdetta välttelevä mutta sen hyötyjä kaipaava mätä omena. Ikävää tosin myöntää että mainitsemasi ongelmat taitavat asettaa, jos ei nyt estettä, niin ainakin melkoisesti haasteita tällaisen "hyötykämppis"-suhteen rakentamiselle. Mistä tosiaan löytää sellainen tyyppi jonka kanssa olisi mahdollista saavuttaa tarvittava luottamus, tulee toimeen ja molemmilla on samat intressit? Hankalaa... Kai se olisi helpompaa löytää kohtalainen seurustelusuhde ja tasapainoilla sen asettamien tarpeiden ja omien intressien välillä jatkuvasti kompensoiden jommasta kummasta.
- SinkkuM84HKI
ithaca kirjoitti:
Onneksi tää on tullut jollain muullakin mieleen niin en ole ainut parisuhdetta välttelevä mutta sen hyötyjä kaipaava mätä omena. Ikävää tosin myöntää että mainitsemasi ongelmat taitavat asettaa, jos ei nyt estettä, niin ainakin melkoisesti haasteita tällaisen "hyötykämppis"-suhteen rakentamiselle. Mistä tosiaan löytää sellainen tyyppi jonka kanssa olisi mahdollista saavuttaa tarvittava luottamus, tulee toimeen ja molemmilla on samat intressit? Hankalaa... Kai se olisi helpompaa löytää kohtalainen seurustelusuhde ja tasapainoilla sen asettamien tarpeiden ja omien intressien välillä jatkuvasti kompensoiden jommasta kummasta.
Totta, mutta ei se kyllä ihan täysin mahdotonta ole kuitenkaan. Ja ainakin minusta se kohtalaisessa seurustelusuhteessa roikkuminen on sitä suhteen toista osapuolta kohtaan kyllä aika ilkeää jos itselle suhde on vain tuollainen väliaikainen ratkaisu.
Harmi vain että ainakin näin miehenä tuollaisen suhteen etsimisestä rehellisesti kertominen karkoittaa varmasti ihan kaikki naiset. Naisena tuollaisen suhteen etsiminen voi ehkä onnistuakin, tosin varmaan aika kova työ sitten seuloa kaikista vastaajista ne jotka ovat asian suhteen ihan tosissaan eivätkä vain etsi jotain muutaman kerran seksijuttua. - GentleM
Jäi vähän epäselväksi että miten se mies hyötyisi tästä "suhteesta"? :D
- ithaca
Ainakin sen ylijäämän pizzanpuolikkaan ;) Ja ihan vakavissaan näkisin että tällainen järjestely vaatisi sen että molemmilla on samat intressit eli seuran kaipuu, tarve saada apua arkeen ja kumppanuutta, mutta kummallakaan ei ole halua varsinaiselle parisuhteelle. Itselläni on aikaa vievä työ ja vapaa-aika kuluu harrastuksissa ja kavereita tapaillen, joten en näe että minulla olisi ajan puolesta mahdollisuutta panostaa parisuhteeseen haluamallani tavalla.Jollekin toiselle syy voi tietysti olla vaikka sitoutumiskammoisuus tai (täälläkin esiin noussut) halu juoksennella naisissa.
- SinkkuM84HKI
GentleM kirjoitti:
Jäi vähän epäselväksi että miten se mies hyötyisi tästä "suhteesta"? :D
Itse ainakin näin mieheni näkisin tuollaisen suhteen "hyötyinä":
- sen ettei tarvitse asua yksin
- edullisemmat ruoka- ja asumiskustannukset
- parempi asumisviihtyvyys
- iltaisin ja viikonloppuisin on joku jonka kanssa jutella ja olla vaan yhdessä vaikka sitten sohvalla, lenkillä tai vaikka kaupungilla, mutta koska kyse ei ole parisuhteesta niin noita asioita ei tarvitse olla joka päivä tai 24/7 vaan kun molemmille sopii
- säännöllinen seksielämä (kyllä, näin myös seksin osana tälläistä järjestelyä)
- matkaseuraa
- laajentaa omaa sosiaalista verkostoaan kun tapaa myös naisen ystäviä ja tuttuja
No eipä nyt tuli näin minuutin miettimisen jälkeen enempää mieleen, mutta eiköhän tuossakin ole jo ihan tarpeeksi "järkisyitä" miksi tuollainen suhde olisi ihan hyvä ratkaisu ainakin minulle joka ei nyt muutamaan vuoteen vielä ainakaan aio mitään parisuhdetta edes etsiä. Tuon vaihtoehtona näen vain sen yksin asumisen ja satunnaiset tapailut, enkä oikein niistä pidä niin kyllähän tuollainen "kämppissuhde" houkuttaa. - 1212
SinkkuM84HKI kirjoitti:
Itse ainakin näin mieheni näkisin tuollaisen suhteen "hyötyinä":
- sen ettei tarvitse asua yksin
- edullisemmat ruoka- ja asumiskustannukset
- parempi asumisviihtyvyys
- iltaisin ja viikonloppuisin on joku jonka kanssa jutella ja olla vaan yhdessä vaikka sitten sohvalla, lenkillä tai vaikka kaupungilla, mutta koska kyse ei ole parisuhteesta niin noita asioita ei tarvitse olla joka päivä tai 24/7 vaan kun molemmille sopii
- säännöllinen seksielämä (kyllä, näin myös seksin osana tälläistä järjestelyä)
- matkaseuraa
- laajentaa omaa sosiaalista verkostoaan kun tapaa myös naisen ystäviä ja tuttuja
No eipä nyt tuli näin minuutin miettimisen jälkeen enempää mieleen, mutta eiköhän tuossakin ole jo ihan tarpeeksi "järkisyitä" miksi tuollainen suhde olisi ihan hyvä ratkaisu ainakin minulle joka ei nyt muutamaan vuoteen vielä ainakaan aio mitään parisuhdetta edes etsiä. Tuon vaihtoehtona näen vain sen yksin asumisen ja satunnaiset tapailut, enkä oikein niistä pidä niin kyllähän tuollainen "kämppissuhde" houkuttaa.Niin tuossahan sanottiin ettei seksi kuuluisi kauppaan. Eli nainen eläisi nykypäiväistä elämää jossa lyhyt kukoistuskausi käytetään siten että hankitaan eri tarkoituksiin eri mies. On mukava betamies-kamumies jolle purkaa sydäntä, epätoivoinen yksinäinen luuseri-kotiapulainen joka vaihtaa golffiin renkaat, ja tietysti yksinkertainen mutta komea ja kestävä fuckbuddy joka hoitaa tyydyttämisen.
Haaremia pyöritetään muutama vuosi kunnes markkina-arvo romahtaa naisen valttien eli nuoruuden ja kauneuden hävitessä.
No, miksei joku aivan epätoivoinen mies voisi suostuakin. Toki siinäkin olisi taustalla se pieni toivon kipinä seksistä. - ithaca
1212 kirjoitti:
Niin tuossahan sanottiin ettei seksi kuuluisi kauppaan. Eli nainen eläisi nykypäiväistä elämää jossa lyhyt kukoistuskausi käytetään siten että hankitaan eri tarkoituksiin eri mies. On mukava betamies-kamumies jolle purkaa sydäntä, epätoivoinen yksinäinen luuseri-kotiapulainen joka vaihtaa golffiin renkaat, ja tietysti yksinkertainen mutta komea ja kestävä fuckbuddy joka hoitaa tyydyttämisen.
Haaremia pyöritetään muutama vuosi kunnes markkina-arvo romahtaa naisen valttien eli nuoruuden ja kauneuden hävitessä.
No, miksei joku aivan epätoivoinen mies voisi suostuakin. Toki siinäkin olisi taustalla se pieni toivon kipinä seksistä.Tästä(kin) kommentista on luotava sellainen käsitys että miehelle seksi on automaattisesti sisällytettävä suhteeseen kun toinen osapuoli on nainen. Tätä minun on naisena vaikea ymmärtää. Miespuoliset kaverini ovat minulle kuin veljiä enkä voisi kuvitella koskaan päätyväni heidän kanssaan sänkyyn vaikka kavereilleni heitä voisinkin suositella. Ihmissuhteilla on muutakin annettavaa kuin seksi vai onko tosiaan niin että miehelle läheisyys, kuunteleminen, keskustelu, huumori ja yhteiset kiinnostuksen kohteet ovat yhdentekeviä jos niistä ei seuraa seksiä? Miksi näet että se tyyppi joka vaihtaa golfiin renkaat ja seksin sijaan nettoaa apua naisongelmiin, kyydin poikien viikonloppuun tai seuraa salille, on jotenkin paskemmassa asemassa kuin parisuhdemies?
- 1212
ithaca kirjoitti:
Tästä(kin) kommentista on luotava sellainen käsitys että miehelle seksi on automaattisesti sisällytettävä suhteeseen kun toinen osapuoli on nainen. Tätä minun on naisena vaikea ymmärtää. Miespuoliset kaverini ovat minulle kuin veljiä enkä voisi kuvitella koskaan päätyväni heidän kanssaan sänkyyn vaikka kavereilleni heitä voisinkin suositella. Ihmissuhteilla on muutakin annettavaa kuin seksi vai onko tosiaan niin että miehelle läheisyys, kuunteleminen, keskustelu, huumori ja yhteiset kiinnostuksen kohteet ovat yhdentekeviä jos niistä ei seuraa seksiä? Miksi näet että se tyyppi joka vaihtaa golfiin renkaat ja seksin sijaan nettoaa apua naisongelmiin, kyydin poikien viikonloppuun tai seuraa salille, on jotenkin paskemmassa asemassa kuin parisuhdemies?
mm. siksi että esimerkissäsi mies tekisi työtä saadakseen nauttia erinomaisesta seurastasi.
Jos käännetään tilanne niin että sinä tiskaisit astiat, luuttuaisit lattiat ja kolaisit lumet pihalta palkaksi siitä että mies on seurana lenkillä tai jopa antaa sinulle parisuhdevinkkejä...kokisitko olevasti yhtä hyvässä asemassa kuin tasavertainen kumppani?
Tilanne olisi eri jos tarjoaisit esim. kämpän siivouksen auton renkaiden vaihtamisesta.
"Miksi näet että se tyyppi joka vaihtaa golfiin renkaat ja seksin sijaan nettoaa apua naisongelmiin, kyydin poikien viikonloppuun tai seuraa salille, on jotenkin paskemmassa asemassa kuin parisuhdemies?"
Niin, ja parisuhdemies tyypillisesti saa nuo asiat. Seksin lisäksi. - ithaca
aivan. en tajunnut että ongelma olikin tässä. My bad.
En vain tullut kirjoittaneeksi kaikkia niitä itsestäänselvyyksiä jotka kai automaattisesti kuuluvat yhdessäasumiseen, niin parisuhteeseen, perhesuhteeseen kuin kämppissuhteeseenkin. Oletettavasti siis tasapainoisessa ja tasavertaisessa asumissuhteessa toimet jaetaan suurinpiirtein tasan eli kun minä tiskaan maanantaina niin sinä voit tiskata tiistaina, tai vaihtoehtoisesti jos sinä vaihdat golffiin renkaat voin minä siivota varaston, pestä auton, tehdä viikon ruuat, lainata autoa, leikata piha-aidan, hoitaa koiran, hakea lentokentältä, lyhentää housut, pestä ikkunat tai tyhjentää likakaivon. Toki renkaidenvaihdon voi vaihtaa myös seksiin jos osapuolet ovat niin sopineet. Minä en vain henkilökohtaisesti näe seksiä yhtään sen parempana "hyödykkeenä" kuin sen että joku tarjoutuu ajamaan Tampereelta Helsinkiin hakemaan lentokentältä tai tekemään viikon ruuat. Tokikaan en väitä ettei joku voisi renkaidenvaihdon vastineena arvostaa enemmän vaikka pikapanoa kuin yksittäisiä kotitöitä.
Ja sitten tämä parisuhdeasia... Jos on kyseessä kuvailemani kaltaionen avoin suhde (jos tätä nimikettä tästä asuinjärjestelystä käytettäisiin) on molemmilla osapuolilla yhtäläiset oikeudet fuckbuddy-suhteisiin haluamissaan määrin. Miksi se siis olisi yhtään sen epäreilumpi järjestely miehelle? - ithaca
Parisuhdetta hakevat miehet eivät tällaisista suhteista tietenkään hyödy, vaikka tuski kukaan olettaakaan että parisuhdetta kaipaava mies lähtisikään suhteeseen tai järjestelyyn jossa alunalkaen pelin henki olisi vain kahden sinkun yhteinen kotitalous.
- fdbbfbfddbffdbbfd
ei kiinnosta meikäläistä tuollainen, omassa asunnossa asun enkä tänne kyllä ketään ilmaiseksi ottaisi asumaan tai alkaisi 80e yhtiövastiketta puolittaan ilman että kyse on oikeasta suhteesta
- ätmel
"kahden - ja kolmenkympin välillä risteilevä nuori nainen" = 30v kurppa
- RentoReeti
VOi hyvä jumala!
Iso osa suhteista on juuri tuollaisia nykyää.n
Naiset kohtelee miehiä kuin kämppiksiä jolla on kulli ja miehisiä tiatoja eri tarpeisiin.
Monella naisella on sellainen asenne että ei siinä kumppanikssa oikesta välitetä eikä siinä ole mitään romantiikan kanssa tekemistä.
Minulle taas tärkeintä olisi ennen kaikkea kumppanuus jota ei löydy noista vuokra-avioimies/seksikämppis eikä myöskään noista romanttisista läpäläpäsuhteista.
Kumppanuus ei ole muodissa koska se vaatii sitoutumista pitkäaikaiseen selviytymiseen yhdessä ja ennen kaikkea toisesta välittämiseen sekä ennen kaikkea siihen että niitä ongelmia ei kaadeta toisen niskaan eikä paskanneta omaan pesään vaan tajutaan että se yhdessäolo vaatii tietyllä tavalla tiettyjen konventioiden ja toisaalta näisen parisuhdetoiveiden täyttymistä.
En siis arvostele aloittaja sinua millään tavalla valinnastasi vaan sanon että noita suhteita on kyllä tarjolla vaikka millä mitalla.- RentoReetii
Korjaus
- yhdessäolo vaatii tietyllä tavalla tiettyjen konventioiden ja toisaalta näisen parisuhdetoiveiden täyttymistä.-
Siis se vaatii noista luopumista osittain.
Syy miksei se mene nykyään niin on että esimerkiksi naisilla on perinteistä ,mediasta, kavereilta jne. tulevia toiveita millainen on "unelmasuhde".
Olen kuullut monen naisen sanovan että joku mies antoi naiselle niitä juttuja joita nainen on kaivannut elämäänsä.-ahaa, no sehän kiva, mutta se ei kyllä kerro siitä että nainen olisi oikeasti välittänyt eli rakastanut miestä paitsi ehkä tuntenut rakkautta kun nuo ehdot ovat täyttyneet.
Itse huomaan että ympärilläni on paljon parisuhteilua jossa ei ole mitään tavoitteita vaan se on enemmän sellaista harrastelua eli seksiä ja yhdessäolao joka johtaa suht pikaiseen yhdessä asumiseen kunnes on taas aika erota. Tietysit usein on että ei päästä asumisasteelle jonkun syyn takia jtai sitten ollaan enemmän kaveripanosuhteessa.
Ne oikeasti romanttiset rakkaussuhteet ja muut ovat aika harvinaisuuksia ja ovat enemmän nuorten ihmisten hommia nykyään. Hyvin kirjoitettu! "peukku"
Alkaa vaan naurattaa, kun miehet täällä puhuvat järkevästi kumppanuudesta, mutta eipä paljon naisia näy asian tiimoilla olleen?- ithaca
RentoReetii kirjoitti:
Korjaus
- yhdessäolo vaatii tietyllä tavalla tiettyjen konventioiden ja toisaalta näisen parisuhdetoiveiden täyttymistä.-
Siis se vaatii noista luopumista osittain.
Syy miksei se mene nykyään niin on että esimerkiksi naisilla on perinteistä ,mediasta, kavereilta jne. tulevia toiveita millainen on "unelmasuhde".
Olen kuullut monen naisen sanovan että joku mies antoi naiselle niitä juttuja joita nainen on kaivannut elämäänsä.-ahaa, no sehän kiva, mutta se ei kyllä kerro siitä että nainen olisi oikeasti välittänyt eli rakastanut miestä paitsi ehkä tuntenut rakkautta kun nuo ehdot ovat täyttyneet.
Itse huomaan että ympärilläni on paljon parisuhteilua jossa ei ole mitään tavoitteita vaan se on enemmän sellaista harrastelua eli seksiä ja yhdessäolao joka johtaa suht pikaiseen yhdessä asumiseen kunnes on taas aika erota. Tietysit usein on että ei päästä asumisasteelle jonkun syyn takia jtai sitten ollaan enemmän kaveripanosuhteessa.
Ne oikeasti romanttiset rakkaussuhteet ja muut ovat aika harvinaisuuksia ja ovat enemmän nuorten ihmisten hommia nykyään.Mm. jotkut mainitsemasi seikat ovat syinä siihen miksi koen tarpeelliseksi erottaa tämän kaipaamani suhdemuodon perinteisestä (kuolleestakin) parisuhteesta. Parisuhde kuitenkin asettaa ihmissuhteelle tiettyjä odotuksia joiden täyttymättä jäädessä (kuten nyt esim. tässä omassa tapauksessani tulisi käymään) ennemmin tai myöhemmin syntyy kriisitilanteita jotka sitten johtavat eroamiseen.
Itselläni oli siis hakusessa tällainen kumppanuus-suhde, johon en kaipaisi ahdistusta, mustasukkaisuutta, kahlitsemista, tappelua ajankäytöstä tai pelkoa oman vapauden menettämisestä (nämä kai niitä yleisimpiä konfliktien aiheita parisuhteissa). Kun suhteen perusajatus on kämppis-tyylisesti huolehtia yhteisestä arjesta ja yleisesti vain välittää siitä mitä toiselle kuuluu, ei tarvitse harrastaa tätä parisuhde-tunnesekoilua. Tällaisessa kumppanuus-suhteessa ei haittaa jos toisella on poikienilta joka viikonloppu, toinen ei tule yöksi kotiin, ei tule toimeen toisen vanhempien kanssa tai vapaa-ajanviettomieltymykset ei ole samat. Sen sijaan sitoudutaan siihen että kun sinulla on poikienilta niin minä voin olla kuskina, kun minulla on tyttöjen viikonloppu niin sinä hoidat koiran, kun sinulla on sählyturnaus niin minä lainaan autoa, teen eväät tai tuon unohtuneet sukat tai kun minulla on IKEA-reissu niin sinä tykkäät lähteä seuraksi mukaan ja autat sen uuden sohvan sisälle. Illalla voidaan katsoa yhdessä leffaa, syödä, pelata tai mennä toiseen osoitteeseen harrastamaan seksiä.
Miksi ei sitten ottaisi kämppistä?
- Koska mulla on vain yksi makkari ja yksi sänky
- IkisM
"Kavereiden riemuitessa kihloista tai odottaessa elämänsä prinssiä, olen itse vielä turhan levoton rakentamaan yhteistä rakkaudenpesää kenenkään kanssa. Sen sijaan romantiikaltaan kuollut ja muiden suhteiden suhteen vapaa avioliitto kuullostaisi omaan korvaan varsin sopivalta, sillä sitoutuminen yhteiseen arkeen ilman romanttisia velvotteita olisi nyt tarpeen. "
Eh, mitähän tuo "turhan levoton" tarkoittaa? Luultavasti sitä että mies joutisi katselemaan tasaisena virtana kotiinsa saapuvaa panorinkelimiesarmeijaa joka säälien katsoisi kämppistä joka ei saa p..ua naiselta joka pyörii sen nurkissa. aika huono diili miehen kannalta jo ihan lähtökohtaisesti. Lisäksi kun muistetaan se että vaikka te 2000-luvun naiset pärjäätte mainiosti itsekin ilman miestä tarvittaessa niin niinpä vain me 2000-luvun miehetkin pärjätään jos on pakko, osataan kokata, siivota ja pestä pyykit, pullaa voi ostaa kaupasta. Joo, ei nappaisi millään tasolla tuommoinen sopimus jossa ei saa oikeastaan mitään mutta joutuisi kuuntelemaan naisen itkut lukuisista parisuhdesekoiluistaan jotka ei menneetkään ihan putkeen.- misogynekologi
Juuri näin. Vapaissa parisuhteissa mies ei voi koskaan voittaa. Nainen saa aina pelkästään olemalla paikalla, useimmat miehet ehkä kaksi kertaa vuodessa, jos yrittävät kaikkensa joka viikonloppu sekä perjantaina että lauantaina.
Lisäksi tällaisessa parisuhteessa tai järjestelyssä tai miksi sitä halutaankaan kutsua, täytyisi kestää kaikki oikean parisuhteen huonot puolet. Eli naisen.
Huono diili miehen kannalta ellei satu olemaan Ryan Gosling.
- 345yerghe43e5y
Eiköhän olisi vaan parempi muuttaa kimppakämppään jonkun toisen samanlaisen naisen kanssa, mieshän ei jaksa mitään "levotonta" naisen elämää kauan katsella etenkään jollei siinä ohessa mitään itse hyödy.
- Blunder
"Tarve olisi kai vakio-vuokra-aviomiehelle?"
Luulisi sellaisia löytyvän. Tietysti vuokraan liittyy sellainen ikävä velvoite jota kutsutaan maksamiseksi. Siis tuntipalkka, tai mikäli vuokramiehesi on yrittäjä, hinta per tunti alv 24%. Tuostahan saisi kotitalousvähennyksenkin.
Vai oliko mielessä työn maksaminen työllä? Jos kyllä niin minua kiinnostaisi. Vaihdat esim. autooni renkaat niin voin tarjota pizzan vastineeksi. Ei jää osa pizzasta syömättä eikä tarvitse viedä autoa rengasliikkeeseen. Win-win.- 1212
Jos tiedät mitä on ALV ja kotitalousvähennys ja käytät autosi rengasliikkeessä, tuskinpa olet ap:n kohderyhmässä. Vaikea keksiä miksi kukaan oikeustoimikelpoinen mies suostuisi moiseen järjestelyyn vain siksi että tuossa olisi 0,0001% mahdollisuus saada seksiä joku ilta kun kämppis palaa yökerhosta kiimaisena.
- kilttiatm
Paljonko maksat että alan vuokra mieheksesi ilman sitoutumista. Teen mielelläni kotitöitä?
- kulissiliittoa
Joku kulissivaimoa tarvitseva kaappihomo voisi olla aloittajalle sopiva kohde.
Oletko ikinä asunut kimppakämpässä? Juuri sellaiseltahan tuo sinun haaveesi nimittäin kuulostaa, paitsi että kämppis on kylläkin yleensä samaa sukupuolta.
Huvinsa kullakin, mutta kyllä minusta ainakin asuminen sellaisen ihmisen kanssa josta ei pidä nimenomaan romanttisessa mielessä olisi pitemmän päälle vähintäänkin epämiellyttävää, ja jos tyypillä olisi vielä jotain hiukankin ärsyttäviä tapoja, niin se olisi suorastaan v*ttumaista.Tämän päivän (su 29.3.) Hesarin asumisliitteessä oli juttu sinkkunaisesta ja -miehestä, jotka ihan ystävyyspohjalta ostivat yhteisen asunnon. En lukenut sitä tarkemmin, mutta ehkä joku sellainen vaihtoehto olisi ratkaisu sinullekin.
Löytyi netistä:
"Joskus yksin asuvat löytävät tavallisuudesta poikkeavia ratkaisuja, joiden avulla voi päästä kiinni omistusasuntoon.
Helsinkiläinen 39-vuotias Mikko Räty oli asunut kuusi vuotta vuokrakaksiossa Helsingin Vallilassa, kun vuokrasopimus päättyi putkiremontin vuoksi viime vuonna. Räty oli saanut asua edullisesti asunnossa, jonka vuokranantaja ei ollut korottanut vuokraa vuosiin. Yksin asuneella Rädyllä ei ollut säästöjä, eikä hän usko, että hän olisi saanut asuntolainaa yksiön ostoon.
"Ei ollut mukava ajatus, että maksaisin saman verran tai enemmän asumisesta, mutta joutuisin muuttamaan pienempään ja huonompaan asuntoon."
Myös Rädyn ystävä Anu Korhonen, 36, pohti samaan aikaan omaa asumistaan. Korhonen asui Vallilassa omistusyksiössä, mutta hän kaipasi ihmisiä ympärilleen.
"Kun en elä parisuhteessa, haluan asua ystävieni seurassa", Korhonen sanoo.
Korhonen huomasi asuntoilmoituksen, jossa myytiin opiskelijoiden soluasuntokäytössä ollutta 80 neliömetrin kokoista kerrostalokolmiota Vallilassa. Asunto oli ollut jo pitkään myynnissä ja sen hintaa oli laskettu kymmenillä tuhansilla. Perheasunnon ostajat vierastivat asuntoa, koska se oli remontoitu soluasumiskäyttöön. Jokaisessa kolmessa huoneessa oli esimerkiksi oma makuuparvi.
Korhonen ja Räty menivät pankkiin ja tiedustelivat mahdollisuutta saada lainaa niin, että Räty ostaisi asunnosta kolmasosan ja Korhonen kaksi kolmasosaa. Lainat olisivat erilliset.
Asuntokaupassa lainojen vakuutena oli Korhosen omistusyksiö, jonka arvo oli kuudessa vuodessa noussut noin 30 000 euroa. Korhosen yksiö kelpasi pankille vakuudeksi myös Rädyn lainaosuuteen.
Asunnon velaton hinta oli 270 000 euroa. Hintaan sisältyi yhtiölainaosuus noin kymmenen vuotta sitten tehdystä putki- ja julkisivuremontista. Rädyn maksettavaksi tuli 90 000 euroa, ja hän rahoitti osuutensa kokonaan lainalla.
"Sillä rahalla en olisi saanut Helsingistä minkäänlaista yksiötä", Räty sanoo.
Korhosen ja Rädyn yhteinen ystävä muutti viime syksynä kolmanteen huoneeseen alivuokralaiseksi. Hän maksaa asumisestaan vuokraa Korhoselle.
Korhonen ja Räty eivät seurustele, mutta he uskalsivat ostaa asunnon yhdessä, koska he olivat olleet ystäviä jo vuosia. Räty tekee vuorotyötä sairaalan vahtimestarina ja Korhonen on päivätyössä suunnittelijana. Korhonen ja Räty ovat sitä mieltä, että yhdessä sinkkutaloudet saavat enemmän rahoilleen vastinetta kuin yksin asuessaan, sillä suuremmassa asunnossa on pienemmät neliöhinnat.
"Liian usein ajatellaan, että suunnilleen kaikki ihmiset perustavat perheen ja asuvat sitten omistusasunnossa perheen kanssa. Jos elää yksin, pitääkö olla tuomittu asumaan yksiössä lopun ikänsä", Korhonen kysyy.
Räty valitsi pisimmän mahdollisen laina-ajan, jonka pankki myönsi. Laina-aika on 25 vuotta. Matalien korkojen aikana asumiskustannukset ovat nyt alle 600 euroa kuussa.
"Vaikka laina ei juuri lyhene, se ei huoleta. Jos asuisin vuokralla, käyttäisin saman rahan joka tapauksessa asumiseen. Todennäköisesti enemmänkin."
Korhonen saa nyt hieman vuokratuloa asunnon kolmannelta asukkaalta ja hän lyhentää omaa asuntolainaansa hieman nopeammin kuin Räty.
Korhonen ja Räty ovat keskustelleet myös siitä, mitä tapahtuu, jos toinen haluaa muuttaa pois asunnosta. Niin voi käydä esimerkiksi silloin, jos toinen tai molemmat alkavat seurustella ja haluavat asua mieluummin kumppaninsa kanssa. Silloin toinen omistaja voi joko lunastaa pois muuttavan osuuden tai sitten asunto myydään.
"Uskomme, että Vallilassa asunnon saa myytyä", Korhonen sanoo."
http://www.hs.fi/koti/a1427431969019
Ei tuo oikeastaan vastaa muihin kuin asumiskustannuksiin liittyviin kysymyksiin, mutta voisin kuvitella, että ystävinä ko. henkilöt jakavat myös nuo mainitsemasi asiat.
Luulen, että tulevaisuudessa tällaiset ratkaisut tulevat olemaan yhä yleisempiä. Tunnen useampiakin ihmisiä, jotka jo nyt asuvat kimppa-vuokrakämpässä vastakkaisen sukupuolen kanssa, omistusasumisesta tämä oli ensimmäinen lukemani/kuulemani kokemus, mutta ei varmasti viimeinen.
- WSIWWWEWW
Olen asunut joskus nuorempana tuollaisessa järjestelyssä, kyseessä oli kuitenkin enemmänkin avoin suhde jolla oli aikaraja. Sovimme tietyt pelisäännöt miten suhde toimii ja sen että se päättyy kun valmistumme, sillä halusimme molemmat elämältä eri asioita. Yhdessä asumisemme päättyi kuitekin jo vuotta suunniteltua aiemmin sillä nainen löysi itselleen oikean parisuhteen.
Voisin kyllä ryhtyä uudestaankin tuollaiseen asumisjärjestelyyn, mutta kyllä siinä se fiends with benefits hommakin tulee olla mukana. - Joskus2007Nähtyä
Yhden tuollaisen suhteen muista, tapailin naista joka asui bi-seksuaali kaverinsa kanssa yksiössä. Heillä ei ollut kuin yksi parisänky siellä, joten oletan että myös seksiä keskenään harrastivat. En koskaan kauheasti udellut naiselta hänen suhteestaan sillä pelkäsin että hän saa minusta mustusukkaisen käsityksen enkä oikeasti edes halunnut tietääkään enempää, sillä ei minun ja naisenkaan välinen suhde oikea seurustelusuhde ollut vaikka niin olisinkin halunnut, tapailimme vain 1-3 yönä viikossa muutaman kuukauden ajan kunnes nainen katosi.
Sen ymmärsin ettei nainen itse halunnut sitoutua oikeaan parisuhteeseen, ei halunnut ikinä lapsia ja että hän tulisi jossain vaiheessa muuttamaan takaisin ulkomaille missä oli asunut jo useaan otteeseen. Asumisjärjestely onnistui tuo bi-miehen kanssa ilmeisesti melko hyvin, sillä molemmat maksoivat alle 300e/kk asumisesta Helsingissä, mikä on kyllä todella vähän. Tuon bi-miehen olen muutaman kerran Helsingin yöelämässä kohdannut ja kova meno tuntuu hänelläkin olevan päällä, nainen on kuulemma nykyään Hollannissa, mutta tulee "ehkä" taas jossain vaiheessa takaisin Suomeen. Mutta en usko että hän minuun mitään yhteyttä ottaa vaikka salaa sitä toivonkin. Antaisin vaikka oikean käteni että saisin olla tuon naisen "kämppi", parempi sekin että edes sen verran kuin en yhtään mikään. - tiskikone
Et tarvitse miestä vaan..
Astianpesukone ("tiskikone") on kodinkone, jota käytetään astioiden ja ruokailuvälineiden pesemiseen. Astianpesukone pesee astiat ruiskuttamalla niille voimaksta pesuainetta sekä ohjelman vaiheesta ja vesijohtoliitännästä riippuen kuumaa tai kylmää vettä. Lisäksi astianpesukoneet lähes aina myös kuivattavat esineet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa
että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet933014Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj502952Kysynkin sinulta nyt...
Tahdotko sinä minusta miehestä enää mitään..koskaan? Vastaa kyllä/ei/en tiedä ja siihen puhelinnumeroni kaksi viimeistä402806KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.1342165Onkohan tämä jotain elämää suurempaa
Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m381738- 1021586
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r821576En ole häneltä kylläkään koskaan nähnyt sellaista
Tottakai jos hän olisi jonkunlaisen selvän eleen tai jonkun jutun näyttänyt, että häntä kiinnostaakin niin tietenkin si31514Onko Estlink-2 kaapeli lainkaan vaurioitunut?
Vai onko kyseessä Naton operaatio Venäjän ns. varjolaivaston pysäyttämiseksi, ja kaapelivaurio vain simuloitu.3021500- 1171304